Dopravci Železnice

Railjet do Berlína, z Moravy do Běloruska, Leo Express do Bratislavy. SŽDC odhalila návrh jízdního řádu

Railjet v Pečkách. Foto: České dráhy
Railjet v Pečkách. Foto: České dráhy

Dva dny před změnou stávajícího jízdního řádu zveřejnila Správa železniční dopravní cesty dlouho očekávané návrh grafikonu vlakové dopravy, které vstoupí v platnost letos v prosinci. Návrh, který ještě není definitivní, přináší řadu změn v objednávané i komerční dopravě. Konečná podoba se ale většinou příliš od návrhu neliší.

Kompletní návrh pro všechny tratě je zveřejněný na stránkách SŽDC.  Lidé se k návrhu mohou vyjádřit u objednatelů nebo u dopravců.

K největším změnám dochází v mezinárodní dálkové dopravě. Zřejmě největším překvapením je návrat přímého vlaku Berlín – Vídeň přes Prahu. Návrh počítá s tím, že jeden z railjetů Vindobona bude protažen až do Berlína, pojede navíc až do Štýrského Hradce. Jde o první ranní vlak z Berlína s odjezdem v 6.16, opačným směrem jede přes Česko pozdě odpoledne.

Jízdní řád počítá s pokračováním nočních vlaků přes Ostravu mezi Vídní a Berlínem, nově se cestující dostanou z Moravy až na běloruské hranice: vlak EuroCity Báthory z Budapešti pojede až do Brestu v Bělorusku. Stejně tak dochází k zavedení nového vlaku ze  Štýrského Hradce až do Přemyšle na polsko-ukrajinské hranici. V případě Polska nechybí ani nové vlaky z Bohumína k Baltu. V případě Polska dochází i k zavedení čtyř vlaků denně z Trutnova do Sedzislawi.

U soukromníků má největší expanzi naplánovanou Leo Express, ta ale závisí na schvalování čínských jednotek. V jízdním řádu je nové spojení Leo Express z Prahy do Děčína (z Prahy odj. 10.32 a 21.30, z Děčína ve 4.47 a ve 12:45). Dvakrát denně má jezdit vlak z Plzně do Prahy (Praha odjezd 11:43 a 21:03, Plzeň 5:05 a 13:03). Nechybí ani spoj do Berlína, hlavní expanze je do Bratislavy, kam chce jezdit z Prahy přes Přerov šestkrát denně.

Ne všude ale dochází ke zlepšení. K osekání dochází u posledních spojů: například dosud jede poslední rychlík z Prahy do Českých Budějovic ve 23­:31, nově ve 22:01. Podobné je to i u trasy do Ostravy, kde poslední vlak z Prahy pojede ve 22:15. Jihočeský kraj ale naopak posílí počty osobních vlaků mezi Českými Budějovicemi a Táborem.

Příští jízdní řád bude i ve znamení návratů provozu. Hlavní comeback bude obnovená Švestková dráha v Ústeckém kraji. Vlaky z Litoměřic do Mostu mají jet hodinu a devět minut. Jízdní řád v Jihomoravském kraji počítá s obnovením vlaků do Židlochovic, půjde většinou o vlaky z Tišnova, které projedou Brnem a v Židlochovicích budou mít konečnou.

 

136
Diskuze

avatar
29 Komentáře
107 Reakce na komentáře
66 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
67 Autoři komentářů
KraulKarelFSvojsinMatějAlexandr Mikulka Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Matěj
Host
Matěj

Uvítal bych pravidelné přímé spojení Brno – Trenčín přes Vlárskou dráhu, ale toho se asi už nedočkám

Jenda
Host
Jenda

Jako vše má nový GVD ( bude-li tedy odpovídat tomuto návrhu) svá pozitiva i negativa.
Pozitiva vidím tyto: Nové spěšné vlaky Tábor – Strakonice, vlaky do Židlochovic a na Švestkové dráze ( zde je jasný příklad toho, že i odepsaná trať může v budoucnu mít využití),
Negativa naopak tyto: Stále více přestupů na hranicích krajů ( nově třeba na trati 212), nebo ukončení na hranici kraje ( Mlýnický Dvůr), seškrtání spojů na 225. No a pak pochopitelně stále větší zmatek v jízdném ( na jedné trati více dopravců), pokud tedy nebude jednotný státní tarif.

Petr
Host
Petr

Nevím ale pohledem ze středních Čech to vypadá, jako by se chystal Jihoxit. Osobáky jen do poslední zastávky před hranicí a dál ani ťuk, pokud nezaplatí sousední kraj. Kdyby se tak choval každý kraj, tak nevím. Nějak mi to připomíná jednak Železnou Rudu- město, jednak Mosty u Jablunkova. Oboje vzbuzuje to nepříjemné pocity. 🙁

K.S.
Host
K.S.

