Rakouské klimatické ministerstvo „zařízlo“ další dálnici. Klagenfurtská S37 na sever pokračovat nebude
Rychlostní silnice S37. Pramen: Wikimedia Commons / MyFriend
Proti zastavení přípravy už se ozvala kritika. Podle ní ministerstvo nemá relevantní argumenty pro zrušení plánů.
Ekologie nás všechny jednou zabije.
Naprosto s vámi souhlasím
Myslíte ta co dělá problémy živým organismům?
Nevypouštět jedy a uklízet po sobě je normální. Kdyby se buňky v těle chovaly jako člověk, tak by tady žádný člověk nebyl.
To se pletete. Je to právě naopak!
Kéž by i naši politici mnohdy zachránili zemědělskou půdu nejvyšší bonity.Kdejake sklady a průmyslové zóny snad nemusí zabírat nejlepší pozemky jen proto že na ně ukáže investor.V současné době se stát chystá postavit medicínské centrum na kvalitní zemědělské půdě.Ani je netlačí žádný silný zákazník,sami ničí pozemkový fond.Velke řeči ministra zemědělství a životního prostředí a skutek opačný.Hlavne že jsou ochotni financovat zřízení mokřadů či rybníků.Sami pak dají EJU pro stavbu dálnice přes mokřady a dokonce pozemky s prameny pitné vody pro obyvatele např. v jižních čechách.Tito občané je marně několik let upozorňují na tento stav.Tak takle to chodí zase v našem… Číst vice »
Podle komentářů na Standardu většina diskutujících rozhodnutí podporuje. Důvody jsou: S37 by vytvořila další tranzitní trasu pro nákladní dopravu z CZ, SK, PL na jih, vedle existuje A2, místní jsou proti, vysoké náklady na výstavbu.
Za mne špatné rozhodnutí, ale v Rakousku momentálně opět vládne zelená vlna a klimatické náboženství. Jejich země, jejich věc. Budoucnost ukáže, co bylo správně. Prosperita nemusí trvat věčně. Oni se pořád mají velmi dobře a proto řeší mnohem větší kraviny než my.
A je to možná pravda. Kdo chce, tak tam jede, sice pomaleji. Ale taky hezkou krajinou. Tak by jim tam smrděli. A stali by se tranzitem.
V našich podmínkách si umím představit podobné rozhodnutí u stavby D4. Je to zbytečná dálnice,která akorát zničí krásnou krajinu střední a jižních Čech. Místo stavby dálnice bych zmodernizoval stávající souběžnou železniční trať a provést elektrifikaci
Nesmysl. Tato dálnice přiblíží regiony jako Příbram a Strakonice k hlavnímu městu. Je celkově ekonomicky přínosná. Navíc hlášky o ničení krajiny jsou zastaralé a pochází z doby, kdy se na přírodu absolutně nemyslelo. Dnes mají možnost k vyjádření různé subjekty včetně ekologických spolků, staví se protihlukové stěny, nadchody a podchody pro zvěř….. Takže s vyjádřením o devastaci krajiny bych byl opatrný. Nejde tady o povrchový důl na těžbu kobaltu, ale o dálnici,ktera spojuje kraje a lidi.
Konečně slovo o potřebě zemědělské půdy. Silnic se nenajíme a vodu nám také nezadrží, takže zábory půdy je nutno zastavit. Kdy to konečně dojde někomu i v ČR?
Řepku taky na dálnici nevypěstujete, a kropit roundupem silnici aby šla lépe sklidit ? Asi těžko!! Konečně se o tom mluví, ano, zařezávat je třeba. ( Jen pozor na to co nebo koho)
Jenže v tomto případě byla zrušená silnice, která vede 700 až 1000 metrů nad mořem. Na takové půdě se dá pěstovat maximálně tráva pro krávy. Krávy chtějí ale zrušit, takže se tam nedá pěstovat nic.
