Rakouské klimatické ministerstvo „zařízlo“ další dálnici. Klagenfurtská S37 na sever pokračovat nebude

Rychlostní silnice S37. Pramen: Wikimedia Commons / MyFriendRychlostní silnice S37. Pramen: Wikimedia Commons / MyFriend

Proti zastavení přípravy už se ozvala kritika. Podle ní ministerstvo nemá relevantní argumenty pro zrušení plánů.

93 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kremator

Ekologie nás všechny jednou zabije.

Ppokora

Naprosto s vámi souhlasím

Ota Nik

Myslíte ta co dělá problémy živým organismům?
Nevypouštět jedy a uklízet po sobě je normální. Kdyby se buňky v těle chovaly jako člověk, tak by tady žádný člověk nebyl.

Jan

To se pletete. Je to právě naopak!

Procházka

Kéž by i naši politici mnohdy zachránili zemědělskou půdu nejvyšší bonity.Kdejake sklady a průmyslové zóny snad nemusí zabírat nejlepší pozemky jen proto že na ně ukáže investor.V současné době se stát chystá postavit medicínské centrum na kvalitní zemědělské půdě.Ani je netlačí žádný silný zákazník,sami ničí pozemkový fond.Velke řeči ministra zemědělství a životního prostředí a skutek opačný.Hlavne že jsou ochotni financovat zřízení mokřadů či rybníků.Sami pak dají EJU pro stavbu dálnice přes mokřady a dokonce pozemky s prameny pitné vody pro obyvatele např. v jižních čechách.Tito občané je marně několik let upozorňují na tento stav.Tak takle to chodí zase v našem… Číst vice »

Kuba

Podle komentářů na Standardu většina diskutujících rozhodnutí podporuje. Důvody jsou: S37 by vytvořila další tranzitní trasu pro nákladní dopravu z CZ, SK, PL na jih, vedle existuje A2, místní jsou proti, vysoké náklady na výstavbu.
Za mne špatné rozhodnutí, ale v Rakousku momentálně opět vládne zelená vlna a klimatické náboženství. Jejich země, jejich věc. Budoucnost ukáže, co bylo správně. Prosperita nemusí trvat věčně. Oni se pořád mají velmi dobře a proto řeší mnohem větší kraviny než my.

zdenek

A je to možná pravda. Kdo chce, tak tam jede, sice pomaleji. Ale taky hezkou krajinou. Tak by jim tam smrděli. A stali by se tranzitem.

Ondřej Smid

V našich podmínkách si umím představit podobné rozhodnutí u stavby D4. Je to zbytečná dálnice,která akorát zničí krásnou krajinu střední a jižních Čech. Místo stavby dálnice bych zmodernizoval stávající souběžnou železniční trať a provést elektrifikaci

Hans

Nesmysl. Tato dálnice přiblíží regiony jako Příbram a Strakonice k hlavnímu městu. Je celkově ekonomicky přínosná. Navíc hlášky o ničení krajiny jsou zastaralé a pochází z doby, kdy se na přírodu absolutně nemyslelo. Dnes mají možnost k vyjádření různé subjekty včetně ekologických spolků, staví se protihlukové stěny, nadchody a podchody pro zvěř….. Takže s vyjádřením o devastaci krajiny bych byl opatrný. Nejde tady o povrchový důl na těžbu kobaltu, ale o dálnici,ktera spojuje kraje a lidi.

ušatá

Konečně slovo o potřebě zemědělské půdy. Silnic se nenajíme a vodu nám také nezadrží, takže zábory půdy je nutno zastavit. Kdy to konečně dojde někomu i v ČR?

J.K.

Řepku taky na dálnici nevypěstujete, a kropit roundupem silnici aby šla lépe sklidit ? Asi těžko!! Konečně se o tom mluví, ano, zařezávat je třeba. ( Jen pozor na to co nebo koho)

petr

Jenže v tomto případě byla zrušená silnice, která vede 700 až 1000 metrů nad mořem. Na takové půdě se dá pěstovat maximálně tráva pro krávy. Krávy chtějí ale zrušit, takže se tam nedá pěstovat nic.