Nevím, jestli si to z redakce, někdo přečte, ale mát něco s RS, cpe tam logo nějakého herald magazínu, takže to vypadá na chybu.

TomAtom
Host
TomAtom

Hahaha… Já už myslel, že se přejmenovali…! Ale vypadá to, že Herald Magazine je jen šablona do WordPressu na kterém tento web běží.. xD

Štěpán
Host
Štěpán

Jak tak koukám, tak i Jihočeský kraj bude rušit osobáky v úseku Počátky-Žirovnice – Jindřichův Hradec. Proč ale bude zrovna Stojčín jednou obcí mezi Horní Cerekví a JH, které vlaky zůstanou a ostatní o ni přijdou? Nebylo by rozumnější nechat rychlíky Stojčín (resp. stanici Počátky-Žirovnice) projíždět a místo toho zastavovat v některé z větších obcí, jako např. Rodvínov nebo Bednárec?

svojsin
Host
svojsin

Ve Stojčíně bude přestupní místo na R z autobusů, vzhledem k blízkosti Počátek a Žirovnice jde o naprosto logické rozhodnutí.

Tronda
Host
Tronda

No jo, ale co ty davy cestujících, kteří jezdí na jednu jízdenku z Bednárce do Velké Kraše? Jak k tomu přijdou, aby si museli kupovat dvě?

svojsin
Host
svojsin

Tronda: Těm se zhroutí svět , nic už nebude jako dřív, všechno to řídí zednáři, CIA a mimozemšťani s Kalouskem…

Štěpán
Host
Štěpán

S tou blízkostí Počátek a Žirovnice bych řekl, že to nebude tak horké, obě města jsou 3 km daleko a pochybuji, že to někdo chodí. Přestup na autobusy je samozřejmě pochopitelná věc, ale i tak mi připadá, že je trochu nefér, že Bednárec, který je daleko větší, než Stojčín, vlak mít nebude, zatímco Stojčín ano. Horní Ves a Rodvínov jsou na tom podobně.

Svojsin
Host
Svojsin

Štěpán : Tam se bude samozřejmě navážet busem(+ z dalších obcí) a blíž žádné nádraží pro tyto obce(Počátky, Žirovnice) není.
Podívejte se prosím na návrh VDV ať píšete „trochu věcně“….

Můžete rovněž dát návrh v Jihlavě na KU, ať naváží lidi někam na Rodvínov a nebo ať R zastavují všude, aby se to šotoušům líbilo při čtení tabulek JŘ a o to hlavně jde, že…..

Jiří
Host
Jiří

A proč LE v Hodoníně tak dlouho čeká? To tam s Moravanem budou 10 min stát vedle sebe?

Jiří
Host
Jiří

Celkem mě překvapila jídní doma railjetu, která bude delší než dnes, naopak regiojet ve směru z Prahy o 15 min rychlejší než railjet? To jsem zvědav, jak to půjde v reálu….

BoH
Host
BoH

No pokud tam nebude nějaká výluka, tak bych se až tak nebál. Ještě před rokem měl rj jízdní dobu mezi Českou Třebovou a Brnem 59 minut (a stíhal to), nyní to má být 67 minut. Nechápu, co to má být za srandičky.

David
Host
David

Stejně je úžasný, jak se každý rok nabídka spojů u nás vylepšuje a rozšiřuje. Když to srovnám s GVD pár let zpátky, tak ten skok je obrovský a čím dál tím víc se vzdalujeme Slovensku (je nám nejblíž, proto to srovnání, navíc je to 1/3 bývalých ČSD). Tam se toho fakt moc neděje, nebo aspoň ne tímhle tempem. Nebýt českých dopravců (pendolino do Košic, LE do Prešova a Košic, RJ na Východ, railjet do Bratislavy, soupravy Metropolitan do Budapešti, Arriva do Nitry, RJ na Žitném ostrově a možná jsem něco zapomněl), tak tam chcíp pes. ZSSK to tak nějak pytlíkujou… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, kdo by chtěl tvrdit, „že to u nás stojí za ho***“, tak sice naprostou pravdu mít ani zdaleka nebude, ale k dokonalosti má ten český systém ještě hodně daleko. A i když rozhodně „úplně blběj“ nejste, tak buď si nepamatujete, nebo jste dost rychle zapomněl, že se vlastně spíše jen postupně a pomalu vracíme k tomu, co tady v GVD už jednou téměř všechno bylo: například poslední večerní dálkové spoje do Prahy s možností přestupu na půlnoční dálkové spoje z Prahy, atd. – jen to pořád jde hodně pomalu a některé další „návraty do lepší minulosti“ (ale pořád ještě… Číst vice »

