Railjet do Berlína, z Moravy do Běloruska, Leo Express do Bratislavy. SŽDC odhalila návrh jízdního řádu
Railjet v Pečkách. Foto: České dráhy
Dva dny před změnou stávajícího jízdního řádu zveřejnila Správa železniční dopravní cesty dlouho očekávané návrh grafikonu vlakové dopravy, které vstoupí
Uvítal bych pravidelné přímé spojení Brno – Trenčín přes Vlárskou dráhu, ale toho se asi už nedočkám
Jako vše má nový GVD ( bude-li tedy odpovídat tomuto návrhu) svá pozitiva i negativa.
Pozitiva vidím tyto: Nové spěšné vlaky Tábor – Strakonice, vlaky do Židlochovic a na Švestkové dráze ( zde je jasný příklad toho, že i odepsaná trať může v budoucnu mít využití),
Negativa naopak tyto: Stále více přestupů na hranicích krajů ( nově třeba na trati 212), nebo ukončení na hranici kraje ( Mlýnický Dvůr), seškrtání spojů na 225. No a pak pochopitelně stále větší zmatek v jízdném ( na jedné trati více dopravců), pokud tedy nebude jednotný státní tarif.
Nevím ale pohledem ze středních Čech to vypadá, jako by se chystal Jihoxit. Osobáky jen do poslední zastávky před hranicí a dál ani ťuk, pokud nezaplatí sousední kraj. Kdyby se tak choval každý kraj, tak nevím. Nějak mi to připomíná jednak Železnou Rudu- město, jednak Mosty u Jablunkova. Oboje vzbuzuje to nepříjemné pocity. 🙁
Nevím, jestli si to z redakce, někdo přečte, ale mát něco s RS, cpe tam logo nějakého herald magazínu, takže to vypadá na chybu.
Hahaha… Já už myslel, že se přejmenovali…! Ale vypadá to, že Herald Magazine je jen šablona do WordPressu na kterém tento web běží.. xD
Jak tak koukám, tak i Jihočeský kraj bude rušit osobáky v úseku Počátky-Žirovnice – Jindřichův Hradec. Proč ale bude zrovna Stojčín jednou obcí mezi Horní Cerekví a JH, které vlaky zůstanou a ostatní o ni přijdou? Nebylo by rozumnější nechat rychlíky Stojčín (resp. stanici Počátky-Žirovnice) projíždět a místo toho zastavovat v některé z větších obcí, jako např. Rodvínov nebo Bednárec?
Ve Stojčíně bude přestupní místo na R z autobusů, vzhledem k blízkosti Počátek a Žirovnice jde o naprosto logické rozhodnutí.
No jo, ale co ty davy cestujících, kteří jezdí na jednu jízdenku z Bednárce do Velké Kraše? Jak k tomu přijdou, aby si museli kupovat dvě?
Tronda: Těm se zhroutí svět , nic už nebude jako dřív, všechno to řídí zednáři, CIA a mimozemšťani s Kalouskem…
S tou blízkostí Počátek a Žirovnice bych řekl, že to nebude tak horké, obě města jsou 3 km daleko a pochybuji, že to někdo chodí. Přestup na autobusy je samozřejmě pochopitelná věc, ale i tak mi připadá, že je trochu nefér, že Bednárec, který je daleko větší, než Stojčín, vlak mít nebude, zatímco Stojčín ano. Horní Ves a Rodvínov jsou na tom podobně.
Štěpán : Tam se bude samozřejmě navážet busem(+ z dalších obcí) a blíž žádné nádraží pro tyto obce(Počátky, Žirovnice) není.
Podívejte se prosím na návrh VDV ať píšete „trochu věcně“….
Můžete rovněž dát návrh v Jihlavě na KU, ať naváží lidi někam na Rodvínov a nebo ať R zastavují všude, aby se to šotoušům líbilo při čtení tabulek JŘ a o to hlavně jde, že…..
A proč LE v Hodoníně tak dlouho čeká? To tam s Moravanem budou 10 min stát vedle sebe?
Celkem mě překvapila jídní doma railjetu, která bude delší než dnes, naopak regiojet ve směru z Prahy o 15 min rychlejší než railjet? To jsem zvědav, jak to půjde v reálu….
No pokud tam nebude nějaká výluka, tak bych se až tak nebál. Ještě před rokem měl rj jízdní dobu mezi Českou Třebovou a Brnem 59 minut (a stíhal to), nyní to má být 67 minut. Nechápu, co to má být za srandičky.
