LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Rakousko začne na první dálnici testovat rychlost 140 km/h. Po roce uvidí, zda ji zvýší trvale

Rakouská dálnice A1. Foto: AsfinagRakouská dálnice A1. Foto: Asfinag

Rakousko chce na své nejvytíženější dálnici A1 mezi Vídní a Salcburkem v druhé polovině roku testovat novou maximální rychlost. Na

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Úseky, kde se to chystají zavést, budou asi ty nově zrekonstruované na 3+3, kde se dá jet 150 km/h aniž byste to poznali.

Podotýkám, že tento rakouský test nemá jakoukoliv relevanci pro diskusi ohledně zvýšení nejvyšší rychlosti v ČR, protože dálnici podobných kvalit a směrového vedení v ČR prostě nemáme.

Pavel

Jste úplně mimo, stejně jako někteří diskutující níže. České dálnice mají prakticky stejné nebo obdobné parametry těm německým a rakouským (nepočítám naše „dálnice druhé třídy“ které vznikly přeznačením rychlostních silnic, např. D7). Příkladem budiž třeba německá A6 navazující na D5, kde A6 se různě klikatí, připojovací a odbočovací pruhy mají délku cca 200 m a je na ní neomezená rychlost. D5 je oproti tomu rovná, má stoupací pruhy, připojovací a odbočovací pruhy minimálně(!) 200 m, šířka obdobná nebo stejná, a maximální rychlost je 130. Jde jen o český úřednicko fízlovský přístup a vodění řidičů za ručičky, protože jinak bychom se… Číst vice »

Petr.R

to zase bude obsílek pro naše řidiče co nevědí, že musí pod mýtnou bránou zpomalit na stovku.

Martin S.

To by se mělo začít diskutovat i v Česku… stejna všichni jezdí rychleji už dávno (neoficiálně) 😀

Petr

ne a ne, řidiči u nás neumí jezdit, lepí se na prdel, neumí se dívat do zrcátek atd. Statistika nehod je u nás spíše pro zmenšení rychlosti.

Honza

Technický stav a bezpečnostní parametry dálnic to opravdu, ale opravdu neumožňují. A kdyby to chtěl někdo náhodou opravdu zkoumat, asi by z toho vyšlo, že má být na celé D1 stovka.

Eskimo Joe

Možná to není technickým stavem dálnice, ale technickými možnostmi Vašeho vozidla. Pokud tedy nejste cyklistický aktivista, to je také validní možnost.

D

Jistě, proč ne. A co takhle začít diskutovat i tu druhou odvrácenou stranu rakouských dálnic, totiž že na velkém množství dlouhých úseků tam je limit 100 s poznámkou IG-L, tedy (Immissionsschutzgesetz-Luft. Jsem zvědavý, kolik autíčkářů by tohle dokázalo překousnout.

Pozn. pro Eskimo Joe: Jsem cyklista. Nezáviď.

Petr.R

joe- ještě nám napiš jaký výkvět techniky vlastníš a jestli máši kolo.

K.S.

Nevím jak u nové sítě,ale návrhová rychlost mnoha dálnic je pod 130km/h!
Někde to budete muset najít sám, nedaří se mi to teď.

Petr

Navrhuje se na V= 120

K.S.

Petr:
Jo díky, před X lety jsem viděl mapu skutečných návrhových rychlostí našich dálnic, tedy i těch slovenských. Vzhledem k tomu že silnice nejsou zrovna můj obor zájmu tak jsem si nepamatoval přesně údaje, ale našel jsem příslušné mapky. Prosím povšimněte si dálnice D2 a dálnice na Hradec a Svitavy, 150km/h! Snad se to trasování moc nezhoršilo.
t4. aimg. sk/magaziny/SCUNgS6aRszuaZ6DaIJdrQ~Takto-mala-vyzera-dia-ni-n-sie-v-eskoslovensku-pod-a-koncepcie-prijatej-v-roku-1963.jpg?t=L2ZpdC1pbi8xNjAweDkwMA%3D%3D&h=bM_q_drhf-VIj7G9p6jHtw&e=2145916800&v=2