Skvělé, proč to nejde u nás? Přečerpávací elektrárny místo velkých lithiových baterií. Dlouhé stráně se začaly stavět ještě před r. 1989, od té doby nic 🙁
rogo01
1 rok
To že mají rakouské železnice vlastní elektrárny a rozvodnou síť je dané historicky, nebo to byl až něčí dodatečný dobrý nápad?
Je to dané historicky. Ve Švýcarsku, Rakousku a Německu se používá k napájení trakční soustava 15 kV a tehdy 16 2/3 Hz (tzv. třetinového kmitočtu), kde byla výhodou vlastní rozvodná síť a elektrárrny.
To bylo v Alpách vcelku běžné, že se postavila železnice, rovnou pod dráty a rovnou se s tím postavila i vodní elektrárna, která to napájela. Proto leckteré tamní lokálky byly elektrifikovány mnohem dřív než hlavní trati v předhůří. Bylo to levnější a jednodušší, než je zásobovat uhlím. Třeba takhle vznikla elektrárna Wienerbruck v Östchergräben pro napájení Mariazellerbahn.
Skvělé, proč to nejde u nás? Přečerpávací elektrárny místo velkých lithiových baterií. Dlouhé stráně se začaly stavět ještě před r. 1989, od té doby nic 🙁
To že mají rakouské železnice vlastní elektrárny a rozvodnou síť je dané historicky, nebo to byl až něčí dodatečný dobrý nápad?
Je to dané historicky. Ve Švýcarsku, Rakousku a Německu se používá k napájení trakční soustava 15 kV a tehdy 16 2/3 Hz (tzv. třetinového kmitočtu), kde byla výhodou vlastní rozvodná síť a elektrárrny.
To bylo v Alpách vcelku běžné, že se postavila železnice, rovnou pod dráty a rovnou se s tím postavila i vodní elektrárna, která to napájela. Proto leckteré tamní lokálky byly elektrifikovány mnohem dřív než hlavní trati v předhůří. Bylo to levnější a jednodušší, než je zásobovat uhlím. Třeba takhle vznikla elektrárna Wienerbruck v Östchergräben pro napájení Mariazellerbahn.
A šup s ní do Liberce. 😀
Jako fakt..?
A vyčítat soukromníkům, že semka tahají starý šrot, o 50 let mladší.
To neklapne, nemá kabely metr od sebe 🙂
spíš to neklapne, protože tahle má nouzovou brzdu .D
Jako ta v Itálii? 😮