David
Host
David

Netvrdím, že je náš systém dokonalý, tvrdím jen, že je mnohem lepší, než ho sami někdy vidíme a hodnotíme. Ale můj postoj je subjektivní, přiznávám. Ono jak chcete měřit spokojenost cestujícího se železnicí? Jedině subjektivně. Nechci Vám za každou cenu oponovat, ale mám pár příkladů, které sem dám: 1/ V roce 1989, když jsem ještě studoval v Žilině, stál lístek do Prahy přes Ostravu 75 Kčs (přes Púchov 72 Kčs), a to v době, kdy průměrný plat v ČSSR byl nominálně zhruba na jedné desetině dnešního průměrného platu v ČR. Jinými slovy byl to ekvivalent zhruba dnešních 750 Kč resp.… Číst vice »

VRT
Host
VRT

souhlas…
jen to je asi těžké vysvětlovat některým lidem

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Díky za zajímavou a podnětnou reakci, ale podle toho, jak jste to rozvedl, by to bylo spíše na ústní debatu. S Vašimi názory vlastně souhlasím i já, ale podstata našeho (možná spíše zdánlivého) neporozumění tkví ve Vašem konstatování „Když to srovnám s GVD pár let zpátky, tak ten skok je obrovský …“: podle mě totiž „pár let zpátky“ je třeba pět či deset, ale určitě ne třicet, o nichž se zmiňujete teď – i v tom případě bych zase já mohl konstatovat třeba to, že už o ještě cca 20 roků dříve, když jsem v Žilině pobýval já, trvala nejrychlejší… Číst vice »

Kraul
Host
Kraul

???
Konkurence drze využila, hloupě pojaté přehnané rádoby liberalizace…

Ach jo…. klasický zaměstananec státního molocha a jeho „na dráhu se nešahá“ pohled na svět. Ještě štěstí, že dneska už je politická vůle se lidem jako vy postavit. Dřív bylo líp, že?

KarelF
Host
KarelF

Jsem běžný cestující pamatující 80 léta a souhlas.

TPal.
Host
TPal.

Tolik plánů pro LEO Express? Vždyť tři jednotky budou potřeba jen pro Praha – Bratislava.

David
Host
David

Třeba mají nějaké vlaky v záloze (pronájem). A nebo taky ne. Chci tím říct, že pokud má dneska někdo 5 souprav, neznamená to, že by jich nemohl mít za půl roku víc. A nemusí jim už zrovna teď stát „v garáži“. Ty čínské jednotky, to je myslím příprava na budoucnost, ale do GVD 2020 ještě nezasáhnou.

Štěpán
Host
Štěpán

Čau Honzové, máte tak chybu. Poslední vlak na Budějce jede ve 23:31. Vyzkoušeno za vás. Opakovaně. To, že mi ho zruší, značně omezí můj společenský život…

orky
Host
orky

Spíš nezruší, protože to vypadá, že jenom vypadl z tabulky. Stačí si spočítat vlaky tam a zpět a pozorný čtenář zjistí, že ve směru z Prahy chybí počet spojů odpovídající tomu vlaku.

Vlada
Host
Vlada

Vlak z Prahy bude furt ve 23:31 ale bude končit v táboře

Hodně štěstí
Host
Hodně štěstí

Třeba to pojede jako souprava. 🙂

Kajman
Host
Kajman

O víkendových nocích ho doplácel do ČB kraj, tak třeba lze ještě doufat.

Anonymni Petr
Host
Anonymni Petr

Konečně jsou EC Hungaria trasovány v Pardubicích opět před Os směr Česká Třebová a je vytvořen dříve zrušený přípoj. Chtěl bych touto cestou poděkovat tomu člověku, který se o to zasloužil, ať jsi kdekoliv a kdokoliv.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, nejásal bych příliš intenzivně: jak jistý ten přípoj bude = v souvislosti s pravidelností jízdy „Hungarie“? Ale samozřejmě je správné, že byl (minimálně teoreticky) vytvořen.
Mně tam ovšem stále chybějí přípoje od osobních vlaků z Pardubic v Ústí nad Orlicí ve směru na Letohrad – ale chápu, že na současné infrastruktuře všechno udělat nelze.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Negativní značka 20 (jede jen v pondělí) u prvního vlaku z Čech do Ostravy ve mně vyvolává velmi negativní pocity…ten pocit když tě zaměstnavatel vyšle pracovně na 8:30 do Ostravy nikomu nepřeji… A že ty Hukvaldy v jiných dnech sakra chybějí…osobákem z Chocně do Třebové, osobákem do Rudoltice, osobákem do Zábřehu, osobákem do Olomouce tak cca 20 minut čekat a potom teprve v rychlíku do Ostravy… A to máme na téhle trati 3!!! dopravce

Ondra
Host
Ondra

Pokud bych měl jednání v 8:30 v Ostravě, zcela jistě pojedu z Prahy o den dřív a v klidu v OV přespím.

