RegioJet chystá s Nizozemci noční vlak Praha – Berlín – Amsterdam – Brusel
Spací vagon RegioJetu. Pramen: RegioJet.
Noční spoj bude vyjíždět z Prahy v podvečerních hodinách, do Bruselu dorazí dopoledne. Provoz má začít příští rok
Předpokládaný jízdní řad zde:
https://prnt.sc/11by6tf
předpokládané řazení zde:
https://prnt.sc/11by8wj
Nasazení lůžkového vozu bude ještě upřesněno. Vnitrostátní přeprava minimálně v Belgii a Holandsku vyloučena, ale předpokládám, že toto opatření bude platné globálně.
Je dobře, že se vrací myšlenky na znovuzrození nočních lehátko-lůžkových vlaků. Osobně jsem rád za všechny doplňkové služby, tedy včetně jídla, neboť vození svého nechávám spíš při výletech do přírody.
O lůžkový vlak Praha – Brusel a zpět bych měla zájem pro cesty Praha – Londýn a zpět. Zbytek cesty by měl jít se společností Eurostar do Bruselu. Hodně to záleží na ceně, nesmí to být o mnoho dražší než letecky. Zatím jsem nikde neviděla plánovanou cenu jízdenky. Lze ji nějak zjistit?
Mám dotaz, když v kupé vozu Bmz vytahnu všechny sedačky do uličky proti sobě až vytvoří plochu na které si zdřímnu, mohu tomuto vozu taky říkat spací vůz?
Personál a vozy spadnou z nebe 🙂
To by se rozbily. 🙂
To už stejně jsou, ale hlavně, že to jezdí, ten zbytek leckomu prý nevadí. 🙂
Personál je a nabrat novej nebude moc velkej problém na aktuálním trhu práce, tam je jasný, že kvůli nákladům bude českej od RegioJetu, jen v zahraničí budou muset mít jejich vlakvedoucího. Vozy jsou taky, od DB, v létě si zase vyzkouší Jadran a snad něco přidají i ti nizozemci.
Zdá se, že to zase rychle zmizelo, ale na webu ÚPDI chvíli viselo oznámení i s časovými údaji. Něco je zachyceno zde http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/rj-planuje-nocni-vlak-do-amsterdamu-a-bruselu
Příjezd do Amstru v 6 ráno a Bruselu v půl deváté vypadá moc dobře. Akorát jsou to Holanďani a z toho pro komfort cestování nevyplývá nic dobrého; co Skot vyhodí, Nizozemec sebere, aneb NL = nur lemonade. 🙂
Uvidíme.
No neviem, príchod do Amsterdamu o 6:01 mi príde extrémne skorý. Kto sa dovtedy stihne vyspať?
Chápem že priorita asi bol skorý príchod do Bruselu, ale tým tu linku odpálili pre klientelu do AMS. Ideálne by to bolo posunúť aspoň o dve hodiny neskôr – pochybujem že väčšina ľudí pôjde v Bruseli rovno z vlaku na meeting. 10:40 by bolo úplne ok.
Podle mých informací (i přímého „účastníka“) se Bruselu začínává v 10 h (vídeňský nightejt přijíždí na Midi 9.55). To zas věřím, že přímo na meeting pujdou, stejně jako z letiště. Když tam jste na den na otočku… Ale tak i kdyby něco mezi, v 7 h v Ams už by taky bylo něco jiného.
Neviem či sa na deň na otočku veľmi chodí nočnými vlakmi. Vnímam to skôr ako produkt pre ľudí čo tam pracujú dlhodobejšie.
Nečakám že Babiš bude cestovať do Bruselu s Regiojetom. A úradníci tam naozaj nechodia na deň.
Brusel-Central ?? To není možné. Toto je Brusel Midi (Eurostar)
Je to stejně jen o nabídce a poptávce.
NJ Wien-Zurich, já se 2 dětmi vystoupil na konečné krásně vyspaný a spokojený.
Blondýna 40+ měla singl jen pro sebe, ale podle výrazu tváře byla nasraná jak brigády.
Je to individuální. Já se ve vlaku taky nevyspím, a to jsem měl v obou jízdách taky singl pro sebe.
Problém večerně/nočních vlaků je to jídlo, byť jak už tu někdo zmínil, směrem na Budapešť to bývalo lepší. A taky nepřehledné tarifní podmínky; kdysi byla Globalpreis, což mi přišlo úplně ideální.
Vlak Praha – Paříž s přijezdem ráno do 8hod bych ocenil velmi.
Požadavky na jídlo a kvalita spánku jsou individuální, já jsem se většinou nijak extra nevyspal ani v nejnovějším Siemensu, ale jídlo si umím pořídit vlastní, v tom mi jsou služby buřt. Ale samozřejmě letět někam v 7 h ráno z Ruzyně je peklo, pro nepražáka už teprve. Ale o peníze jde až v první řadě, pokud si to hradím ze svého, tak vlak má taky své meze … Pokud by byla jen jedna cena, bez – byť omezené – nabídky levnějších se obávám, že by pro průměrnou českou kupní sílu nebyla moc běžně akceptovatelná. Letenky koneckonců taky nemají zrovna stabilní… Číst vice »
JJ, bude to individuální, jídlo a pití pro mě u vlaku jedoucího jednu noc problém není, to si klidně připravím nebo koupím a vezmu svoje, u pozdějších odjezdů nebo hodně brzkých příjezdů stejně asi budu chtít večeřet před nástupem a snídat až po vystoupení z vlaku. Když bude k dispozici a bude dobré, tak super, když ne, nevadí. Daleko víc bych ocenil možnost sprchy ve vagónu nebo aspoň po vystoupení na nádraží. Ale i to se dá kdyžtak vyřešit jinak, v nejhorším si najdem nejbližší bazén, ty bývaj otevřený od rána.
Cena měnící se s časem do odjezdu budiž (to už je ekonomická kalkulace dopravce), mě spíš šlo o tu nepřehlednou houšť kartiček, výjimek, nabídek a pasů pro ČD typickou, kvůli které nakonec většinu klientely tvoří ti různí průkazkáři a linka se coby nevýdělečná zruší. U jídla jde o tu úsporu času; jestliže pojedu 12 hodin místo šesti, chci v tom mít přípravu jídla i to zmíněné jídlo. A ano, jsem už poněkud rozmazlený a doma připravený chleba s řízkem je málo. Ostatně hlavní důvod, proč jezdím (Plz – )Pha – Ova zásadně pendolinem nebo obdobným vlakem není rychlost (dám to… Číst vice »
Však právě, je to individuální, já jsem zmlsanej tak, že jídlo v jídelním voze je pro mě spíš nouzovka, připravit si lepší je pro mě zábava, vařím rád. A do zahraničí (ono i po ČR) jedu zpravidla s dopředu připraveným seznamem podniků, který tam chci vyzkoušet. A na cestách nespěchám, nejezdím za prací, ale oddychově. Na komunikaci se zákazníky mi v mém oboru stačí mejl a velmi výjimečně telefon, když řešíme něco složitějšího nebo akutního, naživo jsem některé z nich nikdy neviděl a to pro ně třeba dělám roky. Každopádně stejně bude v praxi záležet hlavně na tom, jaký vozy… Číst vice »
Zřejmě jste ještě nočními spoji necestoval a kvůli tarifní politice to nebylo. Když jsem kdysi cestoval nočními vlaky do Kodaně, neměl jsem problém se zorientovat v jízdenkách (to už větší problém byl, když jsem v Maďarsku jel s jízdenkou bez rychlíkového příplatku rychlíkem, kde tento příplatek povinný byl, ale to se jednalo o mou chybu, zas tak těžké si to zjistit nebylo, a místo v přepočtu 15 korun jsem platil ve vlaku 75 – příplatek plus přirážka). Soudě podle klientely v nejbližších kupatech a letmých nahlédnutí ke stewardovi mohu říct, že aspoň můj vůz rozhodně nebyl obsazen lidmi typu, jak… Číst vice »
Za me je problem prijezd dopoledne. V minuly praci jsem jezdival do Krakova a Budapesti, vlaky tam prijizdely mezi 6-8 rano, v 9 jsem moh sedet na mitinku, vecer s mistnima na veceri, zase zpatky a rano z vlaku zase do prace. Ted schuzuju (teda do covidu jsem schuzoval) v Bruseli a na otocku lital. Je to vopruz – vstavacka v pet, do postele o pulnoci, ale da se to zvladnout za den. Vlak s prijezdem v 11 je mi na mitink od 9 nanic.
vlaky tam prijizdely mezi 6-8 rano, v 9 jsem moh sedet na mitinku,
Když vás to baví… Já jezdím o den dřív a pěkně se tam vyspinkám.
I když pravda, snídaně v Bruseli nic moc. V Německu se snídá mnoooohem lépe. Už jste měl ke snídani sladké knedlíčky s nugátovou náplní? 🙂
(teda samozřejmě nejen ty, ale jako laskominku na závěr)
a rano z vlaku zase do prace.
To by mě nedonutili ani párem volů.
na otocku lital. … vstavacka v pet, do postele o pulnoci, ale da se to zvladnout za den.
Když vás to baví…
Tak snidane jsou asi spis otazkou hotelu, nez zeme. V Bruseli bydlivam bud v Mariottu, tam maj k snidani vaflicky nebo Dominicainu a tam zase je k piti krome dzusu i sekt a dat si k snidani lahvinku pak zprijemni cely dopoledne. Ale ne vzdycky je cas na delsi pobyt a ja se ve vlaku vyspim tak dobre, ze jsem z nej odpocatejsi, nez z letadla.
Že vy jste vládní úředník? 🙂
My prostí dělníci máme limit 100 Euro na noc a silně se obávám, že za tuto částku by mi portýr v Mariottu akorát tak doporučil vhodný most v okolí, pod nímž bych mohl přespat 🙂
Ne všechny Mariotty jsou předražené.
