Radary na 900 místech. Policie chystá na pátek Speed Marathon

Policejní motocykl Yamaha. Foto: Policie ČRPolicejní motocykl Yamaha. Foto: Policie ČR

Policie chystá velkou akci zaměřenou na měření rychlosti. Místa tipovala i veřejnost.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubin

Tuhle akci bych mnohem raději viděl 1.září před školami a školkami…
Minimálně v Brně mají všechna uvedená měřící místa společný jmenovatel: čtyřproudové silnice, výpadovky z města, kde budou stejně jako doposud brázdit s civilními Octami a vybírat.

Eduard

To každý pojede pomalu a skoro nic by se nevybralo. Takto bude spousta tučných úlovků. Kasa se zaplní, statistiky budou vynikající a zavládne všeobecná spokojenost. Ovce budou blahem békat jak ta naše policie umí zatočit s těmi hroznými silničními piráty.

Dalibor

Jsem rád, že PČR má všechny problémy již zvládnuté, vše vyřízené a může se věnovat maratonu. Přeji mnoho úspěchů ve správních řízeních.

Lubosch

Takové akce mají dělat minimálně dvaapadesátkrát do roka a nečekaně.

Eduard

Tak to bude kasa rychle plná. Bude se měřit všude tam, kde se dobře vybírá, kde ničemu nevadí, pokud někdo tu a tam pojede rychleji. Takže se vybírání výpalného zabalí do hezkých slov o bezpečnosti provozu a některé ovce hýkají blahem.

Zdeněk

Nojo, další buzerace normálních lidí. Namísto aby brali přetížená auta a pokutovali kamiony, co se na dálnici předjíždějí 5 km osmdesátkou, tak budou kasírovat „zabijáky,“ kteří na 40 jedou 51, protože se v obci předělával chodník a je už dávno hotový, je tam někdo zapomněl značku. Nebo měřit na přehledném dlouhém rovném úseku, kde vám při předjíždění kamionu, za kterým se táhnete osmdesátkou třicet kilometrů naměří na devadesátce 105… Pak se ještě páni policisté diví, že je lidi nemají rádi, když pokutujou lidi za to, co nemá s bezpečností společného vůbec nic :-/

Radovan Komínek

Nerozumím bezpečnostní akci, kdy se dopředu vyhlásí, co se bude kontrolovat. Podle mne je to zbytečné plýtvání lidmi a technikou. Napadá mne paralela, jestli by se snížilo například vykrádání bytů, pokud by se jednou roka více hlídaly v rámci dopředu vyhlášené akce. Cíl uvedený v článku bude dosažen maximálně v určených hodinách jednoho dne, potenciál pro další dny nevidím.

Eduard

Já tomu rozumím. Protože zítra spousta lidí co jezdí rychleji pojedou pomaleji. Z tohoto hlediska ta akce splní účel, lidé zvolní. Ale obávám se, že díky tomu nehod neubude, právě naopak.

Radovan Komínek

No a co ty další dny, kdy žádná akce není?

Eduard

Nic lidi zase budou jezdit normálně. Jen dnes to bude peklo, protože každý bude vystrašený a pro jistotu pojede o dost pomaleji. Je mi líto všech, kteří budou muset se někde plahočit stejně jako těch co to neunesou a více na to šlápnou. Snad řidiči budou solidární a budou blikat.

Původní Pražák

Tak co, budou na konci D11 u Hradce měřit 80? Jinde je nevídám.

Kkarel

Tak zítra je uvidíte i kde byste je nečekal 😃

Rosťa

A také budou na konci D1 u Přerova od Ostravy, kde jede v průměru auto 1 za 5 minut. ANO, už je líp.

FrantaM

To je lež! Oficiální statistiky říkají, že příčiny nehod jsou:

1. nesprávný způsob jízdy
2. nepřiměřená rychlost (neznamená automaticky vysokou rychlost)
3. nedání přednosti

666

Vzhledem k tomu, že pan Šindelář uvádí nepřiměřenou rychlost. lze logicky usuzovat, že se toho policie chytla a konečně začně měřit nepřiměřenou rychlost:-)

Eduard

Jenže nepřiměřená rychlost se automaticky nerovná nepovolená. A měří se zásadně a jen ta nepovolená. Vždyť mnohé obce z toho mají vyloženě výdělečnou činnost. Ono by hodně pomohlo dvě věci. Aby výtěžky z pokut šli do státního rozpočtu a pak zákonem daná tolerance. Aby lidé místo koukání na tachometr raději sledovali provoz.

Dalibor

v tom případě vím o mnohých místech, kde je dovolena 80, ale nepřiměřená je 70 (pískají kola na suchu) a 50 při dešti….Myslíte, že budou měřit i tohle a za to dostane pokutu ten kretén který danou zatáčku zprasil – blbě naprojektoval???

