RegioJet čeká pokuta od státu za výpadky rychlíků Brno – Bohumín
RegioJet v Hranicích na Moravě. Foto: Miroslav Volek / Flickr.com
Ministerstvo aktuálně provádí více kontrol i u dalších dopravců.
Ministerstvo aktuálně provádí více kontrol i u dalších dopravců.
Měl sem tu čest jet žlutým o víkendu z Ostravy do Brna „první třídou“ a co se nestalo?? Kávička nebyla protože byl rozbitý kávovar, dveře na jednom čele vozu nefunkční,WC tradičně ucpané..a mám dojem že vůz řady Bmz „povýšil“ na 1.třídu..🤔
Význam jednotlivých linek pro RGJ:
Praha–Havířov/Návsí/Opava…35%
Praha–Košice……………………….21%
Praha–Bratislava…………………..11%
Praha–Wien–Budapest………….14%
Brno–Bohumín………………………11%
Praha–Rijeka/Split…………………8%
Dle osobokilometrů za rok 2021
Tak tady máte tu slavnou s’liberalizaci v plné polní, jen tak dál….
Vždyť se v článku píše že tento problém mají všechny železniční společnosti (Regiojet, ČD, atd…). Co to má tedy společného s liberalizací?
Společného to á třeba to, že najednou se hledí jen a pouze na co nejnižší cenu…
Souhlasím. Je potřeba liberalizovat víc. Žádný dopravce by neměl mít víc než 50%.
Tuším, že bez liberalizace by to bylo horší. Béčka by byla před rozpadnutím a bez náhrady.
Ty Bee jsou i dnes v lepším stavu, než ta lehátka, co tam jsou teď..
RGJ začal jezdit v 2011.
Celkem ujetých vlkm osobní dopravy v ČR:
2011: 123 milionů vlkm
2019: 136 milionů vlkm
A to díky tomu, že menší dopravci sehnali spoustu ojetých/zánovních vlaků.
Přesně tak. Liberalizace má i negativní následky, ale jenom proto, že je nedostatečná.
Škoda že si RGJ nevzal do závazku jen trať Přerov – Brno. Tam by rychlíkové vozy včetně tahu nahradil vypůjčenou Regínou a cestující by nic nepoznali, zejména co se týče času dojezdu.
Aktuálně je to problém všech dopravců, takže by se spíše hodil nadpis článku „Železniční dopravce čekají pokuty od státu za výpadky vlakových spojů a plnění podmínek smluv“. Takto to vypadá, že má problémy jen RJ, což není pravda. Lepší se tlačit v přeplněném vlaku, než čekat v Drážďanech na náhradní spoj.
Ale lepe to zní. Par stouchancu do žlutaka se hodí.
O5 lhal:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava/regiojet-vyrazi-na-prvni-dotovanou-trat-kavu-zdarma-jsem-si/r~0a620f5841dc11e9ae850cc47ab5f122/
Na co dodatečný počet vagónů, hlavně že je kávička, přece 🙂
„dostatečný“
přesně tak, jejich zákazníci slyší hlavně na tu kávu…
Kdykoli jsem s nimi na R8 jel, servis stejně nefungoval.
Nevíte prosím někdo, co stojí za nedostatky vozů u RGJ? Myslím tím konkrétní problémy – například málo vlastních vozů, vysoké správkové procento – neschopné/nezpůsobilé vozy v množství větším než malém, nedostatek ND, vyčerpané opravárebsjé kapacity, administrativní problémy atd? Radima fakt nemusím, ale připadá mi, že ty problémy se tak nějak rozjely u všech…
Jedním slovem, Chorvatsko
Rozumím.
Kapacita dílem, ano muže za to částečně Chorvatsko protože jsou opravovány lehátka přednostně, ale RJ potřebuje to dělo postavit co nejdříve aby optimalizovat čekací dobu oprav
Celej zázrak spočívá ve špatně nastavený smlouvě. Kdyby byly ty smlouvy tak jak mají, radši by na komerční vlak poslali 3 vagony, ale na tento by si nedovolili nedodržet smlouvu.
Přesně tak, komerce jezdí vesele dál a do Chorvatska jezdí dále i vozy k sezení. (kde je asi bere)… Ty vozy jsou zaplaceny ze smlouvy s MD, navrch ještě cestující do Chorvatska zaplatí podruhé. To je byznysplán.
Dotaz na redakci – nechcete udělat zase souhrnný článek o nových linkách RGJ?
Ten článek z loňska asi není úplně aktuální. Brusel asi nedopadne, stejně jako linky do/z Berlína
https://zdopravy.cz/deset-novych-linek-napric-evropou-regiojet-ukazal-plany-na-velkou-expanzi-84632/
Aj ja som zvedavy. Okrem dlho slubovaneho Wien-Bratislava-Bohumin s priamymi voznami na existujuci vlak do Przemysla sa podla navrhov GVD v Rakusku na 2023 objavili dva pary Salzburg-Budapest, kazdodenny vlak rano z Viedne cez Graz a Maribor tazko povedat kam a vecer naspat, zimny par 3x tyzdenne cez Breclav do Bludenzu a letny par 3x tyzdenne cez Breclav a Maribor (Polsko-Split). Uvidime co sa z toho naozaj stane realitou… Ako poznam Regiojet, asi toho vela nebude :\
Ten Salzburg by podla tych minulorocnych ziadosti celkom sedel na dva z troch Munchen-Budapest-Bucuresti; a ten vlak z Viedne na juh by mohol byt (Berlin-Praha-)Wien-Maribor-Zagreb-Ljubljana, ale o pokracovani z Viedne na sever nepisali a ani casy celkom nesedia.
Mě jako udivuje, že jako Slovák komentujete RJ. Si tam u vás na SK zaměťte s dopravou před vlastním prahem, zrovna vy tam.
Myslím, že RGJ by rád jezdil víc linek na/přes Slovensku, pokud skončí bezplatná přeprava exkluzivně ve vlacích ŽSSK
Jsem zvědavej, jestli podobný flastr dostane ČD za linku R12.
