Rakouské dráhy začaly prodávat jízdenky do nových souprav Nightjet, nejlevnější lůžko vyjde na 107 eur

Nightjet nové generace. Foto: ÖBBNightjet nové generace. Foto: ÖBB

Nové vlaky začínají na trase z Vídně do Hamburku.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hara_Pes

Ten „vůz s místy k sezení“ je na noční vlaky fakt úlet.

Samo

Do Mini Suites som dával veľké nádeje že sa bude dať cestovať nočným vlakom aj bez nutnosti platiť 300€ za single lôžko, ale vzhľadom na to že nikoho v ÖBB nenapadlo že ľudia čo niekam cestujú 10+ hodín zrejme majú aj batožinu, tak nič z toho. Škoda.

timom25

Btw nikde nie je uvedené ako to s tou batožinou v tých minisuits vlastne je..ani veľkosť batožiny, ani či sa kufor väčší dá niekam inam odložiť (čo teda kufor väčší ako príručný nie je absolútne žiaden problém naložiť), nehovoriac o batohoch.. vojdú sa aspoň pod spodnú posteľ bez zamknutia?

Matěj

ÖBB o omezeném prostoru pro zavazadlo informují na svém webu při nákupu jízdenky. Jedná se o rozměry 40 x 55 x 23 cm.

Petr

No nevím jestli by se na tohle neměla podívat Evropská komise. Si vemte, že asi někdo vloni koupil kufr 40 x 30 x 25, protože tak to má Ryanair a teď se mu u OBB nevejde do vlaku?

Erik85

Na tohle jsem tady před nedávnem upozorňoval poté, co jsem si to prohlédl naživo. No schytal jsem samé mínusy. Jsem rád, že nejsem sám, kdo to tak vidí.

Michal Bartoníček

Rádi bychom se tím konečně někdy svezli, ale na žádné hurá výlety to asi nebude. Koukali jsme na noční vlak do Říma na druhou polovinu listopadu a je vyprodaný. 😞 Dost mě mrzí, že se nedá naplánovat během krátké doby výlet nočním vlakem.

Twix

To je pravda, a komplikované je to i tím že jízdenky se prodávají obvykle jen 2 měsíce dopředu (v Polsku online třeba jen měsíc), takže člověk čeká až to bude v prodeji a najednou je to pryč. Proto mě potěšil European Sleeper který to na jaro 2024 prodává už teď.

Matěj

ÖBB prodávají snad až na 6 měsíců dopředu. Vyjma změny jízdního řádu.

Twix

Ok, tak to si sypu popel na hlavu.

Jan Kavan

Přes co že to jede?

oja

Linz, Nürnberg, Würzburg, Göttingen, Hannover

Qaws

Na první pohled vypadají ty kapsle dobře a účelně, ale při pozornějším pohledu si nějak nedovedu představit, jak do přidělené „venkovní“ přihrádky dostat velký cestovní kufr nebo pořárnou krosnu, popř. jak budou dámy do obuvní přihrádky rvát v chladnějším období kozačky…🤔

oja

Jo, na to ty kapsle delane nejsou, musite klasickym lehatkovym oddilem.

M@trixX

Su zname rozmery tych priehradiek?
Obrazky mozno klamu a ja sa mozem v niecom mylit, ale dvierka maju pomer stran cca 2:1, tri priehradky maju rovnaku vysku ako dolna kabina. V kabinach sa ma dat pohodlne sediet, co musi byt aspon meter, z coho mi vychadza, ze priehradka bude okolo 30x60cm. Hlbka je skoro pol dlzky lehatka, mozno 80cm? To uplne malo neni a (tesne) by sa tam mohol zmestit aj velky kufor, ktore mavaju okolo 30x50x75.

abc

Sedačky jsou na lanovce nebo pro děti do auta, na kolo atd.
Ve vlaku, v autě apod. jsou sedadla, a to i vzdor tomu, že spousta oborových novinářů sveřepě nazývá chybně sedačky.
Jedině tak možná je sedačka takové to sklopné prkénko, co bývalo na představku nebo poblíž haků na jízdní kola. Nebo třeba sedátko.

JGR

Aaaaa stoura detailista. I s tou sedackou chapu vo co gou

Jiří Kocurek

A kvůli tomu tím vlakem lidi přestanou jezdit, protože tam není der Stuhl, ale der Sitzpatz?

Ten Ten Ten

Lehátko jsem nenašel za míň, než € 75,40. 🙁

oja

Vsak se v clanku pise, ze rychle mizi a ceny „od“ tak vetsinou nejsou dostupne.

