LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Rakouské dráhy si pochvalují noční vlaky Nightjet, nový spoj do Berlína mine Prahu

Souprava Nightjet. Foto: ÖBBSouprava Nightjet. Foto: ÖBB

Rakouské spolkové dráhy ÖBB dosáhly loni druhého nejlepšího hospodářského výsledku. K pozitivním číslům přispěla i sázka dopravce na noční vlaky,

Zpět na článek
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Velká škoda, že to třeba v té Břeclavi nebo Ostravě nezastaví, v Břeclavi by to bylo zhruba o půlnoci (pro směr do Berlína), v Ostravě pravda trochu později (ale pro oba směry), ale pořád použitelné spojení pro lidi z Moravy a Slezska do a z Berlína.

Nastoupit či vystoupit v Chalupkách a nějak se dostat někam dál bude v podstatě nemožné, bez použití vlastního auta.

To

Konečně někoho napadlo, že Wien – Berlin má smysl přes Ostravu a pak po polském území. Obdobně i po dálnici. Když se podíváte do mapy, není to zase taková zajížďka a navíc téměř pořád samá rovina a ne nějaká Českomoravská vrchovina, údolí Vltavy, Labe, Krušné hory atp. … tohle by mohla být trasa pro VRT Wien – Berlin, na kterých je hodně velkých měst po trase a rovinatý terén

Marty-t2

Mne napadlo, že taková hypotetická trať Ústí nad Orlicí – Klodzko by byl ideálním kandidátem na financování z EU – pro Polsko ani ČR nemá důvod se jí zabývat, ale pro mezinárodní transit Vídeň-Brno-Vratislav-Berín-Hamburk by zajímavá být mohla. Ani ne tak pro osobní jakožto dálkovou nákladní dopravu. Možná, že by ČR mohla vytrhnout trn z paty s nedostatečnou kapacitou Praha-Č.Třebová. A to přes všechny ty nutné tunely v tom kopcovitém terénu…

Ondřej

Marty-t2: jenže tady jste v České republice.
To my tady budeme raději 20 let přešlapovat na 2km úseku.

Martin V.

Marty-t2: Führera tohle směrování napadlo taky, ale chtěl tam vést dálnici. V Bystrci a dále v Boskovické brázdě se dodnes zachovalo pár reliktů. Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Exteritori%C3%A1ln%C3%AD_d%C3%A1lnice_V%C3%ADde%C5%88%E2%80%93Vratislav

Vít Jůza

Je to logické, relace Vídeň-Praha a Praha-Berlín do toho nemíchat, o ty se logicky dostatečně zajímají a mohou zajímat jiní; a pro cestující mezi Berlínem a Vídní v noci skutečně není důvod kochat se manévry po pražských kolejích. Vybraná trasa vede po poměrně slušných tratích, žádný slalom podle Vltavy a Labe, minimální úsek po drahých německých kolejích, a relace Vídeň – Vratislav může také pro někoho být zajímavá – zatím snad přímo jen po jednom páru autobusů Flixbus přes den půlku týdne.

železničář v důchodu

V relacích Vídeň – Praha a Praha- Berlín není už v současnosti třeba cestovat přes noc: při cestovní době okolo 4 hodin jsou služební cesty i kratší výlety v pohodě zvládnutelné za jediný den, pokud ovšem existují i časná ranní a pozdní večerní spojení (která ovšem MD ČR v posledních letech úspěšně a bez adekvátní náhrady drasticky likviduje i ve vnitrostátní dopravě).

Matěj Vondřička

Velká škoda, že se nepodařilo spojení Vídeň-Berlín nasměrovat do trasy někdejšího Metropolu, velká 🙁

železničář v důchodu

Spojení Vídeň – Berlín asi přes Prahu skutečně velký smysl nemá a spojení Vídně se západem Polska naopak pro leckoho zajímavé být může – je ovšem (jen) naší chybou (MD ČR), že jsme z toho, co zbylo z „Metropolu“, nechtěli udržet víc než to, že jede jen z Prahy a ne aspoň s nějakými přímými vozy jak od Plzně, tak i až ze severu Čech (z Děčína) či nejlépe až z Drážďan, kam na odjezd v cca 21:20 hodin jsou zajímavé přípoje z Německa. Ale je to asi „duch doby“ – likvidovat bezhlavě a bez náhrady to, co po léta… Číst vice »

Petr

Jaká lokomotiva to potáhne když to pojede z Vídně až do Vratislavi bez zastavení ?

Miloň

Oficiálně stavět nikde nemusí, ale z dopravních důvodů na přepřah nebo výměnu personálu zastavit může i vícekrát. Osobně bych to viděl na výměnu TaurusHusarz v Břeclavi nebo Bohumíně.

Člověk

Miloň: Pojede to vůbec přes Bohumín?

železničář v důchodu

Myslím, že Rakušané „vsadili na správného koně“ – a při globálních cenách za využití těch vlaků se ani příliš nedivím, že jim nevycházejí jako ztrátové. Navíc ty vlaky vozí i vozy k sezení, které jsou večer a ráno dost využívány i „krátkou“ vnitrostátní frekvencí, což k ekonomické efektivitě také rozhodně přispívá pozitivně.