RegioJet chce jezdit mezi Krakovem a Varšavou, žádá úřad o povolení
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
RegioJet plánuje jezdit mezi Varšavou a Krakovem dvakrát denně.
RegioJet plánuje jezdit mezi Varšavou a Krakovem dvakrát denně.
Urcite je to super vec! Aspon se zvysi konkurence a nebude jen monopol PKP.
Spojeni Kraków – Warszawa je nejoptymalnejsi reseni. Spojuje to dve nejvetsi mesta. Kraków (800 000 obyvatel) Warszawa 1 800 000 obyvatel. + do toho Aglomerace Kraków (1,5mil), Warszawa (2,5mil).
Kdy by měl jezdit? A s čím pokud vím tak mu i na tu jednu soupravu budou chybět vozy
Nechtěl už tuto trasu jezdit Leo? Pokud se pamatuji tak mu to zamítli že by odčerpával cestující z vlaků které tam jezdí v závazku.
Ta trať umožňuje i rychlost 200 kmh. RJ tam bude dost pomalý. Pro poláky je to ale dost výdělečná trať. Jel jsem několikrát Praha – Varšava a přes hranice byla tak obsazenost 5%. Ve Slezku se vlak doplnil a obsazenost přes 100%. Pak rychlá trať(Centralna Magistrala Kolejowa), kdy vlak staví jednou na asi 250 km.
Proc by tam měl být RJ pomalý??
Neplatí tam režijka!
Promiňte mi moji nechápavost. Podle vás je vlak RJ pomalý, protože tam neplatí režijka? A kdyby platila, byl by rychlejší?
Přesně tak, měl byste víc číst Obzor!
Neviděl jsem u RJ žádný vagón pod tuto rychlost a Vectron i TRAXX splňuje taky . Proč by brzdil ???
Traxx má jenom 140 km/h…
V Česku může 160 km/h, v Polsku opravdu může jen 140 zatím…
Traxxy, co má Regiojet, mají konstrukční rychost 140 km/h…a je jedno, kde to jede…
To je ale nákladná verzia F140.
Verzia pre osobnú dopravu má štandardne 160 a predáva sa aj vo verzii na 200 km/h. MS3 by mali byť štandardne na 200.
Záleží jak mu to povolí Poláci, když mà tlapové motory a oni mají radi svůj svršek .
Má to jezdit mezi Krakovem a Centralnou za 2h20min. (podle Rynku Kolejowego), což je jen o 4 min. pomaleji než nejrychlejší Pendolino, takže cestovní doba je de facto stejná a cena bude poloviční možná třetinová a služby budou lepší. Nicméně si myslím, že to bude velký úspěch, když mu to Poláci povolí.
Poliaci si vedia svoj trh ochrániť, vidno s akou nerazanciou si do Poľska pustili zahraničné potravinové obchodné reťazce… Regiojetu ktorý má ekonomicky bojovať s poľským Pendolínom tam asi ruže príliš nepokvitnú. Poliakom odporučím, nech sa pozrú k nám na juh, ako Regiojet chcel vyyebať s našim štátnym dopravcom a napokon sa utopil vo vlastnej sračke dumpingových cien, nevyšla mu česká finta fiktívne vykazovať naplnenosť vlakov študentami a potom k štátu natŕčať paprču na doplatky, pričom pán veľký riaditelík nezabudol v televízii vykrikovať, ako on jazdí bez dotácií. A o praktikách, ako vyyebávať so zamestnancami stŕhaním prémií za to, že sa… Číst vice »
Trat ba-kosice? Za to prece muze politik narodni strany, on ho z trate vystval tim, ze zavedl udajne stratove icecka. Nebo to byla zas dalsi oranzova pohadka pro blby?
Jste úplně mimo.
Co to je polský potravinový řetězec? Biedronka, majetek portugalského Jeronimo Martens? :-)))
on jezdí bez dotací – státem nařízené slevy jsou nařízeny ze zákona…
Každý zaměstnanec je reprezentant firmy – musí být perfektní – pokud udělá něco špatně , musí zákonitě přijítb trest – srážka ze mzdy. Pokud se to opakuje nebo udelá velkou chybu – musí z kola ven… Normálka – co je na tom nepochopitelného pán „ZSKK Odborár“ ????
Hm, tak proč ne ?
Nechtěl by když už jezdit denním přípojem dál Krakowa z Prahy ?
Tak to se dalo čekat – Od prosince plánuje trasu z druhé strany Tater – tedy Řešov – Krakow – Ostrava – Brno – Vídeň. To jim Poláci dovolili jen v noci… Ráno přijede vlak z Vídně v cca 7:00 a večer odjede z Řešova v cca 22h – to jest 15 hodin PROSTOJ !!! Je tedy jasné, že se snaží těch 15 hodin protočit vlaky na nejdůležitější trati Krakow – Varšava… Byla to jen otázka času, kdy s tim vyjdou na veřejnost. V Polsku je po RegioJetu „hlad“ – úspěch zaručen – ale prokousat se na tu trať –… Číst vice »
Nešiřte fake news. Dostali to, o co zažádali, nikdo jim nezakazoval žádat o trasu přes den.