Jan Zavadil

Nesmysl pane Franta. Uvedomte si ze statistika vychazi z toho co se “ meri” a jelikoz psani smsek za volantem nelze moc efektivne “ merit” a dokazovat tak se samozrejme tento prestupek nachazi nekde na konci statistik. Jsou staty kde jednoznacne rikaji , ze psani zprav v televonu za jizdy je vice rizikove nez alkohol. A ma taky vice obeti nez alkohol za volantem. Akorat u nas se furt vymlouvame ze to je rychlost a cojavim co … Podivejte se kolem sebe . V kazdem desatem aute ma ridic hlavu dolu a datluje !

FrantaM

Jak nesmysl, to co jsem napsal jsou 3 nejčastější příčiny všech nehod dle statistiky PČR, tady se fakt nic neměří.

Lokálkovej

Za mě jsou to za prvé traktory.

Jan Zavadil

A co treba kazde pate auto ve kterem si ridic pise smsky nebo chatuje na facebooku? Tohle je daleko vic nebezpecne nez prekroceni rychlosti. Tato komedie s merenim rychlosti je pouze divadlo. Nic neresici buzerace.

Eduard

To máte naprostou pravdu. Jenže vybírat peníze za překročení rychlosti je velice snadné a výnosné. Tak proč si zbytečně přidělávat práci s postihováním takových přestupků jako nedávání blinkrů, nedodržování bezpečné vzdálenosti atd…

Osasco

Napadlo mně, kde by mohlo být měření rychlosti užitečné 🙂 . Dalo by se tak efektivně vyřešit předjíždění kamionů na dálnici. Dva kamiony se předjíždějí jeden jede 90 a druhý 92 km/h, přitom oba mají jet max . 80 km/h.
Teď vážně: asi dostali instrukce shora, že musí vydělat nějaké peníze navíc, s bezpečností to nemá co dělat. Co kdyby se průběžně kontrolovalo nevěnování se řízení, bezpečná vzdálenost a používání blinkrů + kontrola nenormového stavu pozemních komunikací ? Aha moc práce a ještě by nám mohla klesnout nehodovost.

Kráťa

V progresivních zemích je dnes už běžný zákaz předjíždění kamiony, jen u nás se to zavedlo kolem Brna zkušebně a po půl roce v jednom úseku kolem centra dokonce zrušilo. Kocourkov.

Kandelábr

Represe nade vše!

Gale

Nojo. Jenže nepřiměřená a nepovolená rychlost jsou dvě zcela různé věci..

Bob

Tohle nahodilé číhání za bukem je stejně fraška. Systémové řešení bude, až se budou systematicky monitorovat všechna vozidla a bude to podmínkou používání veřejných komunikací. Nepostihne to sice všechny typy nebezpečných přestupků, ale eliminuje to naprostou většinu nebezpečných řidičů a jejich vozidel.

Toncek

Aaa, další ovečka, která chce být kontrolovaná 24/7 a nemít vlastní rozum a svobodu.

PetrM

ty jsi taky ovce, akorát na druhé straně plotu

Olda

No…, zřejmě další milovník Orwella. Případně už je zaměstnancem Systému.

Martin

A co nesprávný způsob jízdy – vládcové levého pruhu na dálnici jedoucí 100 km/h a odmítající tento pruh opustit ? Troufám si tvrdit, že vytvářejí mnohem nebezpečnější situace, než je překročení rychlosti o 10 – 20 km/h. Na Rádelském mlýnu od uzavření jsem už dvakrát musel prudce brzdit za řidičem a řidičkou, kteří ve směru od Hodkovic chtěl odbočit na Jablonec a zastavili pravý pruh. A nedávání Blinkru ? A dědové jedoucí mimo obec za sucha a světla 50 km/h, které zbytek zběsile předjíždí kde se dá i nedá ?

Rajče

Jednou budeš taky starej a budeš rád za trochu té ohleduplnosti 🙂

Joska

Tak ještě šílenci, jedoucí mimo obec i 70 km/hod.! Ale těch 70 km/hod. to pak „mastějí“ i v obci…

Jan Zavadil

Tak doufejme ze prijdou slibovane bourky a poradne jim to proplachne merici techniku. A bude klid 🙂

medvěd

Když jezdím podle předpisů, tak se nemám čeho bát. Tak o co jde? Podvádíš, plať.

Kráťa

Případů, kdy si konšelé „něco našli“, i když nebyl důvod, je více než dost. Dnes je doba radarů a úsekových měření, kteří práci „bureračních kontrol“ zastanou lépe, rychleji a efektivněji.

Že nepůjde jen o měření rychlosti je zřejmé už jen z toho, že místa určovali lidé. „Hmmm, mámo, tady každej jezdí 55, tak má na pokuty, měli by je tady měřit.“

...

