Rakouské železnici hrozí v pondělí stávka na 24 hodin, ovlivnila by i spojení do Česka
Souprava NighJet před odjezdem z Vídně. Foto: ÖBB
V případě stávky by mezinárodní spoje z Česka končily v Břeclavi a Rybníku.
V případě stávky by mezinárodní spoje z Česka končily v Břeclavi a Rybníku.
Jakýpak bude vliv toho zastavení provozu na klima? 🙂
Když teda jistá celosíťová jízdenka byla zavedena s argumentací ochrany klimatu, tak takový výpadek provozu naopak světové klima zhorší? 🙂
Kde jsou teď komentàře že Jančura je špatný soukromník
V pondělí bude jako jediny železniční dopravce zajišťovat dopravu do Rakouska
(Vim ze ČD jsou v tom nevinně), ale bylo by také dobré se koukat na výhody soukromníka
jenže v Rakousku OBB snad provozují i tratě, což v ČR nedělají ČD, ale Správa železnic = POKUD BUDOU STÁVKOVAT ZAMĚSTNANCI OBB, TAK VČETNĚ VÝPRAVČÍCH/TRAŤOVÝCH DISPEČERŮ, TAKŽE PO TRATÍCH NEPROJEDOU ANI VLAKY JINÝCH DOPRAVCŮ S VLASTNÍMI LICENCEMI PRO PROVOZ DRÁŽNÍ DOPRAVY V RAKOUSKU!
V jiném článku bylo psané, že co se tyče infrastruktury je to ještě v jednání (jak to dopadne budeme vědět zitra)
Chápu, ze za tohle CD nemohou. Ale asi by se to nezblaznilo, kdyby ten bus z CB dojel do Summerau nebo dokonce Freistadtu, kde už asi jezdí aspoň nějaké rakouské vnitrobusy…
Naštěstí toto u nás nehrozí. Díky odpovědnému jednání vedení železničních společností a odborů při kolektivním vyjednávání.,
Snaha odborů je sice hezká, ale mám pocit, že to je i na OBB moc. Další věcí je, že i pokud se to nějak udělá – a on se nějakej kompromis najde, všechny tydle peníze co ta firma musí dát snižují její budoucí konkurenceschopnost. A to, až to jednou nepůjde jinak než se soutěžema, už vystávkovat nepůjde, aby o tu část trhu nepřišli. Není špatný se taky dívat trošku dál jak na příští měsíc.
Na lokálním trhu těch konkurentů OBB moc nemá. Si prostě řeknou o vyšší dotace.
mají se jak prasata v žitě ale furt budou brečet…
A na to si prišiel ako?
pro státní zaměstnance je typické že jenom brečí jak málo, pritom platy mají slušne a hromadu benefitu které jim z daní platíme
Tak jej dělejte. Nikoho nic nezajímá. A jediné co Vám slibují je že možná někdy dávno s eroho dočkáte 🤣🤣🤣
Zřejmě jste vůdčí osobnost v ÖBB, která má na starosti vyjednávání s odbory a dospělo to až ke štrajku 😀
U nás Čd odbory vymohli 5,2. A to tu je inflace poloviční. Proč asi na dráze chybí lidi?
platy na dráze je třeba za letošek snížit
Důsledek by však byl na přesnost ještě horší. Nedostatek zaměstnanců by zpùsoboval častější výpadky nebo snižoval komfort.
Nedostatek zaměstnanců je už nyní… Ve Středočeském kraji tak – 20% což už je velký problém…
což povede k omezení železniční dopravy
aspoň tam neskončí tolik financí 🙂
Máte recht, finance je potřeba přesunout třeba ČEZu, aby mohl „konkurovat“ na Leipzig burze. Vlastně počkat, my už jim je dali…., tak nic, tak třeba zachránit fabriky na EU-auta, která nikdo nechce….
To sice ano, ale můžu se zeptat, kde nám nabídnou při odchodu jinam více? Prostě doba hojnosti na nějakou dobu skončila, co je na tom k nepochopení?
hlavně by museli nádražáci pracovat a to se jim nechce
Á, odborník promluvil.
Spíš blb
Tipnul bych si celkově nízký zájem mladých lidí v kombinaci s tím, že naopak „železničářsky silnější“ ročníky postupně odcházejí do penze.
Nicméně někteří odborově organizovaní železničáři se vyjadřují tak, jako by právě na železnici byly pro zaměstnance zajištěny vynikající pracovní (tzn. nejen finanční podmínky) – mj. vyjadřování ve smyslu „vy v soukromém sektoru si necháte kálet na hlavu; my železničáři se dokážeme ozvat (jo, např. protest proti vládě či proti Jihomoravskému kraji, ale přímo proti zaměstnavateli – bylo to u nich vůbec někdy? 🙂 ).