Jenom za R12? Těch tratí jsou desítky.
Škoda, že RGJ nepoužije na R8/R23 ten vagon na sezení, se kterým jezdí do Přemyšlu.
Jel jste tím vozem někdy? Takový vůz by se na R8 vyřadil, Polsko je fakt poslední linka na seznamu která se udrzuje
A co ČD? Ty by měly dostávat pokuty každé léto, že se jimi nedá cestovat.
Da. 🙂 Cestuji s nimi kazde leto mnohokrat a az na par vyjimek za sebe rikam, ze rozhodne DA. 🙂
Asi nejezdíte R895
Výluky Velim, Dluhonice a něco okolo Uherského Ostroha …
Jen tiše doufám, že neméně bedlivě naši úředníci kontrolují a pokutují také „národního dopravce“…
Vzhledem k tomu, co předvádí, tak ne.
Třeba se vyplatí zaplatit pokutu, než s tím, za ještě větší peníze, něco dělat. Což ovšem nemusí být jen řešení u ČD.
Nevyplatí respektive žádnou pokutu nedostávají. Tam, kde dělají největší bordel, za to zodpovídá kraj, kterým je to často jedno.
Učebnicovým příkladem je Zlínský kraj. Pokutoval ARRIVA za to, že se ji start vůbec nevydařil, ale co tam dlouhé roky předvádí ČD, je mu u zadku.
Máte nějaké indicie, že tomu tak není ?
Spousta regionálních tratí je toho důkazem. Myslíte, že by ČD běžně provozovaly technicky nespolehlivé vozy, kdyby dostávaly pokuty?
3 vozy mezi Ostravou a Brnem jednou za dvě hodiny? A do toho se ti lidi vejdou?
Ne, proto jedou busem nebo autem.
Takt je hodina a standardně jezdí pět vozů. Jezdím tím pravidelně, žádná tragédie to není. Ale to samozřejmě neomlouvá prohřešky proti smlouvě, které stát musi trestat.
tragédie to bohužel je, 4 vozove spioravy jezdí zcela běžně, zpoždění vlivem opožděnych obratů už v Ostravě směr Brno i přes 30min taly běžná sranda, klimatizace těžká loterie…
Bohužel k tomu teď hodně přispívá Bohumín, který je v takovém stavu v jakém je, z toho jsou teď nešťastní i Poláci a Slováci, kterým my rozbíjíme jízdní řády dálkových linek. Plus výluky na trati, to je peklo pro všechny dopravce, ČD nevyjímaje.
Tak snad se situace zlepší na R8, až bude nasazeno všech 17 vagonů Amvz, které RGJ letos koupil od DB
https://zdopravy.cz/regiojet-nasadil-do-provozu-dalsi-vozy-od-deutsche-bahn-od-arrivy-si-pujcil-bobinu-119041/
A od 12/2023 asi budou nějaké volné vagony od italské Die Ländernbahn/ALEX z linky Hof-Mnichov. Čili je možné že Die Ländernbahn zkusí usilovat o linku R23, pokud se RGJ nevzpamatuje.
S ALEX bysme si tedy pomohli, i kdyby tenhle zvratek o tom, že by měli mít zájem o linku do Ústí byl alespoň z poloviny pravda.
Die Landernbahn/ALEX na R23 má vagonů dost
Mít může, to nic neznamená.
DIskutujeme k článku jehož tématem je nedostatek vagonů.
Což je paradoxní neboť RGJ má přes 300 vagonů, z toho v provozu je cca 200.
Vite, on ten vyřazeny vagon bývá většinou vyřazen z určitých důvodu. A jedním u nich bývá…ponekud horší technicky stav či potřeba rekonstrukce. A to stojí penízky. Na vagónky. Coz je asi to s čím aktuálně zlutak poněkud bojuje?
Z vlastní zkušenosti na trase Hranice – Brno vím, že narvané to bylo vždy na začátku semestru. Po cestě zpět to bývalo plné hlavně do Vyškova kde platil snad nějaký lokální tarif (ale to když jezdily ČD, nyní nevím).
Jezdí tam vojáci na přijimač ze všeho, co se do Brna sjede od západu.
To jsou nějaké zprávy z pravěku?
Budete se divit, ale základní výcvik se na vyškovské základně dělá pořád. Sice pro profíky, ale zato pro všechny.
To je jasné, ale že by to hrálo nějakou významnější roli ve vytíženosti vlaků do Vyškova, to určitě ne. Vyškov – Brno a zpět je významný dopravní proud v IDS-JMK a vlakem to jde pouze v R, protože jiné vlaky se na jednokolejku nevejdou. Je velká škoda, že kromě hodinového taktu na Bohumín tu není totéž i na Olomouc. Olomouc má víceméně dvouhodinový takt, na trase Brno – Olomouc není vlak časově moc konkurenceschopný.
Zrovna u 300 je super, že to převzal RJ, protože to, co tam provozovaly ČD, byl totální děs.
Taky tam jezdily se třemi, čtyřmi vozy?
To si upřímně nepamatuji, ale jezdily tam vlaky bez klimatizace, což byla v létě katastrofa.
Upřímně… Chápu pointu, a o co jde… A je docela problém, když dopravce nedodržuje to, co dle smlouvy dodržovat má… To nepopírám. Ale tvrdit, že si cestující často stěžují na přeplnění a vytíženosti vlaků… No já vám nevím… Ale co jsem z Ostravy do Brna jel, to vlak jel vždy defakto poloprázdný… Co se spojení Ostrava-Brno a železnice týče, tak lidé prostě ví, že se jim vyplatí více cestovat mezi těmito městy autem, než vlakem, a tomu vypovídá i (ne)náplněná kapacita oněch vlakových spojů…
Mě se několikrát stalo, že byl vlak vyprodaný (všech 6 vozů s rezeervací) a jel jsem pozdějším spojem. A to ikdyž byl COVID. Fakt už nejsem zvědavý stát přes hodinu na uličce totálně narvaném v Béčku.
