LOT 3a leaderboard

Rakušané otevřeli dálnici A5 směrem k Mikulovu, ulevili obcím i řidičům

Výstavba dálnice A5 v Rakousku. Autor: ASFINAGVýstavba dálnice A5 v Rakousku. Autor: ASFINAG

Po slavnostním stříhání pásky, kterého se minulý týden účastnil i český ministr dopravy Dan Ťok, se ode dneška mohou svézt

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
TPK

Počkat, podle toho, co jsem viděl z vizualizací na konkurenčním serveru – opravdu je dvouproudovka?

Martin Štrajbl

V Rakousku se staví dálnice stejně rychle jako u nás ? Možná. Tak se srovnejme s Polskem, kde každý rok zprovozní od 200-300 km rychlostních silnic a dálnic ! To po přepočtu na množstí obyvatel by odpovídalo 50-80 km každý rok v ČR !
To my postavíme tak za deset let. A pozor. Naprosto drtivá většina polských rychlostek není zpoplatněná.
Jediné co je potřeba říci, že Poláky trápí nízký počet sjezdů ale na druhou stranu je to logické. Hlavní je nejdříve udělat rychlý průtah.

Martin Štrajbl

V Rakousku se staví dálnice stejně rychle jako u nás ? Možná. Tak se srovnejme s Polskem, kde každý rok zprovozní od 200-300 km rychlostních silnic a dálnic ! To po přepočtu na množstí obyvatel by odpovídalo 50-80 km každý rok v ČR ! To my postavíme tak za deset let. A pozor. Naprosto drtivá většina polských rychlostek není zpoplatněná. Jediné co je potřeba říci, že Poláky trápí nízký počet sjezdů ale na druhou stranu je to logické. Hlavní je nejdříve udělat rychlý průtah. Příští rok plánují předat do užívání dalších 370 km rychlostních silnic. To je 100 km na… Číst vice »

Martin Štrajbl

Příští rok plánují předat do užívání 370 km rychlostek. To je po přepočtu 100 km u nás. My některé roky předáme nulu. A teď se ptejme jak je to možné. V papírově chudší zemi při absenci poplatků za užívání pro os. auta na více jak 90% rychlostek. Kdysi jsme pro Polsko byli Amerika. Brzy to bude naopak. Na konci socialismu měli krom hitlerovy dálnice prakticky nulu a tímto tempem nás už během pár krátkých let předeženou. A nekvalitou to není. Jel jsem po jejich rychlostkách a jsou rozhodně kvalitnější než třeba dálniční mosty v Ostravě.

Martin Štrajbl

My bohužel stavíme v kapitalismu ročně méně dálnic než v socialismu od začátku 70. let, kdy se začaly stavět a to nebyl tak rozšířený automobilismus jako dnes, tranzitní zemí jsme nebyli vůbec, nákladní doprava se vozila po železnici, mýta nebyla, dálniční známky a silniční daň také ne. My jsme prostě mistři světa v poučování jiných ale tam ta naše odbornost končí.

Vláďa

Rakusaci jsou ukazkou toho,jak se maji stave dalnice. Cesi jsou neuveritelne nekompetentni.bohuzel.doufam,ze se dodrzi sliby a do roku 2021 se otevrou dalsi useky v cr. Bez dalnic a zeleznicnich koridoru to proste nepujde.nechapu ani,ze ministerstvo dopravy nema vetsi rozpocet.mel by mit nejmene 120 miliard rocne a kazdy rok zmoderniuovat kotidory a vystavovat rychlodrahy a dalnice aspon 50km rocne.bohuzel se to vubec nedeje 🙁

kuba

no, někde bylo nějaké srovnání a podle něj rakušané otevírají ročně plus mínus stejné množství km dálnic jako v my

Vojtěch Zvolský

Že otvírají stejně km dálnic jako my je možné s tím rozdílem, že oni mají postavenou základní síť a z Vídně se po dálnic dostanete pohodlně do všech velkých měst. Souhlasím s těmi rychlodráhami. Nedávno jsem jel v Rakousku z Vídně do Linzu a Salzburku a do Linze je jízdní doba, myslím něco kolem 45 minut a do Salzburku 2:20, takže ani tu dálnici už nepotřebujete. A obecně v Rakousku i na poměrně klikatých tratích jezdí v alpských údolí 130 a Čechách tratě stejných poměru modernizujeme na nižší hodnoty. Docela by mě zajímalo, kde je problém a proč v Rakousku… Číst vice »

beran

Opravdu jenom doufejte. Já jsem taky doufal (že se za svého života svezu po nějakém novém úseku), už ale ani nedoufám. A začínám opravdu nabývat dojmu, že ANO o urychlení dopravních staveb jen žvaní a chvástá se. Jak jinak si vysvětlit např. informaci z infoletáku o zahájení stavby „Obchvat Nové Paky“ ze začátku letošního roku s termínem květen 2018 a s poznámkou „v případě zdárného majetkoprávního vypořádání ….“. A najednou se z ničeho nic stavba opět potichu odsunula, tentokrát už ani ne s jasným termínem jako posledně, teď už se jen uvádí rok – 2019. V roce 2018 si opět… Číst vice »

Vláďa

Beran: řsd a sždc jsou amateri,velice spatnevplaceni lide,kteri se neuchytnou jinde.bohuzel.tot muj nazor,neznam nikoho primo.a nikdo na ne netlaci.proste statni prispevkova organizace.