RegioJet chystá nové velké depo na okraji Prahy, koupil šest hektarů pozemků
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Společnost RegioJet udělala velký krok pro své plány vybudovat vlastní velké depo. V Praze – Dolních Měcholupech koupila zhruba šest
Hektor RegioJetu už nádraží Kovošrot-Vlečka projížděl loni v červnu a zajel až do areálu zdejšího Kovošrotu, ke kterému nádraží dříve patřilo a Kovošrot měl patronaci nad zdejším vlečkovým provozem.
Dneska provozem paběrkuje Kovošrot, i když posunuje se prasátkem IDS Cargo prakticky denně, nedávno se v areálu šrotovaly i vyřazené vagony ČD Cargo, dále je aktivní vlečka do Prakabu i když jen občas odvezou šrot do Kovošrotu a z bývalého TOSu se vypravují vlaky s produktama Pepsi.
https://www.k-report.net/discus/obrazky/78/05/1317805.jpg
HLAVNĚ ŽE. ZDRAŽUJE PR0 LIDI CO VLASTNÍ KREDITOVOU JÍZDENKU.
No tak si ji nekupujte a jezděte na normální. Nebo vám to někdo zakazuje?
náhodou místo je to geniální, jediná vada je v tom, že nevede trolej přímo do depa, ale to se dá dodělat,
PS: to říkám jako zarytý odpůrce žlutého holdingu
jsem zvědavý na to, jak regiojet hodlá shánět nedostatkové dílenské profese? Možná by měl přemýšlet i nad tím.
stejně, jako je má teď, jen je přesune do jiné haly, problém spíš bude, pokud bude chtít rozšířit jejich řady
Myslíte, že absolvent filozofické fakulty zvládne doplnit vodu do vagonu? Dolít olej do friťáku po zaškolení zvládají a rozeznají hořčici od kečupu. Teda jen aby technická profese nebyla pod úroveň těch, kteří se cítí být povoláni řídit život celé planety a společnosti…
mám v paneláku staré umakartové jádro.. konečně jsem našetřil peníze na novou koupelnu… zedník a obkladač je nedostatková profese, tak to rekonstruovat nebudu…. kde bych je sháněl?
Moc Regiojetu preju, at se nadale dari. Jen nezapomenout i zlute autobusy, ty jsou taky super
Třeba přebere lidi ČD a mě pak konečně ČD zaměstnají, protože jsem nezaměstnaný a RJ mě nechtěl.
Už jsem na to přišel: podle katastrální mapy je součástí pozemků i most přes koleje a část ulice Dolnoměcholupské (zjevně minulý bordel, nevím, proč ulice nepatří městu). To ovšem znamená, že si tam Regiojet může postavit budku a vybírat mýto. A z toho to hravě zaplatí 😀
Nemůže. Pokud na nějakém pozemku je ať už zapsaná nebo jen vydržená služebnost (dříve věcné břemeno) cesty, tak tuto cestu vlastník nesmí svévolně uzavřít nebo na ní omezit přístup. Ale bylo by fajn, kdyby tam budku postavil a zkusil to, aspoň by si to Praha musela vyřešit.
Ekonomické představy trolla… Doslova a do písmene.
Jak jste na tom s konzumací masa?
Co s tím má společného jedení masa?
„Nežereš maso, nepoznáš vtip“ Eva Holubová v Knoflíkářích
Tak hlavne ze se zlikvidovaly zeleznicni arealy v holesovicich nebo ve vrsovicich a jinde kvuli developersky projektum, kdyz pak nejaka zeleznicni firma potrebuje zazemi, tak si musi budovat zazemi buhvi kde, kam to pak maji vsichni daleko na dojizdeni za praci…proc jim nemohli nechat ten smichov, kdyz ten areal vyuzivaji a musej to prodat developerum, aby tam vybudovaly tisice cenove nedostupnych investicnich bytu nebo nesmyslnych kancelari, kdyby se ten areal nevyuzival, pak budiz, ale kdyz vyuziti ma?
Pozemky prodávají po etapách ČD. Ty rozhodně nemají v zájmu ponechávat na svém pozemku operovat konkurenčního dopravce. Už současná RJ s SŽDC, ČD a developery o zachování provozu do doby zahájení výstavby na těchto pozemcích je hodně vstřícná. 🙂
To je mi jasny, ze v tom neco takovyho bude, jen si clovek musi tak nejak povzdechnout nad tim mrhanim prostorem.
Ono je mrháním prostorem vystavět v centru města „něco pro lidi“ (byty, kanceláře, parky)? K čemu mi je, jakožto obyvatelovi města, depo? Akorát překáží, když potřebuju přejít „napříč“.