Pokud jedete o prázdninách v půlce týdne kolem poledne, tak v tu dobu jsou vlaky prázdné už tak nějak z principu. Nejezdí těch x tisíc studentů z/do Brna.
Jen do nich do lajdáků, nemaj se cpát na koleje! A aspoň ministerstvo vidí, co způsobilo !!
Myslíte ČD?
Napřed si srovnejte soukromníci co vyzobávaj rozinky a ničí páteřní tratě !
Co převádějí je hrůza !
😂
Je vidět, že ještě nezačala škola, jak se sem dneska seběhl dav modrých kinderbojovníků.
Takže pokud soukromník v objednávce ministerstva vyzobává rozinky, tak logicky ČD s více linkami vyzobávají rozinky ještě víc?
A kdy se tedy ČD dařilo mezi druhým a třetím největším městem jezdit se 3-4 vozy? To je panečku podpora železnice, lepší vzkaz na to ať si koupím auto není.
Snad se RGJ chytne za nos. A zlepší svůj přístup
A dnes opět rychlíky na R23 se dvěma vozy..
Jde jen o to, jestli to je výjimka (dle vyjádření vedení RJ), nebo tak častý jev,aby se tím ministerstvo zabývalo. Ale protože náš stát si tak nějak moc nechrání své investice, tak myslím,ze RJ dostane „výtku“ a potom symbolickou pokutu. Věřím,ze kdyby to jakémukoliv dopravci vzali třeba po tom,co se to stane více, než v 10% vlaků za určité období, tak si všichni dopravci rozmyslí, jestli mají vozový park i personál na to, se hladit do výběrových řízení. ČD od DB taky asi nebudou pochváleni za to,co jim tam posílají (vlastně neposílají). A určitě jim za to nezaplatí,případně ještě pošlou… Číst vice »
To je pravidlo. I přes to, že vehementně slibovali nápravu, stále je jeden nebo dva oběhy ze tří v oslabeném řazení.
Fíra taky může udělat gesto a pustit dva k sobě dopředu a tři do zadní části stroje …. Hned se tím jedno kupéčko uvolní….
Takhle jsme jeli na R23 když jí ještě měli ČD a jeli taky se dvěma vozy. Čirou náhodou byl fíra tátův spolužák ze střední.
Jak ministerstvo provádí kontroly? Výpadky spojů se nereportují automaticky?
evidentne na te draze funguje velmi sverazne i objednatel…
Havlíček na to házel bobek (ostatně jako na všechno) tak dobře že se to řeší aspoň teď.
Spíš se provádí vyhodnocení po konci platnosti JŘ.
Doufám, že další krok bude vypovězení smlouvy, ostuda české železnice. To samý Arriva. ČD už jsou dnes o krok napřed před nimi než v roce 2019 a každým rokem budou o další kroky dál.
opravdu? a ten krok napred vypada presne jak? na nasi trati jezdi vlaky s bautzeny – becka a acka predelane na dvojku (coz je i tak sracka), spesnaky v Bt, ktere neumi samy ani zavirat dvere.
v motorove trakci by na ty rychliky vyjelo co? zase to desiro, co tam jezdilo od roku 2011?
Nedávno jsem jel během jednoho dne rychlíkem z Brna do Olomouce (ČD) a pak rychlíkem ze Svinova do Přerova (RJ). Z Přerova jsem jel zpožděným (120 minut) Slováckým expresem do St. M. u UH (ČD). Rozhodně v tomto srovnání nejsou ČD o krok napřed. Nejméně ani jeden dopravce v daný den nepředvedl nic z kategorie ‚nikdy více ‚, ani něco, proč bych mu vypovídal smlouvu. Je dobré srovnávat srovnatelné.
Nejméně přelepte na nicméně
Jooo, krok napřed: Berliner zkrácený o dva vozy, na R16 retro řazení A+BDs+B, na R17 naprostá loterie a loňská R23 ve dvou vozech je ještě v živé paměti.
Je to stejné zoufalství, ale platí tam režijka.
a o tu jde predevsim! 🙂
Chápu, že někoho naštve, že mu na RJ neplatí třeba IN50. No ale to není primárně problém dopravce.
A kdo to pak bude jezdit? Když ani ČD nemají vozy
Se znárodní ty soukromé, ne? Jednak tím naroste počet vozů a druhak se zruší duplicitní spoje, cestující se sesednou ze tří vlaků do jednoho, nebo prostě pojedou jinam na výlet.
Klidně ať jezdí ČD, nebo kdokoliv jiný, ale ať dodrží to,co má ve smlouvě. Když bude mit ve smlouvě koženky, tak koženky, když něco jiného, tak s tím má jezdit. (Cena by tomu také měla odpovídat)
Myslíte ty ČD které nemají dostatek svých vozu, viz R23 v prosinci s jedním vozem
Ano je problém ze je málo vozidel ale to je všude, snad jediný dopravce který má dost vozidel je AŽD a to je vše možná GWT ještě
ČD na léto pronajala 38 vagonů do Polska. Předpokládám, že jde o A149, B249, BDs. V září se vrátí
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/mniej-czeskich-wagonow-w-pociagach-tlk-108289.html
btw. na babidnes se pise o pokutach, ktere olomoucky kraj soli cd za nenasazeni flirtu, ktere taky nekde 2 roky hnijou…
No to bude pokutička, že se politbiro z ČD nesejde dvakrát na pivu….
Přesně tak….. Vypovědět ČD smlouvu s DB o zajištění dopravy směr Berlín. To by si ČD zaslouzily.
Jasně, ale pak taky vypovědět Střekov, R8, Busline v Pardubickém kraji a další průšvihy. Jako alex na Mnichovech, DLB co jezdilo jednu dobu se sukafonem půjčenym od KZC.
A za chvíli nebude jezdit nikdo nikam.
