RegioFox, kam se podíváš. PESA chystá velkou předávku více než třiceti jednotek pro České dráhy
Vyrobené jednoty 847 v Bydhošti. Foto: PESA
Letos mají České dráhy převzít až 59 jednotek.
Letos mají České dráhy převzít až 59 jednotek.
Jediné, co mě na tom mrzí, je fakt, že nic z toho se nepodívá k nám do Karlovarského kraje, který se tak pomalu stává skanzenem rachotících regionov. Poděkujme předchozímu krajskému vedení, které prodloužilo nevýhodné smlouvy a tím zabilo jakýkoli další železniční rozvoj.
Jardo nelži. V Karlovarském kraji jezdí 4 Regionovy, 8 motoráků 844 , které jsou podobné, jako ty 847.V okolí Chebu jezdí Stadlery 841.
a elektrická trakce pouze RegioPantery + rychlíky R15 a nejmodernější soupravy InterJet…hotový želežniční skanzen…
… kolik jich vydrží v provozu více jak dva, tři dny … polovina? … kéž by …
Ke spotřebě je potřeba říci několik faktů: – RegioShark i RegioFox mají vyšší kapacitu oproti Regionově, jsou delší, splňují normy TSI, díky čemuž jsou bezpečnější, ale zároveň také těžší. I to ETCS neváží pár kilo. – Na rozdíl od Regionovy to má věci jako klimatizaci, zásuvky a podobně. To vše něco žere. – Ten vlak má oproti Regionově výrazně větší výkon, dovede také jet o 40 km/h vyšší maximální rychlostí. Opět to také něco žere. Takže musíme si vybrat. Chceme low-cost (810, která jezdí za „kýbl nafty“), anebo chceme kvalitu, co pojede rychleji a nabídne výše uvedené moderní vymoženosti, ale… Číst vice »
A větší akceleraci díky vyššímu výkonu a adhezi. Je to stále dokola. Pamatuji na histerické záchvaty některých jedinců u RS1 na Vysočině, že to žere… Stačí se pak zeptat, která žlutá bouda na Sp Renesance by zvládla zajet z Jihlavy do Brodu za současné časy. Ona by to totiž dnes nezajela už ani klasa s plecháčem…
Sp Renesance je vyhlídková jízda, v pojetí klasy s plecháčem by tam mohlo být kurzové lůžko do Prahy. 🙂
Hlavně z Kostelce do Brodu má jezdit elektrika a ne Štádler, když tam jsou dráty
A cestující mají přestupovat v Kostelci, kde nic není a povinně všichni.
Co asi tak nastane, nečekaného? … budete se vztekat, že do Jihlavy jezdí přímým autobusem.
Kecy, jezdil jsem tam ještě v době, kdy se v Kostelci, jak vy říkáte, povinně přestupovalo a ty vlaky jezdily přesto plné.
Navíc, stejně tam je úvrať, tak co třeba přepřah diesel – elektrika? Jistě by se dali sehnat nízkopodlažní vozy, abyste neřekl, že bychom přišli o nízkopodlažnost.
Plné jo? Pak jste se probudil. Statistika mluví jasně…
Dobře, nemám v ruce statistiku, ale určitě to nebylo tak, že by tím skoro nikdo nejezdil a pak by se to zvedlo o 100%, ta obsazenost byla více než dobrá.
Taky to jede, pokud nejsou suchý koleje a je to do kopce. Regionova z Varů do Potůčku s tím měla hodně velký problémy.
To je takovej strašnej hlučného krám, samá porucha. Krok vedle jako blázen. Spoustu spojů bych zrušil a nahradil pohodlnějšími autobusy. K čemu. Pak má ekonomika v ČR nějak fungovat, když se vyhazuje za nesmysly.
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku 🙂
Za to 854 je šepot květin.
120l na 100 km…
To je dnešní kuloární informace? A dementuje tu včerejší o devítinásobku proti regionově, nebo??
Přijde vám to adekvátní spotřeba?
2 motory, pořádná klimatizace..
Mě především zaujalo, že jeden člověk tu s odstupem necelého dne prezentuje dvě diametrálně odlišné informace.
Co se týká adekvátnosti: moje fundovanost nestačí na to, abych na toto téma měl vlastní názor, takže nekomentuju. Jen mi toto číslo připadá fyzikálně realističtější, než ta včerejší „informace“.
