Radotín jako nový vzor. SŽ otevřela minimalistickou výpravní budovu za 53 milionů
Nová nádražní budova v Radotíně. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný
V jednoduchosti je krása, uvedl ke vzhledu budovy ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Hezký den,
přijde jenom mně, že autobusovou zastávku umístili dle fotografií k opravdu úzkému úseku chodníku?
Přeji klidný adventní/předvánoční čas.
O kráse se opravdu nedá mluvit. Krásné nádraží opravdu vypadá jinak. Každopádně ať nejen místním dlouho a bez problémů slouží k jejich plné spokojenosti.
Je to rozhodně hezčí než arabská pergola na hlaváku.
Je to hezké a funkční. Teď už jen nezanedbávat údržbu, ať je to takové hezké a funkční i za 5,10 i 20 let…
Funkční to je, ale hezké to není. Je to až moc funkční.
Funkčnost tomu dodává krásu.
Žumpa je taky funkční a proto je krásná? No, to asi těžko, ne?
Vsadím se, že radotínské nádraží vydrží déle pěkné, než ta dřevostavba Hlaváček.
Nezlobte se na mne, ale opravdu hezkého tam nic nevidím. Chápu že krása je velice subjektivní záležitost, ale za mě to nádraží moc krásy nepobralo. Nemyslím si že by tam jezdily davy turistů to tam obdivovat.
Já nechápu, co tady jiní mají proti obyčejnému nádraží, to má sloužit, nemáme se jim kochat. Jedna taková nesmyslná stavba stojí na Střížkově. Má to mít WC, čekárnu a automat na kafe.
Krásne,ale čo z toho keď ráno, večer,víkendy to jazdí veľmi málo.Radšej lepšie spoje ako túto krásu.Cestovať do práce hodinu a pol niekedy aj viac je na ……..
Chápem, že v Bratislave chodia vlaky do roboty častejšie.
No, neudělat tam NIC nejde. Takže, kdyby se to absolutně extrémně očidilo, tak by se snad možná dalo ušetřit půlku tedy nějakých 26 milionů. Kolik za tu částku koupíte (objednáte) nových spojů (na víc než jeden rok)?? Aby to vůbec někdo poznal že nějaký přibyl…
Vypada to jak lidl. Architektonicky nulova hodnota. Leda na ty h4jzliky dobry.
Alespon ze nezbourali tu puvodni hezkou nadrazni budouvu.
Kdyby tu původní zbourali, tak by ji nemohli městu prodat. A protože se jim podařilo ji prodat, získali finanční prostředky, díky kterým jim nová budova vyšla o něco levněji. Což ve výsledku znamená plus. Navíc stará budova nebude prázdná, město si ji opraví a policejní dohled na nádraží také není k zahození.
Je to studený, nudný a bez nápadu. Ostatně jako většina minimalistických staveb.
Tohle má být vzorem?
Studená bude pergola.
Rozhodně, pro účelové dopravní stavby, ano. Cílem je vystoupit/nastoupit, na to budovu nepotřebujete. Na záchody, dvě pokladny, prodej občerstvení a semtam při vyjímečně špatném počasí na půlhoďku čekání to v pohodě stačí…
To že má dráha budoucnost neznamená že mají velkou budoucnost i nádražní budovy v menších bodech… jsou časy kdy má každý druhý lítačku a zbytek si kupuje online nebo ve vlaku. Vlaky jezdí často (se snaží) takže pokud není silná dálkovka a přestupy, není moc na co čekat…
Někde je ten objekt nazýván výpravní budovou. Výpravní budovu snad potřebujou výpravčí, cestující určitě ne – ostatně, posledních cca 5 let se bez ní stejně museli obejít. V místě, jako je Radotín, se cestující dostaví pár minut před odjezdem vlaku a jde rovnou na perón, barákem maximálně tak projde. A pokud tam budou nějaké komerční prostory, nájem bude nepochybně tak vysoký, že se tam určitě nebude prodávat nic normálního, resp. za normální ceny. Naštěstí (naneštěstí pro SŽ) je v blízkém okolí několik možností, kde si nakoupit.
