Rakousko zachrání Austrian Airlines, státní pomoc má hodnotu téměř 12 miliard korun
Airbus A321 po přelakování do nového nátěru Austrian
Rakouský dopravce Austrian Airlines získá od státu záchranný balíček v hodnotě 450 milionů eur (necelých 12 miliard korun). O dohodě
QS mi obecně není líto, ukončení monopolu QS v Praze zřejmě cenu letenek srazí dolu. Je mi ale trochu líto lidí, kteří mají u QS peníze za zaplacené letenky (nikomu je v rozporu se zákonem nevrací) a CK, které tak taky své peníze už asi nikdy neuvidí a vouchery od QS budou moci použít maximálně na utření zadnice 🙂 Alespoň na vrácení ceny letenek a vrácení peněz cestovkám se peníze dle mě najít měly (když už byla nabídka, že si stát může ohlídat, kam by podpora šla…).
Pro Petr… chápu správně, že Vy tvrdíte, že všichni ze své kapsy mají poskytnout dotaci do Smartwings, tak aby Smartwings obratem tyto peníze vyplatila části obyvatel ČR a části obyvatel jiných zemí světa, kteří se SVOBODNĚ a NA VLASTNÍ ODPOVĚDNOST rozhodli poskytnout této společnosti zálohu resp. zaplatili kupní cenu?
Ano, tvrdím, jelikož k té škodě na straně cestujících došlo mj. z důvodu na straně státu. Pokud by hranice nebyly uzavřeny, ke škodě by nedošlo. Stejně tak můžu říct, proč jsou poskytovány dotace živnostníků, 25.000/osobu v momentě, kdy se svobodně rozhodli podnikat 😉
Dobrý den, souhlasím, že Smartwings tak jako každý postižený vládním zákazem v březnu 2020 má nárok na náhradu škody. Ovšem jde o nárok především za škody za březen 2020. Ekonomické ztráty Smartwings vzniklé v květnu 2020 či později minimálně souvisí s čínskou epidemií (myslím virem), neboť zákazníci by měli strach létat či strach utrácet peníze za leteckou dovolenou. Prostě mícháte do sebe 2 různé věci – nárok na náhradu škody za březen – ano, ty peníze má dostat Smartwings z kapes daňových poplatníků. Ovšem s Vaším tvrzením (Vy jste se dožadoval provozní dotace pro Smartwings) – já nesouhlasím. Tvrdím že… Číst vice »
Už tady někdo radil, že ti lidé mohou udělat cashback..
cashback je uplný nesmysl, zřejmě myslíte chargeback, ale to je nesmysl také… ten vám nikdo neudělá, jelikož peníze nebyly strženy neoprávněně, ale na základě smlouvy s dopravcem…
Taková .. blbá otázka.
QS/CSA mají v Praze cca 30% podíl. V čem spočívá ten monopol QS v Praze?
V clanku chybi klicova informace, ze soucasti planu je take uprava cenovych podminek na letisti ve Vidni, ktera se tvari jako antidumpingove pravidlo. To jde natvrdo proti lowcostum. V podstate to znamena, ze letenka z Vidne by mela stat minimalne 40 eur za jednosmernou letenku. Bude zajimave sledovat, jak se zachovaji ryan a wizz, jestli se presunou do Bratislavy nebo budou hledat nejakou klicku.
+ poplatok 30 € za lety do 350 km.
Rakouská vláda jednala konzistentně – management i zaměstnance Austrianu o své ochotě pomoci ujišťovala průběžně v průběhu krize, jen ladila s cizím majitelem firmy a financujícími bankami detaily pomoci. Na rozdíl od české vlády, která ve vztahu ke Smartwings – jediné co má konzistentní je jistota jejího neustále se měnícího postoje ode zdi ke zdi. Netvrdím, že SW je nutné pomoci – ale vyjádření, že jim pomůžu, odkoupím je za korunu a pak marketéři Ano zjistí, že si veřejnost pomoc nepřeje – tak vláda otočí o 180stupňů… Nevím, ale pozorovat tyto veletoče je smutné. Asi si nic lepšího v ČR… Číst vice »
Myšlenkové veletoče dělá i vedení Smartwings a v řádu týdnů si protiřečí. Stejně tak jednotliví vlastníci – jeden řekne ráno, že čínská společnost prodá podíl za 1Kč, zástupce čínské společnosti to odpoledne dementuje s tím, že o ničem takovém neví.
Někdo ve vládě nebo v tajné skupině řešící Smartwings si možná také všiml, že Smartwings už pobírá miliony v programu Antivirus, holding Unimex Group vlastnící Smartwings mají slušné úlevy dost dlouho -využívá díru v zákoně a už asi 10let platí daně ze zisku jen 5% místo obvyklých 19%, tj. třeba míslo miliardy přispějí do státního rozpočtu jen cca 250 miliony..
Rozdíl mez OK/QS a AUA je také ten, že AUA je národní dopravce se vším všudy, tedy i s ne moc výnosnou obsluhou regionálních letišť. Proto je tam vnímána i pomoc státu jinak. Pokud se naši chlapci etablovali jako Pražská aerolinka, nechť jdou teď natahovat ruku k příslušným primátorům a hejtmanům.