V těch Vršovicích je rozhodně lepší mít „město“, ne železniční dílny.
A taky je třeba říct, že když se tyhle depa a ranžíry stavěly, tak byly taky na kraji města. Prostě vývoj.
Jakože místo bývalého kovošrotu nesmí stát depo, aby se nemrhalo prostorem? A zatím v Praze, kde není kde bydlet, bude šesti hektarech depo, alias skladová a opravárenská hala. A to ušetří místo?
Někteří už fakt nevědí jak převrátit a zkroutit myšlenky, jen aby mohli Jančurovi něco vyčítat.
Jancurovi tady nikdo nic nevycital, to uz je fakt paranoia, to uz vazne neni normalni. Ja jen psal, ze mi prijde skoda na jednom miste zeleznicni areal likvidovat a jinde stavet na zeleny louce a jiny diskuteri s tim nesouhlasej, to je cely. Jeste ta formulace: „Jakože místo bývalého kovošrotu nesmí stát depo“ – jaky nesmi? nekdo rikal, ze se neco nesmi? Jen dekuji, ze se v mnou zalozenym diskusnim vlaknu aspon nikdo nehada o rezijkach, aspon zatim.
no když už jste s těmi režijkami začal….. =) =) =)
upřímně je mi velmi smutno, když projíždím vlakem městem a pokud tam není betonová zeď je vidět pouze neutěšený stav okolního prostoru kolem železnice a hektary a hektary nevyužitého prostoru.
Čím víc takových pozemků zaplníme infrastrukturou pro lidi, tím lépe. Když už kolem kolejí nemohou být domy, tak tam mohou být parky, sportoviště a nebo aspoň „rozumně“ vypadající parkovací domy. Zarostlé odstavné plochy, vraky všeho možného, polorozpadlé budovy není nic, co by patřilo do center měst.
No tak to urcite s temi rozpadlymi arealy mate pravdu. Mimochodem ted byla v tv reportaz o nadrazi vysehrad. Presne to tam rikali, ze kdyz turista prijizdi vlakem do prahy, jedna z prvnich veci, kterou uvidi, je tahle ruina. Mozna ji budou vyvlastnovat.
Jsem netušil, že Smíchov patří ČD. 🙃
Smíchov patří pivu
Které se nedá pít.. 🙂
Hlavně ČD v roli řádného hospodáře potřebuje získat miliony do rozpočtu =)
Naopak vlak může mít zázemí někde za městem. Tady bude velké množství bytů a kanceláří s dobrou dostupností. Spíš by ale měli mít zázemí nikoliv v Praze a někde po trase, třeba Kolín, Pardubice. První ranní vlak by mohl jet do Prahy, poslední z Prahy, to respektuje i potřeby lidí. Navíc v Kolíně nebo Pardubicích jsou nižší mzdy, takže i ušetří.
To ale máte depo pro jeden vlak − pro ten první ranní. A zrovna kolem Pardubického nádraží moc místa není a v Kolíně je to taky naprd.
Ale třeba u Přelouče nebo ve Starém Kolíně je místa dost.
A v České Třebové je spoustu místa na odstavném hřbitově. Stačí to tam vymést
Myslim, ze mit zazemi pro vlaky nekde daleko od hlavniho nadrazi by pro takovou firmu, ktera vlaky obraci v praze, nebylo moc vyhodny. a pokud jde o depo a dilny, zalezi taky, kolik uz dnes maji obsluhujiciho personalu, jestli uz maji solidni tym zamestnancu, tak to by pro ne v dnesni dobe byl vetsi problem takovy tym kvuli stehovani do vzdalenejsiho mesta znovu vybudovat, nez otazka mezd. Takze pokud se jim podarilo zajistit pozenky v te michli, je to logicka volba.
Ostatně v Praze se jim budou i obtížně shánět zaměstnanci pro to depo a požadované mzdy budou taky někde jinde.
Třeba budou pocházet z venkova a dokonce jim dovolí aby dojížděli vlakem a dokonce možná i žlutým. Jen tomu nebude říkat režijní jízda. Bude jen dilema zda tu sedačku obsadí cestujícím nebo pracovníkem, páč potřebuje oba ….