Jo a nezapomeňte vypovědět SZ že spravování státního drazniho majetku, protože ti taky nefungují.
Tak schválně …. dokdy? 🙂
Do švestek!
Robím si srandu. RJ je fajn dopravca. Bola by ho škoda.
A přitom je to všechno jenom o jednom: Chorvatsko. Co to sežere vozů a pracovní síly. Loni v létě to bylo stejné.
Ale asi radši zaplatí pokutu, než aby rušil svůj aktuálně zlatý důl. I když je otázka, jak dlouho mu ten zlatý důl vydrží. Už i tam stihl naštvat spousty zákazníků…
Pořád žlutému děkuji za zvýšení úrovně cestování, když začínal. Bohužel dnes mezi žlutým a ČD už není skoro rozdíl. Dokonce mi přijde (možná krom vlakového občerstvení), že ČD je dnes pro změnu o drobný krok napřed.
a rychlikem do decina, budejovic, pripadne pomalikem do brna jste nekdy jel?
Tak záleží odkud. Teda vlastně nezáleží. Situace u osobáků je snad krom Prahy, Ostravy a Olomouce zoufalá všude bez ohledu na dopravce… A ruku na srdce, tam to vždy bude 20 let za rychlíky a expressy.
Hlavně už to není v gesci MD, ale krajů. A některé pořád zadávají zakázky na přímo bez soutěže…
Olomouce?? Jel jste někdy osobákem či spěšným vlakem z Olomouce na Valachy, kde nasazují primárně největší šroty v republice.
Ano, tam začíná území Tornád. Další hraniční stanice jsou Nezamyslice, Přerov, Vsetín a Studénka.
Jako by tam snad byl zakázán vjezd s polovodiči, podobně jako musely mít lokomotivy ř. 370/371 pro Deutsche Reichsbahn odporovou regulaci.
Nebo možná Suchdol a ne Studénka, tam si nejsem jist.
Taky v horkém létě to bylo vidět. Několik Tornád (spojů) odmítlo zafoukat a musela jezdit rakev.
Okolo Olomouce? Jízdní řád je tu jen orientační brožůra.
A co je spatneho na rychliku do Decina nebo Budejovic?
Na Berlinerech třeba řazení šrotů které DB nepřebírá?
Otázka je „co“ DB nepřebírá. Z pohledu české železnice je to pořád ještě to lepší co tu jezdí. A když už tu jsme pod článkem o RJ, pojďme se bavit třeba o tom, co by tam touhle dobou jezdilo, kdyby to tenkrát Jančura dostal.
tak co by tam jezdilo se vymyslet da, ale jak by to udrzel v provozu se vymyslet neda
Šrot a nespecifikovaná závada na podvozku je podle Vás totéž?
Vždyť DB nepřebírá soupravy ve velké míře hlavně díky tomu, že není požadovaný počet vozů…
Rec je o rychlicich
To je R?
deciny jsou pomerne vybydleny vozy bez klimy a wifi.
budejovice zase naprosta loterie – naposledy acko, 2x ex-acko a reko hytlak s nefunkcni klimou, dvermi, zaseklymi dvermi na hajzl…
Na Decin jsem jel nejakym vozem Bee, nebylo to spatne svezeni, sedadla 2+1, ale klimu to nemelo. Wifi je pouze rozmazlenost.
Na Budejovice se to mnohem zlepsilo, Bmz, velkoprostor, i v ex A je pekne zvezeni
Kdo není socka, tak má data.
ja data mam, ale wifi z vozu je prece jen mnohem civilizovanejsi nez sukani s hotspotem…
navic to mobilu vybije baterku, kterou ve srotovozech nedobijete…
Co je špatného na rychlících do Děčína?
Tak dokázal bych si tam představit v dnešní době už i jiné vozy, než rekonstrukce z 90. let. Konkrétně jsou tam nic moc dveře a ty vyklápěcí okna, když už tam není klima. A v zimě docela problém vytopit velkoprostor.
Do Brna jezdí z Prahy EC. Které jezdí dobre, chce-li spravva železnic.
Systémový problém české železnice. A nečekám, že MD něco vyřeší. RJ dostane pokutu, časem ji snad i zaplatí, ale co dál?
Dál platí to, co před časem napsal Petr Borecký, miláček zdejších šotoušů.
Dat maximalni moznou pokutu v radech milionu aby si napriste Jancura rozmyslel provozovat statem dotovanou dopravu v zavazku namisto pro nej vydelecne cinnosti na zcela komercnich linkach. Kvalita bohuzel diky nemu u Regiojetu v posledni dobe poklesla. Nejsou kvalitni zqmestnanci, ktere nezaplati, kvalitni vozy, ktere konci na komercnich linkach a ty soucasne bez dostatecne udrzby a pravidelneho cisteni jsou pro cestujici stale horsi a horsi podminky. Uz aby jim skoncil zavazek na nekterycb linkach a vratil se narodni dopravce, kde aspin nejaka zaruka kvality je.
A když stejnou maximální pokutu dostanou i další dopravci, aby si rozmysleli provozování dopravy v závazku, tak bude jezdit kdo?
ČD
Ty si to nerozmyslí?
Lebo ked je celoeuropsky problem so zeleznicnymi vozidlami, CD sa zazracne nebude tykat?
Tady nejde o vozidla,ale o režimky.
Odkud vezmou vozy?
Např. z muzea. Obě 451/452.
Ono záleží na tom, jestli je ta pokuta nějak limitována či nikoliv.
Smluvní pokuta nemůže být nelimitovaná.
Ona dokonce její výše nemůže ani nijak záviset na vůli oprávněného, ten ji může nanejvýš (zcela nebo zčásti) prominout.
Chová se to úplně jinak než pokuta, kterou vám dá policajt za prošlou lékárničku.