Vycházím z dřívějších opakovaných článků na polských webech..
Jasně, souprava se teleportuje v čase i prostoru, aby po příjezdu do Řešova v 7:30 mohla v 6:45 pokračovat z o 170 km vzdáleného Krakova do Varšavy. Máte zajímavou logiku. (btw. lehátka prostojí celý den není nic výjimečného ani u RJ)
Polsko už se těší:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/regiojet-chce-jezdzic-z-krakowa-do-warszawy-od-grudnia-2020-98142.html
Spíše než těší, tak doufají že případný vstup RJ na trasu probudí PKP z letargie. Stavba a takt vlaků je postavena podle přání PKP, nikoliv cestujících. Toliko na šesti příspěvcích, což není asi reprezentativní vzorek Polska. Aspoň tak jsem si to přečetl s mojí trochu rezavou polštinou…
Rozhodně jsou plni očekávání . Zajímave srovnání rychlosti s pendolinem a pak ho nekup. Vypadá to jako Ferrari na polní ceste .
A kdyby jenom PKP. V parlamentu se při interpelacích každou chvíli řeší, proč ten a ten rychlík nezastastavuje v městečku, kde bydlí poslancova babička, když to tamtudy stejně projíždí 🙂
Dobrý večer, jen fakta.
2.8.2020 Wydmy z Bohumína 10 lidí, Wodzislav 100, Katowice 250, do Lodže obsazenost 80% Lodž, obsadili se poslední místa a jelo se až do Gdyně max full.
4.8. Wodzislav-Hell osobní vlak obsazenost 130%
9.8. Sobieski Gdynia-Katowice obsazenost 95%
Viděl jsem čd katry, ČD béčka, a hlavně povinně místenkové vlaky.
Závěrem, můj osobní názor:
Nedokážu si představit, že by ty vlaky nebyly povinně místenkové a že by byla povolena konzumece alkoholu.
S ohledem na problematickou situaci s koronavirem na území Slezského vojvodství je 10 lidí z Bohumína slušné číslo. Přímý vlak Wydmy k Baltu jezdí už třetím rokem, a v minulých letech byl o něj výrazně vyšší zájem už z Česka, využívali ho dokonce i někteří Slováci.
Letos se lidé přes tuto oblast bojí cestovat. Není divu. Proto třeba není takový zájem ani o protažený vlak Rozewie, který jezdí ze Žiliny. Snad to bude příští rok lepší.
Vubec jsem nepochopil, co tim komentarem sdelujes. Neco cesky, neco anglicky, cele je to takove neusporadane, jako bys vynechaval nektere kroky v myslenkovem pochodu. O hrubkach ani nemluvim.
chtěl tím říci, že polské vnitro jezdí přeplněné, tudíž je tam pro RJ potenciál
Mám podobné postřehy. 6.8 R Wydmy: z Bohumína jednotlivci, slušné nástupy v Chalupkách a Rybníku. Plno už z Katovic (6 osob na kupé), v Lodži obměna cestujících. Wydmy v opačném směru: kurzy z Helu narvané, kurzy z Leby poloprázdné. 8.8 Gdaňsk-Toruň: TLK Doker – 3 vozy, slušně plno; zpět IC Witkacy – 8 vozů (jednotka) a poloprázdno 9.8 Sobieski do Malborku: plno, předražené jízdné, nic moc klimatizace, voda zdarma zpět IC Gryf: cena slušná, v posilovém voze bez klimy nesnesitelné dusno, z Gdaňsku směr Štětín plno. Shrnuto, RegioJet má v Polsku velký potenciál. Na páteřních trasách, kde je častá nabídka… Číst vice »
Tak u RJ došlo k posunu. Už to nejsou „lepší služby“, které nabízí, ale rovnou „nejlepší služby“. Jen by mě zajímalo, čím to měří, že jeho služby jsou nejlepší.
Bezesporu je to odezva platících cestujících
To je prostě marketing, asi jako třeba ‚cokoliv kamkoliv‘, to neznáte?
když Jančura začínal s busy, byl jeho slogan nejlevnější a nejlepší…..
linku do HK rozjížděl s reklamním bannerem „nejlevěji do HK“
A byla to pravda . Škoda že ho vystipal flixbus . Není časově spolehlivý takže to je zase na ten přímý šrot nebo vlakem přes Pardubice. Ale stále lepší než na Liberec . Kéž by jezdil RJ Pardubice Liberec než se tam nacpe bleděmodrý
Ať se to někomu líbí nebo ne – RJ má na palubě vlaku služby nejlepší.
