„Řebíčkova“ D49 Hulín – Fryšták má pravomocné povolení. Po 11 letech se může znovu začít stavět
Stavba dálnice D49 Hulín - Fryšták. Pramen: ŘSD
Budování D49 se vleče a vymyká i tuzemským zvyklostem. Poprvé se úsek začal stavět už v září 2008.
Z Fryštáku na hranice SK by bylo nejlepší to dát do PPP, s tím že vybranný konsesionář by si domluvil výkupy pozemků, stavební povolení atd. Termín by na to měl max. 60 měsíců. To by se pak stavělo vysokým tempem. Dále stát by mohl dát odměnu za každý zkrácený měsíc výstavby.
No a co to domluvit jako mezinárodní PPP? Ať si to postaví a vyjedná na obou stranách.
Obávám se, že úřad bude mít na vydání rozhodnutí stále stejnou dobu a využije ji do posledního dne, ať už podal žádost kdokoliv.
No tomuhle budu fakt věřit až to bude postavené. Ale že nebude sjezd u Fryďtáku je průser, snad se ten konec nějak provizorně napojí. Aby postavená dálnice 5 let končila v poli… to by bylo fakt špatné.
Ve chvíli, kdy bagr hrábne do země, už stavba pojede. Některé věci je těžší vypapírovat než postavit.
MY měli několik let v OStravě „dostavěnou“ Prodlouženou Rudnou, ve Znojmě ví o bagru v zemi taky své a to nemluvím o sousedním Slovensku, kde po přetrasování D1 budou mít vesnice Šutovo, RAtkovo a Krpeľany nejluxusnější vesnický dálniční přivaděč na světě.
Fajn tak 2 dopravní stavby na území ČR, to vypadá na výjimku potvrzující pravidlo. Z těch desítek, možná i stovky staveb za posledních 20 roků.
No výborně. Doufám, že co nejdříve začne stavba a v dohledné době se naše D49 propojí se slovenskou D1.
Zlín potřebuje hlavně obchvat. Projíždět Zlínem odpoledne je katastrofa. Tohle trochu pomůže, ale musí to vést aspoň za Vizovice. Ti co to blokují bych vystřelil na měsíc.
Však to jako jistý obchvat bude fungovat, ne?
A bude teda na konci za Fryštákem nějaký dočasný nájezd, nebo to bude končit v polích a první nájezd bude až u Holešova?
Smysluplné napojení „prozatimního“ konce D49 se nabízí na silnici 491 Lípa – Slušovice. To bude asi až v další etapě, otázka je, za jak dlouho ta další etapa nastane…
já se snad vožeru dneska 😀 3x hurááá
To vystřízlivění zítra Vám ale vůbec nezávidím 😀
Ja vam nevim, jsem proste presvedceny, ze dalnice nema vest Hulin-Puchov, ale Hradiste – Trencin
No, ta vaše trasa opticky nevypadá nesmyslně, ale zas bych pomnul, že stávající trasa (tedy zejména v době až to bude celé, což ovšem bude kdoví kdy) není jen o propojení se Slovenskem, ale taky pro lepší dostupnost Beskyd jakožto turistické oblasti (i když z Fryštáku dál to sou v podstatě okresky), samozřejmě v té vaší trase sou Luhačovice, ale řekl bych že do Beskyd v součtu míří víc lidí..
Tady ale nejde jen o rekreační cíle, logicky měla dálnice vést na střed Slovenska a na Trenčín. Vypatlaní lyžaři tady vidí jen Tatry.
No zas trasa řekněme Brno-Trencin by byla jednak přes Buchlovsky kopce, jednak by se vyhnula Zlínu, kterej je nepochybně významnější než U.Hradiště, jako primej směr bez dalšího by to smysl dávalo, ale takle jak je to ted je zas lepší napojení na Slovensko i třeba pro Olomouc (a výhledově východní Čechy), je fakt ze překonání hřebenu Karpat východně Vizovic asi nebude úplně triviální, ale zas že by to bylo jižně o tolik lepší to bych teda netvrdil, ja osobně teda pořád nechápu proč sou dálnice v trojúhelníku Vyskov-Olomouc-Zlin zrovna tak jak sou, neříkám že je to blbě, ale úplně intuitivní… Číst vice »
Přes Chřiby je ale dálnice rozestavěná a možná na ni má stát i pozemky v ruce. mapy. cz/s/kavafedesu
Ehm, tři (nebo kolik) torza v krajině bych rozestavěností zrovna nenazýval 🙂
Ale tam už je docela dobrá silnice. A jak na sever Slovenska? Do Tater a Košic? Povážím?