Zrovna na R8 mi to pořád nepřijde horší, než to bylo za ČD. Ale rozhodně jsem čekal víc.
za ČD fungovalo topení, dalo se větrat, MU řešili taky lépe… fungovali připoje… dnes nefunguje nic z toho
Za ČD jsem tam jezdily vagony, do kterých za jízdy pršelo, protože okna netěsnila, fungující topení byla dost loterie a dost často jsem tam klepal kosu v zimní bundě.
A to ten rychlík R8 jezdí stále ve stejných časech jako předtím ČD. Že by se někdo mstil a nechával ty přípoje ujíždět schválně?
pohádky o zlých ČD si nechte pro sebe, ve smlouvě jsou nastavené čekací doby a v zavazku mě vůbec nezajímá jaký dopravce jakpu linku jezdí, kdyby ta slavná liberalizace byla provedena správně nic z toho by se nedělo…
Asi tam jezdily i jiný ČD. Za mě to byla pomalu horší zbírka vraků, jak na Budějice.
Jen za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet.
Zamestnanci spolecnosti casu dost (CD) uz jsou v plnem siku co? Nerikam ze regiojet je kdovi jaka vyhra, ale oproti cd to je jako jizda mercedesem vuci trabantu…cd je strasny podnik umele udrzovany statem…
A co srovnáte s čím?
Je jízda railjetem (ČD) jako v trabantu oproti 845 (RGJ) která je ten Váš mercedes?
Ony na R8 jezdily railjety?
Na R8 jezdí 845?
Ona není řeč obecně o ČD a o RGJ?
Proč je tam tedy ta poznámka o podniku ČD jako celku?
Nie. RJ na R8 je ako ČD z Aliexpressu.
RJ je na R8 o cosi lepší než byly ČD. Kvalitnější vozy, nižší cena za km, levnější jízdné. Samozřejmě jsou tu i negativa.
Ale je třeba si říct že se srovnávají dvě období. Jedno kdy MD nechtělo kvalitu žádnou a akceptovalo vysokou cenu a druhé období kdy už MD požadovalo nějakou kvalitu a chtělo co nejnižší cenu. Proto nelze jednoduše srovnávat účinkování ČD a RGJ na lince R8.
Už byly drakonické tresty? Ne? Tak, prosím pěkně, hlavně ať jsou ty tresty pořádně DRAKONICKÉ.
Oni by nejraději personál RJ nahnali do Gulagu za zradu národně sociálních myšlenek nebo co.
Kdo oni?
Jako nic proti, ale s čím by se tam národní dopravce vrátil, když momentálně není schopen dodržet řazení ani na linkách, které má přiklepnuté. Místo ABpee347 nasadí AB349, místo Bmz nebo Bdpee pěkné humanizované B249. A neříkejte mi, že má vagóny a jednotky objednané. Cestující mezi Kladnem a Prahou by mohli vyprávět, kdy jim byly slibovány nové nízkopodlažní jednotky. A stále se tam prohánějí Regionovy a hydry.
Regiopantery vytlačí:
– Bdtmee (Honecker),
– Bdt,
– Bdtee a
– BDs.
Z Polska se vrátí pronajaté asi A149,B249.
Možná by si půjčil do ŽSSK.
Když jsem pracoval v Ostravě, potřeboval jsem jednou něco vyřídit na opačném konci toho rozlehlého ocelového srdce a časově mi to akorát nejrychleji vyšlo rychlíkem RegioJet mezi Svinovem a hlavním nádražím. Měl jsem časovou jízdenku ODIS pro celé město. Nastoupil jsem do druhého vozu od konce hned za vozem 1. třídy, abych byl při výstupu blízko schodiště, nicméně ve vlaku jsem byl buzerován za to, že „měsíčník je jen na Low cost“ a já sedím ve třídě „Standard“. Odpověděl jsem, že to nikde není uvedeno, a že na skříni vozu je namalována dvojka. Následovalo bouchnutí dveřmi do kupé a odchod…
Vlak v závazku veřejné dopravy zná jen 1. A 2. Třídu, žádné podkategorie nejsou, takže je to jejich boj, že to mají rozdělené, vy si můžete sednout kamkoliv do 2.
Ale vlak je mistenkovy
V ZDO nesmí být vlak povinně místenkový proti tomu je MD.
Je to podobný nápad, jako sedat si v ČD na místenková místa. Třeba nikdo nepřijde, ale je minimálně slušnost štíplístka říct „tady je místenka“ a povinnost vyhodit obsazovače kdyby místenkář opravdu přišel.
Na mě to zkoušeli mezi Vyškovem a Brnem, taky neúspěšně.
Vyřešil jste to cestou domněle advokátní, nebo výhledově traumatologickou? 😀
Proč? Stejně už nikdo přistupovat nebude a ta sedačka byla volná. Normální lidská domluva.
Přidám jiný zážitek: Prúvodčí vyhazoval lidi stojící na chodbičce ve voze 1. třídy, s oddůvodněmín, že na tu 1 zastávku jim za 10 minut jede osobák a že nemají v první třídě co dělat.
Psal se přelom tisíciletí a železnice byla jednotná. Mezi 30tisícovými městy se preferoval zastávkový Os a nikoliv rychlík. Ale už tehdy byla „tradice pošlapána“, protože byl „nenávistně žničen“ rychlíkový příplatek.
Stejně to nezaplati
asi tak… ale treba neco spravi i ty vyhruzky…
Proč?
A případně tedy že ne tak stát to nebude vymáhat?
A jak? Exekučně?
To by museli obstavit veškerý majetek, aby zabránili pokusům o jeho odklonění buď do jiné firmy, nebo rovnou do zahraničí.
Třeba exekucne. Netvarme se že v ČR jsme na tom tak špatně že stát je tak bezzubý že nedokáže vymáhat dluhy.
Lze např. zajistit pohledávku, kterou Regiojet bude mít vůči jinému subjektu.
Ale myslím, že se spíše chlapci nějak domluví. Vždycky se domluvili 🙂
Zkuste dlužit finančáku 2 Kč a 53 haléřů. Uvidíte fičák jak v Hodoníně.
na jednotlivce si posvítíme, z korporátu jde na finančních úřadech mráz po zádech…..