Kromě toho, málo která společnost má tak špatný poměr kvalita cena, a pokud s nimi musím letět, beru to jako špatnou variantu. Převážně už létám z VIE a s AUA jsem toho nalítal mnohem víc než s ČSA. Bye bye TVS
Jasné že im niečo dať musia v týchto časoch, keď im zakázali 2 vnútroštátne linky Salzburg-Wien a Linz-Wien. Onedlho aj Graz-Wien, keď skončia tunel na Semmeringu.
Je hezké žít v tak vyjímečné zemi jako je Česko. Mimochodem, budeme ještě slavit sv. Václava, nebo ho vyměníme za sv. Patrika?
Jsem rad, ze se v clanku reklo jak „A“, tak i „B“. Rakouska vlada podpori AUA, za jasnych podminek a nemaji tam skoro 50% podil cinani. Jasna a srozumitelna informace. Toto je spravna novinarina. Snad to AUA da a prezije.
Lufthansa dostala, tak dostane jeste vic….
Lufthansa a Austrian jsou šílené molochy. Restrukturalizace by neškodila.
Všechny letecké společnosti budou propouštět a restrukturalizovat, některé už začaly.
A
Kdyz se vam tak libi ze rakouska vlada podpori nemeckou firmu nechapu proc vam vadi ze by ceska vlada podporila cesko cinskou firmu.
Uslyšíte neco jako, dluhy, Smartwings, Cinan, moje daně
Logika ? argument? Nula. Stejne jako vladni koncepce boje s krizí.
Doplním argumenty – téměř polovinu vlastní partner nesdílející naše demokratické hodnoty. A to nemluvíme o porušování lidských práv a diktatuře. Peníze pro Smartwings/ČSA půjdou dílem českému oligarchovi Šimáněmu, který je znám svým zájmem o leteckou bezpečnost( let s jedním motorem přes půl Evropy, který jsme všichni viděli, je evropský unikát, možná i světový) a dílem finanční skupině ze země, která posílá národnostní menšiny do koncentračních táborů a kterou anše bezpečnostní složky vyhodnocují jako bezpečnostní riziko pro Českou republiku. Tyto problémy jistě Lufthansa neřeší, neboť jsou z demokratické a pro nás spojenecké země.
Jeden motor? to jsou argumenty ?:-D LH stejne jako easyjet ryanair a dalsi maji verejne obchodovatelne akcie tedy tezko muzete vedet kolik pres nastrcene firmy a fondy vlastni treba vami proklinani cinane.. v jednom mate pravdu v nemecku a rakousku tohle vubec neresi.. stejne tak dosahl na podporu wizz ryan a dalsi v UK a to pres to ze nejsou britské.. A ze by penize dostali akcionáři? Víte kolik z firmy vyinkasovali za posledni roky? To by jste si musel precist vyrocni zpravy že?
Svetovy unikat to neni. ANA uletela na jeden motor mnohem delsi vzdalenost
Odkud kam letěli, mohli přistát dřív?
To bylo někde na Sibiří ne?
Lufthansa též v tomto směru neexceluje. Stačí se podívat na seznam nehod, incidentů a unosů. Když už nic jiného, tak SW nemá žádné mrtvé, což rozhodně Lufthansa říc nemůže.
Zapomel jste na 61999 letu na dva motory, vyjimecnou firmu, narodni stribro, narodni hrdost, unikatni linky, koupaci nerozumi cizi reci, jak jinak se lid delny dostane do BOJkovic, a vubec…
ono to fakt neni vtipne.
ve skolce te vic, nez porad opakovat, nenaucili?
me by zajimalo, jake dane ti nejvetsi kriklouni odsud plati….
… vetsinou plati, ze nejvic krici ti, kterYch se to vlastne ani netyka
Protože EU, protože AUA obsluhuje i regionální letiště, protože AUA má vysoké bezpečnostní standardy a nezametá průsery pod koberec?
Správná novinařina by se obešla bez poslední tendenční věty o čínské polovině. Rakouská vláda bude totiž sypat love taky do cizího vlastníka, víme? A ne jen ona. A je úplně jedno, jestli jde o Němce, Číňany nebo o kohokoliv z jiné tramtárie.
Navíc pokud by česká vláda poskytla sw jakoukoliv formu podpory, taky by k ní měla celou složku podmínek, to se nebojte. Jenže to by to k tomuhle bodu alespoň muselo mít šanci dojít.
Tolik k vašemu A a B, mate tam i jiná písmenka?
Souhlas. Já jenom dodám… Všichni mají plnou pusu jak si trh řekne… Co to je za tržní prostředí když všude, kromě Knedlíkova, si domácí aerolinky podrží…
Ta tam musí být, to je právě ta správná novinařina. Ohledně partnerů vlastnících Smartwings a v čem se liší Němec a Číňan je můj komentář výše, nebudu to opakovat.
austrian sice vlastni nemci, ale zkus najit odpoved ma to, kdo vlatni lufthansu … je to verejne obchodovatelna spolecnost, takze ji na 100% spoluvlastni i cinani
Nedá, problémy měla už předtím, drtili je low costy.
Jeden můj známý taxikář z Vídně jezdící pro letiště mi tvrdil, že špičkoví piloti Austrianu berou 20 000 €. Takže toto zachraňovat…..
no když to říkal taxikář, tak to musí být pravda 🙂