„a rano z vlaku zase do prace“
Takž dva dny bez sprchy? Hm…
Mel jsem skoro vzdycky single De Luxe, kde je sprcha primo v kupe, kdyz nahodou ne, pouzil jsem tu spolecnou na konci vagonu.
A jak to vyšlo finančně? O kolik byl vlak dražší než letenka+hotel?
Pane, ten RegioJet tam ještě nejezdí, takže máte v příspěvku zásadní chybu.
Nevím, jestli budou Němci, Holanďani a Belgičani tak u vytržení ze starejch lehátek, jako Češi k Jadranu. Myslím si, že ne. Pár dobrodruhů to jistě přitáhne, ale bude to stačit na vlak?
A je tu dost cestujících z východu, kteří to uživí?
To není o fascinaci starejma lehátkama, to je o uvítání aspoň nějakýho spacího vlaku na trase. To bude určitě vítané rozšíření možností i pro ně. Jo, je dost pravděpodobný, že řada by jich dala přednost modernějším lůžkům, pokud by na té trase byly, byť za očekávaně vyšší cenu. V tom jsem s nima ostatně zajedno. Ale pokud nebudou, budu rád i za tento spací vlak, furt lepší než bus.
Němci to podle mne pojedou spíš tím VRT, mají to časově přeci jen blíž.
Jelikož před covidem byly silnice v těchto státech plný zelenejch autobusů, tak klientela očividně je – přesně ti co seděli v těch autobusech.
Už se těším na příští rok na rozhovor s představitelem ČD, kde bude mít zajímavou myšlenku na denní spojení ČR a Beleluxu 😀
ČD o této trase samozřejmě moc dobře „vědí“, ale spustit samostatný celý vlak se obávám je pro ekonomické kaskadéry a připojit pár vozů k jinému nočnímu vlaku není moc k čemu a/nebo je to pomalé. Od Berlína nic nejede a i kdyby byl časově příhodný přípoj do Lince k vlaku z Vídně (jakože není), tak by to znamenalo odjezd z Prahy kolem 17 h a v Bruselu před 10 h. To nevím jak moc je atraktivní. Jsem zvědav, jak to bude vycházet u vlaku v obloukové trase přes Berlín a Amsterdam. I ty nočně progresivní ÖBB zatím do Bruselu plánují… Číst vice »
Myslim, ze ten amsterdam je dobra mezizastavka, je to pro cechy dost atraktivni cil, mozna tam pojede vic lidi nez do bruselu
jojo to jinak o tom žádná, vytížení více destinacemi je jinak pochopitelný a správný krok, to leda že by protiletecká rétorika a atmosféra dospěla až tak daleko, že by se vyplatil samostatný Praha – Brusel v co nejrychlejší trase… (bohužel zrovna ty teoretické spojnice nemají uplně kvlaitní infrastukturu). To už byl jinak z mé strany trochu myšlenkový přeskok k té dnes oblíbené mantře o služebních cestách do Bruselu. Pro turistickou cestu i věřím, že nemusí vadit trochu delší cestovní doba.
ale chybí zde noční vlak praha _ paříž tak jak to bývalo dřív
určitě to má RJ taky v plánu
Ono je to asi zatim pro konvecni vlak casove moc daleko
Ne, nechybí.
A přestane RegioJet vydávat lehátka za lůžka?
Rozdělení na lehátkové a lůžkové vozy je samo o sobě přežitek. Měla by být pouze jedna kategorie spacích vozů, přičemž by existovaly varianty v podobě 3, 4 nebo 6 lidí v kupé. Vyhoví se tím následujícím skupinám cestujících: 1) 6 lidí v kupé vyhovuje jednotlivcům, kteří chtějí ušetřit, ale také se vyspat 2) 4 lidi v kupé mohou být ideální např. pro rodinu se dvěma dětmi 3) 3 lidi v kupé vyhovuje lidem, kteří chtějí max. soukromí (buď si jednotlivec zaplatí celé kupé pro sebe, anebo tím pojede nějaká malá skupina cestujících), anebo může se to hodit rodině s jedním… Číst vice »
Proč přežitek?
Navíc to není jen o počtu lůžek/lehátek, ale i v dalším servisu.
A i pohodlí, lůžkové vozy bývají pohodlnější, mají širší postele.
Cestující mají rozdílné preference v tom, zda jim nevadí sdílet kupé s někým jiným nebo zda jim to vadí. To je asi nejzásadnější věc, podle které se mohou cestující rozhodnout, zda tím vlakem pojedou.
Ty služby navíc nejsou až tak podstatné.
No však jo, to je už teď, a pak ještě je rozdělení dle služeb a pohodlí, stále nějak nevidím, proč by to měl být přežitek.
To je jako byste tvrdil, že je přežitek rozdělovat vlaky na první a druhou třídu.
Tam bude možná marketingový problém, že „lehátko“ nezní dostatečně dobře.
Ne, to je, jako byste rozděloval vlaky na sedačkové a křeslové.
máme Low cost, Standard, Relax, Business
máme Economy, Economy plus, Business, Premium
Takové hračičky, profesore. Za mých mladých let jsme neměli žádný standard ani primeros, měli jsme to rozdělení na tzv. vozové třídy. Někde se tato tradice drží dodnes.
to širší a možná i delší lůžko proti lehátku je pro někoho podstatné dost
Proc by nemel existovat Single pro pracovne cestujici manazery? Jezdivl jsem De Luxe singlem do Budapesti a miloval jsem to, mit tam dva dalsi spolubydlici, radsi bych letel.
Však píšu, že by mělo být možné si zaplatit celé kupé pro sebe. Nečetl jste pořádně.
To je jak tvrdit, ze nejsou potreba 1-2 luzkove apartmany v hotelech a kdo chce, muze si pronajmout sam 16 luzkovej pokoj na nocleharne.
Pán je úplne mimo… Absolútne nechápe rozdiely medzi lôžkom a ležadlom……
To asi aj delenie autobus a trolejbus je prežitok?
Tie rozdiely nechápe prevážna väčšina zákazníkov, a práve preto sú nočné vlaky produktovo tak problematické. Je zaujímavé, že po rokoch rušení spojov na relácii Praha – Košice (- ďalej na východ) prišiel RegioJet s jednoduchým konceptom a cenníkom, a odrazu nebol problém pravidelne vypredať 14-16 vagónov. Viem to aj preto, že som učil rodinných príslušníkov nočné vlaky používať, a vysvetľovanie: „potrebuješ lístok a potom extra rezerváciu, ale pre single potrebuješ lístok 1. triedy…“ bolo úplná tragédia. To, že Bc vs. WL má iné služby, je tiež len otázka konvencie. Nie je to nič, čo by bolo vytesané do kameňa, a… Číst vice »
Z jednoduchým konceptem? Já nemám nic proti tomu, aby měl ten koncept co má, tzn. rozdělení max 3 osoby v kupé a max 6 osob v kupé. Ale snížit kapacitu v kupé a říkat tomu lůžkové kupé, je jako spát na gauči a říkat tomu postel. Nedělal jsem tedy žádný průzkum, ale že by lidé nedokázali rozlišit pojem lůžko a lehátko? Tomu zas nevěřím. Ale jo jde o marketing, přeci jen lůžko zní lépe, jak lehátko. Souhlasím, že servis lze provozovat i v lehátkovém voze. Bohužel nejsou určené nějaké standardy pro lůžkové a lehátkové vozy, takže pak jdou dělat takovéto… Číst vice »
A pravdou je že málokdo rozumí těm písmenkům na boku vozu Bc a WL , ale co po nich chtít, když lógrovému vývaru říkají kafe. A uvařené rýži s hráškem, mrkví a blemcavým kouskovaným masem rizoto. A bublinkovému vínu říkají šampaňské
Souhlasím, dovolím si jen poopravit – ty standardy určeny jsou, jen jejich závaznost spočívá na tom, jak je který dopravce přijme či se na jejich uplatňování dohodne s dalšími dopravci. Dále pak díky výše uvedenému není nikdo, kdo by je obecně vymáhal, a proto si v podstatě může každý dělat, co chce, tedy i kdyby dopravce celé kupé vykuchal a dal tam dvě dřevěné židle, může to nazvat deluxe kupatem s královskou lóží (je pak na cestujících, jak to ocení). Marketing je mocný a od standardizace si čím dál víc bohužel ustupuje, což právě dělá nepořádek. Mimochodem jako zřetelný příklad,… Číst vice »
To že je len jedna kategória je okej, problém je že v prípade Regiojetu je to zrovna tá nižšia kategória a to časť klientely odradí. Lôžkami cestujem veľmi rád, ale teda ležadlá ma nelákajú.
Môžme sa baviť o tom ako to nazvať, ale bol by som rád keby zostala budgetová aj prémiová možnosť.
Údajně nesmyslné rozlišování názvů tady přišlo s RegioJetem, který potřeboval vydat svá lehátka z Rakouska za něco, co nejsou. Relace Praha – Košice na tom byla s obsazeností stále stejně, to jen Ministerstvo dopravy s tím začalo bojovat, protože jednak nevěděli oč jde (evidentně s rodinami nejezdí vlakem do Tater nebo Košic, ale spíše letadlem do Španělska či do Alp) a druhá věc byly personální náklady, kdy měl každý lůžkový a lehátkový vůz vlastního stewarda za nějaké peníze narozdíl od brigádníků u RJ, kteří se spokojí s málem a za nějaký čas jsou o dům dál. Nutno podotknout, že ti… Číst vice »
Ano, i dělení na autobusy a trolejbusy je přežitek. Máme např. parciální trolejbusy.
Vždycky mě fascinuje jak absurdní přirovnání jsou někteří lidé schopni vyplodit… 😀
Trefil hřebík na hlavičku.
Takže dřevěné prkno v cele vězení nebo kláštera můžeme nazývat postelí stejně jako postel v hotelu či hostelu, pokud bude jedno v místnosti?
