RegioJet chystá přestavbu „peršingů“ na vícesystémové lokomotivy, má schválenou dotaci
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Lokomotivy řady 162 společnosti RegioJet čeká kromě zabudování zabezpečovače ETCS další velká proměna. Soukromý železniční dopravce chystá přebudování devíti lokomotiv
V čem je veřejnoprávní užitek dávat veřejné peníze formou dotací na úpravu lokomotiv nějakého dopravce?
Proč se prosím toto má platit z mých daní? (a je mi jedno zda u ČD, RJ nebo LE)
Jestliže SŽDC dlouho plánovala přesun na stříd.proud a RJ až poté (?) si nakoupil loko na stejnosměrný, tak je to jejich volba, ne?
Ke schválení změny napájecí soustavy došlo v roce 2018. Do té doby se o tom maximálně mluvilo, ale nic nebylo definitivně jasné.
OK, pak tomu ještě rozumím.
Jan Sůra: Už máte informace kdy a kolik nasadí Regiojet Traxxů během příštího roku. A jak rozdělí traxxy a vectrony na jenotlivých linkách od něděle?
Děkuji.
Ne a obávám, že to ještě přesně neví v RJ😀
Dlužno dodat, že ty stejnosměrné lokomotivy nakoupil v květnu 2010. Vynášet soudy na základě mylných dojmů, toť specialita všech moralizátorů.
V čem je veřejnoprávní užitek z toho, že firma Gradior Tech si modernizovala výrobní provoz a rozšířila jej o řezání vodním paprskem? PROSTĚ SPLNILI PODMÍNKY A DOSÁHLI NA DOTACI. To je celý. Stejně jako na dotaci dosáhla skupina Tap Tap, sbor církve československé hustitské a SDH Horní Lomná.
Mě se nelíbí obecně nápad platit to formou dotace.
Jestli dopravcům nějak přispět na mašiny, tak bych raději formou slevy poplatku za trasu, třeba i vícesystémovka vezoucí vlak jen na stejbosmeru nemusí platit energii.
Co prosím???
Dotace pro soukromníka? Neříkal že bude levnější než konkurence?
A akosi, Kefalín, predstavujete takú súvislosť cenníka jazdného s dotáciou na modernizáciu?
Dotace pro sdtužení dobrovolných hasičů? Neříkali že jsou dobrovolní a nechou za to nic?
A to mají k ohni chodit pěšky s vědrem na zádech?
Asi ano podle názoru různých Dopraváků…
Minulý týden RJ spílali, že nemá provozní zálohy, po přestavbě a koupi/dodání všech MS3 (tedy pokud to opravdu splní) jich bude mít dost. Držet si jako provozní rezervu nový stroj je dost drahý špás. Občas je někde otočí ať to nereziví. 10x zaplacené stroje a na přestavbu mu přispějí, ruku na srdce, kde z nás by to na jeho místě neudělal?
Zajímavé bude, jakou cestou se vydají. Zda kompletní reko jako 363.5 nebo cestou jakou plánuje ČDC, „dosazení trafa“ do 163.
Pokud to má být za dvacet mega/kus, tak je to myslím jasné.
Kompletní reko obdobně jako 363.5 navíc se zrychlením na 160km/h by zde dávala největší smysl.
Případně je tu vrútecká verze v podobě 361.1.
Nedávala. Byla by minimálně třikrát dražší a vzhledem k omezení výkonu danému TM by z toho vypadla lemra jen o trochu živější než Bastard.
To „dosazení trafa“ do 163-neusnul ten záměr,nebo se ještě nevybral „dodavatel“? Osobně by se mi líbilo jít cestou ZSCS-tedy kromě toho „trafa atd“ zavést možnost 2členné řízení. /Na SK tedy 2 krát původní 363 s kompletní výměnou regulátoru z 80.let za něco modernějšího/ Ono to přepřahání v KH na konkurenceschopnosti železnici zrovna nepřidá.
Kam plánuje jezdit? Plzeň? (Cheb? Klatovy?) Budějice?
Stejně tak to pak může nasadit Praha – Brno – Bratislava nebo na R8 mezi Brnem a Bohumínem – tam je taky střídavých 25 kV.
Tak určitě:-)). Mašina v rámci reko „překopaná“ ze V = 140 km/h na V = 120 km/h a rychlostně zpřevodovaná do pomala navíc s odebraným topením (včetně zásuvek) je pro dálkovou osobku samozřejmě naprosto ideální:-)).
Jakých 120 proboha? Původně (po výrobě a provozu v Itálii) to byly 163 – tedy maximálka 120. Když to Jančura před roky koupil a dovezl sem tak to nechal (mimojiné) upravit na řadu 162 s maximálkou 140 za hodinu… 🙂
A osobně si nemyslím, že je tak „šáhlej“ aby ze 162 nechal udělat 363 – tedy ze stejnosměrné mašiny na 140 km/h udělat sice vícesystémovku ale s maximální rychlostí 120 km/h 😀 🙂
Tak mu to běžte vysvětlit:-)))
Nemyslím to zle ale – právě to vysvětluji vám :)).
Regiojet má řadu 162, která má oproti řadě 163 o 20 km/h VYŠŠÍ maximální rychlost…
Dušan
Dnes jsi krapet mimo.
Opět pod stolem???
třeba R8?
No vida, jak jsou pro Jančuru tyto lokomotivy a vagony „jako za císaře pána“ nakonec dobré, ačkoli před lety tvrdil „Určitě chceme soupravu, ne vagony tažené lokomotivou jako za císaře pána“. Dosud nejezdí Jančura ani s jedinou soupravou, jako poslední z větších dopravců.
Nechápu tyto uštěpačné poznámky. Jančura má „jako za císaře pána“ u ČD jezdí od císaře pána. Nevím co je horší, jestli nějaký výrok hozený kdysi do větru, nebo skutečnost na českých kolejích…..
Když už jsme u toho, tak průměrné stáří vozového parku je u ČD nižší, než u Regiojetu.
průměr je špatná hodnota. a hlavně víme, že nejlepší první třída u ČD je rakouská dvojka (devadesátá léta)
Radek Janata: Zdroj?
Tak to by mě moc zajímalo, jak jste k tomuhle došel.
Mě by to zajímalo také. 😉
Neznám aktuální hodnotu průmerného stáří vozového parku ČD, ale určitě jej hodně „omlazují“ šukafony Evo II (814) a Evo III (814.2), u nich je rekonstrukce počítána jako novovýroba.
Tak samozřejmě. Ona taková Reginova je vozidlo z roku 2000 a novější. Stejně tak je rekonstruované Bdt na Bfhpvee295 jsou vozy maximálně 8 let staré. Počítá se totiž datum registrace, nikoliv datum výroby.
Radek Janata . průměrné stáří vozového parku je u ČD nižší, než u Regiojetu.
Tak to rozhodně . Jenom nesmíš počítat tu většinu co jsou starší 🙂
No jde o to, ze si tehdy asi ne uplne „videl do ust“ s timto prohlasenim. Na druhou stranu, zacinal na zeleznici s komercnimi spoji, kdy potreboval variabilni kapacitu (vozit prazdna mista se nevyplatilo), coz masina+vagony dobre umoznuji. Navic teprve zacinal budovat voz.park. U jednotek je variace kapacity horsi a na porizeni jsou tez drazsi. Sve misto si vsak urcite najdou na spojich objednanych MD, ktere nebudou provozovany na komercni riziko, ale na nabidnutou kapacitu.
Pokud píšete o „uštěpačných poznámkách“, měl byste si vzpomenout hlavně pana Jančuru, jedná se o jeho slova.
