Radlická radiála se přesouvá do vzdálené budoucnosti. Úpravy zaberou čtyři roky, vyprší EIA
Nové vizualizace Radlické radiály s částečným zahloubením. Zdroj: Sdružení PUDIS a SATRA
Důležitá stavba vypadne z městských priorit. Nestihne se využít posudek EIA, proces tak začne znovu.
Takže díky hrstce otimalizátorů budou zase trpět desetisíce lidí denně, co tamtudy musí proplétat někam, kam potřebují. To se jim povedlo!
V Praze se zjevně nebude stavět už nikdy nic… Přitom zejména na okrajích Prahy jsou potřeba desítky staveb.
Proč se např. nestaví Vestecká spojka nebo některé obchvaty v blízkosti D0?
Třeba Březiněves je až za D0 a bude tam navždy extrémní provoz, protože je to zkratka k I/9, do Líbeznice apod…. To samé Písnice, Dolní Měcholupy, obchvat Satalic směrem na Kbely a Letňany…
V okrajových částech jsou zácpy, které metro, tramvaje ani jiná MHD nevyřeší. Bydlím na okraji Prahy a bez auta můžu tak max. do Žabky…
ANo, v Praze jsou potřeba desítky staveb – a shodou okolností mezi těmi desítkami nejsou žádné silnice dálničního typu. Těch se Praha potřebuje naopak zbavovat.
Tak urcite .
Ve mě se to pere. Na jednu stranu fandím tomu, aby se ta fůra aut uklidila pod zem a aby se mohlo na povrchu stavět (Praha potřebuje byty jako sůl), na druhou stranu si uvědomuju, že taková investice bude neskutečně nákladná a ruku na srdce… v Praze máme mnoho důležitějších a efektivnějších projektů (metro, tramvajový okruh, městský okruh, trolejbusy, …) a finanční zdroje nejsou nekonečné. Když se k tomu přidá zkušenost z Blanky, která naopak přitáhla ještě více aut do města, okolní ulice se nepolidštily a naopak se znoršily situace v Dejvicích, V Holešovičkách, na Povltavské, ale i na Plzeňské…… Číst vice »
Přesně tak. Blanka budiž mementem planých slibů a la „dejte nám nákladnou infrasrukturu pro IAD a můžeme pak zklidňovat ulice, ve kterých ubyde dopravní zátěž“. Blanka za desítky miliard stojí ale o nějakém zklidňování dopravy ticho po pěšině. Namísto toho přibyly další nároky.
No, stojí, ale za jak dlouho? 10 let? Otázka je kam by se za tu dobu situace „na povrchu“ vyvinula bez Blanky…
Tak to se ve vas pere hodne. Se zprovoznenim Blanky se vyrazne zklidnila cela oblast Letne, Veletrzni, Korunovacni, kolem Hradcanske, Na Valech atd atd.Pokud se nekde situace zhorsila, pak je to jenom na konto nedokonceneho dopravniho systemu. V Dejvicich proto, ze chybi obchvat Kulataku a napojeni na Evropskou. V Holesovickach proto, ze chybi pokracovani MO a Holesovicky jsou tak soucasne radialou i nahradou okruhu. POvltavska – chybi pokracovani okruhu. Plzenska – chybi Radlicka radiala. Dokud ten system nebude dokonceny, nebude fungovat optimalne…
Palec nahoru, lépe bych to nevysvětlil. Odpůrci řidičů nechápou, že udělat správně malý kousek nestačí. Je to pozitivní, ale je třeba i návaznost.
Blanka přitáhla do města jen auta, která by v optimálním případě jela po D0. Tu se ale nikdo neuráčil dostavět, takže všechno jezdí po městském okruhu, který na to není dimenzovaný, za doprovodu divení, že jsou tunely plné a blábolení o indukci.
Nedostatkem nové verze RR je chybějící sjezd do starých Jinonic k zámku (na požadavek některých místních). Takže lidé s auty z centra Jinonic a zejména stovky aut, které každé ráno najíždí k německé škole, budou muset jezdit přes okolní obytné čtvrti.
Konečně se na magistrátu něco děje
Hřib, náměstek pro dopravu (vystudovaný lékař), takže pro tento případ opravdový odborník, je jistě spokojený. On propaguje jízdu MHD. Lidé, postiženi jeho stavem vědomostí, co se týká dopravy v Praze, mu budou jistě velmi vděční při dalších volbách.
Souhlasím. Také se mi stýská po technicky vzdělaném Scheinherrovi.
Praha uz v podstate rezignovala na infrastrukturni projekty, s vyjimkou metra D. Mozna jeste bezi priprava dostavby Mestskeho okruhu ale buhvi co bude za 10 let az dojde na vystavbu. S mrzacenim radial tu nakonec zustane polofunkcni torzo dopravniho systemu, ktere bude trvale pretezovat existujici casti. Neexistuje zadny tahoun, leader, ktery by dotahl dobudovani systemu do konce. Populisti dohlednou jen k nejblizsim volbam, mesto se rozpadlo na lokalni particky, ktere se vzajemne drzi v sachu. Vriskani nimbystu dokaze spolehlive znemoznit jakykoliv zamer, staci se nastehovat k zeleznicni trati nebo trase budouci komunikace a skuhrat, ze tady vlaky nebo auta nechceme.… Číst vice »
Přesně o tom teď mluvil Šídlo, Dobrovský a Boháč v tomhle podcastu. Doporučuju!
https://www.pametnaroda.cz/cs/magazin/podcasty/dobrovsky-sidlo-cesko-zeme-kde-nejde?_zn=aWQ9MzM0Mjc1MDI4MDkwMjgxMzExOXx0PTE3MTMzNDk0MTYuNzAwfHRlPTE3MTM0Mjk2NzUuMzc2fGM9NTQ3QTlERTAzNkI3ODgxNDRGMTg4MDE5RTJBMTAyQTE%3D
Asi bychom měli zablokovat Radlickou u Laurové neustalým přecházením ulice. Třeba si někdo všimne, že tam bydlí taky lidi!
