Rakouské dráhy potvrdily výstavbu nové jihovýchodní spojky na vídeňské letiště

Budoucí trať na vídeňské letiště, zastávka Sarasdorf, vizualizace. Pramen: ÖBB/ZKPT ZTBudoucí trať na vídeňské letiště, zastávka Sarasdorf, vizualizace. Pramen: ÖBB/ZKPT ZT

Nová 26 kilometrů dlouhá trať se má stavět v letech 2026 až 2032.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Knížecí rada

Ještě by to chtělo kolej z Wolfsthalu na Petržalku.

Knížecí rada

Bohužel trať Wien Hbf – Flughafen Wien je dost pomalá, tak zajížďkou na letiště se dost zpomalí relace Wien – Budapest.

Vašek

Buďte tak hodní Slováci a posílejte příspěvky o Slovensku do svých novin, nebo webů. Mě vaše problémy vůbec nezajímají!! .. a nejen mě

Patrick

A o čom chceš diskutovať, keď je tu článok o trati v Rakúsku, ktorá má slúžiť prioritne na napojenie Maďarska a Slovenska na viedenské letisko? Pre zaujímavosť – celý Burgenland má menej obyvateľov ako Bratislava.

Tom

Ked ta to nezaujma, tak to necitaj. Nuz ano, niekto je sto rokov za opicami!

Vašek

..abych věděl , co tu řeśiš za blbosti od vás, tak to musím prečítať. To by jsi mohl vědět!! .. takže s těmi opicema máš pravdu😃

Vašek

..same minusy. dobre.. tak pome chalani ještě probrať problematiku mhd na sidlisku Petržalka😃

Patrick

Keď tu redakcia napíše článok o bratislavskej MHD (ktorých tu nie je málo), tak sa o tom budeme baviť 😉 Ale hej, toto vieme prebrať aj na iMHD.sk 😉

Vašek

..super! když to víte , tak to preberajtě na sk.

Klabavátor

Jen pro zajímavost: taktéž z mnichovského letiště se staví jihovýchodní propojka / prodloužení. V civilizovaných zemích chápou, že rail & fly se vhodně doplňují. Fly se nedostane všude a rail je zase pomalý na dlouhé štreky a má podstatný problém přes moře. Ale oba mohou v klidu žít vedle sebe a občané využívat jejich synergie.

Gunduľ neubiješ

Jenže co by pak dělali pražští taxikáři? Jste je necitlivý!

Jan

O této trati se jedná už mnohem dýl než od roku 2015. Kdysi dávno existoval plán, že se spojí letiště ve Vídni a v Blavě. Součástí plánu byla i tzv Götzendorfer Spange a krátká odbočka z trati z Petržalky na hlavnú stanicu na letiště, aby cestující mohli transferovat bez přestupu z jednoho letiště na druhé. Pak z toho ale sešlo. Tehdejší plány na Götzendorfer Spange vypadaly trochu jinak – víc to kopírovalo původní trať a jižní napojení bylo, jak už jméno napovídá u města Götzendorf (tedy dost východněji než u současných plánů).

Kubrt

Západněji 😉

Jan

Máte samozřejmě pravdu. Západněji.

Gunduľ neubiješ

No vida. Mezinárodní letiště a staví DALŠÍ trať. A co to regionální v Praze, mají tam vůbec nějaké ambice? Nebo jim koupáci a feedovani jinam stačí?

mlokXCM

Škoda, že nevíte, co to je regionální letiště.

Petr

Nechtěli by nám sousedi v OBB vyprojektovat, schválit a postavit tratě i na pražské letiště? Vlastně ne, my si tam postavíme trolejbus a tramvaj na Terminál 3.

Doctor
roman

To zvládneme sami. Problém jsou NIMBY podel trati.

mgr.pavel

Proč as v Rakousku žádní NIMBYsté nejsou..? Případně proč a jak si s nimi rakouský stát poradí výrazně lépe, než ten náš..?

M19

V Rakousku se hlavně věci neprotlačují silou a připomínky občanských a ekologických organizací se berou vážně.

mgr.pavel

.. a proto se původně nerozhodný očan nestane NIMBYstou. Přesně tak.

(důvodů, pro NIMBY je více, toto je ale asi největší u nás)

Georg

tak pripominky obcanu prahy 6 se berou tak vazne, ze na letiste vede jednokolejka…

mgr.pavel

Právě proto jsem psal i tu druhou větu „proč a jak si s nimi rakouský stát poradí ..“.

Český stát je na jednu stranu přísný („takto jsme to naplánovali, občane drž hubu“), na stranu druhou impotentní (pokud se občané začnou legálními prostředky bránit).

Petr

Nijak zvlášť jsem nezaznamenal, že by byly NIMBY na celém úseku. Za tu dobu, co se řeší Dejvice – Veleslavín, mohlo vše ostatní už stát.

Georg

no vidite. a na kladne kokoti podporiovani slegrem a zarubou vymysleli metro a nechteli dat rekonstrukci v soucasne podobe uzemko. rok sem, rok tam…
dal se stavela na zadni jenec nebo co za diru cestou…

Jiří Kocurek

Že byste z Buben ze stavby vyhnal realizační firmu, protože to rakušané postaví rychleji? To by bylo geniální!