Stejně je úžasný, jak se každý rok nabídka spojů u nás vylepšuje a rozšiřuje. Když to srovnám s GVD pár let zpátky, tak ten skok je obrovský a čím dál tím víc se vzdalujeme Slovensku (je nám nejblíž, proto to srovnání, navíc je to 1/3 bývalých ČSD). Tam se toho fakt moc neděje, nebo aspoň ne tímhle tempem. Nebýt českých dopravců (pendolino do Košic, LE do Prešova a Košic, RJ na Východ, railjet do Bratislavy, soupravy Metropolitan do Budapešti, Arriva do Nitry, RJ na Žitném ostrově a možná jsem něco zapomněl), tak tam chcíp pes. ZSSK to tak nějak pytlíkujou… Číst vice »
No, kdo by chtěl tvrdit, „že to u nás stojí za ho***“, tak sice naprostou pravdu mít ani zdaleka nebude, ale k dokonalosti má ten český systém ještě hodně daleko. A i když rozhodně „úplně blběj“ nejste, tak buď si nepamatujete, nebo jste dost rychle zapomněl, že se vlastně spíše jen postupně a pomalu vracíme k tomu, co tady v GVD už jednou téměř všechno bylo: například poslední večerní dálkové spoje do Prahy s možností přestupu na půlnoční dálkové spoje z Prahy, atd. – jen to pořád jde hodně pomalu a některé další „návraty do lepší minulosti“ (ale pořád ještě… Číst vice »
Netvrdím, že je náš systém dokonalý, tvrdím jen, že je mnohem lepší, než ho sami někdy vidíme a hodnotíme. Ale můj postoj je subjektivní, přiznávám. Ono jak chcete měřit spokojenost cestujícího se železnicí? Jedině subjektivně. Nechci Vám za každou cenu oponovat, ale mám pár příkladů, které sem dám: 1/ V roce 1989, když jsem ještě studoval v Žilině, stál lístek do Prahy přes Ostravu 75 Kčs (přes Púchov 72 Kčs), a to v době, kdy průměrný plat v ČSSR byl nominálně zhruba na jedné desetině dnešního průměrného platu v ČR. Jinými slovy byl to ekvivalent zhruba dnešních 750 Kč resp.… Číst vice »
souhlas…
jen to je asi těžké vysvětlovat některým lidem
Díky za zajímavou a podnětnou reakci, ale podle toho, jak jste to rozvedl, by to bylo spíše na ústní debatu. S Vašimi názory vlastně souhlasím i já, ale podstata našeho (možná spíše zdánlivého) neporozumění tkví ve Vašem konstatování „Když to srovnám s GVD pár let zpátky, tak ten skok je obrovský …“: podle mě totiž „pár let zpátky“ je třeba pět či deset, ale určitě ne třicet, o nichž se zmiňujete teď – i v tom případě bych zase já mohl konstatovat třeba to, že už o ještě cca 20 roků dříve, když jsem v Žilině pobýval já, trvala nejrychlejší… Číst vice »
???
Konkurence drze využila, hloupě pojaté přehnané rádoby liberalizace…
Ach jo…. klasický zaměstananec státního molocha a jeho „na dráhu se nešahá“ pohled na svět. Ještě štěstí, že dneska už je politická vůle se lidem jako vy postavit. Dřív bylo líp, že?
Jsem běžný cestující pamatující 80 léta a souhlas.
Tolik plánů pro LEO Express? Vždyť tři jednotky budou potřeba jen pro Praha – Bratislava.
Třeba mají nějaké vlaky v záloze (pronájem). A nebo taky ne. Chci tím říct, že pokud má dneska někdo 5 souprav, neznamená to, že by jich nemohl mít za půl roku víc. A nemusí jim už zrovna teď stát „v garáži“. Ty čínské jednotky, to je myslím příprava na budoucnost, ale do GVD 2020 ještě nezasáhnou.
Čau Honzové, máte tak chybu. Poslední vlak na Budějce jede ve 23:31. Vyzkoušeno za vás. Opakovaně. To, že mi ho zruší, značně omezí můj společenský život…
dík-)
Spíš nezruší, protože to vypadá, že jenom vypadl z tabulky. Stačí si spočítat vlaky tam a zpět a pozorný čtenář zjistí, že ve směru z Prahy chybí počet spojů odpovídající tomu vlaku.
Vlak z Prahy bude furt ve 23:31 ale bude končit v táboře
Třeba to pojede jako souprava. 🙂
O víkendových nocích ho doplácel do ČB kraj, tak třeba lze ještě doufat.