Jenže v Praze je také potřeba mít nějaké depo a odstavné prostory. Zvlášť pro Regiojet je depo a odstavný prostory jen v Kolíně dost na nic když vlaky končí a začínají v Praze a v Kolíně ani nestaví. Vozit soupravy na ošetření z Prahy do Kolína a pak je zase navážet zpět do Prahy je jasný nesmysl. Co se týče regionálních vlaků, které jste měl asi na mysli, tak tam stačí na většině případů nějaké plochy pro krátkodobé/dlouhodobé odstavy. Depo se spíš vyplatí postavit nějaké velké v centrálním městě dané oblasti, než x malých v okolí.
No protože to je státní majetek, který se předá. A vejvar z prodeje bytů bude zase soukromý. A už je to podepsané, tak přece nebudeme říkat, že to je blbost. Pak postavíme nějaké tunely za 50 miliard a bude.
Majetek se nepředá, ale pokryje ztráty ČD a to je to hlavní.
Depo svého času chtěl RJ budovat v Bratislavě, v médiích se objevila fotka rozpadlé kůlny z tamní periferie.
Asi pred rokem jsem četl clanek o tom Bratislavském depu?? Vi nekdo v jake je to současné fázi a zda ho RJ využívá??Sleduji plamenou diskuzi ohledne bourání starych dep a jejich nahradu za KANCLE A BYTY, ALE JEN ME ZAJÍMÁ KDO V TECH DALŠÍCH 10000m2 kanceláři bude sedet a co tam budou delat?? Když jit dnes nejsou lidi a dělnické profese ty vubec. Kazdy kdo se za 4 roky vyuci i s maturitou, tak do MONTEREK JIŽ NEPŮJDE, ALE DO KANCLU NA ČISTÉ A TEPLÉ MÍSTEČKO, za par roku v twch depwch a fabrikach jiz nwbude mit kdo dělat…..
Tak nebo tak to nefungující toalety na linkách v ústeckém kraji nevyřeší.
Na nefungující toalety mají největší vliv cestující kteří si myslí že do vakuového WC můžou naházet cokoliv a pak se diví že je ucpané a nefunguje.
Jsou i tací, kteří „neumějí“ spláchnout. Pochopit funkci tlačítka s nápisem je nad jejich mentální schopnosti.
Tento problém je vlacích všech barev laku, jenom teď aby si CD – bijci uvědomili , že ten problém nefunkčního toalet ve vlaku je bezbarvý…. a už přestali nadávat na národního dopravce c 1.
Me by zajimalo kde na to porad bere prachy ktery vychcany zlutokorupcnik zkorumpovany ho neustale dotuje to vsechno stoji obrovske penize a neverim ze je to vse ciste jen z bank a vlastni kapsy nekdo ho dotuje a on nekoho moc hezky kryje
Jiri, ty musis byt v zivote velmi neuspesny a zakomplexovany clovek.
Ten je tak zahořklý, že by jej vyplivl i žralok bílý a kanibalové na Sumatře …
Závist je hrozná, to musí být těžké dny!
Ten „žlutokorupčník“ je moc dobrý podnikatel, a umí se obklopit jen lidmi, kteří za něco stojí vzor Kupec 🙃
Kupec ze za neco stoji? A ze tatovi meho kamarada vytuneloval firmu? To se nikde nepise
A že vaše matka znásilnila mého psa, o tom média také mlčí!
Tatovi mého kamáráda. Hmm. To bývají nejzáživnější story.
Kamarád kamaráda… Klasika 😀
Tak normálně k financování slouží banky.
V případě žluťáka je nad slunce jasné, že je to spiknutí.
Možná ruská, čínská nebo mezinárodní mafie.
Možná německé nebo polské státní dráhy.
Možná komunisti tak perou špinavé peníze.
Možná kapitalisti tak perou špinavé peníze.
Nebo se upsal ďáblu.
Každopádně je těžké uvěřit, že někdo třeba taky umí podnikat.
A hlavně umí také šidit na daních viz korunové dluhopisy 😀
Ale to se u nás toleruje, viz. 30% ve volbách pro Babiše.
Stát to zavedl sám, to že to někdo používá je šizení? Taky důchodci šidí když využívají slevu 75%?
Pečlivý pozorovatel: Korunová dluhopisy vymyslel, jako vyjímku z daní vytvořil pan Kalousek. A těch podnikatelů co to využily bylo hodně. Bohužel stále nechápu. proč ta vyjímka ze zákona vznikla.
Toto je rozšířený omyl
Co se týče schválené legislativy, nepřišel Miroslav Kalousek v této oblasti vlastně s ničím novým. Zákon o správě daní a poplatků totiž již od 90. let obsahoval pravidlo, podle kterého se daň vybíraná zvláštní sazbou (tj. včetně mj. daně z úrokových příjmů dluhopisů) zaokrouhlovala na celé koruny dolů.