David
Host
David

Asi tak. Taková ta potřeba „musím být někde v 8:30 odpočatý a svěží a tak vstanu ve 3:00, abych stihnul první vlak“ mě fakt baví. S takovým člověkem bych teda fakt meeting mít nechtěl – to z něj bude po té cestě akorát umaštěná troska.

orky
Host
orky

Jenže vy vidíte jenom tu Prahu. Z Pradubic ten vlak vyjíždí 5:23, což už je použitelnější čas, České Třebové v 6:00. A na řadě tratí takové rychlíky jako ranní Hukvaldy běžně jezdí. To, že na jedné z nejdůležitějších tratí takový vlak není, je ostuda. Myslím si, že MD mělo spíše objednat ranní Hukvaldy alespoň v pracovní dny než 2 vlaky čtvrt hodiny po sobě 883+121.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

orky: naprostý souhlas.
Ondra: když máte být v Ostravě celý týden na 8:30 tak by jste tam byl celý týden? Ještě k tomu to mám přes den z Ostravy 1:50 vlakem. Skutečně by mě Váš názor zajímal. Dík,

David
Host
David

Máte pravdu, vztahoval jsem to k Praze. Váš argument beru. V takovém případě by možná mohl být zajímavý i spoj Hradec Králové – Pardubice – Ostrava.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To už tady také bylo: „lichý“ Beskyd (nebo jak se to tehdy jmenovalo) byl ráno výchozí jako veřejný vlak z Pardubic, ale veškeré náležitosti včetně personálu na ten výkon najížděly soupravově z Prahy – a trvalo několik roků, než se podařilo tu pitomost odstranit a udělat z toho veřejný vlak už z Prahy, a stejně to pak dlouho nevydrželo: inu „šetřit“ se musí, ať to stojí, co to stojí …

Jedine vlaky
Host
Jedine vlaky

To snad nemyslí vážně, do Vranovic bude zachován pouze HODINOVÝ Takt? To se má půlka Vranovic odstěhovat do Hrušovan nebo co?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ke? od 5 ráno do 11 to jezdí po půlhodině, od 2 hodin do večera taky. Hodinový takt je jenom 10:18 až 14:18 , pak následuje 14:48 a po půlhodině.
A kdo by taky jezdil přes poledne – dospělí jsou v práci, středoškoláci ve škole a důchodce jedoucí do Brna pro rohlíky ve slevě za 1,50 ať si klidně počká.

Vojta
Host
Vojta

A co mají říkat v Kralicích (nad Oslavou), kde je dnes (přes celé léto) hodinový takt a nově jen ve špičkách pracovních dní a jinak dvouhodina. Místo toho budou vlaky trčet o to déle v Rapoticích. No jo, zas nesmyslně vedená krajská hranica…

Mirek Zv.
Host
Mirek Zv.

Zpovykaní Moraváci. 3x větší Přeštice na předměstí Plzně mají ještě letos interval 2h. Naštěstí příští rok konečně nějaký posun.

JAN
Host
JAN

Jenom taková technická. Škoda, že tenkrát dopravce ČD nekoupil všechny ty nabízené Railjety. Myslím, že by bylo pro všechny využití a že by se nákup vyplatil. Na relace Berlín, Vídeň, Slovensko by to bylo super.

svojsin
Host
svojsin

Pokud se jede za tmy např. v celé trasa Praha – Brno, jsem rád, když jedu něčím míň osvětleným. Nejlepší je, když to ve Vršovicích hodí na 50% svítivostia pak vlakový personál z toho udělá zase operační sál, asi se bojí „tmy“….

michal
Host
michal

Mají na to prej předpis. Oni mají předpis na vše.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A: Vaše stolice, pane, neodpovídá barevné škále RAL dané předpisem SD1045.13, hlava 7, paragraf třetí. Vždyť je úplně zelená!
B: Tou stolící není myšlena židle, pane!

X 1
Host
X 1

Jiří Kocourek
Ad. Stolice
Jenomže tento stoliční předpis opravdu existuje. Dokonce jej schválila mezinárodní stolice.
A že by z toho jeden měl stolici nejstoličatější, o tom žádná.
Zkrátka, můžeš sedět na stolici, nad stolicí a nic s tím nenaděláš.
😉

KarelF
Host
KarelF

To vypadá na debatu o Ho….. pardon stolici 🙂

Zelenay
Host
Zelenay

Každé rozšíření ježdění na komerční riziko je vítáno. Vládě bude chybět sto miliard letos, asi se začne krouhat podpora MD…

Zapa
Host
Zapa

Stačí omezit slevy pro studenty a důchodce….

