Reakce na pozdní zastavení provozu. Správa železnic chystá kurzy asertivity pro dispečery
Nehoda nákladního automobilu u České Třebové, při které došlo k vysypání kameniva na kolejiště. Foto: Drážní inspekce
Drážní inspekce odhalila při vyšetřování systémový problém v řešení podobných událostí.
Tak mně napadá… není někde v zákoně uložena povinnost KAŽDÉMU v případě obecného ohrožení poskytnout takovou pomoc jaké je jen schopen? Splňovalo „poslání dál“ dispečerem tuto definici? Opravdu nebylo v jeho silách pomoci víc? Doufám že byl mezitím předvolán na policii k podání vysvětlení… Vysvětlení „to nemám čas řešit, já tu musím ŘÍDIT DOPRAVU“ asi nevyhoví u někoho kdo je plně svéprávný…
“ připravujeme zakázku na dodavatele kurzu asertivity a komunikačních dovedností pro dispečery,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.“
…si dělají pr*el??? Co ještě chybí dispečerům k jejich práci? Dispečer musí umět logicky a rychle uvažovat a kombinovat, a musí umět komunikovat!!!
Takže pokud neumí komunikovat, dá se předpokládat, že neumí ani logicky myslet…
No ano, tím se mnohé vysvětluje…
Víte jak jsou dneska tyhle kurzy moderní a populární? Dneska si můžete zaplatit i kurz bezpečného otvírání šuplíku…
SŽ a její vedení je jeden velký VTIP.
@KarelMio VTIP jako Velký typický iracionální problém?
Správně to má být takto. Svědek volá hasičům na 112/150, V době, kdy operátor IZS stále mluví se svědkem, vyhledá si v mapě konkrétní trať a klikne myší na ikonu „ZASTAVENÍ PROVOZU“, je čas t: 00:00:00 čat t: 00:00:01: v řídícím sále CDP, u vedoucího dispečera, operátora HZS SŽ se rozezní alarm a na monirotech vyskočí hláška „STOP PROVOZ TRAŤ 123, KOPIS HZS HRADEC KRALOVE, v témže čase se aktivuje G-STOP čas t: 00:00:05 Pokyn generálního stopu přebírají lokomotivy, odpadá ventil VZ, případně ječí na stanovištích vysílačka a bliká nápis !STOP!, jiskří se od kol, sviští magety a skřípou brzdy.… Číst vice »
Ano, ale asi nema smysl zastavovat provoz na jedny cely trati, ale radsi zastavit provoz na dostatecnych usecich vsech trati v okoli.
Samozřemě by to musel někdo náležitě promyslet tak, aby se stopnul provoz vždy na přiměřeně dlouhém úseku trati (tratí) v závislosti na tom, jak přesně se podaří lokalizovat zdroj problému. Tedy občas by to byl jen krátký mezistaniční úsek, jindy třeba dvě celé tratě….V principu to ale pan Fanta napsal správně, je potřeba nějaké IT řešení nasazené na straně IZS i SŽ a je na těchto organizacích, aby se spolu dohodly a nasadily co nejednodušší, nejbezpečnější a nejrychlejší fungování jejich spolupráce. „Systém pro pro generování cílených kontaktů na zaměstnance provozovatele dráhy“ navrhovaný dopravní inspekcí je samozřejmě úplně mimo, tohle musí… Číst vice »
Doufám, že si paní plete kurz asertivity s kurzem krizového řízení .
Jinak se právě rozplynula moje poslední kapka slušného mínění o této organizaci.
Dobrý den, jak vám mohu pomoci? Ano, rozumím, štěrk na koleji, dobře, moment předávám na oddělení Předměty na kolejích, nezavěšujte, jste v pořadí. Mezitím, abyste dlouho nečekali Vám zahrajeme, dnes dáváme Ódu na radosti.
(fiktivní záznam hovoru s asertivnim přístupem v roce 202x)
Takovou fikcí nikoho neoblafnete. Každý přece ví, že takovéhle věci se musí podávat písemně a SŽ je zpracuje ve 30denní lhůtě.
Má si Správa udělat pracoviště, kde bude někdo sedět na tříciferném telefonu a kompetentně řešit mimořádné události pro celou republiku, tak jak to mají hasiči, místo toho budou jednotliví dispečeři odkazovat na jiné osoby asertivně …
No a nebylo by lepsi, kdyby mel tu moznost zastavit zeleznicni dopravu v urcitym okruhu primo dispecer IZS?
