RegioJet chce příští rok spustit železniční spojení Praha – Berlín
Vlak RegioJetu s lokomotivou Traxx. Pramen: RegioJet
Návrh jízdního řádu počítá se třemi páry spojů denně.
Návrh jízdního řádu počítá se třemi páry spojů denně.
By mě zajímalo, jestli ty autobusy do Berlína zůstanou, nebo je zase oseká
A za chvíli u DB Netz: To jste nás pobavili, hošánkové. Výluka, odklon přes Vojtanov nebo kudy. A z Pirny do Schöny se budeme hrabat ještě tak 10 let plus mínus.
Ve špičkové časy z Dresden do Berlína jezdí kromě CD/DB ještě samostatné DB (stejně vozy, jako od nich kupoval RegioJet, akorát asi v lepším stavu) a na okrajových spojích i ICE. A pro nás častou alternativou je ICE Dresden -Leipzig – Berlin s různým množstvím přestupu. Ceny jak kdy, dost často podobne a to to kupuji tak max 3 dny predem
Regiojet nakoupí staré německé vagony a vydává se s nimi zpět na německé koleje. Kruh se uzavřel 😀 Chudáci Němci, kteří se už těšili, že tyhle vozy už neuvidí, a ejhle 😀
Těm co museli z těchto vozů přesednout na Wackeldackel to třeba zase tak vadit nebude 🙂
Alex, flixtrain, regiojet… to bude docela napínavý souboj o největší šrot roku v říši.
Nezapomeň, že tam ještě jezdí Hungaria – to je taky zdatná konkurence. Flixu v těch zmodernizovanejch velkoprostorovejch vagonech při tý ceně, za kterou jezdí asi nejde moc vytknout.
Ono se taky může stát, že se tady nesmiřitelní spojí a ten vlak bude žlutozelenej – přeci jen prodávat i přes Flix by jim dalo větší šanci.
A budou ty vlaky stejně špinavé, jako jsem dnes viděl na hlavním v Praze a v Holešovicích, případně v Ústí na Západě na R23?
Kdy to bude pod 4 hodiny????
Vlak který vyjede před půlnocí každou poslední neděli v říjnu by tam mohl být před čtvrtou…
až se postaví VRT
Na toto by mělo stačit dokončení „koridoru“ DD – Berlín.
Viděl jsem, minulý týden že žluté vagony jsou zvenku docela špinavé. Jak asi pracuje myčka RegioJetu? A to není ještě zima. Zde se jistě polepší a nasadí zde zbrusu nové vagony nebo jednotky.
🤣🤣🤣
Jaká myčka? Bába s koštětem….?
už jsou o krok vepředu – maník s wapkou
Myčka? 🤣🤣🤣🤣
A pokud myčka je, tak se šetří.. na další autíčko a bazének pro vedení společnosti.. 😀
Přesně – na barvu to nejezdí. 😉
Já myslím, že už moc ani není kde deponovat, natož myčka
Jen malý dotaz – nemluvilo se náhodou o tom, že na Traku podepíše RJ smlouvu s Pesou na nákup nových vagonů?
Ano, ale nepodepsal, protože nevěděl, kolik vozů bude pro denni a kolik pro noční. A tě vozů mělo být 300
No proboha. Médiím oznámím, že jdu nakupovat nové vozy, ale když mám podepsat smlouvu, tak nevím, co a kolik toho chci???? Nemělo by to být náhodou vyřešené už předem? A potom zase jinde utrousím, že chci kupovat nové vozy z Ukrajiny? Tak jooooo 🤣
https://media.tenor.com/UE0PzTQqHcsAAAAd/jasmine-masters.gif
Ajaj další střet civilizací, tedy přesněji ČD ultras vs. zbytek světa. To bude chtít popcorn…
Dobrý počin. Vlaky směr Německo jsou hodně vytížené, každá další kapacita je dobrá.
Ale Německo není jen Berlín (skoro bych řekl, že Berlín Německo moc nereprezentuje). Pro spojení do zbytku Německa by se spíše hodil spoj Praha-Lipsko (nebo ideálně až Frankfurt, ale to by asi narazilo na potřebu větší kapacity vlaků). V Lipsku jezdí řada ICE.
