Rakouské dráhy potvrdily výstavbu nové jihovýchodní spojky na vídeňské letiště
Budoucí trať na vídeňské letiště, zastávka Sarasdorf, vizualizace. Pramen: ÖBB/ZKPT ZT
Nová 26 kilometrů dlouhá trať se má stavět v letech 2026 až 2032.
Ještě by to chtělo kolej z Wolfsthalu na Petržalku.
Bohužel trať Wien Hbf – Flughafen Wien je dost pomalá, tak zajížďkou na letiště se dost zpomalí relace Wien – Budapest.
Buďte tak hodní Slováci a posílejte příspěvky o Slovensku do svých novin, nebo webů. Mě vaše problémy vůbec nezajímají!! .. a nejen mě
A o čom chceš diskutovať, keď je tu článok o trati v Rakúsku, ktorá má slúžiť prioritne na napojenie Maďarska a Slovenska na viedenské letisko? Pre zaujímavosť – celý Burgenland má menej obyvateľov ako Bratislava.
Ked ta to nezaujma, tak to necitaj. Nuz ano, niekto je sto rokov za opicami!
..abych věděl , co tu řeśiš za blbosti od vás, tak to musím prečítať. To by jsi mohl vědět!! .. takže s těmi opicema máš pravdu😃
..same minusy. dobre.. tak pome chalani ještě probrať problematiku mhd na sidlisku Petržalka😃
Keď tu redakcia napíše článok o bratislavskej MHD (ktorých tu nie je málo), tak sa o tom budeme baviť 😉 Ale hej, toto vieme prebrať aj na iMHD.sk 😉
..super! když to víte , tak to preberajtě na sk.
Jen pro zajímavost: taktéž z mnichovského letiště se staví jihovýchodní propojka / prodloužení. V civilizovaných zemích chápou, že rail & fly se vhodně doplňují. Fly se nedostane všude a rail je zase pomalý na dlouhé štreky a má podstatný problém přes moře. Ale oba mohou v klidu žít vedle sebe a občané využívat jejich synergie.
Jenže co by pak dělali pražští taxikáři? Jste je necitlivý!
O této trati se jedná už mnohem dýl než od roku 2015. Kdysi dávno existoval plán, že se spojí letiště ve Vídni a v Blavě. Součástí plánu byla i tzv Götzendorfer Spange a krátká odbočka z trati z Petržalky na hlavnú stanicu na letiště, aby cestující mohli transferovat bez přestupu z jednoho letiště na druhé. Pak z toho ale sešlo. Tehdejší plány na Götzendorfer Spange vypadaly trochu jinak – víc to kopírovalo původní trať a jižní napojení bylo, jak už jméno napovídá u města Götzendorf (tedy dost východněji než u současných plánů).
Západněji 😉
Máte samozřejmě pravdu. Západněji.
No vida. Mezinárodní letiště a staví DALŠÍ trať. A co to regionální v Praze, mají tam vůbec nějaké ambice? Nebo jim koupáci a feedovani jinam stačí?
Škoda, že nevíte, co to je regionální letiště.
Nechtěli by nám sousedi v OBB vyprojektovat, schválit a postavit tratě i na pražské letiště? Vlastně ne, my si tam postavíme trolejbus a tramvaj na Terminál 3.
Ne, kdepak Petře. Bude to vlak a bude to brzy !
https://prazsky.denik.cz/galerie/prestavba-nadrazi-praha-veleslavin.html?back=674723374-2784-63&photo=1
😁
To zvládneme sami. Problém jsou NIMBY podel trati.
Proč as v Rakousku žádní NIMBYsté nejsou..? Případně proč a jak si s nimi rakouský stát poradí výrazně lépe, než ten náš..?
V Rakousku se hlavně věci neprotlačují silou a připomínky občanských a ekologických organizací se berou vážně.
.. a proto se původně nerozhodný očan nestane NIMBYstou. Přesně tak.
(důvodů, pro NIMBY je více, toto je ale asi největší u nás)
tak pripominky obcanu prahy 6 se berou tak vazne, ze na letiste vede jednokolejka…
Právě proto jsem psal i tu druhou větu „proč a jak si s nimi rakouský stát poradí ..“.
Český stát je na jednu stranu přísný („takto jsme to naplánovali, občane drž hubu“), na stranu druhou impotentní (pokud se občané začnou legálními prostředky bránit).
Nijak zvlášť jsem nezaznamenal, že by byly NIMBY na celém úseku. Za tu dobu, co se řeší Dejvice – Veleslavín, mohlo vše ostatní už stát.
no vidite. a na kladne kokoti podporiovani slegrem a zarubou vymysleli metro a nechteli dat rekonstrukci v soucasne podobe uzemko. rok sem, rok tam…
dal se stavela na zadni jenec nebo co za diru cestou…
Že byste z Buben ze stavby vyhnal realizační firmu, protože to rakušané postaví rychleji? To by bylo geniální!
