Rakušané zmodernizují pohraniční nádraží Summerau, práce omezí provoz
Nádraží Summerau. Autor: Linzer – selbst fotografiert, www.Nikitak.de.tl, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=9663501
Stanice se dočká především nového nástupiště, které má zajistit bezbariérový nástup a výstup.
Jel jste někdy někdo na lyže do OE vlakem? Já bych to rád zkusil, ale nevím, jestli se to vyplácí.
Ale oni už hrabou Freistadt. Zkrátka dělají upgrade stanic a zastávek na 21. století.
Je velmi zajímavé pozorovat, jak některé zdejší čtenáře (Čechy s jistým vztahem k železnici) irituje, že správce železnice v sousední zemi si dovolí zkulturnit svojí pohraniční přechodovou stanici tím, že tam postaví jeden peron se skleněnou budkou.
Cílem této akce ÖBB je ochránit čekající klienty před nepohodou a usnadnit jim nástup do vlaku.
Dikce některých příspěvků vytváří nepatřičný dojem, jako by tato investiční akce snad měla být hrazena z rozpočtu české SŽ.
Aneb můžeme parafrázovat tu o koze: Já nechci hezké nádraží. Já chci aby u sousedů lezli ze štěrku taky!
Tak já myslím, že těch hekých, až pozlacených nádraží a zastáek se u nás yrojilo v poslední době dost.
Skoro si říkám, jestli to není na úkor třeba rekonstrukcí kolejí, výstavby PZZ a podobně.
Tak cestující autobusové dopravy, hodně často nastupují na zastávce uprostřed ničeho, a z autobusu vystupují do bláta či louže.
Tím chci říct, že kolejová doprava se alespoň snaží o jakousi úroveň. A tak to vždy bylo, i proto jsou některá nádraží architektonicky cenná.
Možná proto se bolševikům jevila upravená nádraží jako buržoazní rozežranost.
Autobusové zastávky, světe div se, procházejí rekonstrukcemi taky. O rekonstrukcích autobusových nádraží se dočtete i na tomhle serveru.
Navíc je to falešné dilema, hezké nádraží vs. škaredá autobusová zastávka.
Na jednu stranu ano, ale zas na druhou stranu si říkám, jestli peníze vložené do oprav staničních budov (nebo i zastávek) třeba na horním Pacifiku nešly využít jinak.
Tak peníze se jinak využívaly posledních 20 let, a žádný extra smysl to nemělo.
Jsem pro to rvát co nejvíc peněz do infrastruktury a to hlavně železniční. Protože až za pár let bude platit zákaz spalováků, tak jednou z náhrad bude kvalitní kolejová elektrická doprava.
Sic rekonstrukce stanice kde lišky dávají dobrou noc, ale to je Kubice také. A bude to hezké dílo, přijedu se podívat.
Humorné by bylo, kdyby se Summerau projíždělo v létě, to by bylo zapomenutých nametených vodáků ve Freistadtu … 😋
Nové peróny v šílené díře, aby náhodou někoho nenapadlo tam přestat zastavovat…?
Taky je to koncová stanice vnitrostátních linek.
Taky tam nikdo nevystupuje
Nikdy bych si nedovolil říci, že když tam já nevystupuji (ať je důvod jakýkoliv), že tam nevystupuje nikdo jiný.
Dokud se nevyřeší to, aby český strojvedoucí mohl bez problémů dojet do alespoň Freistadtu nebo rakouský do Rybníka, tak se v pohraniční stanici alespoň na jedné straně hranic bude muset zastavovat… Že se při této příležitosti vymění i průvodčí a nechají nastoupit/vystoupit cestující, to už jen přidaná hodnota nemající vliv na funkci rostlináře. A pokud někdo tvrdí, že v Summerau nikdo nenastupuje/nevystupuje, tak tam asi nikdy nebyl… Auta na parkovišti před nádražím tam určitě nestojí proto, že jejich majitelé je nemohou parkovat u svého domu…
Na druhou stranu, obsluha Bad Gasteinu nebo Mallnitzu je plně (skoro; snad až na jeden nebo dva páry Os) v režii IC/EC.
Ten „mezinárodní expres“ tam plní roli zrychleného vlaku. Koneckonců, proto zastavuje i v tom Rybníku a Kaplici.
U nás raději prohlásíme sypaná nástupiště za památku. Lidé raději volí autobus,místo horolezeckých vlezů do vlaků, viz. Martinice.
Tam taky jezdí Honeckery? 😀
Rakev jako spěšňák.
To je nějaká obcese s tím tvrzením o prohlášování všeho za památky?
Nie, len trochu zgeneralizované konštatovanie podivne pokrútenej reality v ČR. Sám sa občas divím tomu, že sa pred tým podarilo zachrániť Vysočany.
Jde především o obyčejné starší cestující, lidi s hůlkou atd. Těm by pomohlo obyčejné vyvýšené nástupiště. To by ale kazilo ráz stanice. Zajímavé, že umělohmotná okna v nádražní budově nikomu nevadí. A to budova je původní z r. 1871. Elektromechanika je z padesátých let.
