RegioJet chce ještě letos začít jezdit do Čopu, na příští rok chystá vlaky Ukrajina – Německo

Noční vlak RegioJetu na 6. koleji v Košicích. Foto: Aleš PetrovskýNoční vlak RegioJetu na 6. koleji v Košicích. Foto: Aleš Petrovský

V Mukačevu plánuje RegioJet vytvořit servisní základnu pro své vlaky.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Obávám se, že až se spustí letadla, tak si na vlak moc lidí nevzpomene

Milan

V úseku Čop-Mukačevo by to nechtělo jen zatrolejovat, ale spíš kompletně přestavět (a samozřejmě i na Slovensku do Čierne nad Tisou). Směrově by neměl být problém udělat samostatnou trať 1435 mm s rychlostí 160-200 (pak by se dalo dojet z Prahy do Mukačeva i za 9 hodin). Oproti autobusům cca o 3 hodiny rychleji. V případě vybudovaní terminálů by se to dalo využít i na přepravu kamiónů na západ. Z Baťova by se dalo pokračovat na jih podobným způsobem a vzniklo by rychlé a kapacitní napojení až do Rumunska a z Čopu to dotáhnout do Užhorodu, pak už by se… Číst vice »

Karl vB.

Hmm, ono by se… toho dalo udělat.
Myslíte si, že směrem na východ bude péče o železniční infrastrukturu lepší, stejná, nebo horší, než je v Česku?
Stačí si porovnat, po 30 letech oddělení, infra v Česku a na Slovensku.

Mirek Zv.

Ideální by asi bylo, kdyby se Podkarpatská Rus vrátila pod maďarskou správu (tedy klidně i pod československou, jenže to už není možné) nebo aby získala samostatnost. Trochu to tam pak vyčistit od mafie a nebyl by problém aby takové území patřilo k Evropské unii. Přinejmenším by to hodně chlapům odtamtud zachránilo život nebo končetiny.

Jiří Kocurek

Maďarům? Ptal jste se místních, ideálně referendem? Aby to nebylo ještě horší než jako součást Ukrajiny.
Holt ta bratrská pomoc za druhé světové nebyla až tak nezištná. GRR!

Jakub

Se štěnicema, bez štěnic, bez štěnic a s ramínkama

JohnCock

A denní světlo k tomu

jfp

No na Ukrajinu tak nějak mají kvalitou služeb a vozového parku.

Samo

To predĺženie poľskej linky do ŽST Mostiska-2 by malo mať prosím aký zmysel? Nič tam nie je, beztak by sa tam len prestupovalo na vlaky UŽ. Nie je jedno či sa prestup realizuje v Przemysli alebo Mostiskach?

Karl vB.

Nebude to tam pro RJ levnější?

Jindřich Fišera

Minimální zpoždění 6 hodin.

Martin Toman

RJ sotva zvládá české linky. Tedy pokud všechno klape, ujde to. Ale jak se stane nějaká mimořádnost, porucha na mašině, na voze nebo tak něco, nastává kolaps. A ten daný den už je vymalováno.

Mathew

Nevím co hulí, ale chci to taky 😂

Jiří Kocurek

Prý chodí po prácí občas na pivo.

Jerys

Copak v Rumunsku došly levné vagóny? Za ty peníze to bude dobytcak .. 1000 vagónů to je dobrý fór.

Jiří Kocurek

Vagonka Astra přestala vyrábět osobní vozy, již je nenabízí.

Jerys

Jo protože ten šrot nikdo nechce

Jiří Kocurek

To se říkalo o ojetinách z Rakouska taky, proč je vlastně ČD kupovaly?

Jerys

O ojetinach? To jste špatně slyšel. Já nevím proč je ČD kupovaly asi byly za dobré peníze . Akorát že ty vozy jsou v lepším stavu než u RJ. Kde probehla generální oprava štětkou.

Jindřich Fišera

Protože do Rakous jezdím docela často, musím konstatovat, že údržba ČD je oproti OeBB katastofický downgrade.