Fintu se zaokrouhlováním dolů a nulovou daní nevyužil první Miroslav Kalousek, nýbrž ZUNO Bank. Ta totiž přišla s denním připisováním úroků, díky kterému (a díky zaokrouhlování dolů) nemuseli lidé do určité spořené částky platit daň z úroků.
Korunové dluhopisy jako první vydalo MF ČR vedené panem Kalouskem, ostatní si řekly, když MF, tak my také.
Zuno bank vytvořilo platformu, že úrok se připisuje každž den a pokud je daň z úroků méně než 49 haléřů, tak se nestrhává daň. Problém byl, že FO či PO musí provést roční zúčtování daně (zdaňovací období), kde úroky musí přiznat za celý rok a tudíž dodatečně zdanit.
Protože stát tehdy chtěl vydat dluhopisy pro občany a chtěl je ušetřit srážkové daně z jejich výnosu.
Ale už to bývá, český člověk si cestu vždycky najde …
Kolega by si mohl vystlat kšiltovku alobalem…. 😀😀😀
židovská lobby
No jasně, spiknutí, za všecko mohou tepláři, zednáři, ilomináti a ufouni z oblasi 55.
Nejde to nějak léčit??
Jde, jenže i v psychiatrických nemocnicích musí mít pacienti přístup k internetu, je to základní lidský právo (podle právníků).
Z vetsiny ruska Sberbank
expozitury ruských tajních služeb
dost mu vynášel prodej letenek
Údajně zásobuje všechny závistivce hulením. Ale ať počítám jak počítám, tak to pořád neudělá ani 1% příjmů. A nebo teda jeho zákazníci musí hulit pytel denně.
Jiri, nepátrejte po tom, vybuchla by Vám hlava (klidně bych tam dal rod množný: „kde berou?“, Jančura mi vadí nejmíň z nich ..
Z Hostivaře do plánovaného depa vede jednokolejná trať bez elektrifikace. To bude přetahovat?
na Zličín taky přetahuje….
Stejně nepostaví, a když postaví, tak nevyjede.Aspoň se jeho výkony vrátí ČD. 👮
Do zimy….
do švestek!!!
A který
Velmi naivní 😀 A u ČD pak stejně zjistíte, že ty výkony nemáte čím odvozit, tak abyste naplnili současné požadavky objednatelů… 😀
Už to že si chce postavit depo tu mnohým modrogumídkům zboří velkou část jejich žlutohejt světa. Kdyby si ten kousek ještě sám zadrátoval … to by bylo na rituální sebevraždu čtyřhranem.
A nebo by si lehali na koleje jak Atomstopi u Temelína. Muž se žlutým vlakem nesmí projet!
Nevím proč tu mají někteří mluvit za druhé nebo proti druhým a házet do jednoho pytle. Třeba já osobně nemám problém ani s Jančurou ani s Novotným a ani s ČD. Takže co tedy podle Vás jsem. Vaší řečí nejsem ani modrogumídek a ani žlutohejt. Přesto si sednu do modrého, žlutého nebo černého vlaku. A jestli jej opraví v Letňanech a přiveze ho tam metrem nebo v Čerčanech je mne celkem jedno tak si ho opraví kde chce.
Kdyby to RJ myslel s depem vážně, tak si spíš koupí nějakou nepoužívanou vlečku v Ostravě.
Aha, on to s depem vážně nemyslí, tak ty miliony do pozemků nalil jen tak z legrace, že?
Asi si spočítal, že se mu víc vyplatí občas poslat nějakou mašinu z linky R8 do Prahy, než tahat jednotky z Ústí do Ostravy… A taky že v Praze má větší potenciál pro další soukromníky, jak avizuje. V Ostravě by tam poskytoval služby komu? ČD?
Z Valmezu do Paskova to není až tak daleko. Rozhodně ne dál než z Ústí do Prahy. No a ve Valmezu … ČD deponují vozy Ce z první republiky. Mimo batalion 010 a 810, které již nečeká zářná budoucnost na „expresu“ z Valmezu do Brna.
Z Valmezu do Paskova je to jednokolejka s mizernou propustností. Mezi Ústím a Prahou je dvoukolejka s autoblokem.
Kudy se protáhnou další soupravy jednoduššeji?
Slušnej článek, opět v pozitivním žlutém duchu, zajímavé. Žádné depo nebude, to si řekněme otevřeně. Stavba bude komplet v nákladech za cca 300mio Kč vč. vybavení. Za další už by se muselo dávno stavět, když to chcete uvést v rozumném čase do provozu. Aby tohle všechmo klaplo, tak by kámoš bureš musel hodit další lano v podobě dosypu za všechny přepravené cestující. Což je hodně nereálné. Sněte dál, ale žluté depo bude někde v polích, s lejtou u kolejí.