Mám rád jak žlutý vlak a jeho filmy – tak modrý vlak a svíčkovou v jeho voze JLV – ale na film se tam bez vlastního zařízení prostě nekouknu, a to dokonce ani v Pendolinu, ani v RailJetu…
Kde udělali soudruzi z ČD chybu???
U žluťáka si zas nedám klasickou svíčkovou či řízek, kde on udělal chybu?
Většina má stejně nějaké zařízení, chytrý telefon, tablet, notebook, tak, kde je problém?
Teď jedu po dlouhé době Šukafonem na severní nástupiště a všimnul jsem si že zmizely odstavené jídelní vozy…. nevíte kam zmizely?
všechny v provozu
Ja viděl smlouvu, kterou minimálně 4 tyto vozy prodal. Tak nevím…
Gwann: myslím, že již prodal šest jídelních vozů, takže možná ještě jden má.
A kam pak šli jestli víte…ČD?
Tuším že než nejake extra-vnitro budou prodávat mista do mezinárodních spojů. Pouceni z vlaku do Budapesti.
Můžeš to rozvést ? Nepobral jsem to nějak .
asi je ta domněnka trochu lichá, ale autor naráží na zákaz vnitra v HU, domnívá se, že aby Jančura předešel podobným problémům v Polsku, žádá o vnitro spoj a ve výsledku bude prodávat vnitro jízdenky na spoj ČR-Varšava
V Maďarsku nesmí prodat vnitro proto je cena nastavena tak že i s lístkem z Vídně se dá ušetřit. V Polsku by to asi nešlo. Bohumín je daleko na to aby to bylo pro Poláka zajímavé. Osobně vyzkouším jak dopadne nástup v Gyoru s lístkem z Vídně a dám vědět. Proto žádají o přidělení vnitro tratě, jednak možná kvůli „vytížení soupravy“ a jednak pro „doprodej“ volných míst například na trase Krakow – Přemysl .
Dík oběma . V maďarsku jsem s RJ byl ale toto mě vůbec nenapadlo a nedíval se . Největší nával byl Brno Vídeň.
Drzim zlutakum palce. Chtelo by to i nejaky novy autobusovy linky. Flinkbus to za chvili polozi, tak je potencial
Aaa pan má křišťálovou kouli.
Flix nemá co položit, max kdyby mu krachli všichni dodavatelé 😅
Stačí významnější pokles ekonomiky. Je to docela slušný domeček z karet. Docela bych si i vsadil na to, že první úsporné opatření bude zavření české pobočky.
Oni v tom nemají svoje peníze, ale peníze investorů a těch mají k dispozici až až, takže není důvod něco zavírat nebo rušit. Investice je riziková, takže pokud někdo o něco přijde, bude to investor, ne ti 3 kluci.
Leoši, víte co znamená německé slovo „flink“?
Poláci jsou cestovatelský národ a toto určitě ocení . Navíc tam má dobrý potenciál růstu . Jen aby RJ vydržel a nepřecenil se . Hodně zdaru.
Regiojet mění plány na další expanze jak ponožky.
Mění je velmi podobně jako ČD, ale žluťák se snaží udělat kolem toho velké Halo. Je fér dodat, že když ohlásí, že někam chce, tak tam časem něco rozjede. To, že je to i o dva roky později je věc jiná. Každopádně na vyhlašování nových tras (a pak nic) tu máme v ČR jinou firmu, ale je zvláštní že jsem o LE poslední dobou nic neslyšel.
Tím nezpochybňuji že se té expanzi daří, ale ne vždy se povedlo. ( Vrůtky-Zvolen, Košice-Humenné, Praha-Berlín) Rovněž u té Ukrajiny nemají jasno jestli Mukačevo nebo Przemysl.
co se nedaří na Humenném? spojení tam je, byť s přestupem…
Ale z vlaku na bus nebo vlak ZSSK. Spací přímé vozy RJ Praha-Humenné údajně kvůli vysokému nájmu za diesel loko nejezdí. Vydrželo to myslím rok.
Ze zkušenosti z Košic do Humenného jezdilo poměrně málo lidí a často se stávalo, že vlak, který měl končit v Humenném skončil v Košicích a ty zbývající cestující nahnali do autobusu.
Maji jasno – Premysl. Premysl jsou dvere na Ukrajinu, ne Mukacevo za horama.
Ma być przesiadka na pociąg UZ.
Prestup na vlak UZ.
Jak se řekne polsky „vyzobává rozinky“ a „do švestek“?
Zapszkły śotousz.
Lip se to ani rict neda 😂
Jančura to kawałek bydła.