Konečně jsou EC Hungaria trasovány v Pardubicích opět před Os směr Česká Třebová a je vytvořen dříve zrušený přípoj. Chtěl bych touto cestou poděkovat tomu člověku, který se o to zasloužil, ať jsi kdekoliv a kdokoliv.
No, nejásal bych příliš intenzivně: jak jistý ten přípoj bude = v souvislosti s pravidelností jízdy „Hungarie“? Ale samozřejmě je správné, že byl (minimálně teoreticky) vytvořen.
Mně tam ovšem stále chybějí přípoje od osobních vlaků z Pardubic v Ústí nad Orlicí ve směru na Letohrad – ale chápu, že na současné infrastruktuře všechno udělat nelze.
Negativní značka 20 (jede jen v pondělí) u prvního vlaku z Čech do Ostravy ve mně vyvolává velmi negativní pocity…ten pocit když tě zaměstnavatel vyšle pracovně na 8:30 do Ostravy nikomu nepřeji… A že ty Hukvaldy v jiných dnech sakra chybějí…osobákem z Chocně do Třebové, osobákem do Rudoltice, osobákem do Zábřehu, osobákem do Olomouce tak cca 20 minut čekat a potom teprve v rychlíku do Ostravy… A to máme na téhle trati 3!!! dopravce
Pokud bych měl jednání v 8:30 v Ostravě, zcela jistě pojedu z Prahy o den dřív a v klidu v OV přespím.
Asi tak. Taková ta potřeba „musím být někde v 8:30 odpočatý a svěží a tak vstanu ve 3:00, abych stihnul první vlak“ mě fakt baví. S takovým člověkem bych teda fakt meeting mít nechtěl – to z něj bude po té cestě akorát umaštěná troska.
Jenže vy vidíte jenom tu Prahu. Z Pradubic ten vlak vyjíždí 5:23, což už je použitelnější čas, České Třebové v 6:00. A na řadě tratí takové rychlíky jako ranní Hukvaldy běžně jezdí. To, že na jedné z nejdůležitějších tratí takový vlak není, je ostuda. Myslím si, že MD mělo spíše objednat ranní Hukvaldy alespoň v pracovní dny než 2 vlaky čtvrt hodiny po sobě 883+121.
orky: naprostý souhlas.
Ondra: když máte být v Ostravě celý týden na 8:30 tak by jste tam byl celý týden? Ještě k tomu to mám přes den z Ostravy 1:50 vlakem. Skutečně by mě Váš názor zajímal. Dík,
Máte pravdu, vztahoval jsem to k Praze. Váš argument beru. V takovém případě by možná mohl být zajímavý i spoj Hradec Králové – Pardubice – Ostrava.
To už tady také bylo: „lichý“ Beskyd (nebo jak se to tehdy jmenovalo) byl ráno výchozí jako veřejný vlak z Pardubic, ale veškeré náležitosti včetně personálu na ten výkon najížděly soupravově z Prahy – a trvalo několik roků, než se podařilo tu pitomost odstranit a udělat z toho veřejný vlak už z Prahy, a stejně to pak dlouho nevydrželo: inu „šetřit“ se musí, ať to stojí, co to stojí …
To snad nemyslí vážně, do Vranovic bude zachován pouze HODINOVÝ Takt? To se má půlka Vranovic odstěhovat do Hrušovan nebo co?
Ke? od 5 ráno do 11 to jezdí po půlhodině, od 2 hodin do večera taky. Hodinový takt je jenom 10:18 až 14:18 , pak následuje 14:48 a po půlhodině.
A kdo by taky jezdil přes poledne – dospělí jsou v práci, středoškoláci ve škole a důchodce jedoucí do Brna pro rohlíky ve slevě za 1,50 ať si klidně počká.
A co mají říkat v Kralicích (nad Oslavou), kde je dnes (přes celé léto) hodinový takt a nově jen ve špičkách pracovních dní a jinak dvouhodina. Místo toho budou vlaky trčet o to déle v Rapoticích. No jo, zas nesmyslně vedená krajská hranica…
Zpovykaní Moraváci. 3x větší Přeštice na předměstí Plzně mají ještě letos interval 2h. Naštěstí příští rok konečně nějaký posun.
Jenom taková technická. Škoda, že tenkrát dopravce ČD nekoupil všechny ty nabízené Railjety. Myslím, že by bylo pro všechny využití a že by se nákup vyplatil. Na relace Berlín, Vídeň, Slovensko by to bylo super.