Vám se ještě nikdy nestalo, že by vás neoprávněně obvinili z něčeho, co jeste nespáchal nebo co přestupkem není a chtěli pokutu? Stává se to a je to zajímavá zkušenost…

Martin

Asi vypadate jako vyvrhel? :))

Rosťa

Bohužel stalo. A vzhledem k vyhrožování, co budu platit v prestupkovem řízení za nesvítíci světlo, od 10 000 Kč, jsem zaplatil pokutu 200 Kč, než bych se trmacel 250 km tam a zpět na místní obecní úřad . Bohužel jsem nevěděl, že se mohu odvolat i proti blokové pokutě, což bych udělal. Bohužel sam na svém autě neumím opravit nic, natož vyměnit xenonové světlo.

...

Inu, chybami se člověk učí. Paradoxně nejkorektnější policisté jsou tehdy, když ke spáchání a nezpochybnitelnému zadokumentování nějakého přestupku skutečně dojde.

Kubrt

Jsi řidič?

Paja

Jezdit podle předpisů je u nás občas dost složité. Například nesmyslné značky, kdy se sice vyznačí přechodné snížení nejvyšší dovolené rychlosti, ale už se zapomene osadit konec toho omezení. Takže ta staveništní 30 pak platí třeba 5 km. Podobně různé 30 v obcích, které si tam prolobovali místní, přestože jinde se běžně jezdí 50. Ale jinak souhlas, obzvláště 50 v obci by měla být „svatá“. Naopak třeba překročení rychlosti na dálnici je, v porovnání s ostatními porušeními předpisů na dálnici, snad to nejméně důležité ke sledování.

ABC

50 v obci by měla být „svatá“

v zastavěné části, ne někde kilometr v polích

Alexandr Mikulka

Kilometr v polích jezdím 90, protože zákon 361/2000 v platním znění, §2, ods. cc) říká, že to není obec.

Joska

cc) obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami;

Kalanis

Až na ten detail, že zastavěné území papírově určuje územní plán patřičné obce. Ten sice znát netřeba, ale pokud dojde na hádání (správko), tak se lze vysekat. Takže značka kilometr před obcí se dá (Hostivice!).

...

Zastavěné území defunují dva zákony. Jednak stavební, tam je to tak, jak říkáte a pak zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, §30 odst. 3: (3) Souvisle zastavěným územím obce (dále jen „území“) je pro účely určení silničního ochranného pásma podle tohoto zákona území, které splňuje tyto podmínky: a) na území je postaveno pět a více budov odlišných vlastníků, kterým bylo přiděleno popisné nebo evidenční číslo a které jsou evidovány v katastru nemovitostí27), b) mezi jednotlivými budovami, jejichž půdorys se pro tyto účely zvětší po celém obvodu o 5 m, nebude spojnice delší než 75 m. Spojnice tvoří rohy zvětšeného… Číst vice »

...

No jak kde. Když si vezmeme v Praze třeba takovou Spojovací od Zenklovy po Novovysočanskou, tam padesátka představuje vyloženou buzerací. O prosecké estakádě platí totéž, o Průmyslové také.

Strážmistr Flanderka

V polích se ale 50 měří nelíp.

Strážmistr Flanderka

V polích se líp měří. Víc lidí se chytne a je větší i překročení povolené rychlosti. Víc čárek, víc peněz.

Miky

V „obecních“ polích se nejlíp měří. Víc chycených => víc čárek => spokojený velitel => větší prémie (PČR), případně větší překročení => větší pokuta => spokojený starosta => spokojený velitel => větší prémie (MP)
„Jinak pude plnění plánu kam? No pude do pr…! A jak jistě víte, i my podle plnění plánu budeme brát jaký prémie? Ku.va nižší! Nižší! Nižší!!! Halík, politicky, myslete politicky, Halík!“

Kalanis

Omezení rychlosti platí v ČR do první křižovatky. Pozor, ne sjezdu mimo pozemní komunikaci. Vtipné je to třeba v Praze v ul. Ke Stáčírně, kde ty 30 jsou. A na sever končí takovou nenápadnou uličkou Pištěkova. Je třeba též pozorovat, co může být vedeno jako pozemní komunikace – zpravidla je tam někde trojúhelník přednosti nebo označení vjezdu do jednosměrky. Ale už ne třeba zákaz vjezdu.

Miky

Každé takové rychlostní omezení (nebo „zrychlení“ v obci) končí na první křižovatce.

Martin

Až nadýcháte po Margotce uvidíte co je presumpce viny v praxi … jde jenom o Vaše papíry

Roman

Pokutu lze přežít. Hlavně aby slibované bouřky neudělaly škody na majetku popř. na zdraví obyvatel.

Miky

Hrom aby do nich 🙂