Spíše bych z úřadů a Spržele vyhnal lenochy vymýšlející záminky proč nestavět,…. lidi kteří Černošičákům dvakrát představili ten stejný projekt(obehnat celou obec modrým zábradlím a hlukovými stěnami) a následně Černošice obvinily z blokování provozní údržby.
Výborná zpráva! To jsem netušil, že se po rekonstrukci Bubnů už konečně tím vlakem na letiště svezu…
Konec srandy. Když už zase nic, tak se aspoň konečně projdu z Veletržní do Dělnické a dvě části Holešovic se konečně spojí. To je totiž na dlouhou dobu jediný smysl tohoto úseku.
Super. Potom ma vraj vzniknut nove vlakove spojenie z Bratislavy na letisko Schwechat. 👍👍👍
Potom, až sa to dostavia…..
Keďže bratislavský uzol sa dovtedy určite neprekope, tak diaľkové vlaky zo Slovenska tadiaľto jazdiť nebudú, maximálne REX-y z Bratislavy
O diaľkových vlakoch sa predsa ani nikdy neuvažovalo. Pôjde tam linka z Petržalky.
Treba len vybudovať spojku z Petržalky na Letisko BTS. Je to asi 1200 metrov, trať bolo by to potrebné zapustiť pod zem a končila by pred odletovou halou – stačilo by jedno ostrovné nástupište s dvoma hranami….
Ale vzhľadom k tomu, že by tam bolo potrebné veľa vybavovania, vyvlastňovania a aj nejaké peniaze sú nutné, neverím, že by sa niečo postavilo skôr ako za 30 rokov. Takže vlaky budú končiť buď v Petržalke alebo maximálne BA Nové Mesto…..
Napadla ma ešte „bizarnejšia“ myšlienka. Za Ivankou pri Dunaji spraviť odbočku (za diaľnicou D4) a popri diaľnici D1 viesť podzemnú trať na letisko a prepojiť ju so smerom na Petržalku. Vznikla by zaujímavá S-Bahn linka Senec – Bernolákovo – Ivanka pri Dunaji – BA Letisko – BA Prievoz – Aupark – ŽST Petržalka – Kitsee – Bruck an der Leitha – Flughafen Wien – Wien HBF….
to mi tady v Čechách zajímá asi tak, jako Tebe to, že mi dneska ujel autobus do práce
A co bude s trati do Mannersdorfu? Nešlo by jo na tu novou také napojit? Proč se nevyužívá příměstský potenciál této solidně (obcemi) vedené trati mi uniká.
S ní nebude vůbec nic, neb by si to vyžádalo nákladnou přestavbu, za prvé chybí přímé napojení ve směru na Vídeň pro přímé vlaky, za druhé celá trať má max. rychlost 40 km/h, za třetí je využívána tamní cementárnou (jednou z největších v Rakousku) a upřímně Mannersdorf má jen něco nad 4 000 obyvatel, to jsou okolo Vídně mnohem zajímavější místa bez železniční dopravy, třeba velmi se rozvíjející Groß-Enzersdorf či Gerasdorf (aktuálně obě zhruba 12 000 obyvatel).
Samozřejmě Gerasdorf má na okraji stejnojmennou zastávku a Groß-Enzersdorf to do Raasdorfu na zastávku také nemá nijak zvláště daleko, avšak centrum osídlení je trochu jinde.
Úplně jinej svět…
Tak.
A dále nutno podotknout, že se jistě nejedná o nereálný termín – na třicetiletku a s X vizualizacemi …
Tohle klapne a rakušákům přeji další zvýšení komfortu přepravy na letiště.
Jsou země, kam by mělo MD a Dobrá správa, jezdit na zkušenou.
Ono by asi bylo nejlepší to tady zrušit a pokorně se vrátit do Rakouska.
Oni ale nezačali letos. Oni už 15 roků plánují…
Jenom 15? A nemluvilo se o rychlodráze do Kladna už v 197X?
mluvit se mluvilo, ale za totace se udelalo uplne hovno. jiste si vzpomenete na vyjezd z prahy hl.n. na kolin, tak koho v tehle situaci tankuje nejake kladno…
Myslíte, že tam pozemky nevykupují, když se o tom v článku nepíše?
Já si myslím, že je vykupují.
(Ale lépe, než od babky Havránkové, která chtěla bez peněz stejnou farmu jinde, a úřad ji nebyl 10 let schopen to vyměnit)
Přesně tak, ať s lidmi jednají důstojně a ne z pozice síly a nátlaku…
Tak oni hlavně ti samotní lidé jsou v Rakousku jiní.
Jsem koukal do telefonniho seznamu a tam samí Novák, Pospíšil, Kovář, Ahmedovič a podobně…. Tak teda nevím….
Zas tak jiný ne. Třeba taková trať Slavonice – Waidhofen an der Thaya by mohla vyprávět.