V jaké duchu by měl být než žlutém, když je o žluté firmě? Plus klasické informace o firmě / cestujících, které uvádí všichni dopravci v článcích resp. tiskových informacích. Chtěl by to méně nenávisti a konečně uznat, že RJ jednoznačně pozvedl úroveň cestování v ČR a donutil i ČD k mnoha pozitivním věcem, které do té doby nebyly. Stačí se podívat tam, kde jezdí oba a tam kde má ČD v podstatě monopol.
Petr 766 : čím rj pozvedl cestování ?má pár vozu z toho ojeté šunky z raichu a něco z Rumunska prý novostavby.
Jste si jist? A proč ty šunky používá i ČD a proč je i modernizuje? Je mi z Vás na blití 🤮
ČD má vozy z Rakouska ..již po modernizaci . asi stě neviděl co teď jezdí na R8 za všeho směs..šunky z raichu.
Jo? A ty červený OBB vozy co koupily kdysi dráhy (po žlutým vzoru) a nebyly je schopný několik let ani přelakovat … nechyběla jim klimatizace?
Po modernizaci? Ale jděte… OBB zmodernizují vozy a pak je za babku prodávají?
Ano, emzetka po ÖBB opravdu prošla modernizací interiéru.
Vozy po Rakušanech byly modernizované v letech 2001-2009.
Modernizace provedená v roce 2001 je zralá na další modernizaci.
Takže ano, modernizované sice byly, ale tak dávno, že už jsou zase „zastaralé“.
Jerry: Přepokládat, že během roku někdo vyrobí nové vagony je směšní, stejně jako argumentace vozů ČD, na trati Brno – České Budějovice – Plzeň je vagón B249 stále nejpočetněji zastoupen, naštěstí běhme posledních třiceti let vyměnili koženku za čalounění.
Za rok pokud bude mít výrobce kapacity tak vám třeba 10 vozu vyrobí.ja taky ty hajtry b249 neobsahují a nemám rád , některé to mají za sebou.kolik mají ČD vozu ? Asi 1400 sem někde četl a kolik z toho je šrot ? Tak 10 procent ale RegioJet má jen pár novostaveb a to jestli ty rumunské vozy jsou novostavby za tu cenu..
No to není úplně přesné, tam drahná léta jezdily Bp, zmizely až když šly na reko na tý nový Bdpee či co to je. Pak se tam nacpaly B249 a Bd.
Paja: na R11 pravidelné zaření AB, Bdpee, B249, B249 a případné posily B249.
Jo, na ten Bp šrot si živě vzpomínám. Taky jeden z důvodů, kromě věčných seker a pomalosti, proč jsem vděčný za auto. To co sem posílalo DKV Plzeň – hrůza. Piskající zářivky, hlučící ložiska v alternátorech, bačkory na obručích, mrtvé tlumiče ve vypružení, akvárko v oknech, humus, špína…No co tady to dožilo a určitě můžem očekávat, že nám je sem po rekonstrukci zase vrátí zpět. 🙂 Díval jem se na řazení a teď sem místo nich pro sichr nasadili ty vyplyšený B249, na trasu R11 zbyl vždy jen šrot před smrtí asi jsme tu lidé nižší kategorie. Jako sedět v… Číst vice »
Počkejte si v Brně hodinu na R12 a pak podejte report.
Co bych dal za to kdyby všechny vozy ČD byli na úrovni vozů RJ nebo třeba i na lepší!!! – hned by se jezdilo líp
Zkuste si zjistit kdy ČD třeba začali dával noviny a vodu v 1. třídě. A na jakých linkách prvně. Zavedla se obsluha v 1.třídě z jídeláku. Přestaly ČD posílat na Ostravu Béčka. A takových věcí se najde mnoho.
A pak ta nejzajímavější, kde a kdy se zavedly akční jízdenky, který rázem zlevnily cesty z Prahy do Ostravy cca na půlku.
Na noviny a vodu zadaco navlékal pan žlutý kokot ..voly co mu to papaji, nemají poradny jídelní vůz.
Z vašeho projevu si každý udělá představu o vaší inteligenci.
O inteligenci jedince hovoříme jen do určité bodové škály. Níže se již jedná o diagnózu. Takhle od stolu to nestřelím ale pacient to bude.
Jerry: Za monopolu ČD platilo, lepší rakouská dvojka, než česká jednička.