Proč tak složitě? Ministerstvo má zaplatit RJ za provoz té linky.
Částka kterou by ministerstvo platilo, kdyby bylo všechno v pořádku, je rozhodně větší, než pokuta.
No jo…ale jak jinak ho přinutit k pořádku?
To máte jako úvahu, jak řešit recidivu u bezdomovců nebo osob úplně nemajetných – na tvrdo by to bylo za odměnu, podmínka ztrácí smysl (recidiva), peněžité i jiné alternativní tresty by byly nevykonatelné.
Možná jsem problému neznalý, ale jestliže dostává od státu platby za tuto linku tak nevidím problém v pokrácení platby o výši pokuty. Hotovo, vyřízeno. Jednoduše a prakticky.
Pokud toto smlouva neumožňuje tak je evidentně cosi špatně.
Na to se ho neptají.
RJ dostane zaplaceno jenom za to, co odjel.
Sníží mu úhradu, nebojte
Zajímavé by bylo zjistit, kde je příčina? Zda-li ekonomické problémy po dvou letech covidu a provozování vlaků na Ukrajinu zdarma či technické problémy typu malé kapacity depa ve Zličíně a nedostatek lidí v depu a u servisních firem.
Dlouhodobě je u Regiojetu i problém s výrobci viz. zpožděné dodávky jednotek Pesa elf, zatím neschválené lokomotivy traxx MS3 v Rakousku. A není znám termín, kdy nasadí patrové vagóny na R23, čímž by se mu uvolnili klasické vagony na ostatní linky.
Jeden z důvodů proč pro zmiňovanou R23 nabídl nejnižší mě napadl, že má opravárenské zázemí v obou koncových stanicích Ústí Západ+smluvně ve spřáteleném Dyku Kolín. ( oproti ČD, které to složitě vyjížděly z Děčína). Opak je však jak jsem byl nově informován pravdou, pokud dojde k poruše na voze u R23jky, tak se vyřadí až v Ústí a přes noc ho táhnou na Zličín. Na jedné pronajaté koleji v ruině na Západním sotva udělají údržbu na jednotce 628.
Do Dyka ani náhodou kvůli platební morálce. A pokud náhodou ano, tak s předem zaplacenou zálohou.
A kolik tam dluží?
Kapacita dílny je příčinou, nestíhá se v tom to je..
Reálně mám pocit, že se mu toho sere pod rukami víc, ale na druhou stranu asi u všech problémů má asi nějaké světla na konci tunelu, nedostatek vagonů skončí s linkou do chorvatska a dodáním Elfů, nedostatek lidí mu nejspíš vyřeší ukrajinci a případná krize.
Všem dopravcům na druhou stranu výrazně vzroste cena trakční elektřiny (což může být výhoda pro LE Flirty, které mají na Praha-Ostrava spotřebu nejmenší)
Nízkopodlažní (tj. dvoupatrové) vagony má RGJ na R23 nasadit od 12/2024 – zdroj dotační smlouva.
Když přebíral linku 23, těšil jsem se že se konečně zvýší kvalita, no skutek utek. Vozy nasazované jakoby člověka přenesli do minulého století, o hygieně ani nemluvě. Nakonec přijede zkrácená souprava a ještě tažená bobinou arrivy. Kde udělali soudruzi z MD chybu?
Problém je v čase, kdy smlouva počítá s nasazením nějakých vagónů (jednotek) a od určitého data s nasazením jiných vagónů (jednotek). Kdyby se smlouvy uzavírali dva až tři roky před začátkem provozu, tak by odpadlo přechodné období.
To sice ano, ale 2 až 3 roky dopředu nemáte jistotu, že za tu dobu bude dopravce, kterému šotouši predikovali „do švestek“, existovat!
A naprosto běžně v té špinavé, zkrácené soupravě z minulého století ještě nefunguje klimatizace… 😀
To by se s ČD nestalo, jim se klimatizace porouchat nemohla.
Ale no taak, i okno se zasekne 🙂 . A nic modernějšího tam nebylo.
Chybu dělá MD v tom, že nevypisuje soutěže několik let dopředu a nevyžaduje nové soupravy od začátku platnosti smlouvy.
Nemyslím si, že nová vozidla jsou to nejlepší. Ne vždy si to stát může dovolit, bohužel. Chyba je v nepromyšlené smlouvě, kde MD nestojí o to, aby se dodržovala.
A je jedno zda se jedná o RJ, Arrivu či ČD.
V situaci,kdy plyn i elektřina zdražily desetinásobně,a stát je nucen zachraňovat firmy i domácnosti,a to pravděpodobně úplně všechny, můžete minimálně na deset let na nějaké nové vlaky zapomenout.
Tak to by s novejma soupravama pohořely i ČD..
Až na bobinu a hygienu ste popísali R8.
A přitom by stačilo pár vozů stáhnout z komerčních linek, aby plnil závazky vůči státu a de facto daňovým poplatníkům. Jednoduché řešení, které se dá ihned realizovat a vše napraví během půl dne. 👍😆
To přece není možné když tam jezdí s moderníma hliníkovými jednotkama a ne s vozma tazenyma lokomotivou jak za císaře pána : – D
Sorry, to se tak nabízelo : – D
Holt si Jančura spočítal, že komerční linky mu nesou víc peněz, než kolik šušňů zaplatí za X let na pokutě..
Už tak jezdí komerční s 5 vozy místo 14, poduste sám ze už moc ubírat nelze
komerční vlak jezdit nemusí vůbec narozdil od závazkového…. a pokid se RJ nelíbí, ať vypovi smlouvu a do zavazku se už necpou…
Áno, ma celkom dosť problémy.
Napr. Včera na R 1126 nezaradil vozeň č. 2 (jediný vozeň triedy standard), čím nie len znížil kapacitu, ale aj odpálil bistro servis pre celý vlak, pretože ten má zázemie práve vo vozni č. 2.
