Ráj protihlukových stěn. Nový obchvat Krnova se otevřel řidičům. Zatím se jezdí 50 km/h
Obchvat Krnova (I/57). Pramen: ŘSD
Kvůli změně některých částí nabrala výstavba zpoždění, původně se měla stříhat páska už letos v únoru.
Co je to ten „provizorní režim“ a kde ho najdu v zákoně? ŘSD si dělá toaletní papír nejen ze zákona o zadávání veřejných zakázek, ale už i ze stavebního zákona. Tak jo, ono to tu spěje obecně k tomu, že na pravidla se kašle. (chtěl jsem napsar s3r3, ale nechci být vulgární)
Radek Mátl se z odborníka stal … čím vlastně? Loutkou a lumpem.
Tohle mne celkem pobavilo:
„Stanovisko ve věci námi nebylo vydáno. Policie v rámci kontrolní prohlídky vyjádřila své zjištěné nedostatky do protokolu z kontrolní prohlídky ke stavbě. Řízení ke stavbě stále probíhá.“
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/stat-otevrel-tesne-pred-volbami-mestsky-obchvat-bez-souhlasu-uradu-a-policie-176304
A všimněte si, jaké tichoučko se odehrává. Úřad mlčí, policie mlčí. To je hnus, velebnosti.
Tak ono je tam sice psáno něco o možnosti zkušebního provozu, ale nestává se potom jaksi každý, kdo takovou komunikaci využije dobrovolně pokusným králíkem?
No. V Rakousku mají taky stěny. Ale dle mého názoru se mi líbí jak to vyřešili ve Švýcarsku.
Vlastník či zemědělec pravděpodobně nechtěl prodat své pozemky. Tak to podkrtkovali 🙂
https://www.google.com/maps/place/73200+Albertville,+Francie/@47.171614,7.4034335,1964m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x478bc30913f57c6f:0x128d1550610e8157!8m2!3d45.675535!4d6.392726
Popravdě je to vizuálně hrůza, ale místním se nedivim, že nechtějí slyšet nonstop hluk ze silnice. Sám u hlavní silnice bydlím a vím jaký to je. Takže mám otázku, máte někdo nápad jak to vyřešit tak aby to nevypadalo hnusně a zároveň to splnilo účel?
Tak nejsem stavitel, jistě mi někdo vysvětlí, proč by nefungovaly jinde prováděné věci:
1) Travnatý hlukový val, na straně od dálnice k barákům v zimě sáňkovat.
2) Křoví
3) Nižší hluková stěna (na některých silnicích dělá hodně hluku styk kolo-vozovka, a už ne tolik anténa na střeše kamionu)
4) Průhledná (skleněná) stěna.
Také nejsem stavitel a proto: 1. Travnatý val zabere u své paty podstatně větší plochu a zabral by tak větší část okolních pozemků. 2.Křoví bude trvat než vyroste a požadovanou funkci nebude plnit okamžitě. Dále je o takovou zeleň nutná péče. 3. nižší stěna by byla řešením, a té by bylo možno dosáhnout tak, jak píši v závěru. 4.Průhledná skleněná stěna bude problém zejména pro ptactvo. Dále si dovedu představit za slunného počasí rušivé vlivy odrazů slunečních paprsků od vozidel. Asi nejlepším řešením by se mi zdálo částečné nebo úplné zapuštění vozovky pod úroveň terénu. Úrodnou půdu odvézt jinam a… Číst vice »
Chlape v podstatě celá stavba je vedena na náspech a mostech.Kdyby jste chtěl všude dělat val tak by musel být velký asi jako pyramida a tak vysoké křoví neexistuje.Vzhledem k výšce by vám auta přes prosklenou protihlukovku svítili v noci do obýváku.Myslim,že projektanti nejsou úplný debilové.
To je něco šíleneho tyhle monstra protihluková, nikde v Evropě nic takového nevidíte. A to vůbec nemluvím o železnici, kde se betonová zed staví snad úplně všude. A nejlepší je, když protihlukovou stěnu postaví někdo mezi trat a silnici a za silnicí jsou domky
Tady se pořád řeší křížení57 a 45, ale kdo to tam reálně zná, tak ví, že 45. z centra směr Polsko je využíváná minimálně, v Polsku na ní ani nenavazuje silnice I. třídy a tuším, že je tam i omezení pro nákladní dopravu. Takže za mě ok, za den tam přejede napříč obchvatem pár desítek aut.
