Rakušané zmodernizují pohraniční nádraží Summerau, práce omezí provoz

Nádraží Summerau. Autor: Linzer – selbst fotografiert, www.Nikitak.de.tl, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9663501Nádraží Summerau. Autor: Linzer – selbst fotografiert, www.Nikitak.de.tl, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9663501

Stanice se dočká především nového nástupiště, které má zajistit bezbariérový nástup a výstup.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Joker

Jel jste někdy někdo na lyže do OE vlakem? Já bych to rád zkusil, ale nevím, jestli se to vyplácí.

medvěd

Ale oni už hrabou Freistadt. Zkrátka dělají upgrade stanic a zastávek na 21. století.

Karl vB.

Je velmi zajímavé pozorovat, jak některé zdejší čtenáře (Čechy s jistým vztahem k železnici) irituje, že správce železnice v sousední zemi si dovolí zkulturnit svojí pohraniční přechodovou stanici tím, že tam postaví jeden peron se skleněnou budkou.
Cílem této akce ÖBB je ochránit čekající klienty před nepohodou a usnadnit jim nástup do vlaku.
Dikce některých příspěvků vytváří nepatřičný dojem, jako by tato investiční akce snad měla být hrazena z rozpočtu české SŽ.

Jiří Kocurek

Aneb můžeme parafrázovat tu o koze: Já nechci hezké nádraží. Já chci aby u sousedů lezli ze štěrku taky!

VTT

Tak já myslím, že těch hekých, až pozlacených nádraží a zastáek se u nás yrojilo v poslední době dost.
Skoro si říkám, jestli to není na úkor třeba rekonstrukcí kolejí, výstavby PZZ a podobně.

Dominik H

Tak cestující autobusové dopravy, hodně často nastupují na zastávce uprostřed ničeho, a z autobusu vystupují do bláta či louže.
Tím chci říct, že kolejová doprava se alespoň snaží o jakousi úroveň. A tak to vždy bylo, i proto jsou některá nádraží architektonicky cenná.
Možná proto se bolševikům jevila upravená nádraží jako buržoazní rozežranost.

Jiří Kocurek

Autobusové zastávky, světe div se, procházejí rekonstrukcemi taky. O rekonstrukcích autobusových nádraží se dočtete i na tomhle serveru.
Navíc je to falešné dilema, hezké nádraží vs. škaredá autobusová zastávka.

VTT

Na jednu stranu ano, ale zas na druhou stranu si říkám, jestli peníze vložené do oprav staničních budov (nebo i zastávek) třeba na horním Pacifiku nešly využít jinak.

Dominik H

Tak peníze se jinak využívaly posledních 20 let, a žádný extra smysl to nemělo.
Jsem pro to rvát co nejvíc peněz do infrastruktury a to hlavně železniční. Protože až za pár let bude platit zákaz spalováků, tak jednou z náhrad bude kvalitní kolejová elektrická doprava.

Doctor

Sic rekonstrukce stanice kde lišky dávají dobrou noc, ale to je Kubice také. A bude to hezké dílo, přijedu se podívat.
Humorné by bylo, kdyby se Summerau projíždělo v létě, to by bylo zapomenutých nametených vodáků ve Freistadtu … 😋

Tomáš Záruba

Nové peróny v šílené díře, aby náhodou někoho nenapadlo tam přestat zastavovat…?

Luboš Beneš

Taky je to koncová stanice vnitrostátních linek.

David

Taky tam nikdo nevystupuje

Granja

Nikdy bych si nedovolil říci, že když tam já nevystupuji (ať je důvod jakýkoliv), že tam nevystupuje nikdo jiný.

bakiy

Dokud se nevyřeší to, aby český strojvedoucí mohl bez problémů dojet do alespoň Freistadtu nebo rakouský do Rybníka, tak se v pohraniční stanici alespoň na jedné straně hranic bude muset zastavovat… Že se při této příležitosti vymění i průvodčí a nechají nastoupit/vystoupit cestující, to už jen přidaná hodnota nemající vliv na funkci rostlináře. A pokud někdo tvrdí, že v Summerau nikdo nenastupuje/nevystupuje, tak tam asi nikdy nebyl… Auta na parkovišti před nádražím tam určitě nestojí proto, že jejich majitelé je nemohou parkovat u svého domu…

VTT

Na druhou stranu, obsluha Bad Gasteinu nebo Mallnitzu je plně (skoro; snad až na jeden nebo dva páry Os) v režii IC/EC.
Ten „mezinárodní expres“ tam plní roli zrychleného vlaku. Koneckonců, proto zastavuje i v tom Rybníku a Kaplici.

Růža

U nás raději prohlásíme sypaná nástupiště za památku. Lidé raději volí autobus,místo horolezeckých vlezů do vlaků, viz. Martinice.

Jiří Kocurek

Tam taky jezdí Honeckery? 😀

Růža

Rakev jako spěšňák.

M19

To je nějaká obcese s tím tvrzením o prohlášování všeho za památky?

JKan

Nie, len trochu zgeneralizované konštatovanie podivne pokrútenej reality v ČR. Sám sa občas divím tomu, že sa pred tým podarilo zachrániť Vysočany.

