Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D35 Hořice – Sadová

Práce na záchranném archeologickém výzkumu na D35. Foto: ŘSDPráce na záchranném archeologickém výzkumu na D35. Foto: ŘSD

Úsek mezi Hořicemi a Sadovou je první částí dálnice D35, která povede z Hradce Králové k Jičínu.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lysimachia

Po jejím zprovoznění bude stávající silnice převedena do kategorie II. třídy jako doprovodná komunikace II/635.

To jsme zvědaví…

Vzhledem ke známé ochotě Královéhradeckého kraje jsme všichni opravdu zvědaví. U bývalé I/11 od Chlumce převzetí trvalo nějakých 15 let?

panda

„10,5 kilometru dlouhý úsek“
„bude mít velmi vysoké tempo stavby“
„k dispozici již za dva roky“
Co se mi na tom jenom nezdá…?

marek hudec

nebudte pesimista…RSD, resp Radek jede..

marek hudec

z ciste zvedavosti se zeptam – – usek Jicin-Turnov se projektuje jako silnice prvni tridy misto dalnice kvuli predpokladanemu (nizsimu)poctu projizdejicich vozidel, nebo nedostatku financi na velkorysejsi vedeni trasy podel dalnicnich norem??

marek hudec
Gawain

Ani jedno, kvůli ekoteroristům.

Vojta_7

O zahájení tohoto úseku se tu píše asi 3 roky, tak se to konečně povedlo…
Nicméně to není D35 na Moravu, kde je to docela fiasko… Dálnice do Jičína je důležitý tah, ale spolu s D6 nejmenší priorita a obě se měly stavět jako poslední… D6 bude potřeba někdy v roce 2060, ale bude hotová dříve než D0, D3, D35….

Dalnice

Žádná dálnice s nízkou prioritou v ČR neexistuje. Jen dálnice, které měly stát včera a dálnice, které měly stát nejpozději před dvaceti lety. Není na co čekat. Ať se staví, co je vypapírované. Tak jako tak, celá D35 bude v roce 2026 buď hotová nebo ve výstavbě. To není špatné na tu bídu, která tady byla před pár lety…

Gawain

Volejme Sláva za každým zahájeným úsekem dálnice.

marty-t

Sice bych volal více sláva, pokud by to byl radši úsek D35 mezi Olomoucí a D11 nebo jiné více potřebnější úseky jako D0, D3, D52 – ale i tak volám s Vámi tak SLÁVA. Inu sehnat potřebná povolení, zapracovat rozumné požadavky a jít i do konfliktu na nejpotřebnějších úsecích dálniční sítě je u nás fuška. Tak je dobře, že se dělá aspoň to, kde je to možné..

PetrN

tak 3 úseky potřebnější D35 budou hned v závěsu (samotný obchvat VM už za týden, na přelomu roku pak pokračování k LM, tunel Homole a chvilku na to i úsek před a za tunelem)…

Gawain

Člověk nemůže moc hamounit, já jakožto rodák z Hradce pamatuju úmorné cesty na Liberec, čili toto do budoucna minimálně po Jičín odpadne.

panda

Kolem Hořic to byla vždy pohoda, ten pravý galimatyáš začíná až za Jičínem směrem na Turnov.

Jarda

chtělo by to také investici do železnice z hradce na turnov-liberec. Takhle jí to akorád uškodí, stejně tak pokračováné d11 na sever, pokud něbude nějaká investice do železnice, tak vlaky z hradce na trutnov a dále to taky nebudou mít jednoduché.

Petr David

To jste píchl do vosího hnízda.

Jiří Kocurek

Takt o by se měl zrušit i plynovod, aby s zpátky msuelo vozit uhlí.

Petr David

Ono je spalování uhlí více šetrné k přírodě, než plyn?

Jiří Kocurek

Ne, účelem toho příspěvku bylo nastínit, že na jisté přepravy prostě železnice vhodná není.

Petr David

Tak obecně to ví snad i malé dítě, tady, konkrétně máte nepochybně nějakou věrohodnou studii.

Jiří Kocurek

Evidentně ne, když vylepšení 1 druhu dopravy podmiňuje vylepšením jiného druhu dopravy z ideologických důvodů. (Jmenovitě nějaký frantisek).