Kterákoliv z těchto dvou možností by měla fungovat (lépe než toto zde předvedené).
Tento kurz bude opět a zase naprostá zbytečnost a pitomost jako podobné nesmysly u SŽ průběžně pořádané. To bude něco podobného jako právě proběhlé povinné školení zaměstnanců „obohacené“ o školení o ochraně měkkých cílů, ze které si bylo mimo jiné možné odnést poznatek, že až na nádražní vtrhne jednotka rychlého nasazení, má dopravní zaměstnanec udělat „Hände hoch“ a nic v nich nemít, nebo bude zastřelen. To je přeci logické, že třeba výpravčí je ten největší terorista ve stanici. Asertivita v podmínkách SŽ je nezbytně nutná věc. A to hlavně ve vztahu vedoucích pracovníků a podřízených. Vzhledem k vrozené debilitě, absenci… Číst vice »
Vážně asertivity? Jakože jim bude už úplně vsechno u …?
To bych tak neformuloval. Spíše bych to viděl na odvahu zastavit v případě pochybností, nebo po nahlášení v přiděleném obvodu komplet všechno v pohybu a pokud by začal ječet dispečerský aparát (zejména osobní dopravy), tak mít odvahu jej s poukazem na bezpečnost dopravy odkázat do patřičných mezí.
Nezlobte se, ale to je absurdní. Bezpečnost přece nemůže být otázkou osobní odvahy dispečera, ale jasných pravidel a postupů.
Máte pravdu. Ale jak toho chcete dosáhnout, když třeba na pozicích přednostů byly takové osoby (a mají následovníky), které si o svých podřízených myslí a také se k ním tak chovají, že jsou omezená boží hovádka ze kterých patřičným a několika letým vedením vychovají toho správného provozního zaměstnance.
Je otázkou, zda ta jasná pravidla, či postupy skutečně existují. Mám o tom určité pochybnosti. Zejména po spuštění nového Dopravního předpisu, nebo jak se to teď jmenuje. A jde jen o to, že se jistě shodneme na tom, že pokud dojde v určitém úseku k nějakému průšvihu či podezření na něj, výpravčí či dispečer na CDP za příslušný úsek zodpovědný by neměl být nijak popotahovaný za to, že komplet všechno zastaví do doby, než bude jisté, že se průšvih nekoná. Nakonec by asi nikdo neskákal nadšením z toho, kdyby se stalo to co u Karlštejna, kdy rychlík najel do spadlých… Číst vice »
To je marné. Čas od času někdo stvoří něco, co se jmenuje například Rozkaz přednosty provozního obvodu. Toto roztomilé čtení obsahuje všechno možné, ale nedílnou součástí je tabulka s prohřešky a jejich následné potrestání, zpravidla hlavně peněžní. Co tedy chcete po podniku, který svým zaměstnancům zcela nepokrytě vyhrožuje a prvotně na ně nahlíží tak, že jediné na co myslí a jak se chovají v práci je porušování všeho, co si jen umíte představit.
V tom případě se divím, že v tom podniku ještě někdo pracuje. Možná teď schytám hromadu minusů, ale začínám mít dojem, že na dráze ještě pracují buď šotouši, kteří ještě nepřišli o všechny sve ideály, lidi, kteří takzvaně proprděli své pracovní židle a už to nějak chtějí doklepat do důchodu, protože se jim nechce začít od nuly v jiném oboru, nebo ti, kteří by se mimo dráhu nedokázali uchytit. Čest vyjímkám.
No, ale ono to ve spoustě jiných větších podniků není až tak jiné…
Možností na pracovním trhu je nepřeberně. Kdo chce, tak si vybere, ale bude muset akceptovat nabídky a podmínky jiného zaměstnavatele.
A nie sú za tým nedostatkom asertivity obavy zo sankcionovania za pripadné neopravnené ( čo nebol tento pripad) zastavenie dopravy na koridore? Isteze bezpecnost ma byť na prvom mieste, ale rôzne postihy za chybne rozhodnutia typu pustil si vlak A dopravcu X pred vlakom B dopravcu Y atď. môžu podvedome v buducnosti vplyvať na oneskorené rozhodnutia zodpovednych zamestnancov podieľajucich sa na riadení dopravy.
