Realitní schizofrenie: Správa železnic a ČD opraví budovy ve Veselí nad Lužnicí, hospoda zůstane
Nádražní budova Veselí nad Lužnicí. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17458213
Vlastnictví budov na veselském nádraží je rozděleno, oba státní majitelé plánují vlastní záchody
Nevíte někdo, jak je možné, že tato budova není majetkem SŽDC? V roce 2016 přece České Dráhy prodaly všechna nádraží SŽDC a inkasovaly za to 3,31 miliardy. „Majetek v železničních stanicích bude spravován jednotně a stát do něj bude moci systematicky investovat. České dráhy se mohou plně věnovat své hlavní aktivitě, tedy dopravě na železnici“ – píše se v tiskové správě MD. Nevíte, co se stalo – ono k tomu prodeji nakonec nedošlo? Nebo 3,31 miliardy daňoví poplatníci ČD zaplatili, ale převod majetku na SŽDC neproběhl?
Za to v Havířově to bude ještě o level vyšší.
Ve staré nádražní hale která bude sloužit jako tělocvična a koncertní sál se opraví v rámci zázemí wc. To se opraví a zprovozní v restauraci i s bowlingem v horním patře. A třetí zcela nové wc vznikne ve vedlejší provozní budově která bude nově sloužit i jako nová nádražní hala. O dalších třech wc pro zaměstnance a služební wc či jak to napsat raději nemluvit…
Ale vždy lepší více wc než méně….
👍😁👍😁👍😁👍😁👍
Aspoň se vám se nestane, že se po…, protože bude obsazeno. V Ostravě-Vítkovicích taky kdysi vybudovali toalet, jak kdyby jich tam nasr… a nikoho dodneška nenapadlo o tom napsat článek nebo rádoby vtipný komentář a že už ta budova nejakou dobu pamatuje. Radši víc slušných toalet než fronta na jednu toiku vedle baráku s vývozem co tři dny.
V Ostravě-Vítkovicích jsou WC v děsném stavu (mj. záchodové mísy bez prkének, přinejmenším tedy na pánském WC) + snaží se do nich dobývat násoskové z přilehlého stánku umístěného v nádražní hale.
Viz aspoň jedna moje zkušenost (kdy už nebylo zbytí a musel jsem tamní WC zrovna použít, přičemž po zapůjčení klíče od pokladní se tam na WC se mnou „vnutil“ i další člověk, který si pak hrál na „správce WC“, zatarasil mi cestu ven + požadoval, ať klíče „vrátím“ jemu) z léta 2018.
Toalet vždy raději více. Je běžné, že jsou naddimenzované v jakémkoliv moderním objektu.
Ovšem v Innsbrucku na moderním nádraží, kde jsou obrovské prázdné prostory s palmami, se krčí malinkaté WC na drobnou minci, takže nejprve do Mekáče, aby ji člověk získal, a pak mi tam propadla.
Takže se tam tvoří fronty.
Nechápu zcela jasně vaše myšlenkové pochody. Psaný text už vůbec ne.
Innsbruck Hbf. má už pár let WC na úrovni nejlepších evropských měst. Zaplatíte i kartou.
Ta hospoda ve Veselí na nádraží je v pohodě. Jsem rád, že tam zůstane. Nedostanu se tam sice často ale na baštu zajdu vždycky, když to jde a není zavřeno třeba skrz virus.
Hlavně že nádražka zůstane.
Jedna z nejlepších ve větších žel. uzlech.
Já tam jedl nejlepší knedlíky plněné uzeným masem v životě.
Kamarád si tam v roce 1994 na čarodějnice koupil poslední láhev šampusu, než si lehnul na koleje.
no vidíte, kdyby tam nebyla a zůstal bez flašky tak by si možná nelehnul
On by si na ně lehnul i bez flašky.
Měl to v plánu.
Ty bublinky pak z něj po přejetí vyprchaly.
Tak rozhodně lepší než na hlaváči, kde za cenu kvalitního oběda, dostanete akorát hnusné kafe.
Ten palec dolů-nechutnalo vám?
Když „stavební práce proběhnou v koordinaci se Správou železnic“, nelze v tom spatřovat schizofrenii, resp. pokud ano, tak by se stejně mohla označit celková koncepce železnice – v ČR nyní rozdělené na několik subjektů.
Hlavně aby koordinace nevypadala: hele, teď je tady na dva měsíce ta parta, co opravuje záchody. Můžou opravovat oba současně.
To by pak nebylo možné jít na wécko pro cestující.
To je zajímavé, a proč vlastní dopravce nádražní budovy?
Dopravce si může vlastnit co chce.
Pak ale ať nebrečí, že nemá na provoz a že se o budovu musí starat.
Akorát, že výměna oken a dveří proběhla na náklady SŽ při výstavbě koridoru.
Dost pravděpodobně to bude levnější, než kdyby za to platil Správě železnic. Brečet tedy nebude.
a pokud tu trať znovu nevysoutěží tak to zavřou?
Vzhledem k tomu, že jde o poměrně významnou železiční křižovatku, tak se opravdu nedá čekat, že by tam ČD nevozilo žádné vlaky. Naopak je pravděpodobné, že jich tam, jako dosud, budou mít na triku většinu nebo i všechny.
jak je provoz restaurace vázán na konkrétního dopravce na trati/tratích? to jako na vchodu je cedule „jen pro zákazníky ČD“? ať tam bude jezdit kdokoliv, budou tu restauraci pronajímat a tím vydělávat…..
