Rakouské dráhy ukously další část německého trhu dotovaných vlaků, doma se soutěžím brání

Kontrakt v Bádensku-Württembersku je až do roku 2040.
Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), které se na svém hlavním trhu úspěšně brání jakýmkoliv pokusům o soutěže na veřejnou železniční dopravu v objednávce státu a spolkových zemí, získaly další byznys na provoz vlaků za peníze daňových poplatníků v jiné zemi.
Společnost Arverio Baden-Württemberg, která stoprocentně patří pod ÖBB, získala zakázku od spolkové země Bádensko-Württembersko na provozní soubor 35b s pěti tratěmi a až 10,3 miliony vlakových kilometrů ročně. O vítězství dnes informovalo spolkové ministerstvo.
Arverio již provozuje vlaky na jihu Německa v objednávce Bavorska a Bádenska-Württembersko, když převzal kompletně byznys společnosti Go-Ahead. Jde o první kontrakt, které Arverio získalo samostatně.
Rakouské dráhy začaly jezdit v německé regionální dopravě pod novou značkou
Na zahájení provozu podle nové smlouvy nebude mít dopravce mnoho času, vlaky mají začít jezdit od prosince příštího roku. Jde o soubor několika linek, kontrakt je až do roku 2040. Detailně je celý soubor popsán zde. Dosud část výkonů v tomto souboru zajišťuje německá státní DB Regio, část již Arverio. DB Regio získala podobně velký soubor 35a.
K dvoupodlažním jednotkám dočasně i jednopodlažní
Arverio na tratě nasadí nové dvoupodlažní čtyřvozové jednotky Alstomy Coradia Max. „S dvoupodlažními jednotkami bude mít Bádensko-Württembersko na tratích ze Stuttgartu k Bodamskému jezeru nejrychlejší regionální vlaky v Německu. Pořizujeme pro tyto spoje nejmodernější bezbariérové vlaky s pracovními a rodinnými zónami a dostatkem prostoru pro zavazadla, jízdní kola a kočárky. Vzniká tak velmi atraktivní nabídka, která povzbuzuje řidiče automobilů k přechodu na jiný typ dopravy,“ uvedl ministr dopravy Winfried Hermann.
Jde o vozidla, která si objednala přímo spolková země, dopravcům je bude pronajímat.
Obří zakázka pro Alstom na jihozápadě Německa. Dodá 130 jednotek a zajistí servis na 30 let
K nasazení nových jednotek dojde postupně. Do provozu dopravce zařadí dočasně jednotky Siemens Mireo a také dlouhodobě odstavené jednotky Talent 3 od Bombardieru.
Expanze rakouských drah na sousední německý trh je v ostrém kontrastu se situací v rakouské železniční dopravě. Kromě open-access vlaků na hlavních dálkových trasách jsou všechny výkony zadávány dlouhodobě bez soutěže napřímo ÖBB. Spolkové země i ministerstvo dlouhodobě ignoruje požadavky EU na otevření trhu. V Německu mají naopak soutěže na dopravce v regionální dopravě tradici již přes 20 let.