Dopravci Železnice Železniční průmysl

RegioJet chystá přestavbu „peršingů“ na vícesystémové lokomotivy, má schválenou dotaci

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

Lokomotivy řady 162 společnosti RegioJet čeká kromě zabudování zabezpečovače ETCS další velká proměna. Soukromý železniční dopravce chystá přebudování devíti lokomotiv přezdívaných peršing na vícesystémové. Z Operačního programu Doprava na to má získat dotaci 99 milionů korun.

Řídící výbor už schválil dotaci v rámci výzvy na umožnění provozu na systému 25 kV/50 Hz, z které mají dostat dotací také například České dráhy na dualizaci RegioPanterů nebo ČD Cargo.

„Celý projekt je aktuálně ve fázi posuzování, zda takto přestavěné lokomotivy vyhoví požadavkům na schválení pro provoz ze strany příslušných úřadů. Na základě výsledků tohoto posouzení se rozhodne o dalším postupu a časovém plánu dualizace lokomotiv,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.

Z OPD  má RegioJet financovat polovinu nákladů na takzvanou dualizaci, přeměna na vícesystémové lokomotivy by tak měla přijít na zhruba 200 milionů korun.

Peršingy umožňují jízdu pouze po tratích se stejnosměrnou napájací soustavou, nemohou tak například jezdit z Prahy do Brna. Správa železniční dopravní cesty chce postupně přepnout kompletně síť v Česku na střídavý proud.

RegioJet v létě zkoušel najít dodavatele zabezpečovače ETCS do lokomotiv řady 162, do soutěže se ale nikdo nepřihlásil.

S dalším provozem lokomotiv řady 162 počítáme i v nadcházejících letech. Jedná se o poslední sérii těchto lokomotiv, které byly vyrobeny plzeňskou Škodovkou v roce 1991 a s ohledem na obvyklou životnost železniční techniky je určitě budeme dále provozovat,“ řekl už dříve Ondrůj.

Lokomotivy přezdívané peršing se staly základem flotily RegioJetu a umožnily v podstatě v kombinaci s ojetými vozy od ÖBB jeho start. RegioJet je koupil od italského  dopravce Ferrovie Nord Milano.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
mgr.pavel
Host
mgr.pavel

V čem je veřejnoprávní užitek dávat veřejné peníze formou dotací na úpravu lokomotiv nějakého dopravce?

Proč se prosím toto má platit z mých daní? (a je mi jedno zda u ČD, RJ nebo LE)

Jestliže SŽDC dlouho plánovala přesun na stříd.proud a RJ až poté (?) si nakoupil loko na stejnosměrný, tak je to jejich volba, ne?

Dalibor
Host
Dalibor

V čem je veřejnoprávní užitek z toho, že firma Gradior Tech si modernizovala výrobní provoz a rozšířila jej o řezání vodním paprskem? PROSTĚ SPLNILI PODMÍNKY A DOSÁHLI NA DOTACI. To je celý. Stejně jako na dotaci dosáhla skupina Tap Tap, sbor církve československé hustitské a SDH Horní Lomná.

Leinad
Host
Leinad

Mě se nelíbí obecně nápad platit to formou dotace.
Jestli dopravcům nějak přispět na mašiny, tak bych raději formou slevy poplatku za trasu, třeba i vícesystémovka vezoucí vlak jen na stejbosmeru nemusí platit energii.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Co prosím???

Otmar
Host
Otmar

Dotace pro soukromníka? Neříkal že bude levnější než konkurence?

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A akosi, Kefalín, predstavujete takú súvislosť cenníka jazdného s dotáciou na modernizáciu?

Dalibor
Host
Dalibor

Dotace pro sdtužení dobrovolných hasičů? Neříkali že jsou dobrovolní a nechou za to nic?

Dan
Host
Dan

A to mají k ohni chodit pěšky s vědrem na zádech?

Dáda
Host
Dáda

Asi ano podle názoru různých Dopraváků…

Martin K.
Host
Martin K.

Minulý týden RJ spílali, že nemá provozní zálohy, po přestavbě a koupi/dodání všech MS3 (tedy pokud to opravdu splní) jich bude mít dost. Držet si jako provozní rezervu nový stroj je dost drahý špás. Občas je někde otočí ať to nereziví. 10x zaplacené stroje a na přestavbu mu přispějí, ruku na srdce, kde z nás by to na jeho místě neudělal?

asdfg
Host
asdfg

Zajímavé bude, jakou cestou se vydají. Zda kompletní reko jako 363.5 nebo cestou jakou plánuje ČDC, „dosazení trafa“ do 163.

a8n
Host
a8n

Pokud to má být za dvacet mega/kus, tak je to myslím jasné.

Lumír
Host
Lumír

Kompletní reko obdobně jako 363.5 navíc se zrychlením na 160km/h by zde dávala největší smysl.
Případně je tu vrútecká verze v podobě 361.1.

a8n
Host
a8n

Nedávala. Byla by minimálně třikrát dražší a vzhledem k omezení výkonu danému TM by z toho vypadla lemra jen o trochu živější než Bastard.

ondra
Host
ondra

To „dosazení trafa“ do 163-neusnul ten záměr,nebo se ještě nevybral „dodavatel“? Osobně by se mi líbilo jít cestou ZSCS-tedy kromě toho „trafa atd“ zavést možnost 2členné řízení. /Na SK tedy 2 krát původní 363 s kompletní výměnou regulátoru z 80.let za něco modernějšího/ Ono to přepřahání v KH na konkurenceschopnosti železnici zrovna nepřidá.

libor
Host
libor

Kam plánuje jezdit? Plzeň? (Cheb? Klatovy?) Budějice?

Ondra
Host
Ondra

Stejně tak to pak může nasadit Praha – Brno – Bratislava nebo na R8 mezi Brnem a Bohumínem – tam je taky střídavých 25 kV.

Dušan
Host
Dušan

Tak určitě:-)). Mašina v rámci reko „překopaná“ ze V = 140 km/h na V = 120 km/h a rychlostně zpřevodovaná do pomala navíc s odebraným topením (včetně zásuvek) je pro dálkovou osobku samozřejmě naprosto ideální:-)).

Ondra
Host
Ondra

Jakých 120 proboha? Původně (po výrobě a provozu v Itálii) to byly 163 – tedy maximálka 120. Když to Jančura před roky koupil a dovezl sem tak to nechal (mimojiné) upravit na řadu 162 s maximálkou 140 za hodinu… 🙂

A osobně si nemyslím, že je tak „šáhlej“ aby ze 162 nechal udělat 363 – tedy ze stejnosměrné mašiny na 140 km/h udělat sice vícesystémovku ale s maximální rychlostí 120 km/h 😀 🙂

Dušan
Host
Dušan

Tak mu to běžte vysvětlit:-)))

Ondra
Host
Ondra

Nemyslím to zle ale – právě to vysvětluji vám :)).