Rozdělení na lehátkové a lůžkové vozy je samo o sobě přežitek.
A hotely by neměly byt děleny na ***** | **** | *** | ** | *
Stačí když budou jedno nebo dvolůžkové pokoje.
Ony jsou i ty hotelový hvězdičky velmi relativní… Nakonec stejně člověk vybírá podle fotek, ceny, zkušenosti s daným řetězcem, pokud jde o řetězec, instinktu a recenzí. Protože obyčejná tříhvězda s dobrou postelí tak akorát může být ve výsledku komfortnější než pětihvězda sice s luxusním vybavením, ale taky luxusně měkkou postelí, která mi zbortí záda tak, že radši budu spát na koberci vedle postele.
Ona hlavně neexistuje žádná standardizace hvězdiček. Chatrč na smetišti si tak klidně může dát 7 hvězdiček.
Tedy úplně stejný problém jako s Radimkem a jeho lehátkama.
Je někde k dispozii přesná definice toho co je lehátko a co je lůžko…? Předem díky.
Nic takového jsem bohužel nikdo nedohledal, žádné definované parametry lůžkových/lehátkových vozů. Ale obecně se uvádí, že lůžkové vozy jsou pohodlnější, s méně cestujícími v kupé, s pohodlnějšími a širšími lůžky, s vlastním umyvadlem a převlékací koutem (ty luxusnější i s vlastní sprchou). Je to ale, bohužel, jen obecná definice bez nějaké závaznosti.
Musí něco být, jinak teda jak se přidělujou ty písmenka na bok, nahodile?
Kdysi to bývalo minimálně umyvadlo, toaletní stolek, možnost připojit drobnou elektroniku (holicí strojek), dva nezávislé způsoby uzamčení kupé. A pak taky existovaly dva standardy: UIC (max. 3 lůžka) a ruský (max. 4 lůžka).
Ale ty normy už dávno neplatí, to je ten problém.
Na cenu a čas jsem opravdu zvědavý. Podíval jsem se teď zrovna:
Mapy.cz (Staromák – Brusel centrum): přes Frankfurt 901 km, 8:34, s dvěma malými a jednou velkou přestávkou 11 hodin, při 6 na sto benzín cca 2000,-
Letuška.cz: S přestupem ve Frankfurtu 4 hodiny, plus půl hodiny z centra, hodinu předem na letišti, plus hodinu do centra = 8:30, za 6135,-
Jízdní řády (idos.idnes): Tři přestupy, 12:22, za 5158,-
Brusel se normálně lítá přímo, v pracovní den bývalo 5 – 6 párů letů (cca půl napůl ČSA a Brussels Airlines), let trvá hodinu, cesta z centra na letiště v Praze tak 40 minut, v Bruselu tak 30 (jezdí cca 4 vlaky za hodinu, jízdní doba okolo 20 minut). I s 1 h čekáním před odletem se to vejde do čtyř hodin.
Praha-Brusel jsem docela často jezdil přes Cheb za 20 €
Koukat zrovna teď je velmi zavádějící. Letadla nelétají, aerolinky mají jinou cenotvorbu, vlaky nemají relační slevy… Chtělo by to zjistit situaci cca v létě 2020, ještě lépe 2019
Jenže u auta nelze počítat pouze benzín. Musíš rozpočítat další náklady jako pojištění, opotřebení atd. A najednou to nejsou 2 Kč/km, ale minimálně 4 Kč/km.
No raději bych na této trase viděl čd ale holt Regiojet měl větší zájem, stejně doufám že jim to vyjde
Proč?
ČD by to nedokázaly ufinancovat, mají šílené ceny za hranice + samé FIP, tj. zákazníci, co neplatí a je to konec linky, pač je to ztrátové. a ještě musí platit průvodčího apod…
pokud jsou na to data, že půlka cestujících na nočních vlacích byli FIPkaři, pak asi je vhodno FIPky na nich přestat uznávat….
A co na to odbory???
Odbory v pravém slova smyslu tady nemáme. Máme tady bafuňáře .
Anebo FIP regulovat, SNCF i DB to dělají už dávno . Konec konců režijní jízda v podstatě znamená ze cestující jede za režii , tedy bez zisku pro dopravce. Vlastně by to mělo být v rámci doplnění volných míst ve vlaku, když zbydou po naplnění platícími cestujícími . A klidně s nějakou cenou. To už je na dopravci jak si to nastaví .
Když muže O2 dat zaměstnancům tarif za hubičku ..
K čemu je to dobry? Tady najednou jde zaridit mezinarodni přímý vlak? Kdyby raději konečně zařídili přímý vlak praha – liberec.
Ano, noční vlak by na této trase byl ideální!
Přesně a s pessou zdvojenou by to mohlo konkurovat busum protoze sardinkobusem Liberec – Praha můžou jezdit masochysti😄
Však do Lbc už jezdí. Sice po dálnici, zato 3x rychleji než po kolejích.
Ještě mnohem lepší ale byla před lety možnost cestovat nočními vlaky CNL přímo z Prahy do Amsterdamu či Kodaně, bylo to fantasticky pohodlné, příjemné a relativně levné při koupi lůžka/lehátka dopředu na konkrétní data ( 49/69 euro za 1 cestu) a bylo to včetně snídaně, kávy, čaje, džusu a ve vagonech byla i sprcha. Z Amsterdamu pak bylo možné pokračovat navazujícími vlaky Thalys a Eurostar do UK (nebo trajektem StenaLine) a z Kodaně zase vlaky X2000 do Stockholmu, nočním vlakem Nattag do Laponska či spojem IC do Norska. Já to využíval velmi často při pracovních i soukromých cestách do Skandinávie… Číst vice »
Flix je – pokud vím – autobusová doprava. Vzpírám se uvěřit, že by snad mohla představovat konkurenci lehátku/lůžku a to dokonce na trati podobné délky. V čem spočívá můj omyl?
Představa , že z této trasy sešlo po konkurenci autobusu musí zavařit hlavu všem lokalkarum při výměně variací 81x za mikrobus .
Není zač. https://www.flixtrain.com/
„to bylo nakonec vše zrušeno DB z důvodů silné a levné autobusové konkurence Flix“
Fantasticky pohodlné spaní v boxu 3x3x3 metry se čtyřma cizíma lidma a zachodem na chodbě? Já mám teda o pohodlí dost odlišné představy…
V CNL jste měl kupé se sprchou i záchodem sám pro sebe. Stačilo si ho koupit.
Bjorn blouznil o lehátku.
Byť zmiňuje obě varianty, popis upřesňuje pak lůžka a tam se skutečně cenově bylo možné dostat. Také jsem kdysi takto CNL využil.
super věc , o víkendu , kdy koliv , na penězích nezáleží , je to bez přestupu super , super , super ,
Super zpráva. Určitě to využiju na výlety a to i do Londýna. Vzhledem k tomu, že to bude jezdit 3xtýdně, tak to vidím na st, pá, ne cesta tam a út, čt, so cesta zpátky a v pondělí oddych na Smíchově 😀
3krat týdne, to tam není psané ne?
Je to napsáno zde: https://www.europeansleeper.eu/english/ 🙂 Píše se, že první měsíc 3x týdně a následně pravděpodobně denně.
Než se zacovidilo, cestoval jsem hodně do Nizozemí, do Francie a do západní části Německa. Obvykle autem, ono se to dá (tedy kromě té Francie, to už je daleko), někdy letadlem. Lůžkové vlaky jsem párkrát využil „za zábavou“, jenže dneska je člověk zvyklý na určitý komfort. Řekl bych to asi takhle; pokud mi nabídne spací vlak večeři a snídani odpovídající tomu, co koupím u běžné německé benzínky (masitá teplá večeře, míchaný vajíčka apod. ke snídani a ne rohlík, taveňák a hnusný kafe), pokud se bude možné civilizovaně osprchovat, budiž. Vyspím se, coby kdysi spící pod širákem, i v drncajícím vlaku,… Číst vice »
Jeste dva roky zpet spaci i jidelni vozy najednou jezdily smer Budapest, sam jsem tim jel. 🙂
Jo to bývaávaly časy… Metropol, Devín, Slovakia, Bohemia, Excelsior. já tedy častěji lehátkem a pak až lůžkem a ač mladý člověk rozhodně jsem si rozdílu mezi slovíčky a tím co ozančují všiml
Jídelák jezdí na Metropolu stále. Ale jen do Břeclavi.
Hlavně aby strojvedoucí nebyl bílý muž, když to jede do centra EU Brusele.
Jsem velkým kritikem současného fungování EU, včetně jejího vstřícného postoje k nelegální migraci, ale tyto výlevy sem nepatří.
Ale no tak, ty jeden eurohujere..
Nezmýlil jste si místo? Tady není předvolební meeting pitomiovců.
myslím že celkem v kontextu jiného dnešního článku….
Přesně tak. Chytrému napověz, hloupého trkni.
Vy asi do Holandska nebo Belgie moc necestujete, považujete-li za relevantní takové dřisty.
Jak to bude vypadat cenově?
Jako Ještěd…😂
Cela leta jsem jezdila nocnim vlakem z Usti do Frankfurtu a pak prestoupila do Heidelbergu. Jezdila jsem kazdych 6 tydnu za mamkou do Cech. Brzo ranomjsem dorazila domu, dala si slofika a v 10 sla do prace makat. Cas byl pro mne nejcenejsi komodita a takhle jsem usetrila den dovolene. Mam 2 ruzne Bahncard na slevu a jezdila jsem spacim vozem v kupe pro 2. Bylo to prima. Ale pak nocni vlak zrusili, nejdriv do Prahy a pak ivten do Drazdan a tak jsem zacala jezdit autobusem od DB , to taky slo, z Prahy primy spoj, takze to bylo… Číst vice »
Regiojet by mohl přinést jednu zásadní výhodu, že lístek na vlak nebude stát 3x víc než letenka. Jsem zvědav, jaká bude nabídka.
