RegioJet chce ještě letos začít jezdit do Čopu, na příští rok chystá vlaky Ukrajina – Německo
Noční vlak RegioJetu na 6. koleji v Košicích. Foto: Aleš Petrovský
V Mukačevu plánuje RegioJet vytvořit servisní základnu pro své vlaky.
Obávám se, že až se spustí letadla, tak si na vlak moc lidí nevzpomene
V úseku Čop-Mukačevo by to nechtělo jen zatrolejovat, ale spíš kompletně přestavět (a samozřejmě i na Slovensku do Čierne nad Tisou). Směrově by neměl být problém udělat samostatnou trať 1435 mm s rychlostí 160-200 (pak by se dalo dojet z Prahy do Mukačeva i za 9 hodin). Oproti autobusům cca o 3 hodiny rychleji. V případě vybudovaní terminálů by se to dalo využít i na přepravu kamiónů na západ. Z Baťova by se dalo pokračovat na jih podobným způsobem a vzniklo by rychlé a kapacitní napojení až do Rumunska a z Čopu to dotáhnout do Užhorodu, pak už by se… Číst vice »
Hmm, ono by se… toho dalo udělat.
Myslíte si, že směrem na východ bude péče o železniční infrastrukturu lepší, stejná, nebo horší, než je v Česku?
Stačí si porovnat, po 30 letech oddělení, infra v Česku a na Slovensku.
Ideální by asi bylo, kdyby se Podkarpatská Rus vrátila pod maďarskou správu (tedy klidně i pod československou, jenže to už není možné) nebo aby získala samostatnost. Trochu to tam pak vyčistit od mafie a nebyl by problém aby takové území patřilo k Evropské unii. Přinejmenším by to hodně chlapům odtamtud zachránilo život nebo končetiny.
Maďarům? Ptal jste se místních, ideálně referendem? Aby to nebylo ještě horší než jako součást Ukrajiny.
Holt ta bratrská pomoc za druhé světové nebyla až tak nezištná. GRR!
Se štěnicema, bez štěnic, bez štěnic a s ramínkama
A denní světlo k tomu
No na Ukrajinu tak nějak mají kvalitou služeb a vozového parku.
To predĺženie poľskej linky do ŽST Mostiska-2 by malo mať prosím aký zmysel? Nič tam nie je, beztak by sa tam len prestupovalo na vlaky UŽ. Nie je jedno či sa prestup realizuje v Przemysli alebo Mostiskach?
Nebude to tam pro RJ levnější?
Minimální zpoždění 6 hodin.
RJ sotva zvládá české linky. Tedy pokud všechno klape, ujde to. Ale jak se stane nějaká mimořádnost, porucha na mašině, na voze nebo tak něco, nastává kolaps. A ten daný den už je vymalováno.
Nevím co hulí, ale chci to taky 😂
Prý chodí po prácí občas na pivo.
Copak v Rumunsku došly levné vagóny? Za ty peníze to bude dobytcak .. 1000 vagónů to je dobrý fór.
Vagonka Astra přestala vyrábět osobní vozy, již je nenabízí.
Jo protože ten šrot nikdo nechce
To se říkalo o ojetinách z Rakouska taky, proč je vlastně ČD kupovaly?
O ojetinach? To jste špatně slyšel. Já nevím proč je ČD kupovaly asi byly za dobré peníze . Akorát že ty vozy jsou v lepším stavu než u RJ. Kde probehla generální oprava štětkou.
Protože do Rakous jezdím docela často, musím konstatovat, že údržba ČD je oproti OeBB katastofický downgrade.
V článku je uvedena citace: „Hlavní překážkou je, že úsek tratě Čop – Mukačevo není elektrizován.“ To je ale zcela mylná informace, trať je elektrizována stejně jako navazující úsek na slovenské straně z Košic stejnosměrným systémem 3 kV. Naopak není zmíněn jiný, ale jednodušeji řešitelný problém, a to sice, že normální rozchod končí v Mukačevu výtažnou kolejí seřaďovacího obvodu ve vzdálenosti více jak 1 km před osobním nádraží. Na konci normálněrozchodné koleje proto bylo vybudováno v době před válkou relativně krátké nástupiště pro končící vlaky z Košic a Záhonů. Místo na protažení normálněrozchodné koleje až do osobního nádraží tam ale… Číst vice »
Ta 1435 mm kolej není kompletně elektrizována.
Úsek Čop – Mukačevo 1435 mm byl kdysi v minulosti elektrizován napájecí soustavou 3 kV =, dnes již tomu tak ale není.