Pokud Frankfurt, tak spíš přes Cheb a Norimberk. Samozřejmě tam to naráží na chybějící elektrizaci, ale i s výměnou lokomotivy by to bylo rychlejší.
Dokud tam nebude lepší trať, tak ta trasa je nepoužitelná. Z Prahy je tímto směrem konkurencí letadlo, případě autobus. Přes Drážďany tam je několik zajímavých aglomerací s množstvím možných zákazníků na kratší úseky.
Na směr Lipsko – Magdeburg – Hannover – Köln je aspoň v Drážďanech dobrý připoj v obou směrech. V případě ICE z Drážďan směr Frankfurt je trochu problém právě v tom, že to jede kousek po VRTce a tudíž se tam hodí ICE, což by bylo složitější protáhnout do Prahy…
Tak hlavně, aby byla kapacita pro jejich jízdu. 😉
To je perfektní, když vidím ty ECčka, kde lidé sedí na podlaze, protože nedostatečná kapacita poptávce. Tohle bude jistě prospěšné.
„Na lince očekáváme ty samé služby, jako máme nyní ve vlacích.“ https://www.youtube.com/watch?v=jcVIPy_q1Kg
Nejsem si jistý, jestli vůbec mají nějaké služby
Je zajímavé, že člen managementu něco od své firmy očekává. Měl by říci něco jako „nabídneme“ nebo „zavedeme“.
Nestrašte…
To už tady bylo…
Rozdíl je v tom, že nové lokomotivy má dostat v roce 2024, kdy se očekává spuštění provozu. K tomu má v Německu osvědčení dopravce, přidělenou kapacitu a záleží, jak rychle uvede flotilu různě odstavenych vagónů po ČR do provozuschopného stavu.
To samé platí pro noční vlaky z Přemyslu do Německa, k dispozici ma 11 lehátek po SNCF.
Jo a ne – jsem rád, že rozšiřuje sit, ale i to co teď jezdí do Vídně už hrozně opotřebované. Takový to nadrazacky, že to musí jezdit aspoň 20 let bez renovace interiéru – to na dálkový trasy nepatří.
Snad se to zlepší v okamžiku, kdy budou mít k dispozici vlastní zázemí v Malešicích. Mezitím naštěstí existuje alternativa.
Citace: „Na lince očekáváme ty samé služby, jako máme nyní ve vlacích.“ Tedy i jako ve vlacích Kolín – Ústí nad Labem? 🙂
Co si MD objednalo, to tam jezdí 😉
Ano, mohlo si objednat nové Pantery, stejně jako si je objednal Zlínský kraj na trať 280. Jestlipak to stihnou k novému GVD, měly vyjet letos v létě.
Kde jste byl, když to tady komentovali i jiní?
Mimochodem: To máte jako náplň práce, urážet cestující?
A navíc si buď spletl tratě nebo kraje, Zlínský řeší 330, Olomoucký 280 po Vsetín.
Pantery tam byly v nabìdce, ale byly o fous dražší, tak tam jezdí co tam jezdí.
Bohužel občas tam nejede to co si objednalo…
ulemtany okna , prosezene sedačky , umaštěné kliky? to si MD objednalo?
Nikoliv. To dostává zcela zadarmo.
a na R11 si taky objednalo přesně to, co tam jezdí? nebo jak to je?
No ještě že ČD na Berlinery nenasazují to, co tam předváděly na konci smlouvy.
Srovnávat IC vlaky a rychlíky Regiojetu je podobné, jako srovnávat provoz na R11 s vlaky SC ČD.
Hmmm, tak snad to bude mít kde odstavovat/ošetřovat…
Budou si to vozit sami nebo budou mít nějakého místního dopravce jako partnera?
Předpokládám, že to bude vozit Regiojet AT, který má osvědčení na Rakousko a Německo.
To by byla bomba. Povinně místenkový vlak bude na téhle trase opravdu vítaný. Navíc předpokládám pokles cen, stejně jako v případě Vídně.
Hm, povinně místenkový vlak by zde byl super. Pokud ale bude jezdit v kvalitě a hlavně čistotě jako vlaky do Košic, tak to díky, raději fakt ne. Je na RJ, jak s tím naloží.