MHD

Kapsule mohou být dobrý nápad.
Ale když na jedné fotce vidím mladého gentlemana běžného vzrůstu, jak přetéká do sousední sedačky, ještě navíc nesklopné, tak jsem, mírně řečeno, konsternovaný.

Petr

No nevim jak pohodlne bude jet v te kapsuli celych 13 hodin z Vidne do Hamburku. Ja vydrzim lezet tak 7 hodin. Zbytek bych mel sedet oprenej o zkosenou bocnici vozu jako ta holka na obrazku? Ale treba na 6hodinovy usek asi dobry.

honza.cekal

Sedět se dá asi ve více polohách, včetně u toho stolku, ale je to dobrá poznámka… V takovou chvíli je to klasické lehátko kupé zase výhoda, můžete sedět normálně… ale holt s cizími lidmi…
Taky je otázka zvuková izolace, jak moc skrz tu posuvnou stěnu kapsule bude slyšet chrápající soused… 🙂

Jirka Z

Bohužel podle těch fotek to vypadá, že ani ta klasická kupé s lehátkama a lůžkama nebudou na sezení nijak pohodlná. Sice vypadají na první pohled hezky, budou nějakou dobu nová, čistá, ale nikde nevidím, že by je bylo možné upravit také do podoby klasické sedačky, tak jako ve starých vozech. Takže na cestování v leže přes noc jistě hezké a použitelné, na cestování i částečně přes den v sedě nic moc.

oja

Jsou napevno, na sedačky upravit nejdou. V lůžkových oddílech je i sedačka, resp. tak jde použít spodní lůžko. Je fakt, že 12 hodin v mini suite nebude nic moc. Ale zas tohle je jedna z delších linek v síti ÖBB Nightjet, na 8 hodin to bude v pohodě, snad vyjma snídaně. Ono i na těch 12, pokud nastoupíte v 8 večer, lehnete si, trochu počtete a když se probudíte, už skoro vystupujete. Horší to bude, pokud vlak bude do cíle dojíždět až během dopoledne. Ale pořád přeci máte možnost koupit si místo, které Vám vyhovuje – tedy lehátko dole v… Číst vice »

Průvodce původní Aleš

A jak sedíte na klasickém lůžku?

Petr

Nevím, já tyto spací věci používám sporadicky. Co se pamatuju, tak šlo spodní postele upravit do sedací polohy a až na noc se z toho dělaly postele.

T_D

To mě dost překvapilo. Čekal bych to nějak podobně jako v Bpm(dz), které používaly DB.

oja

Ty sedacky nejsou myslene na celonocni cesty. Dopravce by ostatne byl hloupy, kdyby je udelal super pohodlne a tim cestujuci odrazoval od drazsich lehatek. Jsou tam jednak pro kratsi cesty, druhak jako konkurence Flixbusu, kdyz Vam tak zalezi na cene. Mne osobne by tam na nocni cestu vadilo to ostre svetlo.

Fsp

Doteď tam jezdilo známé modré šestimístné kupé co známe i od Jančury. Jo, pokud je plné tak to není nic moc ale pokud máte kliku a jste tam max čtyři a nejste si cizí tak to jde rozložit na celkem pohodlné letiště.

oja

Ja vim, i jsem tim jednou kdysi Wien – Hamburg jel. Holt casy se meni. Ted to kupe v barvach ÖBB NJ pojede do Prahy.

Průvodce původní Aleš

Jo, to byly doby, kdy se dalo pohodlně cestovat. Srazit si dvě sedadla a udělat z toho postel. A já si ji ještě povlékal, vzal jsem bavlněnou vložku do spacáku, vršek přetáhl přes opěradlo 🙂 Jednou když jsem jel z Athén do Bělehradu přes Kosovo, Albánci z toho měli hroznou srandu 🙂

M@trixX

Vacsinu casu maju vypredane nasobne drahsie lozka a lehatka, a napriek tomu stratia cast kapacity vlaku na superenie v low-cost segmente s nejakymi autobusmi? Zauiimalo by ma, ako sa take nieco oplati.

oja

Že mají lůžka a lehátka vyprodaná teď, neznamená, že to tak bude vždycky.
Kdyby neměli sedadla vůbec, tak by lidé nadávali zas na to. Ne všichni tím vlakem jedou (skoro) celou jeho trasu, používají se taky jako první ranní / poslední večerní spoj i na kratší cesty a na to si nebudete kupovat lehátko.
Dva vozy ze sedmi se sedačkami není tak moc, tím spíš, když ten řídicí má menší prostor pro cestující.