Rakouské dráhy vzdaly soutěž o vlaky Praha – Mnichov

Railjet v barvách rakouských drah ÖBB. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýRailjet v barvách rakouských drah ÖBB. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

ÖBB důvody zrušení soutěže na nákup nových vozů pro linku Praha – Mnichov neuvedly.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin z topírny

Začínám nabývat pocit, že OBB s ČR přestávají chuť mít rozvíjející vztah.

Zřejmě změnou hlavních politiků na ministerstvech dopravy.
Jako by ztráceli své společné slovo a cíl.

– letošní zvláštně pojaté ENighty
– otazníky kolem rjetů pod ETCS

Tohle je pro mě další takový impuls, že tam něco začíná drhnout. Jako by nás zařadili do Low-Cost regionu.

Vnímáte to podobně?

Karl vB.

Vše je o osobních vztazích, i na mezistátní úrovni.
Myslím, že v uplynulém období mnoha věcem na železnici mezi Rakouskem a Českem (např. Silva Nortica) pomohl někdejší český velvyslanec v Rakousku Jan Sechter, který později pracoval jako náměstek ministra dopravy v sekci mezinárodních vztahů, která byla před dvěma lety zrušena…
https://www.noen.at/image/768×432-jpg-noen/4161202/_MG_0101%20%28Large%29.JPG

Pedro72

Ne, nevnímám.

Pán jeskyně

Když linku na linku přestaly soutěžit ÖBB, znamená to, že jejich nový přírůstek Go Ahead taky do soutěže jít nemůže?
Právě ten soukromník by mohl být daleko flexibilnější a tajuplnější v jednání o nových vozidlech, což může v daném výběrku být rozhodující, protože vyhrát půjde spíš s chytře řešenou koncepcí založenou na kombinaci bateriových a konvenčních jednotek, než s konzervativní strategií založenou na netrakčních jednotkách s lokomotivami.

Josef Pešek

Můj názor je, že ÖBB počítaly s využitím svých postarších rychlíkových vozů z devadesátek a lokomotiv Herkules. Nic jiného jim nedává smysl.

Jan Šlezingr

Podle toho, co jsem četl v Želmagu, to vypadá, že cílem je, aby ta linka prostě nebyla.

Přitom by stačilo, aby dovolili diesel pod dráty….

Ondrak

Za mě je to rozumný krok vyspělého dopravce, který si spočítal, že za těchto podmínek není schopný linku provozovat se ziskem.

Petr Šimral

Pojďme to celé otočit… Zadání výběrka je nesplnitelné buď finančně nebo časem zahájení (vývoj zcela nových několika vozidel) a současně zde máme rekonstrukci jednokolejné trati Plzeň – Schwandorf… Co by asi tak mohlo být rozumné? Pětivozovka Interjet? Ano, to by asi mohlo fungovat. Kapacita Praha – Plzeň v hodinovém taktu? Dobře, dáme dva IJ… Se dvěmi VECTRONy DM a za dvacet let od Prokopského údolí na Hl.n. na diesel, dnes po rovině max. 100 km/h od Berouna –> na to fakt tyto lokomotivy mají. Plzeň – Holýšov / Kdyně / Železná Ruda – Regensburg –> 1 x VECTRON Dual +… Číst vice »

Josef Pešek

Železná Ruda vůbec. Tam se jiným provozním konceptem než stávajícím směr Plattling nepočítá a funguje jim to přes 25 let. Nic dalšího tam nemá kapacitu.
Výluky na Plzeň-Domažlice řešit autobusy. Jak ty rychlé Plzeň-SAD po dálnici, tak i úsekové do FiW a odtud náhradní soupravou do SAD.
Pětivozový IJ je moc pro Plzeň-Regensburg, dokázal bych si představit IJ čtyřvozový., doplněný v Regensburgu o další čtyřvozový a v Plzni o posilové vozy.
Vectron DM by to celé zdražil a Herkules nebo remotorizovaná BR 218 odvedou úplně stejnou práci. Prokopák je hloupost.

Plecháč

Fakt to není moc, v létě o víkendech běžně v Plzni zůstávají desítky lidí na perónu.