Upřímně nechápu, proč se na této trase vlaky dotují… Všechna města v ČR jsou propojena jinými rychlými vlaky, je tu další pomalé přeshraniční spojení, jsou tu mraky busů… A jezdí to plné i přes celkem vysoké ceny (mimo prvních x desítek míst).
Dotována je jen vnitročást a jen poměrně zanedbatelně. Slouží k obsluze krajského města Ústí n.L., Děčína a přestupující z jejich okolí.
Z Prahy do Ostravy jezdi nedotovane vlaky. A zastavuji v Pardubicich, Olomouci, Hranicich.
Proto neni potreba dotovat vlaky do Usti n Labem
D8 staci
Trochu rozdíl je v tom že do Ostravy těch vlaků jezdí opravdu hodně a pořád tam aspoň v části trasy jedou další rychlé dotované spoje (Ex2, R18, R8, Ex4). Tady pokud se spojení do Ústí nechá „napospas trhu“ (včetně R15?), zbývají tam akorát regionální R20. Dotuje se to například i kvůli systémovým vazbám v rámci kraje, např. Děčín – Litvínov. Ale samozřejmě nic MD nebrání aby to dotovat přestalo, jednou na to možná dojde.
Do Brna jezdí dotované i nedotované spoje, to samé by mohlo být do Ústí/Děčína, tzn. nedotovat jen mezinárodní EC.
Nebo kondensované. Aby byl zachován takt i minimální rozsah dopravy, ale dotaci by to možná nepotřebovalo.
kondensované = koncesované. Zatracené automatické opravy.
Třeba to bude fungovat aspoň jako konkurence. Občas ty ceny jízdenek jsou úplně mimo.
Hlavně ceny při překročení hranice.
No právě. Já bych pochopil, že při cestě do Německa nebo Rakouska bude ten zahraniční úsek drahý, protože tam si kilometrickou cenu diktují ÖBB a DB, kteří mají podstatně vyšší náklady. Jenže když jedete třeba Praha-Wien, tam i za ten vnitrostátní úsek Praha-Břeclav platíte mnohem víc, než kolik by to stálo jako vnitrostátní jízdenka.
Hlavně RJ má normální ceny za hranice… Což u ČD není ani na Slovensko….
a proto jsou ČD levnější než RJ 😀 pobavil jste mě
To je paradox DB tarifu. Můžete sehnat za 29 EUR jízdenku Teplice-Baden Badem., když ji koupíte dost dopředu. Ale v den cesty zaplatíte cca to samé za Dresden-Teplice.
Jsem zvědavý, co Němci řeknou na stav jejich vozů. Nebo jestli RJ přestane zabedbávat údržbu? Uvidíme, třeba příjemně překvapí.
Bude to jako u nás. Jiná barva na starém znamená nový, lepší vůz. Většina lidí po změně dyzajnu interiéru nepozná, že v tom už jezdili.
Budou si to vozit sami, takže personál DB vozy nejen nebude moci odstavit ale ani případnou poruchu nedokáže zjistit.
Defektoskopické vady na podvozku nedokáže personál odhalit ani u vlastního vlaku. Jinak by to na prohlídky nemuseli posílat do speciálně vybaveného depa.
A něco takového se nevyhýbá nikomu, ani DB, ani ČD:
https://www.zelpage.cz/zpravy/7620?lang=cs
Cestující i ČD měli štěstí, DB u Eschede nikoliv 🙁
Tak Němec má určitě aspoň něco jako ASDEK, ne? Když občas slyším, jak to mají obutý ….
Oproti českým drahám se chválím že to nebude mít zbytečné zastávky Bad Schandau a Pirna. Osobně bych ještě určitě vypustil ty Holešovice jelikož třeba vlaky z Prahy do Tábora a Budějovic taky nezastavují ve Vršovicích
Vlaky EC ČD/DB v Pirně nezastavují.
..ale zastavují na Zahr. Městě, takže to je obdobné jak ty Holešovice
tak pardon, Jižní expresy ZM projíždějí. Myslel jsem, že ne.