Hans

Máte pravdu. Silnic se nenajíme. Můžeme, ale zvýšit a usnadnit přísun potravin z regionu, kde se potraviny vypestují snáz a levněji . Nemluvě o tom, že místní lidé rázem přestanou být v zapadákově a budou moct cestovat za prací do míst, kde je vyšší platové ohodnocení. Tím pádem se setře rozdíl mezi regiony.

Marek Janík

jasně, hrkat na dvojku po 317 je to totiž ekologičtější

Jan

Ten článek je až moc jednoduchý, aby popsal realitu okolo S37. Je hloupé si myslet, že si nějaká ministryně vzpomene a zařízne celý projekt. To je naprostá hloupost. S37 je dlouhodobě komplikovaný projekt, co má velké množství odpůrců, např. města na trase atd. Z velké části (chybí jen asi 50 km na pomezí Korutan a Štýrska mezi městy Althofen a Judenburg; navíc část uprostřed tohoto úseku je již vystavěna) je silnice vedena jako rychlostní a má dva pruhy, ačkoliv z části bez středního pásu. V nedostavěných částech silnice vede v údolích a překonává značné převýšení. Pokud by se silnice rozšiřovala,… Číst vice »

Jirka

Celý rok 2020 jsem jezdil do Klagenfurtu a viděl jsem stavební podmínky není to žádný med co tam musí stavbaři překonat. Osobně jsem vyzkoušel všechny možné varianty z Prahy a není univerzální cesta.

Pedro72

Přesně tak, při poslední cestě tím směrem jsem spekuloval, jestli má cenu snažit se za obrovských nákladů protáhnout dálnici horským údolím, když nejde o tranzitní trasu.

jan Dressler

V Rakousku mají rozum – proč by na konci automobilového věku, kdy se objem dopravy bude už jen snižovat, ničili krajinu a utápěli peníze v dalších dálnicích?

Michal

Takže vlastně v česku, indii, a 3/4 afriky jsme na to vyzrali, když jsme během toho věku nebyli shcopni ty silnice postavit ? Je to tak ?

Jandera

jestli chcete prodat svoje auto ,prosím – my ostatní ho (jsem z malé obce mezi kopci) denně používáme – a můžete se přesvědčit že i v e vyspělém Rakousku jezdí lidi na venkově převážně auty- vlaky a busy totiž do každé vsi nejedou – – – BTW – váš příspěvek obsahuje tyto zásadní argumentační úlety – a) konec automobilového věku je možná vaše zbožné přání, které ale zcela koliduje s realitou b) použití premisy bez důkazu je levné a trapné (“ objem dopravy se bude už jen snižovat…“ c) pokud se někde utápí peníze v dálnicích je to možná u… Číst vice »

Johnny

Český stát se při stavbě dálnic dusí svými byrokratickými zvratky. Rakouský stát se dusí svými ekologickými zvratky. Chraň bůh, aby se tyhle dvě věci daly dohromady. Někdy si říkám, jestli není ekologie jen pokus o omezení vývoje menších států, které mají potenciál dohnat ty větší . Západní státy jako třeba Německo mají výtečnou a dobudovanou infrastrukturu a volají po ekologii. Je snaha tento trend přenést i sem k menším sousedům, kteří zatím takovou infrastrukturu nemají a omezit tím jejich vývoj. 1 aktivistka nebo korupčník na ministerstvu vydá za tisíc sabotérů. Zkuste si v našich poměrech představit nějaký ambiciózní projekt. Třeba… Číst vice »

BeHe

Ty bláho, tak to teda se u nás v CZ za ochranu klimatu bojuje již desítky let!!!!😀 Tak je mi to už konečně jasné!

Vojta

Na okraji Prahy a v jejím okolí se za ochranu klimatu bojuje již desítky let. Alespoň si nevybavuji, kdy naposled se v mém okolí něco postavilo. Vyjet z Prahy na sever či východ je jako ocitnout se 50 let zpátky… Teď se tu na jedné silnici z 80.let dělalo vodorovné značení bez ohledu na 30 cm hluboké díry v asfaltu…

rozinka

Hlavně že se nestaví JV část obchvatu, ta by totiž zničila hodnotnou krajinu plnou hal!

ušatá

Ty haly by měly jít k zemi. Každopádně se tam nikdy stavět neměly.