Soupravy jsou ekonomický nesmysl, nelze operativně přidávat nebo naopak ubírat kapacitu dle vytíženosti. A to nemluvím o možných závadách na jednotlivých vagonech.
Všechno má své výhody i nevýhody
Tahle myšlenka by chtěla větší publicitu – svým know-how by jsi ušetřil miliardy dolarů všem dopravcům po celém světě, kteří teď – jsa zaslepeni a ohlupeni lživou propagandou výrobců jednotek – tratí své peníze jejich provozem. Zase jednou malý český člověk svým nápadem hýbe světovou ekonomikou.
Jsouce, ale jinak zcela souhlasím!
To rozhodně není pravdivé tvrzení. Nebo to celé Japonsko, kde se jezdí na komerční riziko a výhradně jednotkami, dělá špatně. Kapacita přidávat a ubírat rozhodně jde, ale funguje to trochu jinak.
Pravda je, že neexistuje jedna jednotka jedné konfigurace dobrá na všechno, jak je to někdy chápáno u nás.
Japonsko je krapet úplně jinde. To je nesrovnatelný. A cena toho šinkanzénu není vůbec malá…sem tam byl a nestíhla jsem se divit.
Dáda: Výraz „krapet úplně jinde“ je boží. S dovolením budu taky používat 🙂
Tak pojďme do Prahy. DPP měl nakoupit 2 krátké tramvaje namísto jedné dlouhé.
Opakovat jeden, deset let starý, výrok je už fakt trapné. A víte proč nakonec k nákupu nových souprav nedošlo? Přemýšlel jste někdy o tom? Nebo jste prostě jenom modrá guma, která přemýšlí maximálně tak provozně a ekonomiku pokládá za něco zbytečného (vždyť stát vždycky dosype).
Jen poupravím, mluvit o Ferrovie Nord Milano coby soukromé společnosti je poněkud přehnané, vzhledem k tomu, že je ze 72 % vlastněna Lombardií (regionem) a Ferrovie del Stato.
Máte pravdu, díky za upozornění.
Tak určitě je to dobrá volba. Tyhle resa může dát na rychlíky R8 nebo na Bratislavu, kde zatím jezdí krátké soupravy 5-6 vozů a nebyl by to pro ně problém. Traxy a další silné lokomotivy může hodit na Ostravu a dál na Slovensko, kde jsou 8-10 vozové soupravy, u kterých se už pershing pořádně zapotí
Linka R9 se pro něj připravuje se vším všudy… Kam si ukáže, tam to ma. Dřív se šlo na ruku ČD, teď RJ
Jak se může připravit? V případě R8 byli osloveni všichni dopravci, RJ dal nižší cenu než ČD. Co bránilo podat ČD nabídku výhodnější pro stát?
No přece to, že Jančura nemusí uznávat režijky a má tak nefér výhodu!
Nefér výhoda to není, to že nějaký podnik poskytuje svým zaměstnancům nějaký benefit je čistě jeho problém, ne nikoho jiného. A na soutěžených výkonech ČD uznávat režijky nemusí, takto si to sami ČD+jejich odbory vydupali, aby byli konkurenceschopné, když už zarputile požadují, aby benefit měli v zákoně (jako jediná firma v zemi) a pomáhali tak sobě sami do hrobu.
Trondo, to byla od Lukáše evidentně ironie. I na šotowebu se mohou vyskytnout normální lidé… 🙂
Tak to beru zpět, podobné výkřiky jsou zde zpravidla myšleny smrtelně vážně.
Na první pohled to tak vypadá, ale je to jen politika… Myslím ze i vy víte vic
Kubin: Linku R9 provozují České dráhy a nevím o tom, že by se na tom v dohledné době mělo něco měnit. Takže tvrdit, že na R9 jde něco na ruku RJ je, slušně řečeno, pomatenost.
Vsak uvidíte kdo tam bude jezdit za tři roky…
Je dost možné, že ČD to nebudou, pokud nezmění přístup….
S 5-kovym esem se jezdí dobře a zkušenosti s přestavbou už tady jsou.
Otázka spíš zní jesli má smys, bez ohledu na vlastníka, lít velké peníze do 40 let starých mašin. Podle mě tak ještě u relativně nových panterů, ale u těch peršingů…
Ještě jim není 30.
Podle mě to smysl nemá a z veřejných zdrojů by se takové bastly podporovat neměly. Výhradní provoz pod ETCS začne v roce 25, kdy budou mít tyhle mašiny přes 30 let. Sypat přes 20M za mašinu do stroje, který umí jenom 140, má nízký výkon a katastrofální aerodynamiku, když můžu mít za 100M mašinu novou, mi připadá trošku ujeté. Do šrotu by ještě určitě nemusely, využití by se nějaké našlo, ale investovat tolik peněz do starých střepů je prostě špatně.
co konkrétně nechápete na tom, že je rozdíl mít za 100 míčů jednu lokomotivu (tedy v případě lokomotiv je to milionů 900), nebo lokomotiv 9? Mimochodem, když jsme u těch mouder o tom, jak nemá smysl repasovat – na čem že to existenčně stojí taková CZ LOKO?
Podívejte se, to máte 22mega 25kV + x mega ETCS. Dejme tomu 30 mega, což je třetina ceny nové lokomotivy. Pokud by si to dopravce platil sám, tak dejme tomu, je to jeho věc. Ale proč se takový bastl má podporovat z veřejných zdrojů? Když už se do něčeho dávají dotace, tak by to mělo mít nějaký inovační potenciál, nebo úspory energie. Nic z toho toto řešení nesplňuje. Jenom díky horší aerodynamice a účinnosti vyletí za těch zbývajících pár let provozu x MWh zbytečně do luftu.
Ok, ale mít něco, co mi funkčností plně vyhovuje, za X Kč nebo za 1/3 X KČ je furt podstatný rozdíl, nehledě na to, že ty tři nový lokomotivy by sice měly inovační potenciál (ať už to znamená cokoli), ale někde by stálo 6 souprav vagonů, který by nemělo co táhnout. Prostě si Jančura pořizuje to, na co má a co je pro něj ekonomicky výhodné, a fakt nějak nepobírám, co je na tomto faktr k nepochopení.
Pořád vám nedochází ta pointa? Jančura ať si pořizuje co chce, je to jeho svaté právo. Ale nechápu, proč to máme z veřejných peněz dotovat.
Proč? Protože je na to vyhlášena dotační výzva. Dotační výzva ze stejnéo šuplíku, ze kterého už drahně let platí reko různejch šukafónů i Národní dopravce. A ta dotační výzva je vyhlášena proto, že se státy EU shodly na tom, že budou podporovat železniční dopravu.A Jančuráci uspěli, neboť ten jejich projekt dává smysl.
Hele, fakt nemějte starost o to, esli chápu nebo nechápu pointu (jako že ji chápu dost dobře, nic raketově složitýho tu neřešíme), raději si trošku llépe nastudijte kontext tématu, o kterém je řeč. Omílání nějakých anachronických neoliberálních manter nemá s realitou co do činění.