Máte pravdu. Silnic se nenajíme. Můžeme, ale zvýšit a usnadnit přísun potravin z regionu, kde se potraviny vypestují snáz a levněji . Nemluvě o tom, že místní lidé rázem přestanou být v zapadákově a budou moct cestovat za prací do míst, kde je vyšší platové ohodnocení. Tím pádem se setře rozdíl mezi regiony.
jasně, hrkat na dvojku po 317 je to totiž ekologičtější
Ten článek je až moc jednoduchý, aby popsal realitu okolo S37. Je hloupé si myslet, že si nějaká ministryně vzpomene a zařízne celý projekt. To je naprostá hloupost. S37 je dlouhodobě komplikovaný projekt, co má velké množství odpůrců, např. města na trase atd. Z velké části (chybí jen asi 50 km na pomezí Korutan a Štýrska mezi městy Althofen a Judenburg; navíc část uprostřed tohoto úseku je již vystavěna) je silnice vedena jako rychlostní a má dva pruhy, ačkoliv z části bez středního pásu. V nedostavěných částech silnice vede v údolích a překonává značné převýšení. Pokud by se silnice rozšiřovala,… Číst vice »
Celý rok 2020 jsem jezdil do Klagenfurtu a viděl jsem stavební podmínky není to žádný med co tam musí stavbaři překonat. Osobně jsem vyzkoušel všechny možné varianty z Prahy a není univerzální cesta.
Přesně tak, při poslední cestě tím směrem jsem spekuloval, jestli má cenu snažit se za obrovských nákladů protáhnout dálnici horským údolím, když nejde o tranzitní trasu.
V Rakousku mají rozum – proč by na konci automobilového věku, kdy se objem dopravy bude už jen snižovat, ničili krajinu a utápěli peníze v dalších dálnicích?
Takže vlastně v česku, indii, a 3/4 afriky jsme na to vyzrali, když jsme během toho věku nebyli shcopni ty silnice postavit ? Je to tak ?
jestli chcete prodat svoje auto ,prosím – my ostatní ho (jsem z malé obce mezi kopci) denně používáme – a můžete se přesvědčit že i v e vyspělém Rakousku jezdí lidi na venkově převážně auty- vlaky a busy totiž do každé vsi nejedou – – – BTW – váš příspěvek obsahuje tyto zásadní argumentační úlety – a) konec automobilového věku je možná vaše zbožné přání, které ale zcela koliduje s realitou b) použití premisy bez důkazu je levné a trapné (“ objem dopravy se bude už jen snižovat…“ c) pokud se někde utápí peníze v dálnicích je to možná u… Číst vice »
Český stát se při stavbě dálnic dusí svými byrokratickými zvratky. Rakouský stát se dusí svými ekologickými zvratky. Chraň bůh, aby se tyhle dvě věci daly dohromady. Někdy si říkám, jestli není ekologie jen pokus o omezení vývoje menších států, které mají potenciál dohnat ty větší . Západní státy jako třeba Německo mají výtečnou a dobudovanou infrastrukturu a volají po ekologii. Je snaha tento trend přenést i sem k menším sousedům, kteří zatím takovou infrastrukturu nemají a omezit tím jejich vývoj. 1 aktivistka nebo korupčník na ministerstvu vydá za tisíc sabotérů. Zkuste si v našich poměrech představit nějaký ambiciózní projekt. Třeba… Číst vice »
Ty bláho, tak to teda se u nás v CZ za ochranu klimatu bojuje již desítky let!!!!😀 Tak je mi to už konečně jasné!
Na okraji Prahy a v jejím okolí se za ochranu klimatu bojuje již desítky let. Alespoň si nevybavuji, kdy naposled se v mém okolí něco postavilo. Vyjet z Prahy na sever či východ je jako ocitnout se 50 let zpátky… Teď se tu na jedné silnici z 80.let dělalo vodorovné značení bez ohledu na 30 cm hluboké díry v asfaltu…
Hlavně že se nestaví JV část obchvatu, ta by totiž zničila hodnotnou krajinu plnou hal!
Ty haly by měly jít k zemi. Každopádně se tam nikdy stavět neměly.