Kľúčové je aby zamestnanci vedeli že za opatrný prístup v otázkach bezpečnosti im nebude hroziť postih. Radšej 10 krát meškanie ktoré nemuselo byť, než jedna nehoda ktorej sa dalo vyhnúť. Preto je letecká doprava tak bezpečná, že toto je implementované desaťročia (okrem Smartwings samozrejme).
Pokiaľ ide o iné prevádzkové rozhodnutia (napr. pustenie vlakov v zlom poradí ako uvádzaš), tak to sa samozrejme ignorovať nemôže, dispečer musí pracovať podľa toho ako má dráha fungovať. Ale treba rozlišovať či je to jednorazové zlyhanie (dispečer sa pomýlil), alebo systematické ignorovanie predpisu.
@Rušňovodič strach ze STOP vyžádaný od IZS? To jako fakt?
Ale vždyť i tak přece musí existovat (i v relativně špatně nastaveném prostředí) „konkurující“ strach „a co když tam přecejen dojde k mimořádce“ tak to se pak teprve po mně svezou, obzvlášť až uslyší jak jsem se trapně snažil to přehodit na kolegu? Když zastavím dopravu zbytečně, budu popotahován, ale když dojde k mimořádce bude to přece ještě horší, budou se vrtat „v každém prdu“ a vyleze na povrch kdeco, takže pořád ještě by mělo být ve vlastním zájmu radši trochu pohnout kostrou a udělat vše rozumně možné pro to aby k mimořádce NEDOŠLO…
Nevím jestli je asertivita to co chybí. Spíše bych řekl, že to je pevný systém priorit. A to jak při běžném a operativním řízení, kdy jde jen o GVD, tak při MU, kdy navíc může jít o čas. Přitom stačí jeden kontakt na ISZ, člověk co bude schopen jednat a obratem kontaktovat dispečera / výpravčího, ať je kdekoliv. Aneb celé řízení nenápadně začíná neschopností přidělovat včas čísla nástupišť v Praze na hlaváku, pokračuje to přes posílání expresů za osobáky atp. a průšvihy při MU až nějak často s nepříliš dobrou (přesnou) komunikací. Nakonec to musí být vysilující i pro dispečery,… Číst vice »
Pred tremi roky jsem sedel ve vlaku a ve stanici Velim vidim nad 1. tk vlat spojovaci lanko troleje. Sedel jsem v patre 471 takze jsem jasne videl ze ,,planda,, pod urovni v prujezdnem profilu. Jako uvedomnely obcan jsem zavolal na informace aby mi dali tel c do stanice Velim. Jak mam vedet kam volat jsem li laik? ,,Velim,, ozvalo se ve sluchatku. Sdelil jsem dame co jsem videl a ,- ,,a co ja s tim , to musite na elektrodispecera,, . No , neresil jsem to . Nemela by uvedomit kolegu ona?
Jasenčáku a Štrinclová chtělo by to nějaké závazné slovní zněni, ale pro všechny tj. vnitro hasiče, policajty, záchranáře, řidiče na silnicich blízko kolejí, na přejezdech, traktoristy na poli u dráhy atd. Na hlášení jiného formátu nereagovat! To by v tom byl čert, aby všichni neskákali podle pravidel alibismu SŽ a našeho modrogumního myšlení.
Máte pravdu, ale oslovte soudruha ministra vnitra Rakušana.
Ale jaké závazné slovní znění vyčarujete, když se událost stane v km +/- 2,5 a dispečerovi CDP Přerov se řekne km 243, protože mapa operátora IZS ukazuje kilometráž trati Brno – Česká Třebová a nikoli Zábřeh na Moravě – Třebová ….
Bylo myšleno ironicky, protože tihle dva plus další za chvíli vymyslí závazné slovní znění i na to když se půjdete vys…..t. Samozřejmě žádné školení nenahradí schopnosti zaměstnanců. Za někoho to prostě jde a někomu nepomůže ani deset školení. Bohužel ti druzí postupně ty posty ve firmě vždycky ovládnou a pak už uvidíte sám……..
Inu, Dobrá Správa.
A poslední zhasne.
@Zyrthec bohužel kvůli přístupu (nejen) SŽ pak naprosto zbytečně zhasínají životy.
Ale „To se jim ale nebude líbit“ je vzor assertivity, ta jim nechyběla.
Vcítění se do pozice (tele)partnera, to teda jó 🙂
April?
Další školení, a koncepce stále nikde!!
Telefoní hovory ve frontě, závazná slovní znění atd.
Nic se nezmění..
To je pravda… a nějaké povolené zkrácené ustanovení pro nouzové situace tam žádné není.
