Rakušané se po letech znovu pustili do budování S10 směrem k českým hranicím
Rakouská rychlostní silnice S10. Pramen: ASFINAG
Stavba, o které ASFINAG mluví také jako o západním obchvatu Rainbachu, má být hotová v polovině roku 2027.
Amjá už se těšil, jak pojedu po dálnici z Tábora do Prahy a jak tu čtu, ono se ještě pořád neví, kudy povede… 🙂
A Čecháčkové se za 25 let podívají na wikipedii,co znamená pojem-dálnice !!
Rakušané zjevně zastavili kvůli neaktivitě a zmatkům na české straně.
Jenom doufám, že nikoho nenapadne dokončit D3 před dokončením D0 na severovýchodě, Vestecké spojky, obchvatu Písnice a x dalších staveb v Praze, kam čeští experti nasměrovali veškerý tranzit v okruhu o průměru skoro 400 km…
To by mne docela zajímalo, kam by co nasměroval expert Vojta_7? 🤣
Do značné míry má pravdu. Zoufalá 40 letá snaha o dostavbu D0 a dílem i odpor proti středočeské D3 mu dává za pravdu. A ostatní tangenty = 0.
I ta spojka mezi D7 a D8 je zas krok zpátky.
Já jsem opravdu zvědav, jaké bude z pohledu standardního uživatele (řidiče) poměřovat tu kvalitu stavby dálnice (rychlostní silnice D3/S10) na české a rakouské straně. Kvalitu povrchu, značení, míra hloubení, urbanistické zasazení do krajiny, odhlučnění… Ano, ten rakouský úsek vede/povede trochu jinou krajinou, než na české straně, takže těch tunelů apod. musí být v Rakousku víc.. ale stejně. A obávám se, že už teď je o vítězi rozhodnuto. Což je docela paradox, když české dálnice většinou staví Rakušané a ten „design“ je velmi podobný. Jen rakouská strana (rozuměj stát) nad tím víc přemýšlí. Stačí se podívat na na A5. To je… Číst vice »
Nemyslím, že by mezi ČB a Lincem byla na rakouské straně o tolik jiná krajina než na české. V Rakousku se dnes dálniční tunely staví i v rovině, používají se totiž jako protihlukové opatření. Čistě stavebně technicky by ten tunel v Rainbachu určitě potřeba nebyl, šlo by to vést i po povrchu těsně za vesnicí, jenže to by místní stavaře ukamenovali. V ČR se to prostě na povrch plácne, postaví se nějaká ta protihluková stěna aby se neřeklo a hotovo. Kdo dálnici staví vůbec není důležité. Důležité je, kdo ji podle jakých měřítek projektuje. Resp. kdo určuje, kolik ta stavba… Číst vice »
To říkám, že ŘSD by se mělo zamyslet nad
akcí „Tunel Radyně-Losiná“ na silnici I/20…
Ta krajina JE hodně rozdílná. Od Holkova k Dolnímu Dvořišti je trasa dálnice na skoro rovné pláni. Na rakouské straně za kontinentálním rozvodím to jsou podstatně hlubší údolí. Ale vytrasovali to velmi dobře a hodně kopírují terén bez potřeby velkých mostů.
Tohle opravdu nechápu, Tak v Budějovicích se udělal tunel, špatně, jede se po rovině špatně. Jinak jako zrovna ta S10 se napojí na neslavnou A7, kde jsou denně zácpy a vede středem Lince.
A kvalita povrchu, S10 se úsekově opravovala hned po roce kvůli výtlukům.
