Rána pro Airbus a Boeing. Obnovením sankcí přišly v Íránu o zakázky za 838 miliard
A330-200 pro Iran Air. Foto: Airbus
Výrobci letadel Airbus a Boeing mohou ze svých zásob objednaných letadel vyškrtnout 180 strojů, které měly dodat pro iránského dopravce
Dnešní příspěvek od DP je vskutku vrcholem inteligence!
Grammar nazi: Irán neexistuje, je to Írán.
Pro velké výrobce (jen nevím, jak je to problematické pro ATR) by to problém být neměl, ale pokud by se ze dne na den ocitl ve stejné pozici malý výrobce, tak pro něj by taková věc mohla být až likvidační. Nedávno jsem na něco takového zde poukazoval v souvislosti s L-39NG. Pokud by si USA usmyslely, tak je Aero nevyveze nikam. Proto by bylo ideální mít třeba i méně pokročilou verzi, ale z komponent, které nejsou tak problematické z hlediska vývozu. Obecně si myslím, že toto je naprostá pitomost – na něco takového jedině doplatí běžní cestující, kteří se budou… Číst vice »
jedná se taky o politický tlak a když někdo vyvíjí atomovky, tak sorry ale na běžné lidi ve starých B-707 se nemůže brát ohled, ať v Iránu opozice udělá revoluci, nebo se zvolí umírněnější vedení, které se bude líbit USA.
Třeba by se tato nová letadla místo do Iránu mohla dodat do KLDR, za měsíc si kluci podají ruce a Kim by mohl dostat „dárek pod stromeček“ od Donalda za puštění 3 USA zajatců ;-)))
L-39 NG je prave s timto ohledem navrzen. Narozdil od L-159
petr jiny: Tak pokud sankce mohou dopadnou poměrně jednoduše na civilní „materiál“ (tj. dopravní letadla), tím spíš mohou dopadnout případně i na vojenský produkt a je jedno, zda je s tím počítáno při vývoji. Jednou se v něm nachází US komponenty a tím je to dané. Nebuďme naivní – sami si rozhodně nebudeme rozhodovat o tom, kam NG Albatrosy nakonec vyvezeme či nikoliv. Což je škoda, protože trh pro levná cvičná/bitevní letadla je poměrně velký. A je zcela zřejmé, že pro některé státy a účely je taková technika zcela dostačující.