Zejména, když to dostane tak nějak od přirození, to se to vlastní, juchů.
Nechápu tu zášť. Za pár let budete na jiného většinového dopravce nadávat úplně stejně, jako dnes na Babiše, Spartu atd. Všechno se časem zají.
To je jen konstatování nerovných podmínek různých dopravců, žádná zášť.
Stejně tak tomuto „jednomu z mnoha dopravců“ pořád patří část pozemků v rámci různých nádraží.
Ale třeba přijde chvíle,kdy je za pár miliard „prodá“ správci infrastruktury – podobě jako se to před pár lety stalo i s většinou těch nádražních budov. 🙂
Tak jistě, pan ředitel Bednárik si dal cíl toto vyřešit do poloviny roku 2021. Ale samozřejmě jako vždy s péčí řádného hospodáře.
A proč by? Pokud o ně SŽ nemá zájem a pokud třeba i ten zlý dopravce má pro ně vlastní provozní či komerční využití nebo plány… Anebo je prostě kromě SŽ nepotřebuje nikdo zrovna…
Jakých nerovných podmínek? Jiným dopravcům je zakázáno vlastnit nemovitosti? Jestli s tím chcete něco dělat, tak kupte si nějaký barák, co SŽ hodlá zbourat a darujte ho třeba RegioJetu či Arrivě. Určitě tím uděláte svět lepším. 😉
To není o zákazu vlastnění. Jestli jste nepochopil, tak ČD a.s.dostaly nesmyslně při dělení (České dráhy s.o. – bývalého jednoho státního železničního podniku) do svého vlastnictví pozemky, které má vlastnit správce infrastruktury SŽ(DC).
A taky je otázka, zda to bylo nesmyslné a nebo to bylo právě účelové kvůli budoucím tzv. dosypům.
Poslední věta je správně .
To rozdělení dráhy nedělali budoucí ČD, ČD Cargo a Správa železnic. To dělali poslanci v parlamentu, kteří tomu prd rozumí. Stejně jako dneska se do toho plete poslanec Kolovratník a další. Když jsem na osobním setkání slyšel jeho názory na přestavbu Pardubic a spojky do Chrudimi ( plánované už více jak 50 let ) tak jsem byl velice překvapen, jeho pohledem na provozování železnice. Byl tak mimo mísu, že nemělo cenu se sním bavit. A to má přitom velkou pravomoc v tom rozhodovat.
Ano, je možné, že to někdo proloboval skrz nic netušící poslance.
Dokonce jsem slyšel, že se počítalo, že do cca do roka se to zase zpátky spojí.
Ale no tak.
ČD si něco koupily, nebo jen děláte blbýho?
Koupily, jako ČSD v roce 1922.
Buďte klidnej, ČD to stejně postupně prohospodaří. Přežívají stejným způsobem jako např. družstvo Jednota. Když dojdou prachy tak buchnou další samoobsluhu vybudovanou v akci „Zet“, kterou od obcí kdysi získali téměř zadarmo. A kolik těch Jednot do teď zbylo. Bohužel hodně těch samoobsluh neudrželi ani vietnamci. Je-li to dobře, zeptejte se někoho z takové postižené vesnice.
To, že to prohospodari, je právě to nejhorší. Kdyby ten dosyp byl účelově vázán treba na nákup vozidel, bylo by to lepší, když už se to tedy děje.
Na druhou stranu – předpokládám, že pak ČD musejí platit nájem za příslušné prostory do rukou Správy železnic, tzn. sice ČD získaly miliardy, ale naopak budou průběžně (i když o poznání méně) platit za pronájem.
Jestli nějaký vesnický obchod neudrží v provozu ani Vietnamec, pak je to známka toho, že v takové vsi se provozování smíšeného zboží FAKT nevyplatí.
Protože to rozdělení ČD a SŽDC byl ukázkový tunel na státní peníze. Akorát že tím příjemcem je opět stát, takže to spoustě lidí (např. odborářům) nevadí.
Tunel to byl způsobem rozdělení (a následnými dosypy – překupy majetku). Kdyby to nebylo takto nesmyslně(?) rozděleno, tak by se to dalo pochopit.
Naopak – stát (formálně vzato státní organizace, ale směrem k ní to jednorázově dosype stát ze svého rozpočtu) peníze VYDÁ a tyto peníze jsou příjmem obchodní společnosti ČD, a. s.
A železniční balíček, první, druhý, třetí, čtvtrý… nic?
Dopravce, který vlastní nádražní budovu, může v ní svým cestujícím nabízet služby, které chce a v provozním čase, který potřebuje. Vždyť je to napsáno i v článku – dopravce rozhodl o zachování provozu restaurace a vlastního WC. To by asi těžko mohl, kdyby nebyl majitelem.
Nakonec je to logické. WC pro hosty je nutné. Bez něho by jim tu restauraci hygiena zavřela.
Nezavřeli viz Potrefená Husa na hlavním.
V Olomouci má Hospoda záchody?
A není lepší, když je má, pokud to jde? Nebo vy byste rád mermomocí močil na roh a kálel vedle budovy do křoví, ačkoli prostor a inženýrské sítě jsou v budově k dispozici?
Pokud je hospoda uvnitř nějakého baráku (obchoďák, nádraží,….) tak stačí WC v baráku.