Rakušané začali s přestavbou jednoho z nejvyšších mostů. Dostane novou konstrukci a druhou kolej

Most Jauntalbrücke přes Drávu. Pramen: ÖBB/SchröderMost Jauntalbrücke přes Drávu. Pramen: ÖBB/Schröder

Nová nosná konstrukce bude spřažena se stávající a sestava bude postupně tlačena ze severního břehu řeky k jihu.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zesp

Přidávám fotky z výstavby úseku poblíž jezera Klopeinersee. Je to sice z roku 2019, ale vypovídá to o velkoleposti a charakteru tohoto díla. Zde se jedná a nové trasování a nové umístění stanice Kühnsdorf.

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Koralmbahn_Graz_-_Klagenfurt_v_okoli_Kuhnsdorfu_2019/

xyz

Mimochodem, ta trať Bleiburg – St. Paul je právě až z roku 1961 (tzn. ten most je z doby zprovoznění tratě). Vybudována byla coby vnitrorakouská spojka dvou rakouských tratí ve chvíli, kdy už nějakou dobu bylo (i tak oklikové) vlakové spojení Klagenfurtu s údolím Lavanttal výhradně přes Jugoslávii (město Dravograd, do 1. světové války však rakousko-uherský Unterdrauburg). Taky vypíchnu, že ta Koralmbahn se buduje už cca od roku 2008. A dílčí úsek Werndorf – Wettmanstätten (na štýrské straně) byl uveden do provozu už na konci roku 2010. A dokončení tedy asi ve 12/2025, tedy cca 17 – 18 let po… Číst vice »

Richard Fiala

Před tímhle rakouským počinem klobouk dolů!

xyz

Takže roční výluka v úseku Bleiburg – St. Paul?

A tím pádem vlastně od 12/2022 i rozloučení s (přinejmenším osobní) železniční dopravou ve městě St. Paul, protože poté budou (i regionální) vlaky obsluhovat jen odlehlé „VRTnádraží“ Lavanttal?

Martin Hroch

Nevíte jestli jsou někde dostupné informace o technologii sanování, která bude použita? Docela by mne zajímalo jaký způsob použijí pro zvýšení nosnosti pilířů na více jak dvojnásobek.
Vím, že pilíře jsou dimenzované tak, aby unesli násobky předpokládaného zatížení, ale i tak by mne zajímalo jestli někde existují dostupná data jaké je předpokládané zvýšení zatížení a jak chtějí ty pilíře sanovat?

Projektant

Na první pohled mě to také zaujalo, ale při této výšce pilíře nesou z valné většiny svoji vlastní tíhu, mostní konstrukce bude tvořit menší část zatížení, takže dvoukolejný most nebude ani zdaleka znamenat dvojnásobné zatížení. Další věc je, že se zdvoukolejněním mostu mohli od začátku počítat…

dejf

podle fotek to vypadá, že bylo počítáno s dvojkolejnou tratí. otázka je, jestli se přes ten most bude jezdit fakt 250, to asi proti původnímu projektu ta osová vzdálenost docela naroste. je pěkný, že v sousední zemi něco jde, u nás by to předpokládám „nešlo“.

Ondřej

Je super, že na tom mostě bude i cyklostezku a chodník, to by semi často líbilo i u mostů v čr.

digi

No, když se podíváte na web , tak místní společnost z něj provozuje bungee, takže předpokládám že nějakej přístup tam musel být už teď… jen asi ne oficialní pro všechny turisty, ale jen pro platící jumpisty…..

kpetr

Ještě by mne zajímalo, jak dopadne ta stará jednokolejka, která „přenechá“ svůj most nové trati.

Twix

Vlaky z Klagenfurtu do Wolfsbergu, případně do Slovinska, budou nejspíš částečně využívat Koralmbahn, podobně jako to dělají vlaky GKB na již existujících úsecích na jejím východním konci. Ale také by mě zajímalo, jak to přesně bude konfigurované.
Jinak ta jednokolejka v tomto úseku zrovna není tak stará. Spojovací trať Jauntalbahn včetně tohoto mostu byla otevřena v 60. letech, protože se moc nehodilo, že tratě Drautalbahn (Klagenfurt – Maribor) a Lavanttalbahn (Zeltweg – kdysi až Celje) jsou propojené v Dravogradu a musí se přes jugoslávské území.

xyz

Regiovlaky budou jezdit závlekem přes Bleiburg, ne však přes městečko St. Paul.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/meropamele – V tomto 4kilometrovém úseku bude nenávratně zdemolována čím Aich im Jauntal přijde o veškeré spojení se světem a nebude možné se tam dostat. Tím pádem by měla úderka z Dlážděné proti takovéto zprasené modernizaci protestovat.