Možná je to AI s generátorem náhodných čísel?
Mě by opravdu zajímalo, jaká je, podle vás, odpovídající spotřeba dvoumotorové, svižné, 120km/h, 85 tun vážící DMU a zejména, na základě jakých dat jste k tomu dospěl. Předpokládám třeba nějakým srovnáním s generačně podobnou jednotkou stejné kategorie.
Když na otázku odpovídáte další otázkou, bez špetky sebereflexe za to včerejší ukázkové šlápnutí do lejna, na vážně míněné dotazy rozdávate mínusy – to je pak těžké se nějak civilizovaně bavit.
…a? To tady píšete, aby včerejší diskuze (kde jste mj. psal něco o devítinásobku spotřeby 814) nezapadla?
Rýpačkami tu spotřebu neospravedlníte…
A jaká tedy ta spotřeba je? Protože pokaždé tvrdíte něco jiného a jako zdroj uvádíte jakési „kuloáry“.
A druhá věc – jaká by ta spotřeba měla být? Opět bych poprosil údaj podložený něčím relevantním, ne nějakou povídačku.
No a jakou spotřebu měla na stejné trati regionova? Moc se v tom neorientuji
Měla spotřebu čtvrtinovou
To jakože 30 na 100? Koukám, městské legendy jsou nesmrtelné.
30 l/100 km měl sólo šukafon, ne?
Pokud je merna jednotka kybl nafty, tak to je mozna okolo 10 – 12 l na 100 ? :-))
Nebo na hodinu? :o)
35 se starým a 25 l na 100 km s novým motorem, plně obsazený něco víc.
810 má 20 tun bez lidí. Takže prostým přenásobem přes hmotnost budem u 100 na 100 a to bez klimatizace a nejedeme přes 80 km/h, řazeni jen na konci vlaku.
Díky
Jako ostatní netuším, jaké jsou normální hodnoty, ale jen připomínám, že původní fámy o vysoké spotřebě ještě z dob zavádění RegioSharků byly důsledkem chybného zobrazení spotřeby, což bylo později opraveno nějakou aktualizací firmwaru, reálná spotřeba byla nižší. Alespoň to tak tedy kdysi nějaký fíra vysvětloval na K.
9x spotřeba Regionovy by ovšem bylo alespoň 3x, spíše 4x více.
Kde jsi to číslo vzal?
V kuloárech.
Jestli něco splňuje definici slova hausnumero, tak je to právě toto.
Dotaz k Foxům:
V pátek19/5 jel Fox zkušebně na trati 210 Praha – Dobříš – Vrané – Čerčany a po koridoru do Prahy. Nezná někdo důvody této zkoušky, když se s ním tady podle aktuálních prezentovaných plátů nepočítá?
Nejel na den PID do Benešova?
Ne, jel „okruh“, který uvádím. Z Prahy do Prahy přes Dobříš a Čerčany.
Důvodem zkoušky může být zkouška vozidla a pokud jede okruh, který začíná a končí v ONJ, tak to není nic nelogického, ne?
Bude to úplně jinak. Diesely do roku 2034.
Jak mohl jet Praha Dobříš Vrané nad Vltavou Čerčany když v Dobříši trať končí?
Škoda, že tyto jednotky ignoruje MS kraj, zrovna na linky S12, S15 a nakonec i R27 by to bylo ideální vozidlo, ať už by jezdilo pod taktovkou ČD či jiného dopravce. A až bude správný politický tlak a dojde k masivnějšímu a levnějšímu rozšíření HVO, splnilo by to i požadavky na ekologii místo těch nesmyslů s vodíkem, který je pořád ještě ve hře.
Tam v MS žije jistý Unucka, ten má doma vodíkový stan a v něm žije svůj vodíkový sen. 🙂
Kdyby z těch halucinací byly aspoň ty bateriové hybridy, ale zatím to spíš vypadá, že vozidlo neexistuje a jediný výstup celého snažení bude flastr za fixlování výběrka a šukafony s wifi.
Vozidlo brzo pojede na okruh se testovat tak nevím proč šíříte nesmysly.
Které „brzo“? Asi tak, jako byly „brzo“ 380?
Nebo až dojede EMU400 na letiště?
Samozřejmě že šířím nesmysly, vozidlo už pět let jezdí…
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/cd-prukopnikem–predstavi-hybridni-vlaky/-19799/21,0,,/
Intranet, neveřejné.