Tak hlavně, aby se na takové komunikaci nepozapomnělo na osazení značek zakazující vjezd cyklistům.
I kdyby je tam dali, tak v praxi těžko bude mít policie kapacity na to, hlídat zda tam nějaký nejede. Narazit na něj bude čistě náhoda a to nikoho neodradí. Není to tak lepší nechat na zdravém rozumu cyklistu? Podobné značky mají smysl jen tam, kde se skutečně policejní hlídky pravidelně vyskytují a jsou tak vymahatelné. U obchvatu Krnova je to v praxi jen na tom zdravém rozumu cyklistů. A dopravní policii potrebujeme na dálnicích a jiných frekventovaných komunikacích než na všemožných obchvatech. Mimochodem, i kdybyste narazil na cyklistu na dalnici, pořád do něj nemůžete beztrestně najet a tvrdit, že… Číst vice »
S tím „pravém přibrzdit“ opatrně. Platí ustanovení o předjíždění/objíždění, nesmím ohrozit auto v levém pruhu. A škrtat zrcátkem o řidítka rozhodně nebudu ve 130.
Myslím/vím, že někteří z nás v žádné rychlosti
Hezký den. Osazení takových značek by mělo být na takových místech automatické (a když ne automatické ta po vyhodnocení hustoty provozu) a není to ani tak o kapacitách policie. Jde o to, že na takové komunikaci lze předpokládat větší hustotu provozu (proto se tyto obchvaty přece staví) a cyklista bývá často na takovém místě vyloženě problém. Jak zde napsal jiný diskutující. I když tam bude přerušovaná čára tak často jedinou možností jak předjet je srovnat s cyklistou rychlost a čekat. Tím však dochází ke zpomalování provozu a při rozjezdu k zvýšené spotřebě paliva, vyšší tvorbě emisí atd. Víte, 1,5 metru… Číst vice »
Cyklista nechť jede v poklidu obcí a motorista po obchvatu.
Nechápu, proč v tom poli někdo vyprojektuje kruháč.
Když dělá stavbu alespoň doufejme na 50let.
Takže hlavní směr bude brzdi v lepším případě na 30. Všechny ty tuny kaminů. SUV. Hlavně že si hrajeme na green deal.
Takový problém udělat o nájezd víc nebo klasickou širokou křižovatku s pruhy?
PS: v Rakousku se jezdí na obchvatech 100..
Nejezdí se v Rakousku všude mimo obec 100?
Ano. A na křižovatkách 70
No právě.
Zdaleka ne všude, spousta křižovatek je bez omezení a když už, tak na 80. Ne na nesmyslných alibistických 50, jako u nás.
Hrajeme na „green deal“ s tunami kamionů a SUV? No, to je skutečně jen hra. Jistě, energeticky i mechanicky to je přítěž, ale hlavní problém je stejně jinde (a nemyslím tím druh pohonu).
Tak uz jen strecha a mame povrchovy tunel…
Je to desivy,… ale chapu to…
Na nektercyh mistech si rikam, nebyly by lepsi postavit misto sten stromy… ? Proste pas zelene…
Jak se staví strom?
Fotky působí morbidně. Únikové zóny nevidět, tam se stát nehoda nic moc pocit.
Přesně to byl můj první pocit při shlédnutí fotografií. Únikový východ tam sice vidět je, ale vzdálený. Otázkou je, jak daleko je ten za zády fotografa. Dále by mě zajímalo jak jsou řešené přechody pro zvěř.
To křížení silnic I/45 a I/57 vypadá, už z mapy, nebezpečně. Nechápu, proč tam nevyprojektovali rovnou kruhový objezd. Do teď jsem si myslel, že je žádoucí takové křižovatky odstraňovat a hlavně nestavět nové
Presne toho se tady vsichni desime. Postavit ve 21. Stoleti obycejne krizovatky a jeste v podstate na prutahu mestem,kde se ma jezdit 90,to uz musi byt architekt opravdu odbornik 🙁
Jo neni nad to si kopnout do architektu v mistech, kde se o stavbu zadny architekt ani neotrel.