Rád se přidám. 🙂
Podepisuji v plnem rozsahu. Odvedeni dopravy z techto ulic za pomoci RR a jejich moznost zklidneni je presne ta cast reality, ktera se tem bojovnikum za jedinou pravdu nehodi do kramu… Zablokujte ty ulice, jinak si vas nikdo nevsimne.
To byste si brali jako rukojmí prosté řidiče, kteří nemohou jinak. Je potřeba zablokovat magistrát a nádavkem třeba jeho garáže na Vyšehradě, odkud pro papaláše Hřiba jezdí limuzína.
Vypráskat z magistrátu Piráty a Prahu sobě.
Zastavit projekty zbytečných tramvajových tratí a návrat trolejbusů,cyklovoloviny apod. Tlačit k realizaci silniční projekty. Až bude hotovo,pak se můžou stavět tlamvajky do polí.
Aut je stále málo, přidejme do kroku! (ironie).
Aut je dost, ale nikdo pro ně nehne prstem. Žádné nové investice do parkování nebo do silnic. A když, tak směšně malé nic. Město pracuje jen pro ty dotované cestující, kteří používají MHD.
Sice na magistratu Praha sobe uz neni, ale i tak vypraskat.
Zde se meni projekt z toho duvodu, ze stavajici je nejspis nepruchozi pres mistni, ne kvuli Praze sobe.
V Praze ma znacnou vetsinu na preprave osob MHD, tudiz logika veli…ji dat prednost.
Pouze trubec vaseho formatu muze navrhovat takovou kosocvercovinu.
Je to slovíčkaření, ale ta informace není úplně přesná. Adam Scheinherr je spolu s Pavlem Zelenkou členem výboru pro dopravu ZHMP, stejně jako tam je třeba Ondřej Prokop za ANO. Je to naprosto v pořádku, že to takto funguje, jsou to zástupci různých směrů a dochází tam ke kompromismům při projednávání a hlasování, nezávisle na tom, kdo má zrovna prasátko u největšího korýtka 🙂
Z volebních výsledků 2018 a 2022 je zřejmý, že obyvatelé Prahy mají opačný názor.
Zatímco Piráti si drží stabilní podporu a Praha sobě mírně oslabila, tak ODS oslabila dost výrazně. Pokud voliči za dva roky budou alespoň trochu reflektovat současný stav, úpadek „autařů“ z ODS a TOP09 bude pokračovat, neboť zatímco Piráti plní program a Hřib je vidět, SPOLU je neviditelný, program neplní a ještě si prosadili jako primátora neschopnýho Svobodu.
To je pravda, Spolu se provinili na svých voličích tím, že dali Dopravu Hřibovi. Ale vzhledem k činnosti paní Marvanové nemohli jinak.
Dokážete napsat jediný důvod, proč by Praha měla investovat do toho nejméně efektivního a pro Prahu nejnákladnějšího způsobu dopravy, který akorát zhoršuje dopravu v Praze a představuje méně než třetinu přepravního výkonu v Praze?
protože, milý mysliteli, cílem je dopravu ZLEPŠIT.
Však to spolu souhlasíme, jen problém s IAD je, že je zkrátka z těch možností nejdražší a prostorově nejméně efektivní.
Mrkněte třeba zde na srovnání prostorových nároků jednotlivých typů dopravy.
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Allocation_of_Space_for_Transport_Infrastructure_-_Example_of_Berlin.png
No právě. A IAD dopravu v Praze jenom zhoršuje. Takže když chceme dopravu zlepšit, je potřeba omezovat IAD.
Tom je pěkná blbos. Dopravu zásadně zhoršuje neschopnost magistrátu dokončit ZÁKOS. Tedy základní komunikační systém. Protože kdyby ty auta měla kudy vypadnout z Prahy tak by dopravu nezhoršovala.
Jenže ta auta nechtějí vypadnout z Prahy. Cíl těch aut je v Praze. Základní komunistický systém měl smysl někdy v 60. letech minulého století, dnes je to dávno překonaná věc a pokusy ho pořád prosazovat dopravu v Praze jen zhoršují a odkládají skutečné řešení problémů s dopravou v Praze.
Důvod? Protože značná část občanů si koupila automobil a tím se vyslovila pro možnost jeho používání, což s sebou nutně nese investice do silniční sítě a parkování?
Město má investovat do toho, co jeho občané chtějí používat …
Výborně. IAD používá k dopravě méně než 1/3 lidí, ostatní používají především MHD, dále chůzi, kola a další způsoby dopravy. Město má investovat do toho, co jeho občané chtějí používat, takže investice do IAD pořádně seškrtat a investovat do MHD, pěší a cyklo dopravy.
Další blbost. MHD je dotovaná, protože by ji jinak nikdo nepoužíval. A cyklostezky jsou nejméně efektivní investice, když se vezme kolik stojí a kolik lidí ji denně použije.
Stejně tak je dotovaná i IAD. A kdyby nebyla dotovaná MHD a všichni sedli do aut, tak doprava v Praze stojí. Cyklostezky jsou naopak velice efektivní investice, pro obec je to jeden z nejlevnějších způsobů dopravy. Nemůžete to posuzovat podle Prahy, kde cyklistická infrastruktura prakticky neexistuje.
Lidi se rozčilují, ale karavana jede dál. Člověk nemusí být příliš chytrý, aby přišel na to, že když Praha má před sebou investici do metra D (60 – 100 mld.) a dostavbu městského okruhu (rovnez 60 mld.), že na žádné jiné projekty přesahující 10 mld. Kč v dohledné době 10 – 15 let nebudou bez zapojení státu peníze ani kapacity. To samé se týká fantazie „zastřešení“ ulice V Holešovičkách.
A taky Spořilovské radiály.
Ať žije naše stověžatá černá díra na peníze.
ok, získáváme ještě 4 roky na to uvědomit si, že stavět v Praze další infrastrukturu pro auta a tím zatraktivňovat IAD je chybné a kontraproduktivní.
Stavět v Praze COKOLIV, a tím v důsledku podporovat pokračování migrace z regionů do Prahy, je kontraproduktivní.
My Prahu nedáme..radši ji zbouráme…anebo alespoň necháme ekologicky shnít..