Velmi trefne receno. Velkorysost, s jakou je D3 postavena na české strane kontrastuje s neproziravosti, s jakou je postavena SPMV na rakouske strane. Az bude totiž tento severojizni tah D3/S10/A7 dokoncen, pritahne velkou část tranzitni dopravy a pak bude na S10, která neumoznuje vedeni aspoň 2+1 v pripade rekonstrukci, ještě veselo. Nemluve o prutahu Lincem, který je problémem uz desitky let a denne. Vychodni obchvat Lince je v lepsim pripade ve hvězdách a v horsim pripade mrtvy – opet kontrast k velmi dobře navrzenemu pruchodu D3 kolem Budejovic. Ale vnimani reality nezabranuje nekterym diskuterum rozjizdet ukajecku s mottem „u sousedu… Číst vice »
Všiml jsem si, že levý „rychlý“ pruh je v některých tunelech na S10 poměrně úzký, a z boku poměrně vysoký obrubník ! Vzhledem k technické náročnosti a prostavěným penězům mě to dost zarazilo, když jsem tam projížděl.
Není to v tunelech, kde jsou tři pruhy? Takových tam je docela dost a to nevidím tragicky. Ono postavit ty tunely o 2m širší by bylo o dost dražší. I tak mi ta S10 přijde dost velkorysá, přinejmenším to, co už stojí. Občas tam jezdím a hustý provoz jsem tam ještě nezažil.
Na S10 je všude max. 100 km/h, kde asi užší levý pruh stačí. Možná je to tam schválně proto, aby se všichni báli jet rychleji. Třetí pruh v tunelu jsem viděl jen v dlouhém, skoro pětikilometrovém tunelu Gotschka v tubusu na sever, kde je velké stoupání a pravý pruh je tam v podstatě jen pro pomalé náklaďáky. Kde jinde jste viděl v tunelu tři pruhy?
Ne, všiml jsem si v tunelu směrem dolů – 2 pruhy. Předjížděl jsem osmikolo se štěrkem a pocit to byl dost blbý. A to nemám nijak velké auto. Pak jsem to záměrně sledoval a před tunely se skutečně šířkový profil zužuje, levý pruh výrazně.
A slušnou zácpu jsem tam v srpnu zažil, zřejmě nehoda.
Velkorysá D3 😀 😀 😀 Vtipálku. Třeba její velkorysý středočeský úsek, že? Nebo 60km dálnice bez jediné odpočívky. A srovnávat dnes stavěný průjezd ČB s 50 let starým průjezdem Llincem je opravdu mimo.
Co je „opravdu mimo“ na tom popravdě říci, že A7 je na průjezdu Lincem kromě noci skoro stále ucpaná? A i tak je na ní 80 km/h (hlídaných spoustou stacionárních radarů), což tedy dálnici fakt neodpovídá.
Naučte se číst. Srovnávat dálnici dnes stavěnou s dálnicí 50 let starou je mimo.
Pokud pojedete na jedne strane hranice po plnotucne dalnici 130 km/h a na druhe strane hranice po rychlostce 100 km/h (taky jsem tam zazil 50 km/h kdyz delali revize tunelu) a pres mesto priskokama krokem, tak vam bude uplne u pr*ele kdy to staveli…Ale rozdil poznate i vy, to vam garantuju…
Velkorysost v parametrech. Co presne na tom nechapete. Odpocivky se daji dodelat. To ze si to v Linci pred 50 lety natahli centrem mesta je jejich blbost a ze s tim dodnes nic neudelali je spatne predevsim pro nas, ridice…
Obchvat Lince už se staví.
Pokud myslite A26 Westumfahrung tak ten je tranzitu k nicemu…
Proč k ničemu? Je to alternativa cesty na Salzburg, která odvede část dopravy ze současného dálničního průtahu. Nebo mám špatné info?
Pokud vím (a web Asfinag to potvrzuje), tak jediné, co se jako A26 staví, je spojka mezi stávající A7 v centru Linze s jeho severozápadním okrajem a ta je tranzitu mezi ČR a Salzburgem opravdu k ničemu.
Máte pravdu, já si z nějakého důvodu myslel, že z toho nového mostu se bude pokračovat na jih západně od Linze a ono se to napojí u hlavního nádraží na současnou dálnici…. Moje chyba.
Jo, na D3 se postavil JEDEN tunel. A kvůli němu se musí další roky skrz město.
A7 se stavěla převážně v 70. letech, to se stavělo poněkud jinak.