Rakouští aktivisti jsou před těmi našimi o krok dál. Už mají i ministerstvo a zaříznou stavbu příkazem shora. Ti naši zatím škodí jenom zdola jako takzvaný hlas lidu. Otázkou ve zezelenalé Evropě není zda, ale kdy budou poroučet i u nás, co se má stavět a čím jezdit.
Až dostanou silnou podporu ve volbách a stanou se součástí vládní koalice jako v Rakousku.
Co je podle vás příkazem shora? Kdo dle vás vydává tento příkaz?
Zelený fašismus v praxi. A bude hůř 😨
Nastudujte si význam slova fašismus.
Jakej fašismus… jen v ČR máme hlavy písku a zase budeme kvůli těmto kecům 10 let zpoždění, abychom pak těžko dohnali to, co tady ignorujete a považujete za fašismus. Celá Evropa přechází na elektro, železnici atd., tady je požitek každé manželky jezdit starým smradlavým autem. Ostuda.
S37 rád používám při cestě z Prahy do Rijeky v Chorvatsku. Je to tudy nejkratší cesta, na rychlostní silnici se jede 100 kmh, po cestě nejsou poplatky za tunely a právě se dá použít pro lidi, kteří myslí na ekologii. Ten úsek, který právě zrušili by se hodil a ulevil by obcím na trase. Navíc po dokončení obchvatu Budějic bude tato trasa pro lidi z ČR ještě zajímavější.
Kdybyste doopravdy myslel na ekologii, pojedete vlakem nebo vůbec do Chorvatska nepojedete
tak ono by stačilo dostavět jen cca polovinu ze zmiňovaných 50km. Úsek Friesach – Sankt Veit je již nyní v uspořádání neděleného čtyřpruhu viz. úvodní fotka k článku
Mimochodem takovéto nedělené čtyřpruhy bývají největší zlo z hlediska bezpečnosti provozu. Před přestavbou I/48 by o tom mohli na severu Moravy vyprávět: rychlost a styl jízdy jako na dálnici, ale v případě přejetí do protisměru pak ty nejtragištější čelní srážky… brrr! Možná v rakouských podmínkách je to lepší…nevím.
Tohle cestou jezdím velice často. Převážně o víkendu. Jezdí se zde velice spořadaně s minimem předjíždění. Troufám si říct, že 95% jede tachometrových 106. A před jedním radarem se lehce přibrzdí. Balzám na duši jezdit celou rakouskou S6 až do Klagenfurtu. Není to jako u nás, kdy jeden jede na dálnici 90, druhý 110, třetí až osmý 140 a devátý, desátý 160. Můžete nadávat, že v Rakousku je radar na každém kroku, ale osobně se mi zde jezdí z Evropy nejlépe.
Ono i na ovyčejných silnicích, pro větší bezpečnost by pro začátek stačilo, kdyby policie pokutovala blokování plynulosti provozu jezdci, kteří mimo obec jedou magických 65 km/h, vytváří si za sebou vláček klidně 30 aut nalepených na zadek a vůbec jim to nepřijde divné.
Na druhou stranu by nebylproblem je předjet kdyby ti proti vám a za vámi nejeli 120 i víc na devadesátce. Viz bratia na silnici č.50
na vámi zmiňované I/50 řekněme od Buchlovic po Bystřici pod Lopeníkem jezdí rychle drtivá většina a brzdou je i řidič jedoucí 90, což se upřímně nedivím, ta silnice je na vyšší rychlost jak vyšitá
Není, jrn si to mnozí bohužel myslí a podle toho to yam vypadá.
Ale je to ekologické!
No co, no. Plebsu zatrhneme cestování a my si pak soukromým tryskáčem zaletíme na druhou stranu zeměkoule poplácat se po zádech, jak jsme tu planetu zachránili.
Zrovna ta rakouská ministryně tam jela vlakem.
Co ta má kam jezdit vlakem, stačí ji ekologicky videohovor po Skypu
A ty zakopane draty ci usmazeni ptacci? Sedet doma bude!