A myslím, že tam je potřeba o mnoho více, než jen opět pověsit trolej nad splítkou.
Zde je záběr na svršek například ve stanici Batěvo: https://youtu.be/–1rGJFDyT8
Díky. Netušíš, jestli někdy v minulosti jezdily normálněrozchodné elektrické lokomotivy až do Mukačeva?
Tuším. Bylo to docela běžné, potkat košické Šestikolo na splítce za Čopem.
I Sovětské… Okolo pěti strojů ČS2 mělo v dávné minulosti normální podvozky…
Škodovka dodala v roce 1963 pro bývalé RŽD celkem 7 šetikoláků ČS 2 (Škoda 54 E) pro provoz na 1435 mm na Zakarpatí. Normální rozchod dnes končí něco přes 1 km před osobním nádražím v Mukačevu, dříve ale vedl přes celou stanici až za zastávku Mukačevo – Prylad, kde odbočovala vlečka do vojenského areálu s ostrovním nástupištěm. Byly tam k vidění i naše sanitní Baiky.
Tak ona ta trať stále elektrizovaná je. Ale UZ z důvodu velmi špatné finanční situace v letech po osamostatnění Ukrajiny začala využívat celou oblast překladišť na západních hranicích jako zdroj rychle dostupných náhradních dílů infrastruktury.. Jako první snesli trolejové vedení a kolejnice na spojovací trati normálního rozchodu Užhorod II – Eseň. Na videu je dobře vidět vpravo proti směru jízdy za křovím stožáry trakčního vedení, které tam spolu s mosty a betonovými pražci nechali. Rovněž tak je to vidět na mostě této spojky přes batěvské zhlaví seřaďovacího nádraží v Čopu. Pak začali odebírat trakční vedení na normálněrozchodných kolejích, které jsou… Číst vice »
Tento pán toho napovídá….a už i napovídal, lol
Zatímcio na něj štěkjaí ti, kteří sebejistě štěkali už kdysi dávno, že nikdy nedokáže vyjet byť s jediným vlakem.
Jancura je stejný tapala jak fialový mor.. hlavně vysílat signály.
Do švestek!
Dneska už jsou ty švestky pomalu archivní, jeho vlaky pořád jezdí dál. Karavana kráčí, psi štěkají.
Nové vagóny za 22 Mio Kč… tak toho se boji nejen z Rumunska Astra, ale i Vrútky atd.. jedině snad Siemens to kvůli vyprodaným kapacitám úplně nerozhodí
Slibem nezarmoutíš… (to zpívalo snad Turbo někdy kolem 1984)
V principu proč ne. Ale zprávy typu „Regiojet plánuje…“ už vypouštim.
Ach ty sliby. 1000 vagónů… 7 tříd… jasně Radime.
Btw, hodně štěstí s opravami a tím souvisejícím řízením a proclením.
Vy jste se nikdy nespletl a nemusel změnit plány po nárazu na realitu?
Proč tedy opakuje stejnou chybu? Chápu, že to je podporovatel Andreje a je prostě jen „marketingově důrazný“ a fanoušci mu to opět sežerou, ale od bývalého stínového ministra dopravy bych čekal větší edukaci.
no kdyby to bylo poprve… ale ono je to po x-te 🙂
1. Low Cost
2. Standard
3. Standard (Astra)
4. Relax
5. Business
6. Lehátko T6
7. „Lůžko“ (lehátko) T3
Sliboval šest tříd a já je na tom nočním vlaku fakt vidím. Tak kde je problém? 🙂
S tím Juraji nesouhlasím. Lehátko je lehátko, ať tomu u Rj říkají jak chtějí.
A Relax a Standard nebo Standard Extra? WTF?! Pořád je to dvojka. To je jak říkat u ČD kupé pro cestující s dětmi nebo Tichému oddílu nebo oddílu pro cestujícími s koly „třída“.
Ale každé to má jiný tarif, tak proč tomu neříkat třídy? 🙂
Keby to oznacili cislami 1-7, tak by to bolo nieco ine?
Já vidím stále 2. třídy. S výjimkou Business je vše 2. třída. Alespoň tak to prezentuje ministerstvu financí. Dotace slev pro studenty a důchodce přece nesmí vyschnout. 🙂
Obnovení spoje Praha – Jasiňa zase nic. Asi si budeme muset anektovat zpět naše bývalé území.
Když tedy jedeme na té pohádkové vlně.
Je někde aktuální mapa, kde je jaký rozchod v UA? Dík.