Mimochodem, právě po A7 skrz Linec párkrát za rok jezdím a na zácpu jsem tam ještě nenarazil. Jo, nejezdím v ranní špičce pracovních dní. Jindy je to naprosto v pohodě, rekonstrukci mostu přes Dunaj navzdory.
Tak to jste měl velké štěstí. Jezdím tam od plyšáku. V ranní i odpolední a večerní špičce je to katastrofa, jinak mizérie. Ale ráno nebo v noci je to v pohodě těch místně povolených dálničních 80 km/h.
Možná to bude tím, že tam nikdy nejedete v pracovní den odpoledne.
Pokud byste si to doopravdy chtěl užít, doporučuji čtvtek, pátek po 15:30, případně i neděli, o trošku později.
V čem je A5 moderní? Že kopíruje krajinu, takže se po ní špatně jezdí?
Kolem A5 je les obrovských větrníků. Nějak si neumím představit, že by ta dálnice tu krajinu mohla ještě nějak víc zprznit.
A já si myslel, že na Rakouském ministerstvu klimatu řeší, proč je v prosinci sněhová kalamita, když je globální oteplování a planeta hoří.
Myslíte, že si pletou počasí a klima?
Na ministerstvu právěže ne. Ti mají aspoň maturitu. Narozdíl od publika dezinformátorů, jako Konečně, kteří očividně nevychodili ani základní školu, kde se rozdíl mezi těmito dvěma pojmy učí.
3x hurá ! Na oslavu sežeru 4 salámy.
Bohužel jakékoli „zpoždění“ ASFINAGu se nevyrovná české cestě budování D3 i D52…
když mažete komentáře, to to klidně zrušte
Fascinuje me tady to fabulovani mudrlantu o tom, ze Asfinag nestavi ke hranicim ptz nevi, kdy tam bude RSD. Prechodove body jsou na hranicich uz roky jasne definovane. A tak jak ted RSD rozjizdi D3 k care a ta tam roky bude koncit provizornim sjezdem, stejne tak mohl Asfinag davno dotáhnout A5 k Mikulovu. Nedotahl ptz A5 je pro Rakusaky priorita nula. O tranzit ze severu nestoji a obchvat Drasenhofenu (nikoliv dalnici) mají vyreseny. Co vyreseny nemaji a nikdy mit nebudou je Ostumfahrung Vidne takze zrejme na veky veku po te jejich severojizni magistrale přes Praterbrucke ☹
Obchvat Drasenhofenu je polovicni dalnice. Proc by Asfinag stavel ctyri pruhy az na hranici, kdyz z ceske strany jeste dlouho bude dalnice koncit u Pohorelic?
Ta dalnice pro Rakousko priorita byla – stara silnice pres Poysdorf a okolni obce byla priserna. Ale vest ji az do poli taky nepotrebuji.
dálnice pro ně priorita nebyla ve smyslu se po ní někam dostat, ale ve smyslu, uklidnit rakouské vesnice a města..to mají vyřešeno a to jim stačí
A „kupodivu“ to stačí i cestujícím, ono taková křižovatka se semafory na náměstí v Poysdorfu to byla chuťovka…
Polovicni dalnice neni dalnice. Proc by RSD stavelo ctyri pruhy az na hranici, kdyz z rakouske strany jeste dlouho bude nedalnice koncit u Freistadtu prip. Rainbachu? A vidite, RSD stavi…
Že to tak dělá ŘSD neznamená, že to tak je správně. Naopak. ŘSD staví salámovou metodou to, kde jsou zrovna razítka a na co stát dá peníze. Proto vznikají takové paskvily jako D6 anebo právě D3. Staví se tam, kde je to nejjednodušší, ne tam, kde je to potřeba.
Potřeba je to všude, kde je dálnice v územním plánu. Staví se tam, kde se podaří udolat Patrika a jiné kazišuky.
To je nějaká řízená provokace, nebo to máte z vlastní hlavy? Žeby nějaká pokroucená podoba „národní hrdosti“??
