Po dlouhé době pustí Rakušané veřejnost na stavbu tunelu Semmering, už je obsazeno
Exkurze na staveništi úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB | Knopp
Poslední nadějí jsou vstupenky, které ÖBB vyčlenily k rozdání přímo na místě. Vstup je zdarma.
Pro rychlé přesuny na velké vzdálenosti to bude výborné, ale pokud někdo nespěchá stejně stojí za to věnovat čas na cestu po Rakousku po povrchu terénu – je to parádní země a můžeme jen litovat, že jsme tam tak dlouho neměli možnost jezdit aspoň tak snadno, jako to jde v posledních třech desetiletích
Semmerig basis tunel, Brenner basis tunel, Koralmbahn, kde je tuším také nějaký dlouhý tunel, proč to jde v méně lidnatém Rakousku a né u nás?
Možná proto, že tu nemáme Alpy?
Alpy nemáme, ale přes ty naše kopečky se nám tratě taky dost klikatí.
takovéhle malé kopečky ale stačí řešit kombinací tunelů, náspů, estakád a oblouků, úpatní tunel je overkill
Zkoušel jsem to už několikrát hledat. Nikde jsem se, nedočetl, proč ten tunel tak kroutí a nejde mezi oběma místy přímo? Neví to někdo?
https://zdopravy.cz/slava-ve-styrsku-na-stavbe-tunelu-semmering-doslo-k-prorazce-u-murzzuschlagu-176648/#comments
Díky, to mi nějak uteklo.
Podle OBB jsou dva důvody : 1. složité geologické podmínky (a velké průsaky vody) a 2. (podle mne to bude hlavní důvod) že z Gloggnitz do Murzzuschlag je vzdušnou čarou stoupání cca 250m (na cca 19 kilometrech to dělá přes 13 promile). Delší trasa jim umožní mít maximální sklon sklon jenom kousek přes 8 promile. (A to se vyplatí 🙂