A co teprve, když bude někdo ve vlaku řvát, že hledá pití? 😀
„Szukam picie“
No vzhledem k cenové politice PKP IC v „expresní“ vrstvě (EIC,EIP) kde je cena jízdenka cca 150 PLN, tak zde se pro RegioJet otevírá snadná cesta… Jiné kafe jsou vlaky IC a TLK. Především vlakům IC, které poskytují za málo peněz hodně muziky se bude konkurovat těžko. Uvidíme
Já myslím že v Polsku by byl každý vlak navíc dobrý. Nevím, jak to v Polsku funguje co se týče objednávání dopravy, ale například že mezi Štětínem a trojměstem jedou denně čtyři páry v nahodilých časech (takt je v Polsku sprosté slovo) , krátké a permanentně nacpané do posledního místa, případně i na stojáka (to momentálně nejde kvůli viru) je docela zoufalost.
V Polsku je dálková doprava ve stavu, jako byla u nás tak zhruba na přelomu století. Jeden vlak denně odevšud všude, s bonusem za jízdu obskurní trasou, nabídka neodpovídající poptávce.
Dnes jede z Krakova do Varšavy přes den 14 vlaků (nepočítám ty, které to objíždějí a mají tedy jízdní doby 3 a více hodin), běžně tam jsou díry přes dvě hodiny. Přitom to spojuje aglomerace s milionem a dvěma miliony obyvatel. Takže tam je prostor pro spoustu dalších vlaků, což se od neschopné státní firmy PKP Intercity asi nedočkáme. Bohužel si myslím, že RJ ten přístup nedostane, protože se tomu bude PKP Intercity se svými dotovanými vlaky bránit.
Dotované jsou jen vlaky kategotie IC a TLK. Vlaky EIC a EIP (pendolino) jsou na komerční riziko
Krakow-Warszawa jsme jeli Pendolinem před pár lety a bylo to pekelně drahé. Tuším kolem 900 Kč za osobu, což za tu vzdálenost je docela dost.
Pendolino Praha-Ostrava jede delší vzdálenost za poloviční cenu. Ale to bude právě efekt konkurence.
Mám „rád“ ty co by nejraději zadarmo ….bléééé
Je to na komerční riziko a než jet Jančurou raději Pendolínem.
A jinak jsou tam taky akční nabídky jako u nás.
Já nevím co si ten svět v posledních letech naučil, že by nejraději všici jezdili za pár babek.
Nevidím ve svém předešlém příspěvku nic o „zadarmo“.
Tenhle přístup máte jenom k jízdnému, nebo ke všemu? Platíte dobrovolně a rád v poledne za běžnou hotovku 300 Kč? Posíláte mobilnímu operátorovi dvojnásobek faktury, kterou vám vystavil? Co houska, obíháte všechny krámy ve městě, než najdete ten, který ji má nejdražší?
Přijde mi, jako byste se chlubil tím, že nemáte žádné buňky pro běžné hospodaření.
Ještě jsem četl, že chtějí jezdit noční vlak Vídeň – Bratislava – Varšava.
Zdravím.
Návrh JŘ napovídá noční spojení.
Praha Polsko
Vídeň Polsko
Spojení vlaků v Bohumíně a pokračování do Polska až UK hranici.
Dále to umožňuje ve Svinově přestup Vídeň Ostrava do Havířova až Kosic.
To vše samozřejmě i odvratně.
Díky spojení Praha Košice.
V noci v Ostravě se tedy vystřídají tři páry RJ.
Dále Vídeň Berlín přes Wroclav.
A Slovakie tam zpět.
Celkem tedy pět párů nočních vlaků.
Dá se optimisticky tedy nahlížet na návrat nočních vlaků či v některých úsecích okrajovou dopravu která byla v posledních letech spíše terčem škrtů.
RJ v Ojczyznie(Polsku) držím palce…
👍😀🚂👍🚂😀👍🚂😀
Vím, že je to detail, ale zkratka pro Ukrajinu je UA 🇺🇦 😉
Marně jsem přemýšlel, co se může myslet polskou hranicí s UK 🇬🇧 😀
Sorry. Nějak jsem myslel při psaní jak se říká na Ukáčka jak se jim také říká…😀
Asi netušíte, že ojczyzna v tomto kontextu má mírně pejorativní nádech.
Proč?
protoč
Tuším. No máma Polka, táta Čech.
Když jedeme do Polska nejen k rodině, ale jen třeba na nákup tak s nadsázkou říkám že jedeme do Ojczyzny…😀
To klidně můžou být přímé vozy od něj.
Tak hlavně aby se v ČR udržely všechny Xmz od ÖBB, a vraky od DB ať dají do Polska 😅
Oni si to asi ve Student Agency rozhodnou bez vasi rady
V SA si rozhodnou maximálně o nákupu a prodeji Irizarů 🙃