Ale taky jaká bude kvalita, záleží co tomu vlaku dá RJ a co ES a jak to nakonec dopadne časově. Osobně bych tím do Holandska nejel, ale naopak do Berlína určitě ano.
Přijde na to proč kdo cestuje, turista v nočním vlaku nějakou hodinku sem nebo tam řešit nebude.
V Berlíně to bude nejspíš oběma směry kolem půlnoci. Pro ty, kdo tam bydlí, to může být fajn, ale na cestu z Prahy do Berlína pro kohokoliv, kdo v Berlíně nežije, mi teda přijdou o dost šikovnější vlaky v jiný hodiny…
RJ tam planuje jezdit i přes den až přijdou nové soupravy
U srovnání ceny nočního vlaku proti letadlu musím započítat cenu letenky + jednu noc v hotelu + odbavené zavazadlo + cestu na a z letiště.
… a únavu.
Spíše hostelu, pokud chcete srovnávat kvalitu s lůžkovým vlakem 🙂
Tak to se určitě vyplatí strávit 16 hodin ve vlaku za raketu.
Tak to ještě vysvětlete OBB, že ty jejich nightjety jsou vlastně úplná hloupost.
Tak svého zákazníka si to určitě najde. Ale když jsem chtěl jet do Paříže vlakem tak jen cesta tam by mě vyšla na stejné peníze jako letecky zpáteční pro 4 lidi.
Což je v tomto kontextu skutečnost zhruba tak relevantní, jako za kolik kupovala vaše prabába za války kafe…
Ano, protože to bylo s národními dopravci a jejich NRT a podobnými. RJ dobré ceny umí.
Já bych zavedl povinnou dojížďku vlakem do Bruselu pro všechny europoslance a papaláše z Evropské komise. Aby také sami přispěli k boji proti klimatickým změnám. To se to bojuje, když je to na úkor jiných 🙁
Já si myslím, že to je právě klientela, na kterou Jančura cílí 🙂
Europoslanci ne, ale různí úředníci určitě.
I ti by mohli vlak využít. Můžou si zaplatit celé kupé pro sebe. Je to dražší, ale dá se, a peníze na to mají.
Nikdo z nás neví jaký nitky v ruce ES drží, to až provoz nám je ukáže. Ale bez ohledu na preference dopravců je pozitivní, že i noční spací vlak bude soukromej. V Německu může jet obstojně na licenci Leoše, kterej by ve svým rezervačním systému mohl prodávat i jízdenky.
Já bych zase zavedl povinné IQ testy pro všechny, kdo se chtějí vyjadřovat pod články na internetu.
zajímalo by mne, co na to Deutsche Bahn.
Jezdí vůbec nějaký spoj z Berlína či Drážďán, kterému toto bude konkurovat?
A ještě bude DB tak ochotně prodávat stará lehátka?
DB už ví pár let že stejně se jednou k nim RJ dostane, ať už s nebo bez jejich ojetin
a co na to Deutsche Bahn? že mlčí? 😀
Mlčí…myši sežraly drát od telefonu…😀
tak OeBB na žluté vlaky s diskontním jízdným a vagony po OeBB zareagovaly celkem jednoznačně – již nikdy žádné vozy RJ neprodáme. a údajně si o tom hezky povídali s ČD. nakolik to bylo legální, to nechme teď stranou.
jen mne zajímá, co na to DB…zda někdo z insiderů ví. zda ho vůbec budou považovat za konkurenci nebo ne, nehodlám studovat jízdní řády atp v Německu.
on tam totiž měl nějaké moc hezké vztahy už docela dávno. ale když jim nerozjezdil linku, co sliboval, tak to utichlo.
RJ tam chce na Praha-Berlín nasadit nové vozy
Já bych toho chtěl…
Komenty k létání. Chcete být dopoledne v kterékoliv z těchto destinací letecky ? Tak buď den předem a přespat v hotelu (no to nemám čas, jsem s rodinou), anebo vstávat ve 2-4 ráno, cesta dročkou či bůh ví čím na letiště, odbavení a ranní roztřel buď 6 nebo 7.30-7,50. Přílet cca 9 letiště, než mám zavazadlo a cestu do města je 10 dopoledne. A jsem polomrtvý po noci. Autobus na sedačku, tak to je sice extrém finančně, ale námaha je podobná jako letadlo. Takže cena za vlak 1000-1500 za cestu je super a kvalita vlaku mě zas až tak netankuje… Číst vice »
takže letět den předem čas nemáte, ale na vlak (taky den předem) jo?
Záleží, v kolik to vyjíždí/letí. Ten vlak může do toho předchozího dne zasáhnout o dost míň než let (pokud chce být v rozumnou hodinu v posteli v hotelu v cílovým městě).
To je ale hodně teoretická varianta, že jo?
Nemusí to tak samozřejmě být vždy a pro každého, ale když to načasování vlaku vyjde a letadla ne, může to být rozdíl 3 hodiny. A to může být rozdíl mezi jedu z práce v podstatě rovnou na letiště a dám si po práci v klidu večeři s rodinou a pak jedu na nádraží.
PS, neřešili jsem spolu něco podobnýho už pod dřívějším článkem?
Já jsem polomrtvý po cestě nočním vlakem…to fakt radši letadlo+hotel anebo letadlo na 1 den na otočku, kde to jde.
To je asi hodně individuální. Mně se třeba v nočním vlaku spalo úplně pohádkově…
Přesně tak.
A proč budete čekat na zavazadlo? Jestli letíte na dovolenou, tak být někde dopoledne nehraje zas takovou roli a pokud letíte na jednání, tak na co s sebou 80 l krosnu? Ono teda naco i na tu dovolenou do zvolených destinací :)))
Krosnu nebo velkou tašku do těchto destinací beru většinou na nákupy. Tam ji vezu poloprázdnou, zpátky plnou. Rozhodně to platí pro Berlín a Paříž, jak se nakupuje v Amsterodamu nebo Bruselu přiznám se nevím.
Hele a není prostě možné, že každému vyhovuje něco jiného a není důvod si do toho navzájem kecat? Já závidím lidem, kteří dokážou využít noční vlak jako dopravu a ubytování zároveň. Ale já prostě v dopravním prostředku neusnu, ani na lůžku, tudíž zabiju 12 až 16 hodin na cestě, ráno jsem totálně zmlácený, zoufale čekám, až mě po poledni ubytují v hotelu a celé odpoledne prospím. Prakticky tím nočním vlakem zabiju něco mezi 24 a 36 hodinami času a bude mě to stát proti letadlu několikanásobek. Tudíž radši poletím letadlem až druhý den, vstanu někdy ráno (nejdřívější kousnutelný budíček je… Číst vice »
… a Gréta ťa odstrelí 😀
umělohmotnou pistolí s nějakou ekologickou municí.
Ale protože ta vás nezabije, můžete se bránit osvědčeným Waltherem PPK…
„Chcete být dopoledne v kterékoliv z těchto destinací letecky ? “ V případě destinací typu Amsterdam, Brusel není žádný problémm ostatně proto ty lety mezi 6:20-7:30 lítají. Dtto návrat tentýž den večer. Každý pracovní den, nikoliv dva pracovní dny v týdnu. V obou případech spaní ve vlastní posteli. „cesta dročkou či bůh ví čím na letiště,“ Autem nebo drožkou. Kde je problém? Nikde. „než mám zavazadlo a cestu do města je 10 dopoledne“ Není žádný problém stíhat jednání v 10:00 pro kohokoliv z Evropy. Mnohokrát odzkoušeno v obou jmenovaných městech. ————————————————————– Ovšem nevím proč to sem vůbec taháte.95 % klientely… Číst vice »
Už se vidím, jak vstávám v 5-6 hodin a sháním v tu dobu taxíka…😂
A od nás do Ruzyně je to cesta dlouhá 40 km a 35-45 minut…😁
Od nás ze severu musím na letadlo v 6,20 vstávat nejpozději ve 3,30 a jet taxíkem (za 2000 Kč). To opravdu není na vyspání.
Já nevím. Pokud bych jel do Amsterdamu , asi bych použil jiný způsob , jak se dostat do cíle. Vlakem bych nejel. A obávám se, že většina lidí vlakem nepojede.
Ale zase na druhou stranu lůžkový vlak na Ukrajinu se mi líbí. Tam ano , tam tímto vlakem má potenciál zabodovat …. Podobně jako , když vlaky zlikvidoval většinu autobusových linek, jedoucích do Čech z východního Slovenska.
Dokud bylo čím, jel jsem takto služebně (obvykle na konference) do Štrasburku, Kodaně, Kolína nad Rýnem, Koblenze, na východ mnohokrát na Slovensko. Za mě pohoda a nikdy si nestěžovali ani nešoto kologové.
Pokud se jízdní doba vejde do nějakých 10-12 hodin (tady to bude asi spíš k 15 za celou trasu, ale budiž), tak to má řadu benefitů – můžete pracovat nebo cokoliv okolo, vyspíte se, ušetříte jeden den ubytování a nezabijete bílý den cestováním. Ráno dáte snídani, sprchu (pravda, není ve všech vozech) a jste na místě.
V oblasti ve které se pohybuji se létá, případně jezdí autem. A troufám si tvrdit, že vlaky Regiojetu na této praxi nic nezmění.. Ale chápu, že pro nějakého státního úředníka , který se potřebuje dostat do nějakého centra.. a který neřeší , že jeho zákazník sídlí 100 km od vlakové zastávky noční vlak může být atraktivní. Jednou , jedinkrát jsem jel služebně přes noc vlakem a sice do Košic …a už nikdy nepojedu. Nejsem masochista…
i/{“ státního úředníka , .. a který neřeší , že jeho zákazník ..“}
Váš příspěvek je klasická fantasmagorie.