A čím se chcete zabavit na dlouhých přejezdech na koridorech obestavěných protihlukovými stěnami? Většina cstujících využíví wifi k práci či zábavě, nebo vestavěné monitory v sedačkách k zábavě, protože mají větší dislpej než chytré telefony. Mimochodem restarační vozy Regiojet ostavil jako neefektivní, kdežto ČD je stále z vesela dotují JLV, kde mají menšinový podíl.
Nevydrží! Do švestek!
Řekl jsem do žní. Po žních, ten blb půjde k Turkovi.
Po žních je. Takže Dřevoplech. A ten je v Praze.
Vtraťte mi Šestáka. To byl taky blbec, ale uměl pískat.
Smůla, ten barák je už zbouranej 😀
„Za další už by se muselo dávno stavět, když to chcete uvést v rozumném čase do provozu. “
Aha, takže když se chce něco zprovoznit v rozumném čase, tak už to dávno musím dělat… Hm, zajímavá myšlenka. Když chcete, aby se vám za 9 měsíců narodil potomek, tak jak dlouho už musí být partnerka těhotná?
Jinak souhlasím s AAA, „Nevydrží do švestek“.
Patrně měl začít stavět ještě dříve než to koupil,aby se to panu Samuelovi zdálo dostatečně rozumné…než co vlastně.Ten jeho příspěvek může směle kandidovat na blábol roku.
Tak za prvé: Regiojtet si areál pro výstavbu depa již koupil. Za druhé: Má dlouhodobé kšefty v objednávané dopravě v ČR, což znamená přísun financí a na to banky slyší. Bez toho by mu banky buď nepůjčily, nebo by půjčka byla pro něj za hodně nevýhodných podmínek. Ostatně lze čekat, že ani na Smíchově se ještě několik let (určitě pět, ale reálně tak osm let až deset let) dít nic nebude a na Zličíně to nebude s bouráním také tak horké, protože zhruba polovina areálu je bez využití, či jsou tam jen nějaké nedostavěné budovy. Takže vcelku pochopitelně očekávám, že… Číst vice »
Samuel Novák: Třista milionů Kč je plánovaný zisk Regiojetu na rok 2020. Takže můžete být v klidu, stavbu bude schopen financovat ze zisku během dvou let.
Bohužel společnost jako RegioJet si nemůže dovolit vhodit jen tak 300 mio oknem, proto pokud něco koupí, tak proto, aby to používala. Pokud by jste řekl, že něco za 800 mio koupily ČD, tak Vám i uvěřím, že to bylo jen proto, aby tam mohly odstavit 50 vagónů, které tam budou čekat 20 let na sešrotování…
O přesunu do Malešic RJ sní,ale reálné to není. K použití jsou tak dvě dopravní koleje a k dohodě s poštou a nebo teplárnou o pronájmu dalších zatím nedošlo a nejspíš nedojde. Pošta sice své tři koleje používá převážně v noci ale to je RJ potřebuje taky a teplárna své tři koleje využívá pro odstav Arrivy a vyjíždění do stanice.
Je treba ešte zmieniť jednu zásadnú vec o ktorej sa vôbec nehovorí. Regiojet sa bude musieť cca do 4 rokov vysťahovať aj zo Zličína. Celý areál kúpil investor, ktorý tam ide budovať novú obytnú štvrť. Pracoval som v jednej firme, ktorá má kancelárie hneď vedľa ich dielní a do 4 rokov musí odtiaľ všetko preč, bývalé ČKD lahne k zemi a bude sa stavať.
Škoda tohoto areálu, před několika lety jsem tam také pracoval a Regiojet tam má krásné (ale nejspíše ne zcela levné) zázemí. Ale kdy se bude areál vyklízet, tak s tím bych byl velmi opatrný. Jen projednání záměru na výstavbu obytné čtvrti bude trvat několik let…
Firme v ktorej som robil bola zmluva predĺžená na dva roky s opciou na maximálne ďalšie dva s ohľadom na demoláciu a masívnu výstavbu a to sme boli o vchod vedľa RJ. Samozrejme zmeniť sa to môže ale myslím si, že majú max 4-5 rokov.