-TR-
Host
-TR-

To Babiš neudělá. V současné době ho opozice nemůže porazit ve volbách, i kdyby zorganizovala sebevětší demonstraci. Babiš má dost věrných voličů zejména mezi důchodci, kteří těchto slev hojně využívají.

Zelenay
Host
Zelenay

Hodit přes palubu skoro milion jeho voličů, to si rovnou může navlíct tepláky. Senioři jsou státem nyní privilegovaná skupina, ono před tím moc nebyli, těch pár let ať si užijou.
Bude se škrtat v druhé půlce roku, ale všude jinde, pokud vím pracující si dneska polepšoval desítku procent ročně, takže lováče zrovna má… 😀 Volte Bureše, bude líp.

-TR-
Host
-TR-

Ve skutečnosti má Babiš něco přes milion voličů. Výsledky voleb do europarlamentu nejsou směrodatné, protože byla příliš nízká účast (jen 28,72 %). V parlamentních volbách bude účast pravděpodobně kolem 60 % a tam se to projeví.

V parlamentních volbách v roce 2017 mělo ANO dohromady 1 500 113 hlasů při účasti 60,84 %. Ve druhém kole prezidentských voleb získal Miloš Zeman 2 853 390 hlasů při účasti 66,60 % (navíc voliči SPD, KSČM a částečně ČSSD).

Proto nemůže opozice Babiše v současné době porazit. Ani demonstrace nepomohou.

David
Host
David

Moje 72 letá máma slevy využívá, ale není tak blbá, aby Babiše volila. Naopak chodí na všechny demonstrace Milionu chvilek. Nedělejte ze všech důchodců nesvéprávné ovce a retardy.

-TR-
Host
-TR-

Jak jste na to přišel, že dělám z důchodců retardy? Každý ať si volí, koho chce. A davy řvounů na náměstí, ať už od Milionu chvilek, nebo předtím od SPD, to nezmění.

-TR-
Host
-TR-

Já jen doplním, že ty demonstrace jsou docela dobrý byznys. Taky by mě bavilo, kdyby mi příznivci posílali peníze na účet jen tak, jen proto, že jsem proti Babišovi 😀

Milion chvilek má podle údajů z transparentního účtu zisk za posledních 30 dní ve výši 2 463 526 Kč. Aneb jak se dají bezpracně vydělat peníze. To není divu, že Mikuláš Minář sekl s vysokou školou a dal se na dráhu profesionálního politického aktivisty – tolik peněz by si v normálním životě nevydělal.

Kdo nevěří, nechť se podívá sem: https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=20201117

David
Host
David

Koukám, že vám dělá problém se v té současné době zorientovat. Jestli si myslíte, že to má pan Minář pro svoji vlastní potřebu, tak jste se asi inspiroval u toho Moravojaponce, který to tak přes svoji SPD skutečně dělá. A tam můžete zase přispět vy.

-TR-
Host
-TR-

Já na rozdíl od Vás nevidím svět černobíle. A proto dám své peníze raději bezdomovci, který prodává Nový prostor. Pomoc člověku, který se dostal do krizové situace a chce se znovu vrátit do normálního života, má větší cenu, než nějaké politické kampaně.

Rail2005
Host
Rail2005

O demonstraci z úterý 4.6. se už zajímají české tajné služby. Není možné tam poslat na Václavák 150 tis. lidí, profesionální zvukovou aparaturu, hostesky, profesionálně natištěné letáky za ty „drobné“ z transparentního účtu. Jednoznačně jsou tam cizí peníze ze zahraničí a to už je důvod pro nejvyšší opatrnost. O něco menší odborová demonstrace v roce 2012 stála okolo 12 mil. Kč a to si ještě cestu do Prahy autobusy hradily jednotlivé lokální odborové organizace samy.

Alexandr Mikulka
Host
Alexandr Mikulka

Ty jsi bratr Viktora Orbána a Roberta Fica?

IGCT
Host
IGCT

Už jsem to psal pod jinym clankem. Ano2011 volilo v minulych volbach do PS 1,512 milionu obyvatel. Toto cislo neni pro nej zadna vyhra.

-TR-
Host
-TR-

Je to i tak výhra, protože jeho potenciální koaliční partneři, kromě ČSSD, která zřejmě skončí, měli v roce 2017 následující výsledky:

SPD: 538 574 hlasů
KSČM: 393 100 hlasů

Kartami může zamíchat ještě nová strana Klause mladšího. I to je potenciální koaliční partner ANO.

