RegioJet dál škrtá v autobusech. Oseká linku z Prahy do Plzně či Brna, někde zdraží

Autobus Volvo Irizar PB, foto: Student AgencyAutobus Volvo Irizar PB, foto: Student Agency

Společnost RegioJet dál snižuje počty nabízených spojů na vnitrozemských autobusových linkách. Už od dnešního dne platí nový jízdní řád na

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

Tahle je to špatně Radime, to neděláš dobře, takhle jen nahráváš Flixbusu

To

Pha – Plzeň zřejmě souvisí se zavedením Západních expresů ČD a opakovaným problémům na D5. Předpokládám, že se brzy dočkáme toho, že RJ bude chtít jezdit tuto trasu po kolejích. Je to zcela jistě plus, neboť centrum Pha – Plzeň po kolejích trvá stejně jako BUSem, ale… předpokládám, že případným vstupem na tuto trasu budou další budějovické rychlíky jezdit přes Rudnou a možná se dočkáme toho, že SŽDC radši zredukuje počet osobních vlaků Praha – Beroun, aby se zalíbila žlutému dopravci. Byl by to dobrý výsměch, ale mám obavy, že to k tom usměřuje – Jančra kvičí, jak státu šetří… Číst vice »

Pražák

Jihlavy je škoda. Vždyť na Jihlavě i vydělávali: Praha – Jihlava plus Jihlava – Brno je výrazně dražší než Praha – Brno.
Když jsem tam jel, tak se v Ji vždy měnila výrazná část autobusu

Cestující z Jihlavy

Copak Plzeň, ta má alespoň železnici a expresy, ale pro Jihlavu ten zlepšováček znamená osekání spojů o více než polovinu…

Petr_766

Tak zase na druhou stranu, jestli veze v těch spojích z/do Jihlavy mimo špičku pár lidí, tak to asi nemá cenu provozovat, ztrácet cca půl hodiny na spoji a ještě platit za vjezdy Icomu. Tyhle zajížďky zase můžou mít za důsledek, že přímí cestující Brno – Praha seberu Flixbus. Jestli je Jihlava takové terno, tak určitě se tam vrhne zelenej nebo se může angažovat Icom, ne. Ono taky ta poptávka se mění, takže časem se to může zase změnit ten počet spojů i směrem nahoru.

Bob

Blíží se bankrot Regiojetu… no co, budeme opět jezdit auty

Leoš Konečný

Bobe – doufejme že ne, nedovedu si představit, že po těch čtrnácti letech by se to stalo

Marty-t2

Mě by spíš zajímalo co chce Jančura s ušetřenými busy a řidiči dělat (pokud nejsou na odpis/prodej a pokud za tím omezením není spíš problém sehnat řidiče). Můj osobní tip jsou buď nové dálkovky z ČR do zahraničí (Německo/Rakousko) nebo expanze mimo ČR (tipnul bych si vnitrostátní Německo, Polsko – ale to bude asi spíš potřebovat tamní řidiče).

t-66

Řidiče nabírá stále, na vnitrostátní i zahraniční linky.

Petr_766

Spíše nebude muset v současné situaci kupovat tolik nových autobusů a přitom pokryje FR a personálem všechny linky. Ono je sice hezký, že jede posila, ale cestující to moc nedoceňují, zvláště když stojí dneska už stejně jako žlutý standard spoj.

Hans

Autobusem mezi velkyma mestama krome Liberce uz snad jezdi jen nejaky socky co setri destikacku. Je to nepohodly pomaly a ten smrad ze zachoda po celym autobuse hnus

Milan

O 60-90% dražší jízdenka na vlak ve srovnání s busem bohužel není rozdíl „desetikačky“.

Bob

Z Plzně do Prahy busem za hodinu, vlakem za více než hodinu a půl a ještě za vyšší cenu. Takže raději budu ta socka 🙂

t-66

Když se podívám, co čeká na bus a co na vlak, tak bych byl se soudy opatrný.

Petr_766

No že by byl vlak na mnoha spojeních velkých měst zrovna terno, se říct nedá. Jezdit mezi velkými městy v ČR opravdu neznamená trasu Praha – někam a zpět, ale i mezi krajskými městy navzájem apod.