A ako bonus zaradil do bussiness triedy vozeň toho istého typu, ako do lowcost.
Srdečná gratulácia. Hlavne, že porazil zlé ČD.
Hlavě, že stát ušetřil. Komfort pro cestující totiž ve skutečnosti nikoho moc nezajímá, důležité je ušetřit.
Nedodržování řazení a porušování smlouvy na jiných výkonech jiným dopravce bez soutěže vám nevadí?
O tom já nemluvím. Já mluvím o tom, že všechna dosavadní výběrka MD jsou orientována výhradně na cenu. To znamená že podle smlouvy stačí šroty, ideálně s nedostatečným výkonem (zdravím Arrivu), ale hlavně že ušetříme. Ne, že bychom hledali způsoby, jak se současným rozpočtem dosáhnout vyšší kvality.
Tak tak, ušetřit bez ohledu na následky. Krom toho, že jsou 628 starší, tak i slabší
628+928 = 410 kW při 68 t = 6,03 kW/t
854+ABfbrdtn = 596 kW při 50,3+41 t = 6,53 kW/t
843+Bftn = 600 kW při 56+28 t = 7,14 kW/t
Na to pozor. Maximální přeneseny výkon převodovky v 854 je 515 kW. To je oněch 750 v označení H750M. Vykon trakčních motorů v 843 je 520 kW celkem.
Nedodržování se týká i výkonů, kde žádná soutěž neproběhla.
Tak to mají ČD obrovskou výhodu ne ? Tam je značná část vozovýho parku ve šrotovým stavu.
Oni to taky do určité doby z důvodu legislativy museli dělat i kdyby padaly trakaře.
Pane Sůro předpokládám, že to panu Geraltovi samozřejmě vadí i jinde. On ale kritizoval stát za to, že při výběrových řízeních dává přednost ceně, i když je pravděpodobně podstřelená jak se i zde ukazuje, před kvalitou. A jak píšu níže jinde se to pokutování za nedodržení již i dávno děje.
To není pravda. Vy jste zjevně žádnou zakázku (ostatně proto taky říkáte výběrové řízené) nikdy neadministroval. V případě, že jsou správně nastaveny podmínky smlouvy (tedy v tomto případě kvalita vozů, jejich počet a smluvní pokuty), tak je hodnocení podle ceny nejideálnější. Pokud počítáte s variabilitou, tak samozřejmě musíte nastavit i jiná hodnotící kritéria. Ale pokud víte co chcete, tak už zbývá jen cena. Samozřejmě to může vést k postřelení ceny, ale i k tomu jsou mechanismy jak to řešit před uzavřením smlouvy a mechanismy jak to řešit po uzavření smlouvy. Je vtipné, jak lidi, kteří si někde přečetli o „nabídkové… Číst vice »
Tak nějak nechápu v čem já nemám pravdu, jen jsem citoval co napsal pan Geralt. A to je zjevně pravda a kritika je oprávněná. Ano je nastavená minimální kvalita vozů a jinak rozhoduje ta cena a to je prostě špatně. Dopravce, který nabídne nové soupravy za jen o trochu vyšší cenu, pak neuspěje i když dává lepší kvalitu. Tak to myslí většina kritiků této věci. A myslím, že do té kvality by se měla započítávat i spolehlivost, která má mnoho dalších kritérií. A zde, jak se ukázalo RJ také značně zaostává. A to, že RJ pravděpodobně skutečně tu cenu tak… Číst vice »
RJ = Railjet. Ten v kvalite nezaostáva…
RJ nie je Regiojet,
RJ je medzinárodne (okrem CZ) používaná skratka Railjetu, len ČD a SŽ ako obyčajne musí vytvárať nezmysly, len aby vytvorili niečo svojské, proti všetkému bežne medzinárodne používanému.
Nakoniec aj vytvoriť v CZ názov firmy SŽ, keď to je už cca 30 rokov firma železníc v Slovinsku, hovorí za všetko.
Skratku na Regiojet používajte radšej RGJ, tak ako OeBB (myslím nie Vy osobne, ale ČD, SŽ a všetci v CZ). OeBB vie čo a prečo robí, sú podstatne viac prozákaznícky orientovaní.
Predíde sa veľa nedorozumeniam.
Za nedorozumění někdy může mobil. Kupříkladu na tomhle když napíšu Radimovo příjmení, tak to na konec samo doplní písmeno k. Výsledkem je sprosté slovo. Já pak vypadám, že to dělám naschvál…. 😀
POkud nebyly požadovány nový soupravy , tak je to jen nesmysl toho, kdo je nabízel. Předem věděl , že nevyhraje.
Ono těch souvislostí je poněkud víc. Jen tak namátkou třeba neprovázanost mezi vlaky RJ a ČD. Obzvláště teď při výlukách člověk „ocení“ nestižení přípoje. Pokud pak člověk musí řešit, jak se dostat z bodu B do bodu C, protože RJ na ČD nečeká, tak v tu chvíli je cestujícímu srdečně jedno, kolik kraj stojí jeden vlkm
Váš milovaný RGJ nedodržuje řazení v rozsahu absence celých vagonů, kdežto ČD až na marginální výjimky (nyní Berlinery) spíše řadu (např. Bee273 nebo naopak Bmz241 místo Bmz232).
Zeptejte se cestujících na dalších rychlíkových linkách. Doporučuji zejména u Berounky.
Ano, tam jde právě o záměny řad. 😉 Početně vozy sedí.
proč vy za každou cenu RJ obhajujete?
Přijde vám text o pokutě pro RegioJet jako obhajoba?
Za chvíli Vám napíše, ať ji v samém leštění bot RJ i zaplatíte :))
Ale vadí, vadí. Jenže slibovat a nedodržet je Jančurova specialita. Tady jde o princip.
velk pan tlučhuba ukazuje že to dělá líp než ČD…
na R23 dodnes neumí načíst ani jízdenku pid…
Radim Jančura se už hodně dlouho nevymezuje, na to má manažery. Podle mě vyměkl, zestárnul a vyhořel.