Řekl bych, že v případě nouze bude platit, že uděláte vše k odvrácení nebezpečí a nikdo Vás nebude popotahovat, že jste nedodržel slovní znění.
Povinnost se “vykoktat” byla i v předchozí D1, ale nikdo nevěděl jak to dělat. Zjednodušená komunikace způsobovala mimořádné události.
Možná tato historka z před pár dnů vám objasní jací lidé na CDP pracují. Vlak má do odjezdu ještě chvíli a v tom vysílačka. Tady CDP, ve stanici XYZ budeme psát rozkaz, tak si ho někam napište na papír a přepište si ho do rozkazu, ať mi to tam nezdržujete. A proč mi to nedá peronik, vždyť stojíme ve výchozí stanici a přineseme mi rozkaz z jinými mimořádnosti v trase vlaku ? Eee, mmmm, to by bylo složité. Ok, tak povídejte…bla,bla,bla…u posledniho navestidla AB, moment, které je podle vás to poslední? Vy nevíte které je poslední? Dispecere/dispečerko zkusme být alespoň… Číst vice »
Dva mínusy ? Ok, tak jinou konkrétnější historku. Výluka Štit-Opava. Během jízdy 3x bez napětí, 3x stejná odpověď. Krátkodobý výpadek. Po čtvrté se dispečerky ptám, když vidím jak napětí v trolejí litá, není náhodou vypnuta měnírna v Opavě? Je, zní odpověď. Tak to nám musíte říct paní dispečerko. A proč? Protože jezdíme na elektřinu a když to vime, tak si upravíme výkon, abychom neměli takový odběr. Aha, ale já to nikde nemám napsané, že vás mám o tom zpravovat…. Co na to chcete odpovědět.
Zeptat se jí, z které planety zrovna přiletěla?
A to konflikt vyřeší?
Každé poslední návěstidlo AB je označeno. To že se tu chlubíte svojí hloupostí je dost trapný. Doufám že z dráhou nemáte nic společného. Jinak dáváte dobře najevo jací lidé tam skutečně pracují a kde je ten skutečný problém.
Dobrý pokus, Svobodo
Proboha chlape, ten „terč“ se nazývá stanoviště oddiloveho návěstidla a platí tehdy, když je navestidlo AB nefunkční, anebo když jsou oddílová navěstidla AB zneplatněna. Už chapete proč není možné říct u posledního navestidla ?
Mohl ti jeste treba dat rozkaz na dve A4 a po zabouchnuti dveri od masiny rozsvitit VOLNO ! Takze na precteni tech alibistickych chaotickych blabolu bys mel asi tak 4 vteriny. Taky bezna praxe 🙂
Jede se až se rozkaz přečte a porozumí se mu, žádné 4 vteřiny neexistují..
Jak číst, to fíra nečte před podpisem? Podepisuje jenom poštákovi, že to dostal, ne že tomu rozumí?
1, 2, 3, hodně.
„Připravujeme zakázku…“ 😀
Jako čekal jsem leccos, ale toto alibistické nic předčilo všechna očekávání.
Docela by mě zajímalo, jestli mají externího dodavatele i na základní zaškolování pracovníka CDP – nácvik správné komunikace by měl patřit právě sem.
Nebo se vysoutěží jednorázové proškolení stávajících zaměstnanců, a kdo nastoupí napřesrok, už žádné školení mít nebude?
To mi připomíná zbořenou bezbarierovou rampu u mé pošty následkem neúdržby. Stalo se to skoro před rokem, slibovali to nahradit do konce minulého roku. No nějak se to zkomplikovalo, naposledy jsem tak četl že připravují zakázku na zbudování nové rampy. Už máme půlku dalšího roku a stále se nic neděje.
Možná proto vznikla Tereza…
https://tere-za.eu/map
Konečně aspoň něco. Když chtěla skupina lidí, zejména z řad školařů a KD, před asi třemi lety zavést u SŽ pravidelné praktické školení krizových situací pro výpravčí a dispečery, tak se to po roce smetlo. Přitom správné řešení krizových situací je právě gró činnosti výpravčích a dispečerů, nikoliv pravidelný provoz! Klidně bych do toho zařadil praktický nácvik obsluhy informačních systémů při velkých výpadcích, ústních hlášení cestujícím, aby to obsluha zvládala bez zbytečných kiksů. Taky bych nařídil povinnost dostupnosti aktuálních map na počítači u výpravčích, služební mapy jsou silně neaktuální, vždy jsem radši používal mapy.cz a to i v mobilu, protože… Číst vice »
„Když chtěla skupina lidí… zavést u SŽ pravidelné praktické školení krizových situací pro výpravčí a dispečery, tak se to po roce smetlo.“
A přesně zde je zakopán pes.