Co proboha řešíte A5? Ano, pravda, odkládali ji, nicméně I TAK ji mají hotovou dřív než u nás… a to že není obchvat Drasenhofenu 2+2 je až to poslední. U nás pořád ještě máme Mikulovem 1+1 částí obce kde se výstavba ještě zahustila takže „hezkých“ 50 a baráky 5m od silnice, včetně přechodů pro chodce.
Za východní neobchvat Vídně musíme „poděkovat“ (nejlíp horkou žehličkou) ministrini Gewesslerové (a obecně straně zelených) za to že stopla dlouhá léta běžící projekt, s hlavním argumentem „indukce“…
Zahuštěná zástavba v Mikulově a 50 km/h na průjezdu není vinou ŘSD, ale tím, že místní po vybudování obchvatu povolili další výstavbu v jeho bezprostředním okolí, čímž se z obchvatu stala vnitroměstská komunikace, a teď chtějí vlastně další obchvat.
Jinak Praterbruecke (respektive jeho lepší napojení na sever, včetně S2) je už tak zlepšení, před 20ti lety jsme jezdili ještě Bruenerstasse – Guertel… případně kdo si našel cestičku přes Seyring-Gerasdorf-Rautenweg.
ůTunel Vierzehn bude maximálně 40 metrů pod povrchem. Pro jeho stavbu platí mimo jiné zákaz nočních odstřelů, což ražbu protáhne na 540 dnů.“
Jaký to má důvod? Otřesy?
Aby odstřely nebudily permoníky.
To je snad jasné.
Je tam všude silná zástavba. A myslím, že to i souvisí s tím, že ten tunel bude reálně ražen na kraji údolí, kde je Freistadt, tak možná kvůli hluku, aby „nepadal“ do toho zastavěného údolí?
Skoro kilometrový tunel a ražba 540 dnů? To je tedy úžasné tempo skoro 2 metry denně!!!
Rakušáci rozhodně nepolemizovali nad smyslem pokračování dálnice. Už by ji měli dávno hotovou, jen čekali, až se tady laskavě dohodnem, kudy ji přivedem na hranici. Musí se totiž potkat. Teď si můžeme taky porovnat, jak to oběma půjde a za kolik. Vítěze znám předem.
Souhlasím a na vítěze bych si i vsadil. Rakušáci budou razit tunely pak už v nich budou i svítit a u nás nebude hotovo ani po zemi.
Vyjimecne se mylite. Stavba S10 se prerusovala a odkladala opakovane. Mj pamatuju ten usek kolem Freistadt asi pred 12 lety, kdy teleso bylo hotove ale dostavba odlozena na neurcito.
A soucasna zelena ministrine opravdu do dalnicnich staveb hazi vidle co to jen jde.
Ale preci jen se uz 8 let da dojet po dalnici / rychlostnici z celeho Rakouska az za Freistadt. Si predstavte, ze by 2015 byla hotova dalnice z Prahy do Kaplice…
Kolegové se tady u některých výše zmíněných příspěvků opírali do AsFinagu, ohledně ne/dovedení jejich komunikací k Staatsgrenze s námi. Jistě, avšak… U A5 si vybavuje dovedení dálnice někam k Mistelbachu a jisté očekávání na reakci od nás zda to budeme opravdu chtít do Nikolsburgu, či se něco nezměnilo a nebude to třeba pro nás přes Reintal lepší? Nic… Tak tedy Mikulov. A kde bude jako ten přestupní bod? Nic… Tak je to udělaný, jak to je. Jen s takovým malým detailem, který je však z pohledu uživatele (zde rozuměj daňového plátce spolkové republiky) docela důležitý. Najedu v sídelním městě na… Číst vice »
To mi netvrďte, že toto psal člověk…
Übrigens, u D52 probíhá úplně nová EIA, takže přípravné kroky jsou podnikány, víc asi jako reakce není nutné
Jistě, přípravné kroky probíhají… opakovaně, už od dostavění současného úseku D52 do Pohořelic, t.j. od roku 1996. Jako jo, necelých 20 let jsme se mohli být do prsou že máme „aspoň půlku“ ale to už pár let neplatí… Přitom vzhledem k velikosti Mikulova jsme měli zájem to postavit i jen jako vnitrostátní komunikaci, ale furt se jen žvanilo o podobě přechodu přes N.Mlýny a obchvatu Mikulova, ale neudělalo se lautr nic ani v částech kde bylo vše jasné… jediné čo se „řešilo“ bylo několik tabulí „80“ přes hlavní křižovatky. Jo a stavělo se v Mikulově u současného průtahu. Takže od… Číst vice »
Před časem jsem někde četl, že se má stavět obchvat Rheintalu ( příjezd do AT od Břeclavi) ale od té doby jsem další informace neslyšel. Víte o tom někdo něco více nebo to byl fakenews?