Řekl bych, že nový majitel areálu je hodně velký optimista, pokud to celé odhaduje na čtyři roky. Ještě bude hrabat špendlíčkem, aby tam nájemci zůstali… To nepíšu jako rýpání, ale jako odraz celé ne zcela dobré situace v ČR, kdy od záměru něco vybudovat k samotnému začátku realizace uběhne obvykle mnohem delší doba…
Část pozemků (haly po Siemens) na Zličíně vlastní Central Group, část pozemků vedle hal směrem do Prahy vlastní Albet. Central Group podepsal loni memorandum s MČ Zličín, Albet ho chce podepsat teď. Nejdřív musí obě firmy požádat o změnu územního plánu, to v rámci hlavního města může trvat klidně 5 i více let. A do té doby se jim ty haly vyplatí pronajímat. Takže tak hrrr, to zase nebude.
Kupec už kupuje….ano, personál může být problém. Co jsem slyšel, tak IDS zřídila depo a má snad jednoho mechanika…obecně tyhle práce nikdo dělat nechce a to ani u národního…
O tom to je Kupec dílenský zázemí u národního rozvrátit (dle mého názoru si pouze dopředu připravil pozice) a teď se mu budou lépe přetahovat lidi. Pokud Jančura přidá pár stovek navíc.
Co znamená věta O tom to je Kupec?
Mýlíte se, opravárenství u modrýho rozvrátil Rostislav a jím dosazení kamarádi.
No z 6 hektarů zase tak velké depo nebude.
Köln Nippes. DB Instandhaltug. To je nejmodernější megadepo na 23 hektarech. Samozřejmě včetně haly, myčky, odstavného a obratového nádraží, skladu a zázemí.
Totálně zelená budova. Spotřeba el. energie za rok, se rovná dvěma konvenčním rodinným domkům.
Ale taky ta cena 5 miliard.
Pěkné ultramoderní depo si vystavěl i Siemens, který vyhrál soutěž na vlaky a full servis pro RRX.
6 hektarů pro Regiojet pravda není moc ale i tak se tam dá vyčarovat něco menšího a hlavně moderně funkčního.
Kdyby RJ nakoupil řidičáky, tak nemusí ani obracet soupravy
A toalety vypustí do Vltavy a opravovat bude během pobytu ve stanicích?
za jízdy
Jasně, řidičák zařídí úklid soupravy, záchody, občerstvení.
U některých dopravců asi ano
To by musel upravit všechny mašiny a vozy aby komunikovaly z řídícím vozem.
Však on taky soupravy neobrací. Jen je objíždí 🙂 , což u dálkových vlaků není takový problém jako u příměsta, kde by to dělal každou hodinu.
Jde vidět, že Jančura je takový průkopník a zároveň pomůže i ostatním soukromníkům
jasně, a zdarma…
Pokud by to bylo zdarma tak bych si zas já začal o něm myslet, že je hlupák, jinak na tom nevidím nic špatného.
Součástí 4. žel. balíčku běl být článek, kde majitelé dep měli poskytovat své služby ostatním dopravcům bezplatně. Říkali jsme si to na přednášce z Provozování dráhy a drážní dopravy.
Na každé přednášce nebo školení musí zaznít nějaký ten vtip. 😉
To jako že přijedu do cizího depa, budu tam chtít, aby mi udělali údržbu, vycucli, dozbrojili, a pak jen řeknu „Děkuju“? To asi ne, to jste si zřejmě říkali špatně. 🙂
To jste ten 4.ŽB vůbec nepochopili😊
A to pravil někdo kompetentní? Na to „bezplatně“ přišel jak?
Pro RJ bude zdarma jen dolití nafty do bufíku na peršingu…
Případně výměna výfuku tamtéž nebo doplnění náhradních bublinek do vodováhy 🙂
To jste špatně poslouchal, ano musí poskytnout (už to je blbost, někdo chce jezdit, tak ať se zařídí, ne že jinýmu budou přikazovat, že pokud má kapacitu, tak ho tam pustit musí), ale klasicky za peníze, tak jako to má ČD, když se jede zbrojit, tak se objedná kapacita a pak se to vyfakturuje.
Komunismus už skončil před 30 lety.
Pokud něco vybuduje, bude chtít, aby to vydělávalo. Hrůza!!!
A proč zdarma? Vy když si domů pořídíte plničku CNG tak taky budete zdarma plnit celýmu okresu?
Všem se omlouvám,modré vlaky jsou nejlepší,reźijky by měly platit všude.
Vždyť ty děláš v Letnanech na autobusaku. Proc resis narodniho?
Mentál barney a falešný tronda: Národních dopravců máme víc, ale ČD neřeším, pak si nevzpomínám, že bychom si potykali a v Letňanech nedělám (i když o tom psychopat barney neustále trollí) a ani jsem tam v životě nebyl, ale podle mapy se dá zjistit, že je to nedaleko Bohnic, takže aspoň víme kde Letňany nízké IQ barney objevilo – při vycházkách z Bohnic.
