Rakušané náhle zavřeli trať z jižních Čech na Linec, lůžkový vůz musí přes Lipsko
CityShuttle ÖBB, osobní vlak České Budějovice - Linec. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Cestující z Jižních expresů vozí autobusy v úseku Pregarten – Linec.
Já jedu ČB – Linec v úterý a web ČD jako vždy spí a stále ukazuje : bez omezení. Web OBB o té ND z Pregartenu do Lince informuje jasně.
Oblázky nejsou obrázky a těžené kamenivo není drcené, Lexo!
—
Dle fotek z místa je zřejmé, že Rakušáci zaměstnali firmu Pat a Mat a ti udělali násyp z kulaťoučkých oblázků, které měla udržet pohromadě netkaná geotextilie a pár na stavbě stlučených prkýnek jako ve Studénce. Možná by to vyšlo vy borci u vás doma na vjezdu do garáže, ale ne pod tratí s desítkami tun nahoře. První pořádně naložený vlak zatlačil ocelové traverzy pěkně do těch kamenných kuliček, až se rozkutálely všude kolem. 😂
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4626100
Stavební materiál značky: „Co Dunaj dal“.
Jak to tak ztuhle visí, tak mi přijde, že to byl hubený beton, ale nestihl zatvrdnout.
Pokud tam byl cement tak čeho se měl chytit? Dyť to je snad jen jedna frakce krásných kulatých a hladkých oblázků s naprostým minimem jemnějších zrn. Tohle nemohlo projít žádnou schválenou recepturou.
Já nechápu proč při mimořádnosti lůžko jede odklonem, ale při plánované výluce je zrušeno bez náhrady.
Možnost odklonu je docela novinka, další výluky snad už budou řešeny odklonem.
Že by proto, že při mimořádnosti už jsou prodané jízdenky, tak se dopravce snaží (správně!) ty lidi alespoň nějak odvézt..?
No, akorát že jen ty z Prahy, na ostatní s.. (peče). Včera (1.5.2024) jela kámoška z Tábora do Zurichu na dlouho plánovanou dovolenou, cena za dvojlůžko 10.000. To, že lůžko nejede, se zjistilo až po příjezdu vlaku. Všichni zaměstnanci ČD si něco mysleli, ale nikdo nic nevěděl, zajištění odpovídajiící náhradní dopravy nikoho zjevně ani nenapadlo, takže cesta dílem na sedačce, dílem na stojáka, noční přestup, ráno dorazily polomrtvé, den totálně na h… (nic). Fakt nóbl zážitek hodný 21. století.
Ten Pregarten je snad prokletý, já jsem taky nemohl do Curychu přímo. Byla tam do Lince výluka.
Přes Lipsko je to kratší než přes Gmünd? Vím, že u lůžka je to jedno, ale stejně…
Trať přes Gmünd vás dovede prakticky jen do Vídně a zase byste jel zpátky do Lince.
Asi není, ale prostě přes Lipsko jede jiný vlak Praha – Curych, tak to pověsí na něj. Přes Gmünd by to sice obsloužilo všechny stanice jako standardně (kromě úseku ČB – Linz odkud by se muselo na ten spoj popojet), ale potřebovalo by to vlastní trasu. A asi dost brzký odjezd z Prahy, aby to ve Vídni stihlo ten vlak na kterém to běžně jezdí.
Hlavně nevím, za co by se to zapřahovalo a kde všude přepřahovalo, aby to dojelo ve Vídni na správné nádraží.
Zjevně chybí slušná trať na Mnichov.
Asi před dvěma hodinami stála na nádraží v Českých Budějovicích jednotka ÖBB. Bylo to půl hodiny po odjezdu a já jsem si říkal, co tam dělá…uvízla a zajímalo by mě kdy se dostane a kudy do Rakouska
Nemohlo by to zatím pendlovat po Lipence? 🙂
Tahle trat je nekonecna ostuda v kontextu paralelne budovane dalnice.
Ta trat je flikovana koňka, ne? Stejne jako Bustehradka
Po tělese koňky to vede pouze v úseku ČB – Bujanov. V Rakousku vedla koňka úplně jinudy.
Měl byto být tento most.
48.3236563N, 14.5011708E https://mapy.cz/s/bedanucaza
Gerstner to vedl nejdřív s vidinou paroprovozu už tenkrát, ale investorům ta metoda vadila a vymněnili jej. A koním vyšši sklony nevadily. Proto je část koněspřežky použita.
On je Gerstner často vyzdvihován za to, že stavěl s výhledem do budoucnosti, naopak Schönerer je zatracován za tu lacinou stavbu. Ekonomická realita je ovšem taková, že Gerstner nebyl schopen se zdroji, které měl k dispozici, tu trať dokončit. To dokázal až Schönerer – díky němu mohla ta dráha začít jezdit, generovat výnosy, splácet své pořizovací náklady a vůbec se celkově osvědčit, aby bylo možno vůbec pomýšlet na upgrade na lokomotivní provoz. Nezapomínejme, že se koňka stavěla v letech 1825 – 1832: železnice ze Stocktonu do Darlingtonu, která jako první na světě prokázala životaschopnost konceptu lokomotivního provozu, ale jezdila taky… Číst vice »
Flikovaná, ale za 1 miliardu jen v našem úseku, ale platilo to EU. Ne, ve stopě koňky to ale nevede :):). Dobrá připomínka :):)
Tam bylo pochybeni kupodivu i na Rakouské straně, nechtěli do toho dát moc peněz, a výsledkem spadlý most snad ani potřené komentovat. Asi brali v úvahu i ekonomickou návratnost, to ale nemusí být to pravé.
Vždyť v Rakousku stavbu dálnice neustále odkládají, protože v rámci své schyzofrenie se rozhodli zase pro trať, kterou před 20 lety nechtěli dělat. A teď se jim rozpadá i současná? Navíc , být to u nás, už je tu milion komentářů o dobré správě, což trochu člověka mrzí, že máme tu tendenci pořád nadávat jen na věci u nás.
Schizofrenie..
jej 🙂
Proč můj vlak nic neukazuje?
Proč se nezeptáte na zákaznickém oddělení ČD?
Co kdyby ti mínusáři, tedy odpověděli, když to vypadá, že se není třeba ptát na takovou informaci ČD? 😉
Na květen je plánována další výluka, 27.5 jedu busem z Lince až do Budějovic. Teď podle info OBB co psali asi deset dní dozadu.
Protože probíhá nepřetržitá výluka ČB – HD st.hranice a zřejmě jste chtěl pro cestu použít vlak dálkové dopravy linky EX7 kategorie EC , který je nahrazen autobusem v úseku Linz – České Budějovice ve dnech 10.5 – 29.5.2024
Viděl jsem fotky propadlého mostu . I rakušákům bude chvíli trvat , než ten most opraví .
Můžu se zeptat, kde najdu fotky mostu?
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4626100
Tady je alespoň odkaz na jednu fotku od bývalého kolegy výpravčího ze Summerau : https://www.k-report.net/discus/messages/28/65355.html?1714157305
Kdepak asi udělali soudruzi z Österreich chybu?
Na desítku to projet půjde, co, ne? 😉