Pokud se jede za tmy např. v celé trasa Praha – Brno, jsem rád, když jedu něčím míň osvětleným. Nejlepší je, když to ve Vršovicích hodí na 50% svítivostia pak vlakový personál z toho udělá zase operační sál, asi se bojí „tmy“….
Mají na to prej předpis. Oni mají předpis na vše.
A: Vaše stolice, pane, neodpovídá barevné škále RAL dané předpisem SD1045.13, hlava 7, paragraf třetí. Vždyť je úplně zelená!
B: Tou stolící není myšlena židle, pane!
Jiří Kocourek
Ad. Stolice
Jenomže tento stoliční předpis opravdu existuje. Dokonce jej schválila mezinárodní stolice.
A že by z toho jeden měl stolici nejstoličatější, o tom žádná.
Zkrátka, můžeš sedět na stolici, nad stolicí a nic s tím nenaděláš.
😉
To vypadá na debatu o Ho….. pardon stolici 🙂
Každé rozšíření ježdění na komerční riziko je vítáno. Vládě bude chybět sto miliard letos, asi se začne krouhat podpora MD…
Stačí omezit slevy pro studenty a důchodce….
To Babiš neudělá. V současné době ho opozice nemůže porazit ve volbách, i kdyby zorganizovala sebevětší demonstraci. Babiš má dost věrných voličů zejména mezi důchodci, kteří těchto slev hojně využívají.
Hodit přes palubu skoro milion jeho voličů, to si rovnou může navlíct tepláky. Senioři jsou státem nyní privilegovaná skupina, ono před tím moc nebyli, těch pár let ať si užijou.
Bude se škrtat v druhé půlce roku, ale všude jinde, pokud vím pracující si dneska polepšoval desítku procent ročně, takže lováče zrovna má… 😀 Volte Bureše, bude líp.
Ve skutečnosti má Babiš něco přes milion voličů. Výsledky voleb do europarlamentu nejsou směrodatné, protože byla příliš nízká účast (jen 28,72 %). V parlamentních volbách bude účast pravděpodobně kolem 60 % a tam se to projeví.
V parlamentních volbách v roce 2017 mělo ANO dohromady 1 500 113 hlasů při účasti 60,84 %. Ve druhém kole prezidentských voleb získal Miloš Zeman 2 853 390 hlasů při účasti 66,60 % (navíc voliči SPD, KSČM a částečně ČSSD).
Proto nemůže opozice Babiše v současné době porazit. Ani demonstrace nepomohou.
Moje 72 letá máma slevy využívá, ale není tak blbá, aby Babiše volila. Naopak chodí na všechny demonstrace Milionu chvilek. Nedělejte ze všech důchodců nesvéprávné ovce a retardy.
Jak jste na to přišel, že dělám z důchodců retardy? Každý ať si volí, koho chce. A davy řvounů na náměstí, ať už od Milionu chvilek, nebo předtím od SPD, to nezmění.
Já jen doplním, že ty demonstrace jsou docela dobrý byznys. Taky by mě bavilo, kdyby mi příznivci posílali peníze na účet jen tak, jen proto, že jsem proti Babišovi 😀
Milion chvilek má podle údajů z transparentního účtu zisk za posledních 30 dní ve výši 2 463 526 Kč. Aneb jak se dají bezpracně vydělat peníze. To není divu, že Mikuláš Minář sekl s vysokou školou a dal se na dráhu profesionálního politického aktivisty – tolik peněz by si v normálním životě nevydělal.
Kdo nevěří, nechť se podívá sem: https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=20201117
Koukám, že vám dělá problém se v té současné době zorientovat. Jestli si myslíte, že to má pan Minář pro svoji vlastní potřebu, tak jste se asi inspiroval u toho Moravojaponce, který to tak přes svoji SPD skutečně dělá. A tam můžete zase přispět vy.
Já na rozdíl od Vás nevidím svět černobíle. A proto dám své peníze raději bezdomovci, který prodává Nový prostor. Pomoc člověku, který se dostal do krizové situace a chce se znovu vrátit do normálního života, má větší cenu, než nějaké politické kampaně.
O demonstraci z úterý 4.6. se už zajímají české tajné služby. Není možné tam poslat na Václavák 150 tis. lidí, profesionální zvukovou aparaturu, hostesky, profesionálně natištěné letáky za ty „drobné“ z transparentního účtu. Jednoznačně jsou tam cizí peníze ze zahraničí a to už je důvod pro nejvyšší opatrnost. O něco menší odborová demonstrace v roce 2012 stála okolo 12 mil. Kč a to si ještě cestu do Prahy autobusy hradily jednotlivé lokální odborové organizace samy.