Jak může pan generální říct, že projektanty chválí málokdy, to mi hlava nebere. Vždyť to on je platí. Neměl by se teda víc snažit, aby se oni víc snažili, dělali to pořádně a mohl je chválit vždycky? 😃
Bohužel pergolu chválí taky.
Asi místo stříhání nůžkami si dal pan generál panáčka, a tak mu to ujelo (z úst, vlak určitě stihl). Jsme jen lidi a z mé kapsy to není, dodal Mr. Svoboda mimo mikrofon a kamery.
Jsem rád, když znovu vidím normální nádraží, z pergoly už mě bolí hlava. Doufám, že se realizace toho šťastného Hlaváčka nedožiju.
Snad nám to samé postaví na Kladně místo té stávající „barabizny“.
Tak snad nám tady na Kladně tenhle hnus nepostaví. Ale obávám se že ano. Nádražní budovy když už nové, tak mají vypadat moderně, funkčně, ale zároveň i vkusně a seriózně . Ne tohle futuristické dílo, které bude díky neúdržbě vypadat za 10 let, jako když je budově 100. A to takhle vypadat bude , protože neudržované budovy ze skla a oceli prostě takhle vypadají.
Plochou 143 m2 je to jak větší rodinný dům, vybaveni se také od RD moc neliší – tak co je na tom za 53 milionů?
Ta jednoduchost, jak o ní mluvil manekýn 🙂
Pravda. Jak u kazdy rekonstrukce nejakyho malomestskyho nadrazi litaj miliardy, tak jsem se nad tim ani nepozastavil…
Jakmile firma SŽ přijde o dotace, tak obratem nádraží daruje/prodá městům a tam už si pohlídají, aby takové skandály odpovědné přivedly jako obžalované k soudu za porušování povinností při správě cizího majetku = Levnější je dožilé nádraží zbourat a přivést mobilní buňku, která stojí 110 tisíc https://sotra-cont.cz/levne-kontejnery/
Nádraží nepatří SŽ.
Dle výroční zprávy firmy SŽ jí nádraží patří.
Jak víme ze soudních rozhodnutí (např. Amadeus Real vs. SŽ), tak pozemek firmy SŽ byl prodán, aniž by podléhal pravidlům pro privatizaci státního majetku = tj. firma SŽ má prvky akciové společnosti, tak jako firma ČD, která si taktéž může prodávat majetek bez dodržování předpisů o privaitzaci státního majetku.
Katastr, kde je vlastník zapsán, říká něco jiného a to je fakt! Nahlížel jste do katastru nemovitostí?
To že někdo ze SŽ prodal pozemek v rozporu ze zákonem neznamená, že SŽ pozemek vlastní (vlastnil). Mám pocit, že po tomto průšvihu tehdejší generální ředitel SŽ musel odstoupit. Akorát vy tyhle právní nuance nějak nechápete.
SŽ je spíš příspěvková organizace s prvky státního podniku, proto má taky jako formu státní organizace.
Stačí si o5 pročíst co jsem napsal a to vyvrací Váš názor.
Odkaz na shrnutí rozsudku viz např. https://archiv.hn.cz/c1-66808120-sprava-zeleznic-prohrala-soud-o-sporny-pozemek-u-hradcan-obchod-se-snazil-zastavit-nekdejsi-ministr-tok
A jak spolu souvisí platnost smlouvy o smlouvě budoucí s právní formou SŽ?
A čí jsou to pozemky?
Když jsou státu, tak musí finální prodej těch pozemků schválit vláda. Nebo jsou SŽ (tomu bych se těžce divil)?
Kecy.
Přesvědčte se sám: https://archiv.hn.cz/c1-66808120-sprava-zeleznic-prohrala-soud-o-sporny-pozemek-u-hradcan-obchod-se-snazil-zastavit-nekdejsi-ministr-tok
Tu buňku se nejspíš přivést nepodaří,nemá totiž nohy a chodit neumí.Dala by se přivézt,chytrolíne.Hezký den.
„Bazén“ na střeše. Zelená střecha je dražší než krov a tašky. A taky technologie, informační systém fakt není televize ve slevě.
Děláte běžně RD (bez podkroví!) fakt s užitnou (ne zastavěnou) plochou skoro 150m2? S automatickými dveřmi, záchody pro vozíčkáře, velkoplošnými tabulemi informačního systému a světlou výškou okolo 5m? S ozeleněnou střechou?