Može tu stránku někdo stáhnout, ať si to přečteme všichni
Beru zpátky, takhle to funguje https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/provoz-a-technika/cd-prukopnikem–predstavi-hybridni-vlaky/-19799/
Jen tak na okraj, proč si myslíte, že HVO bude někdy levnější? Já to vidím přesně naopak; jak poroste tlak na fosilní paliva, bude růst poptávka po, a tedy i cena, HVO.
Nehledě na ekologické dopady pěstování olejnin pro nepotravinářské účely. To je malé chemické peklo. Pokud tedy rozumím správně, že HVO je myšlen hydrogenovaný rostlinný olej.
Se zavede fritovací povinnost, aby bylo dost použitého potravinářského oleje. :/
Zajímalo by mě, jak to bude s vozidly na trati z Prahy do Mladé Boleslavi, jestli se i tam u osobních vlaků, které provozují České dráhy, také plánuje jejich náhrada za modernější, aby i tato trať vstoupila do 21. století. Nikde jsem nic nečetl kromě plánování zdvoukolejnění do Neratovic a elektrifikaci až do Všetat, což ale bude bůhví kdy.
Na lince S3 (Praha hl. n.->MB město/Mělník) a asi i R43 bude soutěž o dopravce s provozem od 12/2025, jak to chce Středočeský kraj stihnout to nevím
Obávám se, že tady na to nesáhnou až do 2029 pokud se nepletu, kdy by měla končit smlouva. Stejně jako s dolním pacifikem. Tam předpokládám soutěž, která by měla být vypsána snad co nejdříve.
Ne tady smlouva končí v 12/2025. Zde je info z webu idsk: „Chystáme nabídkové řízení na dopravce, který zajistí nová či zánovní vozidla pro provoz na významných tratích 070 Praha – Mladá Boleslav, trati 210 Praha – Vrané n. V. – Čerčany a dále na tratích 121 Hostivice – Podlešín a 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy. Předpokládáme, že termín soutěže bude v prvním kvartálu roku 2024, smluvní kontrakt by měl odstartovat v prosinci 2025.“
Aha, tak to už to teda opravdu moc nestíhají 😀
Navýšší se počet míst pro jejich údržbu?
Kolik jednotek je pro Královéhradecký kraj a kam a kdy budou v provozu
33 a prakticky všude, mimo Rokytnice v oh a podobných slepých ramen. V provozu mají být všechny do roku 2026
Do RvOh právě jezdit mají (Sp HK – Letohrad se budou dělit v DnO)
Budou jednotky v tomto roce i na trati Hradec Králové -Broumov?
Ano, je to v mapce
Ne, není.
Tak se podívej pořádně.
?
Co se týká linek v jihočeském kraji, bude tam smíšený provoz RegioFoxů a RegioNov? Podle toho co je na té mapce, tak na to bude 7 RegioFoxů málo.
Měli by kompletně převzít vozbu na trati Tábor – Písek – Strakonice a doplňkově by jeden zajížděl z Protivína do Březnice.
V pracovní dny je potřeba 4 strojů na trať Strakonice – Písek – Tábor, jeden na trať Strakonice – Blatná, jeden na trať Protivín – Písek – Březnice, a jeden zbude na zálohu a zároveň na obsluhu Nepomuk – Blatná – Březnice – Beroun.
Na některých tratích bude Fox velký přínos. Ale například z Nepomuku do Blatné, nebo z Příkosic do Nezvěstic je to naprosto předimenzované vozidlo, které tam bude vozit jen vzduch. Pro tyto tratě byla 810 naprosto postačující.
Nepomuk- Blatná by stačil BUS, a ještě by mohly být zastávky v obcích a ne v polích…
Pro začátek by se mohla přesunout dnes už jen zastávka Kotouň, blíž k obci. Dnes už jen zastávka Kotouň je od posledního baráku vzdálená 1,4 km a přitom trať jde od posledního baráku cca 400m. A takových situací na lokálkách je hromada. Dokud se zastávky vlaků nepřesunou blíže k lidem a neudělá se jízdní řád tak, aby se lidi dostali do/z práce a děti do/z škol a na nějaký ten výlet nikdo se do vlaků nepohrne.
Trochu realismu, prosím. Ta obec má nějakých 120 obyvatel, z těžiště obce by i ta posunutá zastávka měla byla vzdálená nějakých 700 m. Fakt na síti SŽ vidím pálivější místa, kam nasypat 10+ mega.