Johnny Cash

To je právě to. Najít nějakou rovnováhu mezi sezonou a mimo ni.

Jan pesina

Nejdřív by to chtělo elektrizaci v celém úseku aby se zkrátil čas a potom vymyslet tyhle nesmysly a taky v některých úsecích dosadit druhou kolej a ono by to fungovalo 🤣🤣🤣

Petr Šimral

No, já čekal, kdo to první napíše. Ale to, co vymyslelo hlavně MD ČR by nefungovalo ani tak…

Josef Pešek

Elektrizací by se posunul přepřah z Plzně akorát jen do Domažlic nebo do FiW. V Bavorsku k žádné nedojde, nebo maximálně Regensburg-Schwandorf, pokud se konečně odhodlají k elektrizaci do Hofu. Proč si to myslím? Stačí se podívat na opičárny a paskvil v podobě elektrizace Geltendorf-Lindau za významného přispění Švýcarské konfederace.

Michal82

Interjet plus z jedné strany diesel s z druhé vectron. Posun vpřed bude veliky

Michal82

Vzhledem k požadavkům na vlaky bude hrozit ze cena bude nakonec tak vysoká, ze to raději zruší.

Pedro72

Tuhle trasu může chtít jenom blázen. Znamená to pořídit si moderní drahý vlak a pak ho 6 hodin strkat krokem po ucpané trase, na které je mimo koncové body jen Řezno (uvnitř DE jinak skvěle dopravně obsloužené) a Plzeň. Je otázka, zda by pro přeshraniční provoz nebyl užitečnější spěšňák a zda by mnohem větší potenciál nemělo trasování západně přes Norimberk nebo jižně přes Linec (a třeba i Salzburk).

Kuba2

Ta doprava bude v závazku, takže dopravce to vysoutěží za takovou cenu, aby se mu to vyplatilo, o to nemějte strach.

Pedro72

Ale je koloběžka za cenu letadla.

VTT

Je to legitimní otázka. Dnešní stav je naprostá zoufalost.
Nicméně, ze Schwandorfu do Norimberka jezdí řada 612, nahrazení něčím neklopícím by asi neprošlo. A z Lince do Salzburku je trať plná (a vlastně až do Mnichova).

Josef Pešek

Vykašlat se na nějaký Bavorský RE a za ušetřené peníze by šlo mít spěšné Desiro Plzeň-SAD v hodinovém taktu. Ty podmínky VŘ sepsal hodně velký úleťák. Vidím to na zrušení VŘ a zadáním na přímo současným dopravcům se stejným humusem a stejnou nekvalitou a nedochvilností.

NightmareFreddy

Nevíte, jestli existuje nějaký aktuální (předpokládaný) „jízdní řád“ soutěžení. Vím, že stejně to nebude dodržené, ale alespoň pro zajímavost 🙂

Josef Pešek

Co se pořád řeší? Praha-Mnichov se lítá půl hodiny a 5x denně.

NightmareFreddy

1) Jo, k tomu připočtěte cestu na letiště, z letiště, check-in, check-out, rezervu a v podstatě jste na cca 4-5 hodinách (vlak jezdí 6 hodin)
2) To, že něco jezdí mezi bodem A a B neznamená, že neobsluhuje další stanice C-Z. Kolik těch letů „zastavuje“ například v Domažlicích 🙂

Josef Pešek

Obsluha Domažlic a jejich 10 tisíc obyvatel. Fakt terno. Někdo tu navrhuje VRT a ta by vidlákovy jako Domažlice, FiW, CHA a SAD zcela určitě neobsluhovala. Expresní vrstvu bych nechal jezdit mezi Plzní a Regensburgem bez zastavení.

NightmareFreddy

Tady tady vůbec není řeč o tom, kde bude zastavovat VRT. Tady jde o to, kde zastavují současné vlaky a Vaše letadla to zjevně nepokryjí…

Johnny Cash

Zase jeden, který se domnívá, že všichni bydlí na nádraží.