Regiojet má řadu 162, která má oproti řadě 163 o 20 km/h VYŠŠÍ maximální rychlost…

X 1
Host
X 1

Dušan
Dnes jsi krapet mimo.
Opět pod stolem???

Dalibor
Host
Dalibor

třeba R8?

Dushan
Host
Dushan

No vida, jak jsou pro Jančuru tyto lokomotivy a vagony „jako za císaře pána“ nakonec dobré, ačkoli před lety tvrdil „Určitě chceme soupravu, ne vagony tažené lokomotivou jako za císaře pána“. Dosud nejezdí Jančura ani s jedinou soupravou, jako poslední z větších dopravců.

Cyklista
Host
Cyklista

Nechápu tyto uštěpačné poznámky. Jančura má „jako za císaře pána“ u ČD jezdí od císaře pána. Nevím co je horší, jestli nějaký výrok hozený kdysi do větru, nebo skutečnost na českých kolejích…..

Radek Janata
Host
Radek Janata

Když už jsme u toho, tak průměrné stáří vozového parku je u ČD nižší, než u Regiojetu.

libor
Host
libor

průměr je špatná hodnota. a hlavně víme, že nejlepší první třída u ČD je rakouská dvojka (devadesátá léta)

David
Host
David

Radek Janata: Zdroj?

Lemmy
Host
Lemmy

Tak to by mě moc zajímalo, jak jste k tomuhle došel.

X 1
Host
X 1

Mě by to zajímalo také. 😉

Honza D.
Host
Honza D.

Neznám aktuální hodnotu průmerného stáří vozového parku ČD, ale určitě jej hodně „omlazují“ šukafony Evo II (814) a Evo III (814.2), u nich je rekonstrukce počítána jako novovýroba.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak samozřejmě. Ona taková Reginova je vozidlo z roku 2000 a novější. Stejně tak je rekonstruované Bdt na Bfhpvee295 jsou vozy maximálně 8 let staré. Počítá se totiž datum registrace, nikoliv datum výroby.

Petr
Host
Petr

Radek Janata . průměrné stáří vozového parku je u ČD nižší, než u Regiojetu.
Tak to rozhodně . Jenom nesmíš počítat tu většinu co jsou starší 🙂

súdružka Kolesárová
Host
súdružka Kolesárová

No jde o to, ze si tehdy asi ne uplne „videl do ust“ s timto prohlasenim. Na druhou stranu, zacinal na zeleznici s komercnimi spoji, kdy potreboval variabilni kapacitu (vozit prazdna mista se nevyplatilo), coz masina+vagony dobre umoznuji. Navic teprve zacinal budovat voz.park. U jednotek je variace kapacity horsi a na porizeni jsou tez drazsi. Sve misto si vsak urcite najdou na spojich objednanych MD, ktere nebudou provozovany na komercni riziko, ale na nabidnutou kapacitu.

Dushan
Host
Dushan

Pokud píšete o „uštěpačných poznámkách“, měl byste si vzpomenout hlavně pana Jančuru, jedná se o jeho slova.

Pavel
Host
Pavel

Soupravy jsou ekonomický nesmysl, nelze operativně přidávat nebo naopak ubírat kapacitu dle vytíženosti. A to nemluvím o možných závadách na jednotlivých vagonech.

V.N.
Host
V.N.

Všechno má své výhody i nevýhody

Kubrt
Host
Kubrt

Tahle myšlenka by chtěla větší publicitu – svým know-how by jsi ušetřil miliardy dolarů všem dopravcům po celém světě, kteří teď – jsa zaslepeni a ohlupeni lživou propagandou výrobců jednotek – tratí své peníze jejich provozem. Zase jednou malý český člověk svým nápadem hýbe světovou ekonomikou.

Martin V.
Host
Martin V.

Jsouce, ale jinak zcela souhlasím!

Y.K.
Host
Y.K.

To rozhodně není pravdivé tvrzení. Nebo to celé Japonsko, kde se jezdí na komerční riziko a výhradně jednotkami, dělá špatně. Kapacita přidávat a ubírat rozhodně jde, ale funguje to trochu jinak.

Pravda je, že neexistuje jedna jednotka jedné konfigurace dobrá na všechno, jak je to někdy chápáno u nás.

Dáda
Host
Dáda

Japonsko je krapet úplně jinde. To je nesrovnatelný. A cena toho šinkanzénu není vůbec malá…sem tam byl a nestíhla jsem se divit.

David
Host
David

Dáda: Výraz „krapet úplně jinde“ je boží. S dovolením budu taky používat 🙂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tak pojďme do Prahy. DPP měl nakoupit 2 krátké tramvaje namísto jedné dlouhé.

David
Host
David

Opakovat jeden, deset let starý, výrok je už fakt trapné. A víte proč nakonec k nákupu nových souprav nedošlo? Přemýšlel jste někdy o tom? Nebo jste prostě jenom modrá guma, která přemýšlí maximálně tak provozně a ekonomiku pokládá za něco zbytečného (vždyť stát vždycky dosype).

čecháček
Host
čecháček

Jen poupravím, mluvit o Ferrovie Nord Milano coby soukromé společnosti je poněkud přehnané, vzhledem k tomu, že je ze 72 % vlastněna Lombardií (regionem) a Ferrovie del Stato.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Tak určitě je to dobrá volba. Tyhle resa může dát na rychlíky R8 nebo na Bratislavu, kde zatím jezdí krátké soupravy 5-6 vozů a nebyl by to pro ně problém. Traxy a další silné lokomotivy může hodit na Ostravu a dál na Slovensko, kde jsou 8-10 vozové soupravy, u kterých se už pershing pořádně zapotí

Kubin...
Host
Kubin...

Linka R9 se pro něj připravuje se vším všudy… Kam si ukáže, tam to ma. Dřív se šlo na ruku ČD, teď RJ

David
Host
David

Kubin: Linku R9 provozují České dráhy a nevím o tom, že by se na tom v dohledné době mělo něco měnit. Takže tvrdit, že na R9 jde něco na ruku RJ je, slušně řečeno, pomatenost.

Kubin...
Host
Kubin...

Vsak uvidíte kdo tam bude jezdit za tři roky…

Cyklista
Host
Cyklista

Je dost možné, že ČD to nebudou, pokud nezmění přístup….