V roce 2019 byl plán, že obchvat Reintalu bude nejdřív v roce 2030. Aktuální plán neznám.
Rakušané dorazí k obci a udělají tunel. My dorazíme s dálnicí k obci a 30 let smlouváme s povrchovým vedením trasy 100 m od nejbližšího baráku.
Tak to maj vlastně štěstí, že tam stojí kopec v cestě…
Kdyz tam neni kopec, tak ten tunel Asfinag vyhloubi pod polem za vesnici. To je levnejsi 😉
Hlavně rychlejší. Takže i levnější, protože po 30 letech stojí upachtěné řešení bez tunelu několikanásobek řešení s tunelem, které by obyvatelstvo, ochranáři a majitelé pozemků zkousli téměř ihned.
On ten tunel ale není zadarmo.
Rozhodně ne, ale 20 let diskuzí a marných pokusů taky ne…
Tomu říkám systém padajícího hōwņå, my dostaneme přes hubu od Poláků a vrátíme to Rakušákům. Čekal jsem sice opak ale aspoň nejsme nejhorší.
Nevím jak to myslíte. Rakouská A7+S10 vede do Lince a chybí z ní pár kilometrů v nejméně zatíženém úseku u hranic. U naší D3 chybí ten nejzásadnější a nejzatíženější úsek.
A PAK ještě těch pár km k hranicím (z Kaplic). Ale ty už možná příští rok ZAČNOU stavět…
no sláva , nejvyssi čas
Tahle zlepšení mohou naindukovat slušný tranzit ve směru sever-jih. Coz by neměl být problém, ale chtělo by to ještě obchvat Spořilova, a další část okruhu až k D8.
Jedině dobře pokud pár (stovek?) kamionů zmizí třeba z D5 nebo D1 okolo Brna.
Ony tam zase přibudou, a s nimi další. Indukce tranzitu přiznaná v komentáři výše – a to má být dobře – no…
A další indukci… No jo, no, když my ta auta všude tak chceme.
Aspoň se odlehčí železnici..
Železnici odlehčuje celkově dopravní politika státu, vlastně i unie. Nicméně dopravní indukce pojednává o něčem jiném.
Tady je ta indukce myšlena hlavně ve smyslu přesunu z jiných tras. Na to aby dostavba dálnice z ČB do Lince způsobila, že nějaká firma přejde z jiné dopravy na kamionovou, nebo že se postaví logistické centrum ve Velešíně, to se asi viditelně neprojeví. Naopak to může způsobit ještě větší zácpy u Benešova a Miličína a nahrávat železnici, do které se tady těch cestujících v poslední době ostatně naindukovalo dost.
pristi rok bude hotova D4 do Pisku, a jako Budejcaka me uz po ty sileny silnici I/3 pres Benesov jezdit rozhodne neuvidite…(krom toho ze se take zacne stavet na jare asi 5 km dalnic z Budejovic na Pisek)
D4 bude od Prahy do Písku, D3 od Mezna do Kaplice nádraží. Před ČB od Písku nebude dálnice, jen čtyřproudá rychlostka z Pištína na silnici I/20 (Plzeň – ČB) tam kde na dopravní proud z Písku, Vodňan a Strakonic do ČB navazuje ještě dopravní proud od Prachatic. Zároveň bude obchvat dvou zoufalých obcí Češnovice a Dasný, kde prakticky nelze přejít silnici vedoucí středem obce kvůli souvislé dopravě. Dále na ni naváže chystaná severní spojka, která přivede napřímo provoz z I/20 na D3 tak aby se nemuselo projíždět celými Budějovicemi.