Na OpenRailwayMap se dá přepnout na rozchody.
chtěl jsem se zeptat do Jasině byl normální rozchod? Sověti to pak předělali na širší?
Po válce se zase bude lítat, tak to možná nebude taková paráda jako teď, na ty počty cestujících… Ale kdo ví, třeba mu to vyjde.
Jenže po konfliktu může být až za několik let.
Na Ukrajinu se z Česka jezdí hlavně autobusy.
Pro hodně lidí bude železnice vždycky vítanou levnější alternativou. A pak máte lidi, kteří by do letadla nikdy nesedli.
S tím „levnější“ bych počkal, až se situace konsoliduje a ustaví se nějaká cenová rovnováha. V Evropě a Americe to je tak, že tou nejlevnější alternativou jsou autobusy.
Ono cestování ukrajinců zpět do jejich domoviny není úplně to naše západní cestování s baťůžkem, nebo s kufrem. Ukrajinci jedou domů třeba 2x do roka, přičemž si s sebou berou často haldu věcí, který tu za tu dobu nasyslí. Důvod je prostý, u nich na trhu toho spousta chybí buďto zcela, nebo je to o mnoho dražší. Letadlo si určitě svý zákazníky najde, mainstream ale bude cestovat po zemi. Dokud nebudou v EU a dokud se ekonomicky neodlepí od současnýho dna, nevidim moc prostoru pro změnu.
Pro Němce by byly ideální vlaky Berlin- Algeciras.
Tenhle chlap, to je neštěstí. Co ten toho nasliboval a stále jezdí šrotem, kde byla největší investice do vagonu kýbl žluté barvy. Kdo si dnes vzpomene na jeho nejluxusnější vlak v Evropě se 6 třídami nebo nové vagony z Rumunsku taky za milion dolarů (mimochodem zajímalo by mě který výrobce v Evropě prodává za USD), nebo vlaky Praha Berlín/Hamburk.
Kybl barvy je jen prvotní operace na vozy, které byly i na dnešní poměry luxusní 1 třída a business z Rakouska. Další série už se řešili samolepicí fólii (podstatně levnější, i když proč ne, dnes se takto často protahuji i auta)
Jsou to ty s červeným pasem a stříbrnou střechou (jen prelepeny originální lak Oebb
A pak jsou taky věci, co se mu povedly a posunuly českou železnici vpřed. Kdo z nás to o sobě může říct?
Tu komunikační strategii na bázi vzdušných zámků taky moc nemusím, ale asi ví, proč to dělá.
Proč to dělá? Any se o něm mluvilo.
Někteří se nezmůžou na víc než jenom na štěkání. Nejspíš proto, aby sami před sebou nevypadali tak neschopně, což teda moc nefunguje.
ducod, proc to dela, je stejny, jako o leary vypousti zpravy o litani s jednim pilotem nebo s placenym zachodem.
PR zadarmo. novinari to s radosti prepisou a vydaj.
„věci, co … posunuly českou železnici“ – To jsem se zase zasmál…
Smát se můžete, ale je to tak.
Tak, technicky, posun zpět je taky posun, no… 😏
jeste mini OT smerujici k fotu u clanku – to nastupovani v KE na druhem konci stanice pres X urovnovych prechodu na provizornim peronu sirky 1,20 je silny zazitek….
Zakarpatí už dnes je zkažené masovým turismem, takže z toho chce vyrobit nové „Krkonoše“?
ode mne z praec tam jezdi na dovcu kazdy rok spousty lidi, cechu i mistnich
Porovnávám situaci 15 roků zpátky a poslední roky před konfliktem… Dříve tam byl klid a potom se u toho stalo něco jako Krkonoše, milión lidí a ceny vyšší než v jiných oblastech UA… Proto tam vozit ještě další mi nepřijde ideální, dokud nebude infrastruktura.
jako jo, ale na druhou stranu tam zse jezdi s lidmi i penize, kterych je tam objektivne skoro nula nic
Pokud jen převezme stávající zátěž ze silnic, proč ne. Dálnice by byla v důsledku horší…
Ukrajina samozřejmě bude potřebovat i kvalitní dálniční síť, jako každá země, která chce, aby v ní lidi žili a ne jen utíkali jinam za lepším životem.
Ale pro ekonomiku přínosnější.
Spojení ukrajina-nemecko už je ne? Jezdil tam tusim dokonce vlak, co uměl měnit rozchod.
To bylo Talgo RŽD jezdící přes Bělorusko, nikoliv přes Ukrajinu.
