Rakouský Westbahn chystá mezinárodní provoz, spojí Mnichov a Vídeň

Jednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - WestbahnJednotky Stadler Kiss dopravce Westbahn. Foto: Attila Alföldi - Westbahn

Jeden z prvních open-access dopravců na evropské železnici míří poprvé mimo zemi, kde začal se svým byznysem. Rakouská společnost Westbahn

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tunel

Patro je za příplatek, či jak to funguje? Jsou místenky?

kosočtverec s čárkou uprostřed

Za prvé. KISS dosud nebyl schválen v Německu. Za druhé. Westbahn nemá personál s německými zkouškami a obecně trpí odlivem nespokojeného jízdního personálu, který je horkotěžko nahrazován externím, nezkušeným, či jazykově slabě vybaveným maďarským personálem. Za třetí. Na stejném rameni Salzburg-München již jezdí Meridian, s nímž má Westbahn v Salzburgu přestupní vazbu. Takže ve finále dopadne celková snaha podobně jako dřívější ambice, protáhnout linku do Innsbrucku, s peaží okolo Rosenheimu. Minimálně příští rok se KISS do Mnichova s cestujícími nezajede. Jinak myšlenka dobrá..

David

Navíc nově jezdí část spojů ve Vídni nikoli na Westbahnhof, ale po lince S-Bahn na Wien Praterstern, přičemž zastavuje ve všech zastávkách jako jsou např. Belvedere, Rennweg nebo Mitte. Povedený koncept.

Poiree

Nemám síce osobnú skúsenosť, ale zastavovanie na bahnsteige 1-2 v Hbf kde je vysoká frekvencia regionálnych vlakov a cestujúcich a minimálny čas pobytu mi nepripadá ako šťastné riešenie.

Sotous

U oebb jsou vlaky pořád narvané a to stojí bez karty 2x tolik.
Jinak srovnání wb a RJ je tristní, kam se žlutá zimnice hrabe

Ale jedno mají společné: nikdy se nedostali do černých čísel. .

petr.r

pohodlím, cenou, nabízeným tiskem nebo vodou?

asdf

Zajímal by mě vývoj počtu cestujících. Jestli ÖBB klesají a WestBahnu stoupají či jak.

Marty-t2

S Westbahnem jezím po Rakousku rád. Maximální jednoduchost – člověk si buď předem koupí na internetu lístek který platí rok od zvoleného data a nastoupí do libovolného vlaku co jezdí v půlhodinovém taktu, nebo nastoupí bez lístku a s mírným příplatkem si jej koupí u průvodčího. Interiér dýchá novotou. Vlaky jezdí přesně – jen o pár minut pomaleji než Railjety. Doporučuji. Akorát článku není jasné jakou cestu zvládne Westbahn za hodinu a 37 minut. Salzburk-Mnichov ? Teď tam jezdí Railjety za 2 hodiny – ale možná je to kvůli stavbě na německé straně, možná s novým JŘ bude i celková… Číst vice »

Sotous

Umíte číst? Jestli jo tak si ten článek přečtěte znova. Třeba druhý pokus bude úspěšný.