NightmareFreddy

A Vy si myslíte, že více lidí bydlí na letišti? 🙂

Johnny Cash

Nemyslím. Ale jaksi jste zapomněl k jízdní době Pha-München připočítat cestu na nádraží a z nádraží a letadlům to pěkně spočítáte. Mimochodem, víte vy vůbec, jak cestuje obchodní klientela na téhle trase?

NightmareFreddy

Respektive, máme tady nádraží v centru Prahy a letiště na okraji. Schválně, co si tak myslíte, že lidi dosažitelnější. Ano, pokud jedete autem, tak letiště je pro vás i lepší, protože nemusíte do ucpané Prahy. Nicméně i kdybychom nepočítali cestu, tak jste povinen 2 hodiny před odletem být na letišti a připraven k odbavení, pak máte cca 20 minut, než se všichni odbaví a usednou, pak máte 30 minut let a pak máte checkout, který může být různý, ale dejme tomu dalších cca 30 minut (než všichni vylezou, než přijedou kufry). Takže i bez té cesty jsme na více než… Číst vice »

O.K.

Po EU dvě hodiny? Další šotomýtus? Tolik času si necháváme na lety do tropické Afriky, po EU není nutné být na letišti dvě hodiny předem…

NightmareFreddy

Pokud letíte do země v rámci Schengenského prostoru, je doporučeno dorazit na letiště 2 hodiny před odletem. U letů do země mimo Schengenský prostor je vhodné být na letišti nejméně 3 hodiny před odletem. Pokud u sebe máte zavazadlo, které potřebujete odbavit, přidejte k dané časové rezervě alespoň 40 minut. // Viz první odkaz, co Vám dá Google…

Peter

Letel ste už niekedy z Prahy? 2 hodiny pred odletom nie som ešte ani doma v sprche.
Check-in končí obvykle 40 min pred odletom (bývalo 30 min), takže aj ak máte kufre na odbavenie, nemusíte prísť skôr.

NightmareFreddy

Takže si svoje dojmy o šotomýtech strčte… víte kam 🙂

Roman Soudný

Dvě hodiny před odletem? A co tam pak děláte? Na lety z T2 stačí přijít 30 minut před koncem boardingu a pohodlně projdete přes security a ještě si stihnete dát kafe.

Caracas

Žádná povinnost být 2 hodiny před odletem na letišti neexistuje. A v Praze by to bylo naprosto zbytečné.

Tom Matto

Neni tech 4,5h navic k letu jeste malo? 😀

Znalec

Létá se 3x denně a ještě vloni v létě byly pouze 2 lety 🙂

Josef Pešek

To nevadí. Vykolejil jsem ultrašotouše.

mgr.pavel

Jste vážně dobrej, umíte lhát proti druhu dopravy co nenávidíte. Machr!

Josef Pešek

Jak můžu železnici nenávidět, když na ni pracuji? To mi nejde do hlavy.

Granja

Proč ne? Znal jsem některé, co jinde by je nevzali, protože nic jiného neumí.

Josef Pešek

Já taky. Jenže já jsem na železnici velmi žádané zboží.

Zdeněk

To už magistrovi nedošlo:-)

bkv

Tak někdo má lhaní jako životní filozofii

Twix

Co navrhujete? Celou trasu tím jede tak 10 % lidí (což se později nejspíš změní) a i přes nízkou kvalitu a spolehlivost tam pořád přibývají cestující, i v tom mezistátním úseku. Všichni do toho letadla asi nepřesednou.

Josef Pešek

Co navrhuji? Stávající provozní koncept s přepřahy a posilovými vozy. Nové soupravy s jasnou identitou produktu (například interjet). Hodně zapracovat na spolehlivosti a dochvilnosti (docela oříšek). Lokomotivy můžou zůstat ty současné v dostatečném počtu, nové lokomotivy nesmyslných parametrů by to sakra zdražily.

Zdeněk

To je sice pravda, plně souhlasim, ale na zdejší vlakofily to působí jako červený hadr na býka….budou vám snášet argumenty typu připočíst cestu na Ruzyni etc:-(

Geralt

Řešení se jmenuje ICE-TD (nebo něco podobného). Prostě neřešit kraviny spřepřaháním lokomotiv a jezdit to v dieselu celou trasu.