Jestli jo tak mi pošlete vizitku, to byste potom takový malý rodinný baráček 50m2 zvládl určitě do milionu, zvážím objednání u vás…
Nevíte, mají ti chytrolíni z Černošic ještě furt ten vlnitej plech na konstrukci z lešenářskejch trubek?
Mají.
Většina Černošic holt vyrostla kolem té dřevěné boudy u dráhy. Bohužel se při stavbě nádraží málokdy myslí dopředu.
Podobný osud bude mít VRT terminál Nehvizdy. Nikdo teď neřeší, co za obytnou zástavbu tam v budoucnu na lukrativních pozemcích vznikne. Ale urbanistickým centrem tohoto sídla bude železniční zastávka obklopená obřím parkovištěm.
Hrozně by mě zajímalo, čím vrchnost přijela na trachtaci. Tipuju auta.
Což by vadilo, kdyby se Kupka stavěl do pozice cykloaktivisty. To nedělá, nenávist vůči řidičům a autům nešíří …
I tak to přinejmenším symbolicky, jak říká pan ministerský předseda, vysílá signál.
To nepochybně. Těm pěti lidem, které to zajímá.
Hm, a chtěl byste raději aby jim přistavili drezínu, nebo zvláštní vlak? Nebo si mají koupit lístky na vlak, ale z druhé strany jim tam tu techniku, osvětlení, audio a catering dovezou stejně autama??
Pokud chcete dělat Potěmkinovy vesnice tak to by ten lístek na osobák šel, ale kromě PR to reálnou cenu nemá. Stejně by to skončilo tak že je vyklopí jednu zastávky vedle a oni se slávou dojedou jednu zastávku… pokud máte rád frašku tak jen do toho.
Čo som čítal, tak vedenie SŽ prišlo normálne osobákom z hl.n.
Od výzdoby předminulého století řádný sešup od desíti k nule. A to vše jen kvůli demagogiím jako „méně je více“ a „v jednoduchosti je krása“ (nejkrásnější by patrně bylo, kdyby výpravní budova chyběla). Ještě že Prahu nepotkalo to štěstí jako Most, pod nímž byly nalezeny zásoby uhlí. To by se pak turisti mohli kochat střídavě skleněnými a betonovými fasádami a na Hradě by se místo katedrály tyčila velká zateplená krychle. V jednoduchosti je přece síla, ne?
Ono ale ani původní množství hradů nezůstalo. Ku Vašemu kochání zůstal jeden hlavní Hrad a pár desítek pobočných kochacích hradů. I zde platí, méně je více. Ani zde zdobení v mnohých případech nepřekonalo potřebnost a užitečnost. K železnici potřebujeme v tomto století: rychlé, časté, pestré a když i bude ideálně nonstop spojení. Pohodlná, čistá, klimatizovaná, vytápěná, nízkopodlažní, rychlá vozidla s bonusem v podobě WC, WiFi, automaty na kávu a občerstvením. Ohledně nástupního místa/resp. přímo nástupiště by bylo ideální bezbariérové, s vytápěným a klimatizovaným uzavřeným prostorem, s bonusy v podobě WC, WiFi, automatů, vyhazovačů bezďáků a přístupem z podchodů pomocí výtahů… Číst vice »
To víte, ve světě pořád jede mantra: „Ornament je zločin.“ Jak to až autisticky postuloval Adolf Loos. Doufám, že zase nastane doba, kdy se ornament bude považovat za normální projev lidskosti a zdravé estetiky tak, jak tomu bylo po celá století.
Vidíte, jak jsme různí. Mně právě ty „neo“-styly z 19. století připadají jako něco děsného. Ze štuku nakašírované pseudoantické sloupy a rohové kvádry, zbytečné římsy… To radši ten minimalismus.
Pěkný, škoda že to není místo tý hromady šrotu ve Varech na horním.:(
Tam léta říkali, že nic horšího nelze postavit. No podačilo se .
Narozdíl od pergoly vypadá dobře, uvidíme jak bude (ne)probíhat údržba
Ale pan Svoboda měl jistě na mysli jednoduchost mentální…..