Tam staví některé rychlíky. Za mě osobně je to fajn. Ani by mě nepobuřovalo, kdyby Jižní express stavěl buď na ZM, Edenu nebo Vršovicích. Zejména to ZM je pro Malešice / Záběhlice celkem fajn zastávka…
Mě by to přišlo logické. Min. celá Praha 4 a Praha 10 by se nemusela tahat metrem na hlavák a to je 230 000 lidí. To samé platí o Holešovicích, které jsou dobře dopravně dostupné skoro z celého severu Prahy. Za tu minutovou zastávku to rozhodně stojí. Vlaky tu jsou pro lidi. Tam kde lidi jsou, by vlaky měly zastavovat.
Nejen sever Prahy, dá se tam dobře dostat i odjinud. Navíc je tam P+R, párkrát jsem to využil když jsem v nějaké okrajové časové poloze vyrážel, dojel jsem tam ze západního kraje Prahy autem skrz Blanku a šel na vlak. Kdyby stavěl jen na hl.n., potřeboval bych tak o půl hodiny déle.
230000 lidi cestuje denně rychlíky na jih? váš argument je věcný , ale chybí ,, rozumné,, data.
timto zpusobem by mohly rychliky do Brna zastavovat třeba v Pečkách. Proto to je rychlík ne? aby jel rychle a necoural se nekde po zastavkach. jak je daleko Hlavni od ZM? 10km?
beru zpět – dočetl jsem diskuzi , máte velmi přesvědčivé argumenty vážení přispěvovatelé do diskuze. Zastavování v Holešovicích a ZM je přínosné a tímto své příspěvky před časem 19: 10 ruším a dávám vám za pravdu. 👍
Stejně hloupý názor mají i někteří pracovníci MD a říkají mi ho, když jim říkám, jaké delaji chyby s objednávkami vlaku třeba Arrivy ( nezastavuje Praha Satalice, Kbely, Mesice) i když mají jízdní dobu min na území Prahy stejnou jako osobni vlaky CD. Na spoje na východ častěji nastupují v Libni, než na Lahvaku, na jih mnohdy presedam spíše ve Vršovicích či Zahradním Městě než na Lahvaku, na sever jsou Holesovice jednoznačně a na Plzeň podle toho, kterým metrem jedu ( Lahvak nebo Smichov). A i nastupující frekvence neco podobneho naznačují. Takže je chyba V MYŠLENÍ objednavatele, ne cestujících. Ono… Číst vice »
Protože v pohraniční přechodové stanici se zastavovalo vždycky. Pirna, je jiný případ, má 40.000 obyvatel, když už tam ten vlak do Berlína jede…
Holešovice nevypouštět, kdo se má dívat na to, jak jede okolo, aby se pak musel 1/4 hodiny vracet cestou do Kobylis. To za ty uštřené necelé 2 minuty nestojí. Leda by tam nastupovalo méně jak 10 % cestujících z Prahy.
Ale pokud teda v Bad Shandau nezastavují, tak jenom dobře.
No nevím, krom toho, že je to pohraniční stanice, tak je to taky východisko do (pro Němce) velmi významné rekreační oblasti. To je něco, jako zastavování ve Štrbě.
Vypuštění zastavování v Holešovicích je nesmysl. Je to hojně využívaná zastávka, která má proti Vršovicím podstatnou výhodu – napojení na metro. Navíc metro je z Holešovic v centru rychleji než vlak.
Já bych dal do placu otázku, jestli místo Holešovic nezastavovat v Podbabě. Přece jen, na levém břehu Vltavy je dost cílů, třeba ČVUT hned nad zastávkou. A dostat se tam z Ústí znamená jet okolo těch cílů na Wilson a odtud se vracet, což smaže veškerý časový zisk z použití rychlého spoje.
V Podbabě zastavují rychlíky, což je v pořádku, pro studenty ČVUT více než použitelné.
NE. Podbaba nemá metro. Kamkoli člověk jede v Praze, vyjma bezprostřeního okolí hlavního nádraží, vždycky se vyplatí vystoupit už na Holešovicích a pokračovat metrem.