Bohumil Pokorný

V článku je uvedena citace: „Hlavní překážkou je, že úsek tratě Čop – Mukačevo není elektrizován.“ To je ale zcela mylná informace, trať je elektrizována stejně jako navazující úsek na slovenské straně z Košic stejnosměrným systémem 3 kV. Naopak není zmíněn jiný, ale jednodušeji řešitelný problém, a to sice, že normální rozchod končí v Mukačevu výtažnou kolejí seřaďovacího obvodu ve vzdálenosti více jak 1 km před osobním nádraží. Na konci normálněrozchodné koleje proto bylo vybudováno v době před válkou relativně krátké nástupiště pro končící vlaky z Košic a Záhonů. Místo na protažení normálněrozchodné koleje až do osobního nádraží tam ale… Číst vice »

Kubrt

Ta 1435 mm kolej není kompletně elektrizována.

Petr Šimral

Úsek Čop – Mukačevo 1435 mm byl kdysi v minulosti elektrizován napájecí soustavou 3 kV =, dnes již tomu tak ale není.
A myslím, že tam je potřeba o mnoho více, než jen opět pověsit trolej nad splítkou.
Zde je záběr na svršek například ve stanici Batěvo: https://youtu.be/–1rGJFDyT8

Kubrt

Díky. Netušíš, jestli někdy v minulosti jezdily normálněrozchodné elektrické lokomotivy až do Mukačeva?

Petr Šimral

Tuším. Bylo to docela běžné, potkat košické Šestikolo na splítce za Čopem.

Džamel

I Sovětské… Okolo pěti strojů ČS2 mělo v dávné minulosti normální podvozky…

Bohumil Pokorný

Škodovka dodala v roce 1963 pro bývalé RŽD celkem 7 šetikoláků ČS 2 (Škoda 54 E) pro provoz na 1435 mm na Zakarpatí. Normální rozchod dnes končí něco přes 1 km před osobním nádražím v Mukačevu, dříve ale vedl přes celou stanici až za zastávku Mukačevo – Prylad, kde odbočovala vlečka do vojenského areálu s ostrovním nástupištěm. Byly tam k vidění i naše sanitní Baiky.

Bohumil Pokorný

Tak ona ta trať stále elektrizovaná je. Ale UZ z důvodu velmi špatné finanční situace v letech po osamostatnění Ukrajiny začala využívat celou oblast překladišť na západních hranicích jako zdroj rychle dostupných náhradních dílů infrastruktury.. Jako první snesli trolejové vedení a kolejnice na spojovací trati normálního rozchodu Užhorod II – Eseň. Na videu je dobře vidět vpravo proti směru jízdy za křovím stožáry trakčního vedení, které tam spolu s mosty a betonovými pražci nechali. Rovněž tak je to vidět na mostě této spojky přes batěvské zhlaví seřaďovacího nádraží v Čopu. Pak začali odebírat trakční vedení na normálněrozchodných kolejích, které jsou… Číst vice »

PAN

Tento pán toho napovídá….a už i napovídal, lol

Jiří Kocurek

Zatímcio na něj štěkjaí ti, kteří sebejistě štěkali už kdysi dávno, že nikdy nedokáže vyjet byť s jediným vlakem.

Jerys

Jancura je stejný tapala jak fialový mor.. hlavně vysílat signály.

Jiří Kocurek

Do švestek!

Dneska už jsou ty švestky pomalu archivní, jeho vlaky pořád jezdí dál. Karavana kráčí, psi štěkají.

Vojtěch

Nové vagóny za 22 Mio Kč… tak toho se boji nejen z Rumunska Astra, ale i Vrútky atd.. jedině snad Siemens to kvůli vyprodaným kapacitám úplně nerozhodí

Vojtěch

Slibem nezarmoutíš… (to zpívalo snad Turbo někdy kolem 1984)

Tom

V principu proč ne. Ale zprávy typu „Regiojet plánuje…“ už vypouštim.