Leinad

Spíše bych z úřadů a Spržele vyhnal lenochy vymýšlející záminky proč nestavět,…. lidi kteří Černošičákům dvakrát představili ten stejný projekt(obehnat celou obec modrým zábradlím a hlukovými stěnami) a následně Černošice obvinily z blokování provozní údržby.

Petr

Výborná zpráva! To jsem netušil, že se po rekonstrukci Bubnů už konečně tím vlakem na letiště svezu…

Konec srandy. Když už zase nic, tak se aspoň konečně projdu z Veletržní do Dělnické a dvě části Holešovic se konečně spojí. To je totiž na dlouhou dobu jediný smysl tohoto úseku.

Tom

Super. Potom ma vraj vzniknut nove vlakove spojenie z Bratislavy na letisko Schwechat. 👍👍👍

ICE_Laco

Potom, až sa to dostavia…..

Patrick

Keďže bratislavský uzol sa dovtedy určite neprekope, tak diaľkové vlaky zo Slovenska tadiaľto jazdiť nebudú, maximálne REX-y z Bratislavy

Samo

O diaľkových vlakoch sa predsa ani nikdy neuvažovalo. Pôjde tam linka z Petržalky.

esc

Dúfajme, že dovtedy už bude postavená aj železničná zastávka na Lide, kde by sa tie vlaky mohli ukončiť.

ICE_Laco

Treba len vybudovať spojku z Petržalky na Letisko BTS. Je to asi 1200 metrov, trať bolo by to potrebné zapustiť pod zem a končila by pred odletovou halou – stačilo by jedno ostrovné nástupište s dvoma hranami….

Ale vzhľadom k tomu, že by tam bolo potrebné veľa vybavovania, vyvlastňovania a aj nejaké peniaze sú nutné, neverím, že by sa niečo postavilo skôr ako za 30 rokov. Takže vlaky budú končiť buď v Petržalke alebo maximálne BA Nové Mesto…..

ICE_Laco

Napadla ma ešte „bizarnejšia“ myšlienka. Za Ivankou pri Dunaji spraviť odbočku (za diaľnicou D4) a popri diaľnici D1 viesť podzemnú trať na letisko a prepojiť ju so smerom na Petržalku. Vznikla by zaujímavá S-Bahn linka Senec – Bernolákovo – Ivanka pri Dunaji – BA Letisko – BA Prievoz – Aupark – ŽST Petržalka – Kitsee – Bruck an der Leitha – Flughafen Wien – Wien HBF….

Vašek

to mi tady v Čechách zajímá asi tak, jako Tebe to, že mi dneska ujel autobus do práce

Vlakem s kolem

A co bude s trati do Mannersdorfu? Nešlo by jo na tu novou také napojit? Proč se nevyužívá příměstský potenciál této solidně (obcemi) vedené trati mi uniká.

Zdeněk

S ní nebude vůbec nic, neb by si to vyžádalo nákladnou přestavbu, za prvé chybí přímé napojení ve směru na Vídeň pro přímé vlaky, za druhé celá trať má max. rychlost 40 km/h, za třetí je využívána tamní cementárnou (jednou z největších v Rakousku) a upřímně Mannersdorf má jen něco nad 4 000 obyvatel, to jsou okolo Vídně mnohem zajímavější místa bez železniční dopravy, třeba velmi se rozvíjející Groß-Enzersdorf či Gerasdorf (aktuálně obě zhruba 12 000 obyvatel).

Zdeněk

Samozřejmě Gerasdorf má na okraji stejnojmennou zastávku a Groß-Enzersdorf to do Raasdorfu na zastávku také nemá nijak zvláště daleko, avšak centrum osídlení je trochu jinde.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Úplně jinej svět…

Doctor

Tak.
A dále nutno podotknout, že se jistě nejedná o nereálný termín – na třicetiletku a s X vizualizacemi …
Tohle klapne a rakušákům přeji další zvýšení komfortu přepravy na letiště.
Jsou země, kam by mělo MD a Dobrá správa, jezdit na zkušenou.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ono by asi bylo nejlepší to tady zrušit a pokorně se vrátit do Rakouska.

Jiří Kocurek

Oni ale nezačali letos. Oni už 15 roků plánují…

Leinad

Jenom 15? A nemluvilo se o rychlodráze do Kladna už v 197X?

Georg

mluvit se mluvilo, ale za totace se udelalo uplne hovno. jiste si vzpomenete na vyjezd z prahy hl.n. na kolin, tak koho v tehle situaci tankuje nejake kladno…

Jiří Kocurek

Myslíte, že tam pozemky nevykupují, když se o tom v článku nepíše?

Leinad

Já si myslím, že je vykupují.
(Ale lépe, než od babky Havránkové, která chtěla bez peněz stejnou farmu jinde, a úřad ji nebyl 10 let schopen to vyměnit)

Lubas

Přesně tak, ať s lidmi jednají důstojně a ne z pozice síly a nátlaku…

mlokXCM

Tak oni hlavně ti samotní lidé jsou v Rakousku jiní.

Gunduľ neubiješ

Jsem koukal do telefonniho seznamu a tam samí Novák, Pospíšil, Kovář, Ahmedovič a podobně…. Tak teda nevím….

Glutexo

Zas tak jiný ne. Třeba taková trať Slavonice – Waidhofen an der Thaya by mohla vyprávět.