Petr
Host
Petr

Fakt čekáte, že ho někdo bude volit? 😀 Akorát leda rozmělní hlasy od SPD a oba pujdou tam kam patri, se 4 procenty do propadliste dejin 😉

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Ale houby, stačí přece zdvojnásobit počet úředníků na finančním úřadě a hned se vybere 2x tolik. (ironie)

Viťa
Host
Viťa

Podle nějakého předběžného návrhu měla Slovakia odjíždět z hl.n. až ve 22:17, teď to vrátili na 15 :(.
Při příjezdu Os z Berouna ve 22:12 si zase pěkně zaběhám 🙁

Marek
Host
Marek

Tak LE Praha – Bratislava přes trať 330 téměř ve stejných časech jako Slovácké expresy, navíc v obou směrech. Konečně bude častější rychlé spojení Morava – Praha. Hodně na to podle mě doplatí České dráhy, cestující budou preferovat rychlejší a pohodlnější LE a Slováckým expresem pojedou ti, co se nevlezou do LE.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Hodně na to doplatí regionální doprava… Tady to už fakt chce regulátora železniční dopravy, protože už teď se občas navzájem předjíždí Slovácký expres s Valašským… Ať v tom už někdo udělá pořádek.

K.S.
Host
K.S.

Ne, to chce konečně vyřešit problém s jedinou slušnou tratí, kterou nám tu nechal Perner a s nízkou rychlostí na dalších. Nevím třeba proč by měl Slovácký expres jezdit přes Hanou, když je Slovácko na jihu. Podle mne by expresní vlaky jedoucí na jihovýchod měly jet přes Havlbrod, ale tam jsou jiné problémy, jak mnozí poukazují, správně, nedává smysl spojení vyhýbající se velmi lidnatému území, takže to spíš, zdá se,volá po nějaké další rychlíkové trati, která by sloučila jako objezd MuN

Ludvík
Host
Ludvík

Stav tratě přes Havlíčkův Brod je problém. Přitom je to vhodná jižní alternativa k severní trase přes Českou Třebovou. Spojení Prahy s podstatnou částí Moravy, celým Slovenskem a Maďarskem, vetšinou Rakouska a Polska dnes visí na dvou kolejích do České Třebové. Pokud jde o ten Slovácký expres, trasování přes Havlíčkův Brod a Brno by vyřešilo i problematické vlakové spojení Luhačovic a okresu Uherské Hradistě s Brnem.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Pak je třeba ale říct kudy ze Slovácka do Brna. Jsou dvě možnosti, obě jsou ale v současné době na přepřah. Nebo spíš na přes-něco-jiného. – po trati 340 „Vláře“ jedině dieslem* a to ještě pomalu. Zapíchat sloupy k současnému vedení tratě je nesmysl, znamenalo by to zabetonování pomalosti pod 100 km/h. Napřed by bylo třeba upravit Vláru tak, aby se z Hradišťa do Brna dalo dojet za hodinu. Je to 102 km. V horším případě aspoň z Veselí do Brna za hodinu. – po trati 303 a 300 „Přerovce“ je to vhodné snad jen od Otrokovic na sever. Opět… Číst vice »

K.S.
Host
K.S.

Přepřahu se není třeba bát, do Luhačovic se stejně jezdí dieselem, takže brat to po Vláře, což by asi bylo ideální, i kvůli tomu že se obslouží celkem hluché místo.

Jinak se má příští rok prý začít s opravou a elektrizací.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Takže počítejte s možná až roky výluk a omezení rychlosti, k tomu stále ještě „optimalizace“ trati přes Vysočinu + dlouhodobé výluky mezi Brnem a Blanskem a s tím souisející nákladní dopravu – no, do toho by další dálkové vlaky pustil jenom opravdový „dopravní genius“.

K.S.
Host
K.S.

Spíš myslím že „opravdový dopravní génius“ dotlačil železnici do současného stavu kdy máme v zásadě jedinou slušnou spojnici Čech a Moravy a kdy se nám X rychlíkových tratí svým stavem propadlo do kategorie lokálek protože se do nich neinvestovalo a pokud, tak dost často jenom v původní stopě, což je, pokud tam jsou velmi pomalé oblouky, hloupost.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tyhle teoretiky mám velice rád: tak přihrajte pár stovek miliard Kč (nebo ještě lépe EUR) a zajistěte rychlá a bezproblémová projednání těch opuštění stávajících těles (včetně EIA) kvůli bočním posunům tratí (budou-li vzhledem k délkám těch oblouků vůbec možné), a třeba se dočkáme i těch Vašich „krásných vizí“ …
Myslím, že v mnoha případech dělá SŽDC hodně, často „maximum možného“, a chtít víc je sice hezké, ale ve výsledku to vede obvykle k tomu, že ještě dlouho není vůbec nic.

K.S.
Host
K.S.