Ono by hodne pomohlo, kdyby Prazaci nejezdili za kazdou cenu autem po Praze. Mate vybornou MHD, tak ji pouzivejte. Sam jsem se s ni vozil z Novodvorsky do Radlic nekolik let. Naprosto bez problemu. Ale na to maji nekteri Prazaci rypaky moc nahoru, aby jezdili sockou.
Z Novodvorský do Radlic … super …tak to někdy zkuste autem a srovnejte časy, náklady a pohodí.
A to se nám to jezdí MHD, když nám to druzí z 85% dotují. Kdybyste měl platit za roční trmavajenku 21.000 Kč, abyste zaplatil náklady, tak to už by se Vám to vůbec nevyplácelo.
A poslední věc k Vaší úvaze, předpokládáte, že každý vozí jen sám sebe. Což je oblíbený předpoklad, protože umožňuje snadnou argumentaci, líní Pražáci a takové ty kecy.
Ale no fuj, jakože IAD je zadarmo? Ta Blanka se postavila sama nebo to byl dárek od šejků?? A údržba? Jistě, řeknete, staví se to z daní… ale to to metro taky. I cestující MHD jsou daňoví poplatníci.
Tam právě nevidíte, že daně platí všichni, ale motoristé platí ještě něco navíc a ne právě málo. Z každého litru benzínu, napovím.
Když chcete počítat výstavbu silnic do nákladů IAD, počítáte ji také do nákladů MHD? Počítáte BUSy a trolejbusy včetně výstavby silnic po kterých jezdí, otoček atd.? To by Vám vyšla ještě úplně jiná kalkulace … Zejména dnes, kdy většina 4-proudých silnic v Praze má půlku rezervovanou pro BUSy.
Motoristé sice platí něco navíc, ale daleko víc navíc nás stojí.
Náklady na silnice pro MHD jsou daleko nižší, než náklady na silnice pro IAD. MHD totiž nepotřebuje silnici se čtyřmi přímými pruhy, dvěma odbočovacími a dvěma parkovacími.
To, že většina čtyřproudých silnic v Praze má půlku rezervovanou pro autobusy je hodně daleko od reality. Navíc když už někde výjimečně bus pruh je, přepraví se tím bus pruhem víc lidí, než tím pro IAD.
Tak tohle tvrzení bych rád viděl černé na bílém spočítané
Myslím, že lidi z Radlic a košířského údolí nad dalšími průtahy jásat nebudou. Ok, snad upravený projekt bude schůdnější. Dovolím si opravit: Nestaví se další. Staví se, co chybí. To je rozdíl. Dopravní status quo Prahy není dimenzované na pohyb 1,75 mil. lidí (do patnácti let počítejte s 1,9), vč. dojíždějících. Samozřejmě jde i o infrastrukturu pro VHD, ale nejen. Bude-li se zatraktivňovat městská a příměstská VHD, bude to jedině dobře. Stejně tak, když bude možné humanizovat střed (stačí chvilka čekání na někoho před Státní operou s pozorováním Wilsonovy a myšlenky jsou jasné: tohle je šílené). Určitá restrikce pro IAD… Číst vice »
Ne, nestaví se co chybí. Staví se další zbytečné silnice, které přivádějí do Prahy víc a víc aut. Místo toho, aby se naopak auta z Prahy dostávala pryč.
a dostávat se budou létáním.
Tak budeme chodit pěšky. Tedy když bude kudy. A vrátíme se o století vzad.
Povím vám tajemství;: rozdíl mezi Prahou a tou vesnicí kde žijete vy je ten, že my máme MHD a síť dalších kapacitních silnic, Praha nestojí a nepadá s výstavbou jedné kapacitní silnice. Nemějte o nás strach;)
Trochu o vás strach máme,protože v případě že přijdeme o Prahu, tak jediný městys ,který by ji smysluplně nahradil je Pičín a v krajním případě Řitka..
Použití nohou je za mne rozumný návrat..
Přesně tak, žadné trolejbusy do Jinonic. Pěkně pěšky na metro.:-D
Pokud máte čas a nemáte žádnou práci, tak je to v pohodě. Ve volném čase je používám rád, i když spíše někde v lese, než po Praze.
Pokud vykonáváte nějakou zaplacenou práci (nemyslím administraci Eu dotací pro LGBT nebo GD), tak se Vám občas přihodí, že musíte něco stihnout ve vymezeném čase a pak nejsou nohy moc efektivní. Ale zkuste to, třeba ze Žižkova do Sobína, jak to dáte pěšky.
Je potreba stavet oboji.
Myslenka, ze MHD individualni dopravu zcela nahradí, je zcestna.
Také nikdo netvrdí, že má IAD být zcela nahrazeno MHD. Zcestná je ale hlavně myšlenka, že dopravě v Praze pomůže, když se bude dalšími a dalšími způsoby podporovat IAD.
Ona se tedy nepodporuje vůbec, staví se jen pro MHD a pro běžnou IAD se nedělají ani běžné opravy, jen naprosté minimum, všechny peníze jdou do MHD, zejména metro D, trolejbusy a další. Další a další způsoby, jak píšete … chtěl bych je vidět.
Jasně, třeba takový Barrandovský most se rekonstruuje asi kvůli metru. Peněz do IAD v minulosti šlo a stále jde mnohem víc, než by bylo zdrávo. To, že je IAD drahá, je jeden z jejích problémů.
Tak určitě 🙂 98 mld jen tuším za nákup vozů do metra D a tuším Hřib hlásil 5,5 mld za údržbu silnic po celé Praze a MHD je levná a IAD je drahá, já Vám rozumím 🙂
Tento argument by uspel v racionalni diskusi. Ale ne v diskusi s radikalnimi odpurci vseho, co souvisi s auty.
A co 43 mld za Blanku, na to jste nějak zapomněl. Navíc náklady na IAD nejsou jen přímé náklady, které platí město, ale také poškozování životního prostředí, omezování dopravy, omezování všech okolo, škody způsobené dopravními nehodami…
43 mld za blanku je vec skoro 10 let stara. prakticky posledni velka stavba v praze pro IAD.
kolik od te doby staly nove tramvajove trate, mezro, autobusy, tramvaje apod?
ten vycet skod – to je predpokladam jen pokus o vtip, ze? 😀
Kolik těch velkých staveb pro IAD bylo před Blankou? A kolik se v té době investovalo do MHD? Prakticky nic. Současné investice do MHD je jenom dohánění toho, co se proinvestovalo ve prospěch IAD.