Děkujeme za váš zájem o tento server, v diskuzích dál pokračujte na facebookových profilech ANO a SPD.
Ty jsi bratr Viktora Orbána a Roberta Fica?
Už jsem to psal pod jinym clankem. Ano2011 volilo v minulych volbach do PS 1,512 milionu obyvatel. Toto cislo neni pro nej zadna vyhra.
Je to i tak výhra, protože jeho potenciální koaliční partneři, kromě ČSSD, která zřejmě skončí, měli v roce 2017 následující výsledky:
SPD: 538 574 hlasů
KSČM: 393 100 hlasů
Kartami může zamíchat ještě nová strana Klause mladšího. I to je potenciální koaliční partner ANO.
Fakt čekáte, že ho někdo bude volit? 😀 Akorát leda rozmělní hlasy od SPD a oba pujdou tam kam patri, se 4 procenty do propadliste dejin 😉
Ale houby, stačí přece zdvojnásobit počet úředníků na finančním úřadě a hned se vybere 2x tolik. (ironie)
Podle nějakého předběžného návrhu měla Slovakia odjíždět z hl.n. až ve 22:17, teď to vrátili na 15 :(.
Při příjezdu Os z Berouna ve 22:12 si zase pěkně zaběhám 🙁
Tak LE Praha – Bratislava přes trať 330 téměř ve stejných časech jako Slovácké expresy, navíc v obou směrech. Konečně bude častější rychlé spojení Morava – Praha. Hodně na to podle mě doplatí České dráhy, cestující budou preferovat rychlejší a pohodlnější LE a Slováckým expresem pojedou ti, co se nevlezou do LE.
Hodně na to doplatí regionální doprava… Tady to už fakt chce regulátora železniční dopravy, protože už teď se občas navzájem předjíždí Slovácký expres s Valašským… Ať v tom už někdo udělá pořádek.
Ne, to chce konečně vyřešit problém s jedinou slušnou tratí, kterou nám tu nechal Perner a s nízkou rychlostí na dalších. Nevím třeba proč by měl Slovácký expres jezdit přes Hanou, když je Slovácko na jihu. Podle mne by expresní vlaky jedoucí na jihovýchod měly jet přes Havlbrod, ale tam jsou jiné problémy, jak mnozí poukazují, správně, nedává smysl spojení vyhýbající se velmi lidnatému území, takže to spíš, zdá se,volá po nějaké další rychlíkové trati, která by sloučila jako objezd MuN
Stav tratě přes Havlíčkův Brod je problém. Přitom je to vhodná jižní alternativa k severní trase přes Českou Třebovou. Spojení Prahy s podstatnou částí Moravy, celým Slovenskem a Maďarskem, vetšinou Rakouska a Polska dnes visí na dvou kolejích do České Třebové. Pokud jde o ten Slovácký expres, trasování přes Havlíčkův Brod a Brno by vyřešilo i problematické vlakové spojení Luhačovic a okresu Uherské Hradistě s Brnem.
Pak je třeba ale říct kudy ze Slovácka do Brna. Jsou dvě možnosti, obě jsou ale v současné době na přepřah. Nebo spíš na přes-něco-jiného. – po trati 340 „Vláře“ jedině dieslem* a to ještě pomalu. Zapíchat sloupy k současnému vedení tratě je nesmysl, znamenalo by to zabetonování pomalosti pod 100 km/h. Napřed by bylo třeba upravit Vláru tak, aby se z Hradišťa do Brna dalo dojet za hodinu. Je to 102 km. V horším případě aspoň z Veselí do Brna za hodinu. – po trati 303 a 300 „Přerovce“ je to vhodné snad jen od Otrokovic na sever. Opět… Číst vice »
Přepřahu se není třeba bát, do Luhačovic se stejně jezdí dieselem, takže brat to po Vláře, což by asi bylo ideální, i kvůli tomu že se obslouží celkem hluché místo.
Jinak se má příští rok prý začít s opravou a elektrizací.
Takže počítejte s možná až roky výluk a omezení rychlosti, k tomu stále ještě „optimalizace“ trati přes Vysočinu + dlouhodobé výluky mezi Brnem a Blanskem a s tím souisející nákladní dopravu – no, do toho by další dálkové vlaky pustil jenom opravdový „dopravní genius“.