To taky ale jezdíval i přímý vlak složený z ukrajinských RIC lůžkových vozů Berlin-Kyjev s názvem Kashtan a na něm i přímé vozy do dalších destinací na Ukrajině.
Pod pojmem „uměl měnit rozchod“ jsem si představovil něco jiného, než převazování 🙂
Však PKP i UZ mají pár WLABu, které uměly změnu rozchodu za pomalé jízdy. Ještě možná 3 roky zpět to fungovalo na Lvov – Krakow
Elektrizovat na vlastní náklady? To chci vidět.
Jak Jančuru úplně nemusím, tak v tomhle mu fandím. Jak co se týče myšlenky „když stav trati nevyhovuje našemu bussinesu, tak si ji na vlastní náklady opravím“, tak vůbec té snahy přívěst na Ukrajinu peníze.
Na druhou stranu jen on sám ví,jak moc je to z jeho odtrany čirý obchodní kalkul (využití zdejší levné pracovní síly) nebo upřímná snaha pomoct regionu, který ji fakt bude potřebovat.
Jo, to jsme viděli u nás v ČR. Taky sliboval Praha > České Budějovice, ale protože stav a výluky nevyhovovali jeho businessu, tak si to, světě div se, nepostavil sám.
To je právě ta věc: Dá práci lidem tam, kde práce moc není, a proto je tam levná. win-win pro obě strany.
Jenže levičák bude vzteky bez sebe, protože má dát práci lidem, tam kde lidi nejsou, práce je tam drahá… levičák je zdaní a drobné dá těm nezaměstnaným, zbytek sám prožere. Vynechali ho!
win-win v tom smyslu, že je to lepší, než práce žádná a k obědu suché brambory.
Amen..
Stejně tak ta rekonstrukce nebo co a postavení lavky.
tady se to trochu lisi – zbastlit novy peron UA-style (2 lidi a deset kolecek sterku) a novou lavku UA-style (dva lidi a trochu dreva) bych byl schopnej zaplatit i ja……….. dratizace je trochu jiny level…
Deset kolečet štěrku vám vydá tak na 2 metry poloperonu. Je vidět, jak „skvělý“ máte odhad.
jste tu skoro inventar ale nadsazce eevidentne stale nerozumite, Jirko
Regiojet třeba na Slovensku postavil u trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno několik parkovišť.
Ukrajina bude potřebovat po válce investice do infrastruktury a odbyt vlastní produkce. Problém je, jak získají financování na rozvoj produktů a jaký bude zájem států odebírat zde produkci. Na příkladu obilí, které šlo přes středoevropské státy se ukázalo, že hodně států v Evropě si bude chtít chránit své trhy.
ukrajina po valce bude potrebovat hlavne zpet svoje ukrajince…kdyz jich doted ubylo z 38 Mio na 28-30 Mio…
A kdo myslíš, ze zachraňuje naši a okolní ekonomiky.
Od roku 1990 chybí ČR cca 1,5 milionu lidi. Porodnost sice posledních. 7 let leze na 1,8, ale 25 let s 1,2-1,5 je znát (prostá reprodukce je 2,1) . K tomu šel do důchodu poválečný baby boom a rady hledejte proč chybí firove, řidiči…..
Je něco špatného na upřednostnění bližších zdrojů, jsou-li k dispozici? Nebo už jsme tak zdegenerovaní, že vidíme blaho v možnosti vozit vše tam a zpět co nejdále, na čemž možná někdo vydělá, ale většina spíše tratí.
Proč bych měl produkovat něco, co umí soused stejně kvalitně a levněji. Otázka je dostatečného množství a pravidelné dodávky za každé situace.
Takže Diky tomu jsme na základní látku pro výrobu antibiotika odkázáni už 20 let na Činu a Indii. No nevím, zda se to podle současné situace, kdy jsem sháněl synovi antibiotika 3 dny přes různé kamarády a známe v zahraničí, bylo Dobre rozhodnutí. No manažerům čísla vyhovovala, akcionářům taky a 20 let se na všech ekonomikách učily Just In Time a dlouhé výrobní řetězce a pravidelně snižování nákladu o 5% ročně…
aj spotrebiteľom … dva výrobky porovnateľnej kvality, jeden výraznejšie lacnejší
Psal soused, vy vytáhnete Čínu. Čína je snad sousední země?
Active Pharmaceutical Ingredients neděláme většinou proto, že máme příliš drahou pracovní sílu. Můžete se do toho klidně pustit sám, ale je to kapitálově docela náročný business.
Jo ten byl dobrej. 😁