Ten výčet škod způsobených IAD bohužel není vtip ale krutá realita.
Pred Blankou? skoro zadna – dalsi pred blankou byl jen tunel mrazovka a strahovsky tunel
zato investic do mhd je dlouhodobe podstatne vice a v podstate nom stop.
Ten vypis skoda – to jsou jen fantazie nepritele iad.
Aha, takže všechny ty části okruhů, magistrála, rozšiřování silnic – to nebyly investice, to se v Praze objevilo samo přes noc.
AUta blokující tramvaje na nábřeží, v Karmelitské, všude, kde není samostatné tramvajové těleso, to je fantazie? Auta blokující autobusy všude, kde není samostatný bus pruh, a často i tam, jsou fantazie? Dopravní nehody s účastí aut jsou fantazie?
Magistrala? Co se v poslednich 30 letech delalo s magistralou, krome oprav?
Okruhy jsou velmi zadouci, navic nejsou v Praze … a situaci v Praze ulehcuji.
Rozsirovani silnic? co lzete? v praze se poslednich 20 let silnice zuzuji.
Co bylo více než dvaceti nebo třiceti lety se nepočítá?
Okruhy do Prahy přivádějí více aut, takže dopravu v Praze komplikují.
Rohanské nábřeží, Pod Plynojemem, Na Pankráci, nájezd na Rozvadovskou spojku, Pražský okruh, Jižní spojka u lanového mostu – tam všude mají auta stejný prostor, jako před třiceti lety? Těch drobných míst, kde se přidával prostor pro auta, je v Praze spousta. Akorát je uctívači aut považují za samozřejmé, takže je nevidí.
V prubehu tech 30 let byly samozrejme i masivni investice do MHD
Mista, kde naopak doslo k omezeni aut, ignorujete umyslne, nebo se jen nehodi do kramu?
Bohuzel, to neuhadate – stale plati, ze investice do mhd jsou podstatne vyssi, mozna radove, nez do IAD.
V průběhu těch 60 let se MHD velmi zanedbávala, tramvajová síť se nejprve osekala a pak se nechala přežívat. Z MHD se investovalo akorát do metra. Navíc kdyby se do té MHD neinvestovalo alespoň to minimum, co se investovalo, IAD by Prahu ucpala už úplně. K faktickému omezení aut nedošlo prakticky nikde. Autům se prostor přidává, případně se prostor pro jedoucí auta vymění za prostor pro parkující auta nebo opačně. Výjimečně se prostor, který byl určen autům, ale ta ho kvůli jiným autům nedokázala využít, použije pro něco jiného – ale to fakticky neznamená žádné omezení pro auta. Do IAD… Číst vice »
Současné vedení Prahy nic pro auta stavět nebude, tak to prostě je.
Jojo a proto přepracovala dokončení MO a tuto radiálu, protože v původních podobách by se nepodařilo je prosadit. To dává smysl, po lobotomii
Prosadit by to samozřejmě šlo. EIA již byla. U MO vedení Prahy změnilo projekt, takže stavba bude 2x dražší. Tim to ale skončilo a více se na tom nedělá. Nyní se bude přepracovávat projekt na RR a bude nutná nová EIA. Prostě zdržení na roky stejně jako MO.
Vedení Prahy akorát přepracovává projekty tak aby byla cena stavby vyšší a Praha na stavbu neměla peníze. Nic jiného se neděje.
Ne, děje se úplně něco jiného. Radlická radiála tak, jak byla původně navržena, by nikdy neprošla. Chápete to? Není to jen o EIA, pokud je proti dopravní stavbě drtivá většina obyvatel z okolí, tak nemá ta stavba šanci. Vždy musíte navrhovat s respektem k místu, kudy chcete stavbu vést a musíte do projektu zanést kompenzační opatření. Oboje postrádala jak RR, tak původní verze MO. Ty projekty by nikdy nikdo nedokázal postavit. Zlobit byste se měl na generaci předchozích politiků, kteří neměli koule přepracovat silnice plánované podle 50 let starých konceptů výstavby kapacitních městských komunikací i přestože věděli, že to nikdo… Číst vice »
;-)))
Proti každé dopravní stavbě je vždy většina obyvatrel okolí, NIMBY vládne. Viz severní okruh a kamkoliv jinde se podíváte.
Kde jste přišel na to, že se na MO nic nedělá? Dokumentace byla dopracovaná až do stupně pro územní rozhodnutí a nyní se čeká na povolení. To město neurychlí… tady to bohužel stojí na pomalém povolování staveb státní správou v ČR.
Současné vedení Prahy toho pro auta pořád dělá mnohem víc, než by bylo zdrávo.
Je dobře že se to neprosadilo na sílu v původní variantě. Ten odpor k tomu nebyl rozhodně pouze od obyvatel Botaniky, jak se tu někteří snaží tvrdit, nelíbilo se to prakticky nikomu jak v Praze 5, tak v Praze 13. Já tady nahoře taky bydlím a můžu vám říct, že to vesměs všichni chceme, mě taky nebaví dostávat se na Barrandovský most v nekonečných kolonách pokud potřebuji vyjet ve špičce, ani mě nebaví jak tu vypadají rezidenční oblasti které slouží jako alternativa pro cesty do města když je ucpaná Radlická. Všichni tady tím trpíme, ale to co se zamýšlelo postavit… Číst vice »
Absolutni souhlas
Prvni zmínka o dopravních problemech v této oblasti je už v prvním vydání knížky Adolfa Branalda Dědeček automobil ,kdy se pan Saša Kolowrat se svým mechanikem v roce 1908 vraceji v automobilu Laurin &Klement po vítězství v závodě na Gaillonu ve Francii přes Německo domů do Prahy a zjišťují ze největší šrumec za celou cestu je při ranním příjezdu od Plzně na Smíchov..:-)…to je 116 let..
Jenže tehdy jediná silnice vedla Motolským údolím.
