Rakouské dráhy na osm měsíců zavřou Taurský tunel

Taurský tunel. Foto: ÖBBTaurský tunel. Foto: ÖBB

Modernizací projdou i navazující úseky.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
krystof.bohm1

Zase se tady bude navážet do autorovy němčiny a lidí co mají rádi cestu tunely.

BND30

Naprosto špatný postup! To by u nás takhle nešlo, přeci.
Nejdříve rozkopat tunel. Na několik sezón.
Na chvíli otevřít, aby byla střihačka, fotky na instáč.
Pak rozkopat trať na jednou konci a až se to dodělá, tak na druhém. Ti Rakušáci nemyslí vůbec hlavou.

Elb

Zavírat trať a vedlejší dálnici tedy je myšlení hlavou?

Tom

8371 km dlouhý tunel. Před těmi 113.lety byli fakt machři 😀

Tom

Ah.. sorry desetinná čárka tam je.

Cestujici

Po letošních zkušenostech s ÖBB, totálními zmatky, zpožděními, vylukami, odříkáním to pro mě znamená = jeďte přes Německo, nebo nejezděte vlakem vůbec.
Opakované zpoždění 3 i 4 hodiny je prostě mimo a nikoho na železnici neprilaka, naopak. Spolu s cenami a přepravními podmínkami, které neumožňují to , co bylo kdysi běžné (třeba zákaz přepravy horských kol působí v alpské zemi do komicky) ….říkají prostě jasné NE

oja

Jestli ony ty totální zmatky a zpoždění nebyly způsobené průjezdem mezi Salzburkem a Kufsteinem přes Německo nebo nešlo o vlaky přijíždějící z Německa…? Nevím, co konkrétně máte na mysli, každopádně to tak u ÖBB velmi často bývá.
A ceny má ÖBB na západoevropské poměry ještě velmi příznivé.
Jo, přeprava horských kol byla dříve běžná – ale to neměla 29″ kola, jestli myslíte to 😉

Doktor Trychtýř

Jak je to s tou přepravou horských kol? Letos jsem jel ÖBB s 26 palcovým horákem několikrát a bez problémů. V RailJetu mi přišlo, že problém jsou spíš vysoká elektrokola kterým se říká „Citybike“. Ty zaberou víc místa než 29 palcový horák a břichatý důchodce kolem něj měl problém projít.

oja

Jediné, co vím, je, že v přepravních podmínkách mají nebo ještě nedávno měli jako jedno z omezení max. velikost kol 28″.
Víc by Vám k tomu museli říct ti, kdo tu na to nadávají.
Je fakt, že horáky mívají i dost široká řidítka, to může být v úzkých prostorách railjetu celkem problém.
Já v posledních letech jezdil vlakem jen se silničkou a s tou problém nikdy nikde nebyl, v minulosti se 26″ horákem taky ne.

Doktor Trychtýř

Když ale vysloveně nepotřebuji horské kolo, tak se složenou skládačkou jedu zadarmo.

oja

Jo to jo, ale jednak ne každý má skládačku, druhak ne každý chce na skládačce jezdit po horách, ať už terénem nebo po silničkách a silnicích. Když už to horské elektrokolo máte a jedete někam na pár dní na dovolenou, tak není překvapivé, pokud si ho s sebou chcete vzít. Ale od dopravce je taky logické, že má nastavené nějaké hranice, z jeho strany je těžké, jednoduše akceptovat, že ta kola jsou čím dál větší. Byť tím nechci říct, že zrovna velikost ráfku by měla být klíčové kritérium. Každopádně railjety byly navrženy někdy před 15 lety a tehdy se s… Číst vice »