Copak má státní úředník nějaký zákazníky? A ještě k tomu někde v tramtárii.:-)
Pokud pracuje v oddělení památkové inspekce, pak může mít „zákazníky“…😀
Před koronou jsem do Košic jezdil nočním vlakem běžně (s ČD i RJ) a nemohu si stěžovat. Ale koupil jsem si vždy lůžko nebo lehátko.
Proč na Ukrajinu vlakem ano a do Amsterdamu ne když to bude časově srovnatelné tomu nerozumím.
Na trase Praha- Brusel/Amsterdam se vyskytuje trochu jiná klientela , než na trase mezi Ukrajinou/ČR. Nemyslíte ?? Více friendly pro veřejnou dopravu. Obyčejnější a skromnější… Zkuste si vygooglit , kolik před Covidem denně jelo linkových autobusů na Ukrajinu. Trochu jiné počty než směr Amsterdam/Brusel..
Má, ale v 80% jako část trasy pro ukrajince vracející se domů se 100 kily zavazadel, kteří si pak přestoupí a pojedou dál. Radši se budu courat po letišti, ale na zadku sedět jen 50 minut, než x hodin ve vlaku, byť na lehátku. Ukrajina je po opadnutí Covidu asi jediná země kde jde růst v obrovským množství, ať u vlaků, autobusů nebo letadel. Jinde je to jen o tom, že jeden nahradí druhýho a zkusí to trošku jinak, ale trh je často minimálně nasycen.
Jsou lidi kteří pojedou a jiní kteří nepojedou. Někdo pojede autem a jiný ani náhodou.
Moc tomu fandím myslím si že noční vlaky pro výlety po Evropě jsou nejlepší volba, mám s toho radost že po pandemii už budeme mít dobrou sít nočních vlaků v Evropě, tak jak tomu bývávalo kdysi. Noční vlaky jsou prostě idealní na vzdálenosti mezi 1000 – 1500 Km kde prostě večer odjedou a druhý den ráno přijedou. Je prostě užasný pocit večer nastoupit v Praze jet v lehátkovém voze kde se vyspíte a ušetřite jednu noc v hotelu a ráno přijedete odpočatí třeba do Bruselu nebo Amstrdamu. Akorát si myslím že České dráhy by se měli pomalu probrát, protože pokut… Číst vice »
já se vyspím i vsedě na tvrdé židli s rozsvíceným lusrem a rádiem na plné koule, natož takové spací kupé…ale velká část lidí z těch lůžek či lehátek…se vzpamatovává následující den…
jsem zvědav, kolik si tohle najde zákazníků…
Se zřetelem, že lidstvo je tvorstvo zlé, blbé, a ničemné…tak se vždycky někdo najde…
někdo jistě, ale kolik….to je oč tu běží…
Ale to snad není vaše starost či riziko proboha!
Svoje zákazníky si to asi najde, ale pořád jich bude jen malý zlomek z těch, co poletí nebo pojedou autem. Ale pokud to nebude nijak dotovaný spoj, tak ať si jezdí:-)
No táto doba ide pomaly ale isto preč. V Európe sa rôznymi prirážkami snažia ľudí dostať z lietadiel do vlakov aby sa na ,,krátke“ vzdialenosti zbytočne nelietalo. Preto aj OBB tak masívne rozširuje ponuku nočných vlakov a investuje do nových vozňov milióny €, pretože trend cestovania sa v nadchádzajúcich rokoch bude výrazne meniť. Ak to RJ dobre uchopí tak to bude hojne využívaná linka nie len v CZ ale aj v Nemecku smer Benelux
O jakých přirážkách je konkrétně řeč?
Žádné přirážky ani nebudou potřeba. Stačí, když se nebudou levné letenky skrytě dotovat z veřejných rozpočtů přes odpouštění letištních poplatků. Třeba Ryan z téhle konkurence mezi letišti hodně těží.
Poskytnutí slevy z letištních poplatků je obchodní rozhodnutí provozovatele daného letiště, a pokud není provozovatel dotován z veřejných rozpočtů, je to plně v rámci jeho kompetence.
jenže on mnohdy je….
je bohužel prakticky vždycky dotovaný z nějakého veřejného rozpočtu
Dostal jsem tři minusy, ale ty přirážky mi nikdo neupřesnil…
tak počítejte s uhlíkovou daní za létání. pokud někde už není, tak brzy bude všude. když se reálně vymýšlí, jak zakázat spalovací motory u nových aut, tak nemůže pokračovat tohle létání…politicky by to bylo sebevražedné
A obzvlášť když se zjistilo, že absence létání je prospěšná pro déšť…
a to si teď děláte srandu, dovozujete to z loňského deštivého léta nebo na to už nějaká chytrá hlava napsala studii?
Co to je „krátká vzdálenost“. ??? Ano.. před COVIDem létala letadla i na vzdálenosti nějakých 300-400 km. To není případ trasy Praha-Amsterdam. Jinak letadlu spíše může konkurovat VRT než nějaký klasický noční vlak – ten bere trochu jinou klientelu..
1000 km resp hodina a něco letadlem není krátká vzdálenost. Jo, až tam pojede rychlovlak za tři hodiny tak neřeknu 🙂
Já budu strašně rád jezdit na „krátké vzdálenosti“ vlakem, až bude patřičná infrastruktura. V době, kdy cesta do Budapešti, Varšavy nebo Frankfurtu trvá naprosto nehorázně ostudných 7 až 9 hodin, je vlak možnost pro masochisty nebo šotouše, ale rozhodně to není seriózní doprava. Třeba ve Francii by mě nenapadlo vzdálenosti kolem 500 kilometrů létat, protože tam to vlak jezdí za 2 až 3 hodiny.
Na noční přesun vlakem „do Budapešti, Varšavy nebo Frankfurtu“ je cestovní doba těch vámi zmíněných 7 – 9 hodin právě „tak akorát“ – já bych byl sice asi spokojenější s těmi sedmi, ale kdo se chce dlouho vyspat, tak tomu zase spíše vyhoví těch devět.
Zas pokud se ve vlaku nevyspí a chtěl by to jet přes den, je i těch 7 nepříjemně hodně… Navíc se to nejspíš nevylučuje, kdyby byla infrastruktura, klidně by mohly jezdit rychlý denní za 3-4 hodiny i pomalý noční za devět a každej by si vybral podle aktuální potřeby a preferencí…
Tím, jak bude přesunuta přes Havlíčkův Brod, Jihlavu, Znojmo, Retz, a Vídeň, vám to do Budapešti vyjde na noc perfektně…👺😁
Sice malý zloem, ale kdyby nezačali, tak nebude ani ten.
„ale pořád jich bude jen malý zlomek z těch, co poletí nebo pojedou autem“ // doufám a věřím, že lidé takoví sadomasochisté nejsou 🙂
Nerozumím…kteří lidi takoví masochisté snad nejsou?
No tak když porovnám vlak / letadlo / auto do Bruselu, tak mi přijde auto jako totální nesmysl (prostě 8,5 hodiny řízení je strašný, navíc se jedná o totálně zabitý čas). Pokud tedy večer vyrazíte na cestu, stejně druhý den minimálně dopoledne prospíte. Letadlo je sice na první pohled rychlé, nicméně je třeba počítat s cestou na letiště / z letiště, čas, který strávíte na letišti (musíte se tam dostavit v hodně velkém předstihu) a pokud máte s sebou kufr, tak čas, než vám ten kufr vydají. A pokud přeletíte v blbou dobu, tak ještě čas, než se vůbec budete… Číst vice »
A co čas? Jestli mám den předem letět a spát v hotelu, anebo se v noci mlátit nočním vlakem a přijet na místo nevyspaný a ušmudlaný bez sprchy, je volba jasné.
A přesně o ten čas jde. Ve vlaku ho můžete strávit mnohem užitečněji. Letadlo + hotel – neuděláte v podstatě nic a ještě navíc musíte nepohodlně pořád na něco čekat. Máte pravdu, volba je jasná … pokud nejste sadomasochista 🙂
Jak můžu užitečněji strávit čas v nočním vlaku???
Proč bych měl být na letišti v hodně velkém předstihu? Doma si vytisknu palubní vstupenku a pokud mám jen kabinové zavazadlo, jdu rovnou na bezpečnostní kontrolu. Pokud mám zavazadlo k odbavení, lze využít samoodbavovací automat. A pokud musím k přepážce, fronta nebývá na dlouho. Tak proč?
protože to většina národa nemá jen 15minut 119tkou z veleslavína ale prostě dál….
Přesně totéž se ale dá říct o Praze-Hlavním nádraží, že jo?
Ano. Ještě max. 20 let to bude „problém“, ale ten se pak velmi rychle stane obsolentním…👺😀
Z Ústí nad Labem hl.n. to pojede o hodinu a 10 minut později.
A z Brna bude cestující muset vyrazit minimálně o tři hodiny dřív…
jo, jenže nádraží s použitelným provozem je v ČR jaksi víc než použitelných letišť….
taky nikomu nevadí, když k vlaku doběhnu 30s před odjezdem. u letadla jsem to vyzkoušel dojet na letiště 10min před odletem jen jednou a bylo to přes hodně přemlouvání…aby mne vzali….
Ono už třeba jenom kvůli tomu, abyste letadlo vůbec stihnul. Na „okruhu“ při cestě na letište v Ruzyni bývají dost často různé problémy, a to klidně i ve velmi okrajových částech dne. Poměrně často jsem využíval ty ranní lety do různých evropských destinací a ačkoliv jsem cestoval na lehko jenom na otočku, nikdy jsem si nedovolil vyrážet na poslední chvíli. I když jsem bydlel jednu dobu jenom nějakých 20 minut autem od letiště, stejně jsem raději kvůli neočekávaným komplikacím na cestě raději vyrážel o hodinu dříve. A párkrát se to vyplatilo, abych letadlo vůbec stihnul Ale pokud jste dobrodruh a… Číst vice »
Kdežto vlaky na přestup do Prahy budou jezdit vždycky načas, že jo?