To víte, pro vysobou školu života je to jedno. Obchvat nebo průtah, to je taky jedno.
Když někde postaví kruhák, tak řidiči nadávají, že tam měla být styková křižovatka, aby se nezpomaloval provoz na hlavní, a když postaví stykovou křižovatku, tak zas nadávají, že je nebezpečná, že tam mě být kruhák. Tady se zřejmě počítá s tím, že kdyby se na I/45 tvořily ve špičkách příliš dlouhé kolony, doplní se SSZ. Velký kruhák se tam nevejde a malý by se mohl ukázat kapacitně nedostatečný. Předělávat pak dodatečně křižovatku na světelnou z kruháku, to by byl značný problém.
A když se to přestaví podle nadávajícího, tak po otevření nadávající začne nadávat, že tam má být to, co předtím. Protože si už nepamatuje, že na to nadával.
Někteří to dotáhli velice daleko. Nakreslíte pravé dveře, je to špatně, opraví vám to na levé dveře. Za týden jsou levé dveře špatně, opravujete na pravé dveře.
Řekl bych, že je to spíš diskuze mezi zastánci kruhových objezdů a zastánci stykových křižovatek. Jedni (včetně mě) argumentují vyšší bezpečností a kapacitou, druzí zase argumentují zpomalením dopravy v hlavním směru a emisemi z brždění a rozjíždění. Nemyslím si že by zastánce kruhových objezdů na takový nadával kdyby se tam postavil. Jinak tedy kruhový objezd by se tam vešel s přehledem.
Jednopruhový kruhový objezd o průměru do 15 m by se tam pochopitelně vešel, protože ten nezabere větší plochu než styková křižovatka s odbočovacími pruhy, ale nevešel by se tam velký vícepruhový, tzv. turbokruhák, aby byla křižovatka dostatečně kapacitní.
Lepší kruhák než křižovatka. Otočit se na křižovatce možné není, na kruhovém objezdu zcela bez problémů ano. Spíše by se ale měli tvůrci kruhových objezdů zaměřit na to, aby střed byl ponechán průjezdný a osadit jen nějakou zábranu pro případnou možnost přímého průjezdu. Ty kopce a mohyly uprostřed akorát kruhák znepřehledňují a není možné ho v případě potřeby nadměrným nákladem projet přímo. Z tohoto hlediska je křižovatka lepší.
Kéž by tomu tak bylo. Třeba bychom se mohli dočkat i odstranění trojramenné křižovatky s travnatým trojúhelníkem uprostřed a bez rozlišení hlavních či vedlejších komunikací. Doposud stále přednost zprava a protisměru. A to lidé kteří na to nejsou zvyklí často neovládají. To by byla taková paráda!
Tak záleží jak se tak křižovatka udělá. A pokud se tam dá automatický radar, aby tam někdo nejezdil 150..
Kdyz jsem se na youtube dival na video vystavby I/45, tak napojeni na I/57 u Chomyze melo byt kruhacem se dvema pasy. Momentalne je tam klasicka krizovatka s pripojovacim pruhem z Krnova a odbocovacim. Takze muzeme cekat, ze pokud pristavi silnici I/45 k Chomyzi, krizovatku rozkopou a bude se stavet kruhac.
Stříhání pásky před volbami a stavba nedokončená……
Tak pokud je ta stavba v takovém stavu, že se tam dá jezdit, tak je zbytečné, aby se po ni nejezdilo.
No jo, ale musí se tam stříhat páska?
Kolik staveb bylo pro veřejnost otevřeno před dokončením, když se neblížily volby?
Fotografie působí trochu klaustrofobně, ale chápu to. Místní budou spokojeni, snad se vyspí a ovíkendu budou mít klid. Pokud to nechají zarůst nějakým popínavým zeleniskem, jako třeba v Brně Pisoárkách při výjezdu z MÚK, tak to nakonec bude i ke koukání :).