VTT

Předloni cesta z Vídně přes Linec do Benešova: před Lincem problémy, vlak na čtvrt hodiny zastavil, o těch pár minut se nestihl přípoj na poslední EC do Čech. Průvodčí se vůbec nesnažil dát vědět o přestupujících cestujících (nebyl jsem sám). Ale musím říct, že naprosto bez keců vydali voucher na hotel a potvrdili možnost jet jiným, než povinným vlakem. Letos cesta do Dolomit: při cestě tam přijel před „mým“ vlakem z Lince do Salcburku o 50 minut zpožděný předchozí vlak (Triebfahrzeugstörung), pak se přesedlo do nechutně přecpaného EC z Mnichova do Klagenfurtu. Osobák do Lienzu bez problémů, dál Stadler SAD… Číst vice »

oja

Tak chápu, že to nebyla nijak pohodlná cesta, ale tak strašné, jako tvrdí „Cestujici“, to taky nebylo a jak už jsem naznačil, část Vašich problémů byla způsobena vlaky přijíždějícími z Německa. Předpokládám, že do/z těch Dolomit jste jel v nějaké přepravní špičce, takže že byly přeplněné, nebylo tak překvapující. „Osobák z Lienzu takový rozvrzaný“: Nelze obměnit celý vozový park okamžitě, někdy trefíte nový CityJet, někdy jede starý CityShuttle… ale nová vozidla dnes už u ÖBB silně převažují. Že nečekají přípoje v průběhu dne, když za hodinu jede další vlak, je pochopitelné, že nepočká poslední spoj pár minut, je dost zvláštní,… Číst vice »

VTT

EC ze Salcburku odjíždělo v průběhu dopoledne, ne ve špičce.
Zpět osobáky byly: SAD Stadler, bohužel mimořádný přestup na Talent ÖBB v San Candidu (na tuhle nepříjemnost jsem zapomněl) a Desiro ML z Lienzu. Připadalo mi to v tomto pořadí kvalitou sestupné.
O tom čekání jsem se bavil s českou průvodčí, prý je to tam tak zvykem, že místo čekání dávají poukázky na ubytování.

Jan

Mám Klimaticket a po Rakousku jezdím hodně. Jediný velký průšvih byl jeden zrušený Nightjet (krátce po požáru jedné soupravy v tunelu). Jediné velké zpoždění bylo na cestě z Vídně do Tyrolska kvůli hořícímu pracovnímu vlaku DB Netz na německém úseku, za to ale ÖBB fakt nemůžou.

Informace v případě mimořádností se dost zlepšily. Dřív bylo běžné, že vlak byl ve vyhledávači spojení zobrazen normálně bez omezení, i když už několik hodin bylo jasné, že nepojede, protože souprava z předchozího vlaku chcípla někde po cestě. To se dnes už moc neděje.

Lukas

Uplne stejna zkusenost. Vlakem jezdim prakticky 4 dny v tydnu 70km do prace plus o vikendech na vylety a problemy mivam skutecne jen vyjimecne. Vetsinou zpusobene neschopnosti DB Netz na tzv. Deutsches Eck mezi Tirolskem a Salzburgem. Dalsi zpozdeni zazivam ve vlacich jedoucich z Italie a Nemecka, opet tedy bez viny ÖBB.

VTT

No bez viny… Jednak jsou tam problémy už dlouho, takže si ÖBB mohly připravit nějaký plán pro řešení problémů. Ono se k tomu přidávají i někdy dost důkladné kontroly německou pohraniční policií u vlaků do Mnichova, které pak dokáží i zpozdit obratový vlak.

lokodepo

Tak dlouhý tunel by naši borci z DSŽ rekonstruovali minimálně 20 let. 815 m dlouhý jednokolejný Ještědský tunel má být zavřený skoro tři roky.

Qěcy

Napíšete taky, v čem je stavební rozdíl? Abychom se pak nedozvěděli, že to je technologický zcela správně.

Honza R.

Nichtsgleisig Betrieb?

Tomáš Záruba

… „v úseku X a Y“ (namísto až). To je nějaká nová móda, nebo podvědomě kopírujete nesmysl z hlášení SŽ? 😉

Honza St.

