Rakušané začali s přestavbou jednoho z nejvyšších mostů. Dostane novou konstrukci a druhou kolej
Most Jauntalbrücke přes Drávu. Pramen: ÖBB/Schröder
Nová nosná konstrukce bude spřažena se stávající a sestava bude postupně tlačena ze severního břehu řeky k jihu.
Přidávám fotky z výstavby úseku poblíž jezera Klopeinersee. Je to sice z roku 2019, ale vypovídá to o velkoleposti a charakteru tohoto díla. Zde se jedná a nové trasování a nové umístění stanice Kühnsdorf.
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Koralmbahn_Graz_-_Klagenfurt_v_okoli_Kuhnsdorfu_2019/
Mimochodem, ta trať Bleiburg – St. Paul je právě až z roku 1961 (tzn. ten most je z doby zprovoznění tratě). Vybudována byla coby vnitrorakouská spojka dvou rakouských tratí ve chvíli, kdy už nějakou dobu bylo (i tak oklikové) vlakové spojení Klagenfurtu s údolím Lavanttal výhradně přes Jugoslávii (město Dravograd, do 1. světové války však rakousko-uherský Unterdrauburg). Taky vypíchnu, že ta Koralmbahn se buduje už cca od roku 2008. A dílčí úsek Werndorf – Wettmanstätten (na štýrské straně) byl uveden do provozu už na konci roku 2010. A dokončení tedy asi ve 12/2025, tedy cca 17 – 18 let po… Číst vice »
Před tímhle rakouským počinem klobouk dolů!
Takže roční výluka v úseku Bleiburg – St. Paul?
A tím pádem vlastně od 12/2022 i rozloučení s (přinejmenším osobní) železniční dopravou ve městě St. Paul, protože poté budou (i regionální) vlaky obsluhovat jen odlehlé „VRTnádraží“ Lavanttal?
Nevíte jestli jsou někde dostupné informace o technologii sanování, která bude použita? Docela by mne zajímalo jaký způsob použijí pro zvýšení nosnosti pilířů na více jak dvojnásobek.
Vím, že pilíře jsou dimenzované tak, aby unesli násobky předpokládaného zatížení, ale i tak by mne zajímalo jestli někde existují dostupná data jaké je předpokládané zvýšení zatížení a jak chtějí ty pilíře sanovat?
Na první pohled mě to také zaujalo, ale při této výšce pilíře nesou z valné většiny svoji vlastní tíhu, mostní konstrukce bude tvořit menší část zatížení, takže dvoukolejný most nebude ani zdaleka znamenat dvojnásobné zatížení. Další věc je, že se zdvoukolejněním mostu mohli od začátku počítat…
podle fotek to vypadá, že bylo počítáno s dvojkolejnou tratí. otázka je, jestli se přes ten most bude jezdit fakt 250, to asi proti původnímu projektu ta osová vzdálenost docela naroste. je pěkný, že v sousední zemi něco jde, u nás by to předpokládám „nešlo“.
Je super, že na tom mostě bude i cyklostezku a chodník, to by semi často líbilo i u mostů v čr.
No, když se podíváte na web , tak místní společnost z něj provozuje bungee, takže předpokládám že nějakej přístup tam musel být už teď… jen asi ne oficialní pro všechny turisty, ale jen pro platící jumpisty…..
Ještě by mne zajímalo, jak dopadne ta stará jednokolejka, která „přenechá“ svůj most nové trati.
Vlaky z Klagenfurtu do Wolfsbergu, případně do Slovinska, budou nejspíš částečně využívat Koralmbahn, podobně jako to dělají vlaky GKB na již existujících úsecích na jejím východním konci. Ale také by mě zajímalo, jak to přesně bude konfigurované.
Jinak ta jednokolejka v tomto úseku zrovna není tak stará. Spojovací trať Jauntalbahn včetně tohoto mostu byla otevřena v 60. letech, protože se moc nehodilo, že tratě Drautalbahn (Klagenfurt – Maribor) a Lavanttalbahn (Zeltweg – kdysi až Celje) jsou propojené v Dravogradu a musí se přes jugoslávské území.