Podívejte se, já nekritizuju RJ, že přijme dotaci na toto. Souhlasím s tím, aby se železniční doprava podporovala, ale moc nesouhlasím s tím, aby se pomocí dotací podporovaly projekty tohoto typu, protože neustálé konzervování starých strojů železnici nikam neposune. Když už chci železnici pomoct, tak investicema do moderních, úsporných a rychlých vozidel, do narovnávání tratí, elektrifikace, co nerychlejší konverze na 25kV apod. To není žádná neoliberální matra, ale trošku selského rozumu, když už se do něčeho rozhodnu investovat. je opravdu smutné, jaký kartáč člověk okamžitě dostane, když si dovolí kritizovat, že jsou dotace vynakládány neúčelně. S těmi šukafony uvádíte krásný… Číst vice »
Otázka je, esli je smyslem železnice vozit lidi, nebo se „někam posouvat“. Jo, šukafony a z nich zbastlené deriváty nejsou žádná hitparáda, ale zase tu jde o cenu, která je (resp. v době třebavzniku Regonov byla) taková, že (teď mne nechatejte za slovo) za jedno nové Desiro máte 5 regionov. A otázka samozřejmě je, jestli je lepší mít jeden moderní vlak, nebo 5 repasí, které mají tu zásadní výhodu, že mohou být na 5x tolik místech, co ten jeden moderní vlak… Jinak, rozumím správně tomu, že 100 mio na reko Peršingů se vám nepozdává, ale s trojnásobnou dotací na nový… Číst vice »
Dobře, uvedu jasnější příklad. Zhruba 10 let zpátky se z velkou slávou opravily vagóny a staré motorové loko. Starý brejlovec + 2 vagóny váží 160t, moderní DMU váží 70t. Z Prahy do Písku tak 10 let vozíme zbytečně 90t sem a tam. ČD a všichni vám podobní tehdy argumentovali úplně stejně. Přece nebudeme investovat do nových Desir, když nám tohle stačí. Dovedete si představit, kolik nafty takhle vylítlo do luftu zbytečně? Nebyla by ta Desira na naftě dávno zpátky a ještě by se JD oproti současnému stavu výrazně zkrátila? Tohle je to samé v bledě modrém. Je to sice z… Číst vice »
Dokavaď bude spotřeba marginální položkou provozu vlaku ten argument neobstojí. POkud nechcete přispívat RJ najděte si vhodou polotickou stranu a motivujte je ke změně legislativy. Líbí se mi váš argumentační mix RJ ČD OBB
Elektřina se již platí podle skutečné spotřeby a není rozhodně marginální, za 30 let dělá cca. 300 mega pro loko na IC/EC vlacích.
dejte vedel sebe odpisy investiční náklad nový mašiny a spotřebu. Pak to uvidíte taky. Toto je odepsanej stroj. U nový mašiny máte zapalceno a teprv budete odepisovat. (nebo lízat, nebo platit pronájem)
Zajímavý je, že na to ten Jančura nepřišel sám, kdyxž je to takle easy 🙂 Esli ono to nebude tím, že to, co navrhujete, by ho po odečtení protiúčtu a dotací stálo cca 570 míčů z vlastní kapsy, zatímco reko Pershingů ho vyjde cca na 180. Což znamená, že i kdyby to bylo řešení na 10 let, vychází to furt levněji. Nehledě na to, že držet si jako zálohu „stokrát“ zaplacenej pershing, do kterýho jste vrazil aktuálně 30 mio, bude taky stát podstatně míň, než mít takhle někde zaparkovanýho Traxxe, nebo co by tak přicházelo do úvahy. Co se týče… Číst vice »
Ferenc Futurista: No, toho „Traxxe“ přece nedávno „zaparkoval“ kdesi u Vydrníku a bylo z toho víc než 8 hodin zpoždění …
a to jste neviděli, jak ho na Smichově opravovali…
Tak mi vysvětlete, proč se místo těch vlaků na Písek nenakoupila Desira? Asi ze stejných důvodů, jako obhajujete bastlení 162. Vlaku se nenakupují na 10, ale na 30 let. Prostě krátkodobá řešení před dlouhodobými…
uf. 180/10 < 570/30. To opravdu není nic, co by nešlo pochopit na první dobrou, natož na třetí.
Jinak ano, desira se nekoupila proto, že se "ušetřilo" a místo nich se nasadila "desira vršovická", jenže problém je zde poněkud jinde a už to popisuju výš, tedy nemá smysl se opakovat. Přečtěte si to ještě jednou, případně i vícekrát, a snad to pochopíte.
Jinak – ano, vlaky se nakupují na let, a stejně tak je obvyklé, že po téí době projdou repasí a slouží dál.
Regionovy v tý době posunuly cestování dál. Mělo to použitelný záchod, a nemusel člověk nastupovat po žebříku. Byl to velký prokrok proti soupravě 810 + 010 + 010 + 810 jak to jezdívalo za mne.
Bohužel se to furt plouží do kopce třicítkou, je v tom kravál, že není slyšet vlastního slova a trošku to háže, ale jinak dobrý ;-). Byl to tak velký pokrok, že lidé raději začali jezdit více autem…
Jasně. Lidi přišli na zastávku, másto 810 + 010 + 810 přijel Regína., lidé se otočili, sedli do auta a do vlaku už nikdá nesedli… Hele jak říkám – trošku soudnosti. Chápu, že už se hádáte jen proto, že nedokážete uznat, že jste poněkud vedle, ale tohle už je fakt poněkud přehnaná akrobacie.
Zase strašení auty! Máte to tvrzení podložené čísly? Kolik lidí, ve kterých regionech a podobně?
40% regionálních tratí přepraví pouhé 3% dopravních výkonů. Zoufale dlouhé jízdní doby (způsobené kvalitou tratí, ale i zoufalými trakčními parametry regionovy) spojené s kraválem a nepohodlím na to samozřejmě nemají žádný vliv 😉
A nenapadlo vás, že bude problém spíše v trasování, které sice leckde splňuje potřeby pil, cukrovarů a kartounek z konce 19. století, ale začasté úplně nekonvenuje s požadavky současné dopravy osob? Nebo si fakt myslíte, že až takhle třeba na 120 budou jezdit Desira, že se potáhne z Řevničova lesem procesí ku dráze?
Nevím ja jinde ale Velký Karlovice – vsetín, jezdí regíny, jsou slušně obsazený, ne špičkách narvaný, jsou stejně „rychlý“ jako autobus, autem na týto trase neudělám náskok víc jak 10min (a to dlabu na dodržování 50 všude kde platí). Ještě nějaký dotazy?
no výkon a adheze řekněme jaxi nelze překovat, že. výkone je danej motorem ( a regína má krapet silnější motor) adheze jeako „jednokolka“ je hort mizerná.
dopravak: Třeba proto, že bude provozovat dopravu na objednávku státu, nikoli jako pouhé své dosavadní „vyzobávání rozinek“.
Aha, já bych řekl, že v našem zájmu je, aby jezdil co nejrychleji a nejefektivněji. Proto mu místo 100 mega na úspornou, rychlou a výkonnou mašinu dám 100 mega na starý hranatý střep. Jak logické 😉
A kde na relaci Brno – Ostrava má (a ještě hodně dlouho mít bude) pro „zastávkový“ rychlík skutečný smysl konstrukční rychlost hnacího vozidla větší než cca 130 – 140 km/h? Není lepší teď tu potřebu nějak levně „zalepit“ a koupit třeba za 10 roků něco ještě mnohem modernějšího než co je k dispozici teď?
„zalepit“ jojo, tohle vystihuje pěkně stav české železnice. My furt něco lepíme, místo abychom věci vyřešili. Vyšší konstrukční rychlost a vyšší výkon vám taky mimo jiné zkrátí jízdní doby a zrovna v téhle relaci je to potřeba jako sůl. Takhle to pěkně zase na pár let „zalepíme“. Hlavně, že je to „levné“. Nepřipomíná vám to něco? Asi tak, jako vozit 90t navíc rychlíky do Písku, co? ;-).
o kolik by to zkrátilo jízdní dobu třena ba „nový“ pro RJ lince R8??? To myslím peršan versus traxx?