Ve jménu klimademagogie se místo plynulé a úsporné jízdy má vše drndat dědinami? Koukám, že už i hajlíčci došli k blbinkání jako my s různými Vodami z Tetčic, Dětmi Země a podobnou škodnou.
Kéžby v Česku. Potřebujeme dostavit nezbytné úseky dálnic a potom už investovat hlavně do železnice. Další lány asfaltu problémy s dopravou nevyřeší, nové obchvaty a dálnice víc lidí nalákají do aut.
Chocholoušek? Vy nás ale zásobujete…
Spíš to vypadá na pohádku o hloupém Honzovi
Jen planý rozruch. V Rakousku mají většinu dálnic v provozu, něco se plánuje u rychlostních silnic. Tedy stavba/stop stav. Nic neobvyklého, navíc v článku je uvedeno, že plány na S37 jsou staré patnáct let. Investovat budou do železnice a ty jsou z velké části elektrifikované. Efektivnost a šetrnost ke klimatu je v Rakousku dávný politický úkol, nejen nějaká póza.
K tomu klimatu, které se mění po celou dobu Země zcela nezávisle na obyvatelích a které je furt proti kupříkladu středověku a počínajícímu novověku před malou dobou ledovou pořád chladné… Tím šaškem se pán nazval presně.
Přes 99,9 procenta vědců se shoduje, že člověk ovlivňuje klima a šetrnost k němu tedy není nic špatného. Šašek s velkým Š je běžné české příjmení. Šašek s malým š značí komickou postavu. Vás odhaduji na klasického hlupáka.
Á, malá doba ledová. Obvyklý argument, který má říci: na rozdíl vod tebe jsem vo tom něco čet‘.
Zeptám se vás: zpochybňujete korelaci mezi koncentrací skleníkových plynů a abnormální změnou klimatu, nebo samotný vliv skleníkových plynů na klima?
Krom jednoho grafu, v němž dvě křivky spolu korelují, máte ještě něco?
Pohlcování IR záření oxidem uhličitým není domněnka odvozená z této korelace, jev byl prokázán i měřením v laboratorních podmínkách. V roce 1859.
Dále: změny klimatu probíhají periodicky, viz Milankovičovy cykly. Současná změna klimatu neodpovídá těmto periodám.
Víte on je problém vás klimaaktivistů, že vše zakládáte na měření časového úseku, který je v porovnání s existencí planety něco jako milisekunda vašeho života. Nic předtím se nikdy, samozřejmě, neměřilo, a jestliže vám v tento okamžik změřím puls a porovnám ho s průměrným pulsem, mohu taky konstatovat, že jste třeba těsně před smrtí. A to je přesně to, na čem se to celé staví.
Věřte si čemu chcete, mně stačilo jen letmo nahlédnout klíčovou dírkou, abych uviděl ty neskutečné prachy, které celým tímto kšeftem s CO2 hýbou.
Nejsem žádný aktivista a GD odmítám, jsem však alergický na tvrzení, že klimatická změna je výmysl.
Ten krátký časový úsek taky není pravda: znáte obor paleoklimatologie? Např. z ledovců můžeme odebírat statisíce let staré vzorky atmosféry. Dalším zdrojem informací o koncentraci CO2 v dávné minulosti jsou fosilie rostlin (resp. struktura jejich průduchů). Informace z těchto zdrojů se shodují.
A to je právě ten problém že se vše vztahuje na CO2 téměř všechny sody meziledové byli teplejší než je dnes . Za poslední 4mil let se prúměrna teplota neustále SNIŽUJE a mi tu bojujem proti oteplování. Doporučuji přednášky prof. Pokorného.
Já mám problém s těmi modely. Zahrnují tak málo veličin, o kterých tak málo o víme, že nedokazují vlastně nic.
Třeba teď nový poznatek co všechny modely změní.
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/oteplovani-oceanu-a-mori-severni-ledovy-ocean-atlantik-vedecka-studie-vyzkum_2111292109_svi
Co Období události tam to odpovídá viz středověké optimum
Zpochybňuji kauzalitu mezi koncentraci skleníkových plynú a současnou změnou klimatu
Princip skleníkového efektu experimentálně prokázal již John Tyndall (viz).
