Po dlouhé době pustí Rakušané veřejnost na stavbu tunelu Semmering, už je obsazeno

Exkurze na staveništi úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB | KnoppExkurze na staveništi úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB | Knopp

Poslední nadějí jsou vstupenky, které ÖBB vyčlenily k rozdání přímo na místě. Vstup je zdarma.

Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) znovu vpustí veřejnost na stavbu úpatního tunelu Semmering. Stane se tak 21. října na štýrské straně u města Mürzzuschlag, kde došlo začátkem září k prorážce tunelu. Den otevřené stavby se konal naposledy před covidem, zájem je proto velký.

„Na vlakovém nádraží Mürzzuschlag vás čeká pestrý program s pohledy do zákulisí stavby a bohatý program pro děti,“ oznámily ÖBB. Program na nádraží bude přístupný každému bez omezení, což neplatí pro výlet přímo na staveniště.

Na zhruba dvoukilometrovou pěší túru do tunelu je třeba se registrovat; systém byl spuštěn v pátek večer a dnes už jsou všechny časy obsazené. Poslední nadějí jsou vstupenky, které ÖBB vyčlenily k rozdání přímo na místě. Vstup je zdarma.

Exkurze na staveniště úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB | KnoppÚpatní tunel Semmering. Pramen: ÖBBNový úpatní tunel Semmering. Autor: Földhegy – Vlastní dílo, usingOpenStreetMap dataSTRM3 dataFile:Karte A Stmk.svg by AleXXw (PD)Some information from www.tunnel-online.info, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=74544272Prorážka tunelu Semmering u městečka Mürzzuschlag. Pramen: ÖBB, EbnerProrážka tunelu Semmering u městečka Mürzzuschlag. Pramen: ÖBB, EbnerProrážka tunelu Semmering u městečka Mürzzuschlag. Pramen: ÖBB, EbnerPrvní prorážka v úpatním tunelu Semmering (červen 2022). Pramen: ÖBB/EbnerStavba úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB_EbnerStavba úpatního tunelu Semmering. Pramen: ÖBB/Ebner

Po nedávné prorážce u Mürzzuschlagu pokračuje ražba tunelu o celkové délce 27,3 kilometru už jen u dolnorakouského konce, kde stavbařům zbývá k prorážce posledních 750 metrů. To zabere zhruba dva roky.

Datum otevření tunelu se v minulosti několikrát posunulo, už více než rok ale ÖBB drží termín 2030. Zahajovací ceremoniál se na stavbě odehrál v roce 2012, samotná ražba začala po přípravných pracích v roce 2014.

Tunel vzniká mezi městy Gloggnitz v Dolním Rakousku a Mürzzuschlag ve Štýrsku. Jeho otevřením se má odstranit úzké hrdlo, které na jižním koridoru představuje původní 160 let stará trať přes průsmyk Semmering. Ta je jednou z nejvyužívanějších železničních tratí v síti ÖBB, jezdí po ní i české Railjety při cestě mezi Vídní a Štýrským Hradcem.

Nový tunel má dvě trouby a je budován na rychlost 230 km/h. Cestu mezi Vídní a Štýrským Hradcem zkrátí o půl hodiny.

Tagy ÖBB-Infrastruktur Rakousko úpatní tunel Semmering
9 komentářů