Politicko-mafiánské struktury, které zdejšímu státu ze zákulisí vládnou, považují za hlavní účel existence institucí a organizačních jednotek státu v současném společenském zřízení (aka kapitalismus) být převodníkem veřejných peněz do svých soukromých kapes. Proto stát v plnění většiny funkcí, kvůli kterým původně vznikl a za které si ho ze svých daní platíme, tragicky selhává.
Dovolím si podotknout, že státy jsme nezakládali za účelem provozování železnice, televize, museí, regulace cestování, omezování podnikání a hromady dalších věcí do kterých se stát plete a že ta lepší z teorií vzniku státu byla „Hele, Přemku, potřebujeme někoho kdo to rozsekne když se zase bude Blažena hádat se starým, nebo když Čajzimír zase něco šlonhne, a kdo zorganizuje obranu když se objeví Zwratislaw se svou bandou.“ Ta horší pak Tak teď jsem si vás porobili a kdo mne vleslavného krále Jelimána nebude poslouchat, toho dám uvláčet za kozou a jeho ženu si vezmu do postele… Kromě Blaženy, té se… Číst vice »
No, oni spíše státy vznikly jako pojištění si dědického nároku na ovládání nějakého území, které už nešlo spravovat svou trvalou osobní přítomností.
V tento moment by nejúčinnější pojistka byla asi ve vysílání hasiče podél tratě a „Stůj zastavte všemi prostředky“
To by měl udělat každej. Pokud způsobím překážku na trati tak do obou směrů někoho vyslat co nejdál aby případně upozornil přijíždějícího strojvedoucího klídně i mácháním rukama když neznám návěsti on to ten člověk pochopí.
Někoho … kde ho vezmete … když jste jako řidič sám.
Bohužel návěst „Stůj zastavte všemi prostředky“ by se měla povinně vyučovat MINIMÁLNĚ v AUTOŠKOLE, maximalisticky v něčem, čemu se říká dopravní minimum na dopravních hřištích. Ta drobotina, co se tam prohání na kolech, kolobrndách nebo něčem jiném, si to dokáže do těch malých hlaviček zapsat nadosmrti …
Nikdo třeba neřeší, co má dělat strojník finišeru jedoucího hlemýždí rychlostí přes přejezd – před léty nehoda na jednokolejce HK – PU. Vjel na přejezd v době, kdy mohl, ale než přejel hlemýždí rychlostí, přijel vlak a bylo po finišeru ….
Toho by cestující zneužili.
Pak by nesli trestní odpovědnost.
Správně je tam želva a zajíc. Asi nováček. Nevěděl, že na želvu se pokládá asfalt a na zajíca se jede.
No… možná. Hasič tam ještě být nemusí. Ne všude je to kolem trati schůdné a po koleji to je docela nebezpečné, ne vždy vlak jede ve správném směru.
Kurz asertivity je hezky zacatek. Pak by jim mel jeste nekdo vysvetlit vyznam slova dispecer a co znamena “aktivne ridit vlakovou dopravu” Pac to co predvadeji je uplna katastrofa a amaterismus.
Vy jste kdo, profesí, že tak soudíte? Já bych to tak zlé neviděl, spíš jde o zdlouhavost.
Stručně laicky: Pri mimořádnosti na trati musí především provozní rychle oznámit rozsah problému dispečerům dopravců, oni musejí vymyslet odklony, nebo čekání a hlavně upravit oběhy vozidel a lidí, teprve pak to oznámí provoznímu a ten potvrzuje změny tras, odklony, pobyty, a všechny další mimořádností na vlacích.