Nokkonen

Ach ty sliby. 1000 vagónů… 7 tříd… jasně Radime.

Btw, hodně štěstí s opravami a tím souvisejícím řízením a proclením.

Jiří Kocurek

Vy jste se nikdy nespletl a nemusel změnit plány po nárazu na realitu?

Nokkonen

Proč tedy opakuje stejnou chybu? Chápu, že to je podporovatel Andreje a je prostě jen „marketingově důrazný“ a fanoušci mu to opět sežerou, ale od bývalého stínového ministra dopravy bych čekal větší edukaci.

Tomas

no kdyby to bylo poprve… ale ono je to po x-te 🙂

Juraj

1. Low Cost
2. Standard
3. Standard (Astra)
4. Relax
5. Business
6. Lehátko T6
7. „Lůžko“ (lehátko) T3

Sliboval šest tříd a já je na tom nočním vlaku fakt vidím. Tak kde je problém? 🙂

Nokkonen

S tím Juraji nesouhlasím. Lehátko je lehátko, ať tomu u Rj říkají jak chtějí.
A Relax a Standard nebo Standard Extra? WTF?! Pořád je to dvojka. To je jak říkat u ČD kupé pro cestující s dětmi nebo Tichému oddílu nebo oddílu pro cestujícími s koly „třída“.

Twix

Ale každé to má jiný tarif, tak proč tomu neříkat třídy? 🙂

M@trixX

Keby to oznacili cislami 1-7, tak by to bolo nieco ine?

Erik85

Já vidím stále 2. třídy. S výjimkou Business je vše 2. třída. Alespoň tak to prezentuje ministerstvu financí. Dotace slev pro studenty a důchodce přece nesmí vyschnout. 🙂

Han van Meegeren

Obnovení spoje Praha – Jasiňa zase nic. Asi si budeme muset anektovat zpět naše bývalé území.
Když tedy jedeme na té pohádkové vlně.
Je někde aktuální mapa, kde je jaký rozchod v UA? Dík.

PepaM

Na OpenRailwayMap se dá přepnout na rozchody.

Honza

chtěl jsem se zeptat do Jasině byl normální rozchod? Sověti to pak předělali na širší?

J.K.

Po válce se zase bude lítat, tak to možná nebude taková paráda jako teď, na ty počty cestujících… Ale kdo ví, třeba mu to vyjde.

Petr

Jenže po konfliktu může být až za několik let.

Mufiklo

Na Ukrajinu se z Česka jezdí hlavně autobusy.

Jakub

Pro hodně lidí bude železnice vždycky vítanou levnější alternativou. A pak máte lidi, kteří by do letadla nikdy nesedli.

Kubrt

S tím „levnější“ bych počkal, až se situace konsoliduje a ustaví se nějaká cenová rovnováha. V Evropě a Americe to je tak, že tou nejlevnější alternativou jsou autobusy.

Vitapb

Ono cestování ukrajinců zpět do jejich domoviny není úplně to naše západní cestování s baťůžkem, nebo s kufrem. Ukrajinci jedou domů třeba 2x do roka, přičemž si s sebou berou často haldu věcí, který tu za tu dobu nasyslí. Důvod je prostý, u nich na trhu toho spousta chybí buďto zcela, nebo je to o mnoho dražší. Letadlo si určitě svý zákazníky najde, mainstream ale bude cestovat po zemi. Dokud nebudou v EU a dokud se ekonomicky neodlepí od současnýho dna, nevidim moc prostoru pro změnu.

jal

Pro Němce by byly ideální vlaky Berlin- Algeciras.

Pavel

Tenhle chlap, to je neštěstí. Co ten toho nasliboval a stále jezdí šrotem, kde byla největší investice do vagonu kýbl žluté barvy. Kdo si dnes vzpomene na jeho nejluxusnější vlak v Evropě se 6 třídami nebo nové vagony z Rumunsku taky za milion dolarů (mimochodem zajímalo by mě který výrobce v Evropě prodává za USD), nebo vlaky Praha Berlín/Hamburk.