Ideální by bylo kdyby to dálniční propojení bylo jak přes Zlín tak i směrem na Trenčín.
Hosana! Pokud je známo, kdy a kde se začne stavět, tak nám to dejte určitě pane Šindeláři vědět. Pokusím se zajistit hudbu, mažoretky, krojované Hanačky, dobré chlebíčky a pití; požádám celostátní a regionální televize, aby přijely a vysílaly přímým přenosem ten největší zázrak minulého a tohoto století. Nesmím zapomenout na pana arcibiskupa z Olomouce, aby posvětil lžíci prvního bagru, který rýpne do půdy žírné Hané. Konečně, oslovím všechny poslance z regionu kteří „na tom určitě tvrdě makali“ a hlavně místní paní senátorku, která měla volební heslo pro minulé senátní volby „Umím pomáhat lidem“, aby se mohli s tím bagrem vyfotit.… Číst vice »
Doufejme, že po Havlíčkovi nepřijde opět nějaký Bárta. Držím palce ŘSD a motoristické veřejnosti.
Bárta musel šetřit. Nedostal prachy od Kalouska. V roce 2013 napsal Forbes, že Kalousek natrvalo poškodil českou ekonomiku.https://blisty.cz/art/68729-ohromujici-selhani-programu-skrtu-ceske-vlady.html
Jsem ze Zlína, nejsem ekologista a klidně se přiznám, že D49 by měla dle mého názoru sloužit jen na připojení východní části Zlína k dálniční síti ČR. Dále směrem na SK je to čistá a jak už tu píše Koro zbytečá prasárna. Dívali jste se někdo kudy to má procházet přes Vizovické vrchy? „Severní napojení“ k SK dálniční síti? Blbost. SK nemá o tohle připojení více méně zájem. Ale je to tak naplánované a tak už to tak asi bude. Jen kdo ví kdy, že? Osobně si myslím, že se to přivede možná až do Lípy bo je tam kontejnerové… Číst vice »
Máte pravdu, oni ani neví, kde ty vrchy jsou natož kudy by to mělo vést v reálu. Nesmysl a blbost.
Myslím si totéž. Je to pro přírodu velké neštěstí. Navíc to má být transitní dálnice ČR – SK. Na Slovensku se to ale napojí u Půchova, kde nic není (za Půchovem na východ jsou Strážovské vrchy, přes které nevede žádná silnice první třídy). Takže lidi ze středního Slovenska pojedou od Trenčína na Půchov (z jihu na sever), do Hulína a pak zase na jih k Brnu. Lidi za směru od Žiliny můžou do Prahy jezdit po D3 směr Čadca a pak D48 a D45 na Prahu. Teď je na to asi pozdě, ale možná by pořád bylo mnohem levnější a… Číst vice »
Trasa je v novem tent-t planu. Brussel bude platit a chce tu trasu . Bude to postavene a rychle (do desti let aby to vycerpalo EU penize)
„Na Slovensku se to ale napojí u Půchova, kde nic není (za Půchovem na východ jsou Strážovské vrchy, přes které nevede žádná silnice první třídy).“
No jistě, od Púchova na východ není žádná slovenská D1 Bratislava – Žilina, že?
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=17.9444410&y=49.3007626&z=9&rc=9oPIOx88J19qF7dxTYZ-&rs=muni&rs=osm&ri=3058&ri=1015718281&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9ofADx8PYk9p06Px8B7l9pPsCh1.9p11kxTn5w9ptSEiyn9qFSPxTWr6gbRhOVKOTNJGVS&rut=1
Samo že to namalovali fixem na papír, aniž by tam geodet přijel na místo to zaměřit.
Ale to je úplně jedno! Zlín potřebuje obchvat jako sůl, a pokud nejezdite přes Zlín protože to se ve špičku fakt nedá tak lžete a nejste že Zlína.!
Už tam můžou bagry, nebo ještě pár razítek? Ztrácím se v tom.
Může se stavět.
Že bychom se konečně přiblížili k jízdě po dálnici z ČR do Tater a na Slovensko obecně?
Z Prahy to půjde mnohem dřív přes D35, D48 na Třinec a pak dolů na Žilinu.
tak zrovna slovenská D3 z Oščadnice přes kritickou a stále ucpanou křižovatku u KNM a do Žiliny nebude ještě dlouho….
Uklidním Vás. Z Vizovic dál, je to plánováno už pouze jako normální silnice 1. třídy. Takže jízda z ČR do Tater po dálnici nadále jedině přes Bratislavu.