Napsal jste to přesně, jak se to dělá, a zároveň je na tom nádherně vidět, proč je to úplně špatně. Víte, proč jezdí osobní vlaky? Aby někam převezli cestující. A kolik je toho ve vašem textu o cestujících? Vůbec nic, ani čárka. Správný postup je: 1. Zajistit bezpečnost, aby nedošlo k dalším škodám – tj. zastavit vlaky, u kterých hrozí nebezpečí, zavolat IZS, pokud je to potřeba. 2. Zajistit informování všech, koho se to týká, tj. včetně cestujících. 3. Všechno ostatní, tj. zajišťování odklonů, NAD, oběhů atd. A přitom všem se neustále vrací k bodům 1 a 2, tj. musí… Číst vice »
Přesně tak. Když mám v jízdním řádu Pendolina (přes aplikaci/web) vyznačenou výluku v úseku Ostrava – Olomouc, tak budu počítat se zpožděním. Pokud ale jedu pomalou jízdou Český Těšín – Ostrava a naberu tam 10 minut, tak mě to bude štvát, protože mě nikdo neinformoval a stalo se to už podruhé v týdnu, takže to není nějaká mimořádnost.
A proč by měl být cestující informován o pomalých jízdách a tím, kolik vlak nabere zpoždění ?
Tohle není nikde v Evropě ….
Někde jsou výlukové jízdní řády.
A někde ani není „roční“ jizdní řád ale šoupe se minutově s časem v nácestných a poslední stanici. (I podle toho, zda je řazen posilový vůz, …)
Místo bohapustého tlachání jste mohl vyplnit dotazník a zařadit se do činné služby dispečera. Rádi vás tam přivítají. Můžete předvést svoji profesionalitu a aktivní řízení dopravy. Ono v té naší přetižené železniční síti, doplněné o řadu výlukových činností, kde správný postup hledáte v tisíci stránkových předpisech, to jistě zvládnete levou zadní. Po dvanáctihodinové směně rádi zhodnotíme vaše výsledky. Jistě budou špičkové. 🙂
Opravdu ? Nalákají vás na dispečera a pak s vámi zaplacnou na několik let místo výhybkáře v Horní Dolní.
Opravdu ? Jako dispečer musíte mít dopravní kvalifikaci výpravčího, abyste jí získal, musíte dělat toho výhybkáře. Problém nastane v okamžiku, kdy nebudou jak ti výhybkáři, tak „červené“ čepice, které by byly ochotny jít sloužit na CDP Praha / Přerov, resp. bude problém s těmi pohotovostními výpravčími …. Faktem je, že pro práci dispečera musíte mít něco jako organizační talent, řekněme globální přehled o síti a hlavně NEBÁT SE DĚLAT OPERATIVNÍ ROZHODNUTÍ vymykající se konzervativnímu chápání …. Například projíždějící rychlík poslat z bývalého Parníku v České Třebové do Třebovic přes ranžír a naopak … Hlavně je to o tom, aby strojvedoucí… Číst vice »
A ví výpravčí/dispečer, jaká má fíra seznání, v jakých zastavkách staví osobní vlak,…?
Jo tyhle rozhodnutí dělat když pomůžou.
Dispečer by neměl teprve hledat správný postup v tisíci stránkových předpisech, ale mít ho maučený, jjen nanejvýš trochu hledat skutečně nejlepší řešení. Není-li tomu tak, je systémová chyba v předpisech a/nebo systému řízení a/nebo přípravě, výběru, řízení a kontrole práce dispečerů.
A trochu mám konkrétně podezření, že se to s šetřením pracovních sil nevhodně přehání …. jistě nemuséí být v každé dopravně několikpracovníků ve službě, ale aby dispěčeři měli obvody, které těžko tak atak věšelijak (ne)zvládají, to je šetření na nepravém místě.
@Vít Jůza šetří se všude. Znám několik firem, kde se šetří na IT lidech, ale management zavádí více a více systémů. Pak stačí kombinace pokažených aktualizací s nemocí a firma má problém. Problém je většinou v nekompetentním managementu, který prosazuje hlouposti typu korektnost, greendeal, zaměstnance drbou za koruny a unikají jim hloupá rozhodnutí za statisíce. Ale to se děje v celém západním světě, co to tak pozoruju. Ono se to jednou sesype.
Už jen to, že dispečeři dělají podle vašeho tvrzení dvanáctihodinové směny by byl systémový problém. Zbytek co popisujete ukazuje opět na systémovou závadu.
@Robin Aha, takže host v restauraci si nesmí stěžovat na kvalitu jídla, když není kuchař? A to jste vymyslel hlavou?
Tohle srovnání nemůžete myslet vážně.