Kkarel
Host
Kkarel

S 5-kovym esem se jezdí dobře a zkušenosti s přestavbou už tady jsou.

Martin H.
Host
Martin H.

Otázka spíš zní jesli má smys, bez ohledu na vlastníka, lít velké peníze do 40 let starých mašin. Podle mě tak ještě u relativně nových panterů, ale u těch peršingů…

ene bene
Host
ene bene

Ještě jim není 30.

dopravak
Host
dopravak

Podle mě to smysl nemá a z veřejných zdrojů by se takové bastly podporovat neměly. Výhradní provoz pod ETCS začne v roce 25, kdy budou mít tyhle mašiny přes 30 let. Sypat přes 20M za mašinu do stroje, který umí jenom 140, má nízký výkon a katastrofální aerodynamiku, když můžu mít za 100M mašinu novou, mi připadá trošku ujeté. Do šrotu by ještě určitě nemusely, využití by se nějaké našlo, ale investovat tolik peněz do starých střepů je prostě špatně.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

co konkrétně nechápete na tom, že je rozdíl mít za 100 míčů jednu lokomotivu (tedy v případě lokomotiv je to milionů 900), nebo lokomotiv 9? Mimochodem, když jsme u těch mouder o tom, jak nemá smysl repasovat – na čem že to existenčně stojí taková CZ LOKO?

dopravak
Host
dopravak

Podívejte se, to máte 22mega 25kV + x mega ETCS. Dejme tomu 30 mega, což je třetina ceny nové lokomotivy. Pokud by si to dopravce platil sám, tak dejme tomu, je to jeho věc. Ale proč se takový bastl má podporovat z veřejných zdrojů? Když už se do něčeho dávají dotace, tak by to mělo mít nějaký inovační potenciál, nebo úspory energie. Nic z toho toto řešení nesplňuje. Jenom díky horší aerodynamice a účinnosti vyletí za těch zbývajících pár let provozu x MWh zbytečně do luftu.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ok, ale mít něco, co mi funkčností plně vyhovuje, za X Kč nebo za 1/3 X KČ je furt podstatný rozdíl, nehledě na to, že ty tři nový lokomotivy by sice měly inovační potenciál (ať už to znamená cokoli), ale někde by stálo 6 souprav vagonů, který by nemělo co táhnout. Prostě si Jančura pořizuje to, na co má a co je pro něj ekonomicky výhodné, a fakt nějak nepobírám, co je na tomto faktr k nepochopení.

dopravak
Host
dopravak

Pořád vám nedochází ta pointa? Jančura ať si pořizuje co chce, je to jeho svaté právo. Ale nechápu, proč to máme z veřejných peněz dotovat.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Proč? Protože je na to vyhlášena dotační výzva. Dotační výzva ze stejnéo šuplíku, ze kterého už drahně let platí reko různejch šukafónů i Národní dopravce. A ta dotační výzva je vyhlášena proto, že se státy EU shodly na tom, že budou podporovat železniční dopravu.A Jančuráci uspěli, neboť ten jejich projekt dává smysl.
Hele, fakt nemějte starost o to, esli chápu nebo nechápu pointu (jako že ji chápu dost dobře, nic raketově složitýho tu neřešíme), raději si trošku llépe nastudijte kontext tématu, o kterém je řeč. Omílání nějakých anachronických neoliberálních manter nemá s realitou co do činění.

dopravak
Host
dopravak

Podívejte se, já nekritizuju RJ, že přijme dotaci na toto. Souhlasím s tím, aby se železniční doprava podporovala, ale moc nesouhlasím s tím, aby se pomocí dotací podporovaly projekty tohoto typu, protože neustálé konzervování starých strojů železnici nikam neposune. Když už chci železnici pomoct, tak investicema do moderních, úsporných a rychlých vozidel, do narovnávání tratí, elektrifikace, co nerychlejší konverze na 25kV apod. To není žádná neoliberální matra, ale trošku selského rozumu, když už se do něčeho rozhodnu investovat. je opravdu smutné, jaký kartáč člověk okamžitě dostane, když si dovolí kritizovat, že jsou dotace vynakládány neúčelně. S těmi šukafony uvádíte krásný… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Otázka je, esli je smyslem železnice vozit lidi, nebo se „někam posouvat“. Jo, šukafony a z nich zbastlené deriváty nejsou žádná hitparáda, ale zase tu jde o cenu, která je (resp. v době třebavzniku Regonov byla) taková, že (teď mne nechatejte za slovo) za jedno nové Desiro máte 5 regionov. A otázka samozřejmě je, jestli je lepší mít jeden moderní vlak, nebo 5 repasí, které mají tu zásadní výhodu, že mohou být na 5x tolik místech, co ten jeden moderní vlak… Jinak, rozumím správně tomu, že 100 mio na reko Peršingů se vám nepozdává, ale s trojnásobnou dotací na nový… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Dobře, uvedu jasnější příklad. Zhruba 10 let zpátky se z velkou slávou opravily vagóny a staré motorové loko. Starý brejlovec + 2 vagóny váží 160t, moderní DMU váží 70t. Z Prahy do Písku tak 10 let vozíme zbytečně 90t sem a tam. ČD a všichni vám podobní tehdy argumentovali úplně stejně. Přece nebudeme investovat do nových Desir, když nám tohle stačí. Dovedete si představit, kolik nafty takhle vylítlo do luftu zbytečně? Nebyla by ta Desira na naftě dávno zpátky a ještě by se JD oproti současnému stavu výrazně zkrátila? Tohle je to samé v bledě modrém. Je to sice z… Číst vice »

Dáda
Host
Dáda

Dokavaď bude spotřeba marginální položkou provozu vlaku ten argument neobstojí. POkud nechcete přispívat RJ najděte si vhodou polotickou stranu a motivujte je ke změně legislativy. Líbí se mi váš argumentační mix RJ ČD OBB

dopravak
Host
dopravak

Elektřina se již platí podle skutečné spotřeby a není rozhodně marginální, za 30 let dělá cca. 300 mega pro loko na IC/EC vlacích.