Olda

No…, člověk by se i spokojil, kdyby se soudruzi z Dláždené 5/7, občas sebrali, zabrali špónu a zajeli si dolů párkrát na služebku (tu by mohl náš stát ustát, přeci jen je to za humny) a koukli jak se to má dělat 🙂 . Možná by to byl ten správný přínos, který by se dal promítnout i do oprav a staveb u nás. P.S.: Pro šťoury – jistě i tam je omylnost a možná i jiné nekaloty, neb blízká rodina v sídelním městě, avšak ta dopravní infrastruktura by za inspiraci přinejmenším stála.

Jiří Kocurek

No jo, jenže tady se spíš řeší konečné vítězství železnice nad silnicí v podobě umožnění pouze ručního nářadi na poli a zrušení kanalizace, kteá vede v ulici – nahrazena želznicí, šachty nelze umístit do železniční trati. Totiž svatí bojovníci tohle nedomýšlejí, oni vídí jen ten svůj vláček.

bkv

Myslíš tu údržbu lávky na mostě, kdy jí museli kvůli havarijnímu stavu uzavřít? 🙂

Petr Pan

v živote sa im ta investícia nevráti… ani v podobe „ekologických“ úspor ani finančne. Zelený ekoterorizmus zachádza do extrémov…
Elektroautá, železnice, a dovážať energiu od susedov, tváriac sa že som prosi jadrovým elektrárňam. V dnešnej atmosfére to ani smiešne nie je.. tragikomédia

K.S.

Hlavně že Česko a Slovensko energii nedováží, že?

Panda

Mluvíte o nedostatku energie a zároveň haníte projekt, který by tu energii měl šetřit.

Twix

A dovážet pořád ropu od nesousedů, abych jezdil po dálnici A2, protože železnice do Villachu je pomalá a míjí Graz, je jak výhodná investice?

Jiří Kocurek

A dovážet pořád ropu od nesousedů, abych vozil 4 lidi v 810 z veřejných prostředků za 4násobek ceny autobusu?
Tohle tady mnozí obhajují do roztrhání těla.

Martin Hanzal

Máte pocit, že výstavba dálnic se „vyplatí“? Touto optikou bychom stále jezdili po prašných cestách. Navíc, baltsko – jaderský tranzit v posledních letech stoupl o 37% – s novou rychlou trati bude ten nárůst ještě vyšší.

Josef

Tragikomedie je spíše to, co v dopravě předvádí náš východní soused, nikoliv ten jižní, pane kolego…

Karl vB.

Holt v Rakousku mají v oblasti železniční dopravy poněkud jiné priority, než na Slovensku, kde ministr dopravy Andrej Doležal nedávno přiznal, že stát nezvládne financovat ani rekonstrukci bratislavského hlavního nádraží.
„Štát nemá a nikdy nebude mať peniaze na komplexnú rekonštrukciu stanice a jej okolia.“
https://www.forbes.sk/koniec-bratislavskej-hanby-hlada-sa-investor-ktory-obnovi-hlavnu-stanicu-a-jej-okolie/

Ferda Vomáčka

Prostě Balkán

Jaro

Podla tejto vašej teórie by sa nepostavilo nič. Napríklad výstavba takej cyklostezky- tá má akú návratnosť financií- to sa vlastne nedá vyrátať… Opravy ciest? Veď načo opravovať keď to je ešte funkčné a návratnosť v nedohladne…… Treba menovať ďalej? Nemôžte sa na všetko pozerať cez návratnosť financií. Ak sa na to pozeráte takto – tak je potom jasné že to u nás vyzerá tak ako to vyzerá…… Načo opravovať výhybku- keď sa dá po nej jazdiť ešte pomalou rýchlosťou… Apropos tak ma napadá- aká je návratnosť výstavby takej nemocnice?

Kamui

Nevěděl jsem, že Rakušáci také koupili InterJety (první fotka)…

K.S.

Podle mne je ta první fotka render.

Kubrt

Ano, dokonce to má v popisku.

K.S.

No ten jsem nečetl 😀

Jiří Kocurek

Tak jasně že je. Vždyť jsou tam na ní vidět dvě koleje na mostě, který má zdvojkolejněním teprve projít.

tarten

Pozoruhodné je hlavně to, že malují mašinu na trať, kterou staví na 250 km/h.

Ryk Mat