Rakouská tunelářská dcera Metrostavu postaví stanici metra v Hamburku

Stavba metra v Karlsruhe společností BeMo Tunneling. Pramen: MetrostavStavba metra v Karlsruhe společností BeMo Tunneling. Pramen: Metrostav

Firma BeMo Tunneling se po dostavbě metra v Karlsruhe bude podílet i na prodloužení metra v Hamburku.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chronosphere

Tunelářská dcera tunelářské matky. To nevymyslíš.

Bmo

Hlavně ať tam nezapomenou postavit také eskalátory!

Tomáš B.

Tak počítám, žetam mají lepší projekční kanceláře než Metroprojekt.

Bmo

Hlavně ať tam nezapomneou postavit také eskalátory!

Tomáš B.

Tak počítám, žetam mají lepší projekční kanceláře než Metroprojekt.

xyz

„dostavbě metra v Karlsruhe“
To není přesný údaj – ve skutečnosti jde o podzemní tramvajové úseky v centru města.

Mimochodem otevřeny budou až v prosinci tohoto roku, tzn. reálně dostavěny ještě nejsou (nicméně O. K., z pohledu náplně práce Metrostavu – tzn. ražba tunelů – již jeho práce dokončena byla).

Karel

Diky za info, zrovna jsem premyslel o tom, ze v Karlsruhe metro neni a jezdi tam vlakotramvaje 🙂

Daniel

Když nám se tady v české kotlině plete podpovrchová tramvaj a metro už přes padesát let, aneb oblíbený kvíz pro děti: „Proč má stanice Hlavní nádraží koleje uprostřed a ne na krajích?“ 🙂

inženýr dláto

Ten ilustrační snímek k článku, to bude asi nějaká veselá historka, že? O co přesně šlo?

Lkprak

Asi Vás zklamu, ale o žádnou veselou historku nešlo. Velmi zjednodušeně řečeno jde o metodu tunelování, kdy proti razícímu štítu se tlačí hornina vodou a ta hornina je pak pevnější. Na konci pak razící štít „skončí“ právě v té jámě naplněné vodou. Jestli se nepletu, tak zrovna tato metoda byla použita v Karlshure.

erik

TUNELOVAT BY NÁM ŠLO.