A budete mne volit? 😀

Nemyslím si že je ze strany SŽDC vynakládáno dostatečné úsilí, respektive se to dělá, ale spíš v mezích mírného pokroku bez větší vize. A pokud mají problém s EIA, tak možná by stálo za to si tam zřídit vlastní EIA oddělení, které bude projekty kontrolovat ještě než to půjde na oficiální EIA hodnocení.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Volit? Proč ne, ale asi k tomu nebude příležitost, protože ve volebním obvodu, kde volím já, asi na žádném volebním lístku nebudete. Ale kdyby tomu snad přece náhoda chtěla, klidně bych Vás třeba i „zakroužkoval“, kdyby hrozilo, že se před Vás dostanou nějací z mého pohledu zcela nepřijatelní pitomci. Pokud jde o EIA, hlavní problémy jsou asi dva: jednak jí některé záměry skutečně vyhovět nikdy nemohou, a jednak její vyhodnocení trvá příliš dlouho na to, aby se investor (SŽDC) raději nesnažil se tomu procesu vyhnout, když má náhodou právě dost peněz na to, aby stávající stav, který mu často navíc… Číst vice »

Ludvík
Host
Ludvík

Havlíčkův Brod je jeden problém a jak správně doplňujete, Luhačovice-Brno druhý. Modernizace Vláry je v plánu a trasy Brno – Hulín rovněž. Bohužel to nebude hotovo dříve než za 10 let. Takže jsme na začátku – chybí kvalitní tratě.

K.S.
Host
K.S.

Pokud vím, tak se na ní pracuje a pomalu se zrychluje, ale jako alternativa to může dobře sloužit jenom pro osobní dopravu (a to jenom když se tam udělá jenom jedna zastávka v Brodě), ale muselo by se to zrekonstruovat celé a ze Světlé do Golčova Jeníkova to bude celkem mizerné a případně zralé na novostavbu. Pro nákladní dopravu tu ale alternativa není, mít na nějaké trati do Čech parametry jako mezi Břeclaví a Přerovem je nemožné, ale to co je za Tišnovem je pro nákladní dopravu nepoužitelné zvěrstvo (postrk nepovažuji za dlouhodobé řešení), to už by to rovnou mohli… Číst vice »

Standa
Host
Standa

Rychlejší LE možná. Pohodlnější??
Ty Leošovi tramvaje pohodlnější než normální soupravový vlak s klasickými kupé po šesti lidech ?
Jel jsem párkrát do Brna InterPanterem, jestli je interiér u LE podobně konfigurován ( jako že z fotek to tak vypadá) tak na tom tedy nic pohodlného na dálkové cestování není.

Samo
Host
Samo

Cokolvek je pohodlnejsie ako klaustrofobicke kupe.

Zapa
Host
Zapa

Pro klaustrofobika určitě, nicméně ne všichni se bojí stísněných prostor a každý preferujete něco jiného.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Pro klaustrofobiky je řazen velkoprostor

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Nejen pro klaustrofobiky: třeba já klaustrofobií netrpím, a přesto ve dne jezdím raději ve velkoprostorových vozech, i když v poslední době mi vadí, jak přibylo stále více cestujících vřeštících „emancipovaných parchantů“ (na úkor vychovaných malých a často i opravdu roztomilých dětí) – ale zcela nedělená tramvaj rozhodně ideální není.

David
Host
David

Tak se svezte a pak komentujte. Jenom z fotek pohodlí vozu/vlaku fakt neposoudíte.

navratp
Host
navratp

Vypadá to že s LE jste ještě nejel. Ale názor už máte. To je věc!

Zelenay
Host
Zelenay

U LE je teď ten problém, že jsou dost drazí a jedou s nima studenti a senioři, na ČD zbyly pracující, popř. vzduch, pokud přejdou do aut.

noerf
Host
noerf

Pokud bude LE jezdit do Bratislavy, tak bude redukovat spoje do Ostravy/Košic? Zejména když pojede po totožné trase.

Jarda V.
Host
Jarda V.

Kiss-ky do Blavy nedojedou, takže na Plzeň a Slovensko budou potřebovat „ten Čínskej zázrak“ a 6x Blava je 2x na jednu soupravu denně, tak to asi nějak utočí ale bude to bez zálohy a na krev a větev Ostrava/Košice by tak mohla zůstat nedotčená a ve volných chvílích jí protáhnou na Děčín (tam je trakce pustí). Na Berlín to vypadá na ex-Locomore a zbytek beru jako docela dobrej večerníček před spaním.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A ještě chybí ta Vratislav …

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Tak jsem se celkem těšil na zlepšení spojení přes Lichkov-Miedzylesie a málem mě trefil šlak. Ta 6 hodinová díra po 8hod ranní je vtip? Stav v GVD 2018 byl ideální. A ze dvou vlaků Praha-Wrovlaw (o čem se mluvilo) zbyl jen jeden…no nic tak fakt už posadim rodinu do auta. Jako První kraj už mě fakt vytáčí.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

