Regent a Siemens spolupracují na bezemisním hybridu letadla a lodě, má najít využití v pobřežních oblastech

Bezemisní hydroplán firmy Regent, vizualizace. Pramen: SiemensBezemisní hydroplán firmy Regent, vizualizace. Pramen: Siemens

Dvanáctimístný stroj Viceroy od Regentu má být schopen obsluhovat trasy do 290 kilometrů a s bateriemi nové generace až do 800 kilometrů.

Americká společnost Regent představila ve spolupráci s firmou Siemens nový dopravní prostředek. Jde o hybrid letadla a lodě pro použití v pobřežních oblastech. Mezi první zákazníky mají patřit firmy z leteckého průmyslu či provozovatelé trajektové dopravy a poskytovatelé logistických služeb.

„Naše firma chce na trh uvést nový revoluční dopravní prostředek, který by mohl změnit způsob přepravy osob i nákladu po vodě,“ uvedl technický ředitel a spoluzakladatel společnosti Regent Mike Klinker.

Stroj se při letu vznáší několik metrů nad vodní hladinou. Využívá přitom jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři, který vzniká mezi křídlem a povrchem. Při pohybu může fungovat ve třech režimech: v blízkosti doku je nadnášen trupem a pluje jako loď, při vplouvání a vyplouvání z přístavu používá podvodní křídlo (tzv. hydrofoil), kdy se pohybuje rychlostí až 40 uzlů (cca 75 km/h), nebo může letět nad hladinou rychlostí 160 uzlů (cca 300 km/h) při dopravě do cíle. Podle firem tak nabízí kombinaci vysoké rychlosti a pohodlí letadla a nízkých nákladů na provoz elektromobilu.

Srdcem veškerých nástrojů pro návrh, konstrukci a vývoj společnosti Regent je platforma Siemens Xcelerator. „Revoluce v oblasti mobility i elektrifikace pokračuje úžasným tempem napříč celým průmyslovým odvětvím. Regent je průkopníkem v oblasti inovativní vysokorychlostní pobřežní dopravy a zároveň od samého počátku usiluje o dosažení nulových emisí. Naše portfolio Xcelerator as a Service jim pomáhá dosáhnout tohoto cíle rychleji,“ řekl Dale Tutt, viceprezident pro průmyslovou strategii společnosti Siemens Digital Industries Software.

Dvanáctimístný stroj Viceroy od Regentu má být schopen obsluhovat trasy do 290 kilometrů a s bateriemi nové generace až do 800 kilometrů, a to v rámci stávající přístavní infrastruktury.

Tagy hydroplán Regent siemens
18 komentářů