Růža

Jde především o obyčejné starší cestující, lidi s hůlkou atd. Těm by pomohlo obyčejné vyvýšené nástupiště. To by ale kazilo ráz stanice. Zajímavé, že umělohmotná okna v nádražní budově nikomu nevadí. A to budova je původní z r. 1871. Elektromechanika je z padesátých let.

xyz

Falešné dilema.

Mně osobně vadí obojí.

Samozřejmě včetně toho, že v uplynulých týdnech jezdí na S2 soupravy povětšinou zcela nevhodné pro příměstskou dopravu + samozřejmě taky nevhodné pro osoby s pohybovým omezením.

Zbyněk

Po třech dětech radši volím sypaná nástupiště než často nefunkční výtahy.

ICE_Laco

Aké jednoduché, žiadne modré zábradlia, pekný prístrešok na čakanie, prechádzajú sa tam dve blondýnky. Vzhľadom k tomu že Summerau má iba 716 obyvateľov je to super….

Luboš Beneš

Ani podchod s kilometrovou rampou. Co dělají betonářské lobby v Rakousích?

Jiří Kocurek

Délka rampy je daná převýšením a maximálním přípustným sklonem (stavební zákon).
Apropós, kde je delší než 100 metrů?

Doctor

To víte, vstupní brána do republiky. V Rakousku to platí a umí to.

bakiy

Jenže celý Rainbach, pod který Summerau patří, těch obyvatel má skoro 3000 a v rozumné vzdálenosti (dojít pěšky/popojet autem nebo na kole) je těch obyvatel cca 2000…

David

Nic proti, ale pro takovou díru jako je Summerau by postačil stávající stav.

Marcel Štancl

Vždyť je to hnus, koridor si zaslouží jinou kvalitu.

Georg

presne tak, naprosta dira. trat je v teto oblasti marna, ani freistadt netrefi slusne.

ICE_Laco

Tak aspoň vidíš, ako sa Rakúšania starajú o svoje lokálky. Dbajú na to, aby aj v malej diere sa cestovalo pohodlne. A predstav si, že oni takto časom zrekonštruujú všetky stanice – aj v dierach, na dedinách ale aj v mestách…..

Elb

Na těch, které zrovna nezruší.

ICE_Laco

Vedia čo je efektivita. Drahé vlaky alebo lacné autobusy? Čo by si urobil Ty?

Karl vB.

Nepracujete náhodou u SŽ?

Jiří Kocurek

Neznám rakouské předpisy, ale v ČR je v takových stanicích složitější vzít druhý vlak do stanice, když se cestující pohybují v kolejišti.

Granja

Ale jistě! V ČR to stačí, klidně navěky, ale Rakušané, naštěstí, jsou názoru jiného.

bakiy

Zrovna taky jsou Rakušané cca o 20 let pozadu oproti nám. Na české straně se trat modernizovala koncem 90. let podle tehdy platných standardů…

Georg

…za rakouske a nemecke penize.

bakiy

Básník tím chtěl říci spíš to, že kdybychom rekonstrukci tratě dělali třeba v současnosti (proběhnout by musela tak jako tak), tak by se dělala s podchody, vysokými peróny apod. Prostě ve standardech současné doby a se zhruba stejnou životností…

xyz

Líbí se mi, že na nedávno peronizovaných stanicích na té trati nebyl budován podchod, ale postačil centrální úrovňový přechod přes koleje.

Přinejmenším tedy ve stanicích Lungitz, Gaisbach-Wartberg a Kefermarkt.

JKan

Ono sa normy a legislatíva vyvíjajú. Trebárs také Nesovice dnes už nepostavíte. Jedine s podchodom.

Jan

V H. Dvořišti už mez. rychlíky nezastavují mnoho let, v Summerau snad kromě střídání vlak. čet taky nebyl žádný důvod. Mohlo by to tak klidně i zůstat…

xyz

Je k tomu důvod – zajištění obsluhy nádraží Summerau v přinejmenším 2h taktu bez děr.

Totéž platí pro stanice Kefermarkt a Freistadt.

JKan

V Rakúsku sa na takéto hlúposti našťastie nehrajú.

xyz

Ano, v úsecích bez existence či s omezenou existencí couráků, zastavují dálkové vlaky i v místech jako Dorfgestein či (vyložená osada) Langen am Arlberg.

JKan

Nie len v týchto úsekoch. Napr. taký Sankt Veit an der Glan, Treibach alebo Golling an der Slazach tiež nie sú zrovna metropoly svetového významu.

JKan

Ale kdeže. EC je trochu lepší rýchlik a tak k nemu treba pristupovať. Aby nevznikali paradoxy ako to, žeročne najazdím (a nie len ja) tisíce kilometrov vedľa 1. koridoru na trase Brno-Choceň, pretože Metropolitany bohvie prečo „nemôžu“ zastavovať v České Třebové a výsledný dvojhodinový interval mi proste nevyhovuje. Hlavne, že railjety, za ktorými v zákryte ide rýchlik, v Třebové zastavujú…

Marcel Štancl

ble

Granja

Na vizualizaci mají zábradlí…

Jiří Kocurek

Jo, mají, ale takové nějaké lehké decentní. Žádné dvoucoulky trubky mající za cíl zadržet býka.

Modré zábradlí

Máte něco proti zábradlí?

Granja

Proti Vám vůbec nic. Je hezké, že jste se ozval. Jen jsem trošku chtěl polechtat ty, co brojí proti zábradlí, ale tomu neživému.