Spíš myslím že „opravdový dopravní génius“ dotlačil železnici do současného stavu kdy máme v zásadě jedinou slušnou spojnici Čech a Moravy a kdy se nám X rychlíkových tratí svým stavem propadlo do kategorie lokálek protože se do nich neinvestovalo a pokud, tak dost často jenom v původní stopě, což je, pokud tam jsou velmi pomalé oblouky, hloupost.
Tyhle teoretiky mám velice rád: tak přihrajte pár stovek miliard Kč (nebo ještě lépe EUR) a zajistěte rychlá a bezproblémová projednání těch opuštění stávajících těles (včetně EIA) kvůli bočním posunům tratí (budou-li vzhledem k délkám těch oblouků vůbec možné), a třeba se dočkáme i těch Vašich „krásných vizí“ …
Myslím, že v mnoha případech dělá SŽDC hodně, často „maximum možného“, a chtít víc je sice hezké, ale ve výsledku to vede obvykle k tomu, že ještě dlouho není vůbec nic.
A budete mne volit? 😀
Nemyslím si že je ze strany SŽDC vynakládáno dostatečné úsilí, respektive se to dělá, ale spíš v mezích mírného pokroku bez větší vize. A pokud mají problém s EIA, tak možná by stálo za to si tam zřídit vlastní EIA oddělení, které bude projekty kontrolovat ještě než to půjde na oficiální EIA hodnocení.
Volit? Proč ne, ale asi k tomu nebude příležitost, protože ve volebním obvodu, kde volím já, asi na žádném volebním lístku nebudete. Ale kdyby tomu snad přece náhoda chtěla, klidně bych Vás třeba i „zakroužkoval“, kdyby hrozilo, že se před Vás dostanou nějací z mého pohledu zcela nepřijatelní pitomci. Pokud jde o EIA, hlavní problémy jsou asi dva: jednak jí některé záměry skutečně vyhovět nikdy nemohou, a jednak její vyhodnocení trvá příliš dlouho na to, aby se investor (SŽDC) raději nesnažil se tomu procesu vyhnout, když má náhodou právě dost peněz na to, aby stávající stav, který mu často navíc… Číst vice »
Havlíčkův Brod je jeden problém a jak správně doplňujete, Luhačovice-Brno druhý. Modernizace Vláry je v plánu a trasy Brno – Hulín rovněž. Bohužel to nebude hotovo dříve než za 10 let. Takže jsme na začátku – chybí kvalitní tratě.
Pokud vím, tak se na ní pracuje a pomalu se zrychluje, ale jako alternativa to může dobře sloužit jenom pro osobní dopravu (a to jenom když se tam udělá jenom jedna zastávka v Brodě), ale muselo by se to zrekonstruovat celé a ze Světlé do Golčova Jeníkova to bude celkem mizerné a případně zralé na novostavbu. Pro nákladní dopravu tu ale alternativa není, mít na nějaké trati do Čech parametry jako mezi Břeclaví a Přerovem je nemožné, ale to co je za Tišnovem je pro nákladní dopravu nepoužitelné zvěrstvo (postrk nepovažuji za dlouhodobé řešení), to už by to rovnou mohli… Číst vice »
Rychlejší LE možná. Pohodlnější??
Ty Leošovi tramvaje pohodlnější než normální soupravový vlak s klasickými kupé po šesti lidech ?
Jel jsem párkrát do Brna InterPanterem, jestli je interiér u LE podobně konfigurován ( jako že z fotek to tak vypadá) tak na tom tedy nic pohodlného na dálkové cestování není.
Cokolvek je pohodlnejsie ako klaustrofobicke kupe.
Pro klaustrofobika určitě, nicméně ne všichni se bojí stísněných prostor a každý preferujete něco jiného.
Pro klaustrofobiky je řazen velkoprostor
Nejen pro klaustrofobiky: třeba já klaustrofobií netrpím, a přesto ve dne jezdím raději ve velkoprostorových vozech, i když v poslední době mi vadí, jak přibylo stále více cestujících vřeštících „emancipovaných parchantů“ (na úkor vychovaných malých a často i opravdu roztomilých dětí) – ale zcela nedělená tramvaj rozhodně ideální není.
Tak se svezte a pak komentujte. Jenom z fotek pohodlí vozu/vlaku fakt neposoudíte.
Vypadá to že s LE jste ještě nejel. Ale názor už máte. To je věc!