Čekalo by se na Křižování u Božích muk (fakt tam jsou) o celých 10 sekund déle, jělikož by se tam z Vyškova přijelo o těch 10 s dřív. z Hranic by se pak možná nějaká ta minuta nahnala, ale mezi přerovem a Hranicema je všude 100 až 120 km/h.
A to se vyplatí, úspora pár minut, investice pomalu miliarda. Bravo. To určitěš zní jako podnikatelský plán soukromé firmy.
jenže těch 100 mega by mu, jak už jsme si tu řekli, stačilo na jednu lokomotivu a on jich potřebuje 9. Takže by těch mega muselo bejt 900.
Jenomže vy to furt řešíte z pohledu Jančury. Proč? Dám mu 100 mega a zbytek ať si sežene v bance. Bude mít sice vyšší splátky, ale nižší náklady. Po deseti letech bude mít pořád zánovní loko, které kdekoliv udá, zatímco peršingy se budou poroučet i se zánovním trafem do šrotu.
Boha jeho. Zkusil jste si odpovědět na otázku, proč Jančura volí řešení, které je dle vás pro něj nevýhodné? Odpovím vám naposedy, protože jsem to psal už několikrát – protože to, že by byly nové lokomotivy pro Jančuru lepší, je jen váš dojem učiněný na základě chybně aplikované teorie. ALe co já vím, napište mu, třeba si nechá poradit a konečně přestane dělat všechno blbě :))).
Boha jeho, vy jste fakt natvrdlý. Už vám po xte píšu, že Jančurovi nikdo nezakazuje mašiny repasovat. Pokud mu to vyjde na sklonku životnosti dodávat nové trafo a ETCS, budiž. Ale z pohledu státu je rozhodně přínosnější dávat dotace jenom na nová vozidla a tyhle bastly prostě nepodporovat. To, že si bude v případě nových mašin půjčit více z banky je jasné, ale je to čistě JEHO věc. On vysoutěžil linku, tak ať se stará, ne? Pokud mu nabídneme 50% dotaci, tak ji samozřejmě využije. Byl by blbý, kdyby to tak neudělal. Ale proč mu to sakra takhle štědře nabízíme?… Číst vice »
O moji natvrdlost nemějte péči. Já dobře chápu, co se tu snažíte sdělit, a opakovaně ser vám snažím vysvětlit, že je to naprostý nesmysl. A natvrdlost při vší úctě vidím někde zcela jinde…
Co vám brání vsoupit do legislativního procesu a prosadit změnu pravidel a změnu cílů dotačních titulů?
Zvýšený splátky nebudou plně „kompenzovány“ sníženými náklady na el energii. to my musel bejt tarif 1kWh za 100Kč aby to mělo nejaký rozumný výsledek ku prospěchu nových mašin. Prostě se smiřte s tím, že to má RJ kurevsyk dobře spočítaný, co se mui vyplatí a co ne.
Tohle je lepší počtení než mnohé humoristické knihy :-D. Chudák Jančura, vůbec si to neumí spočítat a zbytečně takhle ztrácí peníze. Kdyby jen četl diskuze, to by byl jeho byznys někde jinde!
tvl ten kdyby četl tyhle diskuze tak se umlátí smíchy nad moudry „léčitelů chyb systému“
A teď si představete, že nějaký politik něco takového dosadí do vedení znárodněné firmy. Jakpak asi ta firma dopadne?
PS: „Řídíš, jako bys to ukradl“ neplatí jenom o autě.
Jasně, Peršingy půjsou do šrotu, Cargo totiž raději zabuduje ETCS do Bobiny, než aby si koupilo Peršinga od Jančury.
páč na rekonstrukci dotace jsou z jiný kapitoly, než na pořízení nový mašiny. Nehledě k tomu že po rekonstrukci ještě službu udělají, na to co se po nich ce jsou dostatečné. Než bude dost tratí, kde bude „nestíhat“ bude rekonstrukce dávno ekonomicky zpět.
Na všech tratích, kde RJ jezdí, je už teď 160, takže už teď jsou mašiny zastaralé. Převod jde teoreticky změnit, ale pak zase chybí výkon, takže opět klasické české polovičaté řešení. Kdyby si to platil sám, je to jeho věc. Proč máme ale taková polovičatá řešení dotovat mi ale jaksi hlava nebere.
Teď ano, ale od 15.12.2019 to už nebude pravda.
R8 má všude traťovou 160? To mi jako asi neco uniklo…
Z Kojetína ku Přerovu by těch 160 km/h i šlo, je to lautr rovina, takže by to nemuselo vyletět z kolejí.
Rovina sice jo, i nový svršek, ale špatný spodek a chybějící VZ.
na tratích kde jezdí je opravdu VŠUDE 160? A tam kde je 160 dominantní ( na většině úseků) jezí nyní opravdu Peršanama?
Jinak s tím počtem lokomotiv to není zas tak růžové, chtělo by to trošku dlouhodobější pohled. Dáte třetinu cenu nové loko so starých střepů a za pár let budete tak jako tak nakupovat nové mašiny, tak proč je nenakoupit rovnou? Jak říkám, pokud by si to soukromý dopravce hradil sám, tak ok. Ale proč to podporovat z veřejných zdrojů?
Protože za pár let budou k mání ještě mnohem modernější stroje: vzpomínám si, jak kdysi velmi správně tvrdil jeden můj známý, že místo vývoje a výroby „šukafonů“ na přelomu 60. a 70. let minulého století se ty finance měly raději věnovat do modernizace tratí, pro které byly ty „šukafóny“ vyvíjeny a na kterých by práci klidně ještě třeba i 10 roků v pohodě práci mohly odvádět „hurvínky“, a nová vozidla vyvíjená až třeba o 10 roků později pro ty už modernizované tratě mohla být už také mnohem „modernější“ – a i když to je spíš jen „pláč nad rozlitým mlékem“,… Číst vice »
Ano, Jančura se z vývoje ponaučil a kupuje nové mašiny, stát se ne a ne ponaučit a neustále cpe dopravcům prachy na bastlení starých střepů. Jasně, když někdo dostane zaplaceno 50% nákladů, tak toho využije. Byl by blbý, kdyby nevyužil. Ale proč mu raději nedáme ty samé prachy na nové? 20% ceny je pořád krásný dárek a ten zbytek by si Jančura pořád rád doplatil, když si ostatní mašiny kupuje komplet za své.
Protože to veřejné zdroje umožňují.
Pokud jde o CZ Loko. Za prvé jde o soukromou firmu a stát by v principu neměl uměle hledat stavby neefektivních hladových zdí. Za druhé bude pro stát i samotné CZ loko mnohem přínosnější, když bude investovat energii do vývoje nových řešení místo nekonečného bastlení starých střepů.
Bohužel je tu řeč o voze a vy furt povídáte vo koze. Jinak, musím říci, že mne vždy dojme, když nějaká soukromá firma učiní na základě nějhakých analýz a predikcí nějaké rozhodnutí, pro které tedy jistě má nějaký důvod, a vzápětí se objeví českej génius, kterej na základě minutový četby jednoho článku okamžitě odhalí, že je všechno špatně. Trošku soudnosti do toho všeználkovství…
přečtěte si laskavě pozorněji moje příspěvky vy génie. Pokud se soukromá firma na základě svých analýz nějak rozhodne, je to její svaté právo. Ale v žádném případě nevidím důvod, proč máme soukromé firmě platit dotace na přestavbu starých střepů. O tom to je.