Regiovlaky budou jezdit závlekem přes Bleiburg, ne však přes městečko St. Paul.
https://mapy.cz/s/meropamele – V tomto 4kilometrovém úseku bude nenávratně zdemolována čím Aich im Jauntal přijde o veškeré spojení se světem a nebude možné se tam dostat. Tím pádem by měla úderka z Dlážděné proti takovéto zprasené modernizaci protestovat.
No…, člověk by se i spokojil, kdyby se soudruzi z Dláždené 5/7, občas sebrali, zabrali špónu a zajeli si dolů párkrát na služebku (tu by mohl náš stát ustát, přeci jen je to za humny) a koukli jak se to má dělat 🙂 . Možná by to byl ten správný přínos, který by se dal promítnout i do oprav a staveb u nás. P.S.: Pro šťoury – jistě i tam je omylnost a možná i jiné nekaloty, neb blízká rodina v sídelním městě, avšak ta dopravní infrastruktura by za inspiraci přinejmenším stála.
No jo, jenže tady se spíš řeší konečné vítězství železnice nad silnicí v podobě umožnění pouze ručního nářadi na poli a zrušení kanalizace, kteá vede v ulici – nahrazena želznicí, šachty nelze umístit do železniční trati. Totiž svatí bojovníci tohle nedomýšlejí, oni vídí jen ten svůj vláček.
Myslíš tu údržbu lávky na mostě, kdy jí museli kvůli havarijnímu stavu uzavřít? 🙂
v živote sa im ta investícia nevráti… ani v podobe „ekologických“ úspor ani finančne. Zelený ekoterorizmus zachádza do extrémov…
Elektroautá, železnice, a dovážať energiu od susedov, tváriac sa že som prosi jadrovým elektrárňam. V dnešnej atmosfére to ani smiešne nie je.. tragikomédia
Hlavně že Česko a Slovensko energii nedováží, že?
Mluvíte o nedostatku energie a zároveň haníte projekt, který by tu energii měl šetřit.
A dovážet pořád ropu od nesousedů, abych jezdil po dálnici A2, protože železnice do Villachu je pomalá a míjí Graz, je jak výhodná investice?
A dovážet pořád ropu od nesousedů, abych vozil 4 lidi v 810 z veřejných prostředků za 4násobek ceny autobusu?
Tohle tady mnozí obhajují do roztrhání těla.
Máte pocit, že výstavba dálnic se „vyplatí“? Touto optikou bychom stále jezdili po prašných cestách. Navíc, baltsko – jaderský tranzit v posledních letech stoupl o 37% – s novou rychlou trati bude ten nárůst ještě vyšší.
Tragikomedie je spíše to, co v dopravě předvádí náš východní soused, nikoliv ten jižní, pane kolego…
Holt v Rakousku mají v oblasti železniční dopravy poněkud jiné priority, než na Slovensku, kde ministr dopravy Andrej Doležal nedávno přiznal, že stát nezvládne financovat ani rekonstrukci bratislavského hlavního nádraží.
„Štát nemá a nikdy nebude mať peniaze na komplexnú rekonštrukciu stanice a jej okolia.“
https://www.forbes.sk/koniec-bratislavskej-hanby-hlada-sa-investor-ktory-obnovi-hlavnu-stanicu-a-jej-okolie/
Prostě Balkán
Podla tejto vašej teórie by sa nepostavilo nič. Napríklad výstavba takej cyklostezky- tá má akú návratnosť financií- to sa vlastne nedá vyrátať… Opravy ciest? Veď načo opravovať keď to je ešte funkčné a návratnosť v nedohladne…… Treba menovať ďalej? Nemôžte sa na všetko pozerať cez návratnosť financií. Ak sa na to pozeráte takto – tak je potom jasné že to u nás vyzerá tak ako to vyzerá…… Načo opravovať výhybku- keď sa dá po nej jazdiť ešte pomalou rýchlosťou… Apropos tak ma napadá- aká je návratnosť výstavby takej nemocnice?
Nevěděl jsem, že Rakušáci také koupili InterJety (první fotka)…
Podle mne je ta první fotka render.
Ano, dokonce to má v popisku.
No ten jsem nečetl 😀
Tak jasně že je. Vždyť jsou tam na ní vidět dvě koleje na mostě, který má zdvojkolejněním teprve projít.
Pozoruhodné je hlavně to, že malují mašinu na trať, kterou staví na 250 km/h.
Nemusí to být MeziTryska https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/A/OeBB_Bmpz-2094.php