Vojtěch

Kybl barvy je jen prvotní operace na vozy, které byly i na dnešní poměry luxusní 1 třída a business z Rakouska. Další série už se řešili samolepicí fólii (podstatně levnější, i když proč ne, dnes se takto často protahuji i auta)

Vojtěch

Jsou to ty s červeným pasem a stříbrnou střechou (jen prelepeny originální lak Oebb

Kubrt

A pak jsou taky věci, co se mu povedly a posunuly českou železnici vpřed. Kdo z nás to o sobě může říct?

Tu komunikační strategii na bázi vzdušných zámků taky moc nemusím, ale asi ví, proč to dělá.

Bartol

Proč to dělá? Any se o něm mluvilo.

Jiří Kocurek

Někteří se nezmůžou na víc než jenom na štěkání. Nejspíš proto, aby sami před sebou nevypadali tak neschopně, což teda moc nefunguje.

Tomas

ducod, proc to dela, je stejny, jako o leary vypousti zpravy o litani s jednim pilotem nebo s placenym zachodem.

PR zadarmo. novinari to s radosti prepisou a vydaj.

Václav

„věci, co … posunuly českou železnici“ – To jsem se zase zasmál…

Caracas

Smát se můžete, ale je to tak.

Václav

Tak, technicky, posun zpět je taky posun, no… 😏

marek hudec

jeste mini OT smerujici k fotu u clanku – to nastupovani v KE na druhem konci stanice pres X urovnovych prechodu na provizornim peronu sirky 1,20 je silny zazitek….

Džamel

Zakarpatí už dnes je zkažené masovým turismem, takže z toho chce vyrobit nové „Krkonoše“?

marek hudec

ode mne z praec tam jezdi na dovcu kazdy rok spousty lidi, cechu i mistnich

Džamel

Porovnávám situaci 15 roků zpátky a poslední roky před konfliktem… Dříve tam byl klid a potom se u toho stalo něco jako Krkonoše, milión lidí a ceny vyšší než v jiných oblastech UA… Proto tam vozit ještě další mi nepřijde ideální, dokud nebude infrastruktura.

marek hudec

jako jo, ale na druhou stranu tam zse jezdi s lidmi i penize, kterych je tam objektivne skoro nula nic

Frantisek

Pokud jen převezme stávající zátěž ze silnic, proč ne. Dálnice by byla v důsledku horší…

Kubrt

Ukrajina samozřejmě bude potřebovat i kvalitní dálniční síť, jako každá země, která chce, aby v ní lidi žili a ne jen utíkali jinam za lepším životem.

MHD

Ale pro ekonomiku přínosnější.

Jarda

Spojení ukrajina-nemecko už je ne? Jezdil tam tusim dokonce vlak, co uměl měnit rozchod.

Kubrt

To bylo Talgo RŽD jezdící přes Bělorusko, nikoliv přes Ukrajinu.

EC104

To taky ale jezdíval i přímý vlak složený z ukrajinských RIC lůžkových vozů Berlin-Kyjev s názvem Kashtan a na něm i přímé vozy do dalších destinací na Ukrajině.

Kubrt

Pod pojmem „uměl měnit rozchod“ jsem si představovil něco jiného, než převazování 🙂

Džamel

Však PKP i UZ mají pár WLABu, které uměly změnu rozchodu za pomalé jízdy. Ještě možná 3 roky zpět to fungovalo na Lvov – Krakow

Igor

Elektrizovat na vlastní náklady? To chci vidět.

Lkprak

Jak Jančuru úplně nemusím, tak v tomhle mu fandím. Jak co se týče myšlenky „když stav trati nevyhovuje našemu bussinesu, tak si ji na vlastní náklady opravím“, tak vůbec té snahy přívěst na Ukrajinu peníze.
Na druhou stranu jen on sám ví,jak moc je to z jeho odtrany čirý obchodní kalkul (využití zdejší levné pracovní síly) nebo upřímná snaha pomoct regionu, který ji fakt bude potřebovat.