https://www.youtube.com/watch?v=_7lTgQHTuEA
https://www.youtube.com/watch?v=e18Sms9tIIM
Celý krásný kapacitní čtyřpruhový tah od Prahy po D4 a I/20 zazdí kruháče na severní spojce v Budějovicích.
„Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) předpokládá, že dálnice D3 bude na hranicích v roce 2025.“
Přitom ŘSD uvádí, že úsek Nažidla-Dvořiště bude zprovozněný v roce 2026. Ale uznávám, že ten příhraniční kousek má termín 2025, ovšem v jednom celku dálnice v roce 2025 nebude.
Dalnice D3 bude sice na hranicich, ale bude ji chybet 40 km kolem Benesova.
Víc – délkou je to těsně pod 60 km.
Přijde na to, co měříte. D3 od Nové Hospody na kraj Prahy chybí 60km. Na stávající trase přes Mirošovice to je nedálničně něco přes 40km.
Rakouská odplata za naše zpoždění, nejen u Znojma, ale hlavně při dostavě D52 z Brna do Vídně. Tam už Rakušáci čekají s hotovou dálnicí u Mikulova – a my zatím dokážeme jenom rozkopávat most přes Nové Mlýny.
Věřím, že Radek Mátl to spustí…
Včera jsem ve zprávách zaslechl, že se má začít do tří let kopat, ale to už slýchám téměř třicet let, tak uvidíme jestli se kopne nebo nekopne.
Rakušané ještě zdaleka nejsou u Mikulova s hotovou dálnici
Máte to nějaké pomotané. Dálnice A5 končí nad Poysdorfem, k hranicím zbýva cca 10 km…
Ještě je tam dobudovaný obchvat Drasenhofenu (je na něm povinná dálniční známka ale je obousměrný – jen dva pruhy), chybí tak opravdu pár kilometrů
Je to jen obyčejná silnice, ovšem zpoplatněná. Rozhodně ne dálnice…
Obchvat Drasenhofenu není v polovičním profilu a není ani celý ve stopě budoucí dálnice.
No jistě, je to tam nové, rovné, mimo obec, s mimoúrovňovým křížením, a může se tam stovkou… čili jasný fail. Jenom taková drobnost – kéž bysme u nás měli pár takových failů, klidně třeba na Pohořelice – Znojmo, Brno – Svitavy a podobně… všude tam se stále ještě jezdí jednou obcí za druhou, úrovňově se křižuje, maximálka je 90 ale to jen občas…
Kdo chce ať si ten fail prohídne:
https://www.google.at/maps/@48.7660315,16.6381623,3a,75y,356.52h,75.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBny6tKEycoK-08AqWyJYLg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Zde mají Rakušané na dlouho dopředu vše postavené – obchvaty Poysdorf, Drasenhof a počkají si kde ne napojí u Mikulova
Pokud vím, tak se tenkrát reportovalo, že Kraj JMK v čele s jistým JUDr. Haškem (titul na Slovensku) totálně zachrápal územní plány.
U Znojma je to na hoodně dlouho (tuším až někdy 2032)…možná. To je fakt zločin … o dalších obchvatech na I/38 směr Jihlava nemluvě…
I v Rakousku mají svou domácí politiku. Rychlostní silnice S 10 byla prezentována jako propojení poněkud „upozaděného“ regionu v okolí Freistadtu s Lincem. Možné protažení dál do Čech bylo vždy až ve druhém plánu.