No a co že ta obec má nějakých 120 obyvatel, je to nějakých 120 možných, nebo chcete-li radši potencionálních cestujících(I prognózy na VRT počítají s potenciálními cestujicími). Je snad někde dáno, že pokud nebude v dané vsi méně jak X obyvatel nemají na zastávku nárok byť jdou koleje za vsí? A propo to že motor zastaví v polích na dnes již jen zastávce a stejnojmenná obec (bráno od těžiště obce) je od zastávky cca 1,9 km to Vám nevadí?
Mě osobně se to netýká, ale když už bych chtěl lidem v Kotouni zlepšit nabídku spojení, zavedl bych autobusovou linku Horažďovice – Nepomuk (město, nádraží). Ta by pomohla nejen obyvatelům Kotouně a u stávajícího nádraží Kotouň by umožnila přestup na vlak (což přesunutá zastávka u polňačky nenabídne).
Autobusová linka 934 Horažďovice, žst. – Velký Bor, ž. zast. – Oselce – Kotouň, žst. existuje, jen nemá v Kotouni nic moc návaznosti. Linka 446 z Nepomuku, žst přes Kotouň, žst. a Kotouň (obec) do Lnářů existuje také, i když jen s jedním zpátečním spojem v x. Otázkou ale je, zda obec se 127 obyvateli by dokázala nějak významně zaplnit víc než těch 5 zpátečních autobusových spojů za den a zda by při změně polohy zastávky do těch 8 zpátečních vlakových spojů někdo další nastupoval?
Nepomuk – Blatná využívá z těch 3 směrů nejvíc cestujících díky dobré dostupnosti Plzně… A například Strakonice – Blatná by používalo dost lidí kdyby tam nejezdily souběžné autobusy, kde je navíc levnější jízdné, potom logicky jede vlakem pár lidí.
Když on ten „souběžný autobus“ zastaví ve Strakonicích i u nemocnice/ve městě, což v kontextu této oblasti je dost zásadní faktor.
A vy si myslíte že do té nemocnice jezdí víc lidí než tím vlakem jede třeba do ČB? Poměrně dost lidí jezdí do Strakonic taky do školy a do práce… Navíc ve Strakonicích je MHD
Ten bus ovšem u nemocnice nekončí, že. A časově to na strakonické nádraží vyjde na stejno. Hele, já nejsem jihočeský daňový poplatník, takže je mi jedno, že si tam kraj objednává bus i vlak pro pár lidí (vaše slova). Když jim to na hejtmanství přijde účelné, jejich věc.
Ono je jedno kdo v kterém kraji bydlíme, všechny daně jdou do jednoho balíku na MF a to pak v RUD naporcuje medvěda.
Ono každé jede jinudy. I ty autobusy jezdí několika různými trasami (jinými než vlak). A cesta Strakonice-Blatná je autobusem o 5-20 minut pomalejší, podle toho kudy jede. A kromě posledního spoje jezdí v jiné časy, takže se doplní. A ano, moc lidí tam nejezdí (tuhle jsem viděl ten poslední autobus odjíždět z nádraží prázdný), ale tak málo, aby to bylo na zrušení taky ne.
Áááá, zase všichni dráze ubližujou.
Hlavně ty hnusní autobusáci, kteří si dovolují nenasazovat ŠM-11, ale nějaké moderní vozy, díky kterým je šukafon zcela mimo hru…
A dráha nenasazuje Hurvínky M131
ŠM-11 a 810 měly identický motor. Ta poznámka s Hurvínkem je mimo mísu.
A já tady snad něco takového psal? Jen konstatuji že tím vlakem zcela logicky pojede méně lidí když je souběžný bus levnější. To je ovšem věcí JČK, ty autobusy by mohly klidně jezdit do Písku a ne souběžně s vlakem do Strakonic, protože spojení Blatné s Pískem je např. pro cestu do zaměstnání naprosto nepoužitelné 🙂
Ano. Zrovna na cokoliv kolem Blatné by stačila ojetá RS1. Bylo by to na pořízení i provoz výrazně levnější, kapacitně přijatelnější.
Stačilo by soutěžit… Ale nechce se, no.