Petr David

Když jmenovitě, tak komunikujte s ním a nevynášejte obecné soudy. K čemu je taková diskuze?

Facepalm

„A komu tím prospějete?!“

Jarda

Není důvod, copak nemuzeme mít kvalitní železniční spojení i mimo koridory ten-t?
Nebo musí nejdřív kraje uprosit brusel aby z nich ten-t udelal a potom by smysl měly?
Však mezi ústím a prahou jezdi vlaky, stejně jako z prahy do hk/pa, holt ale mez hk/pa a Libercem, nebo směrem na trutnov už to není hlavní ten-t koridor.
Tu železnici to chce zmodernizovat a v ramci možnosti narovnat. Jenže to není ten-t holt i pro spojení liberec-praha musel kraj uprosit brusel aby to byl ten-t a mohlo se to zmodernizovat.

PvvS

Nikdo SŽ nebrání v iniciativě…

Panda

Nedávala by podél ní smysl alespoň jedna kolej? (s budoucím pokračováním podél dálnice směr Všestary/Ostroměř)

David

Zatímco mezi Ostroměří a Hořicemi by to smysl dávalo, mezi Hořicemi a Sadovou už ne. Trať musí obsluhovat Hořice a trasování podél Bystřice je ze všech ohledů výhodnější. Zde by ji stačilo „jen“ trochu narovnat.

Frantisek

Jednokolejka mimo sídla skutečně smysl nedává. Obávám se však, že s dálnicí ještě dále pozbude významu i ta stávající přes sídla – aneb všichni hurá do aut(obusů).

kix

ta trať už je zabitá dávno..jednak stavem a jednak vozidly..ač jako milovník železnice tady dávám přednost autobusu..ten bude jezdit po II/635, na D35 přejde jen dálková autobusová doprava,k teré bude stavět Jičín-Hradec

Facepalm

Jestli to dobře chápu, tak by se měly nejlíp zrušit i stávající silnice…

Panda

Stará trať může v tomhle úseku zůstat “jako druhá kolej”… A Hořice stejně nijak extra neobsluhuje – terminál u dálnice by mohl fungovat podobně… Pokud by Hradec-Ostroměř byla u dálnice a třeba na 160 km/h, tak by se spolu s modernizací zbytku tratě a tunelem u Liberce mohlo směle konkurovat silnici…

FrenkyUL

Vážení žlezničáři, toto je článek o zahájení potřebné výstavby dálnice, která patří do základní páteřní sítě dálnic. Vaše řeči si nechte k železničním článkům, nebo vám tam budu taky chodit hejtit jako František k těmto článkům. Jel jsem jen jednou autem okolo Sadové a bylo to krokem a hroznej vopruz. Nikdy více a SLÁVA nové dálnici.

Panda

Nerozumim, trolle, proč můj příspěvek není relevantní…

FrenkyUL

Protože je tento článek o nové dálnici a x z vás tady píšete o železnici. Doporučuji vám všem, navštivte články o železnici a podívejte se jestli tam pomlouváme rekonstrukce železnice a budoucí VRT. Nenajdete nic. Není problém můžu zajít a trollit. Páteřní síť dálnic je potřebná a stále není hotová. Když jsme u těch vlaků. Pomalé vlaky patří do 20. století. Buď zrychlit páteřní na 200 km/h a nebo nechat pro turisty dožít a zbytek zrušit. Autobusem je to na místo do vesnic levnější a třeba na LPG ekologičtější. Troll jsi ty, píšeš o železnici k článku o dálnici.

Panda

Když se bude investovat do tratě na zavření (alá most na trati Vraňany-Lužec), tak taky klidně napíšu, že se místo toho má udělat silniční most z Lužce na Bukol/Kozárovice, protože se to tam šíleně objíždí… Nevim, proč by se na dopravním serveru nemohla řešit doprava napříč typy… Zároveň zrovna trať HK-Ostroměř podél dálnice klidně může být až na 200 km/h, což vzhledem k budoucímu tunelu u Liberce a „levnému“ zrychlení Turnov-Ktová, může klidně dávat smysl, byť třeba jako lowcostová jednokolejka pro rychlíky (nákladka/S-bahn na staré trati).