Ano, záchranné složky, naprosto skvěle čtyři minuty řešili co mají dělat, dovolali se úplně jinam než měli, a chyba je u dispečera, který za minutu nezvládl zastavit provoz v úplně jiném úseku na jiném CDP. Kdyby měl jiný hovor, tak to za minutu a i nezvedne. A když by měl zastavovat provoz,tak jak? Volá vedoucímu dispečerovi v Přerově, ten do Prahy a ten příslušnému usekovemu dispečerovi. Pak teprve někdo může něco řešit. Za jednu minutu. Pravda je že drážní inspekce jako nezávislý orgán každým vyšetřováním dokazuje svou nekompetentnost. A nedejbože vyšetřovat v cizím jazyce. To je úplná hrůza, několikrát jsem… Číst vice »
Bože to snad ne. Hasiči oznámí CDP Přerov urgentní problém a to řeknou, ať volají jinam? Když pominu to, že je přesměrovali blbě, tak vůbec nechápu, že si to nevyřeší interně.
Je velká překážka na trati a oni nejsou schopni zavolat kolegům sami, když i průměrné opici musí dojít, že jde o vteřiny?
Hasiči oznámili CDP Přerov kilometrickou polohu 243, ve skutečnosti to bylo +/- km 2,5. Souběh trati od Brna s tratí od Přerova. Km 243 je v obvodu řízení CDP Praha, km 2,5 v obvodu CDP Přerov …. Proč se operátorovi hasičů ukázala na mapě poloha 243 a nikoli 2 nebo 3 učenou disputací na tomhle webu nevyřešíme. Tohle by měl řešit IZS. Na rozdíl od Kremlu / Bílého domu nemají dispečeři CDP na stole červený telefon, který by vzali prioritně. Běžná línka může být obsazena … Stejně tak ĎÁBELSKÁ OTÁZKA, proč nemá operátor IZS (linka 112) na pultě tlačítko GENERÁLNÍ… Číst vice »
Jak linka může být obsazená? 😀
GSM-R snad uní priority a jestli se fíra vykecává s manželkou(svým dispečerem o střídání) tak mu to jde shodit požadavkem na general stop.
Pokud nemají dispečeři v dnešní době přímé a prioritní-okamžité kontakty/spojení/prostředkyk zastavení dopravy, a musí si to přehazovat jako horký brambor, je to zcela oprávněně vytýkáno jako systémová chyba. A přístup do dispečerského systému s oprávněním pouze nouzově zastavit provoz by měli mít samozřejmě i přímo dispečeři Integrovaného záchranného systému.
PLNÝ SOUHLAS, stačí mít na pultě nebo na monitoru PC tlačítko GENERÁLNÍ STOP …. podobně operátor linky 158
Takže se bude odpovědnost přenášet na někoho jiného? Ze správy SŽ na hasiče, záchranku… A co ještě by ostatní měli dělat za SŽ?
No pokud to SŽ není schopna dělat dostatečně efektivně (rychle), tak je asi na místě diskutovat, jestli je systém nastaven správně…
GS na všechbo, s čím můžu volat na 112? tedy provoz na letišti, plyn, elektřina,…
A zachtil jste že to místo PŘECEJEN bylo v obvodu CDP Přerov, kterému se dovolali? Komu podle Vás měli volat, generálnímu řediteli?
To je zajímavé…to se divím…. vždyť mi tu místní experti nedávno říkali, jak je současný systém na železnici a řízení provozu strašně moc skvělý, úžasný, nemůže být nic lepšího a že jsem de.il….dokonce i z toho že prý jsem Axel mě nařkli…😂😂
Mmch kde je Axel? 😂
Nebylo by jednodušší osadit operační střediska IZS tlačítkem GENERÁLNÍ STOP …
Vracet se k funkčnímu reliktu z dob dávno minulých. No fujj …
Jestli článek dobře chápu, tak by možná místo kurzu asertivity, která jim zjevně nechybí, když jsou v hovoru schopni prosadit svou nepravdu, zaměstnanci CDP Přerov spíše potřebovali kurz zeměpisu…
Dispečer CDP dostal informaci o kilometru 243. Ten se nachází v obvodu CDP Přerov v prostoru stanice STUDÉNKA.
Km 243 (od Vídně přes Brno) se v prostoru Česká Třebová nachází mezi odbočkou Zádulka a ŽST Česká Třebová na souběžné trati z Brna, která ovšem spadá do obvodu řízení CDP Praha ….