Vypadá to hezky. Ale jako člověk co bydlí vedle nádraží, kde v zimě celou noc stojí soupravy mám strach z jejich hlučnosti
Nojo, to je další otázka: jak dlouho to v zimě stojí nastartované před výjezdem? Protože tady Brejlovec klidně hodinu před výjezdem a to jsou v noci vozy připojeny na předtápění z rozvaděče 3000V
Motor na konečné vypínají jenom autobusy, tyhle silniční manýry nemají na dráze co dělat!
Přesně tak. Ještě by se ušetřila nafta, neprudilo okolí a co pak 😃 Pokud nafoukat mašinu a 4 vozy trvá 60 minut, tak by ta mašina měla být neschopná, ne? Tím to asi nebude.
Bydlí vedle nádraží a stěžuje si, že tam jsou vlaky a vydávají hluk. To nevymyslíš.
Mohu se prosím zeptat zasvěcených? Na co jsou ty „komíny“ na střeše? Už jsem RegioFoxe párkrát viděl na přejezdu a těch několik „komínů“ na střeše vypadá zvláštně a dost rušivě. Děkuji
To je převaděč spojitosti. 😃 Ale teď vážně, taky by mně to zajímalo.
Převaděč spojitosti je super :).
Ale k tématu, jeden „komín“ bude určitě odvětrání fekální nádrže, ale proč jich to má tolik to tedy netuším.
Víc komínů, víc Fox:-D
Zřejmě máte namysli „kozy na ploutvičku“ tedy podpěry antén GSM-R. V praxi se totiž ukázalo, že i střešní instalace brání příjmu signálu a tím je narušován provoz ETCS. Proto nyní výrobci dbají na to, aby antény GSM-R byly umístěny na střeše co nejvýše. Není to jen specialita Pesy. Nejnovější PID panter má také antény na „kozách“.
Gsmr ploutvicky jsou podle me ty na kozach se ctvercovym stribrnym talirem. To s kulatym talirem bude odstavani vydychaneho vzduchu z oddilu. Ty zdvihaci platformy pro gsmr ploutvicky maji panteři jiz od první 640.2 a hadam i 650.2, at uz to jsou uzke plne kvadry, nebo soumernejsi perforovane kvadry.
Antény GSM-R na stojanech kvůli odstínění.
Proč je na mapě označena trať Žďár nad Sázavou – Křižanov, když je celá elektrifikovaná? Směrem na Havlbrod je elektrika taky a z Křižanova to nikam dál označené není.
Protože je špatně, je tam takových míst víc. Budou jezdit do Velkého Meziříčí
Já bych si tím tady tak jistý nebyl. Ty dva Pantery, co tam jezdí teď, budou muset do Brna na S4, takže těžko říct, co tam bude jezdit potom, ani bych se nedivil, kdyby to přebraly foxy
Ano, foxy, ale až do Velkého Meziříčí, jak napsal -mm.
Nepatří ti Panteři kraji Vysočina?
Pantery 650.005 a 006 patří ČD a jsou „dotačně volné“.
Do Brna na S4 pujdou brnensti panteri co ted vypomahaji v OlK, tedy 3vz. Foxy maji ale skutecne vyhledove prevzit tuto linku, aby nemuseli cestujici od Velkeho Mezirici prestupovat. Budou tedy jezdit pod dráty až do Žďáru.
Ok, děkuji. Něco o lince do Meziříčí jsem kdysi zaregistroval, ale právě mě zmátla ta mapa.
Do Velkého Meziříčí budou jezdit 841; viz Plán Dopravní Obslužnosti Kraje Vysočina 2021 – 2026
Z druhé strany od Studence…
To je pořád jedno a to samé rameno, přímé vlaky z Křižanova do Studence s 841 a vložené Os VM – Studenec nadále s 810, nebo, v horším případě, zastavení provozu.
V plánu dopravní obslužnosti to tak opravdu stojí, otázka je spíš, jestli už ten plán samotný není přežitý
Stejná myšlenka mě taky napadla.
Nemohu si pomoci, ale za mě nejhezčí v nátěru PID. Který nátěr se líbí Vám?