To vopakujete furt doikola, ač jsem vám již polopaticky naservíroval fakta. Pokud se hodláte hádat s fakty, měl by to asi vědět váš psychiatr a včas nasadit vhodnou léčbu.
Vy jste polopaticky naservíroval to, že RJ využil dotace a zbastlí 9 lokomotiv. Já jenom říkám, že dotace na tento typ projektů jsou špatně. Daleko raději bych viděl investice do vozidel, které pak v provozu něco přinesou – zrychlení jízdních dob, zvýšení spolehlivosti, úspory energie. NIC z toho tyhle bastly nepřinesou, jenom zakonzervujou současný stav na další desetiletí.
PROTOŽE PŘESNĚ TO VÝŠE ZMIŇOVANÝ DOTAČNÍ TITUL NAPLŇUJE.
Jasně, nejsem blbý. Ptám se ale, proč takové dotační tituly vypisujeme? Proč jako stát neustále upřednostňujeme krátkodobá, provizorní řešení? Starší vozidla se mají udržovat, případně udělat nějakou lehkou obměnu. Ale dávat na sklonku životnosti nové trafo? Jančura by podle mě za své do něčeho takového nikdy nešel. Upravuje to jenom proto, že na to dostane dotaci ve výši úžasných 50%.
A to se ptáte tady? A to je chyba RJ? Není to spíše dotaz do Bruselu a Prahy????
Protože dlouhodobé řešení se nedá většinovému voliči prodat před příštím volbami jako můj úspěch, neboť přínos se projeví za 10 let. A je jedno, jestli jde o železnici, silnice, školství nebo důchody.
Podívejte se kolik teď budou ČD „sypat“ do mnohem mnohem starších strojů.
jako třeba 810 🙂
Hele dopravaku, a ty máš doma nové auto za milion, nebo jezdíš v ojetině za 200.000? A pokud v té ojetině, proč si radši nekoupíš to nový auto za mega?
Hele Davide, zkuste příště pozornějí číst. RJ jako soukromá firma si se svým parkem může dělat co chce. Pokud si chce loko předělat, tak ať si je předělá, ale za své. Nevidím jediný důvod, proč jim máme z veřejných zdrojů financovat bastlení starých střepů.
To, že něco nechápete, znamená pouze a jen to, že něco nechápete. Nic jiného.
Evidentně nechápete smysl dotací – když už se do něčeho mají rvát veřejné peníze, tak do toho, co něco do budoucna přinese. To znamená zrychlení jízdních dob, zvýšení spolehlivosti, úspory energie. NIC z toho tyhle bastly nepřinesou, jenom zakonzervujou současný stav na další desetiletí. Můžete mi vysvětlit, proč to máme z veřejných peněz dotovat?
Protože je takto nastavena legislativa jak státní tak evropská.
Tak to už si snad děláte srandu. Chcete říct, že EU po nás chce primárně opravovat staré krámy? Podívejte se, jak ve stejné EU investuje OBB – investice do moderních vozidel, narovnávání a zrychlování tratí, stavba nových tunelů v mnohem náročnějším terénu, než v ČR, elektrifikace sítě ve velkém rozsahu, nasazení bateriových vlaků atd. Ne, že bychom dělali všechno špatně, ale vidíte ten rozdíl oproti jižním sousedům? Jeden příklad za všechny. Zhruba 10 let zpátky se z velkou slávou opravily vagóny a staré motorové loko. Starý brejlovec + 2 vagóny váží 160t, moderní DMU váží 70t. Z Prahy do Písku… Číst vice »
Vážený pane dopraváku, myslím si, že chápu, co chcete říci, i mně by se líbilo investovat do většího rozvoje, ale současně bych tuto dotaci (její vypsání) zase tolik neodsuzoval. Třeba je známo, že čeští dopravci nemají na to nakoupit dostatečné množství nových vícesystémových lokomotiv (a ČR nemá peníze na násobně větší dotace na nové stroje, které by jim nákup umožnily). Pak by tato dotace dávala smysl, protože rozvazuje ruce pro konverzi na 25 kV. A ačkoliv by úspory mohly být s novým strojem větší, už jen situace, kdy tatáž lokomotiva urazí část trasy pod 25 kV, nějakou elektrickou energii uspoří… Číst vice »
Konečně trošku rozumný názor. Jak jsem již říkal, RJ nikdo nezakazuje starší stroje upravit. Ok, tak ať se vypíše, ale proč takhle štědře? 50% nákladů je opravdu hodně na to, že to bude jezdit draze a ještě jenom okolo 10ti let. Nestačilo by třeba pořád dost štědrých 20%? RJ, Metrans, ČD a další nakupují nové stroje i bez dotace. V případě 20% dotace je to pořád velmi výhodná koupě. Co to znamená, že ČR nemá peníze? Tyto investice se zpravidla financují úvěrem, málokdo to kupuje za „své“. Dále je potřeba si uvědomit, že pořizovací cena tvoří jenom malou část celkových… Číst vice »
Opět – je to zadání dotačního titulu a stejně jako RJ tu dotaci 50% dostane ČD i ČDC.
Pokud je s tím problém, je třeba se obrátit na příslušná místa, aby takovéto dotační tituly nevypisovaly, peníze z EU nerozdělovaly a dohody s EU nedodržovali.
Ale vzhledem k tomu, že ve všech odvětvích jsou vypisovány tituly jak na nové tak na modernizace (výstavba budov / modernizace budov), bude se vždy stejně vypisovat i v dopravě.
Ptám se ale, proč takové dotační tituly vypisujeme? Proč jako stát neustále upřednostňujeme krátkodobá, provizorní řešení? Starší vozidla se mají udržovat, případně udělat nějakou lehkou obměnu. Ale dávat na sklonku životnosti nové trafo? Jančura by podle mě za své do něčeho takového nikdy nešel. Upravuje to jenom proto, že na to dostane dotaci ve výši úžasných 50%.
Řešení je jednoduché – dávat peníze přednostně na nová vozidla. Na starší vozidla ve vyjímečných případech. Do 15 let staré Oktávky dáte nové brzdy, možná nové turbo. Ale nový motor už asi ne…
Do 15 let staré Oktávky nedáte nový motor, protože za motor+práci+něco málo pravděpodobně pořídíte mladší auto, kterým můžete jezdit (ale i tak, přestavby výměnou motoru/karoserie pořád existují). V železničním provozu taková situace není. Žádné dostupné ojeté mašiny nejsou, dovozy se musí draze pro český provoz přestavovat, nové jsou drahé. A jestli jsou ty Peršingy jinak OK, bylo by neekonomické nesnažit se je dále využít. Pokud jde o technologický pokrok, tak 363.5 má nově například rekuperaci. Ale i kdyby ne, modernizace umožní více spojů za příznivější cenu pod 25 kV, a to není málo. A nechte na Jančurovi, do čeho by… Číst vice »
no do 8 let starý lkaguny ten motor rovnou cpu, páč ekvivalentní by byla za „baťoh“ s vyměněným motorem ješe udělá dobrou službu.
Pane dopraváku, prostě takové dotační tituly nevypisujte, pokud je vypisujete či spoluvypisujete. Stát dělá to, co dělá, protože jsou tam ti lidi, co je tam ve volbách lid poslal. Říjemne tomu parlamentní demokracie, třeba. Jinak jsou to pouze žvásty žvásty a žvásty. Zvedněte prdel a udělejte pro to něco.
Tak motor z vrakace do té staré oktavky klidně dám. Podobně se dávaly nerizene katalyzátory do starsich aut.