Pako

Rakouští aktivisti jsou před těmi našimi o krok dál. Už mají i ministerstvo a zaříznou stavbu příkazem shora. Ti naši zatím škodí jenom zdola jako takzvaný hlas lidu. Otázkou ve zezelenalé Evropě není zda, ale kdy budou poroučet i u nás, co se má stavět a čím jezdit.

Greta

Až dostanou silnou podporu ve volbách a stanou se součástí vládní koalice jako v Rakousku.

David

Co je podle vás příkazem shora? Kdo dle vás vydává tento příkaz?

Vochomůrka

Zelený fašismus v praxi. A bude hůř 😨

Jan Sůra

Nastudujte si význam slova fašismus.

p.ondrash

Jakej fašismus… jen v ČR máme hlavy písku a zase budeme kvůli těmto kecům 10 let zpoždění, abychom pak těžko dohnali to, co tady ignorujete a považujete za fašismus. Celá Evropa přechází na elektro, železnici atd., tady je požitek každé manželky jezdit starým smradlavým autem. Ostuda.

petr

S37 rád používám při cestě z Prahy do Rijeky v Chorvatsku. Je to tudy nejkratší cesta, na rychlostní silnici se jede 100 kmh, po cestě nejsou poplatky za tunely a právě se dá použít pro lidi, kteří myslí na ekologii. Ten úsek, který právě zrušili by se hodil a ulevil by obcím na trase. Navíc po dokončení obchvatu Budějic bude tato trasa pro lidi z ČR ještě zajímavější.

Ronault

Kdybyste doopravdy myslel na ekologii, pojedete vlakem nebo vůbec do Chorvatska nepojedete

PetrN

tak ono by stačilo dostavět jen cca polovinu ze zmiňovaných 50km. Úsek Friesach – Sankt Veit je již nyní v uspořádání neděleného čtyřpruhu viz. úvodní fotka k článku

Tomáš

Mimochodem takovéto nedělené čtyřpruhy bývají největší zlo z hlediska bezpečnosti provozu. Před přestavbou I/48 by o tom mohli na severu Moravy vyprávět: rychlost a styl jízdy jako na dálnici, ale v případě přejetí do protisměru pak ty nejtragištější čelní srážky… brrr! Možná v rakouských podmínkách je to lepší…nevím.

speci

Tohle cestou jezdím velice často. Převážně o víkendu. Jezdí se zde velice spořadaně s minimem předjíždění. Troufám si říct, že 95% jede tachometrových 106. A před jedním radarem se lehce přibrzdí. Balzám na duši jezdit celou rakouskou S6 až do Klagenfurtu. Není to jako u nás, kdy jeden jede na dálnici 90, druhý 110, třetí až osmý 140 a devátý, desátý 160. Můžete nadávat, že v Rakousku je radar na každém kroku, ale osobně se mi zde jezdí z Evropy nejlépe.

rozinka

Ono i na ovyčejných silnicích, pro větší bezpečnost by pro začátek stačilo, kdyby policie pokutovala blokování plynulosti provozu jezdci, kteří mimo obec jedou magických 65 km/h, vytváří si za sebou vláček klidně 30 aut nalepených na zadek a vůbec jim to nepřijde divné.

navratp

Na druhou stranu by nebylproblem je předjet kdyby ti proti vám a za vámi nejeli 120 i víc na devadesátce. Viz bratia na silnici č.50

PetrN

na vámi zmiňované I/50 řekněme od Buchlovic po Bystřici pod Lopeníkem jezdí rychle drtivá většina a brzdou je i řidič jedoucí 90, což se upřímně nedivím, ta silnice je na vyšší rychlost jak vyšitá

M19

Není, jrn si to mnozí bohužel myslí a podle toho to yam vypadá.

rozinka

Ale je to ekologické!

Tomáš

No co, no. Plebsu zatrhneme cestování a my si pak soukromým tryskáčem zaletíme na druhou stranu zeměkoule poplácat se po zádech, jak jsme tu planetu zachránili.

navratp

Zrovna ta rakouská ministryně tam jela vlakem.

Ronault

Co ta má kam jezdit vlakem, stačí ji ekologicky videohovor po Skypu

Jirka

A ty zakopane draty ci usmazeni ptacci? Sedet doma bude!

