Rakousko znovu dotuje spojení Vídeň – Salcburk. Dopravci si uznávají jízdenky
Railjet na nádraží ve Vídni. Foto: ÖBB / Harald Eisenberger
Rakouské ministerstvo zadotuje dopravce do února v přepočtu více než miliardou korun
Donucen zelenou doktrínou zachraňuje páteřní trať. Kolik by stálo, kdyby tam dopravci nejezdili? Dost se tam investovalo peněz.
Asi jste si nevšiml, že v Rakousku mají podobná omezení jako u nás díky čínskému viru, a tudíž jezdí daleko méně lidí. V Rakousku spoje zachovávají, u nás se ruší. Žádná zelená doktrína v tom nehraje roli.
Naprostý souhlas. Jel jsem v sobotu Innsbruck-Wien a normálně jezdí Railjety každou hodinu, dokonce na některých spojích 2 soupravy.
Obsazenost business+first 4lide, economy cca 20%.
Já bych raději viděl objednávku ZDO i tam kde se komerce uživí.
Praha – Brno jezdí autobusy i vlaky, přesto jsou objednány Ex do Břeclavi.
„Rakouský stát ke stejnému kroku sáhl už v dubnu, kdy trasu dotoval tři měsíce.“
Jen pro doplnění: nakonec bylo 1. opatření prodlouženo o další 3 měsíce, takže uznávání jízdenek i dotační podpora platila půl roku až do 7. října. https://salzburg.orf.at/stories/3069878/
A jéje to by se asi Jančura pototento
kdyby mu stát platil?
Takže bude platit jízdenka na jednoho i druhého? Nebo budou jízdenky stále vázány na dopravce ?
Jo. Nyní si budou muset vzájemně uznávat jízdenky, což platí i pro jízdenky zakoupené u zahraničních partnerů ÖBB, mezi které patří České dráhy.
…a u nás podporujeme komerční zájezdové autobusové dopravce, ale komerční ekologičtější železniční dopravu (ať už ČD, RJ, LE nebo kdokoliv jiný) necháváme svému osudu.
On už není Radim (Jančura) velkým kámošem Andreje (Babiše)? 😮
Mícháte hrušky s jablky a melete nesmysly (nezlobte se na mě, ale jinak to napsat nešlo). Jediný, kdo v poslední době udělal železniční zájezdovou dopravu, byl RJ na jediné lince Praha-Rijeka. Zkuste třeba udělat poznávací zájezd z Česka na zámky na Loiře vlakem. Nebo udělat okružní jízdu vlakem po Praze pro turisty z ČLR . Až to zpracujete, tak to sem prosím postněte.
A vy jste evidentně těžce mimo 😀
No tak dle mého názoru mícháte věci Vy.Jde Vám o linku ,nebo poznávací zájezd? Ano pravidelná letní linka byla do Rijeky od Regio Jet ,ale je zde firma ,kterou nesnáším ,ale nyní se musím zastat, co dělá výletní a jiné akce a umí udělat např.zájezd na úzkokolejky do Madarska s prohlídkou Budapešti ,prohlídku Slovenska,a Prahu technickou ,což je ta Vaše okružní jízda po Praze zvládá celkem skvěle ,tak až to zpracujete…
Reagoval jsem na tento text: „…a u nás podporujeme komerční zájezdové autobusové dopravce, ale komerční ekologičtější železniční dopravu (ať už ČD, RJ, LE nebo kdokoliv jiný) necháváme svému osudu.“ O co šlo Michalu Jarošovi netuším, zeptejte se jeho. Po něm jsem chtěl, aby zpracoval dle jeho tvrzení ekologičtější variantu vlakem Zámků na Loiře a okružce po Praze.
Zatímco SŽ úspěšně ruší překladiště atd., aby nebylo možné vozit náklad.
Přičemž ČD Cargo má zakázáno tyto projetky připomínkovat. Až se divím, že SŽDC dovolila Metransu si to překladiště postavit.
Máme liberalizované dopravce. Jezdí tu soukromníci. Tak nechat zliberalizovat i provoz železnic
Jakože by na CDP seděl třeba traťový dispečer o RJ? 🙂
Takový zájezd vlakem do ZOO ve Zlíně je super, když chcete tentýž den ještě navštívít Luhačovice. Donedávna vás tam uvítala o několik řádů ekologičtější Regionova.
Do ZOO jezdí dotované bateriové trolejbusy. Proti nim opravdu nic nemám…