Vyměnit všechna 3kV trakční vozidla za dvousystemova a ta stará dát do šrotu, to nedáte finančně ani výrobně (nemáte kde to vyrobit), takže tyto dotace dávají smysl (otevírají možnost 25kV a ETCS)
N neřekl jsem že chce. EU je to jedno. Ona to pouze umožňuje. Tzn. není špatné že někdo dělá to, co systém umožňuje. Vzor Čapí hnízdo. Rozdílů je spousta, sousedů je přehršel. Pokud chcete, aby se něco změnilo musí se změnit přístup těch „nahoře“. A od toho jsou volby. Jináč to holt nejde.
Však já taky nektirituju Jančuru, že dotace využije. Kritizuju ČR, že takové dotační tituly vypisuje.
Co třeba proto, že jiné dotace by neumožňovaly čerpat peníze od EU tak efektivně?
kritizujete ČR na dopravním vebu. To je velice účinná kritika!
Tak proč vypisují tyto dotační tituly? Pokud jsou tak zavrženíhodné, stačí je prostě nevypisovat!!!! Kein Problem.
Můžete mi vysvětlit co tedy přinášejí dotace do zemědělství nebo zelená nafta do budoucna? A co třeba dotace na zateplení (když jdou soukromníkům)?
Soukromník by měl dům zbourat a postavit nový. To je přeci jasné.
Stát by měl vypsat dotaci na stavbu nových domků. Revitalizace je zbytečná a nic nepřináší.
Raději jeden nový domek, než 30 revitalizovaných….
Zelená nafta jen na nově vzniklá pole. Lepší nově vzniklé pole než hnojit to co je obdělávané už 50 let.
To radši neříkejte, nebo se toho někdo chytne… ke škodě krajiny.
říká to úmyslně aby někteří pochopili absurdnost svých úvah.
Pane Bože, co na tom dopravákovi nechápete? To jste všichni tak natvrdlý, nebo nechcete pochopit to, že mu nejde o záběry soukromé firmy, ale o to na co jdou peníze z veřejného rozpočtu?
Dík….
Ale chápem. Dopravákovi vadí, že peníze určený na modernizaci žel. vozidel jdou na modernizaci železničníách vozidel. A dokola tu jak kolovrátek opakuje, že by bylo hrozně skvělý, kdyby si Jančura, kterej potřebuje 9 lokomotiv, na které má takové nároky, že mu stačí repase Peršingu, raději koupil 3 nové lokomotivy. Co na tom, že by mu jich 6 chybělo a vzhledem k ceně by asi ekonomicky úplně nevycházely (jedině, že by dostal dotaci řádově větší než tu na repasi Peršingů), hlavně, že by se dráha posunula.
Jenomže pochopte, že provoz neurčuje jenom cena vozidla, ale také servis a spotřeba energie. Jenom pro představu loko spálí za 30 let elektřiny za zhruba 300-400 mega. Servisní intervaly a spolehlivost jsou taky někde jinde. Je klidně možné, že místo 9 starých stačí jenom 8 nových. Stát může dát stejných 100 mega, Jančura doplatí zbytek. On se nákup nových loko evidentně vyplatí, podívejte se, jak je i Jančura nakupuje. Kdyby se mu nabídla dotace na nové, tak ji zcela jistě rád využije. Jenomže stát nabídl prachy na modernizaci, tak ji vezme na modernizaci. Daleko raději mu dám 20% na novou… Číst vice »
Ale to by si Jančura musel nejdřív sehnat těch zbývajících 80 % prostředků na nové lokomotivy, což zjevně nebude tak snadné, jako když chce jen upravit ty stroje, které už dávno má!
A jsme zase na začátku. Furt dokola řešite problém Jančury. Ať si je pro mě za mě předělá, ale za své.
Proč, když jsou na to vypsaný dotace? Jen idiot nebere, když se peníze dávají.
Já tohle všechno vím. To není ten problém. Problém je v tom, že to prostě systém takto dělá. Tj změnte systém. To není chybva RJ že dělá to co děla a jak dělá. Má cíl a tím je zisk. A tot ekonomicky prostě takto vychází. Jinak by o modernizaci přece neuvažoval. vždyť kupuje i nový mašiny. Ne? je to soukromník a soukromník nebude dělat něco, co by se mu nerentovalo.
Peníze z veřejného rozpočtu jdou na faktické zajištění toho, co si u Jančury objednal „stát“ (= rychlíky Brno – Ostrava) – a že to Jančura udělal tak „vy(jan)čůraně“, že ty vlaky vysoutěžil za nízkou cenu s vědomím, že k tomu bude potřebovat vynaložit ještě další finance na modernizaci dalších lokomotiv, na kterou dostane dotace z jiného zdroje než jen z úhrady prokazatelné ztráty, je sice jeho „vy(jan)čůranost“, ale i důsledek hlouposti ministerských úředníků, kteří mu to de facto vlastně nabídli.
A co asi celou dobu kritizuju? Přesně tu hloupost ministerských úředníků. Místo aby mu dali 100 mega na nové loko, tak mu dají stejné prachy na repasi.
nicméně toto lze řešit jen a pouze u Voleb, nikoliv kritizovat RJ že dělá to co dělá. Já na jeho místě, bych to dělal taky.
Problém je ale v tom – a opět se budu opakovat – že pokud mu daj 100 mega z 280 nebo kolika, tak si doúvěruje 180 a bum, je tu 9 dvousys lokomotiv. Zatímco když mu daj 100 mega z 900 nebo kolika, tak už bude muset doúvěrovat 800 (ok, pokud bychom brali v potaz prodej starejch lokomotiv, tak 530), což je ale fakt rozdíl a to nejen pro Jančuru, ale zejména pro úvěrující banky. Zjednodušeně řečeno, jednalo by se o trojnásobný úvěr na byznys o stejném objemu, z čehož vyplývá pdstatně větší riziko pro banku a samozřejmě i všechno,… Číst vice »
Zatímco jiný velký dopravce, co se ztrapňuje nálepkou NÁRODNÍ, by tohle nikdy neudělal, že?
Kterýho myslíte, já znám 2.
Brno – Ostrava s Jančurou vyjede za týden. Tam opravdu modernizované Peršingy neuvidíte.
vím, už jsem si na inagurační jízdu koupil lístky. Pojedu s prckem na vejlet do ostravy. Ukážu mu fabriku a kouknem do dolních Vítkovic a pojedem zas domů. Zatu ceny co nasadil je to super vejlet.
přičemž já tomu neříkám vyčůranoszt, ale ekonomická strategie, která přinese této společnosti zisk. A doufejme že jen tak mimoděk se lidi svezou a budou mít odpovídající službu k dispozici.
Protože jsou vypsaný dotační tituly, za který si Franta z horní dolní opraví stodolu a Jančura z Brna opraví esa, Babiš opraví Čapí hnízdo. To je celý. Jančura i Franta i Bureš došáhne na dotace (Jančura a Bureš dokonce líp, páč má na to lidi)
Nevidím nejmenší důvod proč lít dotace formou „kotlíkovou“ do 80 let starých soukromých baráků. Nevidím důvot proč lejt dotace na zateplení do 100let starejch soukromejch baráků.
Jako jo, lamentovat nad tímhle na dopravním webu neni zrovna dvakrát přínosné, ale jinak, soucítím s Vámi a trpím spolu s Vámi 🙂 Některé ty odpovědi docela bolí na duši a nechápu, že máte trpělivost na ně pořád reagovat 🙂
Já bych naopak nedal ani korunu na ty Pantery, protože když se kupovaly tak bylo celkem zřejmé, že se přepínat bude.