Dáda
Host
Dáda

dejte vedel sebe odpisy investiční náklad nový mašiny a spotřebu. Pak to uvidíte taky. Toto je odepsanej stroj. U nový mašiny máte zapalceno a teprv budete odepisovat. (nebo lízat, nebo platit pronájem)

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Zajímavý je, že na to ten Jančura nepřišel sám, kdyxž je to takle easy 🙂 Esli ono to nebude tím, že to, co navrhujete, by ho po odečtení protiúčtu a dotací stálo cca 570 míčů z vlastní kapsy, zatímco reko Pershingů ho vyjde cca na 180. Což znamená, že i kdyby to bylo řešení na 10 let, vychází to furt levněji. Nehledě na to, že držet si jako zálohu „stokrát“ zaplacenej pershing, do kterýho jste vrazil aktuálně 30 mio, bude taky stát podstatně míň, než mít takhle někde zaparkovanýho Traxxe, nebo co by tak přicházelo do úvahy. Co se týče… Číst vice »

provokatér
Host
provokatér

Ferenc Futurista: No, toho „Traxxe“ přece nedávno „zaparkoval“ kdesi u Vydrníku a bylo z toho víc než 8 hodin zpoždění …

Mašinka
Host
Mašinka

a to jste neviděli, jak ho na Smichově opravovali…

dopravak
Host
dopravak

Tak mi vysvětlete, proč se místo těch vlaků na Písek nenakoupila Desira? Asi ze stejných důvodů, jako obhajujete bastlení 162. Vlaku se nenakupují na 10, ale na 30 let. Prostě krátkodobá řešení před dlouhodobými…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

uf. 180/10 < 570/30. To opravdu není nic, co by nešlo pochopit na první dobrou, natož na třetí.
Jinak ano, desira se nekoupila proto, že se "ušetřilo" a místo nich se nasadila "desira vršovická", jenže problém je zde poněkud jinde a už to popisuju výš, tedy nemá smysl se opakovat. Přečtěte si to ještě jednou, případně i vícekrát, a snad to pochopíte.
Jinak – ano, vlaky se nakupují na let, a stejně tak je obvyklé, že po téí době projdou repasí a slouží dál.

Dáda
Host
Dáda

Regionovy v tý době posunuly cestování dál. Mělo to použitelný záchod, a nemusel člověk nastupovat po žebříku. Byl to velký prokrok proti soupravě 810 + 010 + 010 + 810 jak to jezdívalo za mne.

dopravak
Host
dopravak

Bohužel se to furt plouží do kopce třicítkou, je v tom kravál, že není slyšet vlastního slova a trošku to háže, ale jinak dobrý ;-). Byl to tak velký pokrok, že lidé raději začali jezdit více autem…

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Jasně. Lidi přišli na zastávku, másto 810 + 010 + 810 přijel Regína., lidé se otočili, sedli do auta a do vlaku už nikdá nesedli… Hele jak říkám – trošku soudnosti. Chápu, že už se hádáte jen proto, že nedokážete uznat, že jste poněkud vedle, ale tohle už je fakt poněkud přehnaná akrobacie.

David
Host
David

Zase strašení auty! Máte to tvrzení podložené čísly? Kolik lidí, ve kterých regionech a podobně?

dopravak
Host
dopravak

40% regionálních tratí přepraví pouhé 3% dopravních výkonů. Zoufale dlouhé jízdní doby (způsobené kvalitou tratí, ale i zoufalými trakčními parametry regionovy) spojené s kraválem a nepohodlím na to samozřejmě nemají žádný vliv 😉

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A nenapadlo vás, že bude problém spíše v trasování, které sice leckde splňuje potřeby pil, cukrovarů a kartounek z konce 19. století, ale začasté úplně nekonvenuje s požadavky současné dopravy osob? Nebo si fakt myslíte, že až takhle třeba na 120 budou jezdit Desira, že se potáhne z Řevničova lesem procesí ku dráze?

Dáda
Host
Dáda

Nevím ja jinde ale Velký Karlovice – vsetín, jezdí regíny, jsou slušně obsazený, ne špičkách narvaný, jsou stejně „rychlý“ jako autobus, autem na týto trase neudělám náskok víc jak 10min (a to dlabu na dodržování 50 všude kde platí). Ještě nějaký dotazy?

Dáda
Host
Dáda

no výkon a adheze řekněme jaxi nelze překovat, že. výkone je danej motorem ( a regína má krapet silnější motor) adheze jeako „jednokolka“ je hort mizerná.

pozorovatel
Host
pozorovatel

dopravak: Třeba proto, že bude provozovat dopravu na objednávku státu, nikoli jako pouhé své dosavadní „vyzobávání rozinek“.

dopravak
Host
dopravak

Aha, já bych řekl, že v našem zájmu je, aby jezdil co nejrychleji a nejefektivněji. Proto mu místo 100 mega na úspornou, rychlou a výkonnou mašinu dám 100 mega na starý hranatý střep. Jak logické 😉

pozorovatel
Host
pozorovatel

A kde na relaci Brno – Ostrava má (a ještě hodně dlouho mít bude) pro „zastávkový“ rychlík skutečný smysl konstrukční rychlost hnacího vozidla větší než cca 130 – 140 km/h? Není lepší teď tu potřebu nějak levně „zalepit“ a koupit třeba za 10 roků něco ještě mnohem modernějšího než co je k dispozici teď?

dopravak
Host
dopravak

„zalepit“ jojo, tohle vystihuje pěkně stav české železnice. My furt něco lepíme, místo abychom věci vyřešili. Vyšší konstrukční rychlost a vyšší výkon vám taky mimo jiné zkrátí jízdní doby a zrovna v téhle relaci je to potřeba jako sůl. Takhle to pěkně zase na pár let „zalepíme“. Hlavně, že je to „levné“. Nepřipomíná vám to něco? Asi tak, jako vozit 90t navíc rychlíky do Písku, co? ;-).

Dáda
Host
Dáda

o kolik by to zkrátilo jízdní dobu třena ba „nový“ pro RJ lince R8??? To myslím peršan versus traxx?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Čekalo by se na Křižování u Božích muk (fakt tam jsou) o celých 10 sekund déle, jělikož by se tam z Vyškova přijelo o těch 10 s dřív. z Hranic by se pak možná nějaká ta minuta nahnala, ale mezi přerovem a Hranicema je všude 100 až 120 km/h.