Tak vidíte to antiekologové, to že naše Zelené lidi moc nevolí Vám nepomůže. Zařídí to Němci a Rakušané..
Tak to jsme u nás dlouhodobě zelení :o/
Sledujeme konec světa v přímém přenosu. Rakouský ekofanatismus už mi přijde za čarou rozumného přístupu. Ve Vídni na letišti si koupíte lístek na vlak a automat píše „Když si nevytiskněte stvrzenku, budete šetřit životní prostředí.“
Tak něco podobného píše snad každý bankomat, ne?
Máte pravdu, bankomaty v Rakousku taky.
I v Česku je to snad na každém. Nevidím na tom nic špatného.
Toto je len špička ľadovca, súčasť trendu, ktorý je v posledných rokoch čoraz viac patrný v západnej Európe, kde sa bojuje proti všetkým cestným stavbám z dôvodu ich „negatívneho dlhodobého vplyvu na klimatické zmeny“.
U tohoto článku máte asi o 10% sníženou nejen šířku ale i text. V mobilní verzi
Edit: o 20%
Co používáte za prohlížeč? Ukazuje se nám to v pořádku.
Mě taky Chrome v telefonu
a celý text nebo jen jeho část?
Pravá část o cca centimetr, Chrome v mobilů.
Chrome a dělá to jen tento článek a diskuse. Zobrazení na výšku
Jo a celý článek včetně záhlaví a zápatí
díky, je to záhada.
a jiné texty ne?
https://zdopravy.cz/rakouske-klimaticke-ministerstvo-zarizlo-dalsi-dalnici-klagenfurtska-s37-na-sever-pokracovat-nebude-97722/#comment-667777
Dobrý den, opera v telefonu taktéž. Ráno to ještě nedělalo.
Zkuste zkrátit tento odkaz https://commons.wikimedia.org/wiki/File:S37_Industriepark_St._Veit_1.JPG
Díky, provedeno. Ještě to trvá?
Je to OK, vyřešeno.
díky za radu.
Dobrá zpráva
Většinou jsme tak deset let za Rakouskem, doufejme tedy, že v roce 2029 bude ustavena česká vláda, která rozhodne podobně a zastaví dostavbu dálnic, které v tu dobu nebudou hotové.
… a zůstane nám tu navždy ten pavouk dálnic, stahující veškerý tranzit do Prahy.
Většina tuší jak to bude dál (a známe to i od nás viz Bárta a spol.) Přejde nějaký ten rok, vymění se politické uskupení a najednou dálnice bude. Jen o pár let později a o poznání dražší.
To by byla ta lepší, ale méně pravděpodobná varianta. Myslím si, že jsou názorově konzistentní z dlouhodobého pohledu.
Nemyslím si, u Mühlwiertel autobahn A7 byl tenkrát také dost silný odpor proti vzniku pokračování S10 kdy rakouské spolky požadovali posílení železnice ATP… Nakonec S10 vznikla a dnes je za Freistadtem. Je to vše otázka času, následně bohužel i peněz.
Podobné to bylo s A5. Nejprve ji nechtěli z ekologických důvodů stavět a pak ji z ekologických důvodů postavili. Od jejího zprovoznění se zase v Poysdorfu dá žít normálně. Velká taškařice bude s dálničním tunelem pod Lobau, který by stáhl část zátěže z jihovýchodní tangenty. Na ten si zelená Leonora ještě vyšlápnout netroufla, protože by hned po ní vystartovala půlka Vídně.
Jenže pozor. Musíme zásadně odlišovat ochranu životního prostředí a ochranu klimatu. Dřív (a u nás je tak tomu dodnes) stál odpor proti dálnicím na ochraně životního prostředí. Dnes je ale mantrou ochrana klimatu. Tady ve skutečnosti jde o to, že zelení nechtějí dávat miliardy do něčeho, co podporuje používání auta.