Vašemu příspěvku nerozumím, co bylo nehumální na původním plánu? Já tu na kopci také bydlím a návrh se mi líbil…
Ty dopravní modely by mě zajímaly. Už teď se vjezd na městský okruh musí regulovat ze všech směrů. Ty tři radiály (Radlická, Břevnovská, Vysočanská) přivedou obrovské množství nových aut, jak si s nimi ten okruh poradí?
Břevnovská a Vysočanská radiála nikdy nevzniknou. RR, MO a D0 jsou poslední kapacitní stavby na území Prahy a poté už se město bude plně soustředit na rozvoj VHD. To není žádný aktivismus ale holý fakt na kterém panuje shoda napříč spektrem. S kapacitou MO nebude problém, dopravní redukce to vyřeší.
A jak si tu dopravní redukci představujete?
Tím že postavím RR, zbytek MO a na povrchu zavedu regulační opatření včetně zrušení magistrály. Praha potom propustí vesměs to, co dokáže pobrat MO a radiály. To je ta dopravní redukce.
To je … no, dopravni utopie.
Nenazýval bych „dopravní redukcí“ něco, co dopravu výrazně zlepší. Chápu, jak to myslíte – ale tohle zaměňování „dopravy“ a „osobních aut“ je jednou z příčin současného stavu.
Zrovna ale ta Vysočanská by dávala neskutečně veliký smysl! Od Novopacké k Čuprově ulici je to vlastně už jen kousek a neskutečně by se ulevilo Kolbenově a Poděbradské, kde se předpokládá pokračování rozsáhlého developmentu.
Hm, a co kdyby tam nebyl ten development??
Co kdyby ten development stavěl na obsluze MHD a ne IAD? Protože kam ta auta z „developmentu“ pojedou? Pojedou po Vysočanské radiále a pak se vypaří? Nebo spíš pojedou na Pankrác, do Jinonic, do centra, a budou ještě víc ucpávat už tak ucpanou Prahu?
(Teď by mohl přijít někdo, kdo napíše, že to vyřeší Okruh).
Ony je totiž také vyvedou. Třeba Blanka je ucpaná, protože se snížila kapacita ulice v Holešovičkách. Kdyby to tamtudy vyfičelo nahoru, nemusí se řešit problémy jinde.
Deja-vu D52, D43…Jinak součástí RR by měl být i bypass na barrandovském mostě, něco na způsob VOEST Brücke v Linci.
Ano je to podmínka pro vydání SP
A nechcete se na to konečně vykašlat?
ZÁKOS je zjevně totální nesmysl a další auta v centru Prahy stejně nikomu nepomůžou; ani autistům. Do navazujících staveb, jako je Blanka, se to stejně nevejde a do ostatních ulic už tuplem ne.
Až to bude zacpaný, protože se na konci vytvoří špunt, lidi to stejně budou dál objíždět po starejch trasách. Nepočítejte se zklidněním dopravy.
Navíc teď všechno v tunelu. Jenom vyhozený peníze bez reálnýho efektu.
Nestavějte silnice, nejezděte auty,odejděte pěšky do Brd,postavte si tam chýši z chvoji a živte se kořínky a veverkami…?????
Do Brd je nechceme.
Zajímá mě, jaké reálné řešení nabízí lidé, který mínusují Váš komentář. Rozšířit Blanku na 3+3 ? Mínusem se fakta nemění
Postavit RR a zklidnit nebo zneprůjezdnit pro IAD současné trasy? Kde a proč by se pak vzala nová auta, aby byla potřeba Blanka v 3+3? Tahle ideologická “fakta” jsou zhruba na úrovni ruSSké propagandy.
Takto by to bylo naprosto ideální. Bohužel zkušenosti z Blanky jsou opačné. Tam se na povrchu neudělaly žádné úpravy pro polidštění, takže zvášená kapacita akorát přitáhla další auta do města.
Naopak se udělaly úpravy kolem kulaťáku, které způsobily každodenní zácpy a stojící kolony aut. Blanka je super, ale někudy do ní auta musí přijet.
Ne, auta do ní nikudy opravdu přijíždět nemusí. Tahle spirála víc aut → víc silnic → víc aut → víc silnic holt nelze roztáčet donekonečna.
To je fakt. „Zklidňování dopravy“ na P6 ty obří investice do Blanky docela degradovaly. Škoda.
Asi hodne lidi nechape, ze resenim neni stavba novych silnic pres obytne oblasti, ale prechod z auta do verejne dopravy. To, ze si lidi jezdi autem do prace v evropske metropole je silenost. Ocekavat, ze se prestehuju do vesnice u prahy a budu vozit deti do prahy autem a ocekavat at mi postavi dalnici je predpotopne mysleni.
N o dílnici postaví dřív, než metro…
Bohužel
Tady je vidět Bartovina a pak babisovske zaklesnutí. 10 let v háji, propadlo EIA, konec peněz z EU, zestárnuti populace a totálně předražené sumy tehdy , jsou dnes 3x dražší jako super cena.
Měl jsem tu čest používat veřejnou dopravu ,v mem případě vlak 10 let ,a za sebe mohu říci ,že už mě do ní nikdo nedostane.
Já skoro 15, i když tedy autobus. Dnes už jen příležitostně, pravidelně už opravdu ne. Už stačilo.
Tak si stavte silnice za své, nikoli z veřejných prostředků.
To víte že jo,to známe .My postavíme silnice za své a vy nám na ně zase namalujete cyklopruhy a budete se nám tam motat .
Nepochopil jsem co znamená to slovo zase. Neznám jednu jedinou cestu, která byla postavena z prostředků účastníků IAD a ta byla poté přemalována na veřejnou cykloztezku. Co se týče motání se v prostoru, tak tam jednoznačně vedou auta.
My si je stavíme za své. Stát od nás občanů vybírá daně, další speciální daně vybírá od řidičů za každý ujetý km a za ty daně máme právo očekávat protihodnotu. A to jsou ty silnice.
A s nákupem a kočárkem hurá do MHD. To si děláte legraci asi jako Hřib, automat a jiní podobní mimoňové.
V Praze je jen jeden obchod s potravinami, u muzea a jinde jsou jen prazdne regaly? Obdobbne … s kocarkem se neda jet nizkopodlazni tramvaji ci metrem?