Miroslav

Který jen tak pro informaci… Vyřazen.

Geralt

Proto píšu „nebo tak něco“. Existují IC3, ale pravda ty mají rychlost jen 180 km/h. Ale třeba v UK mají motorových jednotek na rychlost 200 km/h docela dost. Takže vyrobit by to nebyl nějaký zásadní problém.

Michal82

Ta jednotka musí mít elektrickou i diesel loko. Hitachi takové vyrábí a jezdí v UK. Jen diesel nelze dle zadavčky nabidnout.

Geralt

Pak je ale otázkou jestli má tohle zadavatel vůbec právo řešit. Zadavatel chce určitou trasu za určitý čas pro určitý počet cestujících a není podstatné jestli to dopravce odjezdí v trakci elektrické, dieselové, parní nebo koňské. To by měla být čistě interní věc dopravce. V nákladni dopravě se také po koridorech prohání náklady s dvojspřežím brejlovců, protože pro dopravce je to tak nejekonomičtější.

Samo

Objednávateľ samozrejme má právo si zadať parametre služby ktorú požaduje, vrátane trakcie.

Kuba2

Právo jistě má, ale pak si sám podřezává větev, protože nemusí dostat nejlepší poměr cena/výkon. Čím je soutěž technologicky neutrálnější, tím víc zájemců se může přihlásit a tím výhodnější nabídka může zvítězit.

Josef Pešek

I Pesa se o cosi takového pokouší.

Apollo 17

Ta jednotka by musela mít 4 systémy napájení. 3 kV stejnosměr z Prahy do Berouna 25 kV střídavých z Berouna do Plzně, napájení bez troleje(baterie, vodík, nafta) Plzeň- Regensburg a 15 kV střídavých dál do Mnichova.
Tak uvidíme,zda se někdo přihlásí za takových drastických požadavků, nebo to bude tak drahé, že se soutěž zruší.

O.K.

No jo, ale to snad není nepřekonatelná překážka, třísystémových po světě jezdí docela dost, v Evropě třeba SNCF B82500 (1.5 kv DC, 25 kV AC + diesel, bude opravdu nepřekonatelné mít i těch 15 kV AC?): https://en.wikipedia.org/wiki/SNCF_Class_B_82500 Renfe řada 730 (3 kv DC, 25 kV AC + diesel, dokonce jezdí 250 km/h na elektriku a 190 na diesel): https://en.wikipedia.org/wiki/Renfe_Class_730 A jak už to padlo, v UK je vlaků, co umí 25 kV AC a diesel dost i ve skorovysokorychlostních jednotkách a jezdí tam i pár, co jezdí na 25 kV AC, 750 V DC a diesel (řada 768 a 769).… Číst vice »

Jiří Kocurek

Problém je nacpat do třísystémové lokomotivy ještě spalovací motor navíc. Kdo to zkusil skončil na 6 nápravách.

Josef Pešek

Co takhle se zabývat v Evropě už konečně hmotností na nápravu 25t a třídou přechodnosti E4 nebo E5?

Jirka P

Pro osobní vlaky? (ok, rychlíky…) Co limit zatížení na VRT?

O.K.

I v tomhle ohledu může být jednotka výhoda. Koneckonců jsem mluvil hlavně o jednotkách.

Michal82

Na jednu stranu soupravy dáte elektrickou a na druhou diesel 🙂 Bude to drahé. To ano.

Jan Šlezingr

A nebo duální stroj 15kV/25kV/Diesel a pod stejnosměrem jet na naftu. Takové stroje už dneska jsou normálně dostupné ne?

Apollo 17

V požadavcích VŘ je provoz pod trolejí na elektřinu. Takže i pod 3 kV bez nafty.

Johnny Cash

Normálně dostupné je akorát šestikolo od Štádlera a poptávka převyšuje nabídku. Existuje pouze jediný exemplář Vectron DM s paketem pro osobní dopravu 248.500 (ex 248.020) ve stádiu zkoušení a jestli umí i 25kV, toť otázka,. Spíš ne. Verze 15kV/25kV se má objevit až v roce 2026.