U LE je teď ten problém, že jsou dost drazí a jedou s nima studenti a senioři, na ČD zbyly pracující, popř. vzduch, pokud přejdou do aut.
Pokud bude LE jezdit do Bratislavy, tak bude redukovat spoje do Ostravy/Košic? Zejména když pojede po totožné trase.
Kiss-ky do Blavy nedojedou, takže na Plzeň a Slovensko budou potřebovat „ten Čínskej zázrak“ a 6x Blava je 2x na jednu soupravu denně, tak to asi nějak utočí ale bude to bez zálohy a na krev a větev Ostrava/Košice by tak mohla zůstat nedotčená a ve volných chvílích jí protáhnou na Děčín (tam je trakce pustí). Na Berlín to vypadá na ex-Locomore a zbytek beru jako docela dobrej večerníček před spaním.
A ještě chybí ta Vratislav …
Tak jsem se celkem těšil na zlepšení spojení přes Lichkov-Miedzylesie a málem mě trefil šlak. Ta 6 hodinová díra po 8hod ranní je vtip? Stav v GVD 2018 byl ideální. A ze dvou vlaků Praha-Wrovlaw (o čem se mluvilo) zbyl jen jeden…no nic tak fakt už posadim rodinu do auta. Jako První kraj už mě fakt vytáčí.
A to ještě na první vlak z Lichkova do Miedzylesie je připoj jen o víkendu? To už si vážně dělají prdel. Tak to už raději to Miedzylesie zruste. Čekat hodinu v pracovní dny v Lichkově. To je zlý sen.
Tak se zeptejte hejtmana Netolického, proč (si) to tak objednal …
Se dívám, že Vindobona 20:39 z Brna má zastavit v Blansku, Letovicích a Svitavách…
Na Jindřichův Hradec – Horní Cerekev rozumné řešení pomocí R
To staví už několik let
Arnošt: Máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo….
To zastavuje i teď.
Spíš nechápu, proč třeba alespoň ve Svitavách nemůže zastavit i Metropolitan ve 21:39. Po Březovou se lidi z Brna večer ještě dostanou, bo JMK, do Svitav už ne … a to by tam byl ještě perfektní přípoj i do Poličky 🙂
Na ty svitavy si musite ztezovat jinde nez na jmk.
Se dívám, že kromě rozjetí se do Židlochovic dojde k omezení víkendových šotovláčků Hrušovany – Miroslav a zůstanou jen soupravy do Brna.
Rovněž vzduchovoziče Hodonín – Čejč nebyly do JŘ v kladiva vráceny, ale tam k tomu asi dojde, když jim to KU slíbil.
Osekaný jsou i Os Brno – Zastávka, asi z důvodu stavebních prací.
Problém je že se k dráze přistupuje nesmyslně, a místo co by mohla dát, tak se vychází ze současného stavu. Měl by třeba existovat dokument ukazující možnost zrychlit Čejčskou trať místy až na 100km/h, jestliže tam je teď rychlost do 100km/h, tak je i vzhledem k osídlení hloupost to nevyužít. Navíc se bude měnit koncepce Os, takže pokud zanikne Os Brno-Břeclav a Os Břeclav-Hodonín jezdívá i sólo 810, tak dává smysl tu trať opravit a zrychlit na 80-100km/h a následně vést Os od Sp/R v Zaječí na Hodonín a Břeclav. Takt jsou teď myslím 2 hodiny, takže by to problém… Číst vice »
Nesmyslně se k tomu úseku opravdu přistupuje, protože smysl tam mají vlaky jen v den Mutěnickýho pochodu, jinak ve skutečnosti žádný důvod dělat souběh lince 109(i vzhledem k osídlení) opravdu není.
A řešení škoních spojů je rovněž docela jednoduché,( kdyby se chtělo) a to jak pro Bořeticko tak severní část Mutěnic.
Nesouhlasím, máte tam cca 10k obyvatel, jen na té trati a je to oblast s vysokým turistickým potenciálem, takže oprava a výrazné zrychlení by na té trati mohly vygenerovat celkem dost cestujících, navíc by se nabízela možnost , jak jsem navrhl, změnit linky v rámci IDS JmK, čímž by význam mohl vzrůst podstatně.
Asi by bylo rozumné požadovat stejnou jízdní dobu Hodonín – Zaječí přes Břeclav i přes Čejč, aby tudy lidi jezdili. Což ale s rychlostí 80 až 100 nelze očekávat. Tudíž lidi z Hodonína do Brna pojedou rchlíkem přes Břeclav, když už pojedou vlakem.