Nejde o to, jestli dá, nebo nedá (poichopitelně dá), ale o to, jestli se chce, nebo nechce. Auta jsem se zbavil a od té doby slýchám, že se bez auta žít nedá. A tak si tady nežiji.
Já mám děti 3 a většinu nákupů zvládnu pěšky. Autem tam max. jednou měsíčně.
Hmm, mám 2 prcky, jsem na RD a v centru je to jednoznačně lepší bez auta, na periferii jak kdy. ( mimo špičku když má interval bus 40 minut či vlak hodinu=resim Boltem a pod) a ve špičce je to MHD jednoznačně rychlejší… i s nákupem v kočáru, tam se toho vejde
Je videt, ze jste mimoprazak a jeste navic teoretik s nulovou zkusenosti s prazskou mhd.
K prechodu z aut do mhd v praze uz davno probehl (a probiha). a to i u tech vasich “prestehovali se na vesnici”. Misto teoretizovani nekdy tou nasi mhd zkuste jet.
A to do te miry, ze dalsi lidi uz se tam nejdou a moznosti rozsireni primeststke dopravy jsou v souvasnosti limitne nulove.
Aby Praha zustala modernim mestem, je potreba rozvoj vsech forem dopravy, nejen hromadne, ale i individualni.
1) to se nám to jezdí MHD, když nám ji druzí dotují. 85% z nákladů je dotace, 15% platí cestující.
2) málokdo touží vozit děti z vesnice do Prahy do školy, pokud to nemá cestou a nejezdí tam sám.
3) řidič je občan jako každý jiný a pokud má potřebu se dopravovat z bodu A do bodu B a nejlépe to vychází autem, tak logicky očekává, že stát ostaví infrastrukturu. K tomu ten stát máme. Potřebujeme školy, nemocnice, kanalizaci, parkoviště, silnice, parky a další věci, které si jednotlivec sám postavit nemůže.
Zlatej Bém.
Zlatá totalitní diktatura 🤣🤣🤣
Bémovi spadla do klína hotová a použitelná dokumentace na Blanku (Stal se primátorem 2002 a Blanka získala Územní rozhodnutí 2003).
Když nastupoval v roce 2018 Hřib s Scheinherrem, dostali na MO i RR nepoužitelné dokumentace, které by nikdy povolení nedostaly (RR už ho 2x nezískala – 2007 a 2011 a teď běží bez úspěchu 3. pokus od roku 2018).
MO začali předělávat okmažitě, RR až teď. Ti šašci předtím dělali jen maličké změny a mysleli si, že to pomůže…
Odkud berete tyto nesmysly?
Blabolite pouze vy
Jaký nesmysly? Tam žádný nesmysl není. To, kdy se stal Bém primátorem, je fakt a kdy Blanka získala ÚR taky. Ano, pak to dotáhl k realizaci, ale to jednak nebylo nějak komplikované. Že se dřívější vedení pokoušela získat povolení s tím šíleným projektem na estakádě 3x a pokaždé neúspěšně je taky fakt. A to, že Scheinherr byl první, kdo se jal předělat projekt na MO a poslat ho do tunelů, je taky pravda. Pravda, Radlickou nepředělával, to dělá až teď Hřib. Tam Scheinherr skutečně čekal, jak o tom rozhodnou úřady (ta žádost o povolení byla totiž podána ještě předtím, než… Číst vice »
Kdyby Pirati a Praha sobe mela realizovat Blanku, tak by sice uz stala, alepocet pruhu by se snizil na jeden v kazdem smeru.
Přesně tak! Za plánování, přípravu a povolení Blanky vděčíme týmu primátora Kasla. Bémův magistrát to pak už jen dotáhl.
Dvě kotliny k nežití, plné exhalací a zejména prachu (podívejte se na emisní mapy) zůstanou ještě tak dlouho, tak to je krásné. Bohužel v našem absurdistánu nepřekvapivé. Btw. develotr Skanska (Botanica) zcela korektně upozorňoval kupující bytů v těch novostavbách, že v poměrně těsné blízkosti výhledově proběhne výstavba RR a že se v tomto úseku doufá v zastřešenou variantu. Také tomu odpovídala cena bytů, byla nižší než jinde. Správně se však poukazuje na nutnost hledání řešení zkapacitnění Barr. mostu, resp. průpletů před ním i na něm. Bez toho by RR tam přivodila kolaps. „Bypass“ ze Strakonické přímo na JS je to… Číst vice »
Za to mohou Přemyslovci. U Libice je krásná rovina na stavbu hlavního města.
Takže Plzeňská a Radlická budou stejně „krásné“ ulice ještě 10+let, bomba… Dokud nebude možné snadno vypořádat námitky těch, kteří si nemovitost pořídili až po zanesení připomínkované stavby do územního plánu, tak se to holt potáhne. A přitom číst se lidé učí už v první třídě a gramotnost máme vysoko nad 99%…
Tady nám nějaký brepta Dejf chce zavádět totalitní praktiky. Naštěstí má smůlu :-).
Soudě dle hodnocení tohoto příspěvku je pro řadu lidí starousedlictví nad Ústavou 🙂
Co je totalitního na tom ,že někdo chce zajistit dopravni obslužnost hlavního města Prahy na úrovni 21 století a přitom naráží na odpor tamních vychcánků.?
Dálnice doprostřed města je “dopravní obslužnost na úrovni 21. století”? To vám někdo poradil, nebo jste na to přišel sám?
Skutecne to ma byt dalnice? S odstavnymi pruhy, napojovacimi a odbocovacimi pruhy s patricnou delkou a sirkou a hlavne onezenym poctem na urcitou vzdalenost? Nebo se jedna jen o kapacitni komunikaci ve vestsine trasy planovana jako tunelova, ktera spojuje casti mesta, kde ziji statisice obyvatel navic v trase, kde vede(vedou) zcela kapacitne a polohove nevyhovujici komunikace, ktere svemu okoli prinasi akorat hluk, emise a prasnost, ktere navic historicky nebyly urcene k ucelu jakemu slouzi dnes?