Dáda
Host
Dáda

A to se vyplatí, úspora pár minut, investice pomalu miliarda. Bravo. To určitěš zní jako podnikatelský plán soukromé firmy.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

jenže těch 100 mega by mu, jak už jsme si tu řekli, stačilo na jednu lokomotivu a on jich potřebuje 9. Takže by těch mega muselo bejt 900.

dopravak
Host
dopravak

Jenomže vy to furt řešíte z pohledu Jančury. Proč? Dám mu 100 mega a zbytek ať si sežene v bance. Bude mít sice vyšší splátky, ale nižší náklady. Po deseti letech bude mít pořád zánovní loko, které kdekoliv udá, zatímco peršingy se budou poroučet i se zánovním trafem do šrotu.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Boha jeho. Zkusil jste si odpovědět na otázku, proč Jančura volí řešení, které je dle vás pro něj nevýhodné? Odpovím vám naposedy, protože jsem to psal už několikrát – protože to, že by byly nové lokomotivy pro Jančuru lepší, je jen váš dojem učiněný na základě chybně aplikované teorie. ALe co já vím, napište mu, třeba si nechá poradit a konečně přestane dělat všechno blbě :))).

dopravak
Host
dopravak

Boha jeho, vy jste fakt natvrdlý. Už vám po xte píšu, že Jančurovi nikdo nezakazuje mašiny repasovat. Pokud mu to vyjde na sklonku životnosti dodávat nové trafo a ETCS, budiž. Ale z pohledu státu je rozhodně přínosnější dávat dotace jenom na nová vozidla a tyhle bastly prostě nepodporovat. To, že si bude v případě nových mašin půjčit více z banky je jasné, ale je to čistě JEHO věc. On vysoutěžil linku, tak ať se stará, ne? Pokud mu nabídneme 50% dotaci, tak ji samozřejmě využije. Byl by blbý, kdyby to tak neudělal. Ale proč mu to sakra takhle štědře nabízíme?… Číst vice »

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

O moji natvrdlost nemějte péči. Já dobře chápu, co se tu snažíte sdělit, a opakovaně ser vám snažím vysvětlit, že je to naprostý nesmysl. A natvrdlost při vší úctě vidím někde zcela jinde…

Dalibor
Host
Dalibor

Co vám brání vsoupit do legislativního procesu a prosadit změnu pravidel a změnu cílů dotačních titulů?

Dáda
Host
Dáda

Zvýšený splátky nebudou plně „kompenzovány“ sníženými náklady na el energii. to my musel bejt tarif 1kWh za 100Kč aby to mělo nejaký rozumný výsledek ku prospěchu nových mašin. Prostě se smiřte s tím, že to má RJ kurevsyk dobře spočítaný, co se mui vyplatí a co ne.

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Tohle je lepší počtení než mnohé humoristické knihy :-D. Chudák Jančura, vůbec si to neumí spočítat a zbytečně takhle ztrácí peníze. Kdyby jen četl diskuze, to by byl jeho byznys někde jinde!

Dalibor
Host
Dalibor

tvl ten kdyby četl tyhle diskuze tak se umlátí smíchy nad moudry „léčitelů chyb systému“

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A teď si představete, že nějaký politik něco takového dosadí do vedení znárodněné firmy. Jakpak asi ta firma dopadne?
PS: „Řídíš, jako bys to ukradl“ neplatí jenom o autě.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Jasně, Peršingy půjsou do šrotu, Cargo totiž raději zabuduje ETCS do Bobiny, než aby si koupilo Peršinga od Jančury.

Dáda
Host
Dáda

páč na rekonstrukci dotace jsou z jiný kapitoly, než na pořízení nový mašiny. Nehledě k tomu že po rekonstrukci ještě službu udělají, na to co se po nich ce jsou dostatečné. Než bude dost tratí, kde bude „nestíhat“ bude rekonstrukce dávno ekonomicky zpět.

dopravak
Host
dopravak

Na všech tratích, kde RJ jezdí, je už teď 160, takže už teď jsou mašiny zastaralé. Převod jde teoreticky změnit, ale pak zase chybí výkon, takže opět klasické české polovičaté řešení. Kdyby si to platil sám, je to jeho věc. Proč máme ale taková polovičatá řešení dotovat mi ale jaksi hlava nebere.

David
Host
David

Teď ano, ale od 15.12.2019 to už nebude pravda.

Dáda
Host
Dáda

R8 má všude traťovou 160? To mi jako asi neco uniklo…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Z Kojetína ku Přerovu by těch 160 km/h i šlo, je to lautr rovina, takže by to nemuselo vyletět z kolejí.

a8n
Host
a8n

Rovina sice jo, i nový svršek, ale špatný spodek a chybějící VZ.

Dalibor
Host
Dalibor

na tratích kde jezdí je opravdu VŠUDE 160? A tam kde je 160 dominantní ( na většině úseků) jezí nyní opravdu Peršanama?

dopravak
Host
dopravak

Jinak s tím počtem lokomotiv to není zas tak růžové, chtělo by to trošku dlouhodobější pohled. Dáte třetinu cenu nové loko so starých střepů a za pár let budete tak jako tak nakupovat nové mašiny, tak proč je nenakoupit rovnou? Jak říkám, pokud by si to soukromý dopravce hradil sám, tak ok. Ale proč to podporovat z veřejných zdrojů?

pozorovatel
Host
pozorovatel

Protože za pár let budou k mání ještě mnohem modernější stroje: vzpomínám si, jak kdysi velmi správně tvrdil jeden můj známý, že místo vývoje a výroby „šukafonů“ na přelomu 60. a 70. let minulého století se ty finance měly raději věnovat do modernizace tratí, pro které byly ty „šukafóny“ vyvíjeny a na kterých by práci klidně ještě třeba i 10 roků v pohodě práci mohly odvádět „hurvínky“, a nová vozidla vyvíjená až třeba o 10 roků později pro ty už modernizované tratě mohla být už také mnohem „modernější“ – a i když to je spíš jen „pláč nad rozlitým mlékem“,… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Ano, Jančura se z vývoje ponaučil a kupuje nové mašiny, stát se ne a ne ponaučit a neustále cpe dopravcům prachy na bastlení starých střepů. Jasně, když někdo dostane zaplaceno 50% nákladů, tak toho využije. Byl by blbý, kdyby nevyužil. Ale proč mu raději nedáme ty samé prachy na nové? 20% ceny je pořád krásný dárek a ten zbytek by si Jančura pořád rád doplatil, když si ostatní mašiny kupuje komplet za své.

