cargo

Railjet do Berlína, z Moravy do Běloruska, Leo Express do Bratislavy. SŽDC odhalila návrh jízdního řádu

Railjet v Pečkách. Foto: České dráhyRailjet v Pečkách. Foto: České dráhy

Dva dny před změnou stávajícího jízdního řádu zveřejnila Správa železniční dopravní cesty dlouho očekávané návrh grafikonu vlakové dopravy, které vstoupí

Dva dny před změnou stávajícího jízdního řádu zveřejnila Správa železniční dopravní cesty dlouho očekávané návrh grafikonu vlakové dopravy, které vstoupí v platnost letos v prosinci. Návrh, který ještě není definitivní, přináší řadu změn v objednávané i komerční dopravě. Konečná podoba se ale většinou příliš od návrhu neliší.

Kompletní návrh pro všechny tratě je zveřejněný na stránkách SŽDC.  Lidé se k návrhu mohou vyjádřit u objednatelů nebo u dopravců.

K největším změnám dochází v mezinárodní dálkové dopravě. Zřejmě největším překvapením je návrat přímého vlaku Berlín – Vídeň přes Prahu. Návrh počítá s tím, že jeden z railjetů Vindobona bude protažen až do Berlína, pojede navíc až do Štýrského Hradce. Jde o první ranní vlak z Berlína s odjezdem v 6.16, opačným směrem jede přes Česko pozdě odpoledne.

Jízdní řád počítá s pokračováním nočních vlaků přes Ostravu mezi Vídní a Berlínem, nově se cestující dostanou z Moravy až na běloruské hranice: vlak EuroCity Báthory z Budapešti pojede až do Brestu v Bělorusku. Stejně tak dochází k zavedení nového vlaku ze  Štýrského Hradce až do Přemyšle na polsko-ukrajinské hranici. V případě Polska nechybí ani nové vlaky z Bohumína k Baltu. V případě Polska dochází i k zavedení čtyř vlaků denně z Trutnova do Sedzislawi.

U soukromníků má největší expanzi naplánovanou Leo Express, ta ale závisí na schvalování čínských jednotek. V jízdním řádu je nové spojení Leo Express z Prahy do Děčína (z Prahy odj. 10.32 a 21.30, z Děčína ve 4.47 a ve 12:45). Dvakrát denně má jezdit vlak z Plzně do Prahy (Praha odjezd 11:43 a 21:03, Plzeň 5:05 a 13:03). Nechybí ani spoj do Berlína, hlavní expanze je do Bratislavy, kam chce jezdit z Prahy přes Přerov šestkrát denně.

Ne všude ale dochází ke zlepšení. K osekání dochází u posledních spojů: například dosud jede poslední rychlík z Prahy do Českých Budějovic ve 23­:31, nově ve 22:01. Podobné je to i u trasy do Ostravy, kde poslední vlak z Prahy pojede ve 22:15. Jihočeský kraj ale naopak posílí počty osobních vlaků mezi Českými Budějovicemi a Táborem.

Příští jízdní řád bude i ve znamení návratů provozu. Hlavní comeback bude obnovená Švestková dráha v Ústeckém kraji. Vlaky z Litoměřic do Mostu mají jet hodinu a devět minut. Jízdní řád v Jihomoravském kraji počítá s obnovením vlaků do Židlochovic, půjde většinou o vlaky z Tišnova, které projedou Brnem a v Židlochovicích budou mít konečnou.

 

Tagy České dráhy LEO Express návrh jízdního řádu 2019/20 Správa železniční dopravní cesty Top
136 komentářů