I kdyby to bývalo bylo třeba na lokálce do Aše. Tak přeci jako vedoucí dispečer (byť CDP Přerov) nebudu posílat hasiče ať si někde hledají jiné číslo a volají, že mě to nezajímá, ale jelikož mám přes sebou služební telefony, systémy a telefonní seznam, tak přímo zavolám rychle do té Aše, ať tam zastaví provoz, ne? Pokud to nedokážu, nemám co dělat na místě vedoucího dispečera.
Já bych doplnil, že ten člověk se nepokusil o nic. On nezastavil provoz na špatné trati, on nezavolal do té Třebové, on nezjišťoval detaily… on to prostě jako vedoucí dispečer jen poslal „o dům dál“. Přitom v tom hovoru jasně zaznělo, že se jedná o traťový úsek Česká Třebová – Třebovice v Čechách, byť se špatným číslem kilometru.
Ale kdy to zaznělo ….
Nutno říct že ten člověk byl v zácviku, nezkušenost k tomu patří, ale od toho mají mít stanoven striktní systém priorit (asi nejen pro zácvik), jak budou řešit MU a akutní záležitosti, aby ten co jej školí byl také v obraze co se na telefonu děje a jak akutní to je dění.
Wow… oni provozují zácvik bez dohledu někoho zkušenějšího?? Tak to mu v kurzu zapomněli říct že MU je něco co má nejvyšší prioritu… Tak doufám že po tom co je poslal „dál“ jak v té O kohoutkovi a slepiččce (nožky má nahoře, bojím se bojím že umře – to musíš do Prahy!) si aspoň zavolal někomu zkušenějšímu o konzultaci „jestli to takto bylo správně“?
Samozřejmě že s dohledem, přečtěte si tu závěrečnou zprávu. Oba odmítli vypovídat, na což mají právo, asi dobře vědí že to podělali. Nicméně zjevně neměli hlasitý příposlech telefonu, takže zatímco zácvikář řešil s hasičem hranici, kilometr a poslal hasiče na CDP Praha, navíc zjevně nedokázal pochopit závažnost situace, ten co jej zacvičoval během hovoru věděl houby o čem se to mluví.
Tohle by měli mít dopředu nalinkované.
A vy byste jako dispečer dokázal tak rychle zareagovat … navíc to byl člověk v zácviku ….
To je obecně dost zajímavé info že byl teprve v zácviku, které tu dosud nepadlo. To by mohlo leccos „vysvětlovat“, bohužel k horšímu. Zácvik v ostrém provozu (ne na simulátoru), a bez dohledu? Testování na lidech??
To je sie moc hezký exkurz, leč ukazuje pouze jednu železničářskou klasiku – „jak to máme jako vědět, když v tom máme takovej bordel, he?!“. Aneb, víme, že je tu systémovej problém, tak místo abysme ho eliminovali, budem ho používat jako argument, proč něco musí fungovat úplně na palici.
Dostali přesnou informaci o mezistaničním úseku a ten si splést nelze bez ohledu na staničení. Místo toho se dvě minuty vykecávali, kde tam je hranice CDP a nakonec do zmrvili.
Poblíž hranice CDP přece stejně musí reagovat oba dotčení, ne?
No, jenže v tomhle případě to zas tak jednoduché není. Podle TTP je úsek Třebovice v Čechách – Česká Třebová, kde došlo k nehodě, ohlašovací místo Česká Třebová, které už spadá pod CDP Praha.
V praxi ovšem stačilo zavolat do té České Třebové, Třebovák by se už s řídícím z CDP Přerov dohodl a bylo by po problémech.
Ono něco, krom §1 teda, Bodré Správě brání zavést si jednotnej systém ohlašování?
To, co ti kašpaři předváděj, je asi na tý úrovni, jako kdyby si hasiči nebyli schopný zavést jednotný číslo 150 a operátor vám po zavolání vysvětloval, že váš požár se ohlašuje jinde. V normálním světě je to samozřejmě naprosto absurdní představa, co? Nu, ale dráha není normální svět…
To chce appku, jak na požáry, tak na kamení na cestě, pardon, kolejích.
Mají na CDP standardní přístup k aktuálním mapám? Pokud ne, tak jsou a budou stále v prdeli. Obzvláště na dalkovinách.
Stacilo rict strojvedoucimu „Zastav p*co!“
Opravdu nejste vtipný ubožáku
Počítám, že to Redneck myslel v nadsázce. Navíc kdyby existovalo CDP Ostrava, jednalo by se o standardní pokyn…
Přesně tak. Přeloženo do spisovné češtiny to znamená „Zastav prosím!“ 🙂
Co dodat