A co jako dělali v letech 2001 až 2003? To jen udělali novej severní portál a upravili či přeložili několik metrů za ním (dělala se tam přeložka, protože původní oblouk před tunelem byl problematický), a na zbytek ani nesáhli? Nebo to odbyli jako my když stavíme mosty?

Jiří Kocurek

Bez důchodcovského dozoru to udělají zaručeně špatně.

Facepalm

Nemusí to bejt důchodce, stačí indiferentní vševěd z libovolné šotodiskuse bez ohledu na věk.

Honza St.

Nesuď všechny podle sebe.

P73

> Nebo to odbyli jako my když stavíme mosty?

A vy taky ne.

Luboš Beneš

No a přitom mají rozkopanou celou A9 mezi Salcburkem a Vilachem, tak to bude super. Že by se poučili u nás?

Twix

To je sice A10, ale to je detail (A9 je Linz – Graz), rozkopaná sice teď je, ale nepotrvá to ještě pár let? Jestli má cenu s tunelem čekat (Tauernbahn se s významnými výlukami ostatně taky modernizuje „nepřetržitě“)…

oja

Ta rozkopaná A10, resp. její kritické místo kolem Werfen, by nebyl takový problém, kdyby kolony před zúžením směr Salzburg nezačínaly už před Knoten Pongau. NAD přes to velké staveniště sice nepojede, ale vytvrdne v koloně před ním.
Ten problém souběhů rekonstrukcí má dnes velká část západní Evropy: dálnice mohutně budované v 70. a 80. letech jsou dnes na hraně či spíše často už za hranou své životnosti a potřebují velké opravy. A železnice stála desítky let na druhé koleji, moc se do ní neinvestovalo – teď ji rozumné státy znovu objevují.

Petr

Nevím jak běžné to v praxi je, ale pokud pracujete/chodíte do školy za tunelem, tak se z půlhodinové cesty stává skoro neřešitelný problém, nebo?

Petr

Proč? To už mají odzkoušené při COVIDu. 😀

Pavel

Můžete pět hodin pěšky přes hřeben…

Jiří Kocurek

Přes 2800 m nad mořem, v zimě v mínus třiceti a za 100km/h vichru. To je návod na zabití!

oja

Pet hodin, to byste musel mit hodne dobrou fyzicku. A v zime urcite ne pesky, musite na lyzich, ale zas muzete vyuzit lanovku a sjezdovku 😉 Nejhorsi je to na jare, kdyz je dole snih davno pryc a nahore jeste tuha zima, to je pak fakt problem.

M19

Řeší i náhradní dopravu.

DavidS

Tak se podívejte, kudy ta doprava povede

petr

Jenže tady je jen železnice a po silnici je to zajížďka minimálně 150 km.

VTT

Ona totiž bude zastavená i „silniční“ doprava, vedená zde pomocí shuttlů mezi Mallnitz-Obervellach a Böcksteinem.:)

DavidS

To jsem si taky říkal.

oja

Takovych lidi bude minimum, ale kdo tam nekolikrat tydne jezdi, bude mit velky problem. Pro zaky je to na intr (do ZS se na druhou stranu nejezdi), pro pracujici na dlouhou neplacenou dovolenou. I proto o tom ÖBB informuji rok dopredu.
Koneckoncu to ale neni nic noveho, i v minulych letech tam vyluky byly a asi neni takovy rozdil, jestli dva mesice nebo 8.

David

Hádám, že proto se o tom informuje tak dlouho, aby třeba mohli školáci chodit půl roku na jinou školu.

mgr.pavel

„Taurský tunel vede po hřebenech Vysokých Taur “ – spíš *pod* hřebenem, ne?

Jan

Severojižnímu železničnímu spojení přes Alpy se letos fakt nedaří…

David

2024-2025

Jan

Ještě že tak…

Petr

No prosím a tady ho jen nepostavíme.

mgr.pavel

Vidíte kolik jak dlouhých výluk si nepostavením tunelů ušetříme? 🙂

Elb

A kde byste si 8,5km tunelu u nás představoval?

Petr

Že by Beroun-Bavoryně