Zadání bod sporu je i to, co se má zvyšovat. Odboráři chtějí zvyšovat skutečně platy a zaměstnavatelé zase tabulkové minima. Příklad: minimum na pozici XY je 2000€. Zaměstnavatel nabízí zvednutí minima o 200€, což je na první pohled přijatelných 10%. Jenže za minimum v praxi nikdo nepracuje. V reálu berou lidi na té pozici třeba 2500€. V takové situaci může zaměstnavat a) nedělat nic (protože 2500€ je pořád nad novým minimem 2200€) nebo b) zvednout reálnou mzdu na 2700€, to už ale není 10% ale jen 8% a po zdanění tak 5% (podle počtu dětí apod.), což je pri současné… Číst vice »
Čeští odboráři could never.
jako by ta inflace nestacila… proc si ji neudelat jeste vetsi, ze?
V Česku jsou už asi lidé zvyklí na takové bizáry, že se nechají líbit úplně vše… Ale upřímně, když vidím stav vozidel snad všech osobních dopravců a stav infrastruktury, tak nechápu, že u nás výstražná stávka nebyla už dávno. V Rakousku je mnohem větší sounáležitost mezi lidmi v profesi a odbory nemají tak pejorativní nádech. A lidi tam za práci chtějí zaplatit. Když sem přijede někdo z DE/AT, tak se typicky po debatě o mzdách ptá, jak tu půlka lidí může přežít. Ono „dezoláti“ se neberou jen tak v takové míře. A to zrovna v Rakousku je populistická scéna také… Číst vice »
Hlavně, že v parlamentu si zvýšili mzdy o pár desítek tisíc, tak proč by nemohli obyčejný pracují. Ty inflace. Buď nikdo nebo všichni.
hezky, jak se vzdycky objevi nekdo, kdomdo toho zatahne parlament…
… koho jsme si tam zvolili, toho tam mame.
A ty nezvyšuje inflaci? Proč jedni mohou si zvýšit plat a druhý ne,o co jsou horší.
Snad nejste věčný hledač spravedlnosti světa? Víte že někteří jsou jí blíže, že ?
Nejsem,ale nemám rád ty kecy, že se musíme uskromnit,ale sami k tomu nic nedělají.
„Nebudu navrhovat prodloužení zmrazení, protože se týká nejen politiků, ale také soudců a státních zástupců. Už v tento okamžik je zmrazení, které proběhlo v únoru letošního roku, předmětem žaloby u Ústavního soudu.“ Marian Jurečka, ministr práce a sociálních věcí
Ono je to maličko jinak. Neprodlužovat zmrazení a přidat si jsou dvě rozdílné věci. A jestliže to unie státních zástupců dala k Ústavnímu soudu, tak co asi tak?
Fakt, že to někdo dal k soudu ještě neznamená, že to je protiprávní.
U soudu to klidně může být roky ale když pořád říkají solidarita a pod.ptakoviny tak by bylo hezky aby se tak chovali a ne kázat vodu a pít víno.
Přesně kvůli tomuhle přístupu zůstávají české platy tak nízké. Vše si necháme líbit a podobnými bláboly si to odůvodňujeme. Na západě jsou zvyklí stávkovat, jim ty vysoké platy nikdo jen tak z dobroty nedal.
vy jste koukam dalsi z tech, co vidi jen ty platy. ale uz nevidi, ze oni krome vysokych platu maji i dost vysoke naklady. ve finale i na tom zapade, kde opticky berou vic, je na tom ta prumerna stredostavovska rodina jako u nas. takze ne, oni si vysoke platy nevystavkovali. oni maj proste obecne vyssi cenovou hladinu. nejen ze vic berou, taky vic vsechno stoji. chapu, ze jste si tu nekde precetl, ze tam nekdo v obb bere jako minimalku 2,500 € … ale ono to fakt neni nejaky terno. ja bych treba s 2,5 tis € v rakousku… Číst vice »
Některý věci jo, ale všechno tam zdaleka víc nestojí. Některý věci mají i levnější, a to nejen v poměru k platům, ale i absolutně. Obecně a se spoustou výjimek mi přijde, že mají úměrně platům dražší ty standardní každodenní výdaje typu bydlení, energie, jídlo (u toho jak co) doprava, atd. Ale ty „nekaždodenní“ věci mají stejně drahý nebo levnější) Takže když na západě ušetří člověk z průměrnýho platu na ty nekaždodenní výdaje x procent a tady stejnejch x procent, dělá těch x procent tam a tady řádově jiný částky na ty neběžný výdaje.
A ta část Čechů, která má docela vysoké mzdy, je má díky členství v odborech? 🙂
mimochodem, ceske platy mame z uplne jineho duvodu … a to ze zcela jinych duvodu, nez pristup odvodu.
A rakouské řízení provozu bude stávkovat také?
ÖBB na webe píšu že zatiaľ nie je známe či sa pripojí aj riadenie prevádzky (a teda či ostatní dopravcovia budú môcť jazdiť).
Děkuji za informaci.