Regent a Siemens spolupracují na bezemisním hybridu letadla a lodě, má najít využití v pobřežních oblastech

Bezemisní hydroplán firmy Regent, vizualizace. Pramen: SiemensBezemisní hydroplán firmy Regent, vizualizace. Pramen: Siemens

Dvanáctimístný stroj Viceroy od Regentu má být schopen obsluhovat trasy do 290 kilometrů a s bateriemi nové generace až do 800 kilometrů.

Zpět na článek
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Ekranoplán?

J.D.

Tyto dopravní prostředky využívající přízemního efektu nad volnou hladinou z principu musí vypadat podobně. Možná konečně přišla jejich chvíle. Tam asi vždy byla otázka hlavně spolehlivosti za různých podmínek a bezpečnosti. Protože ta výhoda, kterou přízemní efekt přináší je jednoznačná. Určitě pomůžou nějaké modernější systémy řízení, modernější schopnost detekce překážek, vln atd…. tak uvidíme, jestli to bude stačit k životaschopnosti.

blue

Hlavně, aby to bylo životaschopné ekonomicky. Stroj pro dvanáct osob s drahou technikou na palubě… no nevím.

Zyx

A jeste by me zajimalo, jak se do ekonomiky provozu promitne nutna doba nabijeni.

To u pomerne drahych letadel zatim nebylo ze by musely cast casu vedle povinych udrzbovych casu jeste byt na zemi kvuli nabijeni.

blue

Nabíjení zase tolik času nezabere, ale vše je otázka infrastruktury. Jo, jestli to někdo bude chtít „krmit“ z domácí zásuvky, bude to mít těžké.

SYN

Nabíjení se v uzlových bodech dá zajistit také výměnným způsobem… máte několik modulů baterek navíc, a nabíjíte je mezitím co druhá nabitá pohání „E-plán“… po přistání se můžou prohodit…

Y.K.

Zase tak jednoznačné to není. Je to výhoda u dopr. prostředku co se má chovat spíše jako rychlá loď, letadla obecně pro ekonomiku dělají to, že stoupají do nezměrných výšek, kde je zlomek tlaku vzduchu co na zemi a to přízemní efekt nevytrhne, tam zůstává velký aerodynamický odpor.

Spíše to může být řešení pro bateriové poměrně těžké „mostrum“, které jako letadlo nevychází, ale jako ekranoplán by mohlo. Ale jestli to je ekonomicky reálné, to se uvidí.

Zlámalík

Nový a revoluční, nebo jen oprášený? 😀
https://en.wikipedia.org/wiki/Lun-class_ekranoplan

Leipaer

Mám pocit, že jistý drobný rozdíl bude ve spotřebě a v účelu použití. Líbí se mi to…

Jiří Kocurek

Ta podoba! Skoro jako zajíc a hroch.

jan v

Obával bych se, že vrtule pohánějící tento elektroekranoplán budou mít negativní dopad na ptáky živící se lovem vodních živočichů v dráze letu tohoto dopravního prostředku.

Jan

Já se toho neobávám. Letadlo zaujme jen velmi malou část prostoru a zase rychle zmizí. Jestli si pták nevšimne velkého přibližujícího se a ještě hlasitého dravce tak nemá nárok přežít. Využití přízemního efektu je energeticky velmi výhodné, za mě je to povedený koncept.

O.K.

Já doufám, pěvně věřím, že se nikdy nestane, že přehlédnete třeba auto, co se k vám bude blížit. Protože tyhle věci se stávají, ale jestli kvůli tomu dotyčný nemá nárok přežít…

Zbyněk

Nutností je ovšwm relativně klidná hladina bez vln

Leipaer

Dobrá zpráva pro vodní živočichy…

Joker

Připomíná mi to trošku projekt ekranoplánu, ale v malém.

Vladimír

… a dostatečně moderně ogreenovaný ekranoplán baterkami.

Jiří Kocurek

Podle počtu vrtulí spíš Smrková husa: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules

Jen teda o hodně zmenšená a s okénky.