Každá dálnice dobrá… Tahle je ovšem ze všech plánovaných nejzbytečnější.
A místo mínusů mě prosím opravte, která z plánovaných dálnic je zbytečnější. Díky.
Je součástí dálnice na Púchov, to mi nepřijde zbytečné. Samozřejmě sám o sobě tak důležitý nebude – to lze ale říct o každém novém kusu dálnice, že když se dostaví, tak zrovna ten jeden kus samotný nebude tak důležitý. Časem ale bude součástí sítě, no…
Je to v celé své délce budoucí přeložka E50 vedoucí dnes přes Buchovské kopce, což je vyhlášená tranzitem zatížená nehodová oblast
Jak tu zbytečnost měříte? Současné silniční spojení se severní půlkou Slovenska je nic moc.
to je dost velky omyl, D49 je naprosto dulezita dalnicni spojka na Slovensko. D1 puvodne nemela jit na OV ale na Kosice a toto je jeji fragment. Otazka pouze zni, jestli je trasovani uplne spravne, jestli nesla v casti useku spojit s D55, preci jen puda je cenna.
To jste mi ale neodpověděl na mou otázku.
D3,D7,D52
S D3 a D7 souhlas, D52 ani náhodou
D49 rozhodne neni zbytecna. Zbytecna dalnice se v CR podle meho nestavi. Ja aspon zadnou takovou neznam. I kdyby se stavela D19 z Humpolce do Tabora, byla by uzitecna (bohuzel se zatim nepripravuje).
Není zbytečná, fakt není.
Já ovšem psal úplně něco jiného.
Není nejzbytečnější, fakt není.
Je zbytečná, fakt je.
Automaticky předpokládáte, že druzí si myslí, že nějaká dálnice je zbytečná, a proto se potom se nejzbytečněji divíte, že vám nikdo neodpověděl. Zkuste namísto toho položit otázku jinak, anebo odpovězte druhým na jejich otázky
Je to v Tent-T tak asi ne.
Vám ve Zlíně na parkovišti prořezali gumy, nebo jste tam vůbec nikdy nebyl?
Přiznám se, že jsem si titulek musel přečíst hned několikrát, protože jsem nevěřil, že čtu správně 🙂 Každopádně palec nahoru a doufám, že tentokrát už se to podaří postavit.
Skvelá správa.
Teraz spočítať škodu za tých 11 rokov zdržania a dať to tomu pseudoaktivistovi z Ergie zaplatiť.
.. no já bych se spíše obrátil na pana Bártu.
Obraťte se na Kalouska, ten přiděloval prachy. Bárta neměl dost peněz na všechno. https://blisty.cz/art/68729-ohromujici-selhani-programu-skrtu-ceske-vlady.html
To je mě celkem jedno, který z nich za to tehdy mohl. Bárta reprezentoval dopravu a nesvéprávný, pokud vím, nebyl. Podstatné je, že to kromě tehdejšího nesmyslného umrtvení znovu otevřelo 11 leté martýrium s ekomagory.
Doufám,že šampaňské budu bouchat naposledy.
Takových ptsvimocnych rozhodnutí už bylo….
Pravomocných
Sláva !
to je jedna z nejlepších zpráv poslední doby. Ještě nezaspat a pokračovat Fryšták-Púchov. Je možné, že se podaří na stoleté (!) výročí od Baťova plánu dálnice Aš-Chust propojit alespoň Prahu a Košice bez okliky přes Budapešť.
Bylo by to pěkné, ale ví někdo, v jaké je fázi povolování stavba rychlostní silnice na Slovensku?
Nejdříve 2035+
Tak to bychom na té hranici mohli konečně čekat jednou my…
Myslím , ze Slovensko vám tuto radost udělá ..:-)
Na stránkách neziskovky INEKO sk, která udělala pěknou interaktivní mapu slovenských dálnic, jsou předpoklady dle NDS červenec 2033. V roce 2023 předběžně bude závěrečné stanovisko EIA, 2026 územní rozhodnutí, 2029 stavebko a 2030 začátek stavby.
R6 totiž není v seznamu ministerských priorit. Tak proč spěchat, že?
Po těch letech to už mohli nechat v kopřivách. Ne-slavnou zónu v Holešově to už stejně nezachrání a že by se švevci v gottwaldově dočkali konečně dálnice pod záminkou spojení se slovákama?
Tohle píšete jako ironii, nebo to myslíte vážně?
Vy jste ale kapacita. Rovnou na Hrad