V nočních vlacích není problém si koupit celé kupé pro sebe. Jen je to logicky dražší než sdílení kupé s jinými osobami.
Taky mám dojem, že bych spíš volil letadlo, kvůli rychlosti. Ale vlak má zase ve srovnání s letadlem jednu velkou výhodu: pořád ještě si tam cestující může vzít pití kolik chce a nemusí se doprošovat o každej kelímek zvlášť, nemluvě o tom, že každej kelímek v letadle vydá cenově tak na 4 1,5litrový PETky.
No, vydržet dvě hodiny se obvykle dá i bez nějakého velkého pití…
a kolik toho během běžnýho letu po evropě vypiješ? můžeš si vzít prázdnou petku a natočit si jí za security kontrolou. zadara.
Když to ztratí punc nebezpečné „socky“, tak to bude jezdit vyprodané. Chce to lůžka, sprchy, klimatizaci, večeři/snídani na místo, wifi + zásuvky pro dokončení práce přes jednáním, doprovod a zajištění kupé zevnitř a uvidíte, jak se cestující pohrnou.
Nepohrnou. Jak psalo už víc lidí, náhradou za lety na střední vzdálenosti nejsou noční vlaky, ale vysokorychlostní vlaky.
jo, jenže až to bude mít většinu Vámi popsaného, tak to bude drahé jak mrcha.
Proč by bylo? V podstatě všechno tohle máte v JLV na Slovač a nijak extra drahé to není. Pro business klientelu rozhodně ne.
A proto je to financované státem ?
Třeba lůžkový vůz WLAmz?
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OTR&cislo=240&nazev=Ost-West%20Express&rok=scifi
Tak to je super, to bych hned jel.
Dole se hodně píše o tom že ČD zaspaly.. což asi ano časy kdy ČD měly noční vlaky do Amsterdamu, Basileje, z Františkových Lázní do Budapešti, Curychu, přes Frankfurt do Wiesbadenu… je pryč, bohužel ČD řídí banda diletantů kteří se o nějaký rozvoj vlastně ani nesnaží. ÖBB ukázaly že noční vlaky i dnes kdy je letecká doprava velmi levná a dostupná mají smysl. V tomhle RegioJetu fandím, ale snad se brzy dočkáme i opravdových lůžkových vozů, přeci jen s WLABmz od ČD se v tomhle rovnat nemůžou
ÖBB má nabídku nočních vlaků velice zajímavou a i základní ceny jsou perfektní, docela mě ale odrazuje ten obrovský poplatek za lůžko. Nedávno jsem se díval na Vídeň-Split, jízdenka za 40 EUR a poplatek za lůžko dalších 60 EUR.
Cena za postel odpovídá spíše levnějšímu hotelu, cena za dopravu je menší jak u auta.
Pro rodinu to úplně není, ale pro služební cestu je to zcela přijatelná cena.
a to ještě bude Sparschiene hodně předem, ne?
A o tom to je. Kde mají být ČD ? Mají být tím nejlevnějším dopravcem, který bude co se týká lehátkových/lůžkových nakupovat šrot a jezdit s tím za pár korun ? Anebo mají poskytovat kvalitnější služby za více peněz..?? Je to o nalezení té správné pozice na trhu..
Vlaky jsou dostatečně dlouhé/kapacitní na to, aby uměly na jednom a tom samém spoji nabídnout jak ten laciný (mj. co do jízdného) šrot, tak i single lůžka za vyšší jízdné.
Vsak to mate v clanku. V Regiojetu uz na to prisli: „Stejně jako u dalších spojů se počítá s politikou nejlepších cen za nejlepší služby,“ doplnil Ondrůj.
Ještě aby se náš národní dopravce stal něčím, čím už se bohužel staly naše národní aerolinky – jakousi pouhou, takřka již bezejmennou dceřinkou na pokraji krachu, ve chřtánu nějaké zahraniční firmy, která s cestujícími zachází spíš jako s nákladem.
No ČD se chystají prodat SŽ pozemky pod kolejemi a Telematiku. Takže pak kromě několika nevýznamných firem zbyde VÚŽ a Cargo, takže tak do deseti let VÚŽ prodají.
Zatím to ale je právě naopak – ten ČD šrot je podstatně šrotovitější než cokoliv jiného, co sem dotáhnou jiní dopravci. A přitom jízdenky stojí více… Takže bych se rád pletl, ale je to tak. Já radši uvítám kvalitní službu staršího modernizovaného vozu za rozumný peníz, než předražené služby v ještě starším voze v podání ČD…
hezký obligátní plivanec.
jen bohužel narážíte na realitu. RJ má akorát lehátka, žádná lůžka, lůžka má u nás výhradně ČD. kolik přesně starých lehátek či lůžek ještě ČD provozuje nevím, ale zdá se, že je většina už odstavená a provozují se hlavně ta lehátka /lůžka po OeBB nebo důkladné reko
RegioJet aktuálně soutěži 10 patrových vagonu, takže se nejspíše předělání
Plně souhlasím. ČD pod současným vedením nemá žádnou představu co dělat s nočními spoji a je zcela odkázána na aktivitu okolních železnic, zejména OBB, které už se staví do role regionálního leadera. Ačkoli Regiojet by také měl trochu zauvažovat jak chce ten produkt stavět. Na takhle dlouhou cestu to chce nabídnout i velmi pěkné lůžka pro jednoho/dva cestující.
Ten vlak by se dal určitě spojit s některým spojem z ostravska/Bratislavy/Vídně (až skončí megavýluka a vlaky budou zas jezdit po koridoru), nebo je to až příliš utopická představa?
Rakušané myslím mají Amsterdam ve své mapce rozvoje nočních spojů. Určitě ale nebudou ztrácet čas cestou přes ČR. Pokud ta cesta vyjde skutečně na 15 hodin, přidat další tři z Ostravy? To by asi absolvovali opravdu jen ti nejzelenější z nás. Je navíc otázka, jestli by opět nebylo rychlejší jet přes Polsko.
Pokud vím, noční vlak z Vídně do Berlína existuje… přes Polsko, aby se úsek vedený přes Německo byl co nejkratší, kvůli astronomickým poplatkům za použití německých kolejí.
Je možnost že na té sprovozni těch 14 belgických lehátek, prý mají ale problémy s elektroinstalací a podvozky
čili asi se vším, co na vozu je? 🙁
Vlastně ano ☹️, ale podvozky se dají vyměnit a kabely taky
Záleží jak velké budou naklady
to už pak ale klidně můžou rekonstruovat nějaká zasloužilá béčka…. 😉
tak Bečka nemají klimu a vakuové WC
Velice zhruba Praha – Amsterdam kolem 11 hodin, tj. Brusel 13-14 hodin. To si nejsem jist, nakolik bude pro tu cílovou stanici fungovat, zvlášť pokud na „vhodný čas příjezdu“ bude laděn spíš ten Amsterdam.
Ale třeba jednou vznikne ještě něco jako Praha – Frankfurt – Paříž, tak by se pak ten Brusel dal křídlovat tudy za nějakých 10 hod.
Každopádně pro tyto směry už bude asi zásadní koupit plnohodnotné WL, ta „přejmenovaná lehátka“ to myslím v tomto případě moc nevyřeší.
RJ teď soutěži 10 patrových vozu, tak možná ty předělá na plnohodnotné lůžka
máte alespoň rámcově představu kolik by to stálo? dle mého jsme na 20+ mio/vůz (pořádné předělání Bc na WL, ne jen výměna postelí)
Se třemi přestupy s cca 45 minutami pobytu v Plzni, Regensburgu a FFM za 12.22 čili za 11 hodin se Brusel dá stíhat …. 20.00 z PH, v 7.00 v Bruselu ….
To by jel jenom blázen.
Proč? Když bude odjezd až v 20h, tak se ti rychlejší stihnou doma převlíknout, popadnout kufry, a hurá na hlavní nádraží…
Ten spoj do Lvova bude zajíždět skutečně až do Lvova? Pokud vím, tak tam splítka není.
Ano chce tam jezdit,
Já bych chtěl věcí…
a jak budou řešit rozchod kolejí?
V příštích letech Ukrajina plánuje v rámci revitalizace udělat na hranice splítku – plán 2021-2023. Zdroj rynek kolejowy (článek ze 7.2.2021). Tak snad to dopadne. 😀 Ale do té doby se asi bude v Przemyslu přestupovat. 🙂
Ukrajina má co se týče rozvoje infrastruktury velké plány, chce stavit i VRT a nakupovat nové moderní vlaky – zkrátka se chtěji přiblížit státům EU. Otázka je, jak to dopadne, už tak chudý stát má plno problémů s koronavirem a lockdowny, navíc vojenské transporty na hranicích s Ruskem v posledních dnech nenahrávají nějakou pozitivní ideu.
Česku se přiblíží celkem snadno a pokud postaví alespoň kilometr VRT, tak nás předeženou.
Mam za to že bylo inzerován garantovaný přestup v nějaké vesničce na hranici kde se potkává klasika s širokorozchodnou, jméno si bohužel nepamatuju.
Oba rozchody vezou mezi polským Przemyslem a ukrajinskou Mostyskou.
Jj, takže Mostyska a dál UZ do Lvova?
A jak dlouho to má jet?
Me tady fascinuje, jak neznali hani CD, ze ty zase nic a ze zase zaspaly. Pritom si neuvedomuji, ze naklady, co ma Regiojet, CD sotva daji – treba proto, ze Regiojet tam bude mit s velkou pravdepodobnosti jen jednu posadku stewardu. U CD by to sotva slo – aby personal mohl jet Nemeckem ci Nizozemim, musel by mit mistni zkousky = vyskolit personal = dalsi penize. A ve skutecnosti by to tak sotva bylo a slo, personal by se spis musel menit u hranic jako doted = v Nemecku personal nemecky, v Nizozemi holandsky atd. = opet by s penezi… Číst vice »
a jaký bude rozdíl nákladů u ČD a RJ? nějaké číslo by nebylo (aspoň %)?