Možná, ale Podbaba ma zase jiné možnosti. Holešovice i hlavní je na stejném metru…
Přesně tak. A cíle, které jsou lehce dostupné z Podbaby, zas tak moc lehce dostupné ani z Hlaváku, ani z Holešovic nejsou.
Dokonce i na samotný Hlavák se to tím metrem dá stihnout rychlejc. Jediné, kam je to rychlejší vlakem, je 6.-7. nástupiště
To je pravda, to jsme jednou zkoušeli. Sešli jsme se pod ocasem a s výstupem v Holešovicích a metrem to vyšlo rychleji než vystoupit na hlavním a dojít po svých.
Zrovna na Podbabě staví rychlíky linky Labe, skoro každou hodinu. Když jedu na VŠCHT, jezdím s nimi a dojdu to. Myslím, že je to dobře nakombinované. Když už jedete EC, tak se dá dojet městskou linkou zpátky.
Než se vracet, tak by spíš bylo logičtější vystoupit v Podbabě, kdyby to šlo, a dojet do Holešovic (kde by to EC stavět nemuselo:) )
VrsovicE mají velmi Dobre napojeni busy typu 193´ které během par minut Vymětalová okolo cca 20 O00 obyvatel, kteří na to metro nemusí. A tramvaj od Vinohrad či naopak od Plynarni a Sporilova ( 5 minut od nám Bratři synku, už je tam legální podchod) ( ale tam je stejně i ten kloubový bus)
Vypustit Holešovice je nesmysl. Vystupuje tam často víc lidí, než na Wilsonu.
Jenže tohle je zrovna nešťastný případ, protože ono to tím metrem na Wilson dojede z Holešovic rychleji než ten vlak.
Možná nešťastný, ale přestně to, co píšete, je důvodem, proč v Holešovicích i expresní vrstva zastavovat musí.
Kdy tam začne konečně jezdit Comfortjet?
Až budou
Jak RegioJet moc nemusím tak tady vzhledem k absolutně nedostatečné kapacitě u ČD a to minimálně v sezóně jsou další spoje jenom dobře.
Ano, ostatně, kdyby ČD byla alespoń minimálně schopná a neživila partu „darmojedů“ na nábřeží, těžko by se někdo, jako RegioJet na českém trhu uchytil…. Takže bohužel, ale alespoň občas si díky němu u ČD sednu trochu jako „člověk“.
a Landeck bude taky?
Veliká gratulace – těšíme se na zahájení provozu a „hezčí“ ceny jízdenek..! 🙂
Nic proti Regio Jetu, soukromá společnost, ať si dělá, jak uzná za vhodné a na čem vydělá….ale budou mu na to stačit lokomotivy na 160 Km/h a hlavně (to je realita, né výsměch) ty ušmudlané, nerenovované vozy?
Budou stačit.
Budou MS3 na 200km, případně vectrony
Vectron se začátkem roku vrací k ELL, další jsou jen krátkodobé pronájmy a MS3 na 200 má zatím jen Bombardier/Alstom jako testovací. Ani DB FV nedostalo AC3 na 200. 🙂
do švestek
naběhl jste si – už před 15 rokama se vědělo, že to brzo zabalí a zkrachuje a furt nic
Dresdenerbahn Drážďany – Berlín, je z větší části na 160km/h. Ani ne třetina je na 200km/h. Je tam instalován zabezpečovač PZB (do 160). ETCS je osazeno na větší části trati. Před velkou výlukou u Berlína, probíhal zkušební provoz pravidelné dopravy DB Fernverkehr (výhradně jednotky ICE).
Na trati se neplánuje výhradní provoz ETCS.
Na ETCS pojede ten, kdo ho bude mít i s klíčem. Ostatní na PZB.
dokud nevozí psy, tak můžou jezdit kam chtějí
slepecké bere 🙂
Vize dobrá, ale myslím,že ho Němci zase zaseknou. Po kolikáté je snaha dostat vlaky do Německa a nedaří se.
Chci jen upozornit na menší překlep, v Německu asi měly být Drážďany a ne Děčín.
A v těch Drážďanech to bude jen hlavní nádraží nebo i Neustadt? Bad Schandau ne?
jj, děkuji za upozornění.