A to ještě na první vlak z Lichkova do Miedzylesie je připoj jen o víkendu? To už si vážně dělají prdel. Tak to už raději to Miedzylesie zruste. Čekat hodinu v pracovní dny v Lichkově. To je zlý sen.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tak se zeptejte hejtmana Netolického, proč (si) to tak objednal …

svojsin
Host
svojsin

Se dívám, že Vindobona 20:39 z Brna má zastavit v Blansku, Letovicích a Svitavách…

svojsin
Host
svojsin

Na Jindřichův Hradec – Horní Cerekev rozumné řešení pomocí R

Arnošt
Host
Arnošt

To staví už několik let

svojsin
Host
svojsin

Arnošt: Máš pravdu, to mě vůbec nenapadlo….

Frederick
Host
Frederick

To zastavuje i teď.

Nosek Martin
Host
Nosek Martin

Spíš nechápu, proč třeba alespoň ve Svitavách nemůže zastavit i Metropolitan ve 21:39. Po Březovou se lidi z Brna večer ještě dostanou, bo JMK, do Svitav už ne … a to by tam byl ještě perfektní přípoj i do Poličky 🙂

IGCT
Host
IGCT

Na ty svitavy si musite ztezovat jinde nez na jmk.

svojsin
Host
svojsin

Se dívám, že kromě rozjetí se do Židlochovic dojde k omezení víkendových šotovláčků Hrušovany – Miroslav a zůstanou jen soupravy do Brna.
Rovněž vzduchovoziče Hodonín – Čejč nebyly do JŘ v kladiva vráceny, ale tam k tomu asi dojde, když jim to KU slíbil.
Osekaný jsou i Os Brno – Zastávka, asi z důvodu stavebních prací.

K.S.
Host
K.S.

Problém je že se k dráze přistupuje nesmyslně, a místo co by mohla dát, tak se vychází ze současného stavu. Měl by třeba existovat dokument ukazující možnost zrychlit Čejčskou trať místy až na 100km/h, jestliže tam je teď rychlost do 100km/h, tak je i vzhledem k osídlení hloupost to nevyužít. Navíc se bude měnit koncepce Os, takže pokud zanikne Os Brno-Břeclav a Os Břeclav-Hodonín jezdívá i sólo 810, tak dává smysl tu trať opravit a zrychlit na 80-100km/h a následně vést Os od Sp/R v Zaječí na Hodonín a Břeclav. Takt jsou teď myslím 2 hodiny, takže by to problém… Číst vice »

svojsin
Host
svojsin

Nesmyslně se k tomu úseku opravdu přistupuje, protože smysl tam mají vlaky jen v den Mutěnickýho pochodu, jinak ve skutečnosti žádný důvod dělat souběh lince 109(i vzhledem k osídlení) opravdu není.
A řešení škoních spojů je rovněž docela jednoduché,( kdyby se chtělo) a to jak pro Bořeticko tak severní část Mutěnic.

K.S.
Host
K.S.

Nesouhlasím, máte tam cca 10k obyvatel, jen na té trati a je to oblast s vysokým turistickým potenciálem, takže oprava a výrazné zrychlení by na té trati mohly vygenerovat celkem dost cestujících, navíc by se nabízela možnost , jak jsem navrhl, změnit linky v rámci IDS JmK, čímž by význam mohl vzrůst podstatně.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Asi by bylo rozumné požadovat stejnou jízdní dobu Hodonín – Zaječí přes Břeclav i přes Čejč, aby tudy lidi jezdili. Což ale s rychlostí 80 až 100 nelze očekávat. Tudíž lidi z Hodonína do Brna pojedou rchlíkem přes Břeclav, když už pojedou vlakem.
Z toho plyne, že trať přes Čejč je na motoráček a ten nemá smysl tahat až do Brna, jelikož od Hustopeč na sever už moc kapacity nezbývá.

Jarek
Host
Jarek

Sakra, ta poslední Vltava nejede ani po Tábor jako kdysi (dál to býval Sp)
Až do Budějovic to byl hodně „noční vlak“, ale sólo tramvaj jako Sp ve 23:30 z Prahy po Tábor by třeba někoho oslovila…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Nad návrhem se nemá cenu vůbec vzrušovat 🙂 Na 221/220 zrušen noční R (733) s odj. z Phy ve 23:31 a první přímý vlak v 6:01 (Ex) a 6:31 (R)? 😀 to asi neprojde. Tak hlavně, že budou R do Velenic (jak kdyby se ty soupravy nemohly dělit ve Veselí).

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Mělo být: … a první přímý vlak jede až v 6:01 … 🙂

tbalada
Host
tbalada

Ten vlak do Ostravy je trochu diskutabilní, protože v sobotu a neděli pojede ještě 519.

Partneři



CSCARGO