Rakouskému váhání se vůbec nedivím, vzhledem k tomu, že přeshraniční úsek vykazuje nevysokou intenzitu dopravy okolo 5000 vozidel za den. Potěšující však je, že i pro tyto intenzity staví plnotučné 2+2 a nevymýšlejí kraviny typu 2+1 nebo okružní křižovatky.
Jenže to je nejspíš průměr. Jenže ta silnice musí fungovat, i když se o pražských jarňákách sebere půl Prahy a pojede tudy na lyže.
Tohle je úplný nesmysl a neefektivita. Silnici nemůžu plánovat na maximální zátěž. Je mnohem efektivnější upornit lidi, že daný úsek je třeba v pátek od 16:00 do 19:00 přeplněný a že mají jet jindy než betonovat další kus krajiny. Kolega z práce jezdí do Prahy po D8 a jede do práce na 6:00 a z práce v 15:00 a neví, co jsou zácpy. Druhý jezdí na 8:30 a zpátky v 17:30 a jede stejnou cestu 2x déle. Řešení není stavět širší dálnici, ale motivovat lidi, aby ve špičce nejezdili. Kdyby bylo od 6:30 do 9:00 na D8 před Prahou mýto… Číst vice »
Nepřesunulo by toto opatření proudy a inteznity dopravy akorát do jiných časových úseků daného dne?
A to by něčemu vadilo?
A čemu by to pomohlo? Koncepčně by navrhované mýto ve výše zmíněném časovém úseku pouze vytvořilo špičku dopravního proudu v jiný (nezpoplatněný) čas. Troufnu si tvrdit, že by toto řešení intenzitu dopravy nijak neumenšilo.
Myslím, že pro Rakousko byla dálnice od Mikulova docela důležitá, přeci jen tranzit sever jih hlavně přes léto je drsný….
No jo, ale to nejde. Pro Pražáky by to byla na lyže do Alp zajíždka..
..
A jakpak si člověk změní pracovní dobu ?
Já věřím, že by si to spousta lidí zařídila tak, že by přetížili silnice v okolí, popřípadě se nabízí pro spoustu lidí přejezd na dálncie 7 a 10.
Samozřejmě, že se to tak dělat musí. Na dráze je taky potřeba, aby úsek ze Strančic do Prahy pobral všechny vlaky, co se tam tlačí ve špičce, a to i přesto, že se tam ve dvě ráno nehne ani kolo.
To si pletete pojmy s dojmy. Samozřejmě, že je potřeba dopravní cesty dimenzovat tak, aby se na ně vešel provoz ve špičkách pracovních dní. Jenže to je situace, která nastává cca. 250krát ročně a když není dostatečně vyřešena, trpí tím hospodářství (lidé se nedostanou včas do práce / školy anebo na dojíždění zcela rezignují).
Že je silnice dvakrát ročně ucpaná zahraničními turisty, kteří odmítají na dovolenou vyrazit mimo největší vlnu nebo jinak než autem, je něco úplně jiného.
Dobře tak teda horní Pacifik se musí rekonstruovat tak, aby pobral i letní íkendové rekreáky, zubačka po reko musí být schopná unést i letní muzejní provoz…
S pacifikem souhlas, se zubačkou si nejsem jistý, byť z těch končin pocházím. Muzejní provoz už je něco jiného než pravidelné linky, ať už pendlerské nebo víkendové. Na druhou stranu, tam by na zvýšení kapacity stačilo pár výhyben, což by drahé nebylo. Pokud má muzeum dost vozidel, aby poptávku uspokojilo.
Ano, a o to tu Pražanům jde. Proto Brno – Vídeň stoji….
Ve skutečnosti je ten Mikulov kolikrát blíž Praze časově než to Dvořiště 🙂
Praha – Mezno stojí taky.
Nemusí. Viz A10 na začátku letních prázdnin v jižním Německu anebo stovky kilometrů dálnic přímo v tom Německu.
Silnice by měla postačovat pro běžný silný provoz (kterápak v ČR tohle splňuje?). Ale byla by opravdu pitomost stavět ji dvojnásobnou jen proto, že je dva dny v roce přeplněná, protože zahraniční turisté odmítají cestovat jindy anebo jinak než autem. To je jejich blbost.