Bylo to tady už někdy, aby se nějaké stroje dvakrát takhle přetransformovaly, jako třeba tady 163-162 a předpokládám 362…
No tak „transformace“ 163/162 “ je jen výměna převodovek za jiné s jiným převodovým poměrem.
Přestavba na dvojsystémovou mašinu je někde jinde.
Ale jasně, mi jde o ty související změny označení. Kdyby byly ty Peršingy vyrobeny před rokem 1988, tak by byly ty změny dokonce 3.
Při překopávce ze 162 na 163.2 se měnily celé podvozky s pomalými Esy, jelikož byly zapotřebí rychlé (no dobře, rychlejší) Esa.
Hlavně ne do Vrutek, to by to více stalo než jezdilo.
Stop dotacím do soukromých rukou.
Kotle se taky dotují, tak proč ne vlaky, navíc RJ má R8 takže už se dá považovat za důležitého dopravce
Pro kotle platí to samé.
Pokud by jste rekl stop dotacim vsem, tak vam tleskam, ale pokud uz dotace jsou, musi byt nediskriminacne oro vsechny. Bez ohledu na barvu.
to platí pro všechny. jsem pro dotace pouze do veřejných věcí. např. infrastruktura, elektronizace veřejné správy, školství atd.
Tomu se myslím běžně říká financování z daní
A vlaky nejsou infrastruktura, že jsem tak smělý?
Zrovna školství a doprava jsou srovnatelné účastí „veřejných“ i „neveřejných“ subjektů.
Myslím, že byste netleskal, ale jsem si celkem jist, že by vám spadla brada.
Už se těším až soukromnik nastoupí příští týden na R8. Nyní jsem koupil u CD lístek Studénka – Hranice za 57 Kc. Příští týden to bude s RJ o 20 Kč víc a bude to až do Brna. Takže za tu 20, najdu o 140 km navíc.
Vy jezdíte tak daleko, jak vám vyjde kapesné? 😀
Good joke!
OK mluvíte mi z duše. Stop kotlíkovým dotacím. Stop zelené naftě pro zemědělce. Stop dotacím Domovům důchodců. Stop dotacím do škol. Zatavéíme všechny dotace a reálně daňový zatížení obyvatelsty klesne o 30%. Zavedeme školné v plné výši, zemědělci v ČR zaniknou, do Nafty se nebude lejt řepka, svět bude „přímější“ a spravedlivjější! Opravdu to tak chcete?
Já bych to tak tedy opravdu chtěl.
Tomu se říká kapitalismus. To u nás neprojde, protože by se spousta lidí musela přestat flákat a začít něco dělat.
Vzhledem k mým příjmům bych se toho taky nebál, ale tvrdím že 50% lidí v tomto státe do 30let padla na držku a skončila jako bezdomovci na ulici. Už vidím všecky lidi, jak si bokem odkládají 30 až 50% příjmů na situace „co kdyby“ platili 100% školnýho, Platili všude 100% jízdnýho ( i v MHD) a paltili reálnou cenu za mlíko, rozhlíky – očištěnou od všech dotací.
Hele, von dnešní kapitalismus nemá s kapitalismem počátku 19. století, o kterém lidé vašeho naturelu sní, když náhodou spí, moc společnýho. Přemýšlejte o tom.
Já taky to tak chci.
Tak on ten současný státní socialismus vychází z myšlenky, že většina lidí je blbých a nedokážou si svoje statky spravovat sami, takže to za ně dělá stát.
Což logicky alespoň trochu myslícím lidem moc vyhovovat nemůže.
když kouknu na výsledky voleb (prezident, ANO SPD, KSČ v parlamentu) usuzuju že zde je velmi vysoké % lidí spadající do kategorie „blbý co nedokáže spravopvat vůbec nic“
To tak bohužel je.
No hlavně stop dotacím do ČD! Tam už zmizelo peněz, a efekt žádný!!! Ten RJ je alespoň dokáže využít jako řádný hospodář a bude to mít efekt pro všechny. U ČD z toho mám strach…
přesně tak, jsou to sociální dávky pro bohaté,
dotace pouze na obecní či státní majetek
nene žádné dotace. Liberté, égalité, fraternité. Vy opět navrhujete že někteří si budou rovnější.
To ale budou také sociální dávky pro bohaté, pokud pošlu dotace na reko vozidel do státní firmy, tak ta je obratem nasype do předem připravených kapes kamarádů vedení, ty také netřou bídu s nouzí.
jenže dotace do obecních majetků není taky žádná výhra, ono zastupitelé se často chovají tak, že to jejich peníze nejsou a dotují si věci, že člověk až žasne…. dotace by byly nejlepší, kdyby dosahovaly max. 20-30%, pak by do toho projektu musel dát mnoho peněz sám investor a tím by si hodně rozmyslel, jak se bude chovat….
Mohl byste mi vysvětlit, jak by v tom vašem ideálním světě maximálně 30% dotací taková běžná ves pod 1000 obyvatel postavila třeba vodovod či kanalizaci, nebo jak by realizovala sde fakto jakoukoli větší investiční akci? Hele asi tak – rozpočet vesnice s 500 hlavama je – s tím, jak je nasteveno RUD – nějakých 7 mio, z toho si odečtěte mandatorní výdaje, což je tak půlka. Zjistěte si, kolik stojí metr vodovodního řadu, kolik stojí metr čtvereční asfaltu a tak. Zjistěte si, kolik stojí projekt pro stavební povolení. Zjistěte si, na kolik vyjde taková čistička odpadníích vod. Zjistěte si, kolik… Číst vice »
jsem v ZO obce kde je 400 hlav., vím co kolik stojí. jenže taky vím, za co utrácí peníze jen z titulu bude na to dotace 60%, tak to bereme, i když to vlastně nepotřebujeme., Připomíná mi to nákup mnoho spoluobčanů. je na to akce a to kladívko stojí půlku, sice mám doma dvě, ale koupím ještě třetí, může se mi někdy hodit. hlavně je to levné!!! Ano, líbilo by se mi dostat více peněz na přímo a z toho si střádat, třeba na KANAL+ČOV (která je u nás odahem na cca 30mio++), jenže z rozpočtu 7,7mio/rok, když máte v… Číst vice »
Také sedím v ZO podobné obce, otáčíme každou korunu třikrát (žádné „pořídíme si to, i když to nepotřebujem, páč je na to dotace“, se u nás nekoná. A co vím, funguje takhle drtivá větčina obcí, se kterými přijdu do styku.Ony i ty spoluúčasti něco stojí), a přesto bychom bez dotací nepostavili ani tu vámi navrhovanou čističku se zásakem (která by navíc tedy stála asi o dost víc než napojení na existující čističku vedlejší obce). Taky bychom nedokázali rekonstruovat školu, bývalou hasičárnu, ani jeden ze tří rybníků, mohli bychom zapomenout na asfaltové komunikace, likvidaci zděděných ekologických zátěží, nový zdroj vody a… Číst vice »
Škoda, že si už nikdo nevzpomínáte na to, jak v dobách toho (přívlastky si doplňte podle vlastního uvážené) „bolševika“ se fůra záležitostí řešila prostřednictvím „Akce Z“: také na to samozřejmě byly dotace, jen mnohem menší, a lidé si aspoň víc vážili toho, na vybudování čeho se sami podíleli. A v moravských vesnicích si lidé dodnes sami „metou před svým prahem“ nejen chodníky, ale i vozovky, i když Kubera už před několika roky prosadil, že to má zajišťovat a hradit „veřejná správa“. Ale „historická paměť“ je bohužel velmi krátká a zpanštělí čecháčci rychle zpohodlněli a jen čekají, že jim budou „pečení… Číst vice »
To prosadil Kubera velmi spravne. Zkuste si tam slozit na chvili furu pisku, hned mate za krkem mesto/obec s tim, jde o zabor obecniho/mestskeho majetku. No tak kdyz obecni/mestske, tak se vsim vsudy…
Nemám nic proti tomu, co prosadil Kubera – já jsem jen trochu rozčarovaný z toho, že si ten chodník musím zamést aspoň občas stejně i teď sám, protože „obec“ to stejně neudělá, neb „na to nemá“, a raději buduje na veřejných prostranstvích různé „fit-koutky“ (nebo jak to nazvat) s hrazdami a podobnými gymnastickými cvičebními nářadími, které jsou v reálu využita odhadem průměrně minutu denně: zda i na to dostává nějaké dotace, netuším …
Coz je sice pravda, nicmene ten prijemny benefit je ten, ze uz nemuze mestak vypyskovat, ze nemate naklizino. Taky to obcas prohrnu (mam-ki cas), i kdyz to neni moje starost.