Klabavátor

Tam by se hodila možnost sezónního posilování souprav. Což je asi utopie, vozy „navíc“ by se musely sebrat jinde a ty špičky bývaji stejné v celé síti.

Josef Pešek

Ty soupravy se posilují nejenom sezónně, ale pravidelně. Něco málo Plzeň a v Regensburgu další 3 vozy navíc.

Matěj P.

pravidelně se posilují tak, že z Prahy jezdí běžně místo 5 vozů (4 standardní + posila do Plzně) jen 3 🙂

Klabavátor

Já ale měl na mysli přeshraniční úsek. Navzdory všem teoriím o nepoužitelnosti vlaku na této štrece tam lezou lidi, někdy i dost hromadně.

Vojta Svobodný

Praha-Mnichov si rozhodne zaslouží VRT. Ta lokalka co tam vede dnes je k smíchu. Tak prosím, p. Kupko, zatlačte konečně na tu výstavbu moderních trati

Vojta

Spíš Praha-Norimberk. Ale Praha-hranice, na tom se shodneme

Peeetr

Praha a Mnichov jsou si města tak moc podobná, že mezi nimi nějaká velká osobní doprava nemá ekonomickou perspektivu, a naopak by se tam měla maximálně upřenostnit nákladní kontejnerová doprava.

Josef Pešek

Kontejnery potřebují do přístavu. Pro ně je ideální Bad Schandau. Sice Rotterdam je tudy dál, ale zato po rovinách. Rotterdam přes Norimberk by při tonáži 1800 t potřeboval šestikolo a že těch kopců tam je. Poslední dobou se vyvíjí Koper a Terst. To všechno se zvládne přes Břeclav. Smysl mi dává Franken-Sachsen Magistrale, ale co s těmi 10 tunely (7 v údolí Pegnitz) a jejich profilem?

MK

Proč z Prahy do Mnichova? Co je tam tak zajímavého? Proč ne do Norimberka, odkud se dá pokračovat jak do Mnichova, tak na západ Německa a do dalších měst?

Pepa z Depa

Pro Čechy je Mnichov srdeční záležitost. 😎

mgr.pavel

IMHO Norimberk je lepší směr, právě proto že umožňuje pokračování do více dalších relací, a i samotná trasa Praha-Mnichov by přes Norimberk nebyla příliš delší.

Za sebe budu rád, pokud se já nebo moje děti dožijí jakékoliv trati (alespoň koridorových parametrů) do Bavorska.

VTT

Přesně tak, především tím směrem je Frankfurt, což je hospodářské centrum Evropy.

Josef Pešek

Zatlačí tak akorát na záchodě.

Johnny Cash

Ty taky.

Vojta Svobodný

Velká škoda. Mohli jsme mít konečně kvalitního dopravce na území ČR…Ale chápu ze se jim na tuto trať nechtělo-je to jak nějaká trať na lokálce Horní Dolní

Karl vB.

Pragmatické rozhodnutí. ÖBB mají teď svých starostí dost, tak proč by si přidělávaly ještě nové na takové „atraktivní“ infrastruktuře, která je mezi Prahou a Mnichovem momentálně k dispozici.

Josef Pešek

Obávám se cenově výhodné nabídky se zachováním stávajícího humusu na další roky.

Kamui

Ono je dost možné, že by pro ÖBB fungovaly stejně na českém území ČD jako subdodavatel/partner.

Reklama

Teda jestli je pravdivý ten drb v článku, že se ČD chtějí v soutěži spojit s Taliány, tak současné vedení ČD patří do Bohnic.

