Railway Capital vrátí původní podobu hraběcímu vagonu oravské lesní železnice
Vůz zachycený v roce 1968 ke konci pravidelného provozu. Pramen: Kysucké muzeum
Skříň malého vagonu úzkorozchodné dráhy postaví podle původních plánů specializovaný truhlář, pojezd bude repasován.
Je fajn vědět, že jsou lidé, kteří dokážou najít jiné, kteří stále umí řemeslo natolik, že znají i jeho historii. A spolu dát něco dokupy.
A ne jen nadávat, že „tohle“ „tady“ nikdo neumí, aniž by se snažili aspoň použít internetový vyhledávač.
Panu Ing. Šatavovi a jeho společnosti a kolektivu, palce nahoru. A také muzeu a nadšencům na Vychylovce. Model tohoto vagonku v měřítku H0e mám od pana Štrobacha na svém kolejišti. Oto více mě potěšilo znovuzrození originálu.
Konečně slovo vagonek v správném kontextu .. bravo !
„Muzeum ho pak chce používat k příležitostným jízdám na obnoveném torzu bývalé Kysucko-oravské lesní železnice. “
No vida. Tak tam se z torza stane provozuschopná trať. Tady těch torz bude brzy dost a proto aby se předešlo obnovám by bylo dobré pamatovat na „dvakrát měř ,jednou řež“.
Nevíte, o čem točíte. Tím ,, Torzem“ je zřejmě myšlen zlomek zachované tratě oproti původnímu rozsahu lesní železnice.
Asi vysvětlení k pojmu „torzo“:
https://www.kysuckemuzeum.sk/sk/mapky-hluz
Koleje existují v obdélníku vyznačeném na mapě. Provozuschopné to celé není.