Dáda
Host
Dáda

Protože to veřejné zdroje umožňují.

dopravak
Host
dopravak

Pokud jde o CZ Loko. Za prvé jde o soukromou firmu a stát by v principu neměl uměle hledat stavby neefektivních hladových zdí. Za druhé bude pro stát i samotné CZ loko mnohem přínosnější, když bude investovat energii do vývoje nových řešení místo nekonečného bastlení starých střepů.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Bohužel je tu řeč o voze a vy furt povídáte vo koze. Jinak, musím říci, že mne vždy dojme, když nějaká soukromá firma učiní na základě nějhakých analýz a predikcí nějaké rozhodnutí, pro které tedy jistě má nějaký důvod, a vzápětí se objeví českej génius, kterej na základě minutový četby jednoho článku okamžitě odhalí, že je všechno špatně. Trošku soudnosti do toho všeználkovství…

dopravak
Host
dopravak

přečtěte si laskavě pozorněji moje příspěvky vy génie. Pokud se soukromá firma na základě svých analýz nějak rozhodne, je to její svaté právo. Ale v žádném případě nevidím důvod, proč máme soukromé firmě platit dotace na přestavbu starých střepů. O tom to je.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To vopakujete furt doikola, ač jsem vám již polopaticky naservíroval fakta. Pokud se hodláte hádat s fakty, měl by to asi vědět váš psychiatr a včas nasadit vhodnou léčbu.

dopravak
Host
dopravak

Vy jste polopaticky naservíroval to, že RJ využil dotace a zbastlí 9 lokomotiv. Já jenom říkám, že dotace na tento typ projektů jsou špatně. Daleko raději bych viděl investice do vozidel, které pak v provozu něco přinesou – zrychlení jízdních dob, zvýšení spolehlivosti, úspory energie. NIC z toho tyhle bastly nepřinesou, jenom zakonzervujou současný stav na další desetiletí.

Dáda
Host
Dáda

PROTOŽE PŘESNĚ TO VÝŠE ZMIŇOVANÝ DOTAČNÍ TITUL NAPLŇUJE.

dopravak
Host
dopravak

Jasně, nejsem blbý. Ptám se ale, proč takové dotační tituly vypisujeme? Proč jako stát neustále upřednostňujeme krátkodobá, provizorní řešení? Starší vozidla se mají udržovat, případně udělat nějakou lehkou obměnu. Ale dávat na sklonku životnosti nové trafo? Jančura by podle mě za své do něčeho takového nikdy nešel. Upravuje to jenom proto, že na to dostane dotaci ve výši úžasných 50%.

Dalibor
Host
Dalibor

A to se ptáte tady? A to je chyba RJ? Není to spíše dotaz do Bruselu a Prahy????

eLKá
Host
eLKá

Protože dlouhodobé řešení se nedá většinovému voliči prodat před příštím volbami jako můj úspěch, neboť přínos se projeví za 10 let. A je jedno, jestli jde o železnici, silnice, školství nebo důchody.

Cyklista
Host
Cyklista

Podívejte se kolik teď budou ČD „sypat“ do mnohem mnohem starších strojů.

libor
Host
libor

jako třeba 810 🙂

David
Host
David

Hele dopravaku, a ty máš doma nové auto za milion, nebo jezdíš v ojetině za 200.000? A pokud v té ojetině, proč si radši nekoupíš to nový auto za mega?

dopravak
Host
dopravak

Hele Davide, zkuste příště pozornějí číst. RJ jako soukromá firma si se svým parkem může dělat co chce. Pokud si chce loko předělat, tak ať si je předělá, ale za své. Nevidím jediný důvod, proč jim máme z veřejných zdrojů financovat bastlení starých střepů.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

To, že něco nechápete, znamená pouze a jen to, že něco nechápete. Nic jiného.

dopravak
Host
dopravak

Evidentně nechápete smysl dotací – když už se do něčeho mají rvát veřejné peníze, tak do toho, co něco do budoucna přinese. To znamená zrychlení jízdních dob, zvýšení spolehlivosti, úspory energie. NIC z toho tyhle bastly nepřinesou, jenom zakonzervujou současný stav na další desetiletí. Můžete mi vysvětlit, proč to máme z veřejných peněz dotovat?

Dáda
Host
Dáda

Protože je takto nastavena legislativa jak státní tak evropská.

dopravak
Host
dopravak

Tak to už si snad děláte srandu. Chcete říct, že EU po nás chce primárně opravovat staré krámy? Podívejte se, jak ve stejné EU investuje OBB – investice do moderních vozidel, narovnávání a zrychlování tratí, stavba nových tunelů v mnohem náročnějším terénu, než v ČR, elektrifikace sítě ve velkém rozsahu, nasazení bateriových vlaků atd. Ne, že bychom dělali všechno špatně, ale vidíte ten rozdíl oproti jižním sousedům? Jeden příklad za všechny. Zhruba 10 let zpátky se z velkou slávou opravily vagóny a staré motorové loko. Starý brejlovec + 2 vagóny váží 160t, moderní DMU váží 70t. Z Prahy do Písku… Číst vice »

VS
Host
VS

Vážený pane dopraváku, myslím si, že chápu, co chcete říci, i mně by se líbilo investovat do většího rozvoje, ale současně bych tuto dotaci (její vypsání) zase tolik neodsuzoval. Třeba je známo, že čeští dopravci nemají na to nakoupit dostatečné množství nových vícesystémových lokomotiv (a ČR nemá peníze na násobně větší dotace na nové stroje, které by jim nákup umožnily). Pak by tato dotace dávala smysl, protože rozvazuje ruce pro konverzi na 25 kV. A ačkoliv by úspory mohly být s novým strojem větší, už jen situace, kdy tatáž lokomotiva urazí část trasy pod 25 kV, nějakou elektrickou energii uspoří… Číst vice »

dopravak
Host
dopravak

Konečně trošku rozumný názor. Jak jsem již říkal, RJ nikdo nezakazuje starší stroje upravit. Ok, tak ať se vypíše, ale proč takhle štědře? 50% nákladů je opravdu hodně na to, že to bude jezdit draze a ještě jenom okolo 10ti let. Nestačilo by třeba pořád dost štědrých 20%? RJ, Metrans, ČD a další nakupují nové stroje i bez dotace. V případě 20% dotace je to pořád velmi výhodná koupě. Co to znamená, že ČR nemá peníze? Tyto investice se zpravidla financují úvěrem, málokdo to kupuje za „své“. Dále je potřeba si uvědomit, že pořizovací cena tvoří jenom malou část celkových… Číst vice »

Cyklista
Host
Cyklista

Opět – je to zadání dotačního titulu a stejně jako RJ tu dotaci 50% dostane ČD i ČDC.

Pokud je s tím problém, je třeba se obrátit na příslušná místa, aby takovéto dotační tituly nevypisovaly, peníze z EU nerozdělovaly a dohody s EU nedodržovali.

