Dopravci Železnice

Přehledně: Co přinese změna jízdního řádu na železnici 9. června

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

V neděli 9. června vstoupí v platnost pravidelná změna jízdního řádu železniční osobní dopravy. Přinese některé úpravy v jízdě dálkových i regionálních spojů. O změnách informovala Správa železniční dopravní cesty.

V dálkové dopravě dochází ke změnám u následujících dopravců:

České dráhy
Railjet 570/571 je prodloužen z/do Bratislavy a přečíslován na 284/285,
ostatní railjety odjíždějí z Prahy hl. n. už ve 47. minutě, tj. o 3 minuty dříve,
jsou upraveny časové polohy nočních rychlíků 444/445 Bohemia (Praha – Košice),
Ex 531/532 Praha – Český Krumlov a zpět pojede 7. a 8. září až do/z Nového Údolí (oslavy konce železné opony),
Vlak 121 jede v úseku Olomouc – Hranice na Moravě o 2–3 minuty dříve,
upraveny dny jízdy vlaku 400/401 Bohumín – Kraków a zpět.

Regiojet
Vlaky, které odjížděly z Prahy hl. n. ve směru Pardubice ve 47. minutě a nově by byly v kolizi s výše zmíněnými railjety, budou nyní odjíždět v 50. minutě,
Vlak 1058/1059 Praha – České Budějovice a zpět byl zrušen.

Leo Express
Vlak 1363 jezdí o letních prázdninách do Bohumína,
Vlak 1365 jezdí o letních prázdninách do Starého Města u Uherského Hradiště.

Dopravce KŽC
Vlak 1576/1577 Praha – Blatná a zpět byl zrušen, částečně jej nahrazuje vlak ČD 1684/1685, který byl prodloužen z/do Blatné,
Vlaky 1572/1573 Praha – Mšeno a zpět a 1574/1575 Praha – Jičín a zpět jedou z/do Prahy hl. n. místo z/do Prahy-Vršovic.

V regionální dopravě dochází k většímu počtu změn, převážně ale méně závažných. V souvislosti se závody raftů pod Lipnem bude o víkendu 23. až 25. srpna 2019 zaveden větší počet vlaků na trati Rybník – Lipno nad Vltavou. Na téže trati budou o letních prázdninách opět provozovány tři páry zvláštních vlaků akce Dakarem na Lipence. V létě bude rovněž posílena doprava v oblasti Adršpachu na trati Trutnov – Teplice nad Metují.

18
Diskuze

avatar
7 Komentáře
11 Reakce na komentáře
15 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
Pavlošželezničář v důchoduJiří 2pppqqqzdenek102 Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavloš
Host
Pavloš

Proč ta změna – prohození směřování vlaků u LEO mezi Bohumín a Starým Městem? Má to nějaký racionální důvod?

xyz
Host
xyz

Obě změny u dopravce KŽC reálně platí již od začátku platnosti tohoto JŘ (odřeknutí rychlíků v úseku Praha hl. n. – Vršovice, jakož i nevyjetí Blatenského motoráčku). Tato změna je jen „legalizací“ stavu, který byl předtím uváděn coby výlukový (odřeknutí v úseku hl. n. – Vršovice) či ve smyslu „ad hoc odřeknutí spojů pro předmětný den“ (nejedoucí Blatenský motoráček v deklarovaných termínech 2. 3., 30. 3. a 8. 5. 2019).

BoH
Host
BoH

Přes nějaké drobnosti, díky za přehled.

Anonymni Petr
Host
Anonymni Petr

Spatně to kopírujete ze stránek szdc 🙂 400/401 je skutečně LE

Leszek
Host
Leszek

co je to za vlak 400/401 Bohumin – Krakow?

Michal
Host
Michal

Tak to netusim. Tenhle par znam jen u Lea …

Petr
Host
Petr

Takže konečně rj před RJ?

Haha
Host
Haha

Ano.

Martin M
Host
Martin M

Má to nějakou výhodu? Příjezd do Vídně stejně, takže se jen cesta protáhne zase nad 4 hodiny.

zdenek102
Host
zdenek102

Martin M: Chtělo by to víc reality. Má to obrovský význam(!) Zatímco railjet nemá problém být za současného JŘ v Pardubicích už v XX:41, Regiojet má problém jet vůbec na čas. Tímto opatřením se minimalizuje zpoždění, které si railjet vozí z Pardubic a pak poskakuje až do Třebové za Regiojetem. Když proti sobě postavíme jízdní dobu kratší o 3 minuty s poskakováním za Regiojetem a častý vznik zpoždění; a jízdní dobu delší o 3 minuty ale za to s dodržováním JŘ a stabilitou GVD, co si vyberete? Při zpoždění se už několikrát stalo, že regiojet poslali v Pardubicích na 3… Číst vice »

pppqqq
Host
pppqqq

Je to zhruba tak, rj s odjezdem v 18:50 (před ním nejede RJ) je v Pardubicích někdy až o 5-6 minut napřed. Na druhou stranu je třeba říct, že rj (např. 16:50) je v poslední době (patrně díky výlukám ve Vršovicích) často zpožděn již na odjezdu z Prahy hl. n. o 5 a více minut, takže se možná až tolik nezmění.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Já bych viděl ještě jednu svým způsobem aspoň teoretickou výhodu: osobní zkušenost sice žádnou takovou nemám, ale leckdo tady tvrdil, že „rj“ bývá občas dokonce i „k stání“, takže nechce-li se někdo, kdo přijde na poslední chvíli a zjistí, že „rj“ už je příliš plný, do něho nacpat, může zkusit štěstí u „RJ“ („RGJ“) – jistě, naprostá většina cestujících si dopravce vybírá předem, a třeba „režista“ by takovou „zradu“ udělal rozhodně jen v případě opravdu krajní nouze, ale určitá pojistka a záchranná možnost to být pro někoho může …

Jiří 2
Host
Jiří 2

Jenže že je plný zjistí až poté, co si lístek koupí, pokud nejde přímo po místence, ale tu si zase obvykle kupuje s předstihem. A za tu chvilku vrátit původní a koupit nový nestihne

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

No, já sice „chytrý MT“ nemám a s nákupem jízdenek jeho prostřednictvím žádné zkušenosti nemám, ale když tady co chvíli někdo tvrdí, jak je to jednoduché a kolik lidí už toho využívá, tak si dovedu představit (a mé mentalitě to navíc přesně odpovídá), že bych si jízdenku kupoval klidně až po nástupu do vlaku, zejména třeba při návratu z nějaké služební cesty, o které předem nevím, jak dlouho mě zaměstná její účel. A přejít na jiné nástupiště a zkusit se vnutit Jančurovu personálu, který prodává jízdenky ve vlaku bez přirážky, aby mě svezl, to za ty 3 minuty snad většinou… Číst vice »

Jiří 2
Host
Jiří 2

Má. Takovou optickou. V IDOSu se objeví první. Na odjezdové tabuli taky. Autobusoví dopravci to dělají roky. Jinak k ničemu. Možná leda tak vata na krácení zpoždění na koridoru.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je sice zajímavý psychologický postřeh o možném chování cestujících, ale myslím, že tentokrát asi „konkurování“ hlavním důvodem pro záměnu odjezdových časů nebude.

Leszek
Host
Leszek

co je to za vlak 400/401 Bohumín – Kraków a zpět?

Milo
Host
Milo

Partneři



CSCARGO