No skoro ano. Dobře v projektu je to drivejsi rychlosti silnice. Jenže Radlická se nyní stává obytnou zónou ( komplex ČSOB, dotažení tramvaje atd) a tady toto fakt dnes nemá co dělat. Reálné vykonanou štoku předělat na propojení k vychovskemu podjezdu pod Smichovskym nádražím, ať je to trosku smysluplné využití ( a udelalo by to sakra velkou službu) a zbytek holt zpracovávat dalších 10 let
Radlická radiála navazuje na D5 a nevede do centra města. Navazuje na městský okruh.Asi žijete v nějakém vlastním virtuálním světě.Pak mate možnost se do toho centra přesunout tryskovém bryčkou, ornitopterou ,telepaticky nebo tou vakuovou trubkou páně Muska.
O jake dalnici hovorite?
tvl jaký doprostřed města? proč se kdejakej venkovan co prahu viděl maximálně na pohlednici potřebuje vyjadřovat k radiále, kterou by na mapě ani nenašel.
No, smula nesmula – uprava legislativy tim smerem, ze kdo se do mista nastehoval
v dobe, kdy trasa zeleznice/silnice/letiste byla znama, nema narok na protesty, neni tak od cesty.
V dubci by mohli povidat – tam proti trase D0 nejvic protestovali ti, co se tam nastehovali davno pote, co se o jeji existenci vedelo.
Tak jestli jsme v úrovni že na RR budujeme tunel v Řeporyjích, tak se ani nedivím, že se to táhne…
Nojo, to je jasné, že to nebude hned. To zas budou na Hřiba lidi plivat, že to prý zase zpozdil, ale už málokomu dojde, že tahle verze má aspoň šanci získat ta povolení…
Přesně tak. Šanci má projít takový projekt, který respektuje své okolí a ne projekt, kterému se budou všichni muset přizpůsobit a který bude působit negativně na své okolí. Město je přeci primárně pro lidi a ne pro automobily. Takže už nesmí nikdy vzniknout dopravně inženýrské běsnění, které vzniklo například v podobě mimoúrovňové křižovatky Malovaná, nebo v podobě mimoúrovňové křižovatky na Balabence. To první zůstane jako memento své doby bohužel nejspíš navždy, to druhé bude naštěstí zlikvidováno při výstavbě vnitřního okruhu.
Křižovatka Malovanka, samozřejmě. Ach, ty automatické korekce na telefonu…
„Město je přeci primárně pro lidi a ne pro automobily.“
Jen otázka: těmi automobily, ale také autobusy a jinými vozidly jezdí kdo? To nejsou lidé? Ti mají chodit pěšky?
Kdyby do toho auta nasedli dva lidé místo jednoho, mohli bychom klidně na magistrále ubrat jeden pruh a nikdo by to nepoznal…
Tak to zkuste zorganizovat. Už se o to pokoušeli jiní, byl to báječný projekt na spolujízdu a zas z toho podnikavci udělali taxislužbu.
Vyrok „Město je přeci primárně pro lidi a ne pro automobily“ znamena, ze se ma dat priorita efektivnejsim dopravnim prostredkum nez auta, aby bylo se ve meste lepe zilo. Autobusy jsou samozrejme mnohonasobne efektivnejsi nez auta.
Pokud budeme přemýšlet takto ,tak zdaleka nejefektivnejšim a nejekologičtějšim hromadným dopravním prostředkem jsou dobytčáky.
Tim, ze se z Prahy snazite auta vypudit a zkomplikovat jejich existenci, moc zivot v Praze nezlepsujete.
lol
Já se snad přestěhuju do města a pořídím si autobus. Nejlíp dva, ten víc vyleštěnej na neděli.
Ono je to ale tak, že k jakkoliv upravenému projektu RR se zase zvedne vlna blokačních připomínek a návrhů a budeme v přesně stejné situaci, jako jsme teď.
Naprosto nepodstatný detail:
Ty vzrostlé stromy, kterými jsou i v této líbivé vizualizaci ozdobeny stropy tunelů (obr. 7/21) by mohly být k smíchu, pokud by vzdělání autorů v tomto tématu nebylo k pláči.
Pokud jsou autoři v tomto vzděláni a přesto to tak presentují, je to manipulace. Nad těmi mělkými tunely by se dařilo možná rakytníku, nebo nějaké kosodřevině, ale stromy by tam živořily.
Obecně naprosto laicky platí pravidlo:
Funkční kořenový systém stromu pod zemí bývá přibližně tak veliký, jak velkou má strom korunu.
Viděl jsem v životě už pár vyvrácených smrků a borovice rostoucí na holé skále. Ne, strom nemusí mít kořenový systém ve travru své koruny.
Ano, v tom máte pravdu, zapomněl jste ještě na břízu.
V městské zeleni se uplatňují zpravidla listnaté stromy, jako lípa, javor, buk, kaštan, jasan, dub…
Jak jenom to ty bonsaje dělají… že korunu pod zemí nemají… aneb zjednodušujete…
Lobbista varuje před riziky lobbingu 🙂
Co na to říci. Stavba, kterou město staví skoro 50 let. A bezpečně víme, že ji za půl století nepostaví. Půl století platíme z veřejného projekci a inženýring. Další učebnicová ukázka schopnosti Prahy si vládnout. Um poslední léta končí u kulatých stolečků a židliček a malování pruhů různé barvy na silnice. Co je sofistikovanější Praha od otevření Blanky jaksi nedává. K tomu ještě silná arogance vůči středočechům, byť významné procento „pražáků“ pražáci narozením vůbec nejsou a je náplava z celé republiky. Arogantní nabádání k využívání VHD, která vypadá jak vypadá… viz doprava na 171. Doprava pomalejší než před rokem 1985,… Číst vice »
Tak si jinde zustante.
A k tomu roztahovani se s auty – taky by tam, kde se Prazaci roztahuji.. se mohli zase zivit poctivou praci v lese, kdyz by jim tuuuristi vadili.
Dalsi nesmysly a manipulace at vyvraci jini
Ulice K Barrandovu by měla být bez jediného semaforu na 80 km/h tak aby svedla dočasně dopravu z Radlické a Plzeňské a místo toho tam jsou naprosto nesmyslně semafory a zdržení které tam dříve nebylo.
