Rakousko začne nově dotovat nákup skládacích kol
Rakouská ministryně pro ochranu klimatu Leonore Gewessler oznamuje rozšíření dotací na nákup jízdních kol. Foto: Bmkv.gv.at
Stát loni podpořil nákup dvanácti tisíc jízdních kol, chce více propojit cyklistiku s veřejnou dopravou.
Já mám vypozorováno, že když je na něco státní dotace, tak nejenže na to výrobce/prodejce nedá slevu, ale naopak zdraží.
Za mě to dotování je krok velice špatným směrem. Pokud lidé budou chtít jezdit na kole, tak budou i bez dotací. Takto si lidé pořídí ty správná kola se slevou, pár vyvolených si namastí kapsu a ostatní to zaplatí. Dle mého názoru většina dotací křivý trh a v ekonomice by neměli co dělat. Něco jiného by bylo kdyby se ty kola zpřístupnila lidem například formou sdílení.
Kdyby dotace dle vás nekřivili trh, patrně byste neuměl ani číst a psát. Na druhou stranu, by byl člověk ušetřen spousty „mouder“, které musí číst. Hlavně ty o neviditelné ruce trhu. 😉
Něco jiného je dopřát lidem vzdělávání, bezpečnost či zdravotní péči a něco jiného křivit trh dotacemi na věci které buď lidé nechtějí nebo by si je koupili tak či tak. A pro konkrétní příklady nemusíme chodit daleko.
Akdi to určuje, kdy je to to něco jiného? Proč existují zubaři bez smlouvy s pojišťovnou? Jak se to pozná, co je co?
Jo, jsou tak strasne eko, že v jejich dálkových vlacích není (oficiálně) možná přeprava horských kol. Jen městských. To dává smysl….
Tak kdo by jezdil ve městě na horském kole.
Že by lidé? Jaký je rozdíl zdali po městě jedete na horském či silničním kole?
Ve městě to okolí může být jedno, ve vlaku může být rozdíl, jestli se to kolo vejde nebo nevejde do držáku. To dělení myslím není horské x městské, ale podle šířky pneumatik. Nejen městská, ale i silničky, gravely, crossová/trekkingová kola bývají v pohodě. Jo, bylo by dobře, aby železniční dopravci mysleli na to, že lidi by potřebovali jezdit s nejrůznějšími koly a u nově objednávaných/rekonstruovaných vozidel na to brali ohled. Ale současně je pochopitelné, že na aktuální boom poptávky po jízdu vlakem s koly všech typů nedokážou reagovat okamžitě. Bylo by potřeba je tlačit k tomu, aby reagovali co nejrychleji… Číst vice »
A proto nová vozidla, napr. Regioshark má jen pět háku na kola.
Myslím že kdyby se opravdu chtělo, tak by se ty držáky daly docela rychle předělat. Ale to by se opravdu muselo chtít.