Ale vzhledem k tomu, že ve všech odvětvích jsou vypisovány tituly jak na nové tak na modernizace (výstavba budov / modernizace budov), bude se vždy stejně vypisovat i v dopravě.

dopravak
Host
dopravak

Ptám se ale, proč takové dotační tituly vypisujeme? Proč jako stát neustále upřednostňujeme krátkodobá, provizorní řešení? Starší vozidla se mají udržovat, případně udělat nějakou lehkou obměnu. Ale dávat na sklonku životnosti nové trafo? Jančura by podle mě za své do něčeho takového nikdy nešel. Upravuje to jenom proto, že na to dostane dotaci ve výši úžasných 50%.

Řešení je jednoduché – dávat peníze přednostně na nová vozidla. Na starší vozidla ve vyjímečných případech. Do 15 let staré Oktávky dáte nové brzdy, možná nové turbo. Ale nový motor už asi ne…

Jirka
Host
Jirka

Do 15 let staré Oktávky nedáte nový motor, protože za motor+práci+něco málo pravděpodobně pořídíte mladší auto, kterým můžete jezdit (ale i tak, přestavby výměnou motoru/karoserie pořád existují). V železničním provozu taková situace není. Žádné dostupné ojeté mašiny nejsou, dovozy se musí draze pro český provoz přestavovat, nové jsou drahé. A jestli jsou ty Peršingy jinak OK, bylo by neekonomické nesnažit se je dále využít. Pokud jde o technologický pokrok, tak 363.5 má nově například rekuperaci. Ale i kdyby ne, modernizace umožní více spojů za příznivější cenu pod 25 kV, a to není málo. A nechte na Jančurovi, do čeho by… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

no do 8 let starý lkaguny ten motor rovnou cpu, páč ekvivalentní by byla za „baťoh“ s vyměněným motorem ješe udělá dobrou službu.

Dalibor
Host
Dalibor

Pane dopraváku, prostě takové dotační tituly nevypisujte, pokud je vypisujete či spoluvypisujete. Stát dělá to, co dělá, protože jsou tam ti lidi, co je tam ve volbách lid poslal. Říjemne tomu parlamentní demokracie, třeba. Jinak jsou to pouze žvásty žvásty a žvásty. Zvedněte prdel a udělejte pro to něco.

eLKá
Host
eLKá

Tak motor z vrakace do té staré oktavky klidně dám. Podobně se dávaly nerizene katalyzátory do starsich aut.
Vyměnit všechna 3kV trakční vozidla za dvousystemova a ta stará dát do šrotu, to nedáte finančně ani výrobně (nemáte kde to vyrobit), takže tyto dotace dávají smysl (otevírají možnost 25kV a ETCS)

Dáda
Host
Dáda

N neřekl jsem že chce. EU je to jedno. Ona to pouze umožňuje. Tzn. není špatné že někdo dělá to, co systém umožňuje. Vzor Čapí hnízdo. Rozdílů je spousta, sousedů je přehršel. Pokud chcete, aby se něco změnilo musí se změnit přístup těch „nahoře“. A od toho jsou volby. Jináč to holt nejde.

dopravak
Host
dopravak

Však já taky nektirituju Jančuru, že dotace využije. Kritizuju ČR, že takové dotační tituly vypisuje.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Co třeba proto, že jiné dotace by neumožňovaly čerpat peníze od EU tak efektivně?

Dalibor
Host
Dalibor

kritizujete ČR na dopravním vebu. To je velice účinná kritika!

Dalibor
Host
Dalibor

Tak proč vypisují tyto dotační tituly? Pokud jsou tak zavrženíhodné, stačí je prostě nevypisovat!!!! Kein Problem.

Paja
Host
Paja

Můžete mi vysvětlit co tedy přinášejí dotace do zemědělství nebo zelená nafta do budoucna? A co třeba dotace na zateplení (když jdou soukromníkům)?

Cyklista
Host
Cyklista

Soukromník by měl dům zbourat a postavit nový. To je přeci jasné.

Stát by měl vypsat dotaci na stavbu nových domků. Revitalizace je zbytečná a nic nepřináší.

Raději jeden nový domek, než 30 revitalizovaných….

Dalibor
Host
Dalibor

Zelená nafta jen na nově vzniklá pole. Lepší nově vzniklé pole než hnojit to co je obdělávané už 50 let.

Jirka
Host
Jirka

To radši neříkejte, nebo se toho někdo chytne… ke škodě krajiny.

Dáda
Host
Dáda

říká to úmyslně aby někteří pochopili absurdnost svých úvah.

Poudy
Host
Poudy

Pane Bože, co na tom dopravákovi nechápete? To jste všichni tak natvrdlý, nebo nechcete pochopit to, že mu nejde o záběry soukromé firmy, ale o to na co jdou peníze z veřejného rozpočtu?

dopravak
Host
dopravak

Dík….

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Ale chápem. Dopravákovi vadí, že peníze určený na modernizaci žel. vozidel jdou na modernizaci železničníách vozidel. A dokola tu jak kolovrátek opakuje, že by bylo hrozně skvělý, kdyby si Jančura, kterej potřebuje 9 lokomotiv, na které má takové nároky, že mu stačí repase Peršingu, raději koupil 3 nové lokomotivy. Co na tom, že by mu jich 6 chybělo a vzhledem k ceně by asi ekonomicky úplně nevycházely (jedině, že by dostal dotaci řádově větší než tu na repasi Peršingů), hlavně, že by se dráha posunula.

dopravak
Host
dopravak

Jenomže pochopte, že provoz neurčuje jenom cena vozidla, ale také servis a spotřeba energie. Jenom pro představu loko spálí za 30 let elektřiny za zhruba 300-400 mega. Servisní intervaly a spolehlivost jsou taky někde jinde. Je klidně možné, že místo 9 starých stačí jenom 8 nových. Stát může dát stejných 100 mega, Jančura doplatí zbytek. On se nákup nových loko evidentně vyplatí, podívejte se, jak je i Jančura nakupuje. Kdyby se mu nabídla dotace na nové, tak ji zcela jistě rád využije. Jenomže stát nabídl prachy na modernizaci, tak ji vezme na modernizaci. Daleko raději mu dám 20% na novou… Číst vice »

pozorovatel
Host
pozorovatel

Ale to by si Jančura musel nejdřív sehnat těch zbývajících 80 % prostředků na nové lokomotivy, což zjevně nebude tak snadné, jako když chce jen upravit ty stroje, které už dávno má!

dopravak
Host
dopravak

A jsme zase na začátku. Furt dokola řešite problém Jančury. Ať si je pro mě za mě předělá, ale za své.

Dáda
Host
Dáda

Proč, když jsou na to vypsaný dotace? Jen idiot nebere, když se peníze dávají.