Ze silnice bohatě stačí postavit jedem nebo dva jednoduché mimoúrovňově sjezdy a ostatní semafory můžou zrušit a umožnit jen vždy sjezd vpravo a zakázat odbočení vlevo a průjezd zrychlit!
Naprosto zbytečné semafory jsou K Holyni, Wassermanova i Štěpařská a jen to zdržuje
Ulice K Barrandovu je samozřejmě ostuda, její podoba vůbec neodpovídá tomu, co by okolní oblast potřebovala. Ale tomu nejvíce pomůže, když bude Radlická radiála a severozápadní část Pražského okruhu. Pak podle mě musí přijít zásadní přestavba ulice K Barrandovu, už ne žádné provizorium, pro tranzit to ale více průjezdné opravdu nebude, je třeba, aby ta ulice více sloužila městu samotnému.
Právě naopak. Ulice K Barrandovu by měla být okamžitě zbourána, aby těm pirátům komečně došlo, že Radlická radiála a je potřeba.
Kdyby měli rozum, tak od roku 2018 by všechny připomínky vypořádali a dnes se stavělo.
Však vypořádání připomínek proběhlo. Výsledkem bude nutnost vyřídit znovu EIA, a přeprojektovat dokumentaci.
Neboj, ten silniční viadukt nad údolím a semeringem je stejně starý jako Baranndovsky most a jen o par let mladší, než Niselka, který rekonstruována před 10 lety, takže reko je v dohledu ( či když se na to vyklasleme,, tak železobeton po 50 letech bez údržby a generalky občas padá sam)
Právě naopak. K Barrandovu je v Generelu dopravy vedena jako obslužná pro Sídliště Barrandov nikoliv radiální. Důvodem je, že sídliště bude mít tolik obyvatel jako Kolín či Příbram a není v něm veřejná vybavenost. Jeho obyvatelé za vším dojíždějí pouze jedinou ulicí. Jinudy nemohou, zatímco Středočeši ano. Ty semafory na křižovatkách K Austisu či K Holyni vytvářejí závoru, aby se lidé ze sídliště a MHD dostali do centra. Chtít převést dopravu z Radlické a Plzeňské do K Barrandovu by znamenalo kolaps a odříznutí skoro 30 tisíc lidí od veřejné vybavenosti.
Vnější okruh, Blanka 2, Radlická radiála a čtyrproudá Vestecká spojka bez bariér jsou extrémně důležité priority a místo toho se přitom řeší fantasmagorie jako opera na vltavské. To je pomalu na defenestraci
„a místo toho se přitom řeší ..“
Vážně si myslíte, že je to *místo toho*?
Já měl za to, že ty stavby/projekty jsou nezávislé..
Jenže pořád je to z jednoho rozpočtu města, který není nafukovací. V tom je ta závislost. Buď bude jedno, nebo druhé, ale ne oboje současně, na to prostě není.
Měli by veškerou energii a čas soustředit na toto a vykašlat se na to ztrácet čas nesmysly
Ne, prioritou je snížit podíl IAD ve městě na zdravou míru. Ne ji dále krmit.
Vidíte a my co bydlíme v Praze a pohybujeme se po ni jinak než autem si zase myslíme, že stavba metra či výstavba města na Smíchově, v Bubnech, na Florenci a veřejné budovy na Vltavské či Na Knížecí jsou mnohem důležitější než nějaká radlická radiála. Aut je v Praze již dost, již teď je městský okruh ucpaný auty, jak si představujete, že to dopadne po tom co se dokončí všechny radiály?
A vážně věříte tomu, že lidi ze všech těch nových čtvrtí budou bez aut a dopravovat se jen MHD, či na koloběžce? To samé filharmonie. Stačí se podívat k Aréně do Vysočan po nějakém koncertě, je tam metro, tramvaje z obou stran, busy – a přesto aut fůra. U Rudolfina to samý. Stejnětak Národní divadlo, před ním dokonce jaksi záhadně zmizel zákaz zastavení, co tam byl. Stejnětak okolí Karlových lázní, v noci kolikrát horší, jak přes den. A ve výsledku je jedno, jestli to auto je vlastní, nebo nějaký Bolt, či taxi, překáží oboje úplně stejně.
Většinu akci na O2 arénu odvozi metro. Těch 500 aut vždy v okolí vše úctě tak, že ti co jedou metrem, už jsou doma v posteli a autickari jest
Ještě jste zapomněl dodat … my co nebydlíme v okolí Plzeňské, Vrchlického a Radlické.
Prostě máme tu dvě vysokokapacitní komunikace, PO a MO které mohou optimálně fungovat jen spolu, a pokud mezi nimi nebude existovat kapacitní propojení tak vy si sice možná dojdete se pokochat na Vltavskou, ale bude to na úkor těch lidí, co bydlí okolo například té Plzeňské.
Tyhle veci nejsou bud anebo.
A mesto, ktere ma byt prijemne k zivotu, musi splnovat podstatne vic funkci, nez jen pohodlnou IAD. A kultura je jednou z tech dalsich funkci.
A kde na to všechno chcete vzít peníze? Navíc najednou? Co si vzpomínám, tak zahrabání Holešoviček se odpískalo už před časem, s „překvapivým“ vysvětlením, že by to bylo drahý. Stejně tak se „odsunula za horizont“ výstavba některých tram. tratí. A největší dopravce (DPP) každoročně svádí boj o rozpočet, pravidelně dostává za uši, že je moc drahý a je nucen hledat úspory. Přestože nemá ani lidi, ani stroje.
Takže kde na to vzít?
to je prostě neuvěřitelné jakým způsobem se tady přistupuje k tak důležitým stavbám, vice jak třicet let po revoluci a dokázali jsme jen tlachat a vypracovávat posudky zatímco termíny se stále posouvají kamsi do neurčiita ….
Zdravím z Brna a jeho ostudného nádraží.
V Brně se alespoň velice slušně staví městský okruh v Žabovřeské a na Tomkáči.A jestli v nějaké rozumně době postaví Vinohradský tunel a Ostravskou a Bratislavskou radiálu tak mají v postatě hotovo.
Tak minimalne u jizni casti okruhu zapomente, ze ro v nejake realne dobe bude
V Brne je ostudou snaha nadrazi presunout. Jeho soucasna poloha je vhodna k zachovani