To

Bob: Vlak hl.n. Praha – Plzeň ca. 1,5 hodiny. BUS Zličín (okraj Prahy, nutno připočíst min 30 min z centra Prahy + jízdenka za 32 na metro) – Plzeň ca. 1 h… tak nevím, co vychází líp. ČD prodává jízdenky od 70 kaček. Řekl bych, že vlak je levnější a jízdní doba stejná. Přitom na železnici bude docházet ještě k dalšímu zrychlení, zatímco potenciál zrychlení BUSů je už vyčerpán (ba naopak)

Leoš Konečný

No raději pojedu luxusním busem než pitomým vlakem. Vlak je dnes něco jako pevná linka

Martin1

Leoš Konečný: Jasně, a proto počet cestujících co jezdí vlaky neustále už několik let stoupá. Tak to jo. 🙂

Jarka

Zdravím,Vaše nabídky jsou skvělé ,ale je smutné ,že nejezdí žádná linka České Budějovice do Karlových Varů.muzeme do budoucna doufat.diky

coudy

že by mu flixbus přebíral cestující a tak se stahuje…

Petr.R

Naštval se a končí, nápovědu najdeš u Ťoka. Každý kraj mu háže klíny pod kola a nedivým se, že zdražuje o 25 kaček brno-zlín, když kraj mu zakázal za vedení Zemkova klanu brát kroměřížáky do zlína.

Jan

Jojo, Zakazování kraji je svinstvo.. Ten zákon by chtělo zrušit.

Petr_766

Petr.R – tak Zlínský kraj a doprava je jedna velká katastrofa právě kvůli Zemkovi… Regiojet a paragrafy jsou asi nejvíc vidět, ale je to bordel komplet s celým slavným krajem. Za 20 let v podstatě neudělali nic pro IDS a výběrka.
Výběrka budou až teď, když už Zemkovi patří všechno prakticky….

petr.r

výběrko se stále odkládá, dva zemkovi synové jsou v teplákách a na kraji préj to nebude před prázdninama, nebot by se to nestihlo přečíst ty obálky a préj pracovníci kraje mají moc práce a dost peněz na dovolený, tak nemusí otravovat zemka který chystá žalobu, že syni jsou v teplákách…………….

Jan

No nevím, nějak neví kam. Přitom spojení na Plzen vlakem nic moc. Třeba na Hradec se bude x roku opravovat a jsou tam pomalé jízdy a budou. Zajímavé, že to zrušili.

Milan

„vlakem nic moc“ v jakém smyslu? Spoje jezdí často, až tak, že je výrazný převis nabídky nad poptávkou. Komfortní vagony Bmz, minibar. Jediná zásadná vada je cena, kdy vlakem je cesta někdy i dost dražší než busem.

DS

Já tam vidím rozdíl 6Kč – vlak max. 105Kč z centra, RJ ze Zličína max. 99Kč.

jouda

Nevím, ale v realci Praha-Plzeň mi
95 Kč za akční jízdenku,
83 Kč za běžnou IN50 jízdenku,
75 Kč za akční IN25 jízdenku,
68 Kč za akční IN50 jízdenku,
jako drahé tedy nepřijde.
O propočtu ceny jedné cesty u IN100 (19990/400=50 Kč) ani nemluvě.

Milan

Praha ÚAN Florenc
Plzeň CAN (Husova)
1:35 hod.
59,00 Kč

jouda

Jenže 59 Kč je zaváděcí cena, aby si dopravce lidi všimli. 🙂 Uvidíme, jak dlouho jim to vydrží.

To

Pha – Plzeň vlak od 70 kaček. BUS nevím kolik, ale nutno připočítat ještě cestu 30 min na Zličín za 32 kaček, takže jízdní doba nastejno a jízdné bych řekl, že pro dost lidí, jedoucí z centra bude vlakem levnější než RJ BUS

jouda

Ano, cena šla dolů, protože obsazenost spojů je poněkud jiná, než čekali (i za tu cenu!). 🙂

jouda

A ještě jedna věc. Zličín ani Černý Most nejsou pro lidi z opačného konce města nijak zvlášť atraktivní. Z centra to ještě ujde, ale jet třeba 30-60 minut kamsi na okraj Prahy na autobus, není nic moc. Ten hlavák je zpravidla dostupnější lépe.