Falešné dilema.
Mně osobně vadí obojí.
Samozřejmě včetně toho, že v uplynulých týdnech jezdí na S2 soupravy povětšinou zcela nevhodné pro příměstskou dopravu + samozřejmě taky nevhodné pro osoby s pohybovým omezením.
Po třech dětech radši volím sypaná nástupiště než často nefunkční výtahy.
Aké jednoduché, žiadne modré zábradlia, pekný prístrešok na čakanie, prechádzajú sa tam dve blondýnky. Vzhľadom k tomu že Summerau má iba 716 obyvateľov je to super….
Ani podchod s kilometrovou rampou. Co dělají betonářské lobby v Rakousích?
Délka rampy je daná převýšením a maximálním přípustným sklonem (stavební zákon).
Apropós, kde je delší než 100 metrů?
To víte, vstupní brána do republiky. V Rakousku to platí a umí to.
Jenže celý Rainbach, pod který Summerau patří, těch obyvatel má skoro 3000 a v rozumné vzdálenosti (dojít pěšky/popojet autem nebo na kole) je těch obyvatel cca 2000…
Nic proti, ale pro takovou díru jako je Summerau by postačil stávající stav.
Vždyť je to hnus, koridor si zaslouží jinou kvalitu.
to neni koridor, ale lokalka
A oni to zařadili do TEN-T
https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html?basemap=&layer=6&corridor=&extent=740477.8990018902,5699618.889418169,2094330.5439885664,6844339.82501666
presne tak, naprosta dira. trat je v teto oblasti marna, ani freistadt netrefi slusne.
Tak aspoň vidíš, ako sa Rakúšania starajú o svoje lokálky. Dbajú na to, aby aj v malej diere sa cestovalo pohodlne. A predstav si, že oni takto časom zrekonštruujú všetky stanice – aj v dierach, na dedinách ale aj v mestách…..
Na těch, které zrovna nezruší.
Vedia čo je efektivita. Drahé vlaky alebo lacné autobusy? Čo by si urobil Ty?
Nepracujete náhodou u SŽ?
Neznám rakouské předpisy, ale v ČR je v takových stanicích složitější vzít druhý vlak do stanice, když se cestující pohybují v kolejišti.
Ale jistě! V ČR to stačí, klidně navěky, ale Rakušané, naštěstí, jsou názoru jiného.
Zrovna taky jsou Rakušané cca o 20 let pozadu oproti nám. Na české straně se trat modernizovala koncem 90. let podle tehdy platných standardů…
…za rakouske a nemecke penize.
Básník tím chtěl říci spíš to, že kdybychom rekonstrukci tratě dělali třeba v současnosti (proběhnout by musela tak jako tak), tak by se dělala s podchody, vysokými peróny apod. Prostě ve standardech současné doby a se zhruba stejnou životností…
Líbí se mi, že na nedávno peronizovaných stanicích na té trati nebyl budován podchod, ale postačil centrální úrovňový přechod přes koleje.
Přinejmenším tedy ve stanicích Lungitz, Gaisbach-Wartberg a Kefermarkt.
Ono sa normy a legislatíva vyvíjajú. Trebárs také Nesovice dnes už nepostavíte. Jedine s podchodom.
V H. Dvořišti už mez. rychlíky nezastavují mnoho let, v Summerau snad kromě střídání vlak. čet taky nebyl žádný důvod. Mohlo by to tak klidně i zůstat…
Je k tomu důvod – zajištění obsluhy nádraží Summerau v přinejmenším 2h taktu bez děr.
Totéž platí pro stanice Kefermarkt a Freistadt.
V Rakúsku sa na takéto hlúposti našťastie nehrajú.
Ano, v úsecích bez existence či s omezenou existencí couráků, zastavují dálkové vlaky i v místech jako Dorfgestein či (vyložená osada) Langen am Arlberg.
Nie len v týchto úsekoch. Napr. taký Sankt Veit an der Glan, Treibach alebo Golling an der Slazach tiež nie sú zrovna metropoly svetového významu.
Ale kdeže. EC je trochu lepší rýchlik a tak k nemu treba pristupovať. Aby nevznikali paradoxy ako to, žeročne najazdím (a nie len ja) tisíce kilometrov vedľa 1. koridoru na trase Brno-Choceň, pretože Metropolitany bohvie prečo „nemôžu“ zastavovať v České Třebové a výsledný dvojhodinový interval mi proste nevyhovuje. Hlavne, že railjety, za ktorými v zákryte ide rýchlik, v Třebové zastavujú…
ble
Skutečně?
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:d32930f1-5b35-427b-ac89-ade7b9a34c86/141_23.pdf
Na vizualizaci mají zábradlí…
Jo, mají, ale takové nějaké lehké decentní. Žádné dvoucoulky trubky mající za cíl zadržet býka.
Máte něco proti zábradlí?
Proti Vám vůbec nic. Je hezké, že jste se ozval. Jen jsem trošku chtěl polechtat ty, co brojí proti zábradlí, ale tomu neživému.