Jedna poznámka. Vlakvedoucí u ČD po složení všech dopravních zkoušek, jazykových zkoušek a zkoušek co se týče mezinárodní přepravy má plat cca 35 tis. čistého. Je zodpovědný za celý vlak a to od provedení zkoušky brzdy až po kontrolování technického stavu vozidel. Pokud k tomu přičteme průvodčího, tak ten má cca o 5 tis. méně. Jinými slovy, jedna směna je cca dle mého odhadu 90 tis. Tyto směny potřebujete čtyři. Dvě jsou vždy v práci na cestě, další dvě mají turnusové volno. Stevard u RJ je přibližně na 2/3 mzdě. Nemá dopravní zkoušky, nemá povinnosti ohledně brzdy atd. Takže jen… Číst vice »
RJ musí mít zaměstnance s dopravní kvalifikací vlakvedoucího.
Předpis D1 SŽ řeší obsazení vlaku jen strojvedoucím. Vše navíc je libovůle dopravce.
Přičemž ČD, kdyby chtěly, tak to můžou mít taky tak. Toho vlakvedoucího zodpovědného za vlak tam RJ má taky. A proč mít v nočním vlaku průvodčího, když tam jsou stevardi? A k čemu by jim byly dopravní zkoušky, když tuhle dopravní část práce udělá ten vlakvedoucí sám?
(Protože se to tak nikdy nedělalo.)
Tak ona i úroveň služeb ve spacím vlaku ČD/JLV je úplně jiná. RGJ se svými lehátkáči z druhé ruky nemůže novým lůžkům ČD konkurovat.
Nicméně si nemyslím, že by ČD nebyli úplně nekonkurenceschopní. Prostě to chce jen poněkud změnit personální a smluvní politiku, přesně jak píšete. Ostatně, i mnohé vlaky DB mají „globální cenu“, tj. mj. neakceptují se FIP, síťové jízdenky ani NRT. Druhá otázka ovšem je, jestli chceme zase dále rozbíjet síťovost.
Ale kdyby se chtělo, jde síťovost skloubit s (ne)nutností dražšího německého personálu, dopravních zkoušek atd…
RJ i DB akceptují InterRail i když je uvedeno „globální cena“.
Jo, chceme. Cim vic se rozbije „sitovost“ v podani zeleznic, ktera z nich realne hlavne dela sluzbu pro uzky okruh zamestnancu a nejvetsich nadsencu, kteri se v tech uzasnych sitovych tarifech dokazou vyznat a maji ty spravne karticky a odrazuje ostatni cestujici, tim lip.
Takže jinými slovy, ještě že máme tu liberalizaci, protože u státních molochů by tyhle služby nikdy nemohly být použitelné téměř pro nikoho jiného, než pro jejich zaměstnance a jejich příbuzné. Obyčejní cestující bez vazby na dráhu by tam byli max jako opovrhovanej a překážející substrát.
Nechte si laskavě ty vaše pohádky pro děti na dobrou noc. Jistě tomu, co píšete, sám nevěříte.
Chápu správně, že tu relativně rozsáhle píšeš pouze to, že ČD jsou jen zkostnatělý a neschopný státní moloch, který není schopen čelit jakékoliv konkurenci…? 😀
mají stejně jako ostatní drážní společnosti spoustu dohod a předpisů vzniklých v době, kdy toto vše ještě i dávalo dobrý smysl. a low cost způsobem jako RJ by vás na koleje pustili možná akorát na od sítě oddělené vlečce. část nákladů jsou platy. prostě ČD mají dražší personál, stevardi žlutých busů i vlaků jsou mnohdy brigádníci, poněkud šikanováni vnitřním systémem dopravce. OK, společnost i přeje, aby kvůli nižším cenám jízdného byli zaměstnáváni brigádníci za pár peněz, tak to tak bude. jen si prosím uvědomte, že low cost může fungovat všelikde. abyste někdo z těch, co tleskají, pak nezuřil, že jeho… Číst vice »
Hlavní problém ČD a podobných molochů a důvodu, proč je mohou noví dopravci u nás převálcovat, IMO není výše platů, počet zaměstnanců, atd. Hlavní průšvih je v tom, jak moc zakořeněnej a pomalu překonávanej je tam způsob myšlení, že dráha je něco extra, před čím se má obyčejnej zákazník (někdy i významnej objednatel) a jeho potřeby sklonit, protože oproti potřebám dráhy jsou druhořadé. Jasně, není to všude a ve všem, občas už se z toho vymanit dokážou. Ale furt strašně často prosákne, že je to stále ještě výjimka. Oproti tomu má Jančura coby šéf Regiojetu jednu obrovskou výhodu. Má velmi… Číst vice »
ČD především doteď dělaly to, co od nich chtělo MD. A když se někdo z vedení choval jinak (např. Railjety), dřív nebo později dostal přes prsty, protože začal šlapat na kuří oka vládcům a kámošům.
To se teď musí změnit, a k tomu je trh dobrej.
ano, RJ je oportunista (v tom nehanlivém, nebolševickém slova smyslu). čuch má slušný, je dost pilný a tvrdý, což je plus i minus zároveň, protože dle toho, co jsem o něm slyšel, nebere moc korektivy jeho názorů. každopádně má daleko snazší pozici než jakýkoliv ředitel ČD, který se musí panstvu a kamarádům panstva zalíbit. přičemž se to panstvo pravidelně obměňuje, mnohdy i s kamarády. ještě důležitelší je, že má fanatické podporovače. a myslím, že víc než modří. jsou lidi, co nepojedou vlakem, ledaže je žlutý. a je zbytečné jim vysvětlovat, že jinde pojedou za stejně a v lepším. prostě to… Číst vice »
Jasne, ze Jancura taky dela chyby a nektere ho prijdou draho. Asi se muze stat i to, ze na nektere z nich dojede a na zeleznici zkrachuje (zejmena v dobe, kdy pandemie postihla byznys vsech osobnich dopravcu). Ale v takovem pripade se nejspis vynori nekdo jiny, nebo on sam s jinou spolecnosti a zkusi to znovu, bez nekterych tech chyb. Ale ten zakladni rozdil ve smeru navrhu sluzby od potreb cestujicich a od potreb techniky a potreb organizace (tarify a spol) je IMO v dnesni dobe, zejmena na dalkovych linkach, rozhodujici. Kdysi si zeleznice ten opacnej pristup mohla dovolit, ale… Číst vice »
Bude to skvělá pašerácká stezka 😀 Amsterdam – Praha 😀
Nepiš dvakrát. Zase se poveze Tatranský Čaj a jiné chuťoviny.
Před lety jsem jel z Frankfurtu do Prahy linkou z Damu do Prahy …. na ten odér travky nazapomenu :o).
Skvělá nabídka ale zajímal by mě výsledný čas mezi Prahou a Amsterdamem jelikož KLM letecky zvládnou cestu za 90min, žlutým autobusem nebo FlexiBusem jedete 12-13 hodin, Autem to jde zvládnout 8-9 hodin pokud to bude s dobrým časem, pak zvolím příští cestu do NL vlakem.
podle částí dne, které tam píší, to vidím na takových 16 hodin, takže nic moc
No jestli má být ještě dopoledne v Bruselu, bude muset být v Amstru ráno, což je na noční vlak ideální. Otázkou je, jak brzký podvečer bude odjezd z Prahy (kterej bude nejspíš relativně brzo, aby se furt dalo v Berlíně přistoupit rozumně večer a cestou se vyspat, překvapilo by mě, kdyby chtěli být v Berlíně po půlnoci.
Taky si myslím, že cílem nočního vlaku není nic jiného než trhat rekordy v jízdní době.
7-9 hodin je pro noční vlak ideálních. Cokoli na dýl už je hendikep.
I 10 – 11 h může být přijatelných – odjezd okolo 21 – 22 h a příjezd okolo 8, max. 9. h.
Za 7 hodin se nevyspím. Pro mě je ideál spíš někde 10-12. odjezd 20-21, příjezd 8-9. Záleží taky na vybavení a pohodlnosti, jestli budu chtít ještě ve vlaku snídat, nebo radši až v cíli, atd.
Já se taky nevyspím. Potřebuju 12 hodin. 😀
Ale jako business nemáte moc čas vyspávat. Potřebujete nástup nejdřív po 6. (předtím můžou být ještě schůzky a potřebujete čas na přesun) a příjezd tak, abyste nejpozději v 9 (max. 10) byl na místě dalšího jednání. Další přesun tam i zpět nemusí být 20 minut, zvlášť pokud jedete někam mimo trasu tohoto nočního vlaku.
Do toho večeři a nějaké volno na oddech. Prostě ty 3-4 „vatové“ hodiny k těm 6 večer a 10 ráno mnohdy potřebujete.
Takhle to zdaleka nemá všechna business klientela. To, co popisujete, je spíš extrémní případ, a současně ta část, kterou stejně do vlaku dostanete nejobtížněji, která bude radši vstávat ve 4, aby stíhala letadlo před sedmou… Zejména pokud by mířili až do Bruselu.
Na takový je nejspíš lepší se vykašlat a neznehodnocovat kvůli nim službu pro ty, pro který se principiálně hodí víc…
Proto je to také noční vlak. Usnete v Praze a probudíte se v Amstru. To nezní tak špatně ne?