Erik85

A vy víte jakou podobu to spojení má mít? Já si dokážu představit, že to budou soupravy ČD a jen na DE území pojedou na licenci DLB. Zároveň je otázka nakolik to je pravda a taky může jít jen o jednu z uvažovaných variant…

Josef Pešek

A musí to být DLB? Nemůže to být DB Regio? Dvěstěosmnáctky do Plzně dojedou taky.

noerf

Tato soutěž bude zajímavá ohledně přihlášených dopravců. Zajímavé by byli jednotky kombinující elektrický a naftový pohon. Na Bemu jednotky jevto zřejmě velmi dlouhý neelektrifikovaný úsek. V případě soutěže na celou elektrifikovanou trasu Praha – Mnichov bych tipoval Regiojet na vlastní licenci v celé trase. Ale v tomto případě vyhraje ten, kdo navrhne nějaké jednotky (nízkopodlažní) s více zdroji pohonu.

Peeetr

Ta soutěž bude tak strašně zajímavá, že bude zázrak, jestli tam přijdou víc jak dvě nabídky.

mgr.pavel

Copak, rozhodly se je nahradit povozy taženými koňmi?

Na té trase by byly skoro i rychlejší.

Aneb novou trať ani z padesáti memorand nepostavíš..

Vojta Svobodný

Tam to chce VRT.

Adam Ř

A krom toho i koridor sjízdný pro náklady z Plzně na nějakou pořádnou německou trať. Případně obé v jednom, ono těch osob mezi Plzní a Mnichovem zas tak moc jezdit nebude

Karl vB.

I kdyby se náhodou nějaký „lunetik“ teď v roce 2024 probral a rozhodl o výstavbě VRT Praha – Mnichov, v jakém roce si myslíte, že by se asi tak v Česku poprvé mohlo kopnout? Na to, v kterém roce byste mohl na peroně s vlaječnou v ruce nadšeně přivítat první rychlovlak, se vás po ránu raději ani neptám, to už trochu zavání krchovem. Pokud bych chtěl být trošku seriózní, zeptal bych se vás pouze, jak byste přesvědčil bavorskou/ německou stranu o tom, že má ohromné prachy vrazit právě do tohoto směru, který je jí vcelku ukradený, když jí bota tlačí… Číst vice »

Palino

Som zvedavý že či sa zapojí do toho aj Regiojet. Aj keď skôr pochybujem pretože Radim Jančura sám vravel že nemá moc záujem o komerčné linky a radšej chce v Čechách povyhravat väčšinu súťaži a dať tam elektrické vlaky ktoré si on veľmi obľúbil. Tak ale uvidíme, písal som im na email či nemajú o túto linku záujem ale zatiaľ nepodpísali 😂(už 3 deň)

Kubrt

Kdyby toto byla komerční linka, nebyla by na ní vypsána soutěž (tedy když jsme na evropském kontinentu).

Palino

Prepáč mi to, nechcel som napísať nejakú blbosť, ani neviem prečo som napísal komerčná namiesto medzinárodná alebo niečo také, prepáčte mi to za moju chybu 🙏

Erik85

Doporučuji článek v jednom z posledních Železničních magazínů, kde jsou požadavky na tuto linku více rozebrány. A některé jsou dosti drastické, například mít v nezávislé trakci záložní lokomotivy, které musí být nové a disponovat takovým výkonem, který nikdo z výrobců vůbec nenabízí.

Zapa

Za těch podmínek, co jsem tam četl, se jim do toho nemůže nikdo příčetný přihlásit.

tarten

Někdo nepříčetný ale ano.

Martin Chovanec

Někdo jako Ferrovie dello stato? 🙂

Karl vB.

Ano a protáhnou linku Roma – München, na kterou nasadí rychlovlaky Frecciarossa až do Prahy… 🙂
https://zdopravy.cz/italske-rychlovlaky-miri-do-nemecka-zacnou-spojenim-mezi-mnichovem-a-rimem-190380/

Berhof

Co třeba EURO9000 od Stadleru, když by se ji podařilo u nás schválit?

Mates

Šesťkolák na osobnú dopravu? To skôr Dual Mode od Siemensu.

Kubrt

V čem spočívá kontraindikace šestikoláku v osobní dopravě? Historicky (a částečně i dnes) v Evropě odvozily šestikoláky spoustu rychlíků.
Vectron DM neumožňuje zabudovat potřebné elektrické napájecí systémy, bylo by to na evropské poměry moc těžké.

