Rakouský Westbahn chystá mezinárodní provoz, spojí Mnichov a Vídeň
Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn
Jeden z prvních open-access dopravců na evropské železnici míří poprvé mimo zemi, kde začal se svým byznysem. Rakouská společnost Westbahn
Patro je za příplatek, či jak to funguje? Jsou místenky?
Za prvé. KISS dosud nebyl schválen v Německu. Za druhé. Westbahn nemá personál s německými zkouškami a obecně trpí odlivem nespokojeného jízdního personálu, který je horkotěžko nahrazován externím, nezkušeným, či jazykově slabě vybaveným maďarským personálem. Za třetí. Na stejném rameni Salzburg-München již jezdí Meridian, s nímž má Westbahn v Salzburgu přestupní vazbu. Takže ve finále dopadne celková snaha podobně jako dřívější ambice, protáhnout linku do Innsbrucku, s peaží okolo Rosenheimu. Minimálně příští rok se KISS do Mnichova s cestujícími nezajede. Jinak myšlenka dobrá..
Navíc nově jezdí část spojů ve Vídni nikoli na Westbahnhof, ale po lince S-Bahn na Wien Praterstern, přičemž zastavuje ve všech zastávkách jako jsou např. Belvedere, Rennweg nebo Mitte. Povedený koncept.
Nemám síce osobnú skúsenosť, ale zastavovanie na bahnsteige 1-2 v Hbf kde je vysoká frekvencia regionálnych vlakov a cestujúcich a minimálny čas pobytu mi nepripadá ako šťastné riešenie.
U oebb jsou vlaky pořád narvané a to stojí bez karty 2x tolik.
Jinak srovnání wb a RJ je tristní, kam se žlutá zimnice hrabe
Ale jedno mají společné: nikdy se nedostali do černých čísel. .
pohodlím, cenou, nabízeným tiskem nebo vodou?
Zajímal by mě vývoj počtu cestujících. Jestli ÖBB klesají a WestBahnu stoupají či jak.
S Westbahnem jezím po Rakousku rád. Maximální jednoduchost – člověk si buď předem koupí na internetu lístek který platí rok od zvoleného data a nastoupí do libovolného vlaku co jezdí v půlhodinovém taktu, nebo nastoupí bez lístku a s mírným příplatkem si jej koupí u průvodčího. Interiér dýchá novotou. Vlaky jezdí přesně – jen o pár minut pomaleji než Railjety. Doporučuji. Akorát článku není jasné jakou cestu zvládne Westbahn za hodinu a 37 minut. Salzburk-Mnichov ? Teď tam jezdí Railjety za 2 hodiny – ale možná je to kvůli stavbě na německé straně, možná s novým JŘ bude i celková… Číst vice »
Umíte číst? Jestli jo tak si ten článek přečtěte znova. Třeba druhý pokus bude úspěšný.