Jel jsem dvakrát do Košic. Usnul jsem v Bohumíně (?) při čekání, pak jsem se probudil při odjezdu, znovu jsem usnul v Žilině a probudil se v Popradu a do Košic už nespal. Fakt noc snů…
Jo, já to tak mám taky, proto beru i na nejkratší možné trasy zásadně letadlo. Ale spousta, dokonce bych řekl většina lidí jsou šťastlivci, kteří v dopravě (a obzvlášť v leže) nemají problém usnout a pro ty je to asi ideál 🙂
Doporučuji přes spaním lahvinku 🙂
Byly tři piva, ale nepomohly…
Tak zkuste víno…
To se jednou sešlo pár chytrých lidí – a vymysleli prášky na spaní. (Ale jinak jsem na tom osobně úplně stejně)
Práškům se obecně snažím vyhýbat, pokud to není nutné.
V současnosti za 12.32 se 112 minutami pobytu v Berlíně …
Praha-Berlin necelých 5 hodin
Berlin-Amsterdam cca 6,5 hodiny
Amsterdam-Brusel necelé 3 hodiny.
Já to vidím cca Praha 19:30 – Berlin 0:00 – Amsterdam 7:00 – Brusel před 10,00 ráno.
Zpět nějak podobně.
Není AMS – BRU za 3 hodiny příliš? Vždyť tam je VRT a pokud bude mít Vančura slušně vagóny schopné jet 200 km/h, tak je to cesta zhruba na 2 hodinky, pokud by ještě nezastavovali na Schipholu, v Rotterdamu a v Antwerpách jako Thalys. Ale samozřejmě po konvenčních tratích by to mohlo zabrat i ty tři hodiny.
A pustia Jančuru na VRT aká vlak len na 200?
* ak má
Fandím tomu! Ještě bylo super, kdyby RJ jezdil směrem Berlín i přes den, ideálně třeba až k moři.
Chce , až přijdou nové soupravy
Fantastické! Dúfam že príchod do Amsterdamu nebude príliš skoro. Brusel pre mňa nie je až tak zaujímavá destinácia ako Amsterdam, takže kľúčové je či sa stihnem vyspať aj pri ceste do AMS.
Ďalej som zvedavý či sa pri linke na západ trochu viac hecnú s kvalitou služieb a najmä či ponúknu plnohodnotné lôžka, nie len ležadlá. Ak áno, bude to pre mňa veľmi zaujímavá alternatíva voči novému nightjetu z Viedne (zachádzka cez Prahu mi vôbec nevadí).
Překvapuje mě trasování přes Berlín, když by vlak mohl jet kratší trasou přes Lipsko a Magdeburg. U někdejšího EN Praha – Amsterdam jízda přes Berlín dávala smysl kvůli přímým vozům z Varšavy, to však v tomto případě neplatí. Možná snaha získat další cestující v Berlíně?
Ano, jízda přes Berlín je nejspíš právě kvůli snaze získat další cestující.
Nejen v Berlíně, ale jistě i část cestujících pojede pouze do Berlína.
V minulosti se v Berlíně dost lidí vyměnilo. A více nastoupilo než vystoupilo. To byly doby kdy jsem jezdil na InterRail.
Kilometricky nejkratší a časově nejrychlejší nejsou synonyma …..
to zní dost dobře
Zdravím.
Tak samozřejmě palec nahoru a určitě využijeme…
Co se týká diskuze o vozech níže, tak je pravděpodobné že se vhledem k diskuzi v podcastu bude jednat o vozy nové….
Reaguji tedy na slova, že s ojetými vozy bude brzy co se týká nákupů konec.
A příjdou na řadu nové. Tato destinace či trasa je významná.
Přece tam nebude dávat starší vozy, ale využije toho že se vytáhne něčím novým.
Samozřejmě se mohu mýlit……………….
Je otázka, jestli mu za rok někdo nové vozy stihne vyrobit, výrobci železničních vozidel v Evropě jsou docela vytížení, ti, kteří mají v nabídce spací vozy zejména. To samý firmy schopný mu ty starší modernizovat. Spíš bych tipoval, že to minimálně ze začátku budou některý z těch ojetejch, možná lehce modernizovaný, pokud se to stihne. Ale uvidíme, každopádně to časem zjistíme a podle ceny a typu/stavu těch vozů se rozhodnem.
Já to tedy – na základě toho podcastu – cítím úplně opačně, že toto je případ, slovy pana Jančury „mám vozy, hledám šanci, jak je využít“. Přecijen jen, rozjet tuto linku s novými vozy by byla značná investice s nejistým výsledkem. Mě osobně by se takové spojení líbilo a pokud to klapne, určitě ho využiju, ale bude nás dost na to, utáhnout nové ubytovací vozy??
Má i lůžka? na Jadran jezdil s lehátky, nebo ne?
Všechny jeho ubytovací vozy jsou BDcm (4), Bvcmz (10), Bvcmbz (9) – plán pro rok 2021 70 kusů. Vše jsou to lehátkové vozy, u RJ označovány jako lůžko. DB v podstatě nemají ani žádné jiné ubytovací vozy na prodej, jelikož všechna lůžka WLABmz byla prodána ÖBB.
Bvcmz má 19
+ Z těch 29 co vyhráli by měli být taky některé lehátka, bohužel nevím kolik
Neměl a doteď nemá . Proto nejlepší cena a služby.
Takže to, co hnije na Smíchově, nechá dál hnít, a místo toho koupí nové vozy a s nimi nabídne nepřekonatelnou cenu? Já si tedy nemyslím, že je to blázen.
Mohu mít otázku? A kde by jako vzali tak rychle nové lůžkové/lehátkové vozy? Tak rychle by to nikdo nedokázal vyrobit a navíc, nové spací vozy vyrábí pokud vím jen Siemens a ten má tolik zakázek, že by jim to trvalo vyrobit více než 3 roky. Co vím, tak RJ plánuje koupit za celý tento rok 70 vozů Bvcmbz249 od DB. (Přičemž prvních 6 už dorazilo na konci února) 😉
Takže se vozovým parkem vracíme zpátky do 80. let? 🙂
I astra je dělá a Výrobce od kterého má RJ kupovat ty nové soupravy je taky schopen vyrobit lůžka
Ale tady půjde o starší vozy
Zdravím.
Samozřejmě to nemohu vědět.
Chce toho rozjíždět více.
Tak třeba několik lepších vozů do rozjezdu sežene nebo se již postaral aby byly. Řekněme že to mohou být v začátcích i vozy spolupracujících subjektů.
Tak uvidíme…😀👍
Lůžka se za „konkurenční“ cenu opravdu nevyplatí nechat stavět nová…
Nebude, RJ si zatím neplánuje vyrobit lehátka
Tento rok má v plánu koupit 70 ojetin
Zatím má 38
O 10 soutěži (10 páteř)
Takže minimálně ještě 22 vozu koupi a to budou nejspíše lehátka a lůžka
Jinak ty patra se dají předělat na lůžka/lehátka tak jak to je v Rakousku
Nové vagony budou sedačkové a dle dostupných informací se bude jednat o 15 netrakcnich souprav po 7 vagonech a nejspíše je vyrobí CRRC (co mám zákulisní info)
15x7x40=4,2 mld?
tak to hodně štěstí při financování
Přesně to je 105 vagonu a stát by měli něco málo nad 1,5miliardy (a měli by být od CRRC, proto je i taková cena)
tak toto by byla asi cenová bomba….jen si tím asi zařídí enormní nepopularitu mezi evropskými výrobci kolejových vozidel. osobně bych mu asi začal instalovat kurwítka do vectronů. nebo mu je prodával o 50% dráž než jiným….(oboje asi mírně nelegální, já vím)
a očekával bych proto jejich vendettu, protože tomuto by se cenou nedalo jakkoliv konkurovat. jen mám pocit, že za tyhle prachy to nemůže jít vyrobit ani v Číně….a třeba problémy s antidumpingem by mu lobby evropských výrobců loko/vagónů mohlo zařídit (pamatuju si, jak EK poněkud zlikvidovala některé dovozce šroubů….), obdobně jako pakárnu se schvalováním.
já myslím že to je cena výrobních nakladů bez přirážky, sirius taky stojí nějakych 165 mega a kapacitne menší stadler stojí 300 mega
asi pujde o tak malou cenu kvuli průraznosti na trh
50-70 mio/vůz…to za tenhle noční vláček nedá…
má relativně dost lehátek, tak hledá užití.
na východ už není moc kam jinam jezdit, tak co zkusit západ?
využití nehledá,, spíše mu chybí ty vozy na jeho plány
sam chtěl noční vlak a košice se 18 vagony, což je 13 spacích vozů ne ?
takze mu jeste chybí
wow! Jsem upřímně zvědavý, jaký to bude mít úspěch. Jadran byl jasný, ta Ukrajina asi taky. Ale do Amstru i do Belgie je z Prahy luxusní nabídka leteckých spojení, potenciál je asi v případných zastávkách cestou (Rotterdam, Antverpy?). Každopádně držím palce.
Ne každej chce lítat, když nutně nemusí. A při počtech cestujících mezi těmito destinacemi se taková linka snadno může uživit, i kdyby vlak radši než letadlo volila jen malá část z nich…
Uživí se mu tam autobusy , tzn že věří přesunu těchto lidí do vlaku , tzn cca 40-90 lidí denně jako základ do pohodlnější formy dopravy při odpovídající ceně
90 lidí na sedačku je vagón a něco. :-/
Spíš jde o to, že tohle spojení bylo oblíbené, ale „díky“ DB zmizelo.
Při kapacitě spacích to je těch vagónů víc, ne? Zejména když si část z nich připlatí za to, že budou v kupé po jednom nebo po dvou…
A na nábřeží maximálně řeší jestli ve stanici je ten správný plakátek.
a na nábřeží jen čumí
Tomuhle prostě státní organizace nemůže konkurovat nikdy. Maximum pro ČD bylo zlepšení služeb z Prahy do Ostravy, to bylo na státní organizaci až nečekané, ale takový závod nemůžete běžet věčně… ( s koulí na noze to prostě daleko nedáte )