Honza

Ve jménu klimademagogie se místo plynulé a úsporné jízdy má vše drndat dědinami? Koukám, že už i hajlíčci došli k blbinkání jako my s různými Vodami z Tetčic, Dětmi Země a podobnou škodnou.

Martin Š.

Kéžby v Česku. Potřebujeme dostavit nezbytné úseky dálnic a potom už investovat hlavně do železnice. Další lány asfaltu problémy s dopravou nevyřeší, nové obchvaty a dálnice víc lidí nalákají do aut.

Honza

Chocholoušek? Vy nás ale zásobujete…

Bedřich

Spíš to vypadá na pohádku o hloupém Honzovi

Šašek

Jen planý rozruch. V Rakousku mají většinu dálnic v provozu, něco se plánuje u rychlostních silnic. Tedy stavba/stop stav. Nic neobvyklého, navíc v článku je uvedeno, že plány na S37 jsou staré patnáct let. Investovat budou do železnice a ty jsou z velké části elektrifikované. Efektivnost a šetrnost ke klimatu je v Rakousku dávný politický úkol, nejen nějaká póza.

Honza

K tomu klimatu, které se mění po celou dobu Země zcela nezávisle na obyvatelích a které je furt proti kupříkladu středověku a počínajícímu novověku před malou dobou ledovou pořád chladné… Tím šaškem se pán nazval presně.

Šašek

Přes 99,9 procenta vědců se shoduje, že člověk ovlivňuje klima a šetrnost k němu tedy není nic špatného. Šašek s velkým Š je běžné české příjmení. Šašek s malým š značí komickou postavu. Vás odhaduji na klasického hlupáka.

Pražec

Á, malá doba ledová. Obvyklý argument, který má říci: na rozdíl vod tebe jsem vo tom něco čet‘.

Zeptám se vás: zpochybňujete korelaci mezi koncentrací skleníkových plynů a abnormální změnou klimatu, nebo samotný vliv skleníkových plynů na klima?

Tomáš

Krom jednoho grafu, v němž dvě křivky spolu korelují, máte ještě něco?

Pražec

Pohlcování IR záření oxidem uhličitým není domněnka odvozená z této korelace, jev byl prokázán i měřením v laboratorních podmínkách. V roce 1859.

Dále: změny klimatu probíhají periodicky, viz Milankovičovy cykly. Současná změna klimatu neodpovídá těmto periodám.

Tomáš

Víte on je problém vás klimaaktivistů, že vše zakládáte na měření časového úseku, který je v porovnání s existencí planety něco jako milisekunda vašeho života. Nic předtím se nikdy, samozřejmě, neměřilo, a jestliže vám v tento okamžik změřím puls a porovnám ho s průměrným pulsem, mohu taky konstatovat, že jste třeba těsně před smrtí. A to je přesně to, na čem se to celé staví.
Věřte si čemu chcete, mně stačilo jen letmo nahlédnout klíčovou dírkou, abych uviděl ty neskutečné prachy, které celým tímto kšeftem s CO2 hýbou.

Pražec

Nejsem žádný aktivista a GD odmítám, jsem však alergický na tvrzení, že klimatická změna je výmysl.

Ten krátký časový úsek taky není pravda: znáte obor paleoklimatologie? Např. z ledovců můžeme odebírat statisíce let staré vzorky atmosféry. Dalším zdrojem informací o koncentraci CO2 v dávné minulosti jsou fosilie rostlin (resp. struktura jejich průduchů). Informace z těchto zdrojů se shodují.

L. Vinicky

A to je právě ten problém že se vše vztahuje na CO2 téměř všechny sody meziledové byli teplejší než je dnes . Za poslední 4mil let se prúměrna teplota neustále SNIŽUJE a mi tu bojujem proti oteplování. Doporučuji přednášky prof. Pokorného.

Ota Nik

Já mám problém s těmi modely. Zahrnují tak málo veličin, o kterých tak málo o víme, že nedokazují vlastně nic.
Třeba teď nový poznatek co všechny modely změní.
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/priroda/oteplovani-oceanu-a-mori-severni-ledovy-ocean-atlantik-vedecka-studie-vyzkum_2111292109_svi

L. Vinicky

Co Období události tam to odpovídá viz středověké optimum

L. Vinicky

Zpochybňuji kauzalitu mezi koncentraci skleníkových plynú a současnou změnou klimatu

Pražec

Princip skleníkového efektu experimentálně prokázal již John Tyndall (viz).