Z toho plyne, že trať přes Čejč je na motoráček a ten nemá smysl tahat až do Brna, jelikož od Hustopeč na sever už moc kapacity nezbývá.
Sakra, ta poslední Vltava nejede ani po Tábor jako kdysi (dál to býval Sp)
Až do Budějovic to byl hodně „noční vlak“, ale sólo tramvaj jako Sp ve 23:30 z Prahy po Tábor by třeba někoho oslovila…
Nad návrhem se nemá cenu vůbec vzrušovat 🙂 Na 221/220 zrušen noční R (733) s odj. z Phy ve 23:31 a první přímý vlak v 6:01 (Ex) a 6:31 (R)? 😀 to asi neprojde. Tak hlavně, že budou R do Velenic (jak kdyby se ty soupravy nemohly dělit ve Veselí).
Mělo být: … a první přímý vlak jede až v 6:01 … 🙂
Ten vlak do Ostravy je trochu diskutabilní, protože v sobotu a neděli pojede ještě 519.
Jo, vypadá to dobře. Za mě spokojenost.
Miluju Leoše a jeho snění když zrovna nespí…
Ta čína má už teď zpoždění. Jak to chce stihnout?
Krom toho příští rok podle mě už žádný LE nebude..
Jo, invenci LEošovi skutečně nelze upřít. Zastavení v Chvaleticích či Týnci nad Labem. Přímý vlak z Prahy do Červeného Potoka …
Podle omezení je to evidentně nabídka pro lyžaře – třeba mu na to přispěje dolnomoravský areál …
I kdyby to byla nabídka pro lyžaře, čím to bude vozit? Najme si nějakého Brejlovce na přípřež z Lichkova?
Levněji vyjde skibus.
Sotous: další vlastník křišťálové koule?
A jak to vypadá s Leo Expressem do Vsetína? Zase nic? Nebo to jestě není rozhodnuto?
Jak kdybyste neznal Leoše… Ten toho nakecá.
Ještě bude jezdit na Ostravu ze soboty na neděli a z neděle na pondělí ve 23:50 IC.
Největší změna dle mého je, že se konečně bude dát ráno dostat z Prahy do Ostravy. Ač se to nezdá, dnes je to nemožné.
Přestup 121/590 z 90 % funguje, osobně využívám 🙂
No to sice jo, ale to jste v Ostravě v 9… A co má chudák dělat ten, co chce být v Ostravě v 8, třeba kvůli škole…
Je vůbec myslitelné, aby se jezdilo 350 km do místa, kde chci být v 8 hodin?
Nikomu nic nevyčítám, jen špatně snáším ranní vstávání, takže si zajišťuju ubytování.
Mnoha lidem se může hodit nástup cestou – a pak to pochopitelně smysl dává!
Jet den předtím večer? :))
Přijet o den spíš?
Myslíte R Hukvaldy? Ten pojede beze změny, stejně jako letos, nebo je tomu jinak?
Taky nevím, co myslíte, jestli se dívám správně, tak Hukvaldy jezdí jen v pondělky.
Bohužel ano: smysl by mělo dotáhnout je v sudém směru aspoň do České Třebové, tam by už přípoj až do Prahy byl. A v opačném směru by to snad bylo možno řešit podobně …
Možné to je i dnes, ráno jezdí RJ 1001.
22h je na nic, to nestihnete ani koncert. auto..
Prostě stále bude platit nevyhovující stav, že během dne se do hodiny „mlátí“ mezi sebou až 4 přímé vlaky Praha – Ostrava, ale v okrajích dne na této nejvytíženější železniční relaci v zemi nejede zhruba 6 hodin vůbec nic. A nevěřím, že by po takovém spojení (nejen Prahy a Ostravy, ale i nácestných měst) nebyla poptávka.
cca před 10 lety jezdíval z Prahy do Ovy Excelsior pravidelně přeplněný, odjezd chvilku po půlnoci
To nestíháte ani z odpolední směny, z CDP Balabenka do Pardubic, například.
Takže linka U52 ze Žatce do Ústí nad Labem přes Lovosice nebude realizována? Nebo může ještě něco tak zásadního přijít? To je pro mě velké zklamání.
Mluvilo se o tom, že tato linka bude zavedena po opravení/zrychlení tratě a po nasazení rychlejších vozidel. Počítám tedy, že bude zavedena třeba až od příštího roku, jestli vůbec. Protože ve smlouvě, mám dojem, nijak ošetřená rychlejší vozidla nebyla!