Nevím detaily, ale předpokládám, že když se staví úplně nová silnice, tak 2+2 není výrazně dražší než nějaký rozumný trojpruh. Přitom je mnohem bezpečnější, použitelnější při opravách atd.
5000 nezní sice nijak extra, ale podle mě a mých dlouholetých i když ne moc častých zkušeností s celou tou silnicí z Budějovic za hranice, je to někde na hraně či spíše často za hranou toho, co silnice zvládá.
Kapacině by to zvládla bez problémů, ale při nízkých rychlostech pro většinu aut. Potíž je ta spousta kopců, zatáček a vesnic, kvůli nimž jednak náklaďáky ale i část osobáků jedou pomalu, druhak tam téměř nelze bezpečně předjíždět, takže právě stačí jeden pomalý náklaďák a hned se to všechno šine desítky kilometrů.
Ve směru na západ jsme vždy první, protože pro Německo či Rakousko to není priorita a také tam je byrokracie horší než u nás.
Jestli tím západem myslíte světovou stranu, pak zde se staví na jih.
Jestli tím západem myslíte geopoliticky státy západní Evropy, pak vás pošlu do Mikulova.
Mikulova zatím nedosáhla ani jedna strana
Mikulov už obchvat má. Akorát místní si kolem něj postavili kus města a zase řvou…
Po velmi dlouhé době budeme na hranicích jako první (otázka zda to nebude spíš naše premiéra)…
Na druhé straně s Polskem na D11/S3 – u Lubawky, je to pro změnu přesně opačně (ale na to jsme u nás právě spíše zvyklý).
Nebyli jsme na hranicích první s D1?
no ale D1 je narozdil od polske A1 jeste nedostavena
Premiéra určitě ne, dříve jsme byli na hranicích s D5 v Rozvadově. Nutno dodat že zatímco pro ČR je tento přechod zcela zásadní, v rámci Německa je to spíš marginální kousek dálniční sítě.
Blbý je, že díky blokacím různých „hnutí“ v té době chyběl jeden dost zásadní kus té dálnice – obchvat Plzně.
Zajímavé, jak ty poslední úseky vyjdou vždy zrovna na obchvat nějakého města. D5 Plzeň, D1 Přerov, D0 Praha :)…
Který úsek D0 není obchvat Prahy ? 🙂
Poslední úseky jsou logicky většinou ty,kde je z nějakého důvodu největší odpor různých sdružení. U D8 to byl průchod Českým Středohořím, u D3 bude zase poslední průchod skrz Posázaví.
R43 Brno .. (nejproblematičtější úsek je ten přes Bystrc, dál na sever moc problémy s trasováním nejsou (ok, Malhostovice mají své NIMBY, ale proti Brnu malé))
No tak Ti z Bystrce jsou taky diagnózové. Ta dálnice byla naplánována desítky let předtím, než tam bolševik postavil hnusný sídliště. No a teď jim, dnes je asi 85 let od prvnich zemnich praci, to nejak zacalo vadit a řvou? Nebylo by lepší se nestěhovat k budoucí dálnici?
V Případě Prahy je D0 celá obchvat. Trošku mne štve, že svou A0 budou mít i v Rumunsku dřív, než my D0… Asi tu máme něco blbě 😁
A0 jim přeju ale jinak není silniční dopravě v Bukurešti vůbec co závidět. I dneska, kdy ten okruh v podobě dvouproudé silnice už mají a tak nějak to jede, je úplné peklo pokračovat dovnitř toho okruhu byť jen na okraj města – hodina čekání žádná míra.
Záleží na úhlu pohledu, imo by „jsme na hranicích první“ platilo, kdyby Jč kraj byl samostatný stát.
Ještě tam nejsem 😉
*nejsme
Jenže první tam budem jen z toho důvodu, že Rakousko nemělo důvod proč tam něco stavět, když tam ještě nejsme.