Nokkonen

Jo, to jsme viděli u nás v ČR. Taky sliboval Praha > České Budějovice, ale protože stav a výluky nevyhovovali jeho businessu, tak si to, světě div se, nepostavil sám.

Jiří Kocurek

To je právě ta věc: Dá práci lidem tam, kde práce moc není, a proto je tam levná. win-win pro obě strany.

Jenže levičák bude vzteky bez sebe, protože má dát práci lidem, tam kde lidi nejsou, práce je tam drahá… levičák je zdaní a drobné dá těm nezaměstnaným, zbytek sám prožere. Vynechali ho!

Jiří Kocurek

win-win v tom smyslu, že je to lepší, než práce žádná a k obědu suché brambory.

Jirik

Amen..

Jarda

Stejně tak ta rekonstrukce nebo co a postavení lavky.

marek hudec

tady se to trochu lisi – zbastlit novy peron UA-style (2 lidi a deset kolecek sterku) a novou lavku UA-style (dva lidi a trochu dreva) bych byl schopnej zaplatit i ja……….. dratizace je trochu jiny level…

Jiří Kocurek

Deset kolečet štěrku vám vydá tak na 2 metry poloperonu. Je vidět, jak „skvělý“ máte odhad.

marek hudec

jste tu skoro inventar ale nadsazce eevidentne stale nerozumite, Jirko

noerf

Regiojet třeba na Slovensku postavil u trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno několik parkovišť.
Ukrajina bude potřebovat po válce investice do infrastruktury a odbyt vlastní produkce. Problém je, jak získají financování na rozvoj produktů a jaký bude zájem států odebírat zde produkci. Na příkladu obilí, které šlo přes středoevropské státy se ukázalo, že hodně států v Evropě si bude chtít chránit své trhy.

marek hudec

ukrajina po valce bude potrebovat hlavne zpet svoje ukrajince…kdyz jich doted ubylo z 38 Mio na 28-30 Mio…

Vojtěch

A kdo myslíš, ze zachraňuje naši a okolní ekonomiky.
Od roku 1990 chybí ČR cca 1,5 milionu lidi. Porodnost sice posledních. 7 let leze na 1,8, ale 25 let s 1,2-1,5 je znát (prostá reprodukce je 2,1) . K tomu šel do důchodu poválečný baby boom a rady hledejte proč chybí firove, řidiči…..

Frantisek

Je něco špatného na upřednostnění bližších zdrojů, jsou-li k dispozici? Nebo už jsme tak zdegenerovaní, že vidíme blaho v možnosti vozit vše tam a zpět co nejdále, na čemž možná někdo vydělá, ale většina spíše tratí.

noerf

Proč bych měl produkovat něco, co umí soused stejně kvalitně a levněji. Otázka je dostatečného množství a pravidelné dodávky za každé situace.

Vojtěch

Takže Diky tomu jsme na základní látku pro výrobu antibiotika odkázáni už 20 let na Činu a Indii. No nevím, zda se to podle současné situace, kdy jsem sháněl synovi antibiotika 3 dny přes různé kamarády a známe v zahraničí, bylo Dobre rozhodnutí. No manažerům čísla vyhovovala, akcionářům taky a 20 let se na všech ekonomikách učily Just In Time a dlouhé výrobní řetězce a pravidelně snižování nákladu o 5% ročně…

Branislav Zahradník

aj spotrebiteľom … dva výrobky porovnateľnej kvality, jeden výraznejšie lacnejší

Jiří Kocurek

Psal soused, vy vytáhnete Čínu. Čína je snad sousední země?

Gunduľ neubiješ

Active Pharmaceutical Ingredients neděláme většinou proto, že máme příliš drahou pracovní sílu. Můžete se do toho klidně pustit sám, ale je to kapitálově docela náročný business.

Hodně štěstí

Jo ten byl dobrej. 😁