Ornyl

Tak vidíte to antiekologové, to že naše Zelené lidi moc nevolí Vám nepomůže. Zařídí to Němci a Rakušané..

mic

Tak to jsme u nás dlouhodobě zelení :o/

Petr

Sledujeme konec světa v přímém přenosu. Rakouský ekofanatismus už mi přijde za čarou rozumného přístupu. Ve Vídni na letišti si koupíte lístek na vlak a automat píše „Když si nevytiskněte stvrzenku, budete šetřit životní prostředí.“

mic

Tak něco podobného píše snad každý bankomat, ne?

Petr

Máte pravdu, bankomaty v Rakousku taky.

Otakar

I v Česku je to snad na každém. Nevidím na tom nic špatného.

autobusik2

Toto je len špička ľadovca, súčasť trendu, ktorý je v posledných rokoch čoraz viac patrný v západnej Európe, kde sa bojuje proti všetkým cestným stavbám z dôvodu ich „negatívneho dlhodobého vplyvu na klimatické zmeny“.

Jan Neruda

U tohoto článku máte asi o 10% sníženou nejen šířku ale i text. V mobilní verzi

Jan Neruda

Edit: o 20%

Jan Sůra

Co používáte za prohlížeč? Ukazuje se nám to v pořádku.

CarlosEV

Mě taky Chrome v telefonu

Jan Sůra

a celý text nebo jen jeho část?

Tomariero

Pravá část o cca centimetr, Chrome v mobilů.

Jan Neruda

Chrome a dělá to jen tento článek a diskuse. Zobrazení na výšku

Jan Neruda

Jo a celý článek včetně záhlaví a zápatí

Jan Sůra

díky, je to záhada.

Jan Sůra

a jiné texty ne?

Toncek

Dobrý den, opera v telefonu taktéž. Ráno to ještě nedělalo.

Beekee
Jan Sůra

Díky, provedeno. Ještě to trvá?

Beekee

Je to OK, vyřešeno.

Jan Sůra

díky za radu.

tugmeja

Dobrá zpráva

Greta

Většinou jsme tak deset let za Rakouskem, doufejme tedy, že v roce 2029 bude ustavena česká vláda, která rozhodne podobně a zastaví dostavbu dálnic, které v tu dobu nebudou hotové.

Klabavátor

… a zůstane nám tu navždy ten pavouk dálnic, stahující veškerý tranzit do Prahy.

Diesel

Většina tuší jak to bude dál (a známe to i od nás viz Bárta a spol.) Přejde nějaký ten rok, vymění se politické uskupení a najednou dálnice bude. Jen o pár let později a o poznání dražší.

Energetik

To by byla ta lepší, ale méně pravděpodobná varianta. Myslím si, že jsou názorově konzistentní z dlouhodobého pohledu.

Diesel

Nemyslím si, u Mühlwiertel autobahn A7 byl tenkrát také dost silný odpor proti vzniku pokračování S10 kdy rakouské spolky požadovali posílení železnice ATP… Nakonec S10 vznikla a dnes je za Freistadtem. Je to vše otázka času, následně bohužel i peněz.

Tomáš Gottschalk

Podobné to bylo s A5. Nejprve ji nechtěli z ekologických důvodů stavět a pak ji z ekologických důvodů postavili. Od jejího zprovoznění se zase v Poysdorfu dá žít normálně. Velká taškařice bude s dálničním tunelem pod Lobau, který by stáhl část zátěže z jihovýchodní tangenty. Na ten si zelená Leonora ještě vyšlápnout netroufla, protože by hned po ní vystartovala půlka Vídně.

Petr

Jenže pozor. Musíme zásadně odlišovat ochranu životního prostředí a ochranu klimatu. Dřív (a u nás je tak tomu dodnes) stál odpor proti dálnicím na ochraně životního prostředí. Dnes je ale mantrou ochrana klimatu. Tady ve skutečnosti jde o to, že zelení nechtějí dávat miliardy do něčeho, co podporuje používání auta.