Plzeňský (a ČD Najbrt)
Najbrt a PID, nejhorší mi naopak přijde ten pro Pardubický kraj
přesně pardubický je hnus
Najbrt
Jak se to veme. 854 v Brně či 854 v Praze se 847 v podstatě nedotknou, z Královehradeckého kraje to pošle pryč řadu 843. 854 mají v Královehradeckém kraji už jen dvě ramena (HK Broumov; HK Letohrad). To, že 843 na pár let nahradí provizorně 854 v Brně je sic pravda, ale přímo 847 je nahrazovat vlastně nebudou. Trochu by mě zajímalo, kam se posunou motoráky 842 z Plzeňska / Táborska…
Obě větve 854 v Královehradeckém kraji nahradí též, ale to jsou dvě skupiny po 4 motorech. Čili jen 8 strojů řady 854, což v počtu dodaných Foxů je trochu kapkou…
Táborské by měli jít na Velenice.
Pravděpodobně
Užbse provalilo kolik to žere nafty? 🙁
To snad nejezdí na naftu. To je přece zakázané… 😁😁
Podle kuloárů to žere 9x víc, než jedna duo regionova…
Tak proto ta cisterna za každou soupravou!
To je blbost.. To by muselo mít spotřebu větší než lokomotiva 754 … Bude to spotřebově jezdit něco mezi 843 a 854 tedy kolem 1l/km
A o fyzikálním pozadí tohoto jevu kuloáry říkají co?
Doma mají naftové auto a tak dochazí k kvantovému tunelování…
To co píšete je technicky nesmysl.
Koukám, spotřeba Sharků je něco jako chemtrails. Docela dost se o tom nadiskutovalo už v minulosti a furt se to vrací jak bumerang, zkuste pohledat třeba v příslušném vlákně na Káčku.
A jezdí na to polovina depa ne ?
Spotřeba přes 400l/100km je nesmysl..
Krávy kolem trati přestávají dojit!
A nemůžete to provalit Vy? Jste vázán mlčenlivostí?
To by měla být snad v dnešní době veřejná informace?! U každého auta taky máte průměrnou spotřebu uvedenu.
To byl pokus o vtip, asi se nepovedl.
Podělte se. Nečekejte, že to někdo udělá za Vás!
To chce pilulku a alobalovou čepku na hlavu…
Jakto?
Ano, provalilo se to. Spotřeba je pro mne neuvěřitelných 120 litrů na 100 km.
Ale tak zase se na to nesmíte koukat optikou toho, co vidíte na totemech u benzínek. Škrtněte si u tý ceny spotřební daň a dph a zjistíte, že je vlastně jedno, kolik to žere. I kdyby těch nesmyslnejch 120, tak to vychází na cca 15kč/km…
Věřte, že nejsem zelený fanatik, ale vysoká spotřeba není jen o ceně paliva. Na ekologii bychom měli také brát ohled.
Tak stačí naložit dva kamiony na max, každých 5 km zastavit, hrkat 2 minuty na volnoběh, znova se svižně rozjet a ten litr na kilák vám společnými silami vypijí taky. Prostě 100 tun i s lidma je 100 tun, lecjaký zákony jdou změnit, ale ty fyzikální těžko. Může se nechat třeba jízdní doba stejná jako pro regíny, pak se může jezdit trochu víc úsporně a někam to stačit, ale otázka je jestli to je ta cesta. Prostě komfort a bezpečnost něco stojí, tak to prostě je.
Tak pokud to žere 120 l, tak stačí, aby v tom jelo ± 20 lidí a už jsme na tom lépe než průměrné osobní auto. To mi přijde docela pecka.
Když 120 je neuvěřitelných; kolik byste považoval za uvěřitelných?
Za odpovídající bych považoval spotřebu okolo 80 litrů.
Což by pro TSI complient jednotku bylo poněkud na hranici fyzikálních zákonů.
Co je to prosím za jednotku?
Nové předpisy pro odolnost skříně (velmi zjednodušeně TSI) mají za následek vyšší hmotnost takové jednotky, než byla třeba obvyklá před 25 lety, kdy vyjelo třeba to Desiro. Zkrátka se, zejména do čel, musí nacpat více jeklů (abych to zjednodušil zcela na dřeň). Zbytek už je fyzika. Pesa má také výkonnější motory, aby to srovnatelně jelo.
Zcela pomíjím fakt, že počet relevantních výrobců DMU se limitně blíží jedné.
Pokud s správně vzpomínám, zhruba 80 na 100 žere Desiro, které je o nějakých 16 tun lehčí (bo TSI). Matně si vyabvuju nějaký článek na ŽelPage, ale je to dávno, můžu se plést a hledat se mi to nechce.
Paráda, české dráhy sú najlepšie 💙