Dáda
Host
Dáda

Já tohle všechno vím. To není ten problém. Problém je v tom, že to prostě systém takto dělá. Tj změnte systém. To není chybva RJ že dělá to co děla a jak dělá. Má cíl a tím je zisk. A tot ekonomicky prostě takto vychází. Jinak by o modernizaci přece neuvažoval. vždyť kupuje i nový mašiny. Ne? je to soukromník a soukromník nebude dělat něco, co by se mu nerentovalo.

pozorovatel
Host
pozorovatel

Peníze z veřejného rozpočtu jdou na faktické zajištění toho, co si u Jančury objednal „stát“ (= rychlíky Brno – Ostrava) – a že to Jančura udělal tak „vy(jan)čůraně“, že ty vlaky vysoutěžil za nízkou cenu s vědomím, že k tomu bude potřebovat vynaložit ještě další finance na modernizaci dalších lokomotiv, na kterou dostane dotace z jiného zdroje než jen z úhrady prokazatelné ztráty, je sice jeho „vy(jan)čůranost“, ale i důsledek hlouposti ministerských úředníků, kteří mu to de facto vlastně nabídli.

dopravak
Host
dopravak

A co asi celou dobu kritizuju? Přesně tu hloupost ministerských úředníků. Místo aby mu dali 100 mega na nové loko, tak mu dají stejné prachy na repasi.

Dáda
Host
Dáda

nicméně toto lze řešit jen a pouze u Voleb, nikoliv kritizovat RJ že dělá to co dělá. Já na jeho místě, bych to dělal taky.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Problém je ale v tom – a opět se budu opakovat – že pokud mu daj 100 mega z 280 nebo kolika, tak si doúvěruje 180 a bum, je tu 9 dvousys lokomotiv. Zatímco když mu daj 100 mega z 900 nebo kolika, tak už bude muset doúvěrovat 800 (ok, pokud bychom brali v potaz prodej starejch lokomotiv, tak 530), což je ale fakt rozdíl a to nejen pro Jančuru, ale zejména pro úvěrující banky. Zjednodušeně řečeno, jednalo by se o trojnásobný úvěr na byznys o stejném objemu, z čehož vyplývá pdstatně větší riziko pro banku a samozřejmě i všechno,… Číst vice »

David
Host
David

Zatímco jiný velký dopravce, co se ztrapňuje nálepkou NÁRODNÍ, by tohle nikdy neudělal, že?

Dáda
Host
Dáda

Kterýho myslíte, já znám 2.

Jirka
Host
Jirka

Brno – Ostrava s Jančurou vyjede za týden. Tam opravdu modernizované Peršingy neuvidíte.

Dalibor
Host
Dalibor

vím, už jsem si na inagurační jízdu koupil lístky. Pojedu s prckem na vejlet do ostravy. Ukážu mu fabriku a kouknem do dolních Vítkovic a pojedem zas domů. Zatu ceny co nasadil je to super vejlet.

Dalibor
Host
Dalibor

přičemž já tomu neříkám vyčůranoszt, ale ekonomická strategie, která přinese této společnosti zisk. A doufejme že jen tak mimoděk se lidi svezou a budou mít odpovídající službu k dispozici.

Dáda
Host
Dáda

Protože jsou vypsaný dotační tituly, za který si Franta z horní dolní opraví stodolu a Jančura z Brna opraví esa, Babiš opraví Čapí hnízdo. To je celý. Jančura i Franta i Bureš došáhne na dotace (Jančura a Bureš dokonce líp, páč má na to lidi)

Dalibor
Host
Dalibor

Nevidím nejmenší důvod proč lít dotace formou „kotlíkovou“ do 80 let starých soukromých baráků. Nevidím důvot proč lejt dotace na zateplení do 100let starejch soukromejch baráků.

O.K.
Host
O.K.

Jako jo, lamentovat nad tímhle na dopravním webu neni zrovna dvakrát přínosné, ale jinak, soucítím s Vámi a trpím spolu s Vámi 🙂 Některé ty odpovědi docela bolí na duši a nechápu, že máte trpělivost na ně pořád reagovat 🙂

Paja
Host
Paja

Já bych naopak nedal ani korunu na ty Pantery, protože když se kupovaly tak bylo celkem zřejmé, že se přepínat bude.

Pitrys
Host
Pitrys

Bylo to tady už někdy, aby se nějaké stroje dvakrát takhle přetransformovaly, jako třeba tady 163-162 a předpokládám 362…

Apollo17
Host
Apollo17

No tak „transformace“ 163/162 “ je jen výměna převodovek za jiné s jiným převodovým poměrem.
Přestavba na dvojsystémovou mašinu je někde jinde.

Pitrys
Host
Pitrys

Ale jasně, mi jde o ty související změny označení. Kdyby byly ty Peršingy vyrobeny před rokem 1988, tak by byly ty změny dokonce 3.

Honza D.
Host
Honza D.

Při překopávce ze 162 na 163.2 se měnily celé podvozky s pomalými Esy, jelikož byly zapotřebí rychlé (no dobře, rychlejší) Esa.

Jarda V.
Host
Jarda V.

Hlavně ne do Vrutek, to by to více stalo než jezdilo.

Jakub
Host
Jakub

Stop dotacím do soukromých rukou.

Ondřej
Host
Ondřej

Kotle se taky dotují, tak proč ne vlaky, navíc RJ má R8 takže už se dá považovat za důležitého dopravce

Jakub
Host
Jakub

Pro kotle platí to samé.

Cyklista
Host
Cyklista

Pokud by jste rekl stop dotacim vsem, tak vam tleskam, ale pokud uz dotace jsou, musi byt nediskriminacne oro vsechny. Bez ohledu na barvu.

Jakub
Host
Jakub

to platí pro všechny. jsem pro dotace pouze do veřejných věcí. např. infrastruktura, elektronizace veřejné správy, školství atd.

AAA
Host
AAA

Tomu se myslím běžně říká financování z daní

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

A vlaky nejsou infrastruktura, že jsem tak smělý?

Vít Jůza
Host
Vít Jůza

Zrovna školství a doprava jsou srovnatelné účastí „veřejných“ i „neveřejných“ subjektů.

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

Myslím, že byste netleskal, ale jsem si celkem jist, že by vám spadla brada.

Rosťa
Host
Rosťa

Už se těším až soukromnik nastoupí příští týden na R8. Nyní jsem koupil u CD lístek Studénka – Hranice za 57 Kc. Příští týden to bude s RJ o 20 Kč víc a bude to až do Brna. Takže za tu 20, najdu o 140 km navíc.

pony
Host
pony

Vy jezdíte tak daleko, jak vám vyjde kapesné? 😀

David
Host
David

Good joke!