Radiála, o které se moc nemluví. Co brání dokončení tunelů pod pražským Břevnovem

Břevnovská radiála. Zdroj: WegenwikiBřevnovská radiála. Zdroj: Wegenwiki

Břevnovská radiála má spojit dálnici D0 a D6 s Městským okruhem přes Řepy a Vypich.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Křižovatka Vypich je špunt jako prase, dost často je výhodnější z oblasti Stodůlek jet přes ucpané Radlice.

Zelvak

Něco by to chtělo, na západě neexistuje kapacitní propojení D0 a MO. Ale držel bych se toho co je nejvíc rozpracovaný, rozpracovat všechny radiály najednou a nemít dokončenou ani jednu je typische český řešení.

Martin

Stavili by tam rozšířit pruhy a zbysit rychlost a zrušit odbočovací vlevo a nahradit semafory podjezdy

Ondra

Pamatuju si, jak v roce 2019 byla podepsána smlouva na správu tunelu Blanka na pět let se společností Satra a Metrostav v hodnotě 800 milionu korun. To odpovídá přibližně 160 milionům ročně. A to je jen jeden tunel, cena už taky bude vyšší. Pak tu máme ještě další tunely, a město by mělo investovat další desítky miliard na tunely nové. Nějak si nejsem jistý, že na to všechno město bude mít peníze. A hlavně v době kdy je bytová krize to je i vhodná investice.

Zbynek

Ve spolecnosti, kde je auto vic nez clovek to tak proste bude.

Kicruj

takže zhruba 6kč za každý průjezd jednoho auta, když tam někdo jede každý pracovní den dvakrát, tak jen udržba za blanku stojí 2400kč ročně.

Jan Tichavský

Za mosty i tunely se v zahraničí mýto běžně platí, takže si na svůj provoz vydělají. Měli bychom se inspirovat.

Ddd

Na to už před lety někteří lidé z oboru upozorňovali. Stavíme tunely s velmi komplexními a složitými technologiemi. Jedny z nejbezpečnějších a nejmodernějších na světě. Ale jejich údržba je drahá. A omezení provozu je často zbytečně přísné (pro příklad nedávno omezení rychlosti na 60 v celém Lochkovském tunelu jen pro to, že práce začínaly zhruba 200 m za výjezdem). Dokud bylo takových tunelů několik krátkých na nejvytíženějších silnicích, tak se to nezdá. Ale dnes už požaduje tunel kde kdo a zřejmě bude ještě víc. A provozní náklady rostou. Chtělo by to stavět jednodušší a provozně levnější tunely, ale těžko bude… Číst vice »

Jan

Redukci dopravy lze dělat i bez tunelu apod. Kam se poděje současná doprava opravdu není relevantní otázka.
Když se to udělá dobře, tak to autům bude trvat déle bez dopadu na VHD. Když autem bude cesta kvůli kolonám trvat hodinu a VHD 20 minut, tak už to bude dobrý argument přesednout.
Časová cena dopravy automobilem vzroste, klesne poptávka po ježdění autem do/po Praze.

Ddd

Jinými slovy chcete bezdůvodně řidičům prodloužit cestu o 20-40 minut. Proč mají někteří lidé touhu druhým ztěžovat život jen tak?

Navíc mhd je v Praze ve špičkách, kdy jsou nejčastěji kolony na zmíněných radiálách, už beztak dost vytížená.

Jan Tichavský

Autobusy MHD jsou v tomto směru hlavně zdržovány IAD a to klidně o desítky minut každý den.

MaT

Jak bezdůvodně? Vždyť to v tom příspěvku máte napsáno proč a je o tom obšírněji psáno i v samotném článku… To že Vy a někteří fanatičtí obhájci IAD nepovažujete některé argumenty za relevantní neznamená, že relevantní nejsou. A je tu dost lidí, co je za relevantní považují…