Rána pro letiště Pardubice: Ryanair ruší lety do Londýna, zdůvodňuje to MAXy

Letadlo Ryanairu na Letišti Pardubice. Autor: Letiště PardubiceLetadlo Ryanairu na Letišti Pardubice. Autor: Letiště Pardubice

Letiště v Pardubicích zasáhla dnes nemalá provozní komplikace. Společnost Ryanair oznámila, že počínaje 2. červencem zruší lety do Londýna (Stansted).

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V.N.

Co k tomu dodat ? Snad jen to , že kdyby tato linka byla pro dopravce obrovsky zajímavá , nerušil by ji. Zrušil by jiné.

Vlada

dotovane linky ktere jsou jinak ztratove.nac to platit z krajdkych penez?? radeji postavit dalnice koridory a obchvaty…

Jiří Kouba

Peníze na dálnice a obchvaty jsou řádově někde mnohem výš než dotace do letiště. V možnostech kraje nejsou.

Karel English

Nic jiného bych za tím nehledal, protože Ryanair omezuje/ruší lety i tady v UK, a to ze stejného důvodu jako v Pardubicích. Viz. odkaz níže.

https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/ryanair-cancels-flights-belfast-edinburgh-stansted-boeing-737-max-a8859451.html

LKPD

rusi hodne linek i v Praze a polsku atd takze než si všichni oveřte fakta a prestante spekulovat ,dekuji

Jen tak

Přání otcem myšlenky 🙂

Daniel Mach

Veřejnost by si zasloužila leteckou linku z Pardubic do Českých Budějovic. Bez toho se naše ekonomika nerozproudí 🙂

Emil

Nebo z Ostravy do Českých Budějovic s mezipřistáním v Pardubicích

Hodně štěstí

Já myslím, že letecký provoz rozproudí letiště v Budějovicích. 🙂

Admin

to dřív pokvetou hrábě

Nicky

Ono je potřeba se podívat na to jak jsou ta letadla obsazená a jaké jsou ceny letenek.
Letenky se prodávají hluboko pod náklady a obsazenost ani za tyto ceny není valná.
Ryanair logicky dospěl k závěru, že se mu provoz linky nevyplatí ani s dotacemi, protože nejsou lidi.
Nutno podotknout, že takto Ryanair sleduje profitabilitu všech linek které provozuje a Ostrava a Brno na tom nejsou o mnoho lépe a rušení je jen otázkou času…

Zdeněk

Ano,máte pravdu.V budoucnu Ryanair zruší PCE a OST ,zůstane jen Praha a Brno kde se linky přidávají.

Nicky

No tak můžou tam ještě na ty linky najmout kompars a pak se budou jevit obsazenější.

Pavel

No nesleduji sice obsazenost (ani netuším kde) těchto linek, ale např. 12.1.2019 jsem letěl z STN do PCE přibližně za 9.90 GBP, koupil jsem to cca 4-5 dní před odletem a letadlo celkem narvané, takže asi tak.

Karel

Pokud je řeč o Pardubicích, ty už IATA kód mají odedávna, a to PED. Jinak já bych zase nehledal velkou logiku v chování FR, často jsou třeba letenky z BTS o hodně levnější než z BRQ, a přitom do v BRQ nakonec linku zruší a v BTS jede dál. Nebo teď z BRQ zavedli Berlín, no byl bych rád, kdyby vydržela, ale ta naděje opravdu není velká. Jiné linky by třeba vynášely (aktuálně třeba někam kolem Bruselu), ale ty FR nezavede.

Apex

SXF z BTS byl přesně ukázkou toho, co píšu výše… Velmi levné letenky, vysoká obsazenost, ale malá ziskovost, což vedlo ke zrušení této linky. Navíc, srovnání cen na dvou letištích není příliš relevantní u jednotlivých destinací, je potřeba brát do úvahy mnoho dalších faktorů, které ovlivňují konečnou nabídku (krátkodobá marketingová akce, sezónnost linky, konkurence, bázování letadla apod).

Admin

si kapl na jednu připravovanou linku 😉

Jen tak

tak jestli měli letenku za 10 GBP 4 dny před odletem .. a letadlo bylo celkem narvané … tak jsou dve moznosti..

… bud lzete
… nebo v ryanu nefunguje yield management 😀

karel

Clekem narvané letadlo je vždy, jen je obrovský rozdíl mezi 90 a 98%. Nicméně ani pak nikdo neví, kolik lidí se z volných sedaček nedostavilo k odletu.

Apex

Ale ano, možné to je… I proto totiž to letadlo může být téměř plné, je spousta lidí, kterým je jedno, kam se podívají, jen když je to levné. A pokud to RYR někdo dorovná, tak to nějakou dobu může fungovat. Letadla musejí létat a tak se občas posílají i tam, kde to moc nevynáší, alespoň do doby, než se najde lepší, výnosnější destinace nebo větší kavka v podobě letiště nebo regionu….

Apex

Ona obsazenost letadla je sice hezký ukazatel a pro mnoho regionálních letišť a jejich majitele je zásadní ukazatel úspěchu počet odbavených cestujících, ale z pohledu letecké společnosti neznamená obsazenist až tak moc, důležitý je výnos z linky a proto může být atraktivnější linka, která je obsazena „jen“ na 80% než linka, která je obsazena na 95%… Pokud jde o PED a dotace, tak v počátku provozu linky na STN na každou sedačku (!) doplaceli, alespoň z toho, co bylo zveřejněno, zhruba 700 Kč. Faktem ale je, ze to platilo přímo letiště.

traveler

Ryanair ale nemá ve flotile zařazené MAX.
Jedná se tedy o tah ekonomický(?) ( propůjčí svá letadla za lepší peníze těm, jejichž letadla jsou uzemněna), nebo je v tom jiná spojitost která mi uniká

JirkaA

Pravě že je nemaji a asi nebudou mit. Tak nepokryji vše co měli naplanované tak hold ruší linky. Stejně jako Smartwings.

Jen tak

Meli je zacit dostavat v dubnu, takze jich par bude chybet.

Nicmene, mnohem pravdepodobneji bych v tom videl ekonomiku te linky, ktera asi byla nevalna.

Jan Sůra

Maxy má letos zařazovat do flotily, počítá s nimi letový plán.

traveler

Ok, děkuji za info