Tyvole. Akce Z, za bolševuka jediná možnoist, jak vybudovat i zcela základní věci, neb národní podniky nestíhaly, je v roce 2019 vydávána za skvělý vynález? To je fakt v prdeli.
„Skvělý“ ten vynález sice nebyl, ale ty dotace, na které tady mnoho lidí plive své jedovaté sliny, do značné míry omezil – a lidé se aspoň neflákali a neměli čas produkovat hloupé myšlenky a vnucovat je ostatním.
|Přesně. Lidi se neflákali, protože kdyby se neúčasttnili, nevzali by jim dítě do školky (nebo na školu). Fakt plédujete za to, aby se dotace zrušily tak, že budpou lidi chodit povinně makat zadarmo na erárním? tyvoletyvoletyvoletyvole.
Kde jste (vyvolevyvolevyvole) z mých výroků nabyl dojmu, že „pléduji za to, aby se dotace zrušily tak, že budou lidi chodit povinně makat zadarmo na erárním“? Já jsem nikde žádné rušení dotací (ani pro Jančuru) nepodporoval, jen souhlasím s tím, že by jimi nemělo být plýtváno na nesmysly a neměly by být poskytovány jen ve prospěch omezených skupin občanů. Dotování modernizace starších trakčních vozidel pro účely „státem“ (= společností) objednávané VHD já za plýtvání vůbec nepovažuji.
tak aspon v tom poslednim se shodnem.
Platy rostou všude… Proč by nerostli i politikům?
Protože v parláči maj sedět lidi za 20 litrů, jen tak se tam bude hrnout kvalita!
20litru bere neuvolněný starosta obce do 300obyv.
Jistě, na té dobré nezkažené Moravě si lidé zametou, zatímco my tady v Čechách žijeme nejspíš na hnoji. To je zase myšlení! Ale aspoň tady nebijeme černochy, jako vy na Slovácku. Ani v akci Z, ani jindy. 😀
Stop přerozdělování peněz. Volná ruka trhu na všechno. Doprava, parkování, zdravotnictví, školství, zemědělství, kultura, armáda a policie. Stop investičním pobídkám a daňovým úlevám. Však ona si „volná ruka trhu“ a evoluce poradí. Přežijí jen ti nejsilnější.
Přesně tak. Neviditelná ruka trhu vše vyřeší.
Václave, vezměte si pilulku.
Podivejte se na jižní ameriku. Volná ruka trhu zaúřadovala, vlaky nahradil autobus…. koleje zavál písek… z koloniální železniční ifrastrukury zbylo naprosté minimum…
Ani muže ze závodu, ani haléř ze mzdy!!!
Ani zrno nazmar!
A vzdělání zdarma jen pro děcka státních zaměstanců! sarkasmus
Budou jezdit na neelektrifikovanych trati na vodik
Ja bych to vykuchal a narval tam poradny diesel a udelal z toho T499 radu. 🙂
Mluvíte mi z duše! Trakce má být nezávislá. Tyhle parní lokomotivy (co jim idioti říkají elektrické) jsou nespolehlivéa ještě k tomu závislé na drátech a elektrice v nich. Nehledě+ k tomu, že ta elektrika utíké do okolí trati a způsobuje poškozování kovových konstrukcí. To by Nafta nikdy neudělala. 😀
Raději to přestavět na dřevo a až se začne kácet kolem tratí, doplňovat palivo na každém nádražíčku.
jasně na dřevoplyn!!!
Byste si měl zaktualizovat povědomí o aktuálním složení energetického mixu 🙂 Takovej Vectron může klidně jet na štěpku nebo na vodu.
je více než pravděpodobný že pojede na neekologický elektrony:
1) jádro 29.921
2) tepelný elektrárny uhelný + plynový „parní“ 45.070
3) paroplynky 3.690
4) voda 1.628
5) přečerpávačky 1.050
6) fotovoltaika 2.339
7) vítr 609
čísla jsou gigawatty…
Kdyžtak gigawatthodiny
no jasně že gigawatthodiny, já na ten „čas“ zapoměl.
Předpokládám, že tyto lokomotivy by našly uplatnění mimo současné trati i v pronájmu u nákladních dopravců, nebo v rozvoji nových rychlíkových linek při soutěžích v budoucnu.
Opravdu jen „esizace“, nebo taky zvýšení výkonu popř. také max. rychlosti…?
Očekávám mírné zvýšení výkonu na úroveň 363.5 a vzhledem k zlepšujícímu se stavu infrastruktury změnu převodu na 160km/h. Budoucí označení 361.5. 😄
Ještě bych k tomu přidal nové hliníkové čelo, ať je to víc aerodynamické a je to. 🙂
Ala Regionova? Byť tam je laminátové
To už by bylo podruhé, za chvilku skončí u dvoustovky
Otázka je, kolik se toho do těch dvaceti mega/kus vejde. Cargo reko esa byla o dost dražší.
Navíc tady je ještě ETCS.
Takže jen trafo, pár kosmetických úprav, ETCS a unipuls (příšerná bzučivost) zůstane.
Jako bys žil někde jinde než v ČR. Tam to platila dcera ČD, takže de facto stát.
A je to vůbec potřebné, aby soukromý dopravce, který nemá nic jistého, tolik investoval?
Sebevědomí a odvaha riskovat jsou v podnikání důležité. A kromě toho, pro ta budoucí resa jiste využití má – R8.
Souhlasím. Lepší investovat peníze do zodpovědného státního dopravce, než do chvilkové epizody, kterou jsou soukromí dopravciu.
Času dost není žádný zodpovědný dopravce.
A on nějakej takovej u nás existuje ?
Ano, když nebude investova, nebude moct jít do výkonů jak na svý triko, tak do soutěží na výkony “ vzávazku“. Naopak pro něj je to více potřebný než v „molochu“ kterej „má svý jistý“ – tam nejsou motivace k modernizaci.
Je.
Já si myslím že stát se ke svému majetku chová dost špatně. A pan Jančura určitě zase někomu přidá kapesné a něco někde bez soutěže vyhraje. Nebo udělala nové šmečko s cenama. Dít už to párkrát ukázal.
Kde v Čechách Jančura dostal něco bez soutěže?
Co myslíte tím šmečko s cenama?
S tou první větou nelze než souhlasit. Stát (alespoň ten náš) je prostě špatnej hospodář. Proto by hospodařit neměl.
Guláš? Jo, to sedí. Guláš v hlavě.