Ne ne, fakturační. Velikost RD, ale cena xkrát dražší. Dráha je stále stát ve státě, certifikovaný vypínač visí na certifikované zdi
která stojí stojí na certifikovaném betonovém základu. Vše antivandal, nanopovrchy, funkční zodolněnost v průmyslovém použití 365/24. Počítá se s tím, že na to nesáhnou ani manekýnova pravnoučata.
Tohle ovšem zrovna příliš antivandalsky nevypadá – bude zajímavé, jak dlouho to vydrží aspoň trochu v pořádku.
Vida. A všechno to trvalo necelých sedm let, započítaje i projekt a přípravné práce úseku Smíchov – Radotín.
Jestlipak tam také (ne) bude automat na kávu a občerstvení, jak se v pražském uzlu stalo dobrým zvykem ?!
Ale stavba jinak velmi účelová a sterilně vzhledná. Uvidíme v běhu let, jak bude probíhat ničení a následná údržba.
Také se mi to líbí, jen té údržby se děsím. A automat tam asi bude, ale na vodu.
Není to nic tak převratného, ani nový vzor. Podobné už přes 10 let existuje daleko na východě. A je tam i občerstvení atd.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&source=pubt&id=15212383&gallery=1&sourcep=foto&idp=7103671&x=18.3931893&y=49.5376803&z=17
Pěknej medvěd s respirátorem a fajny vagonek.
V SŽ to všechno sviští, pěkná je ta prioritizace všeho kolem železnice, jenom ty koleje nic. Trochu to vypadá na Správu Nemovitostí a Automatů na vodu, než železniční dráhy. Běžné zpoždění za okny je 5-10 minut, zatím žádná oprava budovy tohle nevyřešila.
Sedm let… nic moc. Koncese na celou Českou západní dráhu byla vydána v roce 1857 a za pět let vyjel první vlak.
Jinak to působí sympaticky.
A Praha působí zase o něco obskurněji, na okraji „metropole“ přirozené nádraží, v centru místo půlky nádraží pergola působící dojmem lacinosti, jako by už na víc než na ten arabský přístřešek nebylo peněz….
Rozdíly mezi dráhou v roce 1857 a dneškem ignorujte!
při stavbě v roce 1857 jim při výkopech samozřjemě jezdily vlaky a museli tak už tehdy řešit trakční vedení.
Zátěžové třídy, zabezpečovačka… minimální až žádné. Na zelené louce se staví poměrně dobře…
„Stanicí projede až 230 vlaků denně, cirkulace cestujících dojíždějících do centra Prahy je v Radotíně vysoká.“
Jen do doby, než spadne most na Výtoni…
… a přijdeme dočasně o objízdou trasu přes Branický most. Konečná vratná Radotín, v lepším případě Smíchov, přestup do náhradní autobusové, jízdní doklady budou uznány … 😮
Dobrá zpráva : v Radotíně lze objet i mašinou od ukončeného Západního expresu … 😊
Zapomínáte na vymístění dálkové dopravy. 😀
Naopak, potom by se z Radotína stala konečná pro cestující z Berouna a vlastně celého západu Čech s návazným autobusovým spojem do Prahy. Čímž by se ta cirkulace lidí sakra zvýšila.
Já vám to nerad kazím, ale mezi Radotínem a mostem je ještě stanice Smíchov. Tam je dokonce možnost přestupu na podzemní dráhu a jeví se příhodnější vlaky ukončit tam…
Tam to teď také nepůjde, budou stavět terminál a nevěřím, že to nebude bez dalších a dalších omezení.
Rozhodnutí nejdřív v březnu (Petr Tej).
Minimalistická a 53 míčů🤣
Styl šedý mor, a jak se vychvalují. Za pár let z toho bude vřed, jako ze všech podobnách staveb, kterých se v posledních letech v Praze rojí spousta.
Redakce zase neumí používat mapy u při zahájení pasí článku, aby si zjistila, že Radotín je v Praze, ne „u Prahy“.
To mi připomělo, když nás vždy uvítal pracovník na Smíchově, pozdravem nazdar venkovani. Jednou jsem se ho zeptal odkud je a on , že z Radotína. Pražák jak fík. 😀
Neměl iniciály M.Š.? 🙂
To už si opravdu nepamatuji. 😀
A pak jezděte vlakem, když se k vám chovají takhle.