To zas bude v diskuzi nablito 🤦♂️
Je zajímavé že příspěvek tohoto typu se objeví dříve než ty „blijici“ příspěvky.
A RJ nemožno oprávnene kritizovať?
Samozřejmě lze a je to v pořádku. Nicméně když to dělají titíž lidé, kteří u článku o obdobných problémech ČD vykřikují něco ve smyslu „o co těm Němcům jde“ , „cestující má nějaké to nepohodlí vydržet, hlavně, že nějak dojede“ případně „RJ , DB či Arriva to dělají taky, tak o co jde“ tak ta kritika poněkud zapáchá, nemyslíte? Jidiš na to má krásné slovo, chucpe.
To je takový hezký obecný nic neříkající příspěvek. Vyskytuje se velmi často, obecně říct že jsou takoví kteří jsou neobjektivní. Pak to najednou pasuje totiž na úplně všechny kteří zrovna kritizují bez ohledu na to jestli to oni konkrétně v jiných diskuzích dělali. Že?
Nikoliv, pokud mi něco vadí, tak mi to musí z podstaty vadit ať to dělá kdokoliv. Pokud ne, jsem demagog. Protože pak už nekritizuji nějaký konkrétní problém (neplnění smlouvy např. ), ale jen demagogicky nadávám.
To je pravda ale o tom nemluvím.
Jde o to že obecně prohodite že někteří něco u ČD obhajují a jiných dopravců kritizují ale vztahujeme to obecně. Pak to totiž můžete použít na každého kdo aktuálně kritizuje. Místo toho abyste napsal někomu konkretnimu nebo o někom konkrétním že u nějakého článku psal to a ono a teď když jde o jiného dopravce obrací.
Kdy dostanou učet ČD za věčné nedodržování řazení vlaků , konkrétně nasazování šrotu RegioMouse jinam, než kraje dovolují ?
Až si kraj jako objednal udělá kontrolu a vyměří penále. Myslím že to není nic neobvyklého.
Je to od tebe moc hezké ta tvá starostlivost o sankce při nedodržení předepsaného řazení opravdu. Ale je naprosto zbytečná. Již se to děje. Myslím jsem to tu již i u jiného článku kdysi zmiňoval. Nevím jak v jiných krajích, ale v Pardubickém se každé jiné nasazení než schválené ( např. 814 za 841 ) okamžitě hlásí a následuje samozřejmě pokuta. A kupříkladu v Královehradeckém kraji jsou citelné pokuty např. i za to když, strojvedoucí odjede ze zastávky byť jen o minutu dříve. Což je v pořádku. MD v tomto dost zaspalo a je dobře, že se již probouzí. On… Číst vice »
Copak, Spasitel naší železnice zklapnul?
Měl by se učit od svazáků. Ten největší pořád prohlašuje „Účelovkaa, Kampááň!““.
Třeba se mu to vyplatí i tak a s penále počítá. Smyslem podnikání je zisk ne plnění závazků.
To je bohužel přesně řečeno. Partnery a zákazníky klidně ojebat v mezích (nebo na hraně) pravidel, hlavně ať je z toho co nejvíc peněz.
A pak se řada „podnikatelů“ diví, že na ně lidi koukají skrz prsty…
Divný způsob podnikání, naslibovali a nemají vagony? Ale smlouvy se mají plnit, jinak odstoupit od smlouvy a další z zájemců ať ukáže, jestli na to má. Jinak se z toho sliby-chyby nikdy nevyhrabem.
To ale není chyba RJ ale MD. Pokud nastavi „měkké“ podmínky tak se dá vydělat ikdyz neplní co slíbili.
přesně tak, pokuty za neplnění smlouvy mají být bolestivé a pokud dopravce (jakýkoliv) neplní standardy, tak zakázat komerční linky
Proč zakázat komerční linky? To by byl trochu zásah do svobody podnikání nemyslíte?
Myslím, že lepší by byl dočasný zákaz přihlášení na další soutěže na třeba pět nebo dese let. To by dopravce bolelo mnohem více. Dočasný je z toho důvodu, že každý může časem napravit chyby tak se ukáže jestli se poučil.
ideálně kombinace obojího, dočasný zákaz komerční linky dokud dorpavce nedá dohromady linku v ZDO a rovněž dočasný zákaz jak popisujete na účast v tendrech i rozstřelech…
Tak jo. Okamžitý zákaz SC Pendolino a expresy Praha-Ostrava, dokud nedá Času Dost do pořádku Berliner a Berounky.
A když se to nezlepší, za trest jim nechat sešrotovat Railjety a Interjety..
To je těžké určit míru, kdy už nepovolit účast v dalších VŘ. To by se také mohlo účelově zakazovat účast ve VŘ tak, aby vyhráli ti správní. Nebo naopak by měli větší šanci ti, co nemají žádné reference. Aneb kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Ještě bych připustil vyloučení zřízení toho účastníka, se kterým má objednavatel/ zákazník probíhající soudní spor.
Ne zakázat komerční linky, ale v případných dalších smlouvách o závazkových linkách dát tučné pokuty a možnost ukončení smlouvy, aby se dopravci už nemohlo vyplatit odrbávat vysoutěžené linky ve prospěch svých dalších komerčních aktivit.
To by asi nešlo.
Ale navýšit pokuty tak, aby se nevyplatilo dávat vozy přednostně na komerční linky a nechat vysoutěžené až jako poslední prioritu.
Jenže to není dostatečné BUM do stolu, u toho stříká pivo ze sklenice. To úderce stačit nebude.
To ne, ale vyloučit ze všech soutěží do doby, než prokáže schopnost je plnit.
A nebo prostě změnit smlouvu (třeba na koženky a je jedno jaké barvy budou mit) a snížit cenu. Jemu,nebo komukoliv jinému.