Petr Šimral

Vectron DM pro úsek Plzeň – Mnichov by mohl být řešením, pokud by na vlaku byl dvakrát.
Verze 15 / 25 s vlakovým topením a rychlostí 160 km/h je ve vývoji.
Z Plzně do Prahy je to řešitelné klasickým Vectronem MS.

Petr Šimral

V dieselovém módu má výkon motorů 1900 kW, tedy na kolech cca 1700 kW. Při požadavku na výkonovou hmotnost 8 kW/tunu jen lokomotiva spotřebuje 1040 kW a s tím zbytkem smíte vézt 82 tun, tedy ani ne dva vozy. Tam tři sta cestujících včetně bistra asi nenacpete.
A rychlost má 120 km/h, na české elektrické straně je požadováno 200 km/h.

Opravdu napjatě očekávám, kdo se přihlásí a s čím…

Josef Pešek

a co dvakrát ouvrať?

Petr Šimral

Řídící vozy již byly vynalezeny.

Josef Pešek

A spojování s třívozovou posilovou částí v Regensburgu?

Petr Šimral

Úloha nemá řešení, pokud je pobyt jen 10 minut. A neměla by ani, kdyby řídící vůz použit nebyl…

Jan Novotný

Je to sice drastické, ale naprosto to chápu. Způsob, jakým to teď Alex vede je naprostá tragédie, kvůli nedostatku lokomotiv jsem ještě na téhle trase nedojel s míň než pulhodinovym zpožděním, hodina a půl je úplně normální…

Josef Pešek

Proto bych je jako partnera pro německý úsek už nikdy nechtěl.

VojtaDrevik

Je nějaká predikce, s jaký mi vozy by jezdily ČD?

Telátko

No s těmi, co jezdí všude B249, A149, AB349..

X 1

Dle zadání, nejspíš nějaké nové. Spíše by mě zajímali ty požadované dieselové lokomotivy v dostatečném počtu. Protože ani Alex ani ČD jimi nedisponují. Ale zase mají dostatečný čas na přípravu, respektive na pořízení ojetých či nových strojů.

Marek

Kdyby obětovali nějaké starší méně využité 754 a nechali je překopat na 753.6? To by mohlo projít, ne?

Reklama

Neprojde, kvůli EU TSI už žádná další 753.6 nebude, řešilo se už před lety.

Erik85

Nemohlo. Jsou požadovány nové stroje s výkonem, že i při plné soupravě musí mít 10 kW/t.

Reklama

Nové diesolové mašiny už prakticky není možné vyrobit, protože nemají šanci splnit Euro7…joo pokrok nezastavíš. Jinak 754 mají ČD dostatek, teď jen schválit je až do Schwandorfu, že.

Erik85

Euro 7 se vztahuje na silniční, nikoliv drážní vozidla.

Peeetr

Euro 7 má stejné emise z výfuků jako nyní už běžně provozavané Euro 6, hlavní změna budou emise otěru z brzd a pneumatik, které vynutí u většiny aut hybridizaci a regenerativní brždění..

Josef Pešek

FiW – SAD se jezdí více než 100 km/h. Brejlovec by přidal na jízdní době dalších 10-15 minut. A hlavně: Nemá PZB a je to muzejní kus.

Caracas

Jo kde jsou ty časy, kdy Mnichovák 2 brejlovci opravdu tahali. Vozili to až do Prahy.

Caracas

“Mnichovák” v 90. letech začínal ve svajcu v Interlakenu. Nevěděl by někdo, kolik měl úvratí?

Petr Šimral

V dobách, kdy Bardotky a Brejlovci jezdily z Prahy do České Kubice a zpět, tedy v letech 1970 – 1986 s výjimkou roku 1982, kdy se přepřahalo v Berouně, nikdy nebyly turnusované ve dvojici.
Pletete si to s jinými expresy a rychlíky, například Ex 250/251, oblíbený „Pařížák“ jezdící přes Cheb.

Míra

Kdepak, jezdívaly ve dvou na přípřeži, do Furtu.

Johnny Cash

Až v devadesátkách s Einsteinem.