Ratingová agentura chce po Českých drahách vysvětlení personálního zemětřesení
Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy
České dráhy budou muset ratingové agentuře Moody´s vysvětlovat nedávné velké personální změny v dozorčí radě. Podle informací deníku Zdopravy.cz dorazil
Důvod personálního zemětřesení je jasný – eliminace Faltýnkových lidí, když tento začal Šéfovi přerůstat přes hlavu.
Prostším jedincům se to samozřejmě jeví jako jančurovské spiknutí, ale to se nedá nic dělat.
jestli tady ta agentura sleduje aji diskuzi, tak se nedivým, že čd nemá lokotky na uvěr a musejí sahat po dražším a nevýhodným leasingu.
Já se Ti fakt „divým“,nechceš si přece jen tu ZDš dodělat?
ANO konečně splácí Jancurovi jeho dlouhodobou podporu. Dlouho se ale ČD držely……
Ťokův plán se plní,ČD zničit,z Regiojetu udělat modlu(obojí neprávem)
Tak ať zvýšení úroků naúčtují přímo ťokovi jako dobrému hospodáři.
Co na tom má management vysvětlit, když to vysvětlit nejde. Ať si to ťok vysvětlí sám.
To jako znamená, že v případě, že je vlastník nespokojen s managementem firmy, jejíž akcie vlastní, tak by neměl mít možnost ten management změnit? Ano, může to krátkodobě vést ke zvýšení úroků nebo snížení ratingu, ale vlastník se určitě zabývá dlouhodobým výhledem. A změny dělá proto, aby bylo hospodaření společnosti udržitelné i v budoucnosti, tedy v době, kdy se otevře trh.
Jenze tady vlastnika zastupuje mamlas, ktery o tom zjevne nevi vubec nic a neni ani jasne v jakem zajmu jedna, protoze menit vedeni, ktere konecne pomohlo k tomu, aby se firma odrazila ode dna, muze jen chory mozek. Pritom za sve jednani neruci vubec nicim, protoze „politicka opovednost“ neni hmotna odpovednost a pripadne skody jdou na vrub danoveho poplatnika. Podezrele je uz jen to, ze existuje spoustu problemu, ktere by mely mit v reseni nekolikanasobne vyssi prioritu a o ty se vubec nezajima…
A hele, modří náhle uznávají že ztráty ČD, a.s. (obchodní společnosti jako každé jiné) ve výsledku ponese daňový poplatník. No, alespoň nějaký pokrok….
Vzhledem ke dlouhodobým zkušenostem s platností pravidel, že „změna je obvykle k horšímu“, a že „každý sedlák ví, že uprostřed prudkého kopce se nezastavuje, natož aby se přepřahalo“, se domnívám, že ani v případě ČD nebude výsledek „personálního zemětřesení“ jiný, než jaký od něho lze očekávat – nebylo by to ostatně v historii ČD poprvé …
Plně souhlasím. Jako skvělý příklad bych uvedl mýtné, to se panu ministrovi taky hodně povedlo 😉😉. Výměnu na ČD mohl klidně udělat postupně. Ministrův zbrklý krok určitě ohrozí státní podnik. To asi pan ministr nebude ten správný hospodář.👏
Který, SŽDC? Nebo Budvar? Nebo jaké ještě státní podniky máme?
Tak tohle je komentář se zásadní neznalostí. Nejen že státních podniků je mnohem více, ale hlavně, Budvar je národní podnik, což je téměř 3 dekády od revoluce obtížně pochopitelné ale je to tak.
Proč hned pesimistické úvahy, že „Každé zhoršení ratingu by mohlo znamenat výrazné zvýšení nákladů“? Třeba zmíněné personální zemětřesení povede ke zlepšení ratingu:) Ačkoli po výroku dosazeného p. Moose, že vlastník (stát) nebude držet držet ochrannou ruku nad svojí firmou (ČD), by ratingová agentura byla hodně naivní, pokud by přítomnost takového managementu považovala za pozitivní změnu.
Jak může stát v EU držet ruku nad svou firmou v konkurenčním prostředí asi je ratingovým agenturám známo, a prohlášení v témže smyslu na tom těžko něco změní.
Omyl, zde hraje roli treba i nacasovani a nesmime zapomenout, ze trh kolikrat reaguje i jen na pouha prohlaseni, ze se neco takoveho chysta…
Nakonec pokud by byl rating skutečně snížen, byl by to dobrý důvod pro rychlé očištění od parazitů, kteří firmu zjevně svým jednáním poškodili.
Jenom dva stupně, to půjde rychle do spekulativního, ještě pár prohraných tendrů, nějaké to politikaření, kdo z toho bude sosat nejvíce a úročky za dluhovku půjdou strmě nahoru…
Neměli by se současně zeptat na to zemětřesení i Ministerstva dopravy? Přece ho chtěl ťok, ne dráhy 😉
Protože Ťok je pěkný šmejd. Vše dokáže jenom rozvrtat.(dálnice, bilboardy, České dráhy)
S těma billboardama to dopadlo naopak velmi dobře. Takové pozvednutí státnosti podél dálnic člověk dlouho neviděl. Všude vlajky….:-)
Ano, od té doby česká vlajka zevšedněla, stal se z ní jen billboard. Jako kdysi heslo: “ dokázali jsme, že to dokážeme.“Ťok a Moos to dokáží, že z ČD udělají podnik bez budoucnosti. Snížení raitingu je první krok.
Také mi to tak připadá. Pan generální ředitel Pavel Krtek se podle mého názoru snaží ČD trochu pozvednout, ale tenhle šmudla Ťoků mu podkopává nohy.