Ono to také odpovídá jeho nárazovému, mentálně zaostalému trollení – většinu času tráví uzavřen ve vypolstrované cele.
Rekni to vsem co a kde delas. Za ropid se stydet nemusis!
Mohli by jste zasírat jinou diskuzi na tyto vaše výlevy si myslím je tu málokdo zvědavý.
Tronda zmēnil názor o 100 procent,mental dál
Zda se ze nekdo uhodil hřebíček na hlavičku.
Dnes mám vycházku z Bohnic a budu vám tu trollit, jsem troll Barnye.
Z 10,5 milionů cestujících bylo 12 milionů na státní slevy.
ANO, bude líp.
Nazdar lidi!
Není to Čau lidi? 🙂
To si pletele. Z 10,5 milionu občanů volil 12 miliónu KSČ. Musel prijít i Ringhoffer první, tahali ho z hrobu.
RegioJet se svými vlaky do Humenného, jak je uvedeno v textu, nejezdí…
Z provozního hlediska je sice depo v Praze nutnost, ale zároveň z personálního hlediska na dnešní dobu, kdy je v Praze silná konkurence jiných pracovních značný problém.
Než to postaví, může být situace jiná. Třeba klesne výkon příbuzného automobilového průmyslu, a lidí na toto bude zase dost…
HuskyMarty: dnes stojí vlaky na Smíchově, kde to bude Regiojet muset opustit, vagóny opravuje na Zličíně a takhle to přesune vše na jedno místo včetně personálu.
Všechno se nepřesune na jedno místo. Jak je uvedeno v článku obraty vlaků budou probíhat v Malešicích.
noerf: ne všem lidem, kteří třeba bydlí na západ od Zličína, se asi bude chtít jezdit přes celou Prahu…
Třeba zase přijde doba, kdy si lidé budou vážit práce a budou ochotni i dojíždět.
Češi nemají mentalitu na dojíždění
Ještě že máme ty Moraváky a Slezany =D =D =D =D
Jojo napiš si to do občanky at víme 🙂
Třeba Jančura přetáhne do Dolních Měcholup komplet personál z Kievského metra.
Z Moravy nebo Slezska bych do Prahy za prací nedojížděl.
To řekněte těm lidem, co se cedí každý den zácpou do Prahy.
To je ale nesmysl. Každý Čech průměrně dojíždí přes hodinu. Jste buď zcela mimo, nebo to byla momentální mozková příhoda, v obou případech vás to omlouvá, avšak prosím vás, již nepřispívejte svými názory.
Až u vás mozková příhoda odezní podívejte se na statistická data, češi jsou nejméně ochotní odjíždět nebo se stěhovat za prací z vyspělé evropy….
A proto vláda ruší dan z příjmu pri prodeji bytu, neháže klacky pod nohy stavebníkům domů. A problémy s parkováním již dlouhé roky řeší P+R na krajích města, odkud pak jezdí pravidelně MHD v ceně parkovného. Do Kladna jezdí delagace dívat se, jak se to má dělat.
Tak zrovna Praha táhne dost. Znám lidi dojíždějící z Pardubic, Plzně. Z doslechu vím i o někom z Chomutova. To je třeba pro lidi, jak se dneska říká, v krajích (alespoň v tom z kterého jsem) naprosto nepochopitelný.
To je to hodinové dojíždění, na okraj Prahy, možná vlakem i do centra. Tedy pokud z Chomutova nejede do Petrovic, pokud z Plzně nejede do Čakovic a nebo pokud z Pardubic nejede na Bílou horu (to by pak asi bylo víc neb cesta přes Prahu je hned půlhodina či více).
Tak ten z Pardubic skoro na tu Bílou horu jezdí 🙂
Praha − Chomutov hodinové dojíždění? Celkový čas 3 hod 1 min, vzdálenost 177 km. Vlakem do centra rozhodně ne za hodinu.
A ty příměstské vlaky kolem Prahy vozí koho? A v těch autech na silnicích každé ráno dojíždí kdo? Také jenom Duch svatý?
To je dobrý počin, jediné problematické místo je jednokolejné napojení na nádraží Hostivař, kde by si to zasloužilo i napojení druhé koleje v délce cca 300 m, aby při problému na jedné koleji mohl využívat druhou. Jinak je vidě, že i soukromí dopravci chtějí rozvíjet infrastrukturu.
Zároveň je to blízko z Malešic, kde mají mít vlaky odstaveny.
jinak je na tom vidět, ze ani v Praze nejsou ještě místa s vlečkou l zahození.